abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:15:10 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_160023283
Ik hou mijn mening omtrent dit onderwerp maar even voor me :')
disclaimer
pi_160023300
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hou mijn mening omtrent dit onderwerp maar even voor me :')
Je hebt al een afspraak lopen? *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160023312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben één van die waarschijnlijk kortzichtige personen die vindt dat je dat zelf maar moet betalen, zo'n ingreep :X
Je bent niet de enige.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:17:14 #104
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_160023340
Minder eten is toch alleszins goedkoper *)
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:18:16 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_160023376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt al een afspraak lopen? *)
uiteraard, ik zit potentieel maar acht kilo verwijderd van extreem overgewicht.
disclaimer
pi_160023493
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:18 schreef Stormqueen het volgende:

uiteraard, ik zit potentieel maar acht kilo verwijderd van extreem overgewicht.
Ik zou het voor zijn :Y Daarbij, dan blijf je tenminste ook slank. Iets dat nu nog geen garantie is.
Ik ben ook wel eens jaloers hoor, op die mensen met zo'n operatie. Bijna een garantie op een altijd slank leven. Maar ja, dan bedenk ik weer dat ik ook wel meer dan een voorgerecht wil als ik uit eten ga en dat een bak groente leegeten ook erg lekker is en dan hoeft het niet meer van me :+ Oh ja, en het feit natuurlijk dat iedereen met een gastric bypass je doorgaans heel erg probeert te overtuigen hoe verdomde zwáár het allemaal wel niet was (het hele proces, niet hun vroegere lijf). Tot nu toe ben ik vrij eenvoudig 25 kg afgevallen, dus dan maar deze methode. (ik heb in ieder geval niet het gevoel dat ik heel erg heb geleden oid)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:37:30 #107
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160023956
Ik heb met GBPs een beetje hetzelfde als met vegetariërs.. Ik zou er niet aan beginnen, maar mensen die dat wel willen moeten dat lekker zelf weten.

Net de beef in Guinness pie op. Jezus Christus dat smaakte goed.

Heb nog voor 1 keer vlees in saus over. Ik denk dat ik die zaterdag of zondag eet, maar dan met in plaats van bladerdeeg een laag puree..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_160024140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:37 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb met GBPs een beetje hetzelfde als met vegetariërs.. Ik zou er niet aan beginnen, maar mensen die dat wel willen moeten dat lekker zelf weten.

Net de beef in Guinness pie op. Jezus Christus dat smaakte goed.

Heb nog voor 1 keer vlees in saus over. Ik denk dat ik die zaterdag of zondag eet, maar dan met in plaats van bladerdeeg een laag puree..
Als vegetariër kun je nog redelijk normaal eten en weer op termijn ook vlees/vis gaan eten. GBP is wel een heel ander verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging sporten en het was fijn O+ en heerlijk rustig in de sportschool.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:49:38 #109
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160024339
Oh, ik wilde t ook niet echt op dat niveau vergelijken. Alleen mijn gevoel over of t iets voor mij is en hoe ik er bij andere mensen over denk..

Vooral ook omdat zowel *sommige* mensen met een GBP als *sommige* vegetariërs irritant veel last van zendingsdrang kunnen hebben..
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:51:24 #110
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160024386
Ik hoest trouwens mn longen er echt nog een keer uit. Raak wel liters vocht kwijt door m'n neus op deze manier..

Hopen dat beide op t ijs vanavond beter gaan.

Nieuws over werk: Mijn CV is voorgelegd bij een klant. Hoor ASAP wanneer ik op gesprek kan.
pi_160024558
Ja weet je, misschien moet ik er ook ooit nog aan, een GBP, en dan vinden de meeste mensen hier me ws. een lui stuk vreten maar goed, dst zal me dan worst :') wezen :+

Het is niet voor niks dat bij een bmi boven de 40 het behandelprotocol nu sowieso een GBP adviseert omdat uit longitudinaal onderzoek is gebleken dat, op groepsniveau, dat de enige effectieve interventie is op de lange termijn. Individuele gevallen kunnen vast blijvend afvallen ook vanaf zo'n hoog bmi, maar de kans dt het blijvend lujt is gewoon onooglijk klein.

Onder andere door verstoorde dopamine en leptine aanmaak, zoals in het onderzoek dat zo lekker sensationeel gekopt is door rtl4.

Overigens is verminderde dopamine aanmaak/receptie ook gelinkt aan ADHD, en als ik me niet vergis loopt er een onderzoek naar de link ADD/obesitas/depressie. Van ritaline vermindert de eetlust ook sterk en je ziet mensen vaak veel afvallen als ze het gaan nemen.

Maar goed, gelukkig zijn dit soort dingen ver van je bed show voor de meeste mensen hier. Ik vind het wel wat simplistisch om te zeggen dat je niks kunt doen aan overgewicht. Ik heb het er ook zelf aangegeten. Maar het is wel een feit dat het voor de overgrote meerderheid van de extreme fatties zoals ik een vrijwel onbegonnen klus is om het er zonder GBP blijvend af te krijgen.

Tegenover elke winner zoals Lonaa staan 98 losers zeg maar.

Ik hoop de overgebleven winner op de 100 te worden, op den duur :+
Kwak
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:03:23 #112
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_160024779
Mooi verwoord Kwak.

Daarbij:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef Lonaa het volgende:
We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Dat je zelf niet voor een maagband of bypass of watdanook voor operatie kiest wil niet zeggen dat een ander een sukkel is als die dat wel doet.
Prrrrr
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:10:25 #113
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160025014
Eens. Iedereen moet doen waar hij of zij zich zelf goed bij voelt.
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:51:33 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160026146
Mooi gezegd Kwak! :*
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:51:39 #115
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_160026149
quote:

[..]

