SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ik kan ze wel. Maar ze zijn echt heel kut.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Burpees suckIk kan dat niet. Ik val flauw..
Ik denk dat ik rond de 100 zit over afgelopen 3 WODS, maar ik heb eens een WOD gehad daar zaten er al iets van 300225 inquote:Op donderdag 18 februari 2016 10:14 schreef Lonaa het volgende:
Maar vandaag geen burpeesDaar deed ik er de afgelopen 7 dagen al 250 van, dus dat is goed.
Ja huul'n.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik rond de 100 zit over afgelopen 3 WODS, maar ik heb eens een WOD gehad daar zaten er al iets van 300 in
30min EMOM, 15cal row / 15 burpees.
En toen was ik pas begonnen, god wat was ik dood.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heftige print, zelfbewust en zulks, maar ik had m wel aan.En ik rockte hem.
Kreeg er zelfs complimenten over in de kleedkamer.
Sterkheidsbaas van alles.
Het snelle opstaan maakt dat ik letterlijk omval..quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan ze wel. Maar ze zijn echt heel kut.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:25 schreef Lonaa het volgende:
Nog een proud-moment. Nieuwe sportbroek aan. De linker.Heftige prints, helemaal crossfitmodieus ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heftige print, zelfbewust en zulks, maar ik had m wel aan.En ik rockte hem.
Kreeg er zelfs complimenten over in de kleedkamer."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Heftige prints, helemaal crossfitmodieus ook.
Wat is je smaak dan?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:32 schreef Rauw. het volgende:
Ik wil graag meer coole shirts met print hebben, alleen ik weet geen winkel waar ze iets naar mijn smaak verkopen.
Wat voor antwoord verwacht je nu?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom zou je zoveel burpees doen
Omdat het kan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:25 schreef Lonaa het volgende:
Nog een proud-moment. Nieuwe sportbroek aan. De linker.Leuk, waar heb je die vandaan? en schijnt hij niet door?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heftige print, zelfbewust en zulks, maar ik had m wel aan.En ik rockte hem.
Kreeg er zelfs complimenten over in de kleedkamer.
aangezien ik hier toch meelees ga ik ook maar (weer) meeposten
o: 2x pannekoek van speltmeel met beetje honing
t: 2 lu crackers
l: rijst/groente/kip uit blik in tomatensaus
t: eiwit chococlade pudding
t: appel
d: spaghetti bolognese
s: eigenlijk rug, maar kan nog switchen naar borst en triceps als verkoudheid doorzet
t: yoghurt met beetje honing
Geen nuttig met zo'n reactie?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat voor antwoord verwacht je nu?
Hij kwam van de Lidl.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Leuk, waar heb je die vandaan? en schijnt hij niet door?
Ik doe ook veel meer. De afgelopen work-outs bezaten gewoon vrij veel burpees. Shit happens.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Geen nuttig met zo'n reactie?
T is meer, er kan zoveel meer. Waarom zoveel burpees en niet wat meer spreiding?
Ben ik zelf ook nog aan het uitzoeken, gezien ik nieuw ben in de normale maten scenequote:
Waarom niet?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
Burpees zijn maar een klein deel van de workout, en lang niet elke workout.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Geen nuttig met zo'n reactie?
T is meer, er kan zoveel meer. Waarom zoveel burpees en niet wat meer spreiding?
thnx en oke de folder van daar eens in de gaten houden dusquote:Op donderdag 18 februari 2016 10:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij kwam van de Lidl.En geen idee, boeit me ook geen flikker eigenlijk.
En welkom terug.
Super simpel, dood neervallen, opstaan en springen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
thnx en oke de folder van daar eens in de gaten houden dus
En burpees, nooit gedaan, maar ik ben zo motorisch gestoord dat ik na 3 keer de volgorde kwijt ben en geen idee meer heb waar ik mee bezig ben
ja ik gok dat ik bij het dood neervallen mijn armen vergeet te strekken en een faceplant maakquote:Op donderdag 18 februari 2016 11:39 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Super simpel, dood neervallen, opstaan en springen.
Appeltaart niet, appeltaart is de duivel met iets van 500 ofzo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:41 schreef Rauw. het volgende:
Hoe de fuck is het trouwens dat bijna alle taartpunten omstreeks 300kcal zijn.
Ik maak faceplants altijd met boxjumps. Na een stuk of 10 spring ik niet hoog genoeg meer en dan blijf ik haken en val ik op mn bakkes.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ja ik gok dat ik bij het dood neervallen mijn armen vergeet te strekken en een faceplant maak
Arme scheenbenen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik maak faceplants altijd met boxjumps. Na een stuk of 10 spring ik niet hoog genoeg meer en dan blijf ik haken en val ik op mn bakkes.
Heb ooit ergens gelezen dat het kcal-technisch de heftigste was ja. Omdat thunder veel boter en suiker.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Arme scheenbenen.
Appeltaart echt zo slecht ja?
Had verwacht dat mijn stroopwafelpunt slechter was.
qft.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:48 schreef Artoo het volgende:
Versgebakken appeltaart vind ik wel het allermeest awesome denk ik
Die met havermout is ook rond de 350kcal en die smaakt hetzelfde vind ikquote:Op donderdag 18 februari 2016 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Appeltaart niet, appeltaart is de duivel met iets van 500 ofzo.
auwquote:Op donderdag 18 februari 2016 11:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik maak faceplants altijd met boxjumps. Na een stuk of 10 spring ik niet hoog genoeg meer en dan blijf ik haken en val ik op mn bakkes.
Avondje te veel bier op? ;-)quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
Wtf![]()
Ik krijg een smsje
"is this <mijn volledige naam, als in de lange versie van m'n voornaam>? x"
Dus ik
"who's asking?"
Krijg ik terug. I don't know if you remember, but this is Ben, we met a while ago on a night out x"
Teh fuck
Gestuurd dat ik van niets wist en niet weet hoe hij mijn nummer heeft gekregen en toen bleef het stil En wie in hemelsnaam noemt me bij die naam? Dat doet niemand?![]()
Vreemd.
Nee. Want dat doe ik nooit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:28 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Avondje te veel bier op? ;-)
Waaaaaaait for iiiiit.....quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Helaas heb ik nog geen aanbod voor enkele miljoenen gehad.
Is altijd lastig te schatten hoe groot en zwaar de punt precies is inderdaadquote:Op donderdag 18 februari 2016 12:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is toch maar net hoe grote taartpunten je snijdt
Op dit moment is het gezonde cola dan toch?quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:58 schreef La_Tramposa het volgende:
au buikDie yoghurt die tot gisteren goed was, was dus toch echt niet goed meer (hij was ook al een tijdje open natuurlijk).
Dan maar gauw wat ongezonde cola halen zo.
Ik vul ook meestal 300-400 kcal in als ik een gebakje of taart ergens krijg, het zal grofweg wel kloppen inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:59 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Is altijd lastig te schatten hoe groot en zwaar de punt precies is inderdaad![]()
Laat mij er eens 50-100kcal naast zitten, no stress.
Ik zag je berichtje nu pas maar ik ga waarschijnlijk een nieuwe kopen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:15 schreef mrspoeZ het volgende:
Misschien heeft iemand hier nog iets aan een fitbit flex mét bandje en dongel, maar zónder oplader? Een oplader kost bij mini-in-the-box een tientje, bij Bolpuntcom iets duurder.
geinig ding, ben steeds in de verleiding er eentje te kopen, gewoon voor de leuk..maar weet bijna zeker dat die na een maand of zo in de kast ligt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:15 schreef mrspoeZ het volgende:
Misschien heeft iemand hier nog iets aan een fitbit flex mét bandje en dongel, maar zónder oplader? Een oplader kost bij mini-in-the-box een tientje, bij Bolpuntcom iets duurder.
Dm!quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:15 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik weet hoe je heet en nu ben ik héél benieuwd wat dan de lange versie van je naam isquote:Op donderdag 18 februari 2016 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
Wtf![]()
Ik krijg een smsje
"is this <mijn volledige naam, als in de lange versie van m'n voornaam>? x"
Dus ik
"who's asking?"
Krijg ik terug. I don't know if you remember, but this is Ben, we met a while ago on a night out x"
Teh fuck
Gestuurd dat ik van niets wist en niet weet hoe hij mijn nummer heeft gekregen en toen bleef het stil En wie in hemelsnaam noemt me bij die naam? Dat doet niemand?![]()
Vreemd.
Hier ookquote:Op donderdag 18 februari 2016 10:32 schreef DeLuna het volgende:
Het is hollen of stilstaan.. Op naar de < 70
nice, en foto!quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:30 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Hier ookna een 77 plateau de afgelopen week was ik vanochtend 75,9
Om te vieren heb ik zojuist veel te dure schoenen gekocht
Zie DMquote:Op donderdag 18 februari 2016 15:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet hoe je heet en nu ben ik héél benieuwd wat dan de lange versie van je naam isWel een maffe situatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ja, dat dacht ik ookquote:
ik was van plan om een stukje langs de N14 te lopen en dan een klein beetje Haagse bos ( achter het museum)quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:25 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is het door vergaderingen ook niet gelukt nog te lopen. Ik zit nog te bedenken of ik niet alsnog zal gaan. Maar hier in Den Haag is het dan het prettigst lopen door het Haagse Bos, maar dat wil ik dus niet in het donker. En nu al gaan lopen, dan hoef ik daarna niet meer aan het werk zeg maar.
Annoyed!
Zie DM.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik was van plan om een stukje langs de N14 te lopen en dan een klein beetje Haagse bos ( achter het museum)werkt prima vanuit het werk hier. Je werkt in de buurt?
![]()
Oooh lekkerquote:Op donderdag 18 februari 2016 17:02 schreef MutedFaith het volgende:
De beef in Guinness staat in de oven voor t tweede uur. Ruikt tering lekker.
Vanavond wedstrijdje spelen. Eens kijken hoe dat gaat met een neus die constant leegloopt.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:29 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
http://www.jamieoliver.co(...)#GdshTw5EmMGhYesj.97
Ik vind dit het opmerkelijkste:quote:Op donderdag 18 februari 2016 18:51 schreef Shandaly het volgende:
Extreem dik? Daar kun je zelf niks aan doen
12.000 in Nederland?! Nee tochquote:Serlie geeft aan dat er jaarlijks 12.000 van dat soort (=gastric bypass) operaties zijn.
80 kilo extreem dik?quote:De 14 extreem dikke vrouwen (80 tot 160 kilo)
Moddervet!quote:
quote:
Was het daar van? Nou ja, ik heb het stuk vluchtig doorgenomen en kon alleen maar denken dat het belabberde journalistiek was. Of het was de stagiair. Van het magazijn.quote:
ja ok, maar dan nog... Waarom zou iemand met 80 kilo een gastric bypass krijgen?quote:
Kweeniequote:Op donderdag 18 februari 2016 19:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja ok, maar dan nog... Waarom zou iemand met 80 kilo een gastric bypass krijgen?
Vanaf 1m50 is je BMI dan >35 en kom je in aanmerkingquote:Op donderdag 18 februari 2016 19:09 schreef Sjeen het volgende:
ja ok, maar dan nog... Waarom zou iemand met 80 kilo een gastric bypass krijgen?
Ik ben één van die waarschijnlijk kortzichtige personen die vindt dat je dat zelf maar moet betalen, zo'n ingreepquote:Op donderdag 18 februari 2016 19:10 schreef Artoo het volgende:
KweenieMisschien het onderzoek even opzoeken? Een GBP bij 80kg vind ik ook discutabel. Ik vind een GBP eigenlijk altijd discutabel geloof ik
Ze hebben het in de studies van De Weijer die ik zo kan vinden over 'morbidly obese subjects' dus dan is het aannemelijk dat er ook sprake is van kleine dikke test subjects, I guessquote:Op donderdag 18 februari 2016 19:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vanaf 1m50 is je BMI dan >35 en kom je in aanmerking
Je hebt al een afspraak lopen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hou mijn mening omtrent dit onderwerp maar even voor me
Je bent niet de enige.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben één van die waarschijnlijk kortzichtige personen die vindt dat je dat zelf maar moet betalen, zo'n ingreep
Ik zou het voor zijnquote:Op donderdag 18 februari 2016 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
uiteraard, ik zit potentieel maar acht kilo verwijderd van extreem overgewicht.
Als vegetariër kun je nog redelijk normaal eten en weer op termijn ook vlees/vis gaan eten. GBP is wel een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:37 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb met GBPs een beetje hetzelfde als met vegetariërs.. Ik zou er niet aan beginnen, maar mensen die dat wel willen moeten dat lekker zelf weten.
Net de beef in Guinness pie op. Jezus Christus dat smaakte goed.
Heb nog voor 1 keer vlees in saus over. Ik denk dat ik die zaterdag of zondag eet, maar dan met in plaats van bladerdeeg een laag puree..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ging sporten en het was fijnen heerlijk rustig in de sportschool.
Dat je zelf niet voor een maagband of bypass of watdanook voor operatie kiest wil niet zeggen dat een ander een sukkel is als die dat wel doet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef Lonaa het volgende:
We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Het zou zomaar kunnen zijn dat die ingrepen een hoop maatschappelijke kosten voorkomen (ziekteverzuim, zorgkosten...) en dat we er eigenlijk dik [hu hu] aan verdienenquote:Op donderdag 18 februari 2016 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben één van die waarschijnlijk kortzichtige personen die vindt dat je dat zelf maar moet betalen, zo'n ingreep
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben helemaal niet van de sneakers, maar wilde eens iets anders dan eeuwige laarsjes.
En over gastric bypasses heb ik geen mening. Nooit in verdiept enzo. Leven en laten leven.
Ik was altijd in die veronderstelling dat het uit eigen zak moest komen tot een collega het liet doen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En toch, nofi, en ik gun het je dat het je niet gebeurt, maar pas als je over twee jaar nog steeds afgevallen bent, ben je voor mij iemand die kans maakt (!!!) om bij degenen te horen die blijvend afvallen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:16 schreef Rauw. het volgende:
Ieder het zijne, maar volgens mij moet vrijwel iedereen wel af kunnen vallen zonder operaties. Tenzij je een medische conditie hebt die dat tegenhoud, maar ook dan zijn er mogelijkheden.
Wat ik om mij heen veel zie; Mensen moeten hun zelfmedelijden opzij zetten, stoppen met excuusjes verzinnen en geloven in hun doel.
Mijn BMI was 49, en eigenlijk alles wat ik nodig was om te komen waar ik nu ben is een gezond verstand en verstand van gezond. Gelukkig was ik ook nog eens gezegend met een goed hart en een paar redelijke benen wat het afvallen een stuk versimpelt heeft, maar als je écht graag wil dan kun je het zelfs zónder benen.
Zelfs twee jaar was hier niet genoegquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En toch, nofi, en ik gun het je dat het je niet gebeurt, maar pas als je over twee jaar nog steeds afgevallen bent, ben je voor mij iemand die kans maakt (!!!) om bij degenen te horen die blijvend afvallen.
So far kan ik er vanuit alle jaren dit topic op FOK maar 2 bij naam noemen en dan zijn er hooguit nog 3 of 4 max.
Nogmaals, ik help het je hopen, maar je begint pas net... Ook al ben je al zo onwijs veel afgevallen.
In 2 jaar tijd 70kg erbij eten is een grotere uitdaging dan dezelfde hoeveelheid afvallen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En toch, nofi, en ik gun het je dat het je niet gebeurt, maar pas als je over twee jaar nog steeds afgevallen bent, ben je voor mij iemand die kans maakt (!!!) om bij degenen te horen die blijvend afvallen.
So far kan ik er vanuit alle jaren dit topic op FOK maar 2 bij naam noemen en dan zijn er hooguit nog 3 of 4 max.
Nogmaals, ik help het je hopen, maar je begint pas net... Ook al ben je al zo onwijs veel afgevallen.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Lui stuk vreten hier. Verder ga ik me weer buiten deze discussie houden.
Ik zeg nergens dat het voor iedereen makkelijk is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is altijd zó makkelijk lullen over de situatie van een ander.
Als het echt zo simpel was als 'knop om en minder kcals in dan uit' zou dit topic niet nodig zijn.
Iets genuanceerder mag volgens mij wel.
nee lieve Bubsel, niks van waar... Jij woog geen 80 kilo, maar valt in de categorie die Kwakz0r bedoelt. En jij hebt (naast het feit dat er allerlei nare complicaties bij kwamen kijken) niet geprobeerd om er 'doorheen' te eten. Je doet je best om gezond te eten en te leven. Dusquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Lui stuk vreten hier. Verder ga ik me weer buiten deze discussie houden.
Ik vraag me af hoe je die uitspraak kunt onderbouwen. Ik vind m nogal boud.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:51 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het voor iedereen makkelijk is.
Maar het is voor vrijwel iedereen mogelijk.
Ga er ook geen spreekbeurt over geven hoor, als jij van mening bent van niet heb ik daar alle vrede mee.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je die uitspraak kunt onderbouwen. Ik vind m nogal boud.
Yes please! Nu, na ongeveer 1.5/2 jaar flink afgevallen te zijn, is domweg niet eten nog steeds vermoeiend, en kost (te veel) wilskracht. Ik hoop nog steeds dat dat minder wordt. Wilskracht is leuk en aardig, maar het gaat wel ten koste van "iets"; tenminste ik ben er van overtuigd dat je een x dosis wilskracht heb, en als je alles veel moet inzetten om maar niet de voorraad kast leeg te eten is er weinig ruimte voor anders. Waar dikke ik bijvoorbeeld avonden lang kon pielen/programmeren om een lastig probleem op te lossen, moet ik dat nu echt overdag in fitte toestand doen.quote:Daaruit blijkt dat de vrouwen die dus een stuk minder zwaar zijn, weer meer dopamine-receptoren in hun hersenen hadden. De eetlust is minder. Serlie geeft aan dat er jaarlijks 12.000 van dat soort operaties zijn. "Het zou mooi zijn als er een middel op de markt komt wat ingrijpt op de eetlustregulatie", zegt ze.
Glas halfvol/halfleeg iemand?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
Rauw, het is geen pessimisme, het is realiteitszin.
Maar het is wel een eis om je eigen demonen te bestrijden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:05 schreef Creep het volgende:
Edit: Dus ook al heb je wilskracht, imho is dat niet echt iets om je op de borst te kloppen, en ook niet het antwoord op obesitas/de obesitas epidemie (imho is dat nog steeds voorlichting/opvoeding, voorkomen is beter dan genezen, yadda yadda yadda)
ik hoop dat je over vijf jaar het tegendeel bewezen hebtquote:
Onzin, ik ben doorgaans echt geen pessimist.quote:
Ik vind je wel heel pessimistisch over komen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Onzin, ik ben doorgaans echt geen pessimist.
Jij doet net alsof iedereen een vol glas heeft omdat jij een vol glas hebt en een koelkast vol melk
Waarom post je hier dan?! Alleen om jezelf op de borst te kloppen van "zie mij afvallen/sporten" en naar complimentjes te vissen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Maar het is wel een eis om je eigen demonen te bestrijden.
Eerlijk gezegd heb ik met andermans gewichtsproblemen (de obesitasepidimie) en wat ze daaraan niet of wel doen niet zoveel te maken. Daarom startte ik de post die deze discussie weer op gang bracht ook met "Ieder z'n eigen"
Jonguh! Ik heb er ook moeite mee gehad hoor, was net zo tegendraads als iedereen in de therapiegroep die die onderzoeksresultaten voor het eerst voor zijn neus kreeg.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik vind je wel heel pessimistisch over komen.
Verder ken ik je totaal niet en oordeel ik alleen over wat je schrijft, wat in mijn ogen behoorlijk pessimistisch is.
En hoe is positiviteit een slecht ding? Dat klinkt wederom behoorlijk pessimistisch.
Nee hoor. Ik hoop dat ik support toevoeg voor degenen die het nodig hebben en die graag willen afvallen. Daarnaast pure interesse in de mens en in wat andere mensen zoal doen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:21 schreef Creep het volgende:
[..]
Waarom post je hier dan?! Alleen om jezelf op de borst te kloppen van "zie mij afvallen/sporten" en naar complimentjes te vissen?
Misschien wel een beetje vreemd om zo'n stelling te poneren als je er geen enkel verhaal bij hebt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:04 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ga er ook geen spreekbeurt over geven hoor, als jij van mening bent van niet heb ik daar alle vrede mee.
Dankjewel en weltrusten allen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik hoop dat je over vijf jaar het tegendeel bewezen hebt
Tnx!quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee lieve Bubsel, niks van waar... Jij woog geen 80 kilo, maar valt in de categorie die Kwakz0r bedoelt. En jij hebt (naast het feit dat er allerlei nare complicaties bij kwamen kijken) niet geprobeerd om er 'doorheen' te eten. Je doet je best om gezond te eten en te leven. Dus
En wat BE zeg klopt, ik kan in 10 jaar Dieetclub ook maar 2 of 3 namen noemen met daadwerkelijk blijvend meer dan 10% gewichtsverlies.
Dat lees ik wel vaker en begrijp ik echt niet, en dat is ook ongetwijfeld deels mijn rare brein, ten eerste je bent toch niet dik geworden door weinig te eten, dus links of rechts om betekend op gewicht blijven minder eten dan je gewend was. Ten tweede een redelijke appel is al 100kcal, dus eet een beetje meer fruit en je bent er al. Kost het je echt moeite en let je op je macro's/eiwitten, kaas en volle kwark als eiwitbron en je bent er zo (ik kies nog steeds de magere varianten). Dus ja (ex)-fatties die claimen moeite te hebben calorieën binnen te krijgen, of ze zijn echt geluksvogels, of ze zijn nog in de euforische stemming van "yay me, ik ben zoveel afgevallen".quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Overigens vind ik 2700kcal geen holle kies en zie ik er tegen op om zoveel weg te moeten stoppen als ik op mijn gewenste gewicht ben. Maar dat is ook n kwestie van wat je neemt.
Misschien ook wel, maar je had al 'n oordeel. Dan doet het verhaal er niet meer toe.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien wel een beetje vreemd om zo'n stelling te poneren als je er geen enkel verhaal bij hebt.
Als t antwoord iets anders is danquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga nu even Bizarre Eters kijken. Een meisje die in paniek raakt van groenten en fruit, en gewoon niét dik is. Hopelijk leer ik iets.
Net als jij. Waarom dan nog posten, als het verhaal er toch niet toe doet?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:40 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Misschien ook wel, maar je had al 'n oordeel.
het is een Limburgse. Misschien heeft dat nog invloed.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als t antwoord iets anders is dan
1. Purgeren
2. Lintworm
3. Gewoon heeeeel weinig eten
Dan houd ik me aanbevolen
Alhoewel ik rauwkostvind.
Yup, geen probleem, verstand zegt "neee". maar ik vind nog steeds dat er tussen 1 koekje en geen koekje eigenlijk geen verschil zit, een handje chips? krijg ik alleen maar meer zin in chips van. Om te genieten/het idee te hebben chips te eten wil ik die hele zak :/ Dus jaa, mocht er ooit een pilletje komen waardoor een handje genoeg is dan sta ik vooraan in de rij, tot dan heel af en toe de hele zak en anders gewoon niks, dat is makkelijker.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook totaal geen moeite met 5000 kcal nuttigen. Ik kan ook écht dat pak magnums op. En een pak koekjes, een zak chips en een grote reep chocolade. Achter elkaar, moeiteloos. Dat gaat echt nooit meer over.
quote:Eet mij gaat over honger, over supermarkten en over reclame. Het gaat over de illusie van diëten en de stigma’s van dik zijn. Asha ten Broeke en Ronald Veldhuizen gaan op zoek naar de ware aard van ons eetgedrag. Ze combineren de nieuwste inzichten uit hersenwetenschap, genetica en fysiologie en laten zien dat iemands gewicht niet zozeer een keuze is, zoals dieetgoeroes ons vaak doen denken, maar voornamelijk afhankelijk is van aangeboren eigenschappen en invloeden uit de omgeving. Op confronterende wijze laten de auteurs zien hoe we, zonder het door te hebben, dagelijks verwikkeld zijn in een ongelijke strijd tegen supermarkten, marketeers en reclamebureaus, die eropuit zijn ons meer te laten consumeren. Ook plaatsen ze de discussie over obesitas in een breder perspectief: onze angst voor overgewicht blijkt behoorlijk ontspoord.
Eet mij reikt nieuwe handvatten aan om grip te krijgen op ons eetgedrag. Maar wees gerust: deze handvatten hebben niets te maken met nieuwe diëten of magische ingrediënten, maar alles met de psychologie van eten.
Jarenlang niet bewegen en verkeerde keuzes maken omdat ik niets wist over voeding.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:40 schreef Creep het volgende:
[..]
Dat lees ik wel vaker en begrijp ik echt niet, en dat is ook ongetwijfeld deels mijn rare brein, ten eerste je bent toch niet dik geworden door weinig te eten, dus links of rechts om betekend op gewicht blijven minder eten dan je gewend was. Ten tweede een redelijke appel is al 100kcal, dus eet een beetje meer fruit en je bent er al. Kost het je echt moeite en let je op je macro's/eiwitten, kaas en volle kwark als eiwitbron en je bent er zo (ik kies nog steeds de magere varianten). Dus ja (ex)-fatties die claimen moeite te hebben calorieën binnen te krijgen, of ze zijn echt geluksvogels, of ze zijn nog in de euforische stemming van "yay me, ik ben zoveel afgevallen".
Maar laat je niet door mij ontmoedigen, dat doe ik zelf ook niet
Heb het nooit in huis en ben te lui om het te gaan halen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:46 schreef Creep het volgende:
[..]
Yup, geen probleem, verstand zegt "neee". maar ik vind nog steeds dat er tussen 1 koekje en geen koekje eigenlijk geen verschil zit, een handje chips? krijg ik alleen maar meer zin in chips van. Om te genieten/het idee te hebben chips te eten wil ik die hele zak :/ Dus jaa, mocht er ooit een pilletje komen waardoor een handje genoeg is dan sta ik vooraan in de rij, tot dan heel af en toe de hele zak en anders gewoon niks, dat is makkelijker.
Fok! Jeweetzquote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:37 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind vies geen bijvoeglijk naamwoord dat aan dik gekoppeld kan worden. Hygiëne heeft niks met gewicht te maken.
vies is een bijvoeglijk naamwoord dat niet enkel betrekking heeft op hygiënequote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:37 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind vies geen bijvoeglijk naamwoord dat aan dik gekoppeld kan worden. Hygiëne heeft niks met gewicht te maken.
Kun je dat ook even vertellen aan de manager die mijn baan na 22 jaar verkloot heeft? Zij vond mijn ' persoonlijke hygiëne ' niet goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:37 schreef Sjeen het volgende:
ik heb dik nog nooit geproefd, dus in die context kan het ook niet in mijn ogen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vies is een bijvoeglijk naamwoord dat niet enkel betrekking heeft op hygiëne
Ik moet eten vanwege diabetes. Maar het is verder makkelijker om niet teveel te etenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel dat het geen betrekking heeft op mij, als iemand het hier zegt, maar toch, hij komt wel steeds binnen hier.
En ja, dat ligt bij mij, niet bij die ander, maar vanmorgen stak ie even net iets feller dan anders.
Ole, wat leuk voor je! Ik hoop dat je geen hap door je keel kan krijgen!
Oh, maar ik zie hier kansen om af te vallen! Geen hap door je keel krijgen. Je buik al vol met vlinders. Etc!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:36 schreef Ole het volgende:
Mogguh. Nog steeds viesdik maar kneiterverliefd. Maar eens kijken wat dat doet
ok, dit heb ik ook. En als ik nu een 'vreetbui' krijg dan lijkt dat niet meer op wat ik vroeger naar binnen schoof (gerust 3000-4000 kcal, gaat heel makkelijk als je de 'juiste' producten kiest). Ik had gisteren zin in All the Foods!! en heb een blikje Fernandes gekocht met 30% minder suikerquote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had vroeger meer nodig om verzadigd te zijn, inmiddels kan ik met een stuk minder af. Zelfs een pizza krijg ik niet in zijn geheel op als ik de rest van de dag gewoon normaal gegeten heb. Ik prijs mezelf daar maar gelukkig mee. Ik houd nog steeds van lekker eten, maar echt veel veel krijg ik niet (meer) weg sinds het roer om is gegaan in 2008. Hoezee. Nu slapen. Over 4.5 uur gaat de wekker.
Nou dit. Overigens wel heel sneu, ik heb het uitgezetquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is een Limburgse. Misschien heeft dat nog invloed.
Ik vind het ook niet echt iets voor dit topic, meer voor de andere subfora.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:37 schreef Sjeen het volgende:
Yes, maar ik bedoel dus dat die psychische begeleiding gegeven dient te worden in plaats van een GBP. Ik denk dat in veel gevallen de GBP voorkomen kan worden door mensen mentaal te begeleiden en zodoende te leren om anders met voedsel om te gaan en er anders tegenaan te kijken. Wanneer die relatie minder verstoord wordt komt het afvallen uiteindelijk ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Artoo, volgens mij is het zo, dat bij een goede behandeling van een GBP er ook cognitieve gedragstherapie bij gegeven wordt. En dat moet ook, want 50 kg afvallen alleen is geen optie, je bent niet zomaar thunderdik geworden. Mijn ex-schoonzus is daar het voorbeeld van. 160 kg, operatie, heel veel afvallen en nog veel meer met zichzelf in de knoei komen dan dat ze al zat. Ja, gek he? Tering.
Wat leukquote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:36 schreef Ole het volgende:
Mogguh. Nog steeds viesdik maar kneiterverliefd. Maar eens kijken wat dat doet
Dan eerder beide, want ik ken obese mensen die weten waar het probleem zit, maar ik ken er nog wel meer die niet weten wat ze naar binnen stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:14 schreef Artoo het volgende:
Ik ben zelf van mening dat er winst kan behaald worden in de 'bestrijding' van obesitas door de zorg daar te verschuiven van leer over gezond voedsel en lichamelijke behandelingen, naar intensieve psychische zorg. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat obese mensen gek zijn of zo, maar ik denk echt dat met bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie ook veel winst behaald zou kunnen worden, zonder dat er gesneden moet worden in een lichaam. Obesitas is immers vaak het gevolg van verkeerd gedrag en verkeerde gedachtenpatronen (bodemdrang, slecht nee kunnen zeggen tegen jezelf, emotie-eten, etc. etc.) en dat fix je niet met een operatie en helaas ook niet met 50kg afvallen, al kunnen er dan along the way wel 'in itself' gedragsveranderingen optreden (zie Lonaa) doordat men al op een andere manier met voedsel/gezondheid om gaat.
eet jij altijd zo groente- en fruitarm?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
o:2x speltpannekoeken met wat honing en koffie
t: 2x rijstwafel met halvajam
l: 2 snee brood met pindakaas
t: banaan en koekje (koekjes bakken en versieren met de kids)
d: kipsnitzel, zoete aardappel uit de oven en witte bonen in tomatensaus
t: koekje, kwark
En Ole Verliefd, leuk hoor...heeerlijk gevoel
Champignons op toastquote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
mijn dagplanning!
O: Yoghurt, banaan, muesli
T: Roze grapefruit
L: Vier boterhammen kipfilet, appel
T: Bakje tomaat/wortel/paprika/komkommer
D: Iets met champignons, die pasten namelijk gisteren niet meer in mijn stoofpan toen ik aan het mealpreppen was
ik moet voor drie man koken, ik denk niet dat dat een succes wordt met 400 gram champignonsquote:
Ik schoot in de lach bij de 18 tandenstokers in de ingrediëntenlijstquote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:51 schreef Rauw. het volgende:
Vandaag;
O: Yoghurt + banaan
T: Banaan + shake
L: courgette-kip-bacon-kano (clickable voor jullie genot)
D: Gevulde bataat met worst begreep ik.
T: ?
nee helemaal niet, eet normaal 2 stuks fruit per dag (ongeveer) en smiddags bij de lunch zit vaak groente en savonds vrijwel altijd groente.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eet jij altijd zo groente- en fruitarm?
Ole, verliefd
En Rauw, ik hoop échtéchtécht dat je dit vast weet te houden voor langere termijn. Je spirit is momenteel niet te breken volgens mij.
Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:47 schreef Barreltje het volgende:
Rauw.. wat is jouw gemiddelde dag total qua kcal's? ik neem aan dat jij iets meer "moet" ivm gewicht en man zijn
Maar... tegen de tijd dat je op het gewenste gewicht zit, dan is je onderhoud toch ook een stuk lager?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.
Gemiddeld zou ik rond de 2100 uitkomen, , wat omhoog moet en waar ik nog een beetje aan het zoeken ben naar calorierijke producten die toch wat toevoegen.
Zelfs op dagen met vrij heftige cheatmeals haal ik de 2500 niet altijd, dat is oa waarom ik het waarschijnlijk moeilijk ga hebben om op onderhoud te eten. Want laat staan 2700/2800 als ik nog wat fanatieker wil gaan sporten.
Dat heb ik door jou ontdekt. Mijn. God. Wat lekkerquote:
Ik zit in een dergelijke drive dat ik vermoed dat ik alleen maar harder ga sporten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:05 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar... tegen de tijd dat je op het gewenste gewicht zit, dan is je onderhoud toch ook een stuk lager?
Boterhammen eet ik niet dagelijks, havermout ben ik momenteel wat aan het ontdekken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoezo is het moeilijk om met 'gezond eten' aan 2500 kcal te komen? Iemand die dat verbruikt heeft ook meer honger dan iemand die 1800 kcal verbruikt. Dus gewoon 60g havermout ipv 40g, 6 boterhammen ipv 4, een extra schepje avondeten en af en toe wat avocado of kaas of olijfolie. Je kan het ook opsparen en in het weekend wel die toastjes nemen of dat stukje taart..
ja met zo'n ontbijt lijkt mij dat ook lastigquote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.
Gemiddeld zou ik rond de 2100 uitkomen, , wat omhoog moet en waar ik nog een beetje aan het zoeken ben naar calorierijke producten die toch wat toevoegen.
Zelfs op dagen met vrij heftige cheatmeals haal ik de 2500 niet altijd, dat is oa waarom ik het waarschijnlijk moeilijk ga hebben om op onderhoud te eten. Want laat staan 2700/2800 als ik nog wat fanatieker wil gaan sporten.
Dat zijn over het algemeen dingen die er normaal wel bij zitten, alleen gisteren geen eieren gekookt dus had ik vandaag eens geen 2 eieren, kipfilet of "insert wat ik aantref in de koelkast".quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Noten, eieren, vis (tonijnsalade met wat extra olijfolie erdoor bijv, makreel dat soort dingen), Smooties, cracker met beleg, proteinereep
zijn zo vast nog meer dingen
Lol. Misschien voor jou. Ik garandeer je dat ik een tempo van een kilo per week erbij op mijn sloffen doe, terwijl ik de helft per week eraf eigenlijk al niet red.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Rauw. het volgende:
[..]
In 2 jaar tijd 70kg erbij eten is een grotere uitdaging dan dezelfde hoeveelheid afvallen.
oow nou dat had ik niet helemaal uit het verhaal gehaald...2 vervelende kinderen dus half lezenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:44 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat zijn over het algemeen dingen die er normaal wel bij zitten, alleen gisteren geen eieren gekookt dus had ik vandaag eens geen 2 eieren, kipfilet of "insert wat ik aantref in de koelkast".
ook magnetron-eitje had ik even geen tijd voor.
stoor mij daar vandaag niet aan omdat het geen sportdag is. Maar ik moet wel aan de T'tjes werken (zonder trek).
Mja ik denk toch dat je op zoek moet naar bronnen van koolhydraten die je wel bevallen, zeker als je fanatiek wilt blijven sporten is 50%van je voeding toch minstens wel aan te raden.. Of anders lijnzaad of rozijnen door je yoghurt erbij gooien, gierst of spelt of rijst door je salade of weet ik veel..quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Boterhammen eet ik niet dagelijks, havermout ben ik momenteel wat aan het ontdekken.
De 2/3 cheatmeals p/w vullen het voornamelijk aan bij mij.
Het is vast verrassend, maar van verliefd wil ik altijd heel veel eten. Chocola.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, maar ik zie hier kansen om af te vallen! Geen hap door je keel krijgen. Je buik al vol met vlinders. Etc!![]()
Goed nieuws dus
Yes, ben ik wel met je eens.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja ik denk toch dat je op zoek moet naar bronnen van koolhydraten die je wel bevallen, zeker als je fanatiek wilt blijven sporten is 50%van je voeding toch minstens wel aan te raden.. Of anders lijnzaad of rozijnen door je yoghurt erbij gooien, gierst of spelt of rijst door je salade of weet ik veel..
1.90 en straks rond de 100kg. ik wil dan proberen tussen de 100 en 105 te blijven.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja bij fanatiek sporten als je niet meer wilt afvallen zul je qua eten aan de bak moeten.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar als ik zie wat mijn man per dag wegwerkt
kan je dat uitleggen??quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja ik denk toch dat je op zoek moet naar bronnen van koolhydraten die je wel bevallen, zeker als je fanatiek wilt blijven sporten is 50%van je voeding toch minstens wel aan te raden.. Of anders lijnzaad of rozijnen door je yoghurt erbij gooien, gierst of spelt of rijst door je salade of weet ik veel..
ah nou dat scheelt niet eens zo gek veel, mijn man is 2.03 en weeg rond de 105 kiloquote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:21 schreef Rauw. het volgende:
[..]
1.90 en straks rond de 100kg. ik wil dan proberen tussen de 100 en 105 te blijven.
jouw man zou waarschijnlijk dan wel wat meer spier hebben nog, en daardoor dus nog iets meer moet schranzen. Maar dat zal bij mij op de lange termijn ook moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ah nou dat scheelt niet eens zo gek veel, mijn man is 2.03 en weeg rond de 105 kilo
succes alvast dan
ja, nja mischien wel iets ja, geen ideequote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:37 schreef Rauw. het volgende:
[..]
jouw man zou waarschijnlijk dan wel wat meer spier hebben nog, en daardoor dus nog iets meer moet schranzen. Maar dat zal bij mij op de lange termijn ook moeten gebeuren.
waar merk je dat aan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan je dat uitleggen??
