Het bedrijf is in elk geval open en eerlijk geweest over de reden van de afwijzing.quote:‘Wij hebben iets gezien op je facebookpagina, en dat is je seksuele geaardheid en vooral het uitleven van die geaardheid (je hebt een vriend). Dat je die geaardheid hebt is niet het punt, maar het uitleven daarvan wel.
Wij zijn een Christelijk bedrijf, en voor ons is dit een punt waar we ons niet mee verenigingen mogen. Daar God dit uitleven van je seksuele geaardheid nergens in zijn Woord goedkeurt, maar wel afkeurt, en voor ons zijn Woord als richtsnoer geldt, kunnen we je (daar ik Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen) niet aannemen.
Het is niet zo dat wij je geaardheid afrekenen, en ik hoop ook dat jij dat ook onze gezindheid niet doet, maar we hebben met dit punt een meningsverschil waar jij en wij elkaar niet verenigen kunnen. (Het is namelijk begrijpelijk dat je mijn standpunt ook niet deelt, en daarom kan er geen vereniging zijn) Het is nodig op dit moment dat wij kleur bekennen en dat is niet iets wat je zo even doet Bas, dat weet jij denk ik heel goed, beter dan ik in ieder geval. Het is echter wel zo dat wij met dit besluit meer vrede hebben.’
Waarom zouden ze hem moeten pesten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat dus.
En hij kan het beter vantevoren weten dan dat ze er achter komen en hem gaan pesten en hij z'n stage moet afbreken voortijds.
Marktfalen is er alleen als de markt niet doet wat de overheid wil.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je onderschat de functie van een overheid bij herverdeling en marktfalen.
Deze twee sluiten elkaar niet uit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Welk doel dienend? Is de vrijheid van een ondernemer belangrijker dan de vrijheid van een persoon om te zijn wie die is, of
Erg dom inderdaad, maar ja, wat verwacht je van een religieus bedrijf.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het bedrijf is in elk geval open en eerlijk geweest over de reden van de afwijzing.
Als homo's accepteren de leidende cultuur is heb je helemaal geen wetje nodig, dunkt mij.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind jouw denkbeelden eigenlijk niet bij de leidende cultuur passen.
Meteen maar stevig aan banden leggen met die wetten van je.
Vals dilemma.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Welk doel dienend? Is de vrijheid van een ondernemer belangrijker dan de vrijheid van een persoon om te zijn wie die is, of dat nu homo, vrouw of Jan is?
Je kunt nog zoveel regeltjes verzinnen, maar als het bedrijf hem niet wil dan krijgen ze hem wel weg. En één manier is wegpesten. Is weinig aan te doen. Daarom werken die regeltjes averechts. Geef bedrijven gewoon de mogelijkheid om eerlijk te zijn, dan is die jongen in de gelegenheid om een bedrijf te zoeken dat beter bij hem past.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat dus.
En hij kan het beter vantevoren weten dan dat ze er achter komen en hem gaan pesten en hij z'n stage moet afbreken voortijds.
Bas is mogelijk ook christen maar mogelijk komt hij daar niet open voor uit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Erg dom inderdaad, maar ja, wat verwacht je van een religieus bedrijf.
Hij kennelijk welquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als homo's accepteren de leidende cultuur is heb je helemaal geen wetje nodig, dunkt mij.
Artikel 1 is voor overheid richting burger.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Bestaat grondwet artikel 1 nog wel voor zulke bedrijven??
oh gut!!!quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Artikel 1 is voor overheid richting burger.
ik vind het belachelijk dat je afgewezen word alleen maar omdat je homo bent. en dat in nederland.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Welk doel dienend? Is de vrijheid van een ondernemer belangrijker dan de vrijheid van een persoon om te zijn wie die is, of dat nu homo, vrouw of Jan is?
quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, wat jij wil. Ze nemen hem wel aan en dan is alles weer goed?
Vind ik ook belachelijk maar ja ieder zo'n mening en ieder bedrijf zijn beleid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik vind het belachelijk dat je afgewezen word alleen maar omdat je homo bent. en dat in nederland.
Neequote:Op donderdag 18 februari 2016 23:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, wat jij wil. Ze nemen hem wel aan en dan is alles weer goed?
Dat vindt iedereen in dit topic, dat is niet echt het punt van discussie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik vind het belachelijk dat je afgewezen word alleen maar omdat je homo bent. en dat in nederland.
onzin.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vind ik ook belachelijk maar ja ieder zo'n mening en ieder bedrijf zijn beleid.
Als je iets voor homo's wil doen, ga dan actie voeren tegen de islam. Die willen homo's dood, wat wel wat erger is dan geen stage aanbieden.
Ja tering echt, sommige mensen leven nog in 1953 ofzo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
Wanneer was er ook al weer een homo om die reden gedood in Nederland?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je iets voor homo's wil doen, ga dan actie voeren tegen de islam. Die willen homo's dood, wat wel wat erger is dan geen stage aanbieden.
Sterker nog, als ik zelf een soortgelijk bedrijf zou hebben, dan zou ik die jongen gelijk een stage bij mij aangeboden hebben. De nieuwe klanten zullen binnenstromenquote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat vindt iedereen in dit topic, dat is niet echt het punt van discussie.
ja raar he. mensen doen altijd zo moeilijk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja tering echt, sommige mensen leven nog in 1953 ofzo.
Zelfs in het dierenrijk komt het voor en daar wordt er niet zo moeilijk over gedaan.
Onzin, je zal zelf het goede voorbeeld moeten geven en ondertussen de haat veroordelen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |