abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160039461
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:58 schreef opreis het volgende:

[..]

Ja, correct. Dus die screening begint al bij de namen.
Jeps. Dus iedereen wordt op dezelfde manier gescreend. het zou anders zijn als mensen met een bepaalde naam, laten we Mohammed als voorbeeld nemen een vragenlijst van 3 kantjes moet invullen en die Kees dat allemaal niet hoeft.

Daarom zei ik dat ik vind dat iedereen op dezelfde manier door het sollicitatieproces moet. Sowieso lijkt het mij voor werkgevers lastig om zoveel mogelijk proberen uit te sluiten.
pi_160039477
Ik heb hetzelfde probleem hoor.
I´m back.
pi_160039494
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem hoor.
Ik had het probleem ook.Door naamswijziging niet meer.
pi_160039515
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik had het probleem ook.Door naamswijziging niet meer.
Ja, maar ik ga mijn naam niet wijzigen hoor.
I´m back.
pi_160039574
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jeps. Dus iedereen wordt op dezelfde manier gescreend. het zou anders zijn als mensen met een bepaalde naam, laten we Mohammed als voorbeeld nemen een vragenlijst van 3 kantjes moet invullen en die Kees dat allemaal niet hoeft.

Daarom zei ik dat ik vind dat iedereen op dezelfde manier door het sollicitatieproces moet. Sowieso lijkt het mij voor werkgevers lastig om zoveel mogelijk proberen uit te sluiten.
Maar degene die Mohammed niet op gesprek vraagt puur alleen al omdat hij Mohammed heet, maakt waarschijnlijk ook geen kans op de baan als hij wel op gesprek komt, puur omdat de recruiter blijkbaar geen Mohammeds wil hebben. Het zou alleen maar tijdverspilling zijn voor Mohammed zijn.
pi_160039575
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar ik ga mijn naam niet wijzigen hoor.
Dit was ook niet de reden van wijziging maar het verschil viel mij wel op. Terwijl ik altijd dacht dat het onzin was en mij niet gebeurde.
pi_160039606
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:06 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar degene die Mohammed niet op gesprek vraagt puur alleen al omdat hij Mohammed heet, maakt waarschijnlijk ook geen kans op de baan als hij wel op gesprek komt, puur omdat de recruiter blijkbaar geen Mohammeds wil hebben. Het zou alleen maar tijdverspilling zijn voor Mohammed zijn.
Ja klopt. Mohammed kan beter door blijven solliciteren en hopen dat hij ergens wordt aangenomen waar ze niet zo bekrompen zijn.
pi_160039609
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit was ook niet de reden van wijziging maar het verschil viel mij wel op. Terwijl ik altijd dacht dat het onzin was en mij niet gebeurde.
Ja, het gebeurt, vaak weet je dat niet eens. Gekke is mijn achternaam is wel puur Nederlands, althans komt al voor vanaf de 17de eeuw en vermoedelijk langer in NL.
I´m back.
pi_160039647
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja klopt. Mohammed kan beter door blijven solliciteren en hopen dat hij ergens wordt aangenomen waar ze niet zo bekrompen zijn.
Ben ik ook met je eens, ik gun Mohammed een plek waar hij zijn talenten kan ontplooien in een omgeving waar hij ook gewaardeerd wordt.
pi_160039668
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:10 schreef opreis het volgende:

[..]

Ben ik ook met je eens, ik gun Mohammed een plek waar hij zijn talenten kan ontplooien in een omgeving waar hij ook gewaardeerd wordt.
Dus dat. :Y
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:33:10 #211
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160040118
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:10 schreef opreis het volgende:

[..]

Wij gunnen Mohammed allemaal het beste. Dat zijn al dromen uit mogen komen en hij een voorbeeld kan zijn voor zijn broers en zussen..
pi_160040776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat ja.
Of ergens in een land solliciteren waar de naam Mohammed of Ali vaker voor komt dan Jan of Kees... Waar het dan ook automatisch waarschijnlijker zal zijn dat Jan of Kees niet worden uitgenodigd omdat ze niet Mohammed of Ali heten.

Opgelost!

Edit; Of gewoon even wachten.

The most common baby name in brussels for 4 years running has been Mohamed.

Onze toekomst.

[ Bericht 29% gewijzigd door SpaceOddity op 19-02-2016 14:27:59 ]
pi_160042123
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja dat ja.
Of ergens in een land solliciteren waar de naam Mohammed of Ali vaker voor komt dan Jan of Kees... Waar het dan ook automatisch waarschijnlijker zal zijn dat Jan of Kees niet worden uitgenodigd omdat ze niet Mohammed of Ali heten.

Opgelost!

Edit; Of gewoon even wachten.

The most common baby name in brussels for 4 years running has been Mohamed.

Onze toekomst.
Als Mohammed of Ali gewoon hier zijn geboren zullen ze waarschijnlijk ook hier werken?

Ik heet Yasmin. Moet ik nu ook ergens solliciteren waar er meer Yasmin's wonen dan?
pi_160042758

[ Bericht 100% gewijzigd door bitterbal op 19-02-2016 15:27:47 (Verkeerde topic... ) ]
pi_160043171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat had ik bij jou ook :p

Stel je wilt alleen een autochtone Nederlander. Een echte Kees bv dan begint die selectie toch al bij de sollicitanten? Alle niet typische Nederlandse namen gaan dan op de stapel van mensen die niet worden uitgenodigd.
De selectie begint per definitie bij de sollicitanten.
pi_160043187
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

De selectie begint per definitie bij de sollicitanten.
Joh :p
pi_160043447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als Mohammed of Ali gewoon hier zijn geboren zullen ze waarschijnlijk ook hier werken?

Ik heet Yasmin. Moet ik nu ook ergens solliciteren waar er meer Yasmin's wonen dan?
Je moet niks.
pi_160043500
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je moet niks.
Maar voor de Mohammed's en Ali's vind je het wel een goed idee?
pi_160043988
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar voor de Mohammed's en Ali's vind je het wel een goed idee?
Ik gaf 3 oplossingen.
-Door solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn (waar ik voor hun helaas van vermoed dat dat steeds minder het geval zal zijn).
-Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Je kunt op geen enkele manier ontkennen dat ze dan alleen al naar aanleiding van hun naam niet worden uitgenodigd.
-Of gewoon wachten tot dat het hier uiteindelijk zover is dat het merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Okee die laatste is weliswaar een beetje flauw. :@

Maar die 2 eerste vind ik goede ideeën ja. :Y
pi_160044036
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik gaf 3 oplossingen.
-Door solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn (waar ik voor hun helaas van vermoed dat dat steeds minder het geval zal zijn).
-Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Je kunt op geen enkele manier ontkennen dat ze dan alleen al naar aanleiding van hun naam niet worden uitgenodigd.
-Of gewoon wachten tot dat het hier uiteindelijk zover is dat het merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Okee die laatste is weliswaar een beetje flauw. :@

Emigreren naar een land waar jouw naam meer voorkomt. Serieus?
pi_160044109
quote:

[..]

Ik gaf 3 oplossingen.

Naar een ander land immigreren? Ik hoop dat dit een poging tot humor is?
pi_160045425
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Emigreren naar een land waar jouw naam meer voorkomt. Serieus?
Dat zei ik niet.
pi_160045497
quote:

[..]

.

Hmm?
pi_160045501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naar een ander land immigreren? Ik hoop dat dit een poging tot humor is?
Ach joh soms haal ik het één en ander door elkaar. Kan voorkomen he. Verder ben jij van mening dat deze bijdrage van jouw een bijdrage van waarde is hier in dit topic of niet?
pi_160045548
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm?
''Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben''

Waar zeg ik dat je ook kunt emigreren naar een land waar meer mensen met dezelfde naam wonen?

Hmm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')