Joden weigeren is ook prima?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Bizar dit. Een bedrijf die geen homo's wil heeft het volste recht om dat te weigeren. Niet omdat homo's slecht zijn, maar omdat een bedrijf zelf moet kunnen bepalen wie ze binnen willen hebben en op welke gronden.
Nee, die niet. Joden zijn namelijk anders.quote:
Ik vind dat niet prima. Maar bedrijven hebben het recht om zelf te bepalen wie ze wel en wie ze niet willen.quote:
Je bent tenminste niet hypocriet .quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Bizar dit. Een bedrijf die geen homo's wil heeft het volste recht om dat te weigeren. Niet omdat homo's slecht zijn, maar omdat een bedrijf zelf moet kunnen bepalen wie ze binnen willen hebben en op welke gronden.
Die zijn niet te vertrouwen , voor je het weet beroven ze van jou grond/bedrijf.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, die niet. Joden zijn namelijk anders.
Feit is dat het op dit moment niet (openlijk) mag. Of dat wenselijk is, is een andere vraag.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:45 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Je bent tenminste niet hypocriet .
Homos mogen geweigerd worden ik zou ze ook nooit aannemen.
Jij bent dan weer wel hypocrietquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:45 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Je bent tenminste niet hypocriet .
Homos mogen geweigerd worden ik zou ze ook nooit aannemen.
Ik speel het spelletje mee met de hypocrieten hier.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jij bent dan weer wel hypocriet
Sommige criteria zijn niet relevant, sommige andere zijn het wel. Zo zijn diploma's relevant, en fysieke gesteldheid voor bepaalde functies ook. Religie of seksuele geaardheid zijn dat in de meeste gevallen niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef ccs het volgende:
What's next. Dikke mensen mogen niet geweigerd worden bij de commando's? Want discriminatie op dikheid is so sielug![]()
Ik zie meer in het weren van PVV'ers uit iedere functie met enige verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, die niet. Joden zijn namelijk anders.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vind dat niet prima. Maar bedrijven hebben het recht om zelf te bepalen wie ze wel en wie ze niet willen.
Wellicht vindt de werkgever het wel relevant.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sommige criteria zijn niet relevant, sommige andere zijn het wel. Zo zijn diploma's relevant, en fysieke gesteldheid voor bepaalde functies ook. Religie of seksuele geaardheid zijn dat in de meeste gevallen niet.
Dat is ongelofelijk dom, maar zelfs dat moet mogen wat mij betreft. Sterker nog, dit gebeurt al volop (en daar doet de overheid niets tegen, dus hypocriet).quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie meer in het weren van PVV'ers uit iedere functie met enige verantwoordelijkheid.
Dat denk ik wel, maar als de wetgever vindt van niet dan heeft hij toch pech.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wellicht vindt de werkgever het wel relevant.
Dat is een feit, maar wat mij betreft gaat de wet veranderd worden (inclusief het vervangen van artikel #1 van de grondwet door een artikel over de leidende cultuur in Nederland)quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar als de wetgever vindt van niet dan heeft hij toch pech.
Definieer de leidende cultuur maar eens.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is een feit, maar wat mij betreft gaat de wet veranderd worden (inclusief het vervangen van artikel #1 van de grondwet door een artikel over de leidende cultuur in Nederland)
Hoogtijd om de wet dan zo te configureren dat het wel mogelijk is binnen de kaders van de wetgeving.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Terechte vervolging. Het mag niet van de wet.
Niet volgens de grondwet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een bedrijf die geen homo's wil heeft het volste recht om dat te weigeren.
Nee, het is hoog tijd die achterlijke denkwijzen een halt toe te roepen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:57 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Hoogtijd om de wet dan zo te configureren dat het wel mogelijk is binnen de kaders van de wetgeving.
Laat m maar met een goed argument komen om op basis daarvan wetten te wijzigen. Ik denk dat we lang kunnen wachten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wellicht vindt de werkgever het wel relevant.
Dit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je weet natuurlijk net zo goed als ik dat er dan wel wat anders verzonnen wordt om diegene weg te krijgen danwel niet aan te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Laat m maar met een goed argument komen om op basis daarvan wetten te wijzigen. Ik denk dat we lang kunnen wachten.
Ik wens jou daar veel succes bij.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, het is hoog tijd die achterlijke denkwijzen een halt toe te roepen.
Het is niet de ideale situatie. Maar het "normaal" maken van dit soort achterlijk gedrag door het te gaan toestaan is nog dommer.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk net zo goed als ik dat er dan wel wat anders verzonnen wordt om diegene weg te krijgen danwel niet aan te nemen.
Werken op een plek waar je niet gewenst bent maar de wet zegt dat de boze werkgever je maar moet accepteren is voor beide partijen een ongewenste situatie.
Ik zie niet in wat 'normaal' en 'legaal' met elkaar te maken hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is niet de ideale situatie. Maar het "normaal" maken van dit soort achterlijk gedrag door het te gaan toestaan is nog dommer.
Het gaat om het signaal dat je als rechtsstaat geeft wanneer je dit soort praktijken gaat toestaan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat 'normaal' en 'legaal' met elkaar te maken hebben.
Ach, dan gaat het 'ondergronds'. De overheid die werkgevers gaat verplichten iedereen maar aan te moeten nemen is niet echt een zinnige optie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is niet de ideale situatie. Maar het "normaal" maken van dit soort achterlijk gedrag door het te gaan toestaan is nog dommer.
Toch gek dat die vraag nooit andersom gesteld wordt. Wat is het signaal dat een overheid afgeeft door alles maar te willen verbieden?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat om het signaal dat je als rechtsstaat geeft wanneer je dit soort praktijken gaat toestaan.
En waar zou je de grens willen trekken dan? Als je de overheid naar burger doelstelling van artikel 1 naar burger - burger relatie door wil trekken gaat 'op welke grond dan ook' gelden en zou je technisch gezien je weinig mensen mogen weigeren. Lijkt een mij wat ongewenste situatie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat om het signaal dat je als rechtsstaat geeft wanneer je dit soort praktijken gaat toestaan.
Natuurlijk kan zo'n werkgever de hele boel aan elkaar liegen. Maar dat laat des te meer zien dat zo iemand niet deugt. Gaan we het vrijelijk toestaan dan is het daarmee eigenlijk gewoon acceptabel gedrag geworden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ach, dan gaat het 'ondergronds'. De overheid die werkgevers gaat verplichten iedereen maar aan te moeten nemen is niet echt een zinnige optie.
Als werkgever het niet hardop zeggen is het praktisch onmogelijk om te bewijzen dat het om een gevalletje discriminatie gaat. Je zal dan enkel wat domme werkgevers 'pakken' waarvan interne emails op straat komen of zoals de held van het artikel het rechtstreeks gezegd schijnt te hebben.
Het signaal dat ze die praktijken niet onacceptabel vinden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch gek dat die vraag nooit andersom gesteld wordt. Wat is het signaal dat een overheid afgeeft door alles maar te willen verbieden?
Dit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
Iets wat je met geen mogelijkheid kan controleren kun je feitelijk wel als toegestaan beschouwen.
Ik heb liever dat discriminatie heel openlijk gebeurt. Kun je als werknemer, klant, leverancier etc. tenminste voor een ander kiezen en besluiten om geen zaken te doen met zo'n idioot.
Ik zeg toch nergens dat het niet meer bestaat. Ik zeg alleen dat het wettelijk toestaan hiervan leidt tot normalisering van dit soort gedrag en men het ook vrijelijk kan promoten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, je troep onder het kleed vegen en dan roepen dat je hebt gezorgd dat de troep niet meer bestaat klinkt wel lekker positief natuurlijk.
Dat is het nu ook al, maar we doen net alsof het niet zo is omdat er een wet is waar in staat dat het niet mag. En omdat we eigenlijk nooit horen dat het gebeurt. En waarom niet? Werkgevers zijn niet gek, die wijzen een kandidaat gewoon af op onvoldoende geschiktheid, onvoldoende ervaring, te grote reisafstand of wat er nog meer voor onzin verzonnen kan worden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het niet meer bestaat. Ik zeg alleen dat het wettelijk toestaan hiervan leidt tot normalisering van dit soort gedrag en men het ook vrijelijk kan promoten.
Nog even los van onze meningen die nogal haaks op elkaar staan:quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Volkomen belachelijk. Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nog even los van onze meningen die nogal haaks op elkaar staan:
Bas was na zijn gesprek al zo goed als aangenomen bij de Boer dus hij was blijkbaar een prima kandidaat voor zijn stage.
Pas toen men op Facebook erachter kwam dat hij een vriend had, hebben ze hem de deur gewezen.
Belachelijk natuurlijk, zie niet in wat het "homo zijn" voor invloed heeft op het wel of niet geschikt zijn voor de functie.
Met als gevolg dat vrijwel alle gehandicapten straks werkloos thuis zitten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik vind alleen niet dat die eigenaar vervolgd moet worden. In mijn ogen zou iedereen de vrijheid moeten hebben om wie dan ook te weigeren, ook al zijn de criteria nog zo idioot.
Naja, dan krijg je de situatie dat Bas z'n Facebook afschermt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Volkomen belachelijk. Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik vind alleen niet dat die eigenaar vervolgd moet worden. In mijn ogen zou iedereen de vrijheid moeten hebben om wie dan ook te weigeren, ook al zijn de criteria nog zo idioot.
Zou kunnen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Met als gevolg dat vrijwel alle gehandicapten straks werkloos thuis zitten?
Nee natuurlijk niet, dat is gewoon discriminatie. We zijn geen apenland zoals Saoedi-Arabië waar dat wel normaal is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nee, waarom?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat gebeurt trouwens niet. Gehandicapten met talent vinden gewoon een baan. Er is bijvoorbeeld een enorm tekort aan programmeurs. Iemand die gehandicapt is en goed kan programmeren heeft zomaar een baan. Kwestie van vrije markt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maar Moslims weigeren vind je wel kunnen , hypocrietquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, dat is gewoon discriminatie. We zijn geen apenland zoals Saoedi-Arabië waar dat wel normaal is.
Als je in Nederland een bedrijf wilt vestigen heb je je te houden aan de wetgeving.
Voor een gehandicapte werknemer dient een ondernemer extra te investeren (begeleiding, aanpassing van de werkplek), waarom zou die ondernemer dat doen als hij zo iemand gewoon mag weigeren?quote:
De leidende cultuur in Nederland is toch wel dat we homo's niet discrimineren. Zelfs de GBL maakt zich sterk voor homorechten. Homo's discrimineren is meer iets voor religieuze gekkies.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is een feit, maar wat mij betreft gaat de wet veranderd worden (inclusief het vervangen van artikel #1 van de grondwet door een artikel over de leidende cultuur in Nederland)
Waarom een ondernemer dwingen mensen aan te nemen die niet rendabel voor hem zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Voor een gehandicapte werknemer dient een ondernemer extra te investeren (begeleiding, aanpassing van de werkplek), waarom zou die ondernemer dat doen als hij zo iemand gewoon mag weigeren?
Heb ik nergens gezegd maar bedankt voor je persoonlijke aanval.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Maar Moslims weigeren vind je wel kunnen , hypocriet
Mee eens. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat mensen dat zelf mogen bepalen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef k_man het volgende:
[..]
De leidende cultuur in Nederland is toch wel dat we homo's niet discrimineren. Zelfs de GBL maakt zich sterk voor homorechten. Homo's discrimineren is meer iets voor religieuze gekkies.
Wat wil je dan met de 'leidende cultuur' in de Grondwet, als iedereen het toch zelf mag bepalen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat mensen dat zelf mogen bepalen.
Een getalenteerde gehandicapte werknemer kan hem ruimschoots meer opleveren dan het kost, en voor werkgevers in de meest uiteenlopende categorieën kan het PR-technisch interessant zijn om gehandicapten aan te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Voor een gehandicapte werknemer dient een ondernemer extra te investeren (begeleiding, aanpassing van de werkplek), waarom zou die ondernemer dat doen als hij zo iemand gewoon mag weigeren?
Omdat het voor de samenleving als geheel uiteindelijk rendabeler is. Jij kijkt alleen naar individueel nut, kijk ook eens naar het nut van de samenleving als geheel. Wat voor een individu nadelig is, kan voor het collectief voordelig zijn. Ik kan me voorstellen dat de kosten voor aanpassing van een werkplek lager zijn, dan de kosten van een uitkering voor de overheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom een ondernemer dwingen mensen aan te nemen die niet rendabel voor hem zijn?
Omdat het de samenleving nog meer kost als die mensen thuis zitten en helemaal niks doen. Dan is een gesubsidieerde werkplek per saldo nog altijd beter.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom een ondernemer dwingen mensen aan te nemen die niet rendabel voor hem zijn?
Nee, we vinden dat het niet acceptabel gedrag is en daarom wordt niet toegestaan dat iemand dat maar zonder blikken of blozen kan doen. En dat velen dat verbloemen met allerlei leugens hoeft nog niet te beteken dat we het dan maar moeten gaan toestaan. Lekker signaal "discrimineert u rustig openlijk homo's, wij vinden het wel best want we weten toch niet wanneer u liegt." Dan kun je er wel van uitgaan dat dot soort idioterie meer aanhang krijt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is het nu ook al, maar we doen net alsof het niet zo is omdat er een wet is waar in staat dat het niet mag. En omdat we eigenlijk nooit horen dat het gebeurt. En waarom niet? Werkgevers zijn niet gek, die wijzen een kandidaat gewoon af op onvoldoende geschiktheid, onvoldoende ervaring, te grote reisafstand of wat er nog meer voor onzin verzonnen kan worden.
Dat iedereen zelf mag bepalen wie hij in zijn bedrijf wil hebben, staat los van leidende cultuur. Dit is offtopic, maar het vernieuwde artikel 1 zal de basis vormen van overheidshandelen: Geen multiculti meer, moskeeën sluiten, hoofddoekjes verbieden, etc..quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat wil je dan met de 'leidende cultuur' in de Grondwet, als iedereen het toch zelf mag bepalen?
Yep. Je mag ook absoluut discrimineren op geslacht. Als je iemand zoekt als bikini-model mag je mannen gerust weigeren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sommige criteria zijn niet relevant, sommige andere zijn het wel. Zo zijn diploma's relevant, en fysieke gesteldheid voor bepaalde functies ook. Religie of seksuele geaardheid zijn dat in de meeste gevallen niet.
Als jij een administratief medewerker in dienst neemt, kies je toch eerder iemand die geen speciale telefoon nodig heeft omdat die slechthorend is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een getalenteerde gehandicapte werknemer kan hem ruimschoots meer opleveren dan het kost, en voor werkgevers in de meest uiteenlopende categorieën kan het PR-technisch interessant zijn om gehandicapten aan te nemen.
Nou en? Het is niet aan de overheid om te bepalen wat idioot is en wat niet. Uiteraard moet de overheid geweld voorkomen, maar een particulier bedrijf moet toch zelf kunnen bepalen wie ze toelaten? En als je het idioot vind dan doe je er gewoon geen zaken mee. Moeilijker moet je het niet maken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, we vinden dat het niet acceptabel gedrag is en daarom wordt niet toegestaan dat iemand dat maar zonder blikken of blozen kan doen. En dat velen dat verbloemen met allerlei leugens hoeft nog niet te beteken dat we het dan maar moeten gaan toestaan. Lekker signaal "discrimineert u rustig openlijk homo's, wij vinden het wel best want we weten toch niet wanneer u liegt." Dan kun je er wel van uitgaan dat dot soort idioterie meer aanhang krijt.
Je noemt het wel in dit topic, dus kennelijk heeft het iets te maken met het onderwerp?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat iedereen zelf mag bepalen wie hij in zijn bedrijf wil hebben, staat los van leidende cultuur. Dit is offtopic, maar het vernieuwde artikel 1 zal de basis vormen van overheidshandelen: Geen multiculti meer, moskeeën sluiten, hoofddoekjes verbieden, etc..
Er is zoveel gedrag dat ik niet acceptabel vind, maar dat los je niet op met een verbod. Tenzij je zo hypocriet bent om te denken dat het niet meer bestaat als je het verboden hebt, en dan iets heel erg moreel fantastisch hebt gedaan. Sommige partijen functioneren nou eenmaal op die manier.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, we vinden dat het niet acceptabel gedrag is en daarom wordt niet toegestaan dat iemand dat maar zonder blikken of blozen kan doen. En dat velen dat verbloemen met allerlei leugens hoeft nog niet te beteken dat we het dan maar moeten gaan toestaan. Lekker signaal "discrimineert u rustig openlijk homo's, wij vinden het wel best want we weten toch niet wanneer u liegt." Dan kun je er wel van uitgaan dat dot soort idioterie meer aanhang krijt.
Dat is dan ook een heel andere casusquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
moet dat ook kunnen bij een of andere irritante nicht aan wie iedereen zich groen en geel ergert
Wel als je daarmee hoog scoort op SROI bij de volgende Europese aanbesteding en daarmee een miljoenencontract binnensleept.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als jij een administratief medewerker in dienst neemt, kies je toch eerder iemand die geen speciale telefoon nodig heeft omdat die slechthorend is.
Ook als je de plaatselijke bakkerij bent?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Wel als je daarmee hoog scoort op SROI bij de volgende Europese aanbesteding en daarmee een miljoenencontract binnensleept.
Ja en? Moeten bedrijven dan maar gedwongen worden? Met 600.000 werklozen heeft dat weinig zin.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als jij een administratief medewerker in dienst neemt, kies je toch eerder iemand die geen speciale telefoon nodig heeft omdat die slechthorend is.
Die heeft een administratief medewerker in dienst?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:44 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ook als je de plaatselijke bakkerij bent?
Wat jij wilt: de lokale bakkerij met vier vestigingen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Die heeft een administratief medewerker in dienst?
quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die wil vast ook wel meedoen aan de aanbesteding van de gemeente, voor het leveren van de lunches.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat jij wilt: de lokale bakkerij met vier vestigingen.
Gedwongen mensen in je zaak accepteren. Hoe Orwelliaans kun je het krijgen.quote:
Je onderschat de functie van een overheid bij herverdeling en marktfalen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gedwongen mensen in je zaak accepteren. Hoe Orwelliaans kun je het krijgen.
Ik neig elke dag meer naar het libertarisme merk ik. Weg met die walgelijke overheid die zich alleen maar overal tegenaan bemoeit en ook nog een handen vol geld kost.
Wie moet dan die 'leidende cultuur' handhaven en alle moskeeën sluiten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik neig elke dag meer naar het libertarisme merk ik. Weg met die walgelijke overheid die zich alleen maar overal tegenaan bemoeit en ook nog een handen vol geld kost.
Je wordt helemaal niet gedwongen mensen in je zaak te accepteren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat word je wel als je mensen op bepaalde gronden niet mag weigeren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je wordt helemaal niet gedwongen mensen in je zaak te accepteren.
Je mag ze alleen niet weigeren op grond van geloof, geaardheid, etc.
Als je een goed argument hebt om iemand niet aan te nemen of z'n contract niet te verlengen is daar niets mis mee.
Maar "Jantje valt op mannen en vrouwen" is geen grond om iemand niet aan te nemen, nog los van dat je in de meeste gevallen niet eens weet dat Jantje ook op mannen valt.
Ja maar die directeur had hem al aangenomen en ging hij op z'n facebook kijken of die vriendelijke jongen een leuke vriendin heeft en toen zag hij dat hij met een mansfiguur op de foto stond en toen die directeur verder klikte zag hij ze samen kussen. En toen viel het kwartje en heeft die die jongen afgezegd dat hij niet meer hoefde te komen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik vind jouw denkbeelden eigenlijk niet bij de leidende cultuur passen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat iedereen zelf mag bepalen wie hij in zijn bedrijf wil hebben, staat los van leidende cultuur. Dit is offtopic, maar het vernieuwde artikel 1 zal de basis vormen van overheidshandelen: Geen multiculti meer, moskeeën sluiten, hoofddoekjes verbieden, etc..
Belachelijk, maar dat neemt niet weg dat die directeur zelf mag bepalen wie hij in zijn zaak wil hebben of er uit trapt, zelfs als dat op grond van een Facebook-foto is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja maar die directeur had hem al aangenomen en ging hij op z'n facebook kijken of die vriendelijke jongen een leuke vriendin heeft en toen zag hij dat hij met een mansfiguur op de foto stond en toen die directeur verder klikte zag hij ze samen kussen. En toen viel het kwartje en heeft die die jongen afgezegd dat hij niet meer hoefde te komen.
Waarom zou je iemand weigeren omdat hij op mannen valt of Baptist is als hij/zij verder geschikt is voor de functie?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat word je wel als je mensen op bepaalde gronden niet mag weigeren.
Naja, dus niet he.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Belachelijk, maar dat neemt niet weg dat die directeur zelf mag bepalen wie hij in zijn zaak wil hebben of er uit trapt, zelfs als dat op grond van een Facebook-foto is.
Dat weet ik niet. Maar dat is ook niet zo relevant, de eigenaar van de zaak moet dat gewoon mogen bepalen ook al vinden we het nog zo belachelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand weigeren omdat hij op mannen valt of Baptist is als hij/zij verder geschikt is voor de functie?
Ja, dat stipte ik ook al aan, maar die tegenstrijdigheid schijnt 'm niet op te vallen. Zegt op zich ook al iets natuurlijk...quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind jouw denkbeelden eigenlijk niet bij de leidende cultuur passen.
Meteen maar stevig aan banden leggen met die wetten van je.
Oké, maar dan krijg je dus de situatie dat Jantje niet vertelt dat hij homo is en z'n Facebook afschermt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar dat is ook niet zo relevant, de eigenaar van de zaak moet dat gewoon mogen bepalen ook al vinden we het nog zo belachelijk.
Die man was misschien bang om bij de vrijdagmiddag-pils allerlei verhalen te krijgen over lekkere mannen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Belachelijk, maar dat neemt niet weg dat die directeur zelf mag bepalen wie hij in zijn zaak wil hebben of er uit trapt, zelfs als dat op grond van een Facebook-foto is.
Je legt steeds woorden in mijn mond dat ik denk dat het huidige verbod een oplossing is. Waar heb ik dat dan gezegd?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is zoveel gedrag dat ik niet acceptabel vind, maar dat los je niet op met een verbod. Tenzij je zo hypocriet bent om te denken dat het niet meer bestaat als je het verboden hebt, en dan iets heel erg moreel fantastisch hebt gedaan. Sommige partijen functioneren nou eenmaal op die manier.
Nou en? Dat is dan het gevolg.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oké, maar dan krijg je dus de situatie dat Jantje niet vertelt dat hij homo is en z'n Facebook afschermt.
Als je je homoseksualiteit moet verbergen dan blijft er weinig over van onze 'leidende cultuur' hè? Dan hebben de religieuze gekkies gewonnen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nou en? Dat is dan het gevolg.
Dat dus.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ik zelf homo zou zijn, dan zou ik niet eens bij een homofoob bedrijf stage willen lopen.
Je weet blijkbaar pas dat je bij een homofoob bedrijf stage loopt op het moment dat ze je wegsturen na het zien van je Facebook pagina.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ik zelf homo zou zijn, dan zou ik niet eens bij een homofoob bedrijf stage willen lopen.
Welk doel dienend? Is de vrijheid van een ondernemer belangrijker dan de vrijheid van een persoon om te zijn wie die is, of dat nu homo, vrouw of Jan is?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar dat is ook niet zo relevant, de eigenaar van de zaak moet dat gewoon mogen bepalen ook al vinden we het nog zo belachelijk.
Het bedrijf is in elk geval open en eerlijk geweest over de reden van de afwijzing.quote:‘Wij hebben iets gezien op je facebookpagina, en dat is je seksuele geaardheid en vooral het uitleven van die geaardheid (je hebt een vriend). Dat je die geaardheid hebt is niet het punt, maar het uitleven daarvan wel.
Wij zijn een Christelijk bedrijf, en voor ons is dit een punt waar we ons niet mee verenigingen mogen. Daar God dit uitleven van je seksuele geaardheid nergens in zijn Woord goedkeurt, maar wel afkeurt, en voor ons zijn Woord als richtsnoer geldt, kunnen we je (daar ik Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen) niet aannemen.
Het is niet zo dat wij je geaardheid afrekenen, en ik hoop ook dat jij dat ook onze gezindheid niet doet, maar we hebben met dit punt een meningsverschil waar jij en wij elkaar niet verenigen kunnen. (Het is namelijk begrijpelijk dat je mijn standpunt ook niet deelt, en daarom kan er geen vereniging zijn) Het is nodig op dit moment dat wij kleur bekennen en dat is niet iets wat je zo even doet Bas, dat weet jij denk ik heel goed, beter dan ik in ieder geval. Het is echter wel zo dat wij met dit besluit meer vrede hebben.’
Waarom zouden ze hem moeten pesten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat dus.
En hij kan het beter vantevoren weten dan dat ze er achter komen en hem gaan pesten en hij z'n stage moet afbreken voortijds.
Marktfalen is er alleen als de markt niet doet wat de overheid wil.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je onderschat de functie van een overheid bij herverdeling en marktfalen.
Deze twee sluiten elkaar niet uit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Welk doel dienend? Is de vrijheid van een ondernemer belangrijker dan de vrijheid van een persoon om te zijn wie die is, of
Erg dom inderdaad, maar ja, wat verwacht je van een religieus bedrijf.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het bedrijf is in elk geval open en eerlijk geweest over de reden van de afwijzing.
Als homo's accepteren de leidende cultuur is heb je helemaal geen wetje nodig, dunkt mij.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind jouw denkbeelden eigenlijk niet bij de leidende cultuur passen.
Meteen maar stevig aan banden leggen met die wetten van je.
Vals dilemma.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Welk doel dienend? Is de vrijheid van een ondernemer belangrijker dan de vrijheid van een persoon om te zijn wie die is, of dat nu homo, vrouw of Jan is?
Je kunt nog zoveel regeltjes verzinnen, maar als het bedrijf hem niet wil dan krijgen ze hem wel weg. En één manier is wegpesten. Is weinig aan te doen. Daarom werken die regeltjes averechts. Geef bedrijven gewoon de mogelijkheid om eerlijk te zijn, dan is die jongen in de gelegenheid om een bedrijf te zoeken dat beter bij hem past.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat dus.
En hij kan het beter vantevoren weten dan dat ze er achter komen en hem gaan pesten en hij z'n stage moet afbreken voortijds.
Bas is mogelijk ook christen maar mogelijk komt hij daar niet open voor uit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Erg dom inderdaad, maar ja, wat verwacht je van een religieus bedrijf.
Hij kennelijk welquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als homo's accepteren de leidende cultuur is heb je helemaal geen wetje nodig, dunkt mij.
Artikel 1 is voor overheid richting burger.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Bestaat grondwet artikel 1 nog wel voor zulke bedrijven??
oh gut!!!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Artikel 1 is voor overheid richting burger.
ik vind het belachelijk dat je afgewezen word alleen maar omdat je homo bent. en dat in nederland.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Welk doel dienend? Is de vrijheid van een ondernemer belangrijker dan de vrijheid van een persoon om te zijn wie die is, of dat nu homo, vrouw of Jan is?
quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, wat jij wil. Ze nemen hem wel aan en dan is alles weer goed?
Vind ik ook belachelijk maar ja ieder zo'n mening en ieder bedrijf zijn beleid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik vind het belachelijk dat je afgewezen word alleen maar omdat je homo bent. en dat in nederland.
Neequote:Op donderdag 18 februari 2016 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, wat jij wil. Ze nemen hem wel aan en dan is alles weer goed?
Dat vindt iedereen in dit topic, dat is niet echt het punt van discussie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik vind het belachelijk dat je afgewezen word alleen maar omdat je homo bent. en dat in nederland.
onzin.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vind ik ook belachelijk maar ja ieder zo'n mening en ieder bedrijf zijn beleid.
Als je iets voor homo's wil doen, ga dan actie voeren tegen de islam. Die willen homo's dood, wat wel wat erger is dan geen stage aanbieden.
Ja tering echt, sommige mensen leven nog in 1953 ofzo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
Wanneer was er ook al weer een homo om die reden gedood in Nederland?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je iets voor homo's wil doen, ga dan actie voeren tegen de islam. Die willen homo's dood, wat wel wat erger is dan geen stage aanbieden.
Sterker nog, als ik zelf een soortgelijk bedrijf zou hebben, dan zou ik die jongen gelijk een stage bij mij aangeboden hebben. De nieuwe klanten zullen binnenstromenquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat vindt iedereen in dit topic, dat is niet echt het punt van discussie.
ja raar he. mensen doen altijd zo moeilijk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja tering echt, sommige mensen leven nog in 1953 ofzo.
Zelfs in het dierenrijk komt het voor en daar wordt er niet zo moeilijk over gedaan.
Onzin, je zal zelf het goede voorbeeld moeten geven en ondertussen de haat veroordelen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is ook zo maar mensen mogen dat doen. Is ook hun vrijheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja tering echt, sommige mensen leven nog in 1953 ofzo.
Zelfs in het dierenrijk komt het voor en daar wordt er niet zo moeilijk over gedaan.
Ja hoorquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onzin, daarnaast zijn er een hoop homofiele moslims in Nederland, o.a. veel uit Iran.
Als je ervan uitgaat dat de overheid het volk is. Marktfalen is er als de markt een uitkomst geeft die niet de meest efficiënte is. Overheidsingrijpen kan dan zinvol zijn. Zonder overheidsingrijpen, zou er bijvoorbeeld geen sociaal vangnet bestaan, terwijl een meerderheid daar wel voor zou zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Marktfalen is er alleen als de markt niet doet wat de overheid wil.
Wel dus: als jij nergens mag werken, word je in je persoon aangetast.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze twee sluiten elkaar niet uit.
Nou, niet dus. Vandaar deze uitspraak.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is ook zo maar mensen mogen dat doen. Is ook hun vrijheid.
Onzin. Als ik word afgewezen ergens, dan ben ik gelijk aangetast?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat de overheid het volk is. Marktfalen is er als de markt een uitkomst geeft die niet de meest efficiënte is. Overheidsingrijpen kan dan zinvol zijn. Zonder overheidsingrijpen, zou er bijvoorbeeld geen sociaal vangnet bestaan, terwijl een meerderheid daar wel voor zou zijn.
[..]
Wel dus: als jij nergens mag werken, word je in je persoon aangetast.
jij snapt het niet he.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
![]()
En Sinterklaas bestaat.
Ehm, je bent niet echt op de hoogte zie ik.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
![]()
En Sinterklaas bestaat.
Omdat Nederland een socialistische heilstaat is in plaats van een vrij land. Wat ik verkondig is zoals ik vind dat het zou moeten zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, niet dus. Vandaar deze uitspraak.
Ik zei 'nergens', wat een mogelijkheid is onder jouw systeem en misschien zelfs wel plausibel als je (zwaar) gehandicapt bent.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Onzin. Als ik word afgewezen ergens, dan ben ik gelijk aangetast?
Ik trap niet in zielige verhalen van mannetjes die hier komen voor de verzorgingsstaat en zodra ze hun verblijfsvergunning+huis+uitkering+Miele binnen hebben hun vrouw+5 kinderen over laten komen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ehm, je bent niet echt op de hoogte zie ik.
En natuurlijk de mogelijkheid ongegeneerd haat tegen allerlei groepen te promoten. Dat is natuurlijk hetgeen waar enkelen zo graag aan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je kunt nog zoveel regeltjes verzinnen, maar als het bedrijf hem niet wil dan krijgen ze hem wel weg. En één manier is wegpesten. Is weinig aan te doen. Daarom werken die regeltjes averechts. Geef bedrijven gewoon de mogelijkheid om eerlijk te zijn, dan is die jongen in de gelegenheid om een bedrijf te zoeken dat beter bij hem past.
We volgen gewoon onze 'leidende cultuur'.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat Nederland een socialistische heilstaat is in plaats van een vrij land.
Er is een verschil tussen het private en het publieke domein.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:08 schreef k_man het volgende:
[..]
We volgen gewoon onze 'leidende cultuur'.
Weet je niet als je klanten er ook niks van moeten hebben?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sterker nog, als ik zelf een soortgelijk bedrijf zou hebben, dan zou ik die jongen gelijk een stage bij mij aangeboden hebben. De nieuwe klanten zullen binnenstromen
nu is nederland opeens een heilstaat. nederland is toch een vrij land of niet soms?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat Nederland een socialistische heilstaat is in plaats van een vrij land. Wat ik verkondig is zoals ik vind dat het zou moeten zijn.
En dan is Hexagon weer blij. En ze leefden nog lang en gelukkig.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef Aardbei16 het volgende:
Overigens had dat bedrijf gewoon beter kunnen zeggen dat de sollicitant niet geschikt voor het profiel was, hadden ze nooit deze problemen gehad
De meeste mensen vinden het belachelijk wat er gebeurd is dus zal het heel sympathiek gevonden worden als een bedrijf die jongen een mooie stage aanbiedt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Weet je niet als je klanten er ook niks van moeten hebben?
Dat is vreemd. Waarom zou de overheid dan wel moskeeën moeten sluiten? Dat is ook privaat.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het private en het publieke domein.
Deze zaak gaat over het private domein.
Niet dus.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nu is nederland opeens een heilstaat. nederland is toch een vrij land of niet soms?
zo hadden ook kunnen zegen dat aarbeien aan een boom groeien maar volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit. die jongen is afgewezen omdat ie homo is. schandaalig gewoon!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef Aardbei16 het volgende:
Overigens had dat bedrijf gewoon beter kunnen zeggen dat de sollicitant niet geschikt voor het profiel was, hadden ze nooit deze problemen gehad
Er zullen een paar van die andere grefo's in de buurt blij zijn en klant blijven wat ze al honderd jaar waren, en een heel stel wordt afgeschrikt. Tien keer nuttiger dan alles maar onder het kleed gooien. Het wereldbeeld van idioten verander je toch niet met wetgeving.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden het belachelijk wat er gebeurd is dus zal het heel sympathiek gevonden worden als een bedrijf die jongen een mooie stage aanbiedt.
Nee, de islam tast het publieke domein aan. Daar horen moskeeën ook bij. Maar ik zal er niet voor pleiten om iemand te verbieden thuis de koran te lezen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is vreemd. Waarom zou de overheid dan wel moskeeën moeten sluiten? Dat is ook privaat.
Je spreekt jezelf nogal tegen.
Klopt. Maar dat hoeft ook niet want iedereen mag vinden wat hij wil.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zullen een paar van die andere grefo's in de buurt blij zijn en klant blijven wat ze al honderd jaar waren, en een heel stel wordt afgeschrikt. Tien keer nuttiger dan alles maar onder het kleed gooien. Het wereldbeeld van idioten verander je toch niet met wetgeving.
aha!!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor werkgever-werknemer relaties is de AWGB.
Waarom? Het is zijn bedrijf dus hij kiest gewoon wie die in dienst neemt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:11 schreef matthias24 het volgende:
[..]
zo hadden ook kunnen zegen dat aarbeien aan een boom groeien maar volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit. die jongen is afgewezen omdat ie homo is. schandaalig gewoon!
quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
Daarom als bedrijf nooit een rede opgeven behalve "je past niet in het team". done, next.
jesus jij bergijpt het echt niet!!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat hoeft ook niet want iedereen mag vinden wat hij wil.
In dit topic vallen veel mensen door de mand: De mond vol van vrijheid maar wel iedereen denkbeelden op willen leggen
dat is gewoon hastike asso punt!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:13 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Waarom? Het is zijn bedrijf dus hij kiest gewoon wie die in dienst neemt.
Het is in ieder geval nog een stuk beter dan een baas die ongegeneerd haat tegen allei groepen kan verspreiden en daar geen strobreed voor in de weg gelegd wordt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan is Hexagon weer blij. En ze leefden nog lang en gelukkig.
Goed argument welquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:14 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dat is gewoon hastike asso punt!
Je wilt mensen nota bene voorschrijven hoe ze zich mogen kleden. Veel privater dan dat wordt het niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, de islam tast het publieke domein aan. Daar horen moskeeën ook bij. Maar ik zal er niet voor pleiten om iemand te verbieden thuis de koran te lezen.
Jawel, maar niet door de wetgever. Door een instrument dat veel krachtiger is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval nog een stuk beter dan een baas die ongegeneerd haat tegen allei groepen kan verspreiden en daar geen strobreed voor in de weg gelegd wordt.
Je heb thet over jezelf met je "leidende cultuur" in de grondwet?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In dit topic vallen veel mensen door de mand: De mond vol van vrijheid maar wel iedereen denkbeelden op willen leggen
Nee. Bedrijven hebben gewoon het recht mensen te weigeren, om welke reden dan ook.quote:
je spreekt jezelf tegen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat hoeft ook niet want iedereen mag vinden wat hij wil.
pffffffffffffquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:16 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee. Bedrijven hebben gewoon het recht mensen te weigeren, om welke reden dan ook.
Met dit soort infantiele reacties overtuig je niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:14 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dat is gewoon hastike asso punt!
Wat is er eigenlijk erg aan dat die jongen homo is ipv hetero?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Weet je niet als je klanten er ook niks van moeten hebben?
En blijkbaar was die jongen niet eens duidelijk homofiel als die directeur dat tijdens het gesprek niet in de gaten had.
Ik vind het niet, maar sommige mensen zouden dan denken aan wapperende handjes en verwijfd praten en sjaaltje om de nek etc. Maar dat heb ik ook maar van horen zeggen dat je ze daar aan kan herkennen.
Ik weet het niet en deze vooroordelen geloof ik niet in.
Uit de OP blijkt van niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:16 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee. Bedrijven hebben gewoon het recht mensen te weigeren, om welke reden dan ook.
Dat is niet om denkbeelden op te leggen, maar om de multiculturele samenleving uit te bannen. Maar dat is een heel ander onderwerp.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je heb thet over jezelf met je "leidende cultuur" in de grondwet?
Mag niet van God.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk erg aan dat die jongen homo is ipv hetero?
Ach die man was gewoon eerlijk. Waar vind je dat nog tegenwoordig.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef Aardbei16 het volgende:
Is niet relevant. Die ondernemer stoort zich er aan, wil hem niet (meer) als stagiair en daarmee is de kous af.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk erg aan dat die jongen homo is ipv hetero?
Hoe kun je een multiculturele samenleving uitbannen zonder anderen je denkbeelden op te leggen>quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is niet om denkbeelden op te leggen, maar om de multiculturele samenleving uit te bannen. Maar dat is een heel ander onderwerp.
nee jij vind het allemaal niet relevant maar jij zal het maar zijn die homo is en daardoor afgewezen word. dan piep je wel anders.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is niet relevant. Die ondernemer stoort zich er aan, wil hem niet (meer) als stagiair en daarmee is de kous af.
Zeker. En dat valt te prijzen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het bedrijf is in elk geval open en eerlijk geweest over de reden van de afwijzing.
Ik zou gewoon een ander bedrijf zoeken. Als homo wil je toch geen stage lopen bij een bedrijf waar ze anti-homo zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:20 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nee jij vind het allemaal niet relevant maar jij zal het maar zijn die homo is en daardoor afgewezen word. dan piep je wel anders.
Nee Jan is van de vrouwtjes kan ik je verzekeren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:20 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nee jij vind het allemaal niet relevant maar jij zal het maar zijn die homo is en daardoor afgewezen word. dan piep je wel anders.
Zou die ondernemer ook klanten weigeren die homo zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is niet relevant. Die ondernemer stoort zich er aan, wil hem niet (meer) als stagiair en daarmee is de kous af.
Iedereen mag eigen denkbeelden hebben maar er is één leitkultur.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe kun je een multiculturele samenleving uitbannen zonder anderen je denkbeelden op te leggen>
quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een ander bedrijf zoeken. Als homo wil je toch geen stage lopen bij een bedrijf waar ze anti-homo zijn?
daar gaat het nu toch helemaal niet om?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee Jan is van de vrouwtjes kan ik je verzekeren.
Haha, die man heeft ongetwijfeld bereikt dat hij nooit meer een homo hoeft af te wijzen. Die komen echt niet meer solliciteren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een ander bedrijf zoeken. Als homo wil je toch geen stage lopen bij een bedrijf waar ze anti-homo zijn?
Ik mag hopen dat ze ook geen zaken meer met 'm doen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Haha, die man heeft ongetwijfeld bereikt dat hij nooit meer een homo hoeft af te wijzen. Die komen echt niet meer solliciteren.
Ja en kijk wat het opleverd. Hij had beter gewoon wat kunnen verzinnen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ach die man was gewoon eerlijk. Waar vind je dat nog tegenwoordig.
nee dat denk ik ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Haha, die man heeft ongetwijfeld bereikt dat hij nooit meer een homo hoeft af te wijzen. Die komen echt niet meer solliciteren.
Ook dat.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Elke normale ondernemer begrijpt dat je iemand niet moet afwijzen op basis van discriminerende gronden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:22 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ja en kijk wat het opleverd. Hij had beter gewoon wat kunnen verzinnen.
En in die cultuur discrimineren we geen homo's.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Iedereen mag eigen denkbeelden hebben maar er is één leitkultur.
Dat vind jij. Maar er zijn ook ondernemers die anders tegen bepaalde dingen aankijken. En dat moet mogen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elke normale ondernemer begrijpt dat je iemand niet moet afwijzen op basis van discriminerende gronden.
Jouw vrijheid houdt op waar het de mijne bedreigt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat vind jij. Maar er zijn ook ondernemers die anders tegen bepaalde dingen aankijken. En dat moet mogen.
Klopt. Maar in een privaat bedrijf heeft men de vrijheid om zelf te bepalen wie binnenkomt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
En in die cultuur discrimineren we geen homo's.
Dat vind jij. Het OM is het daar niet mee eens. En ik ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat vind jij. Maar er zijn ook ondernemers die anders tegen bepaalde dingen aankijken. En dat moet mogen.
Die is als Chriet Titulaer. Als je 'm omdraait, klopt ie ook.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Jouw vrijheid houdt op waar het de mijne bedreigt.
Ze hadden die jongen best mogen afwijzen. Maar niet omdat-ie homo is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Maar in een privaat bedrijf heeft men de vrijheid om zelf te bepalen wie binnenkomt.
Als ondernemers zelf mogen bepalen wie in hun zaak komt, bedreigt dat geen vrijheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Jouw vrijheid houdt op waar het de mijne bedreigt.
En wordt dus iedereen de denkbeelden van die leitkultur opgelegd.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Iedereen mag eigen denkbeelden hebben maar er is één leitkultur.
Eh, sorry? "Verboden voor Joden" bedreigt niemands vrijheid?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ondernemers zelf mogen bepalen wie in hun zaak komt, bedreigt dat geen vrijheid.
ja maar niet zo op deze manier hoorquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Maar in een privaat bedrijf heeft men de vrijheid om zelf te bepalen wie binnenkomt.
Niet in een privaat bedrijf, want er zijn talloze andere bedrijven waar dat niet geldt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, sorry? "Verboden voor Joden" bedreigt niemands vrijheid?
Dat recht zou je gewoon moeten hebben. Het is jouw zaak dus jij kiest wie je in dienst neemt. Hoe is toch te gek voor worden dat je de vrijheid niet hebt om dat te kunnen kiezenquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elke normale ondernemer begrijpt dat je iemand niet moet afwijzen op basis van discriminerende gronden.
Dus die 'leidende cultuur' is eigenlijk een holle frase. Iedereen mag lekker doen wat-ie zelf wil, of het nou past binnen de leidende cultuur of niet. Wat is dan nog de relevantie van het vastleggen van die leidende cultuur?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kan een hoop geld kosten; gemiddeld 1 op de 20 mensen heeft een andere sexuele voorkeur (of meer dan 1), ofwel zo'n 5% aan potentiële omzet die je mis kan lopen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze ook geen zaken meer met 'm doen.
Het publieke domein.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus die 'leidende cultuur' is eigenlijk een holle frase. Iedereen mag lekker doen wat-ie zelf wil, of het nou past binnen de leidende cultuur of niet. Wat is dan nog de relevantie van het vastleggen van die leidende cultuur?
Ik koop ook niks van iemand waarvan ik weet dat-ie homo's haat, hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kan een hoop geld kosten; gemiddeld 1 op de 20 mensen heeft een andere sexuele voorkeur (of meer dan 1), ofwel zo'n 5% aan potentiële omzet die je mis kan lopen.
Dat is jouw vrijheid. Net zoals het de vrijheid van een homo-hater om geen homo's aan te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik koop ook niks van iemand waarvan ik weet dat-ie homo's haat, hoor.
dus stel dat jij daar ook afgewezen zou worden omdat je een aardbei bent. zou je dan ook niet gekwetst zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:25 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Dat recht zou je gewoon moeten hebben. Het is jouw zaak dus jij kiest wie je in dienst neemt. Hoe is toch te gek voor worden dat je de vrijheid niet hebt om dat te kunnen kiezen
Je mag best kiezen. Je mag alleen geen haat tegen groepen zoals homo's promoten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:25 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Dat recht zou je gewoon moeten hebben. Het is jouw zaak dus jij kiest wie je in dienst neemt. Hoe is toch te gek voor worden dat je de vrijheid niet hebt om dat te kunnen kiezen
Klopt, ik zou zelf ook niet meer naar De Boer gaan als ik er klant was.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik koop ook niks van iemand waarvan ik weet dat-ie homo's haat, hoor.
Rare ideeën over vrijheid heb jij...quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet in een privaat bedrijf, want er zijn talloze andere bedrijven waar dat niet geldt.
Wat een lachwekkende reactiesquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Rare ideeën over vrijheid heb jij...
[ afbeelding ]
Waarom? Waar ligt bij jou de grens dan nog voor het wel / niet kunnen weigeren?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een lachwekkende reacties![]()
![]()
Het is helemaal niet lachwekkend. De wetgeving omtrent discriminatie is er om dit soort praktijken te voorkomen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
![]()
In het publieke domein geldt de leidende cultuur, dus aanpak islam maar geen discriminatie van individuen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom? Waar ligt bij jou de grens dan nog?
Wat is daar mee?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het publieke domein.
Het is waar jij zelf mee aankomt. Dat iedereen bepaalde groepen mag weigeren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
![]()
Klopt, maar dat bordje slaat op discriminatie door de overheid (de apartheid) en ik zeg juist heel duidelijk dat de overheid het niet mag doen. Dus kom je met stemmingmakerij en vermakelijke onzinquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is waar jij zelf mee aankomt. Dat iedereen bepaalde groepen mag weigeren.
Dat heeft Geert ook wel nodig, want geen partij wil met 'm samenwerkenquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik kijk echt uit naar die 80 zetels voor de PVV.
maat stel dat ik paars was met witte stippen, zou ik dan ook afgewezen moeten worden?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik kijk echt uit naar die 80 zetels voor de PVV. Wat zal het links volk hier een hartverzakking krijgen, vragen waarschijnlijk asiel aan in Cuba.
Maar de overheid mag dus wel moskeeën verbieden. Right.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt, maar dat bordje slaat op discriminatie door de overheid (de apartheid) en ik zeg juist heel duidelijk dat de overheid het niet mag doen. Dus kom je met stemmingmakerij en vermakelijke onzin
Neemt Geert Wilders geen homo's of buitenlanders aan dan?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik kijk echt uit naar die 80 zetels voor de PVV. Wat zal het links volk hier een hartverzakking krijgen, vragen waarschijnlijk asiel aan in Cuba.
Geen idee. Is ook niet relevant. Dat bepaalt de beslisser bij private organisaties.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:33 schreef matthias24 het volgende:
[..]
maat stel dat ik paars was met witte stippen, zou ik dan ook afgewezen moeten worden?
Ja, wat mij betreft wel. Er is geen plek voor de islam hier. Maar nu gaan we weer offtopic.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de overheid mag dus wel moskeeën verbieden. Right.
ja idd. laten we het nu niet weer over die vluchtelingen hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft wel. Er is geen plek voor de islam hier. Maar nu gaan we weer offtopic.
Geert heeft zich meermaals uitgesproken voor homorechten...quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Jij begint er nu over, niet ik.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:35 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja idd. laten we het nu niet weer over die vluchtelingen hebben.
Zeker. Ik ook, in dit topic nog. Maar ondernemers moeten zelf beslissen wie ze in dienst nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Geert heeft zich meermaals uitgesproken voor homorechten...
En jij hebt het over Orwelliaanse toestanden? Some are more equal than others...quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft wel. Er is geen plek voor de islam hier. Maar nu gaan we weer offtopic.
Niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Ik ook, in dit topic nog. Maar ondernemers moeten zelf beslissen wie ze in dienst nemen.
Naar mijn mening zou er voor de islam geen plek moeten zijn in dit land, maar nogmaals dat valt buiten dit topic.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:36 schreef k_man het volgende:
[..]
En jij hebt het over Orwelliaanse toestanden? Some are more equal than others...
De overheid behandelt iedereen gelijk. Nou ja, tenzij je moslim bent...
Hij is er zelfs mee getrouwd. Met een MOE-lander.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Neemt Geert Wilders geen homo's of buitenlanders aan dan?
Wat heeft het niet mogen weigeren op grond van geloof, geaardheid of sekse met socialisme te maken volgens jou?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Ik weet ook wel dat in socialistisch Nederland het anders ligt.
Het toont aan dat jouw redenatie geen stand houdt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Naar mijn mening zou er voor de islam geen plek moeten zijn in dit land, maar nogmaals dat valt buiten dit topic.
Mogen ze dan ook moslims uit andere landen in dienst nemen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Ik ook, in dit topic nog. Maar ondernemers moeten zelf beslissen wie ze in dienst nemen.
Zouden die bedrijven dan ook homo's, joden of moslims als klant mogen weigeren volgens jou?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen die moslims mogen Nederland niet in. Maar ook dat is offtopic.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogen ze dan ook moslims uit andere landen in dienst nemen?
Ja, waarom niet? Het lijkt mij alleen niet slim om dat te doen, dus in de praktijk gebeurt het niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zouden die bedrijven dan ook homo's, joden of moslims als klant mogen weigeren volgens jou?
Dus als er een moslim of homo met een volle kar bij de kassa staat?
Of als een Jood net z'n tank volgegooid heeft?
niet alle moslims zijn hetzelfde he.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen die moslims mogen Nederland niet in. Maar ook dat is offtopic.
Ze komen Nederland wel binnen, dus mag het dan?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen die moslims mogen Nederland niet in. Maar ook dat is offtopic.
Oké, dus als ik Jood ben, m'n tank net heb volgegooid en wil afrekenen dan mogen ze van me eisen dat ik m'n tank weer laat leeghalen omdat ze me niet als klant willen?quote:
Jij mag ook de toegang, van wie je maar wil, weigeren tot je eigen huis. Waarom zou dat niet gelden voor een werkgever?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is waar jij zelf mee aankomt. Dat iedereen bepaalde groepen mag weigeren.
Niet eens alle buitenlanders zijn moslim, niet eens alle moslims zijn buitenlandersquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
niet alle moslims zijn hetzelfde he.
oooh ja dat is ook zo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet eens alle buitenlanders zijn moslim, niet eens alle moslims zijn buitenlanders
Je mag alleen geen bord in de tuin zetten met "Niet blanken ongewenst!!"quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij mag ook de toegang, van wie je maar wil, weigeren tot je eigen huis. Waarom zou dat niet gelden voor een werkgever?
Het gaat niet om de toegang weigeren, ik neem aan dat Bas er nog steeds z'n Beanie Boo's mag kopen als hij die nodig heeft.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij mag ook de toegang, van wie je maar wil, weigeren tot je eigen huis. Waarom zou dat niet gelden voor een werkgever?
Jawel hoor genoeg plek.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb een sticker bij de deurbel dat religieverkondigers niet gewenst zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je mag alleen geen bord in de tuin zetten met "Niet blanken ongewenst!!"
En jij pleit voor libertarisme?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een leukere. Wat nu als een bedrijf zijn sollicitanten dwingt zich tot de islam te bekeren. Dat moet volgens de redenatie van onze Jan ook mogen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
niet alle moslims zijn hetzelfde he.
Libertariers zijn het ook alleen maar als het in hun voordeel werkt.quote:
Vind jij roze alleen voor meisjes dan??quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:49 schreef MaGNeT het volgende:
Eigenlijk best gek die de Boer.
Wel homo's weigeren en ondertussen wel roze knuffels verkopen aan kleine jongens:
https://www.deboerdrachten.nl/speelgoed/knuffels
Geldt dat ook voor Moslim weigeraars ?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig, de figuren die de praktijken van dat tuinbedrijf goedpraten.
Uiteraard wordt er volkomen terecht overgegaan tot vervolging. Er is sprake van loepzuivere discriminatie, strijdig met artikel 1 van onze grondwet. Mensen die dat niet snappen, moeten wellicht eens aan emigratie denken. Ga fijn wonen in een land waar stompzinnige religies of andere conservatieve denkbeelden tot wet zijn verheven.
Tot die tijd geldt hier in Nederland gewoon de Nederlandse wet en worden overtreders daarvan aangepakt.
ja precies maar daar hoor ik hem niet overquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een leukere. Wat nu als een bedrijf zijn sollicitanten dwingt zich tot de islam te bekeren. Dat moet volgens de redenatie van onze Jan ook Mogen.
Wel grappig dat het vaak PVV stemmers zijn (zie ook reacties op Telegraaf.nl) die hun mond vol hebben over homohaat onder asielzoekers maar ondertussen zelf geen haar beter zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
Uiteraard wordt er volkomen terecht overgegaan tot vervolging. Er is sprake van loepzuivere discriminatie, strijdig met artikel 1 van onze grondwet. Mensen die dat niet snappen, moeten wellicht eens aan emigratie denken. Ga fijn wonen in een land waar stompzinnige religies of andere conservatieve denkbeelden tot wet zijn verheven.
Tot die tijd geldt hier in Nederland gewoon de Nederlandse wet en worden overtreders daarvan aangepakt.
Ja. Hoewel een werkgever wel mag verwachten dat een gelovige zijn religie niet meeneemt naar de werkvloer. Religie is namelijk een privézaak.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:51 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor Moslim weigeraars ?
Ja natuurlijk, Bas kreeg vroeger ook roze knuffels en je ziet wat daar van is gekomen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Vind jij roze alleen voor meisjes dan??
Dat mag een werkgever wel degelijk, als de functie daarom vraagt. Dat is hier natuurlijk niet echt het geval, maar ik snap dat doordrammen om het drammen niet zo als al superduidelijk is dat diegene bij dat bedrijf echt een klotetijd gaat hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gaat niet om de toegang weigeren, ik neem aan dat Bas er nog steeds z'n Beanie Boo's mag kopen als hij die nodig heeft.
Het gaat erom dat je een werknemer niet mag weigeren of ontslaan op grond van ras, sekse, geaardheid, etc.
Wie is Bas?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, Bas kreeg vroeger ook roze knuffels en je ziet wat daar van is gekomen.
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
Voor administratief werk, aan de lopende band of in een gereedschapwinkel zal dat geen stand houden natuurlijk aangezien geaardheid, geloof of sekse niet betekent dat je niet geschikt kan zijn voor die functie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat mag een werkgever wel degelijk, als de functie daarom vraagt. Dat is hier natuurlijk niet echt het geval, maar ik snap dat doordrammen om het drammen niet zo als al superduidelijk is dat diegene bij dat bedrijf echt een klotetijd gaat hebben.
Ik weet niet waarom je mij in verband brengt met PVV-stemmers. In algemene zin kan ik wel aangeven dat ik nog nooit heb verkondigd dat er onder autochtone Nederlanders geen homohaat bestaat. Ook dit topic staat weer bol van de figuren die loepzuivere discriminatie goedpraten en die doen alsof dat tuinbedrijf iemand mag weigeren om het simpele feit dat hij homo is. Dat mag dus gewoon niet. En wie dat toch goedpraat, faciliteert discriminatie en homohaat.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wel grappig dat het vaak PVV stemmers zijn (zie ook reacties op Telegraaf.nl) die hun mond vol hebben over homohaat onder asielzoekers maar ondertussen zelf geen haar beter zijn.
nee dat mag een werkgever dus niet. dat is nu toch wel duidelijk duh!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat mag een werkgever wel degelijk, als de functie daarom vraagt. Dat is hier natuurlijk niet echt het geval, maar ik snap dat doordrammen om het drammen niet zo als al superduidelijk is dat diegene bij dat bedrijf echt een klotetijd gaat hebben.
Gebeurd dat dan? Een werkgever weigert gewoon iemand, de reden is niet relevantquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je mag best kiezen. Je mag alleen geen haat tegen groepen zoals homo's promoten.
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dit verhaal in strijd is met de huidige wetgeving.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:27 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dus stel dat jij daar ook afgewezen zou worden omdat je een aardbei bent. zou je dan ook niet gekwetst zijn?
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006502/2015-07-01quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nee dat mag een werkgever dus niet. dat is nu toch wel duidelijk duh!
geen zin in.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006502/2015-07-01
Zie artikel 2
Ik breng jou niet in verband met PVV-stemmers.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je mij in verband brengt met PVV-stemmers. In algemene zin kan ik wel aangeven dat ik nog nooit heb verkondigd dat er onder autochtone Nederlanders geen homohaat bestaat. Ook dit topic staat weer bol van de figuren die loepzuivere discriminatie goedpraten en die doen alsof dat tuinbedrijf iemand mag weigeren om het simpele feit dat hij homo is. Dat mag dus gewoon niet. En wie dat toch goedpraat, faciliteert discriminatie en homohaat.
Als je je positie als werkgever gebruikt om de boodschap "homo's zijn minderwaardig volk" te verkondigen dan ben je dat inderdaad aan het promoten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Gebeurd dat dan? Een werkgever weigert gewoon iemand, de reden is niet relevant
Op een christelijke school is het makkelijk, die kunnen gewoon weigeren als je niet christelijk bent.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor administratief werk, aan de lopende band of in een gereedschapwinkel zal dat geen stand houden natuurlijk aangezien geaardheid, geloof of sekse niet betekent dat je niet geschikt kan zijn voor die functie.
Dat een homo geweigerd kan worden op een christelijke school vind ik overigens ook niet kunnen.
Je creëert alleen maar een sfeer van "don't ask / don't tell".
Het is niet zo dat er onder christenen ineens minder homo's voorkomen, ook daar geldt die 5% regel gewoon. Alleen blijven die mss wat langer in de kast zitten.
Je hebt het verhaal kennelijk niet meegekregen. Een bedrijf heeft uiteraard de vrijheid om te kiezen wie ze aannemen. Deze jongen had meerdere goede gesprekken achter de rug en was feitelijk zo goed als aangenomen. Het bedrijf ontdekt dat de jongen homo is en wijst hem puur en alleen om die reden, expliciet zo verwoord, af.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:53 schreef PSVCL het volgende:
Ik vind dat je homos gewoon mag weigeren , je moet de vrijheid hebben om te kiezen wie je aanneemt.
Als je geen halve meid wil aannemen is dat jou goed recht .
De reden is wél relevant. De jongen wordt niet geweigerd vanwege gebrek aan talent, gebrek aan werk of welke andere zakelijke reden dan ook, hij wordt puur geweigerd vanwege het feit dat hij homo is. Was hij hetero geweest, dan had hij die stageplek wél gekregen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Gebeurd dat dan? Een werkgever weigert gewoon iemand, de reden is niet relevant
Als je zégt dat je het niet bentquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Op een christelijke school is het makkelijk, die kunnen gewoon weigeren als je niet christelijk bent.
Waarom doe je alsof die nieuwe informatie irrelevant is? De werkgever kan denken dat deze nieuwe informatie de integratie in de bedrijfscultuur bemoeilijkt en hem daarop alsnog afkeuren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt het verhaal kennelijk niet meegekregen. Een bedrijf heeft uiteraard de vrijheid om te kiezen wie ze aannemen. Deze jongen had meerdere goede gesprekken achter de rug en was feitelijk zo goed als aangenomen. Het bedrijf ontdekt dat de jongen homo is en wijst hem puur en alleen om die reden, expliciet zo verwoord, af.
Niet voor niets wordt er nu tot vervolging overgegaan. Dat doet het OM niet als ze er geen heil in zien.
Als het niet op z'n Facebook had gestaan hadden ze het vermoedelijk pas kunnen raden op het moment dat z'n vriend een keert langskwam of zelfs pas bij de uitnodiging voor z'n huwelijk nadat hij er al 3 jaar werkt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:00 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof die nieuwe informatie irrelevant is? De werkgever kan denken dat deze nieuwe informatie de integratie in de bedrijfscultuur bemoeilijkt en hem daarop alsnog afkeuren.
Je hebt de volledige e-mail gelezen? Ik niet, alleen wat quotes die in de superbetrouwbare non-sensationele Telegraaf staan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt het verhaal kennelijk niet meegekregen. Een bedrijf heeft uiteraard de vrijheid om te kiezen wie ze aannemen. Deze jongen had meerdere goede gesprekken achter de rug en was feitelijk zo goed als aangenomen. Het bedrijf ontdekt dat de jongen homo is en wijst hem puur en alleen om die reden, expliciet zo verwoord, af.
Wat houdt je tegenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je hebt de volledige e-mail gelezen? Ik niet, alleen wat quotes die in de superbetrouwbare non-sensationele Telegraaf staan.
Klopt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden is wél relevant. De jongen wordt niet geweigerd vanwege gebrek aan talent, gebrek aan werk of welke andere zakelijke reden dan ook, hij wordt puur geweigerd vanwege het feit dat hij homo is. Was hij hetero geweest, dan had hij die stageplek wél gekregen.
Dergelijk onderscheid is niet toegestaan en heet discriminatie. Daarom wordt nu tot vervolging overgegaan en dat is volkomen terecht.
Tenzij ze natuurlijk een foto van je vinden op FB dat je op zondag lekker een biertje aan het drinken bent op een terrasje ipv. je zonden op te biechten in de kerk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je zégt dat je het niet bent
Zolang je genoeg van het christendom weet en zegt dat je gelooft wordt je echt wel aangenomen.
Of je echt gelooft kunnen ze toch niet nagaan
maar dat is dus dicriminatie!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Klopt.
Het slaat alleen nergens op dat je als bedrijf zijnde niet zelf mag kiezen wie je aanneemt. Nu verzinnen bedrijven gewoon iets als 'past niet in het profiel', lijkt me ook niet echt ideaal. Dan kunnen ze beter gewoon eerlijk zijn.
Dan zeg je: ik ben wel christen maar niet praktiserendquote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tenzij ze natuurlijk een foto van je vinden op FB dat je op zondag lekker een biertje aan het drinken bent op een terrasje ipv. je zonden op te biechten in de kerk.
Onzin. Iemand die homo is, hoeft niet te integreren in Nederland. Mensen met blauwe ogen ook niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:00 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof die nieuwe informatie irrelevant is? De werkgever kan denken dat deze nieuwe informatie de integratie in de bedrijfscultuur bemoeilijkt en hem daarop alsnog afkeuren.
Nee want hen die ruimte tot eerlijkheid gunnen betekent dus dat ze haat tegen homo's kunnen promoten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Klopt.
Het slaat alleen nergens op dat je als bedrijf zijnde niet zelf mag kiezen wie je aanneemt. Nu verzinnen bedrijven gewoon iets als 'past niet in het profiel', lijkt me ook niet echt ideaal. Dan kunnen ze beter gewoon eerlijk zijn.
Nee, dat is gewoon vrijheid wat van je wordt afgenomen als je een werknemer zoekt, en je dan niet eerlijk mag zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je je positie als werkgever gebruikt om de boodschap "homo's zijn minderwaardig volk" te verkondigen dan ben je dat inderdaad aan het promoten.
jemig aardbei begin je nou alweer opnieuw?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:05 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon vrijheid wat van je wordt afgenomen als je een werknemer zoekt, en je dan niet eerlijk mag zijn.
Ik heb het oorspronkelijke verhaal voor de FP geschreven, net als de follow-up van gisteren (College voor de Rechten van Mens), dus ja, ik ken het verhaal inhoudelijk goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je hebt de volledige e-mail gelezen? Ik niet, alleen wat quotes die in de superbetrouwbare non-sensationele Telegraaf staan.
Ik denk dat als zijn Facebook vol staat van foto's met zijn vriend het al vrij snel duidelijk was geweest; door real life interactie of collega's die hem op Facebook toevoegen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het niet op z'n Facebook had gestaan hadden ze het vermoedelijk pas kunnen raden op het moment dat z'n vriend een keert langskwam of zelfs pas bij de uitnodiging voor z'n huwelijk nadat hij er al 3 jaar werkt.
Ik denk dat elke nieuw aangenomen werknemer in zekere mate de bedrijfscultuur observeert en zich aanpast. Dit noem ik integratie in de bedrijfscultuur. Lijkt me vanzelfsprekend dat geaardheid een rol kan spelen in de kans op succesvolle integratie.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onzin. Iemand die homo is, hoeft niet te integreren in Nederland. Mensen met blauwe ogen ook niet.
Tja, homohaat verspreiden mag nu eenmaal nietquote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:05 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon vrijheid wat van je wordt afgenomen als je een werknemer zoekt, en je dan niet eerlijk mag zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |