Wat leukquote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:36 schreef Ole het volgende:
Mogguh. Nog steeds viesdik maar kneiterverliefd. Maar eens kijken wat dat doet
Dan eerder beide, want ik ken obese mensen die weten waar het probleem zit, maar ik ken er nog wel meer die niet weten wat ze naar binnen stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:14 schreef Artoo het volgende:
Ik ben zelf van mening dat er winst kan behaald worden in de 'bestrijding' van obesitas door de zorg daar te verschuiven van leer over gezond voedsel en lichamelijke behandelingen, naar intensieve psychische zorg. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat obese mensen gek zijn of zo, maar ik denk echt dat met bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie ook veel winst behaald zou kunnen worden, zonder dat er gesneden moet worden in een lichaam. Obesitas is immers vaak het gevolg van verkeerd gedrag en verkeerde gedachtenpatronen (bodemdrang, slecht nee kunnen zeggen tegen jezelf, emotie-eten, etc. etc.) en dat fix je niet met een operatie en helaas ook niet met 50kg afvallen, al kunnen er dan along the way wel 'in itself' gedragsveranderingen optreden (zie Lonaa) doordat men al op een andere manier met voedsel/gezondheid om gaat.
eet jij altijd zo groente- en fruitarm?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
o:2x speltpannekoeken met wat honing en koffie
t: 2x rijstwafel met halvajam
l: 2 snee brood met pindakaas
t: banaan en koekje (koekjes bakken en versieren met de kids)
d: kipsnitzel, zoete aardappel uit de oven en witte bonen in tomatensaus
t: koekje, kwark
En Ole Verliefd, leuk hoor...heeerlijk gevoel
Champignons op toastquote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
mijn dagplanning!
O: Yoghurt, banaan, muesli
T: Roze grapefruit
L: Vier boterhammen kipfilet, appel
T: Bakje tomaat/wortel/paprika/komkommer
D: Iets met champignons, die pasten namelijk gisteren niet meer in mijn stoofpan toen ik aan het mealpreppen was
ik moet voor drie man koken, ik denk niet dat dat een succes wordt met 400 gram champignonsquote:
Ik schoot in de lach bij de 18 tandenstokers in de ingrediëntenlijstquote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:51 schreef Rauw. het volgende:
Vandaag;
O: Yoghurt + banaan
T: Banaan + shake
L: courgette-kip-bacon-kano (clickable voor jullie genot)
D: Gevulde bataat met worst begreep ik.
T: ?
nee helemaal niet, eet normaal 2 stuks fruit per dag (ongeveer) en smiddags bij de lunch zit vaak groente en savonds vrijwel altijd groente.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eet jij altijd zo groente- en fruitarm?
Ole, verliefd
En Rauw, ik hoop échtéchtécht dat je dit vast weet te houden voor langere termijn. Je spirit is momenteel niet te breken volgens mij.
Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:47 schreef Barreltje het volgende:
Rauw.. wat is jouw gemiddelde dag total qua kcal's? ik neem aan dat jij iets meer "moet" ivm gewicht en man zijn
Maar... tegen de tijd dat je op het gewenste gewicht zit, dan is je onderhoud toch ook een stuk lager?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.
Gemiddeld zou ik rond de 2100 uitkomen, , wat omhoog moet en waar ik nog een beetje aan het zoeken ben naar calorierijke producten die toch wat toevoegen.
Zelfs op dagen met vrij heftige cheatmeals haal ik de 2500 niet altijd, dat is oa waarom ik het waarschijnlijk moeilijk ga hebben om op onderhoud te eten. Want laat staan 2700/2800 als ik nog wat fanatieker wil gaan sporten.
Dat heb ik door jou ontdekt. Mijn. God. Wat lekkerquote:
Ik zit in een dergelijke drive dat ik vermoed dat ik alleen maar harder ga sporten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:05 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar... tegen de tijd dat je op het gewenste gewicht zit, dan is je onderhoud toch ook een stuk lager?
Boterhammen eet ik niet dagelijks, havermout ben ik momenteel wat aan het ontdekken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoezo is het moeilijk om met 'gezond eten' aan 2500 kcal te komen? Iemand die dat verbruikt heeft ook meer honger dan iemand die 1800 kcal verbruikt. Dus gewoon 60g havermout ipv 40g, 6 boterhammen ipv 4, een extra schepje avondeten en af en toe wat avocado of kaas of olijfolie. Je kan het ook opsparen en in het weekend wel die toastjes nemen of dat stukje taart..
ja met zo'n ontbijt lijkt mij dat ook lastigquote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik probeer momenteel rond de 2300 uit te komen (MFP zegt 2230), eerlijk moet ik zeggen dat ik het vaker niet red dan wel en neem ik nog een hand noten bij thuiskomst om de 2000 aan te tikken.
Gemiddeld zou ik rond de 2100 uitkomen, , wat omhoog moet en waar ik nog een beetje aan het zoeken ben naar calorierijke producten die toch wat toevoegen.
Zelfs op dagen met vrij heftige cheatmeals haal ik de 2500 niet altijd, dat is oa waarom ik het waarschijnlijk moeilijk ga hebben om op onderhoud te eten. Want laat staan 2700/2800 als ik nog wat fanatieker wil gaan sporten.
Dat zijn over het algemeen dingen die er normaal wel bij zitten, alleen gisteren geen eieren gekookt dus had ik vandaag eens geen 2 eieren, kipfilet of "insert wat ik aantref in de koelkast".quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Noten, eieren, vis (tonijnsalade met wat extra olijfolie erdoor bijv, makreel dat soort dingen), Smooties, cracker met beleg, proteinereep
zijn zo vast nog meer dingen
Lol. Misschien voor jou. Ik garandeer je dat ik een tempo van een kilo per week erbij op mijn sloffen doe, terwijl ik de helft per week eraf eigenlijk al niet red.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Rauw. het volgende:
[..]
In 2 jaar tijd 70kg erbij eten is een grotere uitdaging dan dezelfde hoeveelheid afvallen.
oow nou dat had ik niet helemaal uit het verhaal gehaald...2 vervelende kinderen dus half lezenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:44 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat zijn over het algemeen dingen die er normaal wel bij zitten, alleen gisteren geen eieren gekookt dus had ik vandaag eens geen 2 eieren, kipfilet of "insert wat ik aantref in de koelkast".
ook magnetron-eitje had ik even geen tijd voor.
stoor mij daar vandaag niet aan omdat het geen sportdag is. Maar ik moet wel aan de T'tjes werken (zonder trek).
Mja ik denk toch dat je op zoek moet naar bronnen van koolhydraten die je wel bevallen, zeker als je fanatiek wilt blijven sporten is 50%van je voeding toch minstens wel aan te raden.. Of anders lijnzaad of rozijnen door je yoghurt erbij gooien, gierst of spelt of rijst door je salade of weet ik veel..quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Boterhammen eet ik niet dagelijks, havermout ben ik momenteel wat aan het ontdekken.
De 2/3 cheatmeals p/w vullen het voornamelijk aan bij mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |