abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 23:49:14 #251
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je mag alleen geen bord in de tuin zetten met "Niet blanken ongewenst!!"
Ik heb een sticker bij de deurbel dat religieverkondigers niet gewenst zijn.
Carpe Libertatem
pi_160032218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk, alleen die moslims mogen Nederland niet in. Maar ook dat is offtopic.
En jij pleit voor libertarisme? :?
pi_160032223
Eigenlijk best gek die de Boer.

Wel homo's weigeren en ondertussen wel roze knuffels verkopen aan kleine jongens:

https://www.deboerdrachten.nl/speelgoed/knuffels
  donderdag 18 februari 2016 @ 23:49:59 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:45 schreef matthias24 het volgende:

[..]

niet alle moslims zijn hetzelfde he.
Ik weet nog wel een leukere. Wat nu als een bedrijf zijn sollicitanten dwingt zich tot de islam te bekeren. Dat moet volgens de redenatie van onze Jan ook mogen.
pi_160032234
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:49 schreef k_man het volgende:

[..]

En jij pleit voor libertarisme? :?
Libertariers zijn het ook alleen maar als het in hun voordeel werkt.
Daarom gaat het ook niet werken.
pi_160032246
Geweldig, de figuren die de praktijken van dat tuinbedrijf goedpraten. :')

Uiteraard wordt er volkomen terecht overgegaan tot vervolging. Er is sprake van loepzuivere discriminatie, strijdig met artikel 1 van onze grondwet. Mensen die dat niet snappen, moeten wellicht eens aan emigratie denken. Ga fijn wonen in een land waar stompzinnige religies of andere conservatieve denkbeelden tot wet zijn verheven.

Tot die tijd geldt hier in Nederland gewoon de Nederlandse wet en worden overtreders daarvan aangepakt.
pi_160032255
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:49 schreef MaGNeT het volgende:
Eigenlijk best gek die de Boer.

Wel homo's weigeren en ondertussen wel roze knuffels verkopen aan kleine jongens:

https://www.deboerdrachten.nl/speelgoed/knuffels
Vind jij roze alleen voor meisjes dan??
5 Ferrari's op videoband!
pi_160032262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:50 schreef Elfletterig het volgende:

Uiteraard wordt er volkomen terecht overgegaan tot vervolging. Er is sprake van loepzuivere discriminatie, strijdig met artikel 1 van onze grondwet. Mensen die dat niet snappen, moeten wellicht eens aan emigratie denken. Ga fijn wonen in een land waar stompzinnige religies of andere conservatieve denkbeelden tot wet zijn verheven.

Tot die tijd geldt hier in Nederland gewoon de Nederlandse wet en worden overtreders daarvan aangepakt.
Geldt dat ook voor Moslim weigeraars ?
pi_160032265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik weet nog wel een leukere. Wat nu als een bedrijf zijn sollicitanten dwingt zich tot de islam te bekeren. Dat moet volgens de redenatie van onze Jan ook Mogen.
ja precies maar daar hoor ik hem niet over
pi_160032275
quote:

Wel grappig dat het vaak PVV stemmers zijn (zie ook reacties op Telegraaf.nl) die hun mond vol hebben over homohaat onder asielzoekers maar ondertussen zelf geen haar beter zijn.
pi_160032289
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:51 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor Moslim weigeraars ?
Ja. Hoewel een werkgever wel mag verwachten dat een gelovige zijn religie niet meeneemt naar de werkvloer. Religie is namelijk een privézaak.
pi_160032292
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Vind jij roze alleen voor meisjes dan??
Ja natuurlijk, Bas kreeg vroeger ook roze knuffels en je ziet wat daar van is gekomen.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 23:52:49 #263
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032300
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het gaat niet om de toegang weigeren, ik neem aan dat Bas er nog steeds z'n Beanie Boo's mag kopen als hij die nodig heeft.