Ik ben één van die waarschijnlijk kortzichtige personen die vindt dat je dat zelf maar moet betalen, zo'n ingreep :X
Het zou zomaar kunnen zijn dat die ingrepen een hoop maatschappelijke kosten voorkomen (ziekteverzuim, zorgkosten...) en dat we er eigenlijk dik [hu hu] aan verdienen :)

Dit is niet altijd zo (stoppen met roken bijvoorbeeld bespaart de samenleving geen geld; ondanks de hogere zorgkosten gaan rokers vroeg dood en missen ze de écht dure jaren als bejaarde, plus rokers betalen heel hun werkend leven pensioenpremie en AOW terwijl ze minder lang daarvan genieten, en natuurlijk de accijnzen) maar bij veel ingrepen wel!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_160026173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

nice, en foto!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9

Ben helemaal niet van de sneakers, maar wilde eens iets anders dan eeuwige laarsjes.

En over gastric bypasses heb ik geen mening. Nooit in verdiept enzo. Leven en laten leven.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:06:37 #117
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160026649
Ik ben toch meer van de laarzen. :D
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:16:24 #118
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160026961
Ieder het zijne, maar volgens mij moet vrijwel iedereen wel af kunnen vallen zonder operaties. Tenzij je een medische conditie hebt die dat tegenhoud, maar ook dan zijn er mogelijkheden.

Wat ik om mij heen veel zie; Mensen moeten hun zelfmedelijden opzij zetten, stoppen met excuusjes verzinnen en geloven in hun doel.

Mijn BMI was 49, en eigenlijk alles wat ik nodig was om te komen waar ik nu ben is een gezond verstand en verstand van gezond. Gelukkig was ik ook nog eens gezegend met een goed hart en een paar redelijke benen wat het afvallen een stuk versimpelt heeft, maar als je écht graag wil dan kun je het zelfs zónder benen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:27:23 #119
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160027310
quote:

[..]

Ik was altijd in die veronderstelling dat het uit eigen zak moest komen tot een collega het liet doen.
Het is al een tijdje geleden maar volgens mij kon hij zelfs de brandstofkosten terugkrijgen. :') !
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:30:05 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160027407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:16 schreef Rauw. het volgende:
Ieder het zijne, maar volgens mij moet vrijwel iedereen wel af kunnen vallen zonder operaties. Tenzij je een medische conditie hebt die dat tegenhoud, maar ook dan zijn er mogelijkheden.

Wat ik om mij heen veel zie; Mensen moeten hun zelfmedelijden opzij zetten, stoppen met excuusjes verzinnen en geloven in hun doel.

Mijn BMI was 49, en eigenlijk alles wat ik nodig was om te komen waar ik nu ben is een gezond verstand en verstand van gezond. Gelukkig was ik ook nog eens gezegend met een goed hart en een paar redelijke benen wat het afvallen een stuk versimpelt heeft, maar als je écht graag wil dan kun je het zelfs zónder benen.
En toch, nofi, en ik gun het je dat het je niet gebeurt, maar pas als je over twee jaar nog steeds afgevallen bent, ben je voor mij iemand die kans maakt (!!!) om bij degenen te horen die blijvend afvallen.

So far kan ik er vanuit alle jaren dit topic op FOK maar 2 bij naam noemen en dan zijn er hooguit nog 3 of 4 max.

Nogmaals, ik help het je hopen, maar je begint pas net... Ook al ben je al zo onwijs veel afgevallen. :Y
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:42:44 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160027875
Lui stuk vreten hier. Verder ga ik me weer buiten deze discussie houden.
pi_160027959
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En toch, nofi, en ik gun het je dat het je niet gebeurt, maar pas als je over twee jaar nog steeds afgevallen bent, ben je voor mij iemand die kans maakt (!!!) om bij degenen te horen die blijvend afvallen.

So far kan ik er vanuit alle jaren dit topic op FOK maar 2 bij naam noemen en dan zijn er hooguit nog 3 of 4 max.

Nogmaals, ik help het je hopen, maar je begint pas net... Ook al ben je al zo onwijs veel afgevallen. :Y
Zelfs twee jaar was hier niet genoeg :( ging na een jaar of vier mis.
Achja weeg iig wel minder dan toen ik begon.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:46:35 #123
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160028009
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

In 2 jaar tijd 70kg erbij eten is een grotere uitdaging dan dezelfde hoeveelheid afvallen.

Ik durf gerust te zeggen dat dat niet gaat gebeuren, ik heb nog veel te veel doelen te behalen op zowel sportief als persoonlijk vlak en die doelen worden constant verder gelegd.

Komt dan toch weer neer op vastberadenheid en geloven in wat je doet denk ik.
Voel mij overigens niet aangevallen maar het pessimisme schokt me.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:46:36 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160028010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Lui stuk vreten hier. Verder ga ik me weer buiten deze discussie houden.
:*

Het is altijd zó makkelijk lullen over de situatie van een ander.

Als het echt zo simpel was als 'knop om en minder kcals in dan uit' zou dit topic niet nodig zijn.

Iets genuanceerder mag volgens mij wel. :Y
pi_160028088
Wát een files weer, dus zwemmen paste er helaas niet meer bij :(

Morgen / straks gaat de wekker weer om 3.30 omdat we een weekend naar NL gaan. Leuk hoor, mensen weer even zien, maar het kost zoveeeeeeel tijd en energie voor die paar dagen! Ik ga later gewoon nog verder weg wonen, dan gaan we eens per 2 jaar terug ofzo. :')

Dus morgen als we in Den Haag aankomen even een klein rondje hardlopen, en dan zondag in het Oosten. O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')