abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:15:10 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_160023283
Ik hou mijn mening omtrent dit onderwerp maar even voor me :')
disclaimer
pi_160023300
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hou mijn mening omtrent dit onderwerp maar even voor me :')
Je hebt al een afspraak lopen? *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160023312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben één van die waarschijnlijk kortzichtige personen die vindt dat je dat zelf maar moet betalen, zo'n ingreep :X
Je bent niet de enige.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:17:14 #104
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_160023340
Minder eten is toch alleszins goedkoper *)
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:18:16 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_160023376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt al een afspraak lopen? *)
uiteraard, ik zit potentieel maar acht kilo verwijderd van extreem overgewicht.
disclaimer
pi_160023493
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:18 schreef Stormqueen het volgende:

uiteraard, ik zit potentieel maar acht kilo verwijderd van extreem overgewicht.
Ik zou het voor zijn :Y Daarbij, dan blijf je tenminste ook slank. Iets dat nu nog geen garantie is.
Ik ben ook wel eens jaloers hoor, op die mensen met zo'n operatie. Bijna een garantie op een altijd slank leven. Maar ja, dan bedenk ik weer dat ik ook wel meer dan een voorgerecht wil als ik uit eten ga en dat een bak groente leegeten ook erg lekker is en dan hoeft het niet meer van me :+ Oh ja, en het feit natuurlijk dat iedereen met een gastric bypass je doorgaans heel erg probeert te overtuigen hoe verdomde zwáár het allemaal wel niet was (het hele proces, niet hun vroegere lijf). Tot nu toe ben ik vrij eenvoudig 25 kg afgevallen, dus dan maar deze methode. (ik heb in ieder geval niet het gevoel dat ik heel erg heb geleden oid)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:37:30 #107
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160023956
Ik heb met GBPs een beetje hetzelfde als met vegetariërs.. Ik zou er niet aan beginnen, maar mensen die dat wel willen moeten dat lekker zelf weten.

Net de beef in Guinness pie op. Jezus Christus dat smaakte goed.

Heb nog voor 1 keer vlees in saus over. Ik denk dat ik die zaterdag of zondag eet, maar dan met in plaats van bladerdeeg een laag puree..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_160024140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:37 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb met GBPs een beetje hetzelfde als met vegetariërs.. Ik zou er niet aan beginnen, maar mensen die dat wel willen moeten dat lekker zelf weten.

Net de beef in Guinness pie op. Jezus Christus dat smaakte goed.

Heb nog voor 1 keer vlees in saus over. Ik denk dat ik die zaterdag of zondag eet, maar dan met in plaats van bladerdeeg een laag puree..
Als vegetariër kun je nog redelijk normaal eten en weer op termijn ook vlees/vis gaan eten. GBP is wel een heel ander verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging sporten en het was fijn O+ en heerlijk rustig in de sportschool.
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:49:38 #109
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160024339
Oh, ik wilde t ook niet echt op dat niveau vergelijken. Alleen mijn gevoel over of t iets voor mij is en hoe ik er bij andere mensen over denk..

Vooral ook omdat zowel *sommige* mensen met een GBP als *sommige* vegetariërs irritant veel last van zendingsdrang kunnen hebben..
  donderdag 18 februari 2016 @ 19:51:24 #110
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160024386
Ik hoest trouwens mn longen er echt nog een keer uit. Raak wel liters vocht kwijt door m'n neus op deze manier..

Hopen dat beide op t ijs vanavond beter gaan.

Nieuws over werk: Mijn CV is voorgelegd bij een klant. Hoor ASAP wanneer ik op gesprek kan.
pi_160024558
Ja weet je, misschien moet ik er ook ooit nog aan, een GBP, en dan vinden de meeste mensen hier me ws. een lui stuk vreten maar goed, dst zal me dan worst :') wezen :+

Het is niet voor niks dat bij een bmi boven de 40 het behandelprotocol nu sowieso een GBP adviseert omdat uit longitudinaal onderzoek is gebleken dat, op groepsniveau, dat de enige effectieve interventie is op de lange termijn. Individuele gevallen kunnen vast blijvend afvallen ook vanaf zo'n hoog bmi, maar de kans dt het blijvend lujt is gewoon onooglijk klein.

Onder andere door verstoorde dopamine en leptine aanmaak, zoals in het onderzoek dat zo lekker sensationeel gekopt is door rtl4.

Overigens is verminderde dopamine aanmaak/receptie ook gelinkt aan ADHD, en als ik me niet vergis loopt er een onderzoek naar de link ADD/obesitas/depressie. Van ritaline vermindert de eetlust ook sterk en je ziet mensen vaak veel afvallen als ze het gaan nemen.

Maar goed, gelukkig zijn dit soort dingen ver van je bed show voor de meeste mensen hier. Ik vind het wel wat simplistisch om te zeggen dat je niks kunt doen aan overgewicht. Ik heb het er ook zelf aangegeten. Maar het is wel een feit dat het voor de overgrote meerderheid van de extreme fatties zoals ik een vrijwel onbegonnen klus is om het er zonder GBP blijvend af te krijgen.

Tegenover elke winner zoals Lonaa staan 98 losers zeg maar.

Ik hoop de overgebleven winner op de 100 te worden, op den duur :+
Kwak
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:03:23 #112
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_160024779
Mooi verwoord Kwak.

Daarbij:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef Lonaa het volgende:
We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Dat je zelf niet voor een maagband of bypass of watdanook voor operatie kiest wil niet zeggen dat een ander een sukkel is als die dat wel doet.
Prrrrr
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:10:25 #113
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160025014
Eens. Iedereen moet doen waar hij of zij zich zelf goed bij voelt.
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:51:33 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160026146
Mooi gezegd Kwak! :*
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:51:39 #115
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_160026149
quote:

[..]

Ik ben één van die waarschijnlijk kortzichtige personen die vindt dat je dat zelf maar moet betalen, zo'n ingreep :X
Het zou zomaar kunnen zijn dat die ingrepen een hoop maatschappelijke kosten voorkomen (ziekteverzuim, zorgkosten...) en dat we er eigenlijk dik [hu hu] aan verdienen :)

Dit is niet altijd zo (stoppen met roken bijvoorbeeld bespaart de samenleving geen geld; ondanks de hogere zorgkosten gaan rokers vroeg dood en missen ze de écht dure jaren als bejaarde, plus rokers betalen heel hun werkend leven pensioenpremie en AOW terwijl ze minder lang daarvan genieten, en natuurlijk de accijnzen) maar bij veel ingrepen wel!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_160026173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

nice, en foto!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9

Ben helemaal niet van de sneakers, maar wilde eens iets anders dan eeuwige laarsjes.

En over gastric bypasses heb ik geen mening. Nooit in verdiept enzo. Leven en laten leven.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:06:37 #117
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160026649
Ik ben toch meer van de laarzen. :D
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:16:24 #118
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160026961
Ieder het zijne, maar volgens mij moet vrijwel iedereen wel af kunnen vallen zonder operaties. Tenzij je een medische conditie hebt die dat tegenhoud, maar ook dan zijn er mogelijkheden.

Wat ik om mij heen veel zie; Mensen moeten hun zelfmedelijden opzij zetten, stoppen met excuusjes verzinnen en geloven in hun doel.

Mijn BMI was 49, en eigenlijk alles wat ik nodig was om te komen waar ik nu ben is een gezond verstand en verstand van gezond. Gelukkig was ik ook nog eens gezegend met een goed hart en een paar redelijke benen wat het afvallen een stuk versimpelt heeft, maar als je écht graag wil dan kun je het zelfs zónder benen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:27:23 #119
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160027310
quote:

[..]

Ik was altijd in die veronderstelling dat het uit eigen zak moest komen tot een collega het liet doen.
Het is al een tijdje geleden maar volgens mij kon hij zelfs de brandstofkosten terugkrijgen. :') !
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:30:05 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160027407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:16 schreef Rauw. het volgende:
Ieder het zijne, maar volgens mij moet vrijwel iedereen wel af kunnen vallen zonder operaties. Tenzij je een medische conditie hebt die dat tegenhoud, maar ook dan zijn er mogelijkheden.

Wat ik om mij heen veel zie; Mensen moeten hun zelfmedelijden opzij zetten, stoppen met excuusjes verzinnen en geloven in hun doel.

Mijn BMI was 49, en eigenlijk alles wat ik nodig was om te komen waar ik nu ben is een gezond verstand en verstand van gezond. Gelukkig was ik ook nog eens gezegend met een goed hart en een paar redelijke benen wat het afvallen een stuk versimpelt heeft, maar als je écht graag wil dan kun je het zelfs zónder benen.
En toch, nofi, en ik gun het je dat het je niet gebeurt, maar pas als je over twee jaar nog steeds afgevallen bent, ben je voor mij iemand die kans maakt (!!!) om bij degenen te horen die blijvend afvallen.

So far kan ik er vanuit alle jaren dit topic op FOK maar 2 bij naam noemen en dan zijn er hooguit nog 3 of 4 max.

Nogmaals, ik help het je hopen, maar je begint pas net... Ook al ben je al zo onwijs veel afgevallen. :Y
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:42:44 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160027875
Lui stuk vreten hier. Verder ga ik me weer buiten deze discussie houden.
pi_160027959
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En toch, nofi, en ik gun het je dat het je niet gebeurt, maar pas als je over twee jaar nog steeds afgevallen bent, ben je voor mij iemand die kans maakt (!!!) om bij degenen te horen die blijvend afvallen.

So far kan ik er vanuit alle jaren dit topic op FOK maar 2 bij naam noemen en dan zijn er hooguit nog 3 of 4 max.

Nogmaals, ik help het je hopen, maar je begint pas net... Ook al ben je al zo onwijs veel afgevallen. :Y
Zelfs twee jaar was hier niet genoeg :( ging na een jaar of vier mis.
Achja weeg iig wel minder dan toen ik begon.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:46:35 #123
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160028009
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

In 2 jaar tijd 70kg erbij eten is een grotere uitdaging dan dezelfde hoeveelheid afvallen.

Ik durf gerust te zeggen dat dat niet gaat gebeuren, ik heb nog veel te veel doelen te behalen op zowel sportief als persoonlijk vlak en die doelen worden constant verder gelegd.

Komt dan toch weer neer op vastberadenheid en geloven in wat je doet denk ik.
Voel mij overigens niet aangevallen maar het pessimisme schokt me.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:46:36 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160028010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
:*

Het is altijd zó makkelijk lullen over de situatie van een ander.

Als het echt zo simpel was als 'knop om en minder kcals in dan uit' zou dit topic niet nodig zijn.

Iets genuanceerder mag volgens mij wel. :Y
pi_160028088
Wát een files weer, dus zwemmen paste er helaas niet meer bij :(

Morgen / straks gaat de wekker weer om 3.30 omdat we een weekend naar NL gaan. Leuk hoor, mensen weer even zien, maar het kost zoveeeeeeel tijd en energie voor die paar dagen! Ik ga later gewoon nog verder weg wonen, dan gaan we eens per 2 jaar terug ofzo. :')

Dus morgen als we in Den Haag aankomen even een klein rondje hardlopen, en dan zondag in het Oosten. O+
Ja doei.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:51:01 #126
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160028182
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:*

Het is altijd zó makkelijk lullen over de situatie van een ander.

Als het echt zo simpel was als 'knop om en minder kcals in dan uit' zou dit topic niet nodig zijn.

Iets genuanceerder mag volgens mij wel. :Y
Ik zeg nergens dat het voor iedereen makkelijk is.
Maar het is voor vrijwel iedereen mogelijk.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2016 @ 21:58:07 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_160028451
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
nee lieve Bubsel, niks van waar... Jij woog geen 80 kilo, maar valt in de categorie die Kwakz0r bedoelt. En jij hebt (naast het feit dat er allerlei nare complicaties bij kwamen kijken) niet geprobeerd om er 'doorheen' te eten. Je doet je best om gezond te eten en te leven. Dus :*

En wat BE zeg klopt, ik kan in 10 jaar Dieetclub ook maar 2 of 3 namen noemen met daadwerkelijk blijvend meer dan 10% gewichtsverlies.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_160028546
Wat zo''n gbp betreft. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die zover van een gezond gewicht af zijn die stap is de ze gewoon nodig hebben om het uitzichtloze op de weg terug weg te nemen.

Maar als diezelfde mensen blijven schermen met allemaal redenen waarom afvallen voor hun zoveel anders werkt als de gemiddelde mens is het snel klaar qua begrip.

Maargoed, het blijft ieders eigen leven en ja het kost een hoop geld, maar overgewicht ook, roken ook enz
pi_160028588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:51 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het voor iedereen makkelijk is.
Maar het is voor vrijwel iedereen mogelijk.
Ik vraag me af hoe je die uitspraak kunt onderbouwen. Ik vind m nogal boud.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_160028654
Rauw, het is geen pessimisme, het is realiteitszin. Genoeg onderzoek to back me up on that, echt.

N=1 kan het natuurlijk heel anders uitpakken. Ik hoop er ook nog steeds op.

Maar je doet mensen tekort door het zo simplistisch te stellen. En dat is géén geslachtoffer van mijn kant, ik roep nergens dat ik 'niks kan afvallen boehoe arme ik ik kan er niks aan doen' :+
Kwak
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:04:11 #131
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160028694
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je die uitspraak kunt onderbouwen. Ik vind m nogal boud.
Ga er ook geen spreekbeurt over geven hoor, als jij van mening bent van niet heb ik daar alle vrede mee.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:05:38 #132
467 Creep
Here we go again!
pi_160028740
Ach, het is maar goed dat afvallers niet doorhebben hoe onmogelijk lastig/frustrerend op gewicht blijven is. Ik lees dat artikeltje iets anders, gbp etc, daar lees ik overheen, niet interessant, maar
quote:
Daaruit blijkt dat de vrouwen die dus een stuk minder zwaar zijn, weer meer dopamine-receptoren in hun hersenen hadden. De eetlust is minder. Serlie geeft aan dat er jaarlijks 12.000 van dat soort operaties zijn. "Het zou mooi zijn als er een middel op de markt komt wat ingrijpt op de eetlustregulatie", zegt ze.
Yes please! Nu, na ongeveer 1.5/2 jaar flink afgevallen te zijn, is domweg niet eten nog steeds vermoeiend, en kost (te veel) wilskracht. Ik hoop nog steeds dat dat minder wordt. Wilskracht is leuk en aardig, maar het gaat wel ten koste van "iets"; tenminste ik ben er van overtuigd dat je een x dosis wilskracht heb, en als je alles veel moet inzetten om maar niet de voorraad kast leeg te eten is er weinig ruimte voor anders. Waar dikke ik bijvoorbeeld avonden lang kon pielen/programmeren om een lastig probleem op te lossen, moet ik dat nu echt overdag in fitte toestand doen.

Nu heb ik gelukkig niet elke avond onstilbare honger, en truukjes als niks in huis hebben en 's avonds sporten werken prima (vooral sporten stopt mijn eetlust, yay), maar als ik er te lang bij stil sta (o.a. door nog steeds af en toe in dit topic te lurken ;)), dan kan ik het niet helpen dat ik af en toe denk: waar ben ik mee bezig om eigenlijk als een bezetene met niet-alles-opeten bezig te zijn, en was dik zijn eigenlijk niet beter (nee, op zijn best is het lood om oud ijzer, nu baal ik dat op gewicht blijven moeite kost, toen zat ik ronduit slecht in mijn vel, letterlijk en figuurlijk, omdat ik veel te zwaar was)

Edit: Dus ook al heb je wilskracht, imho is dat niet echt iets om je op de borst te kloppen, en ook niet het antwoord op obesitas/de obesitas epidemie (imho is dat nog steeds voorlichting/opvoeding, voorkomen is beter dan genezen, yadda yadda yadda)
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:09:36 #133
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160028874
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
Rauw, het is geen pessimisme, het is realiteitszin.
Glas halfvol/halfleeg iemand?
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:13:02 #134
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160028980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:05 schreef Creep het volgende:

Edit: Dus ook al heb je wilskracht, imho is dat niet echt iets om je op de borst te kloppen, en ook niet het antwoord op obesitas/de obesitas epidemie (imho is dat nog steeds voorlichting/opvoeding, voorkomen is beter dan genezen, yadda yadda yadda)
Maar het is wel een eis om je eigen demonen te bestrijden.

Eerlijk gezegd heb ik met andermans gewichtsproblemen (de obesitasepidimie) en wat ze daaraan niet of wel doen niet zoveel te maken. Daarom startte ik de post die deze discussie weer op gang bracht ook met "Ieder z'n eigen"
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2016 @ 22:13:21 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_160028992
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:09 schreef Rauw. het volgende:

[..]

ik hoop dat je over vijf jaar het tegendeel bewezen hebt :Y
pi_160029023
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:09 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Onzin, ik ben doorgaans echt geen pessimist.

Jij doet net alsof iedereen een vol glas heeft omdat jij een vol glas hebt en een koelkast vol melk :W
Kwak
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:17:14 #137
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160029123
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Onzin, ik ben doorgaans echt geen pessimist.

Jij doet net alsof iedereen een vol glas heeft omdat jij een vol glas hebt en een koelkast vol melk :W
Ik vind je wel heel pessimistisch over komen.
Verder ken ik je totaal niet en oordeel ik alleen over wat je schrijft, wat in mijn ogen behoorlijk pessimistisch is.

En hoe is positiviteit een slecht ding? Dat klinkt wederom behoorlijk pessimistisch.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:21:12 #138
467 Creep
Here we go again!
pi_160029256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Maar het is wel een eis om je eigen demonen te bestrijden.

Eerlijk gezegd heb ik met andermans gewichtsproblemen (de obesitasepidimie) en wat ze daaraan niet of wel doen niet zoveel te maken. Daarom startte ik de post die deze discussie weer op gang bracht ook met "Ieder z'n eigen"
Waarom post je hier dan?! Alleen om jezelf op de borst te kloppen van "zie mij afvallen/sporten" en naar complimentjes te vissen?

Nee, wilskracht is, imho, iets als intelligentie/goede genen; je kan het geluk hebben het in overvloed te hebben, of de pech het niet te hebben. Jij hebt het, en daar mag je echt blij mee zijn, want je gaat het nog veel nodig hebben. (Heb je bijvoorbeeld al berekend dat je met x kcal afvalt, en dat je dan dus wel y kcal mag eten om op gewicht te blijven, en dat dat best veel is, die euforie had ik wel toen ik afgevallen was, met ~2700kcal zou ik even spelen, nou ja, dat klopte wel ongeveer, maar het was en is nog steeds een holle kies)
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2016 @ 22:22:39 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_160029314
Afvallen kan moeilijk zijn, op gewicht blijven is wat mij betreft nog veel moeilijker...
pi_160029359
quote:
12s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik vind je wel heel pessimistisch over komen.
Verder ken ik je totaal niet en oordeel ik alleen over wat je schrijft, wat in mijn ogen behoorlijk pessimistisch is.

En hoe is positiviteit een slecht ding? Dat klinkt wederom behoorlijk pessimistisch.
Jonguh! Ik heb er ook moeite mee gehad hoor, was net zo tegendraads als iedereen in de therapiegroep die die onderzoeksresultaten voor het eerst voor zijn neus kreeg.

Het gaat erom het in perspectief te zien: het is heel erg lastig om blijvend af te vallen, maar op individueel niveau is succes wel mogelijk.

Hoe is het zeggen dat iedereen iets kan, terwijl is aangetoond dat dat niet zo is, iets positiefs?

Het is alleen maar positief voor iand die daar nog niet honderd keer in gefaald is. Voor hen hier die het al honderd keer probeerden (en desondanks niet opgeven) is het niet positief om te horen 'iedereen kan dit hoor!'
Kwak
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:28:11 #141
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160029472
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:21 schreef Creep het volgende:

[..]

Waarom post je hier dan?! Alleen om jezelf op de borst te kloppen van "zie mij afvallen/sporten" en naar complimentjes te vissen?

Nee hoor. Ik hoop dat ik support toevoeg voor degenen die het nodig hebben en die graag willen afvallen. Daarnaast pure interesse in de mens en in wat andere mensen zoal doen.
Wat ik probeer te zeggen is dat ik niet de persoon ben die iets moet vinden van obese mensen. Die moeten zelf bepalen wat ze met hun overgewicht doen.

Overigens vind ik 2700kcal geen holle kies en zie ik er tegen op om zoveel weg te moeten stoppen als ik op mijn gewenste gewicht ben. Maar dat is ook n kwestie van wat je neemt.
pi_160029716
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ga er ook geen spreekbeurt over geven hoor, als jij van mening bent van niet heb ik daar alle vrede mee.
Misschien wel een beetje vreemd om zo'n stelling te poneren als je er geen enkel verhaal bij hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:35:34 #143
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160029743
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik hoop dat je over vijf jaar het tegendeel bewezen hebt :Y
Dankjewel en weltrusten allen.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:36:19 #144
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160029766
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee lieve Bubsel, niks van waar... Jij woog geen 80 kilo, maar valt in de categorie die Kwakz0r bedoelt. En jij hebt (naast het feit dat er allerlei nare complicaties bij kwamen kijken) niet geprobeerd om er 'doorheen' te eten. Je doet je best om gezond te eten en te leven. Dus :*

En wat BE zeg klopt, ik kan in 10 jaar Dieetclub ook maar 2 of 3 namen noemen met daadwerkelijk blijvend meer dan 10% gewichtsverlies.
Tnx! :* ook Be het blijft een gevoelig punt stom hè :').

Kijk dat ik hier wel weer zit is wel mijn eigen schuld. Er zijn er zat die dan weer terughollen naar de chirurg. Dat zal ik nooit doen.

Wel heb ik weer voedingsadvies gevraagd. En daarmee kan ik ook echt wat.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:40:08 #145
467 Creep
Here we go again!
pi_160029899
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef Rauw. het volgende:

[..]
Overigens vind ik 2700kcal geen holle kies en zie ik er tegen op om zoveel weg te moeten stoppen als ik op mijn gewenste gewicht ben. Maar dat is ook n kwestie van wat je neemt.
Dat lees ik wel vaker en begrijp ik echt niet, en dat is ook ongetwijfeld deels mijn rare brein, ten eerste je bent toch niet dik geworden door weinig te eten, dus links of rechts om betekend op gewicht blijven minder eten dan je gewend was. Ten tweede een redelijke appel is al 100kcal, dus eet een beetje meer fruit en je bent er al. Kost het je echt moeite en let je op je macro's/eiwitten, kaas en volle kwark als eiwitbron en je bent er zo (ik kies nog steeds de magere varianten). Dus ja (ex)-fatties die claimen moeite te hebben calorieën binnen te krijgen, of ze zijn echt geluksvogels, of ze zijn nog in de euforische stemming van "yay me, ik ben zoveel afgevallen".

Maar laat je niet door mij ontmoedigen, dat doe ik zelf ook niet ;)
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:40:11 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_160029902
Ik ga nu even Bizarre Eters kijken. Een meisje die in paniek raakt van groenten en fruit, en gewoon niét dik is. Hopelijk leer ik iets.
disclaimer
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:40:35 #147
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160029916
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Misschien wel een beetje vreemd om zo'n stelling te poneren als je er geen enkel verhaal bij hebt.
Misschien ook wel, maar je had al 'n oordeel. Dan doet het verhaal er niet meer toe.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:41:36 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_160029945
Ik heb ook totaal geen moeite met 5000 kcal nuttigen. Ik kan ook écht dat pak magnums op. En een pak koekjes, een zak chips en een grote reep chocolade. Achter elkaar, moeiteloos. Dat gaat echt nooit meer over.
disclaimer
pi_160029961
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga nu even Bizarre Eters kijken. Een meisje die in paniek raakt van groenten en fruit, en gewoon niét dik is. Hopelijk leer ik iets.
Als t antwoord iets anders is dan
1. Purgeren
2. Lintworm
3. Gewoon heeeeel weinig eten
Dan houd ik me aanbevolen :+

Alhoewel ik rauwkost O+ vind.
Kwak
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:42:44 #150
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_160029978
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Misschien ook wel, maar je had al 'n oordeel.
Net als jij. Waarom dan nog posten, als het verhaal er toch niet toe doet?

Nou ja, hophop, allemaal een snoepje aai over de bol en nu weer lief spelen.
Prrrrr
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:43:45 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_160030010
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als t antwoord iets anders is dan
1. Purgeren
2. Lintworm
3. Gewoon heeeeel weinig eten
Dan houd ik me aanbevolen :+

Alhoewel ik rauwkost O+ vind.
het is een Limburgse. Misschien heeft dat nog invloed.
disclaimer
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:46:56 #152
467 Creep
Here we go again!
pi_160030095
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook totaal geen moeite met 5000 kcal nuttigen. Ik kan ook écht dat pak magnums op. En een pak koekjes, een zak chips en een grote reep chocolade. Achter elkaar, moeiteloos. Dat gaat echt nooit meer over.
Yup, geen probleem, verstand zegt "neee". maar ik vind nog steeds dat er tussen 1 koekje en geen koekje eigenlijk geen verschil zit, een handje chips? krijg ik alleen maar meer zin in chips van. Om te genieten/het idee te hebben chips te eten wil ik die hele zak :/ Dus jaa, mocht er ooit een pilletje komen waardoor een handje genoeg is dan sta ik vooraan in de rij, tot dan heel af en toe de hele zak en anders gewoon niks, dat is makkelijker.
pi_160030104
Ik schaar me overigens achter kwakz0r over hoe moeilijk het is om af te vallen (en al helemaal om op gewicht te blijven). Vorig jaar een boek gelezen wat mij er toe heeft aangespoord om het toch nog een keer te proberen, terwijl juist dat boek er over ging dat het hoogstwaarschijnlijk toch niet ging lukken en waarom niet. Als afvallen zo makkelijk was, dan hadden we in de wereld geen obesitasprobleem. Als afvallen alleen discipline vergde, dan was iemand als Oprah neem ik aan al lang langdurig slank geweest. Want dat die vrouw op ander gebied wel discipline heeft lijkt me wel duidelijk.