Ik sport niet HEUL fanatiek, maar merk toch aan mijn lichaam dat ik het ( denk ik ) te kort doe
en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat het beste op kan pakken zonder meteen aan de eiwit shakes te gaan ( want dat is mij iets te ver..) problem is wel dat melk bij mij gewoon echt niet goed valt.. kwark wil nog wel lukken, maar de (overheerlijke) hporridge ..daar krijg ik echt een weeig gevoel van..
Ik zit midden in een conferentie dus kan nu geen hele verhalen gaan typen, maar als je googlet op 'koolhydraten sporters' zul je genoeg vinden over de relatie tussen koolhydraten en sportprestatie. Eiwitten zijn idd ook belangrijk, maar dan vooral voor opbouw, herstel en behoud van je spieren. Daarom extra belangrijk tijdens afvalperiodes omdat je niet wil dat je met een kcal tekort spieren gaat afbreken. Maar als je weer op onderhoud gaat zitten kun je de balans weer wat meer verschuiven naar koolhydraten omdat die als directe brandstof voor het sporten en voor jr hersens gebruikt kunnen worden. En andere bronnen van eiwitten: sojamelk, Griekse yoghurt, eieren, linzen, bonen en peulvruchten?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan je dat uitleggen??
Ik sport niet HEUL fanatiek, maar merk toch aan mijn lichaam dat ik het ( denk ik ) te kort doe
en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat het beste op kan pakken zonder meteen aan de eiwit shakes te gaan ( want dat is mij iets te ver..) problem is wel dat melk bij mij gewoon echt niet goed valt.. kwark wil nog wel lukken, maar de (overheerlijke) hporridge ..daar krijg ik echt een weeig gevoel van..
Dat ik me moe voel en het koud heb..quote:
spierpijn, moe en koud? Klinkt eerder als griepquote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat ik me moe voel en het koud heb..
spierpijn hoort er bij dus dat zie ik niet echt als een teken..
Klinkt misschien ook als tekort aan bepaalde vitamines of mineralen, of misschien ijzer? Al eens bloed laten prikken?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat ik me moe voel en het koud heb..
spierpijn hoort er bij dus dat zie ik niet echt als een teken..
hmm.. verder geen gesnotter, koorts of keelpijn of andere grieperigheden..quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
spierpijn, moe en koud? Klinkt eerder als griep
De L werd een broodje haring met alles en 125 gram kibbeling met een beetje knofsausquote:Laisje:
O: havermout m amandelmelk, rietsuiker, kaneel
L: magere kwark met een banaan en een elstar m beetje honing
T: veul druiven
D: Tomatensoep (vega)
T: geen idee nog, misschien dat ik een koekje meeneem.
Hoeveel eet je nu onder onderhoud en in welke verhoudingen dan? (en ik zou even checken wat er qua ADH in die multivitamine zit, in mijne zit bijvoorbeeld maar 7% of zo van magnesium en ijzer, terwijl dat juist de dingen zijn die ik hard nodig heb).quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hmm.. verder geen gesnotter, koorts of keelpijn of andere grieperigheden..
En vitaminen geloof ik ook niet.. ik slik zwanger-worden vitaminen ( dus niet alleen foliumzuur maar ook allerlei andere multivitaminen er in)
Auwquote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben mijn nieuwe docs aan het inlopenRIP
Iewquote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
er achter komen dat je voorgesneden rode paprika inmiddels slijmerig is geworden is ook best effectief tegen eetlust, trouwens.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
er achter komen dat je voorgesneden rode paprika inmiddels slijmerig is geworden is ook best effectief tegen eetlust, trouwens.
Zoete puntpaprikaquote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:10 schreef MutedFaith het volgende:
Paprika is sowieso effectief tegen mijn eetlust.
Gegrilde zoete puntpaprikaquote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zoete puntpaprika![]()
![]()
![]()
Gewoon rauw uit het vuistje.
"Nee."quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zoete puntpaprika![]()
![]()
![]()
Gewoon rauw uit het vuistje.
gewoon basic zwarte.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:15 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar leuk, nieuwe Docs! Welke?
Heb nog een paar, Bordeaux met bloemetjes, maar vind ze eigk helemaal niet mooi
quote:
Zwarte zijn tofquote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon basic zwarte.
Ik heb jarenlang in de rock- en metalscene rondgehangen en dit is mijn eerste paar(ik word dit jaar 35).
Ik had altijd legerkistjes
Hey! Hou eens op! Ik had mijn eerste docs met 34 want vroeger altijd kisten.. pffff scary ditquote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon basic zwarte.
Ik heb jarenlang in de rock- en metalscene rondgehangen en dit is mijn eerste paar(ik word dit jaar 35).
Ik had altijd legerkistjes
Zo herkenbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Och jongens en meisjes, hoe vaak denk ik niet:
"was ik op mijn 18e maar tevreden geweest met 78 kilo"
en
"was ik op mijn 25e maar tevreden geweest met 81 kilo"
Maar ik moest zo nodig naar de 75(tussen de 78 en 81 zit een heuvellandschap met als piek 110 overigens)
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
en
Wat had het verschil gemaakt? Is de essentie van het verhaal niet gewoon dat je hoe dan ook niet tevreden bent met jezelf ongeacht wat de weegschaal zegt?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
en
hm, je hebt wel een punt hoor, maar die ontevredenheid had ik beter kunnen overwinnen zonder 60 kilo aan te komen. en een deel van die ontevredenheid werd wel degelijk getriggerd doordat ik oprecht dacht dat ik heel zwaar was, en doordat afvallen niet goed lukte. ik had wel gewild dat ik op dat moment beseft had wat ik in handen had.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat had het verschil gemaakt? Is de essentie van het verhaal niet gewoon dat je hoe dan ook niet tevreden bent met jezelf ongeacht wat de weegschaal zegt?
Denk je dat je nu nog steeds 80 kilo was geweest als je wel tevreden was geweest met jezelf?
Misschien ben ik niet goed ingelezen maar ik probeer de psychologie achter deze stelling te begrijpen. Ik woog op mijn 23e 67 kilo en was ontzettend tevreden met mezelf.
Toch ben ik nadien 103 kilo geworden, weer afgevallen tot 80, toch weer 103 kilo geworden. Nu ben ik er dan weer bijna, maar die honger naar nog meer er af blijft toch wel. Is dat een trigger voor jojo-en?
Maar stopt dat straks ook als je genoeg bent afgevallen? En wat is genoeg?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:35 schreef LadyOracle het volgende:
Oh ik ga niet eens pretenderen tevreden te zijn. Ik ben best hard voor mezelf, maar dat heb ik ook echt nodig.