Het gaat erom dat je een werknemer niet mag weigeren of ontslaan op grond van ras, sekse, geaardheid, etc.
Dat mag een werkgever wel degelijk, als de functie daarom vraagt. Dat is hier natuurlijk niet echt het geval, maar ik snap dat doordrammen om het drammen niet zo als al superduidelijk is dat diegene bij dat bedrijf echt een klotetijd gaat hebben.
Carpe Libertatem
pi_160032317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, Bas kreeg vroeger ook roze knuffels en je ziet wat daar van is gekomen.
Wie is Bas?
5 Ferrari's op videoband!
pi_160032320
Ik vind dat je homos gewoon mag weigeren , je moet de vrijheid hebben om te kiezen wie je aanneemt.
Als je geen halve meid wil aannemen is dat jou goed recht .
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 23:54:00 #266
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032322
quote:
Dat zal ze leren!
Carpe Libertatem
pi_160032340
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat mag een werkgever wel degelijk, als de functie daarom vraagt. Dat is hier natuurlijk niet echt het geval, maar ik snap dat doordrammen om het drammen niet zo als al superduidelijk is dat diegene bij dat bedrijf echt een klotetijd gaat hebben.
Voor administratief werk, aan de lopende band of in een gereedschapwinkel zal dat geen stand houden natuurlijk aangezien geaardheid, geloof of sekse niet betekent dat je niet geschikt kan zijn voor die functie.

Dat een homo geweigerd kan worden op een christelijke school vind ik overigens ook niet kunnen.
Je creëert alleen maar een sfeer van "don't ask / don't tell".

Het is niet zo dat er onder christenen ineens minder homo's voorkomen, ook daar geldt die 5% regel gewoon. Alleen blijven die mss wat langer in de kast zitten.
pi_160032341
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wel grappig dat het vaak PVV stemmers zijn (zie ook reacties op Telegraaf.nl) die hun mond vol hebben over homohaat onder asielzoekers maar ondertussen zelf geen haar beter zijn.
Ik weet niet waarom je mij in verband brengt met PVV-stemmers. In algemene zin kan ik wel aangeven dat ik nog nooit heb verkondigd dat er onder autochtone Nederlanders geen homohaat bestaat. Ook dit topic staat weer bol van de figuren die loepzuivere discriminatie goedpraten en die doen alsof dat tuinbedrijf iemand mag weigeren om het simpele feit dat hij homo is. Dat mag dus gewoon niet. En wie dat toch goedpraat, faciliteert discriminatie en homohaat.
pi_160032345
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

nee dat mag een werkgever dus niet. dat is nu toch wel duidelijk duh!
pi_160032347
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je mag best kiezen. Je mag alleen geen haat tegen groepen zoals homo's promoten.
Gebeurd dat dan? Een werkgever weigert gewoon iemand, de reden is niet relevant
International
pi_160032356
quote:

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dit verhaal in strijd is met de huidige wetgeving.

Het debat is meer of die huidige wetgeving terecht is. Ik vind het bijvoorbeeld zeer onsmakelijk van de werkgever, maar iemand moet zelf kunnen bepalen wie hij/zij aanneemt.

Je gaat als zeer Hollands bedrijf met allemaal Nederlandse werknemers ook niet een streng Islamitische imam aannemen en de Islamitische slager weigert een homoseksuele Jood aan te nemen. Dit moet kunnen.
pi_160032363
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:27 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dus stel dat jij daar ook afgewezen zou worden omdat je een aardbei bent. zou je dan ook niet gekwetst zijn? :')
:')
International
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 23:56:36 #273
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee dat mag een werkgever dus niet. dat is nu toch wel duidelijk duh!
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006502/2015-07-01

Zie artikel 2
Carpe Libertatem
pi_160032392
quote:
geen zin in.
pi_160032404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je mij in verband brengt met PVV-stemmers. In algemene zin kan ik wel aangeven dat ik nog nooit heb verkondigd dat er onder autochtone Nederlanders geen homohaat bestaat. Ook dit topic staat weer bol van de figuren die loepzuivere discriminatie goedpraten en die doen alsof dat tuinbedrijf iemand mag weigeren om het simpele feit dat hij homo is. Dat mag dus gewoon niet. En wie dat toch goedpraat, faciliteert discriminatie en homohaat.
Ik breng jou niet in verband met PVV-stemmers.

Ik zeg alleen dat het vaak PVV-stemmers zijn die negatief zijn over zowel homo's als asielzoekers maar tegelijk ook hun mond vol hebben over homohaat onder asielzoekers.

Daar is ook gewoon onderzoek naar gedaan, ik verzin het niet.

http://www.volkskrant.nl/(...)ver-homo-s~a2892977/
  donderdag 18 februari 2016 @ 23:57:56 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032405
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Als je je positie als werkgever gebruikt om de boodschap "homo's zijn minderwaardig volk" te verkondigen dan ben je dat inderdaad aan het promoten.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2016 @ 23:58:00 #277
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voor administratief werk, aan de lopende band of in een gereedschapwinkel zal dat geen stand houden natuurlijk aangezien geaardheid, geloof of sekse niet betekent dat je niet geschikt kan zijn voor die functie.

Dat een homo geweigerd kan worden op een christelijke school vind ik overigens ook niet kunnen.
Je creëert alleen maar een sfeer van "don't ask / don't tell".

Het is niet zo dat er onder christenen ineens minder homo's voorkomen, ook daar geldt die 5% regel gewoon. Alleen blijven die mss wat langer in de kast zitten.
Op een christelijke school is het makkelijk, die kunnen gewoon weigeren als je niet christelijk bent.
Carpe Libertatem
pi_160032408
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:56 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

:')
^O^ grapje....moet kunnen toch?
pi_160032410
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:53 schreef PSVCL het volgende:
Ik vind dat je homos gewoon mag weigeren , je moet de vrijheid hebben om te kiezen wie je aanneemt.
Als je geen halve meid wil aannemen is dat jou goed recht .
Je hebt het verhaal kennelijk niet meegekregen. Een bedrijf heeft uiteraard de vrijheid om te kiezen wie ze aannemen. Deze jongen had meerdere goede gesprekken achter de rug en was feitelijk zo goed als aangenomen. Het bedrijf ontdekt dat de jongen homo is en wijst hem puur en alleen om die reden, expliciet zo verwoord, af.

Niet voor niets wordt er nu tot vervolging overgegaan. Dat doet het OM niet als ze er geen heil in zien.
pi_160032450
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:55 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

De reden is wél relevant. De jongen wordt niet geweigerd vanwege gebrek aan talent, gebrek aan werk of welke andere zakelijke reden dan ook, hij wordt puur geweigerd vanwege het feit dat hij homo is. Was hij hetero geweest, dan had hij die stageplek wél gekregen.

Dergelijk onderscheid is niet toegestaan en heet discriminatie. Daarom wordt nu tot vervolging overgegaan en dat is volkomen terecht.
pi_160032453
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Op een christelijke school is het makkelijk, die kunnen gewoon weigeren als je niet christelijk bent.
Als je zégt dat je het niet bent ;)

Zolang je genoeg van het christendom weet en zegt dat je gelooft wordt je echt wel aangenomen.
Of je echt gelooft kunnen ze toch niet nagaan ;)
pi_160032457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hebt het verhaal kennelijk niet meegekregen. Een bedrijf heeft uiteraard de vrijheid om te kiezen wie ze aannemen. Deze jongen had meerdere goede gesprekken achter de rug en was feitelijk zo goed als aangenomen. Het bedrijf ontdekt dat de jongen homo is en wijst hem puur en alleen om die reden, expliciet zo verwoord, af.

Niet voor niets wordt er nu tot vervolging overgegaan. Dat doet het OM niet als ze er geen heil in zien.
Waarom doe je alsof die nieuwe informatie irrelevant is? De werkgever kan denken dat deze nieuwe informatie de integratie in de bedrijfscultuur bemoeilijkt en hem daarop alsnog afkeuren.
pi_160032480
het zou alleen wel heel goed kunnne dat als die jongen wel aangenomen zou worden dat ie dan flink gepest zou worden.
pi_160032496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof die nieuwe informatie irrelevant is? De werkgever kan denken dat deze nieuwe informatie de integratie in de bedrijfscultuur bemoeilijkt en hem daarop alsnog afkeuren.
Als het niet op z'n Facebook had gestaan hadden ze het vermoedelijk pas kunnen raden op het moment dat z'n vriend een keert langskwam of zelfs pas bij de uitnodiging voor z'n huwelijk nadat hij er al 3 jaar werkt.
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 00:01:46 #285
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hebt de volledige e-mail gelezen? Ik niet, alleen wat quotes die in de superbetrouwbare non-sensationele Telegraaf staan.
Carpe Libertatem
pi_160032516
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je hebt de volledige e-mail gelezen? Ik niet, alleen wat quotes die in de superbetrouwbare non-sensationele Telegraaf staan.
Wat houdt je tegen ;)
pi_160032517
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De reden is wél relevant. De jongen wordt niet geweigerd vanwege gebrek aan talent, gebrek aan werk of welke andere zakelijke reden dan ook, hij wordt puur geweigerd vanwege het feit dat hij homo is. Was hij hetero geweest, dan had hij die stageplek wél gekregen.

Dergelijk onderscheid is niet toegestaan en heet discriminatie. Daarom wordt nu tot vervolging overgegaan en dat is volkomen terecht.
Klopt.

Het slaat alleen nergens op dat je als bedrijf zijnde niet zelf mag kiezen wie je aanneemt. Nu verzinnen bedrijven gewoon iets als 'past niet in het profiel', lijkt me ook niet echt ideaal. Dan kunnen ze beter gewoon eerlijk zijn.
International
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 00:03:11 #288
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je zégt dat je het niet bent ;)

Zolang je genoeg van het christendom weet en zegt dat je gelooft wordt je echt wel aangenomen.
Of je echt gelooft kunnen ze toch niet nagaan ;)
Tenzij ze natuurlijk een foto van je vinden op FB dat je op zondag lekker een biertje aan het drinken bent op een terrasje ipv. je zonden op te biechten in de kerk.
Carpe Libertatem
pi_160032538
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:02 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Klopt.

Het slaat alleen nergens op dat je als bedrijf zijnde niet zelf mag kiezen wie je aanneemt. Nu verzinnen bedrijven gewoon iets als 'past niet in het profiel', lijkt me ook niet echt ideaal. Dan kunnen ze beter gewoon eerlijk zijn.
maar dat is dus dicriminatie! :')
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2016 @ 00:03:47 #290
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160032541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen ;)
Dat hij volgens mij nergens volledig staat?
Carpe Libertatem
pi_160032544
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Tenzij ze natuurlijk een foto van je vinden op FB dat je op zondag lekker een biertje aan het drinken bent op een terrasje ipv. je zonden op te biechten in de kerk.
Dan zeg je: ik ben wel christen maar niet praktiserend :P
pi_160032545
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Onzin. Iemand die homo is, hoeft niet te integreren in Nederland. Mensen met blauwe ogen ook niet.
pi_160032553
Naja, dit wordt te laat.
Mazzel!
pi_160032567
nog maar 8 posts.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 00:05:11 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160032569
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:02 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Klopt.

Nee want hen die ruimte tot eerlijkheid gunnen betekent dus dat ze haat tegen homo's kunnen promoten.
pi_160032571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je je positie als werkgever gebruikt om de boodschap "homo's zijn minderwaardig volk" te verkondigen dan ben je dat inderdaad aan het promoten.
Nee, dat is gewoon vrijheid wat van je wordt afgenomen als je een werknemer zoekt, en je dan niet eerlijk mag zijn.
International
pi_160032591
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:05 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon vrijheid wat van je wordt afgenomen als je een werknemer zoekt, en je dan niet eerlijk mag zijn.
jemig aardbei begin je nou alweer opnieuw? :')
pi_160032592
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb het oorspronkelijke verhaal voor de FP geschreven, net als de follow-up van gisteren (College voor de Rechten van Mens), dus ja, ik ken het verhaal inhoudelijk goed.

- Geen stageplek voor homo met vriend
- Homo-weigerend tuinbedrijf schuldig aan discriminatie
pi_160032605
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het niet op z'n Facebook had gestaan hadden ze het vermoedelijk pas kunnen raden op het moment dat z'n vriend een keert langskwam of zelfs pas bij de uitnodiging voor z'n huwelijk nadat hij er al 3 jaar werkt.
Ik denk dat als zijn Facebook vol staat van foto's met zijn vriend het al vrij snel duidelijk was geweest; door real life interactie of collega's die hem op Facebook toevoegen.

Niet dat dat iets uitmaakt verder, het gaat om een inschatting van de werkgever. Als de werkgever inschat dat deze informatie negatieve invloed heeft op kans op succesvolle integratie in de bedrijfscultuur is dit gewoon een rationele keuze. Het kan zelfs zo zijn dat de werkgever persoonlijk een gigantisch grote voorstander is van homo's en hun posities, maar dat hij de bedrijfscultuur observeert en tot conclusie komt dat homo's een kleinere kans op succesvolle integratie hebben dan hetero's.
pi_160032635
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzin. Iemand die homo is, hoeft niet te integreren in Nederland. Mensen met blauwe ogen ook niet.
Ik denk dat elke nieuw aangenomen werknemer in zekere mate de bedrijfscultuur observeert en zich aanpast. Dit noem ik integratie in de bedrijfscultuur. Lijkt me vanzelfsprekend dat geaardheid een rol kan spelen in de kans op succesvolle integratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')