Gewicht verliezen is tegen natuurlijk en zorgt voor het opstarten van beveiligingsmechanismen om zo snel mogelijk weer in gewicht toe te nemen. Succes met het bevechten van je primitieve drijfveren. We proberen het hier allemaal :) En maar weinigen zullen slagen. Ik tot nu toe alleen tijdelijk. Grootste gewichtsverlies: 39 kg. En heus, héél gemakkelijk en ik ging nooit weer dik worden *)

Nu val ik af met een cynische grijns, want ik weet wel bijna zeker dat ik toch weer dik word :') Waarom dan toch proberen? Omdat we onszelf voor de gek willen houden en denken dat het nú wel gaat lukken *O* Volwassen, yo! *O*
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:54:32 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160030315
Het is idd een soort van tegen beter weten in soms. En ach, dan zie ik er iig weer een paar maanden goed uit. ;)
pi_160030392
Ja, idd :D Ik zie er nu ook heel goed uit *O* En ooit gelezen dat jojo'en beter was dan continu te dik zijn :') Er zijn vast ook weer onderzoeken die dat juist tegenspreken, maar deze vond ik leuker.

Dit boek overigens, voor als iemand dat wilde weten: https://www.bol.com/nl/p/eet-mij/9200000005537404/

quote:
Eet mij gaat over honger, over supermarkten en over reclame. Het gaat over de illusie van diëten en de stigma’s van dik zijn. Asha ten Broeke en Ronald Veldhuizen gaan op zoek naar de ware aard van ons eetgedrag. Ze combineren de nieuwste inzichten uit hersenwetenschap, genetica en fysiologie en laten zien dat iemands gewicht niet zozeer een keuze is, zoals dieetgoeroes ons vaak doen denken, maar voornamelijk afhankelijk is van aangeboren eigenschappen en invloeden uit de omgeving. Op confronterende wijze laten de auteurs zien hoe we, zonder het door te hebben, dagelijks verwikkeld zijn in een ongelijke strijd tegen supermarkten, marketeers en reclamebureaus, die eropuit zijn ons meer te laten consumeren. Ook plaatsen ze de discussie over obesitas in een breder perspectief: onze angst voor overgewicht blijkt behoorlijk ontspoord.

Eet mij reikt nieuwe handvatten aan om grip te krijgen op ons eetgedrag. Maar wees gerust: deze handvatten hebben niets te maken met nieuwe diëten of magische ingrediënten, maar alles met de psychologie van eten.
pi_160032530
Ik had vroeger meer nodig om verzadigd te zijn, inmiddels kan ik met een stuk minder af. Zelfs een pizza krijg ik niet in zijn geheel op als ik de rest van de dag gewoon normaal gegeten heb. Ik prijs mezelf daar maar gelukkig mee. Ik houd nog steeds van lekker eten, maar echt veel veel krijg ik niet (meer) weg sinds het roer om is gegaan in 2008. Hoezee. Nu slapen. Over 4.5 uur gaat de wekker. ;(
Ja doei.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:40:27 #157
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160034690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:40 schreef Creep het volgende:

[..]

Dat lees ik wel vaker en begrijp ik echt niet, en dat is ook ongetwijfeld deels mijn rare brein, ten eerste je bent toch niet dik geworden door weinig te eten, dus links of rechts om betekend op gewicht blijven minder eten dan je gewend was. Ten tweede een redelijke appel is al 100kcal, dus eet een beetje meer fruit en je bent er al. Kost het je echt moeite en let je op je macro's/eiwitten, kaas en volle kwark als eiwitbron en je bent er zo (ik kies nog steeds de magere varianten). Dus ja (ex)-fatties die claimen moeite te hebben calorieën binnen te krijgen, of ze zijn echt geluksvogels, of ze zijn nog in de euforische stemming van "yay me, ik ben zoveel afgevallen".

Maar laat je niet door mij ontmoedigen, dat doe ik zelf ook niet ;)
Jarenlang niet bewegen en verkeerde keuzes maken omdat ik niets wist over voeding.

Vanmorgen of gistermorgen ging het er nog over hier in het topic, hoe je aan gezond voedsel veel grotere volumes kan eten dan ongezonde dingen.

Fruit is voor mij max. 3 stuks per dag, ik eet nu al voornamelijk volle yoghurt om rond de 2200kcal uit te komen in plaats van rond de 2000. Nog 9kg wil ik kwijt en daarna moet ik m'n precieze aantal kcal zien te bepalen om op onderhoud te eten.

En dat is niet incidenteel omdat ik nu op dieet ben, dat is omdat ik een patroon/gewenning heb opgebouwd sinds ik begon. Ik weet niet meer anders dan dit.

En ik voel mij niet ontmoedigt hoor, denk dat wij allebei een andere definitie van een dieet hebben en wat gezond is en wat niet. 2700kcal halen met wat ik momenteel allemaal wel of niet eet is gewoon een uitdaging, want ik moet bijna een volledige maaltijd nog toevoegen om dat te behalen, en ik voel mij nu de hele dag al gevuld.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 05:43:55 #158
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160034698
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:46 schreef Creep het volgende:

[..]

Yup, geen probleem, verstand zegt "neee". maar ik vind nog steeds dat er tussen 1 koekje en geen koekje eigenlijk geen verschil zit, een handje chips? krijg ik alleen maar meer zin in chips van. Om te genieten/het idee te hebben chips te eten wil ik die hele zak :/ Dus jaa, mocht er ooit een pilletje komen waardoor een handje genoeg is dan sta ik vooraan in de rij, tot dan heel af en toe de hele zak en anders gewoon niks, dat is makkelijker.
Heb het nooit in huis en ben te lui om het te gaan halen.
Als ik dan trek krijg dan verzin ik wel iets anders met wat wél in de kasten ligt.
pi_160034965
Snacken gaat hier juist wel goed. Er ligt al een week een zak wasabinootjes in de kast en ik heb er nog geen 1 van op. Eergister koekjes gebakken, en daarvan eet ik er "netjes" elke dag 1.

Zou dat het geheim zijn? De havermout/walnoot/chocolate chip koekjes? Vanochtend 75,2! *O*

Al vind ik mezelf nog steeds viesdik als ik in de spiegel kijk :')

Laisje:

O: havermout m amandelmelk, rietsuiker, kaneel
L: magere kwark met een banaan en een elstar m beetje honing
T: veul druiven
D: Tomatensoep (vega)
T: geen idee nog, misschien dat ik een koekje meeneem.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:23:10 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160035013
Ik keek net in de spiegel en ik bén viesdik, in jouw ogen dan hè.

Ook goeiemorgen! ;)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:34:55 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_160035067
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je met 75 kilo vies dik bent, al weet ik dat het wel zo kan voelen soms, helaas.
disclaimer
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 februari 2016 @ 07:36:58 #162
22592 crew  Ole
pi_160035077
Mogguh. Nog steeds viesdik maar kneiterverliefd. Maar eens kijken wat dat doet :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2016 @ 07:37:12 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_160035078
Ik vind vies geen bijvoeglijk naamwoord dat aan dik gekoppeld kan worden. Hygiëne heeft niks met gewicht te maken.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 februari 2016 @ 07:38:20 #164
22592 crew  Ole
pi_160035085
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:37 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind vies geen bijvoeglijk naamwoord dat aan dik gekoppeld kan worden. Hygiëne heeft niks met gewicht te maken.
Fok! Jeweetz
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:39:12 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_160035091
quote:
vies is een bijvoeglijk naamwoord dat niet enkel betrekking heeft op hygiëne :P
disclaimer
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 februari 2016 @ 07:41:10 #166
22592 crew  Ole
pi_160035097
quote:
Kun je dat ook even vertellen aan de manager die mijn baan na 22 jaar verkloot heeft? Zij vond mijn ' persoonlijke hygiëne ' niet goed.

Hoe dan ? Elke ochtend douchen, haar wassen etc...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2016 @ 07:41:13 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_160035098
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vies is een bijvoeglijk naamwoord dat niet enkel betrekking heeft op hygiëne :P
ik heb dik nog nooit geproefd, dus in die context kan het ook niet in mijn ogen.

Nee, ik snap je wel, maar ik vind het gewoon stom ;)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:41:46 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_160035102
Ik weet wel dat het geen betrekking heeft op mij, als iemand het hier zegt, maar toch, hij komt wel steeds binnen hier.

En ja, dat ligt bij mij, niet bij die ander, maar vanmorgen stak ie even net iets feller dan anders. :@

Ole, wat leuk voor je! Ik hoop dat je geen hap door je keel kan krijgen! ;)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 februari 2016 @ 07:43:53 #169
22592 crew  Ole
pi_160035112
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel dat het geen betrekking heeft op mij, als iemand het hier zegt, maar toch, hij komt wel steeds binnen hier.

En ja, dat ligt bij mij, niet bij die ander, maar vanmorgen stak ie even net iets feller dan anders. :@

Ole, wat leuk voor je! Ik hoop dat je geen hap door je keel kan krijgen! ;)
Ik moet eten vanwege diabetes. Maar het is verder makkelijker om niet teveel te eten :D
  vrijdag 19 februari 2016 @ 07:51:24 #170
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160035148
Vandaag;

O: Yoghurt + banaan
T: Banaan + shake
L: courgette-kip-bacon-kano (clickable voor jullie genot)
D: Gevulde bataat met worst begreep ik.
T: ?
pi_160035189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:36 schreef Ole het volgende:
Mogguh. Nog steeds viesdik maar kneiterverliefd. Maar eens kijken wat dat doet :P
Oh, maar ik zie hier kansen om af te vallen! Geen hap door je keel krijgen. Je buik al vol met vlinders. Etc! *O* *O* Goed nieuws dus *)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had vroeger meer nodig om verzadigd te zijn, inmiddels kan ik met een stuk minder af. Zelfs een pizza krijg ik niet in zijn geheel op als ik de rest van de dag gewoon normaal gegeten heb. Ik prijs mezelf daar maar gelukkig mee. Ik houd nog steeds van lekker eten, maar echt veel veel krijg ik niet (meer) weg sinds het roer om is gegaan in 2008. Hoezee. Nu slapen. Over 4.5 uur gaat de wekker. ;(
ok, dit heb ik ook. En als ik nu een 'vreetbui' krijg dan lijkt dat niet meer op wat ik vroeger naar binnen schoof (gerust 3000-4000 kcal, gaat heel makkelijk als je de 'juiste' producten kiest). Ik had gisteren zin in All the Foods!! en heb een blikje Fernandes gekocht met 30% minder suiker :+ Vreetbui voorbij. Nou ja, ik had ook al 4 of 5 café noirs (31 kcal per stuk) gehad. Vroeger had ik sowieso dat hele pak leeg gegeten. En de kokosmakronen die er waren. En een fles cola gekocht met praline eitjes, croissantjes en een beker B&J. Dat gedrag heb ik al heel lang niet meer gehad O+
pi_160035254
Morning!

Even bijgelezen, echt diep respect voor iedereen die die strijd al maanden, zo niet jaren voert. Gek dat eten je zo blij kan maken, maar toch ook zo'n schaduwkant heeft.
Snap ook wel dat de manier waarop ik binnenkwam misschien wat irritatie opriep. Mocht dat zo zijn, sorry, niet mijn bedoeling.
Zo even nadenken over mijn lijstje voor vandaag, voor nu, koffie :9
pi_160035264
quote:
12s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het is een Limburgse. Misschien heeft dat nog invloed.
Nou dit. Overigens wel heel sneu, ik heb het uitgezet
, dat eten met dat dochtertje ernaast. :X
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:14:06 #174
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_160035314
Ik ben zelf van mening dat er winst kan behaald worden in de 'bestrijding' van obesitas door de zorg daar te verschuiven van leer over gezond voedsel en lichamelijke behandelingen, naar intensieve psychische zorg. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat obese mensen gek zijn of zo, maar ik denk echt dat met bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie ook veel winst behaald zou kunnen worden, zonder dat er gesneden moet worden in een lichaam. Obesitas is immers vaak het gevolg van verkeerd gedrag en verkeerde gedachtenpatronen (bodemdrang, slecht nee kunnen zeggen tegen jezelf, emotie-eten, etc. etc.) en dat fix je niet met een operatie en helaas ook niet met 50kg afvallen, al kunnen er dan along the way wel 'in itself' gedragsveranderingen optreden (zie Lonaa :P ) doordat men al op een andere manier met voedsel/gezondheid om gaat.
pi_160035453
Zo, bij de boot. :z

Pre-O voor energie om 4am: granolabar
O: ciabattabroodje, helft met kaas, helft met hummus
T: slaaaaaaaaaaaapen
L: 2 broodjes met beleg en wat druifjes
S: 20min/paar km hardlopen
D: Indo rijsttafel O+ met een biertje of 2.
Ja doei.
pi_160035458
Godverdomme jongens, door de hoeveelheid complimenten hier durf ik me echt nooit meer te vertonen als ik weer dik wordt. :')

Artoo, volgens mij is het zo, dat bij een goede behandeling van een GBP er ook cognitieve gedragstherapie bij gegeven wordt. En dat moet ook, want 50 kg afvallen alleen is geen optie, je bent niet zomaar thunderdik geworden. Mijn ex-schoonzus is daar het voorbeeld van. 160 kg, operatie, heel veel afvallen en nog veel meer met zichzelf in de knoei komen dan dat ze al zat. Ja, gek he? Tering.

Mijn zegje over een GBP is wel iets genuanceerder. In principe vind ik het altijd een slecht idee. Dat gezegd hebbende kan ik me, helaas, de wanhoop voorstellen van veel te zwaar zijn en niet -kunnen- afvallen. Het lukt gewoon niet, en dat maakt verdriet. En ik weet ook hoe je lijf pijn doet als je veel te zwaar bent, en hoe zwaar alles er van wordt. Dus ja, ik kan me voorstellen dat het voelt als 'de enige uitweg'
Maar voor mezelf? Nee. Ik wilde lekker eten :9 niet opgeven. Einde. Ik stak teveel in mn bakkes, daar moest ik mee ophouden.

Dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Zelfs door mij. Want daar waar het een jaar dikke prima ging en ik kilo's afviel en er dingen in mijn hoofd veranderde, is het op dit moment heel erg moeilijk. Ik wil nog afvallen, maar dat wil niet. Ik blijf op gewicht. Well, that's something, maar dat wil wel zeggen dat ik te veel in mijn bakkes stop en soms niet het gevoel heb dat ik dat kan (wil?) stoppen of veranderen. Want ik wil niet altijd maar opletten, afwegen, optellen. Soms wil ik me gewoon volvreten tot ik er misselijk van ben en dik op de bank gaan liggen. Period.

#einde rant.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_160035465
Oeps, ik heb niemand willen kwetsen hoor! "Viesdik" ken ik van FOK!, en wil ook echt niet zeggen dat "dikke" mensen vies/lelijk/bah/ :r zijn. Maar als ik mezelf in de Spiegel zie vind ik mezelf er nog hetzelfde uitzien als een half jaar geleden toen ik bijna 10 kilo zwaarder was. Zal nog wel even duren voordat dat beeld is bijgesteld.
pi_160035483
Dit weekend wordt #viesdik in NL 8-) allemaal feestjes.
Ja doei.
pi_160035548
quote:
Ik vind het ook niet echt iets voor dit topic, meer voor de andere subfora.

Verder keek ik vanmorgen in de spiegel :9 niets mis mee

Lijstje:
O: groene smoothie
L: hard broodje met oude kaas
D: aardappelen, schnitzel en iets van groente
T: wijntje op de verjaardag van mijn beste vriendin

En ik twijfel nog of ik vandaag of morgen ga hardlopen.
Vandaag sowieso wel een rondje wandelen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:39:57 #180
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_160035550
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:30 schreef Lonaa het volgende:

Artoo, volgens mij is het zo, dat bij een goede behandeling van een GBP er ook cognitieve gedragstherapie bij gegeven wordt. En dat moet ook, want 50 kg afvallen alleen is geen optie, je bent niet zomaar thunderdik geworden. Mijn ex-schoonzus is daar het voorbeeld van. 160 kg, operatie, heel veel afvallen en nog veel meer met zichzelf in de knoei komen dan dat ze al zat. Ja, gek he? Tering.

Yes, maar ik bedoel dus dat die psychische begeleiding gegeven dient te worden in plaats van een GBP. Ik denk dat in veel gevallen de GBP voorkomen kan worden door mensen mentaal te begeleiden en zodoende te leren om anders met voedsel om te gaan en er anders tegenaan te kijken. Wanneer die relatie minder verstoord wordt komt het afvallen uiteindelijk ook.
pi_160035558
Zelf nog niet helemaal uit, maar er zijn vast meer mensen hier die dit een leuk verhaal vinden om te lezen.
https://newrepublic.com/article/128899/man-will-transform-eat

Over taste en flavour, hoe we evolutionair geprogrammeerd zijn om vet, zout en zoet te eten, hoe manipuleren van allerlei andere zintuigen de flavour kunnen verbeteren zelfs als de taste hetzelfde blijft en nog veel meer leuks.
Kortweg iets over fysiologie en psychologie van eten.

En eigenlijk is er dus niks verstoords aan de relatie met eten, die is alleen niet meer positief in het licht van onze veranderde leefomstandigheden.
pi_160035630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:36 schreef Ole het volgende:
Wat leuk *O*
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:47:58 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160035632
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:14 schreef Artoo het volgende:
Ik ben zelf van mening dat er winst kan behaald worden in de 'bestrijding' van obesitas door de zorg daar te verschuiven van leer over gezond voedsel en lichamelijke behandelingen, naar intensieve psychische zorg. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat obese mensen gek zijn of zo, maar ik denk echt dat met bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie ook veel winst behaald zou kunnen worden, zonder dat er gesneden moet worden in een lichaam. Obesitas is immers vaak het gevolg van verkeerd gedrag en verkeerde gedachtenpatronen (bodemdrang, slecht nee kunnen zeggen tegen jezelf, emotie-eten, etc. etc.) en dat fix je niet met een operatie en helaas ook niet met 50kg afvallen, al kunnen er dan along the way wel 'in itself' gedragsveranderingen optreden (zie Lonaa :P ) doordat men al op een andere manier met voedsel/gezondheid om gaat.
Dan eerder beide, want ik ken obese mensen die weten waar het probleem zit, maar ik ken er nog wel meer die niet weten wat ze naar binnen stoppen.

Verder begin ik mij te realiseren dat ik misschien wat kort denk erover omdat ik zelf zo positief erin sta en er alleen maar positieve dingen uit komen bij mij. Als je geen positieve basis hebt dan zijn de toffe dingen die gebeuren niet zo groots en de negatieve dingen blijven je achtervolgen.
En dan kun je inderdaad makkelijk in een hierboven geschreven situatie terecht komen.
pi_160035810
o:2x speltpannekoeken met wat honing en koffie
t: 2x rijstwafel met halvajam
l: 2 snee brood met pindakaas
t: banaan en koekje (koekjes bakken en versieren met de kids)
d: kipsnitzel, zoete aardappel uit de oven en witte bonen in tomatensaus
t: koekje, kwark

En Ole Verliefd, leuk hoor...heeerlijk gevoel :D
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:19:56 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_160035913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
o:2x speltpannekoeken met wat honing en koffie
t: 2x rijstwafel met halvajam
l: 2 snee brood met pindakaas
t: banaan en koekje (koekjes bakken en versieren met de kids)
d: kipsnitzel, zoete aardappel uit de oven en witte bonen in tomatensaus
t: koekje, kwark

En Ole Verliefd, leuk hoor...heeerlijk gevoel :D
eet jij altijd zo groente- en fruitarm?

Ole, verliefd O+
En Rauw, ik hoop échtéchtécht dat je dit vast weet te houden voor langere termijn. Je spirit is momenteel niet te breken volgens mij.
disclaimer
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:23:14 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_160035950
mijn dagplanning!

O: Yoghurt, banaan, muesli
T: Roze grapefruit
L: Vier boterhammen kipfilet, appel
T: Bakje tomaat/wortel/paprika/komkommer
D: Iets met champignons, die pasten namelijk gisteren niet meer in mijn stoofpan toen ik aan het mealpreppen was :')
disclaimer
pi_160035958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
mijn dagplanning!

O: Yoghurt, banaan, muesli
T: Roze grapefruit
L: Vier boterhammen kipfilet, appel
T: Bakje tomaat/wortel/paprika/komkommer
D: Iets met champignons, die pasten namelijk gisteren niet meer in mijn stoofpan toen ik aan het mealpreppen was :')
Champignons op toast _O_
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:24:59 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_160035969
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Champignons op toast _O_
ik moet voor drie man koken, ik denk niet dat dat een succes wordt met 400 gram champignons :D
Een eenvoudig wokkie kan ook nog, zal wel zoiets worden :)
disclaimer
pi_160035978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 07:51 schreef Rauw. het volgende:
Vandaag;

O: Yoghurt + banaan
T: Banaan + shake
L: courgette-kip-bacon-kano (clickable voor jullie genot)
D: Gevulde bataat met worst begreep ik.
T: ?
Ik schoot in de lach bij de 18 tandenstokers in de ingrediëntenlijst :D Nieuwe vorm van op een houtje bijten? Maar ziet er wel lekker uit!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:29:49 #190
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_160036008
OMG, die courgette kano! Ziet er goed uit *)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:34:13 #191
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160036049
Echt heel lekker ook, en hij past precies in m'n bakje :7
pi_160036126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

eet jij altijd zo groente- en fruitarm?

Ole, verliefd O+
En Rauw, ik hoop échtéchtécht dat je dit vast weet te houden voor langere termijn. Je spirit is momenteel niet te breken volgens mij.
nee helemaal niet, eet normaal 2 stuks fruit per dag (ongeveer) en smiddags bij de lunch zit vaak groente en savonds vrijwel altijd groente.
Vrijdag is nooit mijn beste dag :)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:47:54 #193
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160036211
Zo..
ik ben vandaag niet vooruit te branden..
gister nog dat rondje wezen hardlopen, en vandaag last van mijn onderarmen :?
en dan moet ik vanavond nog volleyen -O-

verder lijstje:
O: 1.5 bth met duo
t: sinaasappel
L: courgette salade van gisteren
t: BWL
D: nog geen idee.. of team etentje of thuis iets met worst zag ik..
S: Volleybal

Rauw.. wat is jouw gemiddelde dag total qua kcal's? ik neem aan dat jij iets meer "moet" ivm gewicht en man zijn :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:55:55 #194
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160036330
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:47 schreef Barreltje het volgende:

Rauw.. wat is jouw gemiddelde dag total qua kcal's? ik neem aan dat jij iets meer "moet" ivm gewicht en man zijn :?
Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.
Gemiddeld zou ik rond de 2100 uitkomen, , wat omhoog moet en waar ik nog een beetje aan het zoeken ben naar calorierijke producten die toch wat toevoegen.

Zelfs op dagen met vrij heftige cheatmeals haal ik de 2500 niet altijd, dat is oa waarom ik het waarschijnlijk moeilijk ga hebben om op onderhoud te eten. Want laat staan 2700/2800 als ik nog wat fanatieker wil gaan sporten.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:59:58 #195
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160036386
en merk je er wat van als je onder de gewenste kcal's uit komt?
2500 lijkt me ook lasting om dat op een gezonde manier te halen! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160036462
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.
Gemiddeld zou ik rond de 2100 uitkomen, , wat omhoog moet en waar ik nog een beetje aan het zoeken ben naar calorierijke producten die toch wat toevoegen.

Zelfs op dagen met vrij heftige cheatmeals haal ik de 2500 niet altijd, dat is oa waarom ik het waarschijnlijk moeilijk ga hebben om op onderhoud te eten. Want laat staan 2700/2800 als ik nog wat fanatieker wil gaan sporten.
Maar... tegen de tijd dat je op het gewenste gewicht zit, dan is je onderhoud toch ook een stuk lager?
pi_160036503
Hoezo is het moeilijk om met 'gezond eten' aan 2500 kcal te komen? Iemand die dat verbruikt heeft ook meer honger dan iemand die 1800 kcal verbruikt. Dus gewoon 60g havermout ipv 40g, 6 boterhammen ipv 4, een extra schepje avondeten en af en toe wat avocado of kaas of olijfolie. Je kan het ook opsparen en in het weekend wel die toastjes nemen of dat stukje taart..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 10:09:13 #198
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160036517
Eigenlijk niet direct, zolang ik 's morgens m'n banaantje neem en de hele dag door maar wat eet blijf ik wel goed werken.
Op sportdagen schep ik wel indien mogelijk een keer extra op.
Verder luister ik vooral naar m'n lichaam, met honger eet ik ongeacht of ik nog budget over heb een extra T. Maar als je overwegend gezond eet tikt zelfs een T niet echt aan.

Groot voordeel is wel; gebak/traktatie/zelfgebakken koekjes van collega's hoef ik in principe niet af te slaan, want het past 9 van de 10x prima binnen budget. Wel sla ik het af en toe af om mentaal sterk te blijven.
pi_160036522
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 09:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Champignons op toast _O_
Dat heb ik door jou ontdekt. Mijn. God. Wat lekker :9

En dan wel op witbrood, en dan het brood even in de toaster oven met een beetje kruidenboter :9

Nog 2 uur tot de lunch..
  vrijdag 19 februari 2016 @ 10:10:10 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160036534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:05 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Maar... tegen de tijd dat je op het gewenste gewicht zit, dan is je onderhoud toch ook een stuk lager?
Ik zit in een dergelijke drive dat ik vermoed dat ik alleen maar harder ga sporten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')