Ja, misschien wel. Bij mij ging het na de eerste keer afvallen voroal mis omdat ik de controle los liet. I stopped caring. En toen werd ik weer dik. Ik heb toen wel heel lang er over geklaagd, onder andere hier, jarenlang, dat ik weer dik werd. Ik deed er echter niks meequote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hm, je hebt wel een punt hoor, maar die ontevredenheid had ik beter kunnen overwinnen zonder 60 kilo aan te komen. en een deel van die ontevredenheid werd wel degelijk getriggerd doordat ik oprecht dacht dat ik heel zwaar was, en doordat afvallen niet goed lukte. ik had wel gewild dat ik op dat moment beseft had wat ik in handen had.
Maar achteraf kijk je een koe in zijn kont.
t zou alleen mooi zijn als je anderen wellicht van iets kan weerhouden wat ze onnodige ellende kan opleveren.
edit: ik denk wel dat het een trigger is voor jojo'en ja... als je op een gewicht blijft hangen, en je wilt per sé minder, maar het lukt niet goed... dat is het moment dat bij mij het gevaar loert van extremer lijnen afgewisseld met vreten "omdat het toch allemaal kut is". strenger voor jezelf zijn, ontevreden zijn met wat je hebt, dat zijn voor mij wel triggers voor alles-of-niets denken en daarmee omhoog jojo'en.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:28 schreef Sarabi het volgende:
Had vandaag geen zin om te gaan hardlopen maar ik ging wel
En als je bezig bent is het natuurlijk heerlijk en daarna nog beter
Wat genoeg is, zie ik wel als ik er ben. Tot nu toe richt ik me op 65. Eerst wilde ik naar de 75, maar nu ik daar 'in de buurt' kom (80.7 is veel dichterbij dan 95 in ieder geval) vind ik dat niet genoeg meer. Maar dat was ook door alle verhalen dat blijvend meer dan 10% kwijtraken heel moeilijk is, waardoor ik bang was het niet te redden. Nu weet ik zeker dat ik dat wel kan. Misschien als 65 in de buurt komt, ik nog verder wil. Of misschien dat ik bij 72 denk dat ik er wel klaar mee ben.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar stopt dat straks ook als je genoeg bent afgevallen? En wat is genoeg?
Ik snap dat het voor sommige nodig is als motivatie maar vind het ook zo hard overkomen inderdaad.
mijn moedertje is de laatste jaren juist gekrompen.. die is alleen maar afgevallen...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Wanneer is iets blijvend?De rest van ons leven op hetzelfde gewicht blijven zal toch waarschijnlijk niet lukken, de meeste mensen van boven de 70 (jaar dus, niet kilo's) hebben wel een vetlaagje en hebben dat volgens mij ook nodig
Ja, ik denk dat dat het belangrijkste isquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:19 schreef Barreltje het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat eten en (evt) sport/ bewegen een natuurlijke plaats in je leven krijgt, waarmee je een basis hebt om af en toe gewoon lekker ongezond ( Ms Do, Wijn/Bier/ Taart/chocolade , etc) te kunnen doen.
op die manier hou je jezelf en je gewicht in balans.. DAT is de beste manier toch?
Het aanpassen van je levenswijze zodat je gewicht zonder al te veel moeite stabiel blijft?
De oude mensen die ik ken zijn juist allemaal eng dun. Maar die zijn ook al hun hele leven dun.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Wanneer is iets blijvend?De rest van ons leven op hetzelfde gewicht blijven zal toch waarschijnlijk niet lukken, de meeste mensen van boven de 70 (jaar dus, niet kilo's) hebben wel een vetlaagje en hebben dat volgens mij ook nodig
Ja hoe noemen ze dat, onbewust bekwaamquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:19 schreef Barreltje het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat eten en (evt) sport/ bewegen een natuurlijke plaats in je leven krijgt, waarmee je een basis hebt om af en toe gewoon lekker ongezond ( McDo, Wijn/Bier/ Taart/chocolade , etc) te kunnen doen.
op die manier hou je jezelf en je gewicht in balans.. DAT is de beste manier toch?
Het aanpassen van je levenswijze zodat je gewicht zonder al te veel moeite stabiel blijft?
ik ben bang dat dat altijd een gevecht zal blijven hier.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:19 schreef Barreltje het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat eten en (evt) sport/ bewegen een natuurlijke plaats in je leven krijgt, waarmee je een basis hebt om af en toe gewoon lekker ongezond ( McDo, Wijn/Bier/ Taart/chocolade , etc) te kunnen doen.
Ik overweeg het ook.quote:
Ja, da's waar... Maar als je er eenmaal bent mag je ook wel weer wat meer per dag!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:28 schreef kwakz0r het volgende:
Het lastige is dat je ondehoudsniveau steeds wat lager komt te liggen als je afvalt ook. Dus op gewicht blijven is echt wel een dingetje.
Neequote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
@lady oracle, ben je niet bang dat dat punt er nooit volledig zal komen en je nooit gewoon tevredeb zult zijn?
Ik zit ondertussen aan de whiskeyquote:
Nee, ik ben gewoon niet bang dat ik nooit tevreden zal zijn. Dat was de vraag. Ik geloof dat ik heus wel op een punt kom waar dat wel zo is, ofwel omdat ik mijn doel bereik, ofwel omdat ik leer vrede te sluiten met het feit dat ik het doel niet bereik. En bovendien ben ik gewoon niet bang voor onvrede, omdat ik het niet ervaar als iets wat me hindert, maar als iets wat me drijft - niet alleen op dit punt - en omdat het niet ten koste gaat van mijn zelfvertrouwen of levensgeluk.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:57 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Op dit moment niet; op dit moment ben je vast heeeel blij.
Goed hoor zo vroeg! Succesquote:Op zaterdag 20 februari 2016 06:50 schreef Rauw. het volgende:
-0.9.
Nu even een stevig ontbijtje en zo lekker sporten
Ik hoop het voor jequote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:39 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon niet bang dat ik nooit tevreden zal zijn. Dat was de vraag. Ik geloof dat ik heus wel op een punt kom waar dat wel zo is, ofwel omdat ik mijn doel bereik, ofwel omdat ik leer vrede te sluiten met het feit dat ik het doel niet bereik. En bovendien ben ik gewoon niet bang voor onvrede, omdat ik het niet ervaar als iets wat me hindert, maar als iets wat me drijft - niet alleen op dit punt - en omdat het niet ten koste gaat van mijn zelfvertrouwen of levensgeluk.
*schouders optrekken en je normale patroon weer oppakken... Wat gebeurd is, kun je toch niet meer veranderen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:47 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe ga je om met schuldgevoelens over een dagje teveel eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |