Dat klopt, ik ben dan ook totaal niet haatdragend. Ik ben meer van het verzoenen. Zal wel wat te maken hebben met mijn dienstverleden. Vroeger was ik best een jongen met een kort lontje.quote:Op maandag 16 november 2015 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat hoeft ook niet, maar dat neemt niet weg dat je wel hele strakke afspraken op papier moet hebben, en als het halve dorp al wist dat ze het met hem deed (en die kans is groot), dan zullen ze idd verbaasd zijn dat ze nu en bij hem ingetrokken is, en jij nog steeds normaal tegen haar doet.
Daar is ook niets mis mee, zolang je maar geen deurmat wordtquote:Op maandag 16 november 2015 20:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt, ik ben dan ook totaal niet haatdragend. Ik ben meer van het verzoenen. Zal wel wat te maken hebben met mijn dienstverleden. Vroeger was ik best een jongen met een kort lontje.
Helaas, ik ben me ervan bewust dat ik mezelf wegcijfer voor anderen, een nare eigenschap voor jezelf.quote:Op maandag 16 november 2015 20:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar is ook niets mis mee, zolang je maar geen deurmat wordt
Dat zal in heel veel gevallen niet veel kwaad kunnen, maar in situaties als deze kan dat hele nare gevolgen hebben, en niet alleen voor jou, ook voor je kinderen.quote:Op maandag 16 november 2015 20:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Helaas, ik ben me ervan bewust dat ik mezelf wegcijfer voor anderen, een nare eigenschap voor jezelf.
Dat klopt. Sowieso hebben we eigenlijk ook een derde partij, namelijk mijn schoonmoeder, die wil ook onder geen beding dat ik hier wegga.quote:Op maandag 16 november 2015 20:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal in heel veel gevallen niet veel kwaad kunnen, maar in situaties als deze kan dat hele nare gevolgen hebben, en niet alleen voor jou, ook voor je kinderen.
Alleen al in het belang van je kinderen is het belangrijk dat dingen goed op papier komen en dat de afspraken helder en eerlijk zijn, en helder en eerlijk gaat dus twee kanten op.
Ok, maar dan vind je het ook echt gek dat je vrouw de benen neemt?quote:Op maandag 16 november 2015 20:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt. Sowieso hebben we eigenlijk ook een derde partij, namelijk mijn schoonmoeder, die wil ook onder geen beding dat ik hier wegga.
Het is en blijft haar moeder, heeft jarenlang voor ons klaar gestaan. Komt wel goed hier hoor.quote:Op maandag 16 november 2015 20:26 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok, maar dan vind je het ook echt gek dat je vrouw de benen neemt?
Ja, met jou en je schoonmoeder wellicht, dat is dikke mik.quote:Op maandag 16 november 2015 20:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is en blijft haar moeder, heeft jarenlang voor ons klaar gestaan. Komt wel goed hier hoor.
En met haar dochter ook hoor, hoewel ze enorm is teleurgesteld in haar dochter.quote:Op maandag 16 november 2015 20:27 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, met jou en je schoonmoeder wellicht, dat is dikke mik.
Wat ik bedoel te zeggen is: Moeders en dochters hebben een competatieve relatie. Als meisjes klein zijn, strijden ze met hun moeder om de aandacht van papa.quote:Op maandag 16 november 2015 20:37 schreef betyar het volgende:
[..]
En met haar dochter ook hoor, hoewel ze enorm is teleurgesteld in haar dochter.
Natuurlijk heb ik dat gedaan, we hebben er samen een grote bende van gemaakt. Aan de boekhouding te zien begon het een paar maanden na de geboorte van ons dochtertje. Toen ging het bergafwaarts met de boekhouding. Dochterlief is nu pas 6 geworden.quote:Op maandag 16 november 2015 20:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is: Moeders en dochters hebben een competatieve relatie. Als meisjes klein zijn, strijden ze met hun moeder om de aandacht van papa.
Als meisjes vrouwen worden, dan kun je als partner van een vrouw best dikke mik zijn met papa, maar niet zozeer met mama. Als je dikke mik bent met mama, dan staat jouw partner alleen tegenover een front.
Ik heb in deel 1 ook meegelezen, en ook daar liet je al vallen dat je vooral schoonmama op je hand hebt. Dat lijkt wel een beetje jouw ding te zijn, zoveel mensen op jouw hand te hebben?
Je relaas klinkt absoluut heel redelijk, daar niet van. Maar als een relatie niet werkt, dan is dat niet omdat de ene partij zo fantastisch is en de andere partij juist niet. Dan heb je zelf ook ergens wat steken laten vallen.
Daar ben ik het mee eens. Ze had zelf op vakantie een berichtje naar hem gestuurd dat ze wilde stoppen met hem. Blijkbaar ook een grote leugen.quote:Op maandag 16 november 2015 20:44 schreef Leandra het volgende:
Alsof er een acceptabel excuus is om al anderhalf jaar buiten de deur te rotzooien en dan ook nog een schijnheilig in relatietherapie gaan terwijl het al een jaar gaande is en je dan geen schoon schip maakt....
Nee, daar is nooit een excuus voor.quote:Op maandag 16 november 2015 20:44 schreef Leandra het volgende:
Alsof er een acceptabel excuus is om al anderhalf jaar buiten de deur te rotzooien en dan ook nog eens schijnheilig in relatietherapie gaan terwijl het al een jaar gaande is en je dan geen schoon schip maakt....
Misschien was het wel allemaal teveel voor haar om te overzien? En ineens voor het eerst moeder zijn met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen, en dan ook nog de rest allemaal doen alsof er niets aan de situatie is veranderd. Misschien had je eerder moeten ingrijpen als het meteen daarna al mis ging en het niet nog jaren op zijn beloop laten? Had dan een accountant in de arm genomen oid.quote:Op maandag 16 november 2015 20:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik dat gedaan, we hebben er samen een grote bende van gemaakt. Aan de boekhouding te zien begon het een paar maanden na de geboorte van ons dochtertje. Toen ging het bergafwaarts met de boekhouding. Dochterlief is nu pas 6 geworden.
Ik zag het niet. Tien jaar geleden werd er al tegen me gezegd dat ik die vent in de gaten moest houden, die zou namelijk op haar vallen. Ik kende hem toen helemaal niet en zo is hij langzaam in ons leven gerold van kennis tot zeer goede vriend.quote:Op maandag 16 november 2015 20:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Misschien was het wel allemaal teveel voor haar om te overzien? En ineens voor het eerst moeder zijn met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen, en dan ook nog de rest allemaal doen alsof er niets aan de situatie is veranderd. Misschien had je eerder moeten ingrijpen als het meteen daarna als mis ging en het niet nog jaren op zijn beloop laten? Had dan een accountant in de arm genomen oid.
Er zullen altijd anderen zijn die speciale gevoelens koesteren voor je partner (welke gevoelens dan ook, welke partner dan ook). Als je relatie goed is, zit daar geen enkele bedreiging in. De kapers op de kust kunnen pas toeslaan als er iets fout gaat in de relatie die jij met je partner hebt.quote:Op maandag 16 november 2015 20:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zag het niet. Tien jaar geleden werd er al tegen me gezegd dat ik die vent in de gaten moest houden, die zou namelijk op haar vallen. Ik kende hem toen helemaal niet en zo is hij langzaam in ons leven gerold van kennis tot zeer goede vriend.
Dacht mijn vrouw ook, toen we erover begonnen, datr gevoel komt vanzelf wel terug bla bla bla. Kijkend op die kuttelefoon.quote:Op maandag 16 november 2015 21:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Er zullen altijd anderen zijn die speciale gevoelens koesteren voor je partner (welke gevoelens dan ook, welke partner dan ook). Als je relatie goed is, zit daar geen enkele bedreiging in. De kapers op de kust kunnen pas toeslaan als er iets fout gaat in de relatie die jij met je partner hebt.
En het maakt niet uit wie daar de "schuldige" aan is, ik denk niet in dergelijke termen.
Hoewel ik wel van mening ben dat wanneer je een relatie hebt, dat je daar allebei zorg en aandacht aan moet besteden. Steeds weer opnieuw. Meestal gaat het fout wanneer iemand besluit geen zorg en aandacht meer te besteden, en denkt dat het vanaf hier vanzelf wel verder zal gaan.
Dat is dus juist niet wat ik zeg. Niets gaat vanzelf. Ook niet als je al een relatie hebt. Als je die relatie wilt behouden, zul je daar iedere dag zorg en aandacht aan moeten besteden.quote:Op maandag 16 november 2015 21:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Dacht mijn vrouw ook, toen we erover begonnen, datr gevoel komt vanzelf wel terug bla bla bla. Kijkend op die kuttelefoon.
Yep, dat heb ik al die tijd gedaan, helaas kwam het maar van een kant, heeft ze ook netjes in een brief gezet die ze me schreef. Na al het proberen terug te winnen vind men er mij nu ook een stuk rustiger uitzien. Voelt ook best goed die rust nu.quote:Op maandag 16 november 2015 21:03 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet wat ik zeg. Niets gaat vanzelf. Ook niet als je al een relatie hebt. Als je die relatie wilt behouden, zul je daar iedere dag zorg en aandacht aan moeten besteden.
Maar als jij je nu beter en rustiger voelt, wat is dan het probleem precies?quote:Op maandag 16 november 2015 21:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep, dat heb ik al die tijd gedaan, helaas kwam het maar van een kant, heeft ze ook netjes in een brief gezet die ze me schreef. Na al het proberen terug te winnen vind men er mij nu ook een stuk rustiger uitzien. Voelt ook best goed die rust nu.
Erover praten doet goed hoor. Natuurlijk mis ik haar en is het stil.............quote:Op maandag 16 november 2015 21:13 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar als jij je nu beter en rustiger voelt, wat is dan het probleem precies?
Want iedereen is blijkbaar gelukkig nu.
Zij met een nieuwe partner, en jij bent nu ook zo enorm blij dat je nu van haar af bent. En schoonmama staat ook aan jouw kant (maar eigenlijk, is jouw schoonmama helemaal geen schoonmama meer).
Waarom dan toch een topic hierover openen?
Vooralsnog is er nog niet veel geregeld en is z'n vrouw amper een week bij hem weg, al is het alleen al om het van zich afschrijven dat er een topic over geopend is, dan is het goed.quote:Op maandag 16 november 2015 21:13 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar als jij je nu beter en rustiger voelt, wat is dan het probleem precies?
Want iedereen is blijkbaar gelukkig nu.
Zij met een nieuwe partner, en jij bent nu ook zo enorm blij dat je nu van haar af bent. En schoonmama staat ook aan jouw kant (maar eigenlijk, is jouw schoonmama helemaal geen schoonmama meer).
Waarom dan toch een topic hierover openen?
Dat begrijp ik heel goed! Juist in dit soort gevoelskwesties kun je enorm verstrikt raken tussen gevoel en verstand, en zelfs in korte tijd, en nog een keer, en nog een keer. Door te praten, kun je zelf alles op een rijtje proberen te krijgen, waar je het zelf soms ook niet meer snapt.quote:Op maandag 16 november 2015 21:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Erover praten doet goed hoor. Natuurlijk mis ik haar en is het stil.............
Dank u.quote:Op maandag 16 november 2015 21:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed! Juist in dit soort gevoelskwesties kun je enorm verstrikt raken tussen gevoel en verstand, en zelfs in korte tijd, en nog een keer, en nog een keer. Door te praten, kun je zelf alles op een rijtje proberen te krijgen, waar je het zelf soms ook niet meer snapt.
Keep talking!![]()
Ik hoef het niet te snappen uiteindelijk, het moet voor jou allemaal helder gaan worden. Want op dat moment kun je dingen gaan loslaten, en andere dingen weer aanpakken.
Ik wens jou iig alles wat goed is
Toch vind ik dit wel heel belangrijke info.quote:Op maandag 16 november 2015 20:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik dat gedaan, we hebben er samen een grote bende van gemaakt. Aan de boekhouding te zien begon het een paar maanden na de geboorte van ons dochtertje. Toen ging het bergafwaarts met de boekhouding. Dochterlief is nu pas 6 geworden.
De boekhouding privé. Die hield ik nooit bij. Zakelijk ging goed tot een half jaar geleden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch vind ik dit wel heel belangrijke info.
zoals ik het begrijp, kom jij er nu pas achter dat het met de boekhouding niet goed ging. Terwijl dat al 6 jaar gaande is. Dat zegt toch ook wel iets over de communicatie, het samen leven en werken.
Niet dat dat een excuus is voor vreemdgaan, uiteraard.
Al die jaren? Het krijgen van een kind kan veel impact hebben, op een vrouw nog anders dan op een man.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:47 schreef betyar het volgende:
[..]
De boekhouding privé. Die hield ik nooit bij. Zakelijk ging goed tot een half jaar geleden.
Maar inderdaad, de communicatie werd minder. Hoewel ik van mening ben dat ik er alles aan heb gedaan.
Mag ik je adviseren iemand anders te nemen dan haar moeder, als het er op aan komt zal ze haar kant kiezen!quote:Op maandag 16 november 2015 20:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt. Sowieso hebben we eigenlijk ook een derde partij, namelijk mijn schoonmoeder, die wil ook onder geen beding dat ik hier wegga.
Hoho, ik wil haar moeder niet aan mijn kant. Die kijkt puur naar haar kleinkinderen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mag ik je adviseren iemand anders te nemen dan haar moeder, als het er op aan komt zal ze haar kant kiezen!
Wat verschillende mensen aangeven en jij denk ik nog niet goed ziet, is dat de relatie met de mensen die dicht bij je ex staan heel snel zal veranderen. Hoe fout ze ook is geweest, haar familie zal na verloop van tijd voor haar kiezen. Daarnaast zal zij zelf ook snel verder veranderen, van je af komen te staan en zal ze vroeg of laat de zaken in haar voordeel gaan regelen. Wees daarom niet te toegeeflijk en onderken de problemen niet. De situatie is dan wel complex maar niet onoplosbaar. Het klinkt nu alsof je tegen een berg op kijkt die niet te overzien is. Schakel daarom hulp in en ontwar die knoop, maak schoon schip en neem beslissingen die je los maken van haar.zodat je verder kunt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef betyar het volgende:
Hoho, ik wil haar moeder niet aan mijn kant. Die kijkt puur naar haar kleinkinderen.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Wat verschillende mensen aangeven en jij denk ik nog niet goed ziet, is dat de relatie met de mensen die dicht bij je ex staan heel snel zal veranderen. Hoe fout ze ook is geweest, haar familie zal na verloop van tijd voor haar kiezen. Daarnaast zal zij zelf ook snel verder veranderen, van je af komen te staan en zal ze vroeg of laat de zaken in haar voordeel gaan regelen. Wees daarom niet te toegeeflijk en onderken de problemen niet. De situatie is dan wel complex maar niet onoplosbaar. Het klinkt nu alsof je tegen een berg op kijkt die niet te overzien is. Schakel daarom hulp in en ontwar die knoop, maak schoon schip en neem beslissingen die je los maken van haar.zodat je verder kunt.
Dit.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:25 schreef avotar het volgende:
Ik vind je houding ontzettend knap. Is het niet voor haar, dan toch in elk geval voor je kinderen.
Bedenk je wel alles op papier te zetten (maar dat zal vast in deel 1 al geroepen zijn, ik loop wat achter met lezen).
Vele vinden het vreemd dat ik niet boos ben. Aan boosheid heb je niks, brengt alleen maar ellende. Gisteren nog het e.a. doorgenomen. Zodra de boekhouding en dergelijke zaken klaar zijn gaan we om tafel zitten om het een en ander vast te leggen. Vechten willen we absoluut beide niet.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:25 schreef avotar het volgende:
Ik vind je houding ontzettend knap. Is het niet voor haar, dan toch in elk geval voor je kinderen.
Bedenk je wel alles op papier te zetten (maar dat zal vast in deel 1 al geroepen zijn, ik loop wat achter met lezen).
Wat een ongelooflijke onzin ditquote:Op maandag 16 november 2015 20:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is: Moeders en dochters hebben een competatieve relatie. Als meisjes klein zijn, strijden ze met hun moeder om de aandacht van papa.
Als meisjes vrouwen worden, dan kun je als partner van een vrouw best dikke mik zijn met papa, maar niet zozeer met mama. Als je dikke mik bent met mama, dan staat jouw partner alleen tegenover een front.
.
Ik leef met je mee manquote:Op woensdag 18 november 2015 23:11 schreef betyar het volgende:
Net de trouwring teruggevraagd, moest ze huilen.
Waarom zou je die terug vragen?quote:Op woensdag 18 november 2015 23:11 schreef betyar het volgende:
da's wel jammer. had ze moeten houden zodat ze herinnert word wat ze heeft laten gaan.quote:Op woensdag 18 november 2015 23:11 schreef betyar het volgende:
En je hebt jouw trouwring aan haar teruggegeven?quote:Op woensdag 18 november 2015 23:11 schreef betyar het volgende:
Dan hoeft ze maar hier voorbij te rijden. Ze stond gisteren om 23.00 nog te strijken. Ook fijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 00:35 schreef redboyke het volgende:
[..]
da's wel jammer. had ze moeten houden zodat ze herinnert word wat ze heeft laten gaan.
Neequote:Op donderdag 19 november 2015 03:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
En je hebt jouw trouwring aan haar teruggegeven?
Ditquote:Op donderdag 19 november 2015 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Als je iets van een trouwring wil laten maken voor je kinderen, dan doe je dat toch van je eigen trouwring?
Je hebt die ring aan haar gegeven, ooit, en ik vind dat het niet echt iets is om terug te vragen.
Njah, terug te vragen, ik zie die ring kun je ook afdoen. Dat deed ze en ze vroeg of ik er geen gekke dingen mee ging doen. Natuurlijk niet, zei ik. Leg hem hier netjes in de kluis.quote:Op donderdag 19 november 2015 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Als je iets van een trouwring wil laten maken voor je kinderen, dan doe je dat toch van je eigen trouwring?
Je hebt die ring aan haar gegeven, ooit, en ik vind dat het niet echt iets is om terug te vragen.
Ik denk dat je haar daarmee wil laten voelen dat het over is, misschien zelfs wel met de hoop dat ze zo zal instorten en toch bij je zal willen blijven.
Nadat ze heeft geloven bij de psychiater?quote:Op donderdag 19 november 2015 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat je haar daarmee wil laten voelen dat het over is, misschien zelfs wel met de hoop dat ze zo zal instorten en toch bij je zal willen blijven.
Ik denk dat je dat rationeel wil geloven, maar ik weet niet of je al zover bent. Of dat je haar misschien heel erg wil laten zien wat ze weggegooid heeft, om haar dan, als ze spijt krijgt, keihard af te wijzen als wraak voor de pijn die ze je heeft gedaan.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nadat ze heeft geloven bij de psychiater?
Nadat ze mij een berichtje op vakantie liet lezen die ze naar hem stuurt dat ze kiest voor haar gezin maar van te voren een bericht stuurt dat hij het volgende bericht niet moest geloven? (Dit vertelde ze me eergisteren toen ik vroeg waarom ze dat berichtje stuurde naar hem).
Haar terug? Ik hoop dat ze hartstikke gelukkig worden in een relatie die zijn fundament heeft op pure leugens.
Waarom zou je er überhaupt iets over vinden, dat ze die ring al dan niet draagt?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, terug te vragen, ik zie die ring kun je ook afdoen. Dat deed ze en ze vroeg of ik er geen gekke dingen mee ging doen. Natuurlijk niet, zei ik. Leg hem hier netjes in de kluis.
Ben net naar de goudsmid geweest, ik laat har ring polijsten en geef die terug. Mijn eigen ring laat ik de kindjes in zetten en laat er een hanger van maken:quote:Op donderdag 19 november 2015 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou je er überhaupt iets over vinden, dat ze die ring al dan niet draagt?
En je liegt dus als je zegt dat je hem in de kluis gaat leggen, terwijl je er iets voor wil laten maken voor de kinderen. Doe dat dan in overleg met haar en gebruik jullie beider ringen.
Dank je.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:05 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Ik weet wat je doormaakt. Alle leugens van weet ik het hoe lang komen nu naar boven. Alle dingen die ze heeft gezegd die je destijds misschien vreemd vond maar niks achter zocht krijgen nu betekenis. De puzzelstukjes vallen op hun plek. Misschien is het maar goed ook want het maakt wel duidelijk dat je voor je eigen toekomst en die van je kinderen moet kiezen en niet druk moet maken over haar toekomst. Je moet je geluk halen uit je eigen leven. De kans dat een relatie die voortkomt uit bedrog lang standhoudt is klein, maar daar moet je niet op gaan zitten hopen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk.
Dat je nu langzaam achter alle leugens gaat komen is heel moeilijk en pijnlijk. Krop het niet op en laat het jou als persoon niet veranderen en leg een toekomstige relatie ook niet langs die meetlat.
Mooi idee!quote:Op donderdag 19 november 2015 10:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben net naar de goudsmid geweest, ik laat har ring polijsten en geef die terug. Mijn eigen ring laat ik de kindjes in zetten en laat er een hanger van maken:
[ afbeelding ]
Te meer omdat ik die kopjes heb gegeven terwijl ze al met die vent lag te neuken. Maar goed, het is een afsluiting.quote:
Wat, die kopjes had je aan haar gegeven? Die heb je teruggevraagd voor jezelf? Gaat zij nu de kinderen die ze jou heeft gegeven terugvragen? Pas op, het kan maar zo gebeuren.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Te meer omdat ik die kopjes heb gegeven terwijl ze al met die vent lag te neuken. Maar goed, het is een afsluiting.
Nee, die liggen hier en ze hoeft ze niet. Draagt ze toch nooit zei ze. Hoho. Ik ga niet op die toer.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wat, die kopjes had je aan haar gegeven? Die heb je teruggevraagd voor jezelf? Gaat zij nu de kinderen die ze jou heeft gegeven terugvragen? Pas op, het kan maar zo gebeuren.
Wat ontzettend kinderachtig allemaal.
Kopjes prima, je kinderen blijven altijd je kinderen. Weet je echter zeker wel dat je dat in je trouwring wilt laten doen? Immers blijft ze als het goed is niet voor lang meer je vrouw...quote:Op donderdag 19 november 2015 10:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Te meer omdat ik die kopjes heb gegeven terwijl ze al met die vent lag te neuken. Maar goed, het is een afsluiting.
Ik vind dat je nogal snel en vanuit de emotie van dit moment dingen onderneemt. Ik vind het meer dan vreemd dat jij besluit dat jouw naam uit haar ring gepolijst wordt. Dat zou haar eigen keuze moeten zijn, áls ze dat al zou willen doen. Ik vind het ook vreemd dat jij je trouwring wilt blijven dragen, en dan nog wel op een wijze waarop weduwnaars dat doen als gedenkteken, en met daarin die kinderkopjes verwerkt die je haar cadeau hebt gegeven. Jouw vrouw is springlevend, ze is niet dood. Het is niet normaal om na je scheiden je trouwring te blijven dragen. De meeste gescheiden ouders bewaren die ringen voor hun kinderen, voor later, met daarin de namen van beide ouders gegraveerd. Want jij kunt alles nu wel als één grote leugen ervaren, maar ooit waren die gevoelens van verbondenheid en liefde echt. Als bewijs daarvan hebben jullie samen 2 kinderen op de wereld gezet.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, die liggen hier en ze hoeft ze niet. Draagt ze toch nooit zei ze. Hoho. Ik ga niet op die toer.
Ik vind dat jij TS nogal makkelijk en snel veroordeelt....quote:Op donderdag 19 november 2015 11:15 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik vind dat je nogal snel en vanuit de emotie van dit moment dingen onderneemt. Ik vind het meer dan vreemd dat jij besluit dat jouw naam uit haar ring gepolijst wordt. Dat zou haar eigen keuze moeten zijn, áls ze dat al zou willen doen. Ik vind het ook vreemd dat jij je trouwring wilt blijven dragen, en dan nog wel op een wijze waarop weduwnaars dat doen als gedenkteken, en met daarin die kinderkopjes verwerkt die je haar cadeau hebt gegeven. Jouw vrouw is springlevend, ze is niet dood. Het is niet normaal om na je scheiden je trouwring te blijven dragen. De meeste gescheiden ouders bewaren die ringen voor hun kinderen, voor later, met daarin de namen van beide ouders gegraveerd. Want jij kunt alles nu wel als één grote leugen ervaren, maar ooit waren die gevoelens van verbondenheid en liefde echt. Als bewijs daarvan hebben jullie samen 2 kinderen op de wereld gezet.
IIk vind jou nogal agressief tegen mensen met een andere mening dan jijzelf hebtquote:Op donderdag 19 november 2015 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat jij TS nogal makkelijk en snel veroordeelt....
Laat TS even lekker zelf weten of hij zich wil gedragen als weduwnaar of niet, überhaupt zijn idee al wegzetten als gedrag van iemand wiens vrouw is overleden vind ik al van de zotte.
Laat hem lekker zelf weten hoe hij daar mee om wil gaan, wie ben jij om te zeggen dat dat niet op zijn manier mag omdat het niet in jouw straatje past?
18 jaar lief en leed gedeeld, die herinneringen draag liever bij me, wat is daar mis mee? En die trouwring van haar? Ze vroeg of ik er op wilde letten en geen gekke dingen mee zou doen. Ze krijgt hem van mij netjes terug en dan kan ze zelf beslissen wat ze ermee wil.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:13 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Kopjes prima, je kinderen blijven altijd je kinderen. Weet je echter zeker wel dat je dat in je trouwring wilt laten doen? Immers blijft ze als het goed is niet voor lang meer je vrouw...
Die ring is een memento aan je huwelijk, of je daar nou dagelijks mee rond wilt lopen. Geloof me, dat gaat het er niet makkelijker op maken op de lange termijn.
Die naam gaat er niet uit, polijsten de buitenkant hequote:Op donderdag 19 november 2015 11:15 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik vind dat je nogal snel en vanuit de emotie van dit moment dingen onderneemt. Ik vind het meer dan vreemd dat jij besluit dat jouw naam uit haar ring gepolijst wordt. Dat zou haar eigen keuze moeten zijn, áls ze dat al zou willen doen. Ik vind het ook vreemd dat jij je trouwring wilt blijven dragen, en dan nog wel op een wijze waarop weduwnaars dat doen als gedenkteken, en met daarin die kinderkopjes verwerkt die je haar cadeau hebt gegeven. Jouw vrouw is springlevend, ze is niet dood. Het is niet normaal om na je scheiden je trouwring te blijven dragen. De meeste gescheiden ouders bewaren die ringen voor hun kinderen, voor later, met daarin de namen van beide ouders gegraveerd. Want jij kunt alles nu wel als één grote leugen ervaren, maar ooit waren die gevoelens van verbondenheid en liefde echt. Als bewijs daarvan hebben jullie samen 2 kinderen op de wereld gezet.
Ik denk dat die netjes opberg. Of wel ga dragen, gewoon omdat het kan, wat een ander ervan vindt boeit me niks.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:29 schreef Norma_Jeane het volgende:
Ik zou de ketting alleen niet dragen als je weer gaat daten.
Als date zijnde zou ik me afvragen in hoeverre je emotioneel van je ex af bent en de boot afhouden.
Geen idee.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje sta te kijken van die hanger van zijn trouwring. Gaat hij die dragen?
Mag ik vragen waarom je dit soort dingen hier op her forum deelt, als het je niet boeit wat een ander ervan vindt?quote:Op donderdag 19 november 2015 11:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat die netjes opberg. Of wel ga dragen, gewoon omdat het kan, wat een ander ervan vindt boeit me niks.
Wat daar mis mee is is dat je er op die manier op je 80e nog mee zit. Maar dat zie je vrees ik pas in als je al veel te veel jaren bent blijven hangen. Ik raad je echt aan je 100% in te zetten om eroverheen te komen en verder te gaan.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
18 jaar lief en leed gedeeld, die herinneringen draag liever bij me, wat is daar mis mee? En die trouwring van haar? Ze vroeg of ik er op wilde letten en geen gekke dingen mee zou doen. Ze krijgt hem van mij netjes terug en dan kan ze zelf beslissen wat ze ermee wil.
quote:Op donderdag 19 november 2015 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
18 jaar lief en leed gedeeld, die herinneringen draag liever bij me, wat is daar mis mee? En die trouwring van haar? Ze vroeg of ik er op wilde letten en geen gekke dingen mee zou doen. Ze krijgt hem van mij netjes terug en dan kan ze zelf beslissen wat ze ermee wil.
Wat is het nou?quote:Op woensdag 18 november 2015 23:11 schreef betyar het volgende:
Dat zou ook normaal zijn, als ze hem meegenomen zou hebben. Het was tenslotte ook haar huwelijk.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Anders had ze hem meegenomen he. Eigen keus en zo.
Dus wil je kans op een succesvolle date niet vergroten of anders ze opbergen en er niets mee doen wat je ex ook al deed. Oke dan. Succes ermee.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat die netjes opberg. Of wel ga dragen, gewoon omdat het kan, wat een ander ervan vindt boeit me niks.
Geen idee. Eigenlijk. Ik denk een soort afsluiting. Dat er mensen zijn die dat vreemd vinden kan ik me indenken. Mensen vinden het ook vreemd dat ik niet woedend ben en graag zoek naar een goede oplossing. Mensen vinden het ook vreemd dat we samen naast elkaar naar het voetbal van ons zoontje kijken en praten over koetjes en kalfjes.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je dit soort dingen hier op her forum deelt, als het je niet boeit wat een ander ervan vindt?
Tot nu toe had ik de indruk dat je hier graag feedback wilde, maar dat geldt dan kennelijk soms niet?
Dat zien we wel. Dank u. Heb een leuk kastje hier staan waar ie prima bij kan.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:46 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Dus wil je kans op een succesvolle date niet vergroten of anders ze opbergen en er niets mee doen wat je ex ook al deed. Oke dan. Succes ermee.
Dat klopt.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat zou ook normaal zijn, als ze hem meegenomen zou hebben. Het was tenslotte ook haar huwelijk.
Vooral teleurgesteld, nu ligt boosheid daar erg dichtbij. Soms even iets van me af zetten en dan gaat het weer. Net alle foto's verwijderd en wil ik de muren opnieuw laten texen.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Je komt wel boos over hier hoor, dat is ook normaal, maar ik maak echt nergens uit op dat je niet boos zou zijn.
Je laat het kennelijk irl niet zien.. Das anders dan t ook niet zíjn.
Zo te lezen was je huwelijk redelijk ruk (de afgelopen jaren)? Zeg maar gewoon ronduit slechte echtgenote. Door blijven gaan zoals het ging zou een aanslag op je eigenwaarde zijn geweest?quote:Op donderdag 19 november 2015 12:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Vooral teleurgesteld, nu ligt boosheid daar erg dichtbij. Soms even iets van me af zetten en dan gaat het weer.
Op mij kom je vooral heel bang over. Waarom zou je in hemelsnaam haar ring laten polijsten? Wat wil je daar écht mee bereiken?quote:Op donderdag 19 november 2015 12:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Vooral teleurgesteld, nu ligt boosheid daar erg dichtbij. Soms even iets van me af zetten en dan gaat het weer. Net alle foto's verwijderd en wil ik de muren opnieuw laten texen.
Tja, waarom? Ze heeft 18 jaar aan mijn zijde gestaan. Een fatsoenlijk afscheid en een nieuw begin hoort daarbij. We sluiten dit netjes af.quote:Op donderdag 19 november 2015 22:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Op mij kom je vooral heel bang over. Waarom zou je in hemelsnaam haar ring laten polijsten? Wat wil je daar écht mee bereiken?
Ik zou zeggen: wees wat eerlijker tegen jezelf en ga eraan staan.
Spijker en kop. Dankquote:Op donderdag 19 november 2015 18:56 schreef Koral het volgende:
[..]
Zo te lezen was je huwelijk redelijk ruk (de afgelopen jaren)? Zeg maar gewoon ronduit slechte echtgenote. Door blijven gaan zoals het ging zou een aanslag op je eigenwaarde zijn geweest?
Je kunt er echter nu wel een goede vriendin (blijft toch de moeder van je kinderen) voor terug krijgen. Dat lijkt me een vooruitgang mits ze je (of eigenlijk jullie elkaar) daarin niet teleurstellen.
Als jullie dit beide beseffen is dat eigenlijk een win-win situatie.
Dan zeg je: "Nou meid, het ga je goed!" Haar ring laten polijsten vind ik écht heel erg raar. Manipulatief zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:00 schreef betyar het volgende:
Tja, waarom? Ze heeft 18 jaar aan mijn zijde gestaan. Een fatsoenlijk afscheid en een nieuw begin hoort daarbij. We sluiten dit netjes af.
Maar was dat dan ook je idee toen je haar ring terugvroeg en ze ging huilen?quote:Op donderdag 19 november 2015 23:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, waarom? Ze heeft 18 jaar aan mijn zijde gestaan. Een fatsoenlijk afscheid en een nieuw begin hoort daarbij. We sluiten dit netjes af.
Een goede. Dat weet ik niet. Ik denk het niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar was dat dan ook je idee toen je haar ring terugvroeg en ze ging huilen?
Ik vroeg vandaag of ze me mist, nee hoor ik zie je vaak genoeg....... Toch een deurmatje aan het worden?quote:Op maandag 16 november 2015 20:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar is ook niets mis mee, zolang je maar geen deurmat wordt
Het is niet persoonlijk, maar ik krijg er een beetje de kriebels van. Waarom vraag je dat aan de vrouw die net verteld heeft dat ze een ander liever heeft? Ik snap dat niet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:55 schreef betyar het volgende:
Ik vroeg vandaag of ze me mist, nee hoor ik zie je vaak genoeg....... Toch een deurmatje aan het worden?
Omdat ik van mening ben dat ze net iets teveel over de vloer komt hier.quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk, maar ik krijg er een beetje de kriebels van. Waarom vraag je dat aan de vrouw die net verteld heeft dat ze een ander liever heeft? Ik snap dat niet.
Er is een makkelijkere manier om dat duidelijk te makenquote:Op vrijdag 20 november 2015 20:00 schreef betyar het volgende:
Omdat ik van mening ben dat ze net iets teveel over de vloer komt hier.
Ik krijg er ook jeuk vanquote:Op vrijdag 20 november 2015 19:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk, maar ik krijg er een beetje de kriebels van. Waarom vraag je dat aan de vrouw die net verteld heeft dat ze een ander liever heeft? Ik snap dat niet.
Dan zeg je toch tegen haar wat jij daarvan vindt. Maw we hebben geen relatie meer, ik heb liever niet dat je nog iedere dag hier bent, want ik heb tijd nodig om het te verwerken en wil door met mijn leven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat stond toch niet in het bericht? Alleen dat ze om 23.00 uur nog stond te strijken?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:09 schreef Lienekien het volgende:
Ze stond in zijn huis het strijkwerk te doen.
quote:Op donderdag 19 november 2015 06:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan hoeft ze maar hier voorbij te rijden. Ze stond gisteren om 23.00 nog te strijken. Ook fijn.
Dat is logischer dan dat hij haar aan het stalken is en klopt ook meer met het verhaal dat hij vindt dat ze er te vaak is.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:10 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat stond toch niet in het bericht? Alleen dat ze om 23.00 uur nog stond te strijken?
Nee, je vroeg het omdat je een ander antwoord hoopte te krijgen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn vrouw en ik hebben gewoon contact, ze appt mij regelmatig hoe het is. Zeg ik dat ik een beetje luier op de bank en dan stuurt zij een foto van een berg strijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:07 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik krijg er ook jeuk vanEr zijn zoveel tegenstrijdige dingen in dit verhaal. Ten eerste, de titel van dit topic doet vermoeden dat TS zijn vrouw uit huis heeft gezet. Dat is niet zo, ze heeft hem verlaten voor een nieuwe liefde.
Dan vraagt TS haar trouwring "terug" (het is een trouwring, geen verlovingsring) en meldt hier dat hij daar iets van wil laten maken voor zijn kinderen? Meteen daarna wordt dat verhaal alweer anders, en wil hij iets voor zichzelf laten maken van zijn eigen trouwring en een ander sieraad wat hij zijn vrouw ooit cadeau heeft gedaan. En hij laat haar trouwring polijsten (waarom?) en geeft hem haar weer terug. Erg apart allemaal.
Dan weet hij nog te melden dat ze "gisteren" om 23.00 uur stond te strijken. Hoe weet hij dat? Ik krijg bijna een idee van stalking? Ik ben zelf jarenlang gestalked geweest, die vent wist ook precies te vertellen wat ik allemaal in mijn eigen huis deed op welk tijdstip van de dag.
Maar dan nu weer dit. Vragen aan de vrouw die je óf net zelf de deur hebt gewezen, óf die je heeft ingeruild voor een nieuwe liefde, of ze je mist?!
Hoezo?!
Waarom zou ze hem missen? Ze heeft een nieuwe liefde die al haar aandacht krijgt, en een ex die haar geen seconde met rust laat.
Ik denk, dat TS zijn ex wél heel erg msit. Dat blijkt uit het hele relaas. Maar wees dan ook zo dapper om dat gewoon te zeggen. Ik mis je!
Dat zou tenminste eerlijk zijn.
Dit is allemaal gedraai en gemanipuleer waar niemand blij van wordt.
Dat klopt. Is ook mijn fout.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:10 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Dan zeg je toch tegen haar wat jij daarvan vindt. Maw we hebben geen relatie meer, ik heb liever niet dat je nog iedere dag hier bent, want ik heb tijd nodig om het te verwerken en wil door met mijn leven.
Door haar de vraag te stellen leg je de bal bij haar. Zij heeft al genoeg beslissingen gemaakt naar haar voorkeur.
Als je samenwoont in het huis van je nieuwe partner, dan doe je daar toch ook de was en het strijkwerk?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is logischer dan dat hij haar aan het stalken is en klopt ook meer met het verhaal dat hij vindt dat ze er te vaak is.
Stalken?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is logischer dan dat hij haar aan het stalken is en klopt ook meer met het verhaal dat hij vindt dat ze er te vaak is.
Je ex bedoel je.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:13 schreef betyar het volgende:
Maar tja, om je vrouw ongelukkig zien worden is niet prettig
Officieel nog niet.Gaan van de week om tafel zitten om de convenance op te stellen en het co-ouderschapsplan.quote:
Slechts papierwerk. De relatie is voorbij.quote:
Als je haar mist als maatje maar niet als geliefde, dan weet je ook meteen de reden waarom jullie huwelijk is gestrand.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn vrouw en ik hebben gewoon contact, ze appt mij regelmatig hoe het is. Zeg ik dat ik een beetje luier op de bank en dan stuurt zij een foto van een berg strijk.
Natuurlijk mis ik haar, ze kwam net de kinderen ophalen omdat ik ga stappen. Heb ook gewoon gezegd dat ik haar mis alleen indeze twee weken ben ik erachter gekomen dat ik haar mis als een maatje die er iedere dag gewoon was, ook niet meer als geliefde. Daar heb ik twee weken over moeten denken en ben blij dat we zo verder gaan. Maar toch zal ik aan haar blijven denken en hopen dat ze geen fout heeft gemaakt en daar gelukkig wordt, is niet aan mij dat weet ik. Maar tja, om je vrouw ongelukkig zien worden is niet prettig, ze zag er ook enorm moe uit vond ik, heb ik ook gezegd en gevraagd of ze wel voldoende slaapt.
Daar heb je gelijk in. Ik zal haar ex noemen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:18 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Slechts papierwerk. De relatie is voorbij.
Zie haar als je ex. Nu blijf je als een strohalm er aan vasthouden.
Ik bedoelde het niet om jou op een fout oid te wijzen.quote:
Ja, dat blijkt. Maar je aanname over het stalken klopt niet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:14 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als je samenwoont in het huis van je nieuwe partner, dan doe je daar toch ook de was en het strijkwerk?
En dat blijkt ook zo te zijn.
Ow myquote:Op vrijdag 20 november 2015 20:13 schreef betyar het volgende:
ze zag er ook enorm moe uit vond ik, heb ik ook gezegd en gevraagd of ze wel voldoende slaapt.
Gelukkig niet! En het was geen aanname, het was een optie.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat blijkt. Maar je aanname over het stalken klopt niet.
Tja, 18 jaar lief en leed gedeeld, twee kinderen, veel leuke dingen gedaan en ook minder leuke ik heb o.a. heel haar vaders kant laten zakken in de grond. Dat is niet binnen twee weken bij beide zomaar verdwenen. Ik ben dan ook blij dat zoonlief blij was toen ik vroeg of hij bij mama wilde logeren. Bij het eten zei hij nog dat ie mama niet meer wilde zien, dan praat je met zo'n mannetje en leg je uit dat papa en mama niet meer verliefd op elkaar zijn maar -om in kindertaal te blijven- BFF's . Toen moest ie lachen. Gaat ook weer wat vrolijke naar school gelukkig. Zo komt alles gewoon goed.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:18 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als je haar mist als maatje maar niet als geliefde, dan weet je ook meteen de reden waarom jullie huwelijk is gestrand.
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Maar als dat werkelijk zo is, waarom maak je je er dan zo ontzettend druk om, en waarom maak je het zo emotioneel? Niet alleen voor jezelf, maar ook voor haar.
Veel plezier met stappen straks, maak er een leuke avond van!
En hoe is een optie hier iets anders dan een aanname?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:22 schreef Tayu het volgende:
[..]
Gelukkig niet! En het was geen aanname, het was een optie.
Dat klopt. Maar ja, in het aard van het beestje zit toch dat ik mezelf wegcijfer voor een ander. Heel klote en daar zal ik aan moeten werken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:19 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet om jou op een fout oid te wijzen.
Ik maak een diepe buiging naar je hoe je ermee om gaat, ik zou zo niet constructief boos worden, wat ook nergens toe leidt.
Ik wil meer zeggen pas op jezelf en waak ervoor dat je speelbal wordt of blijft. Ga je eigen weg, hoe spannend en eng het ook is. Jij komt er dan wel weer, en dan kan die stilte in huis weer voorgoed en door een oprecht iemand gevuld worden
Mag me geen zorgen om haar maken? Ze zei ook dat ik bete rmoest eten en ik mager ben geworden. Mochten nog wel pondjes af dus wat dat betreft is da thet lichtpuntje, mijn riemen moet ik strakker aantrekken.quote:
Dat is iets waar je voor moet blijven waken, dat de kinderen nooit het gevoel krijgen dat ze partij zouden moeten kiezen. Nu is je ex "enkel" nog maar weg, en heb je het daar moeilijk mee. Maar als straks de boel echt geregeld moet gaan worden, dan kan het zo zijn dat je toch in een onderlinge strijd terecht gaat komen. Dan wordt het allemaal wel heel echt en menens.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, 18 jaar lief en leed gedeeld, twee kinderen, veel leuke dingen gedaan en ook minder leuke ik heb o.a. heel haar vaders kant laten zakken in de grond. Dat is niet binnen twee weken bij beide zomaar verdwenen. Ik ben dan ook blij dat zoonlief blij was toen ik vroeg of hij bij mama wilde logeren. Bij het eten zei hij nog dat ie mama niet meer wilde zien, dan praat je met zo'n mannetje en leg je uit dat papa en mama niet meer verliefd op elkaar zijn maar -om in kindertaal te blijven- BFF's . Toen moest ie lachen. Gaat ook weer wat vrolijke naar school gelukkig. Zo komt alles gewoon goed.
Doe het zo jij het wilquote:Op vrijdag 20 november 2015 20:25 schreef betyar het volgende:
Op vrijdag 20 november 2015 20:21 schreef Queller het volgende:
Bij een aanname zou ik ervan uitgaan dat het ook werkelijk zo zou zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe is een optie hier iets anders dan een aanname?
Niet om lullig te wezen, maar als ik eerlijk ben denk ik dat je dat al jaren was.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vroeg vandaag of ze me mist, nee hoor ik zie je vaak genoeg....... Toch een deurmatje aan het worden?
Strijd tja wat wordt strijd, hebben al van alles op papier staan waar we het over eens zijn, overschrijven op het convenance en co-ouderschapsplan en gaan met die banaan. Nemen geen mediator die gaat vragen of de schoenenveters met een dubbele knoop moet worden gelegd. Dat willen we niet. Gewoon een "luchtige" scheiding.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:26 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is iets waar je voor moet blijven waken, dat de kinderen nooit het gevoel krijgen dat ze partij zouden moeten kiezen. Nu is je ex "enkel" nog maar weg, en heb je het daar moeilijk mee. Maar als straks de boel echt geregeld moet gaan worden, dan kan het zo zijn dat je toch in een onderlinge strijd terecht gaat komen. Dan wordt het allemaal wel heel echt en menens.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet om lullig te wezen, maar als ik eerlijk ben denk ik dat je dat al jaren was.
Het is nu al niet "luchtig".quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Strijd tja wat wordt strijd, hebben al van alles op papier staan waar we het over eens zijn, overschrijven op het convenance en co-ouderschapsplan en gaan met die banaan. Nemen geen mediator die gaat vragen of de schoenenveters met een dubbele knoop moet worden gelegd. Dat willen we niet. Gewoon een "luchtige" scheiding.
Luchtige modus, pas maar op straks blijkt dat de Kids ook daar prima slapen. Dus dan is het niet meer nodig dat ze bij jou tukken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:48 schreef betyar het volgende:
Belde net op dat de kids het goed doen. Toch spannend voor de eerste keer daar slapen.
Daar zijn we al over eens dat hun thuis hier is. Ze wil ze niet eens dat ze daar iedere dag slapen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:58 schreef pahlawan het volgende:
[..]
Luchtige modus, pas maar op straks blijkt dat de Kids ook daar prima slapen. Dus dan is het niet meer nodig dat ze bij jou tukken.
Hoezo? Dat geeft je voldoening? Je moet alleen voor zorgen dat je dat doet voor iemand die jou op de eerste plek zet zodat er een beetje balans is?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ja, in het aard van het beestje zit toch dat ik mezelf wegcijfer voor een ander. Heel klote en daar zal ik aan moeten werken.
Voldoening neuh, ik vind het normaal om klaar te staan voor anderen, ook al belemmerd mij dat ergens in. Een hele nare eigenschap voor mezelf, dat ben ik me van bewust. Mensen kennen mij ook niet anders dan de jongen die voor iedereen klaar staat.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:12 schreef Koral het volgende:
[..]
Hoezo? Dat geeft je voldoening? Je moet alleen voor zorgen dat je dat doet voor iemand die jou op de eerste plek zet zodat er een beetje balans is?
goed bezig, veel plezierquote:Op vrijdag 20 november 2015 21:22 schreef betyar het volgende:
Ik heb vandaag gevraagd of de kinderen daar konden slapen zodat ik op stap kan, dat vond ik van mezelf al een hele overwinning.
Ben je bang dat ze je anders niet aardig vinden ofzo? Zal wel aan mij liggen maar zie niet zo goed in hoe dat een nare eigenschap is.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Voldoening neuh, ik vind het normaal om klaar te staan voor anderen, ook al belemmerd mij dat ergens in. Een hele nare eigenschap voor mezelf, dat ben ik me van bewust. Mensen kennen mij ook niet anders dan de jongen die voor iedereen klaar staat.
Nee, dat niet. Ik ben van nature gewoon een aardig persoon. Ik kan ook niet echt boos worden. Ik zoek altijd een oplossing en die vind ik meestal ook. Net als deze crisis, het is gewoon niet anders en dan kan ik wel gaan lopen schreeuwen maar daar schiet je gewoon niks mee op.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:26 schreef Koral het volgende:
[..]
Ben je bang dat ze je anders niet aardig vinden ofzo? Zal wel aan mij liggen maar zie niet zo goed in hoe dat een nare eigenschap is.
Mooi toch dat dat zo kan. Iets om trots op te zijn!quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:30 schreef betyar het volgende:
Mensen vinden het ook vreemd dat wij bij elkaar staan en gewoon praten als we naar de wedstrijd van ons zoontje kijken. Alsof we een voetbalveld van elkaar af moeten gaan staan.....
Zijn we ook. Een maat van me moet 12 december in die kroeg optreden. Ik ga denk ik gewoon even kijken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:31 schreef Koral het volgende:
[..]
Mooi toch dat dat zo kan. Iets om trots op te zijn!
Je stapavondje vanavond is toch niet op Fok! ?quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Zijn we ook. Een maat van me moet 12 december in die kroeg optreden. Ik ga denk ik gewoon even kijken.
Beetje posten in UVT en dan in SEX.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:38 schreef Koral het volgende:
[..]
Je stapavondje vanavond is toch niet op Fok! ?
Taxi is er zo.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:38 schreef Koral het volgende:
[..]
Je stapavondje vanavond is toch niet op Fok! ?
veel plezier! ik heb net het hele deel 2 gelezen, maar ik weet niet wat ik ervan moet denken...quote:
Lijkt me juist een heel logische doelstelling als je zo lang samen bent geweest en nota bene twee kinderen samen hebt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:38 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik begrijp dat je er met heel je gevoel in zit en dat jullie samen kinderen hebben en dat je daarom de keuzes maakt en dingen zegt die je zegt.
Maar even heel simpel gesteld, waarom zou je in godsnaam vrienden willen blijven met iemand die je al 1,5 jaar lang bedonderd. Je wil toch geen vrienden die je belazeren?
Dit.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Lijkt me juist een heel logische doelstelling als je zo lang samen bent geweest en nota bene twee kinderen samen hebt.
Dit dus, een hele goede post.quote:Op zaterdag 21 november 2015 06:27 schreef Leandra het volgende:
Waarom doen sommige mensen hier alsof TS niet moet "zeuren" en er maar overheen moet stappen.
Hun relatie van 18 jaar is 2 weken geleden verbroken en TS schrijft eea gewoon van zich af.
Ongeacht het feit dat hij inmiddels ook wat gunstige kanten aan de situatie ziet, is 2 weken op 18 jaar gewoon niets, en als je niet veel meer te melden hebt dan dat TS niet moet zeuren omdat hij er zelf ook al positieve dingen in ziet en dan het gore lef nog hebt om je eigen vervelende ervaringen op de situatie van TS te projecteren en zelfs de suggestie gaat wekken dat hij z'n vrouw zou stalken dan snap ik niet wat je überhaupt in dit topic doet.
TS, ik hoop dat je een gezellige stapavond hebt gehad!
En het laat imo ook al heel mooi zien dat TS prima in staat is om te kijken naar wat uiteindelijk het beste is (voor zijn kinderen), en niet vanuit emotie als een olifant in een porselein-winkel allemaal bruggen gaat verbranden zodat ze straks samen niet meer door één deur kunnen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Lijkt me juist een heel logische doelstelling als je zo lang samen bent geweest en nota bene twee kinderen samen hebt.
Was gezellig, wel even een inzinkertje gehad. De kids bleven voor de eerste keer daar slapen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 06:27 schreef Leandra het volgende:
Waarom doen sommige mensen hier alsof TS niet moet "zeuren" en er maar overheen moet stappen.
Hun relatie van 18 jaar is 2 weken geleden verbroken en TS schrijft eea gewoon van zich af.
Ongeacht het feit dat hij inmiddels ook wat gunstige kanten aan de situatie ziet, is 2 weken op 18 jaar gewoon niets, en als je niet veel meer te melden hebt dan dat TS niet moet zeuren omdat hij er zelf ook al positieve dingen in ziet en dan het gore lef nog hebt om je eigen vervelende ervaringen op de situatie van TS te projecteren en zelfs de suggestie gaat wekken dat hij z'n vrouw zou stalken dan snap ik niet wat je überhaupt in dit topic doet.
Heftig voor de kinderen, zo snel moeten wennen aan de nieuwe situatie. Niet dat er echt een andere optie is, zo bedoel ik het niet. Maar fijn dat het gegaan is.quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Was gezellig, wel even een inzinkertje gehad. De kids bleven voor de eerste keer daar slapen.
Fijn dat je ondanks het inzinkertje een gezellige avond hebt gehad!quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Was gezellig, wel even een inzinkertje gehad. De kids bleven voor de eerste keer daar slapen.
Als iemand me 1,5 jaar lang in de maling neemt, dan zou ik daar geen vrienden mee willen zijn, ongeacht de achtergrond. Zo iemand heeft namelijk compleet schijt aan jou en wat het met de kinderen doet. Anders doe je zoiets niet namelijk. Een fatsoenlijk mens stopt eerst met de huidige relatie en gaat dan pas met iemand anders wat beginnen, en zeker als je kinderen hebt!quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt, maar ik denk dat een aantal mensen ook duidelijk ziet dat TS door alle emoties de zaken nog niet goed regelt en zij proberen hem daarop te wijzen. Met alle respect, ik denk dat alleen mensen die daadwerkelijk door een scheidingsproces zijn geweest, of evaring hebben met het onderwerp echt een goed beeld hebben van wat er allemaal op je afkomt. Het is voor TS een zeer moeilijke periode en hij zal nog door diepe dalen heen moetten voordat hij weer boven komt drijven. Gelukkig lijkt hij een sterk persoon en gaat hem dat ook lukken. Ik, en anderen, proberen hem alleen maar wat tips mee te geven die hem helpen de boel zo goed mogelijk te regelen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 11:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit dus, een hele goede post.
TS wordt imo onterecht te veel onder vuur genomen. Men kan hier wel allemaal rationele adviezen neer typen, maar zo werkt het gewoon niet wanneer je na 18 jaar die je compleet met iemand deelt, daar nu na 2 weken opeens mee op moet houden. Hartstikke logisch dat gevoel en ratio enorm met elkaar overhoop liggen. En dan kan je toch echt niet verwachten dat TS nu al elke keer weer de 'slimme keuze' maakt, en niet gewoon af en toe handelt naar 'wat goed voelt'. Als zij het daar niet mee eens is, krijgt hij vanzelf wel de deksel op zijn neus. Ook dit is iets wat hij (en zij ook) moet leren.
Daar sluit ik mij bij aan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:08 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt, maar ik denk dat een aantal mensen ook duidelijk ziet dat TS door alle emoties de zaken nog niet goed regelt en zij proberen hem daarop te wijzen. Met alle respect, ik denk dat alleen mensen die daadwerkelijk door een scheidingsproces zijn geweest, of evaring hebben met het onderwerp echt een goed beeld hebben van wat er allemaal op je afkomt. Het is voor TS een zeer moeilijke periode en hij zal nog door diepe dalen heen moetten voordat hij weer boven komt drijven. Gelukkig lijkt hij een sterk persoon en gaat hem dat ook lukken. Ik, en anderen, proberen hem alleen maar wat tips mee te geven die hem helpen de boel zo goed mogelijk te regelen.
Bij een scheiding komt los van het emotionele aspect echt een hoop kijken. Juridisch en fiscaal zijn er zoveel zaken waarvan je geen weet hebt die erbij komen kijken dat als je niet oppast en de boel niet goed regelt dit je duur kan komen te staan. Dat bedoel ik niet alleen financieel want naast de kinderen staat zijn eigen toekomst ook op het spel. Wil je ooit weer verder kunnen in het leven dan moet je beginnen met het regelen van zaken nadat naar elkaar is uitgesproken te gaan scheiden.
Het is gewoon echt niet makkelijk en daarom hoop ik ook dat hij het niet alleen probeert te doen maar ook hulp zoekt bij vrienden/famillie voor de emotionele steun en hopelijk ook hulp zoekt bij het zakelijke aspect. Ik wens hem het het allerbeste toe en hoop dat hij over een paar jaar terug kan kijken en kan zeggen: ik heb het goed gedaan.
quote:Gisteren gezellig met z'n vieren naar de Efteling geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarna ik antwoord:
Eeeuuuhhh, moest die niet naar je vriend?
-Nee
Waarom stuur je me dit?
-Maatje
Gewoon vrienden.
-Juist BFF, wat heb je allemaal gekregen?
Vrienden oké. Ik heb een hoop zooi gekregen
-Stuurt verbaasde smiley. Tientje troep
Ik stuur een foto van de prullaria.
- Heb al een trolley ingepakt voor morgen
Netjes
- Tot straks kus kus kus.
Trusten.
Ik vroeg halverwege de dag hoe ze het vond, ze zweeg en ik vroeg: Beladen?
Ja was haar antwoord want ik weet niet hoe ik me moet opstellen naar jou.
Gewoon normaal met een afstandje zei ik.
Liepen weer gewoon verder en ben ik met de kinderen gaan schaatsen. De kinderen wilde van een glijbaan en ik ben toen gaan roken. Kom ik terug met twee koffie zat madam te huilen. Ik vroeg wat er was en wat ze dacht. "Ik weet niet wat ik denk" was haar antwoord. Verder niet mee rover gehad. Vervolgens later die dag tijdens de wandeling naar een attractie stak ze haar arm onder mijn arm heen met de vraag of dat mocht, ik zweeg maar liet merken dat ik er niet van gediend was.
Einde van de dag vroeg ik of ze een fijne dag heeft gehad en of het beladen gevoel weg was, Een leuke dag en het beladen gevoel was nog een beetje aanwezig omdat ze het gevoel had dat ze met haar vriend daar moest zijn.
Dit vind ik dus verschrikkelijk en voel me daardoor niet op mijn gemak omdat ik nu denk dat ze twijfelt. Ik wil haar niet eens terug. Maar vanwege het feit dat zij ook daar haar geluk niet zal vinden. Ik hoop dat ze vlug over haar "verlies" heen is en daar gelukkig wordt.
Groetjes en tot zover de update.
Ik en de kids hebben zich goed vermaakt. Ik ben weer de "oude" papa. Lekker ravotten met de kids en bijvoorbeeld in de wachtrij in plaats van snauwen als ze zich misdragen heb ik nu zoals "vroeger" spelletjes met ze gespeeld om de tijd te verdoen. Duimworstelen, stilstaand tikkertje, wie ziet de meeste.........? Ging keigoed. Alleen mevrouw zat toch wel te worstelen maar ja, zij wilde deze dag.quote:Op maandag 23 november 2015 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Samen naar de efteling is ook wel heel wat, als jullie net uit elkaar zijn. Lijkt me onvermijdelijk dat dat ongemakkelijk wordt, en lijkt me voor de kinderen ook moeilijk en ingewikkeld. Die krijgen waarschijnlijk meer mee dan je zou denken.
Nee hoor, die hebben een prima tijd gehad en we hebben mama gewoon bij haar thuis afgezet, ging prima. Ze beseffen het goed.quote:Op maandag 23 november 2015 21:35 schreef Lienekien het volgende:
Lekker verwarrend voor je kinderen.
Zo vaak gaan we niet, zal inderdaad 2 tot 3 x per jaar zijn geweest.quote:Op maandag 23 november 2015 21:40 schreef Leandra het volgende:
Ik kan niet inschatten hoe vaak jullie naar de Efteling gingen, maar als je een abonnement hebt kan ik me voorstellen dat het allemaal wat minder voorstelt dan wanneer je eens per jaar of eens per twee jaar naar de Efteling gaat.
Ik zou me een gezamenlijk tripje dierentuin ook kunnen voorstellen, maar daar zitten we dan ook nagenoeg wekelijks (hoewel het vaak een van beiden is die met zoonlief gaat, maar dat is wat anders).
Dan had ik dat nu niet gezamenlijk gedaan, daarvoor is het allemaal nog te vers, en heeft het wat mij betreft een te groot "kijk ons eens gezellig zijn samen terwijl we uit elkaar zijn" gehalte, juist vanwege al dat getrek en geduw tussen jullie.quote:Op maandag 23 november 2015 21:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Zo vaak gaan we niet, zal inderdaad 2 tot 3 x per jaar zijn geweest.
Njah, ik heb bewust afstand gehouden en me eigen volledig op de kids gericht. Als mijn ex iets stuurt dan beantwoord ik dat, wel steeds zakelijker.quote:Op maandag 23 november 2015 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had ik dat nu niet gezamenlijk gedaan, daarvoor is het allemaal nog te vers, en heeft het wat mij betreft een te groot "kijk ons eens gezellig zijn samen terwijl we uit elkaar zijn" gehalte, juist vanwege al dat getrek en geduw tussen jullie.
En dat plaatje en de berichtjes die jullie elkaar sturen.... ik weet het niet hoor, ik denk niet dat het handig is.
Ben ik ook aan het doen. Ze vond me ook afstandelijk, is voor ons eigen bestwil heb ik gezegd.quote:Op maandag 23 november 2015 21:54 schreef sacha het volgende:
Betyar,
beperk je tot afspraken en feiten in de communicatie,
probeer stukje bij beetje, stapje voor stapje, afstand te nemen...
voor je eigen bestwil
Ja, dat is ook duidelijk te lezen, en dat vind ik ook verstandig, maar ik denk wel dat zij moet gaan begrijpen dat dit nu niet kan.... ik denk dat ik niet eens meer antwoord zou sturen.quote:Op maandag 23 november 2015 21:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, ik heb bewust afstand gehouden en me eigen volledig op de kids gericht. Als mijn ex iets stuurt dan beantwoord ik dat, wel steeds zakelijker.
Dat klopt. Toch vind ik in belang van de kids dat er communicatie moet zijn en we elkaar recht in de ogen moeten kunnen blijven aankijken. Ik heb ook gezegd dat we afstand van elkaar moeten nemen om weer op 0 te beginnen en elkaar aan moeten kunnen kijken als vrienden. Dat komt dan vanzelf wel.quote:Op maandag 23 november 2015 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook duidelijk te lezen, en dat vind ik ook verstandig, maar ik denk wel dat zij moet gaan begrijpen dat dit nu niet kan.... ik denk dat ik niet eens meer antwoord zou sturen.
ze speelt met je...quote:Op maandag 23 november 2015 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben ik ook aan het doen. Ze vond me ook afstandelijk, is voor ons eigen bestwil heb ik gezegd.
Dit.quote:Op maandag 23 november 2015 22:39 schreef sacha het volgende:
[..]
ze speelt met je...
#rechtvoorzijnraap
Wat haar beweegredenen zijn is niet van belang. Betyar heeft duidelijk voor ogen wat hij niet wil (weer een relatie met haar), en wat hij wel wil (vriendschap in het belang van zijn kinderen).quote:Op maandag 23 november 2015 22:39 schreef sacha het volgende:
[..]
ze speelt met je...
#rechtvoorzijnraap
gelijk heb je maar iemand bespelen kan alleen als iemand bespeelbaar is, even los van de kinderen...quote:Op maandag 23 november 2015 22:56 schreef Koral het volgende:
[..]
Wat haar beweegredenen zijn is niet van belang. Betyar heeft duidelijk voor ogen wat hij niet wil (weer een relatie met haar), en wat hij wel wil (vriendschap in het belang van zijn kinderen).
Zolang hij daar consequent in is in denken en handelen gaat hij er beter uit komen. Dat zijn ex daarbij (te) aardig is lijkt me 100 keer beter dan dat ze elkaar de tent uit vechten.
Zit ook wat in, maar TS kan beter gepaste afstand bewaren dan in deze tango van mevrouw meegaan, want de kans dat die tango op een bepaald moment gedonder gaat opleveren lijkt me groter dan dat er gedonder komt als TS haar op afstand houdt.quote:Op maandag 23 november 2015 22:56 schreef Koral het volgende:
[..]
Wat haar beweegredenen zijn is niet van belang. Betyar heeft duidelijk voor ogen wat hij niet wil (weer een relatie met haar), en wat hij wel wil (vriendschap in het belang van zijn kinderen).
Zolang hij daar consequent in is in denken en handelen gaat hij er beter uit komen. Dat zijn ex daarbij (te) aardig is lijkt me 100 keer beter dan dat ze elkaar de tent uit vechten.
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in.quote:Op maandag 23 november 2015 22:56 schreef Koral het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 november 2015 22:31 schreef Leandra het volgende:
Communicatie is één ding, dat ze doet alsof je haar best vriendinnetje bent is echt iets anders.
Yep, heb ik ook in de gaten, net of ze op avontuur is en een slag om haar arm wil houden.quote:Op maandag 23 november 2015 22:39 schreef sacha het volgende:
[..]
ze speelt met je...
#rechtvoorzijnraap
nee skattie, jij geeft haar de slag om de armquote:Op maandag 23 november 2015 23:32 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Yep, heb ik ook in de gaten, net of ze op avontuur is en een slag om haar arm wil houden.
Oeh, Kun je me die uitleggen? Want anders ben ik wel erg in de war.quote:Op maandag 23 november 2015 23:53 schreef sacha het volgende:
[..]
nee skattie, jij geeft haar de slag om de arm
das niet mijn intentie, excuusquote:Op maandag 23 november 2015 23:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Oeh, Kun je me die uitleggen? Want anders ben ik wel erg in de war.
quote:Op zondag 8 november 2015 05:27 schreef betyar het volgende:
Gisterochtend kwam ze naar huis en hebben we gepraat, ik zei dat ik een lieve vrouw verlies en hoop een goede vriendin terug te krijgen. Vechtend uit elkaar gaan zie ik niet als een optie.
Ze heeft me zoveel verdriet gedaan en wil dat het goed komt met mij, daarom hebben al besloten dat ik in het huis blijf wonen en er geen boedelscheiding komt en alles komt op mijn naam zodat ik hier kan blijven wonen en de kinderen doordeweeks en om het weekend bij mij zijn.
Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een café. In de ochtend als ik vroeg weg moet komt ze hier zitten en maakt ze de kinderen klaar voor school om vervolgens naar haar werk/nieuwe vriend te gaan. Na school vangt zij ze op en om en om eten ze bij mij of bij haar waarna ze hier in hun vertrouwde bed kunnen gaan slapen.
quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.
De reden dat jij en jullie kinderen daar blijven wonen is volgens jou, omdat nu bij haar ''vriend'' woont en dus boven de kroeg woont die van haar vriend is en waar zij dus werkt?quote:Op maandag 16 november 2015 11:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze woont samen, alimentatie is niet aan de orde dan dacht ik, sowieso storten we dadelijk geld op een gezamenlijke rekening voor de kids.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze is bij hem ingetrokken, ze wonen aan een kroeg en slapen boven de kroeg, ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een kroeg. Vindt ze zelf ook verstandig.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, hier hebben ze hun basis en de kroeg ligt pakweg 1000 meter verder. Ook het feit dat mijn schoonmoeder langs mij woont is voor de kids gewoon een goede basis.
Waarom hebben jullie besloten dat het het beste is voor de kinderen dat JIJ in dat huis blijft wonen? Of heb jij dat besloten?quote:Op maandag 16 november 2015 10:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder woont zelfs langs ons, ze hoefde de poort maar door te lopen. en ach, ik hoop da het haar goed gaat daar.
Vervolgens zeg je dan wel ''de deur staat altijd open'', maar als ze er 's morgens al is om ontbijt en avondeten voor jou en de kinderen te maken is het ook niet goed. Als zij niet voor het ontbijt en het avondeten voor de kinderen zorgt, doe jij het dan wel, heb je daar tijd voor? Of kan Oma (haar moeder dus) die naast je woont dat niet doen?quote:Op zondag 15 november 2015 13:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, ik heb haar toch echt gezegd dat ze kon vertrekken.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat ze moet beseffen dat ze hier niet de vrolijke moeder kan uithangen onder mijn ogen. Ik heb het haar verteld en ze blijft niet langer dan noodzaak.
Wat mag ze nou wel en wat mag ze nou niet? Wat betekent ''de deur staat altijd open''?quote:Op dinsdag 10 november 2015 01:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Vanavond over gehad, moeder zijn doet ze maar daar als de kinderen daar zijn, hier is ze op bezoek. Dat snapte ze.
quote:Op maandag 16 november 2015 13:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Zij is al weg, woont bij haar vriend.
quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Zullen eens kijken of ze daar wel echt gelukkig wordt.
quote:Op maandag 16 november 2015 10:36 schreef betyar het volgende:
Krijgt nu al geen salaris (was +- 480 per maand) meer voor het deel dat ze in het huishouden doet. Arm meisje.
Welke optie had ze nog meer dan de optie om bij haar vriend in te trekken die ook nog eens haarwerkgever is? Als die relatie niet slaagt is ze hoogstwaarschijnlijk ook haar werk kwijt, is het dan niet héél dom om haar het huis uit te zetten zodat ze eigenlijk wel naar die vriend moest?quote:Op maandag 16 november 2015 10:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze werkt daar en wordt gekort op haar salaris omdat ze bij hem inwoont, oftewel, de strijk etc. etc. etc. is voor eigen rekening.
Dus na twee weken kom jij er ineens ook achter dat jullie huwelijk niet zo per was als je eerst dacht?quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk mis ik haar, ze kwam net de kinderen ophalen omdat ik ga stappen. Heb ook gewoon gezegd dat ik haar mis alleen in deze twee weken ben ik erachter gekomen dat ik haar mis als een maatje die er iedere dag gewoon was, ook niet meer als geliefde. Daar heb ik twee weken over moeten denken
quote:Op maandag 16 november 2015 14:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet, ik ga lekker genieten als vrij mannetje, ze gaat maar naar haar moeder.
Ik zie het misschien heel anders, maar wat ik zie is dat je iedereen wil laten denken dat je alles zo goed mogelijk wilt regelen voor háár, maar dat je ondertussen juist heel goed voor jezelf hebt gezorgd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 00:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Komt goed. Vanavond flink wat contact gehad met een andere vrouw![]()
Zo zie ik dat ook, maar je moet niet het "gore lef" hebben om dat hier uit te spreken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
Even een samenvatting hoor, kijken of ik het goed begrijp.
Na een relatie van 18 jaar waarvan 11 jaar huwelijk en kinderen van 6 en 8 jaar is je vrouw verliefd geworden op haar werkgever. Na dit te hebben opgebiecht hebben jullie besloten dat jij in het huis zou blijven wonen dat zij had geërfd en dat huis staat op naam van beide?
Zij blijft zij de helft van de hypotheek betalen plus dat ze elke maand een x bedrag gaat storten op een gezamenlijke rekening voor de kids en haar moeder woont ook nog eens naast dit huis?
[..]
[..]
[..]
[..]
De reden dat jij en jullie kinderen daar blijven wonen is volgens jou, omdat nu bij haar ''vriend'' woont en dus boven de kroeg woont die van haar vriend is en waar zij dus werkt?
[..]
[..]
[..]
Waarom hebben jullie besloten dat het het beste is voor de kinderen dat JIJ in dat huis blijft wonen? Of heb jij dat besloten?
[..]
Vervolgens zeg je dan wel ''de deur staat altijd open'', maar als ze er 's morgens al is om ontbijt en avondeten voor jou en de kinderen te maken is het ook niet goed. Als zij niet voor het ontbijt en het avondeten voor de kinderen zorgt, doe jij het dan wel, heb je daar tijd voor? Of kan Oma (haar moeder dus) die naast je woont dat niet doen?
[..]
[..]
Wat mag ze nou wel en wat mag ze nou niet? Wat betekent ''de deur staat altijd open''?
Hoe moet ze zich dan gedragen als moeder als ze ''in jouw'' huis is?
Het lijkt erop dat je net wil doen of je haar niets kwalijk neemt, niet boos bent, haar het allerbeste gunt maar ondertussen doe je uitspraken die nogal het tegendeel laten zien.
[..]
[..]
[..]
[..]
Welke optie had ze nog meer dan de optie om bij haar vriend in te trekken die ook nog eens haarwerkgever is? Als die relatie niet slaagt is ze hoogstwaarschijnlijk ook haar werk kwijt, is het dan niet héél dom om haar het huis uit te zetten zodat ze eigenlijk wel naar die vriend moest?
Of heeft ze ondanks dat ze ook nog eens de helft van jullie hypotheek betaald én geld op een gezamenlijke rekening gaat storten voor de kids geld genoeg om zelf nog een woning te huren?
[..]
Dus na twee weken kom jij er ineens ook achter dat jullie huwelijk niet zo per was als je eerst dacht?
[..]
[..]
Ik zie het misschien heel anders, maar wat ik zie is dat je iedereen wil laten denken dat je alles zo goed mogelijk wilt regelen voor háár, maar dat je ondertussen juist heel goed voor jezelf hebt gezorgd.
Jij blijft in (jullie) het huis wonen met de kinderen, zij betaald de helft van de hypotheek plus dat ze
nog eens elke maand geld gaat storten op een gezamenlijke rekening voor de kids, bijna iedereen
kan zien dat de relatie met haar werkgever gedoemd is te mislukken, zeker op deze manier van bijna gedwongen samenleven, want aangezien haar moeder helemaal op jou hand is is het natuurlijk ook geen optie om bij haar moeder in te trekken.
Als de relatie met haar werkgever mislukt zit ze hoogstwaarschijnlijk zonder werk en kan ze de kosten van de hypotheek en het X bedrag per maand voor de kinderen hélemaal niet meer betalen.
Dus op het eerste gezicht lijkt het misschien allemaal leuk opgelost (voor jou) maar als je er langer over nadenkt is het best een puinhoop zo.
sorry dat ik het zo zeg
ligt er maar net aan hoe je het verwoordt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:31 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zo zie ik dat ook, maar je moet niet het "gore lef" hebben om dat hier uit te spreken.
Ik was inderdaad een stuk milderquote:Op dinsdag 24 november 2015 15:34 schreef kovenant het volgende:
[..]
ligt er maar net aan hoe je het verwoordt.
Het gore lef? Volgens mij is dat nooit gezegd .. jij houdt er wel van om te overdrijven, of niet?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:31 schreef Tayu het volgende:
[..]
Zo zie ik dat ook, maar je moet niet het "gore lef" hebben om dat hier uit te spreken.
Goede post. Ten eerste is ze inderdaad meteen naar hem vertrokken. Ze kon ook naar haar moeder een deur langs ons die heeft ook gezegd dat ze altijd welkom is.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:15 schreef FANN het volgende:
Even een samenvatting hoor, kijken of ik het goed begrijp.
Na een relatie van 18 jaar waarvan 11 jaar huwelijk en kinderen van 6 en 8 jaar is je vrouw verliefd geworden op haar werkgever. Na dit te hebben opgebiecht hebben jullie besloten dat jij in het huis zou blijven wonen dat zij had geërfd en dat huis staat op naam van beide?
Zij blijft zij de helft van de hypotheek betalen plus dat ze elke maand een x bedrag gaat storten op een gezamenlijke rekening voor de kids en haar moeder woont ook nog eens naast dit huis?
[..]
[..]
[..]
[..]
De reden dat jij en jullie kinderen daar blijven wonen is volgens jou, omdat nu bij haar ''vriend'' woont en dus boven de kroeg woont die van haar vriend is en waar zij dus werkt?
[..]
[..]
[..]
Waarom hebben jullie besloten dat het het beste is voor de kinderen dat JIJ in dat huis blijft wonen? Of heb jij dat besloten?
[..]
Vervolgens zeg je dan wel ''de deur staat altijd open'', maar als ze er 's morgens al is om ontbijt en avondeten voor jou en de kinderen te maken is het ook niet goed. Als zij niet voor het ontbijt en het avondeten voor de kinderen zorgt, doe jij het dan wel, heb je daar tijd voor? Of kan Oma (haar moeder dus) die naast je woont dat niet doen?
[..]
[..]
Wat mag ze nou wel en wat mag ze nou niet? Wat betekent ''de deur staat altijd open''?
Hoe moet ze zich dan gedragen als moeder als ze ''in jouw'' huis is?
Het lijkt erop dat je net wil doen of je haar niets kwalijk neemt, niet boos bent, haar het allerbeste gunt maar ondertussen doe je uitspraken die nogal het tegendeel laten zien.
[..]
[..]
[..]
[..]
Welke optie had ze nog meer dan de optie om bij haar vriend in te trekken die ook nog eens haarwerkgever is? Als die relatie niet slaagt is ze hoogstwaarschijnlijk ook haar werk kwijt, is het dan niet héél dom om haar het huis uit te zetten zodat ze eigenlijk wel naar die vriend moest?
Of heeft ze ondanks dat ze ook nog eens de helft van jullie hypotheek betaald én geld op een gezamenlijke rekening gaat storten voor de kids geld genoeg om zelf nog een woning te huren?
[..]
Dus na twee weken kom jij er ineens ook achter dat jullie huwelijk niet zo per was als je eerst dacht?
[..]
[..]
Ik zie het misschien heel anders, maar wat ik zie is dat je iedereen wil laten denken dat je alles zo goed mogelijk wilt regelen voor háár, maar dat je ondertussen juist heel goed voor jezelf hebt gezorgd.
Jij blijft in (jullie) het huis wonen met de kinderen, zij betaald de helft van de hypotheek plus dat ze
nog eens elke maand geld gaat storten op een gezamenlijke rekening voor de kids, bijna iedereen
kan zien dat de relatie met haar werkgever gedoemd is te mislukken, zeker op deze manier van bijna gedwongen samenleven, want aangezien haar moeder helemaal op jou hand is is het natuurlijk ook geen optie om bij haar moeder in te trekken.
Als de relatie met haar werkgever mislukt zit ze hoogstwaarschijnlijk zonder werk en kan ze de kosten van de hypotheek en het X bedrag per maand voor de kinderen hélemaal niet meer betalen.
Dus op het eerste gezicht lijkt het misschien allemaal leuk opgelost (voor jou) maar als je er langer over nadenkt is het best een puinhoop zo.
sorry dat ik het zo zeg
Volgens mij wel, ik ben niet zo van het overdrijven:quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Het gore lef? Volgens mij is dat nooit gezegd .. jij houdt er wel van om te overdrijven, of niet?
quote:Op zaterdag 21 november 2015 06:27 schreef Leandra het volgende:
Je hebt gelijk, my bad, excuses.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:42 schreef Tayu het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ik ben niet zo van het overdrijven:
[..]
Ten eerste wil ik zeggen dat ik je absoluut nergens op aan wil vallen, ik wilde allesquote:Op dinsdag 24 november 2015 17:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Goede post. Ten eerste is ze inderdaad meteen naar hem vertrokken. Ze kon ook naar haar moeder een deur langs ons die heeft ook gezegd dat ze altijd welkom is.
Ik blijf inderdaad in het huis wonen en de kinderen blijven ze momenteel ook bij mij. Natuurlijk mogen ze bij mama gaan logeren en dat zal (gaan we vanavond even goed bespreken en vastleggen) op dagen zijn die we hebben gesteld. Ze betaalt mee aan de vaste lasten, dit gaan we morgenavond bespreken met de boekhouder die de financiën helemaal op orde heeft gemaakt en daarmee ons een advies zal geven. Ze is zich ervan bewust dat ze hoogstwaarschijnlijk een baantje bij moet gaan zoeken. Haar reden: Ik woon nu gratis bij mijn vriend en ben mede-eigenaar van het huis dan heb ik daar ook de lasten van.
Koken doe ik elke dag netjes voor mijn kinderen. Ik ben elke dag thuis tussen 16.00 en 17.00.
De reden waarom wij vinden dat dit het beste is voor de kinderen omdat simpelweg dit hun thuis is en uiteraard niet onbelangrijk oma hierlangs woont waar ze vaak gewoon even naartoe gaan. Dit zijn ze gewend en willen ze dit niet afnemen.
Wij zijn ook van mening dat de kinderen niet fulltime kunnen opgroeien in een kroeg. Dat willen we beide niet.
Als ik vroeg moet vertrekken staat mijn ex netjes klaar om de kinderen op te vangen. Dit neemt ze voor haar verantwoording. Ik ben ook aan het denken om een deur tussen oma en ons te maken zodat de kinderen mochten ze wakker worden naar oma kunnen. Oma wil in ieder geval geen babyfoon of zoiets omdat ze daar dan op gaat slapen, oftewel, slaapt ze helemaal niet.
Ben ik ondertussen iets vergeten?
Ooh ja, hoe ik tegen ons huwelijk keek, simpel, ik heb 1,5 jaar lang gevochten voor mijn vrouw. Nu heb ik ook rust en merk ik dat ik aan een dood paard trok waar ik onbewust ook steeds meer afstand van nam. Dit is mij nu duidelijk ja.
Maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom JIJ in het huis blijft wonen, natuurlijk isquote:Op maandag 16 november 2015 20:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja een tussendeur naar Oma lijkt nu misschien een goed idee, maar als jij straks ook gaat daten,quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Zij ging inderdaad rechtstreeks naar hem, ze verlangde er zo naar en vind het prima zo. Uiteraard kies ik nu het beste voor de kinderen EN voor mij. Als we hier netjes uit kunnen komen vind ik het prima ik zal haar ook ten alle tijden helpen en steunen waar ik kan en vice versa. 18 jaar is niet niks..quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik zeggen dat ik je absoluut nergens op aan wil vallen, ik wilde alles
alleen even duidelijk op een rijtje hebben wat er nu allemaal precies gaande is.
Ik had begrepen dat haar moeder helemaal aan jouw kant stond en op dit moment toch
nog steeds erg teleurgesteld is in haar dochter. Je schoonmoeder weet misschien ook
niet dat het al langer niet helemaal goed ging bij jullie, want ik had begrepen dat het sinds
de geboorte van je dochtertje, die nu inmiddels zes jaar is, al niet zo goed ging.
[..]
Maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom JIJ in het huis blijft wonen, natuurlijk is
het geen optie voor haar om in deze situatie met haar kinderen boven die kroeg te gaan wonen.
Dat hoeft ook helemaal niet, als zij in het huis had kunnen blijven wonen, maar goed blijkbaar hebben
jullie anders besloten.
Maar wat wel érg tricky is is dat haar vriend ook nog eens haar werkgever is, dus als dat fout gaat is ze
bijna zo goed als zeker haar huidige baan kwijt, dus ook haar inkomen.
Jullie gaan er blijkbaar van uit dat het allemaal goed blijft gaan tussen haar vriend en haar, dat zou kunnen,
dus het plan is dan nu dat ze er dus een baantje bij gaan zoeken om alsnog de helft van jullie hypotheek en
de bijdrage voor de kinderen te betalen.
Met twee banen wordt het voor haar wel érg moeilijk om, als jij vroeg moet vertrekken netjes klaar te staan
om de kinderen op te vangen en ik hoop dan maar voor je dat je daar dan geen problemen mee hebt als
het haar wél lukt, want je vindt eigenlijk nu al dat ze te veel over de vloer komt.
[..]
Tja een tussendeur naar Oma lijkt nu misschien een goed idee, maar als jij straks ook gaat daten,
eigenlijk ben je daar al voorzichtig mee begonnen, dan is het misschien een iets minder leuk idee
dat Oma ieder moment binnen kan vallen.
Maar nogmaals, dat bijna ''gedwongen'' samenwonen met haar vriend (werkgever) omdat jullie
hebben besloten dat dat de slimste of de enige optie was, heeft geen grote kans van slagen,
volgens mij is dat jou ook al duidelijk geworden, dus dat ''baantje erbij'' wordt straks misschien wel
gewoon een ''andere'' baan zoeken, plus een baantje erbij voor alles wat ze moet betalen.
In elk geval ben jij hoe dan ook, beter af dan zij, dát is wel duidelijk, maar ik wens jullie veel
sterkte en wijsheid
Die vriend had toch ook in haar (geërfd van haar ouders) huis kunnen trekken als jij zou zijn vertrokken?quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Zij ging inderdaad rechtstreeks naar hem, ze verlangde er zo naar en vind het prima zo. Uiteraard kies ik nu het beste voor de kinderen EN voor mij. Als we hier netjes uit kunnen komen vind ik het prima ik zal haar ook ten alle tijden helpen en steunen waar ik kan en vice versa. 18 jaar is niet niks..
Ze wil helemaal niet in het huis wonen, ze wil bij haar vriend zijn.
En dan zijn huis cq kroeg leeg laten staan? En nee geërfd van haar oma, zij werd enigst erfgenaam van oma na de dood van haar vader.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die vriend had toch ook in haar (geërfd van haar ouders) huis kunnen trekken als jij zou zijn vertrokken?
Of misschien was dat niet eens nodig, dat hij bij haar in zou zijn getrokken, maar was alleen jouw vertrek voldoende geweest.
Ok, haar oma dan. die heb jij ws nooit gekend? Waarom zit jij dan nog in haar huis?quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:43 schreef betyar het volgende:
[..]
En dan zijn huis cq kroeg leeg laten staan? En nee geërfd van haar oma, zij werd enigst erfgenaam van oma na de dood van haar vader.
Die heb ik enorm goed gekend, ik heb heel haar vaders kant mee weggebracht. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en hebben toen oma naar het verzorgingstehuis moest dit huis flink opgeknapt. Ik wilde eerst trouwen onder huwelijkse voorwaarden, de notaris waar wij waren adviseerde dit niet omdat de gehele verbouwing inclusief uren etc. etc. mocht het tot een scheiding komen ten nadele van mij zou zijn. Nu is zij vertrokken en wil ze niets. Ik krijg het niet over mijn hart dat wanneer mij iets overkomt zij "haar" huis kwijt is. Beetje duidelijk zo?quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok, haar oma dan. die heb jij ws nooit hebt gekend? Waarom zit jij dan nog in haar huis?
Dat stookt niet helemaal met wat je eerder hebt gezegd, maar misschien heb ik het mis.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Zij ging inderdaad rechtstreeks naar hem, ze verlangde er zo naar en vind het prima zo. Uiteraard kies ik nu het beste voor de kinderen EN voor mij. Als we hier netjes uit kunnen komen vind ik het prima ik zal haar ook ten alle tijden helpen en steunen waar ik kan en vice versa. 18 jaar is niet niks..
Ze wil helemaal niet in het huis wonen, ze wil bij haar vriend zijn.
quote:Op zondag 15 november 2015 13:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, ik heb haar toch echt gezegd dat ze kon vertrekken.
Maar je hebt er geen problemen mee om haar te zeggen dat ze moet vertrekken en om haar de helftquote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
Jullie hebben ook nog samen een bedrijf, zit daar ook geld van haar in?quote:Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.
Dat bedoelde ik dus ook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:41 schreef Tayu het volgende:
Of misschien was dat niet eens nodig, dat hij bij haar in zou zijn getrokken, maar was alleen jouw vertrek voldoende geweest.
Ik heb gezegd dat ze haar spullen kon pakken ja omdat ze niets meer voor me voelde en alleen bij hem wilde zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:14 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat stookt niet helemaal met wat je eerder hebt gezegd, maar misschien heb ik het mis.
[..]
[..]
Maar je hebt er geen problemen mee om haar te zeggen dat ze moet vertrekken en om haar de helft
van de hypotheek te laten betalen terwijl het toch een beetje meer ''haar'' huis is dan het jouw huis?
(Gevoelsmatig dan, omdat je het over ''geweten'' hebt..Juridisch zit dit misschien anders in elkaar.)
[..]
Jullie hebben ook nog samen een bedrijf, zit daar ook geld van haar in?
Op wiens naam staat het bedrijf?
[..]
Dat bedoelde ik dus ook.
ah... er is inmiddels al een antwoord zie ik.
Kom op, het is al decennia lang niet meer gebruikelijk om in gemeenschap van goederen te trouwen en zeker niet als de vrouw meer goederen bezit dan de man. Maar het was voor jou in dit geval wel een goede deal? Is het niet?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb ik enorm goed gekend, ik heb heel haar vaders kant mee weggebracht. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en hebben toen oma naar het verzorgingstehuis moest dit huis flink opgeknapt. Ik wilde eerst trouwen onder huwelijkse voorwaarden, de notaris waar wij waren adviseerde dit niet omdat de gehele verbouwing inclusief uren etc. etc. mocht het tot een scheiding komen ten nadele van mij zou zijn. Nu is zij vertrokken en wil ze niets. Ik krijg het niet over mijn hart dat wanneer mij iets overkomt zij "haar" huis kwijt is. Beetje duidelijk zo?
Jullie hebben samen een bedrijf, maar het bedrijf staat op jouw naam, heeft zij ook geldquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ze haar spullen kon pakken ja omdat ze niets meer voor me voelde en alleen bij hem wilde zijn.
Zij wil juist dat ik hier ook blijf zitten, dus tja dan doen we dat op deze manier.
Hebben samen een bedrijf want gemeenschap van goederen, bedrijf staat op mijn naam.
Ik denk dat je ex zich enorm schuldig voelt en om héél eerlijk te zijn ben jij daar wel een béétjequote:Op dinsdag 24 november 2015 19:20 schreef betyar het volgende:
Mijn ex heeft tegen me gezegd dat ze mij niet nog meer pijn wil aandoen en niet nog meer van me wil afnemen en dat ze me wil helpen en ondersteunen waar ze kan. Nou prima toch.
Correct het is van mij allemaal een vooropgezet plan geweest toen ik haar op mijn 17e leerde kennen. Uiteraard beschikte over de helderziendheid dat eerst haar tante zou sterven, daarna een krappe anderhalf jaar later haar vader. Na haar vader twaalf dagen later haar opa en daarna haar oma zodat zij enigst erfgenaam zou zijn. Ik heb die lul van haar vriend in haar kut geduwd zo'n anderhalf jaar lang. Dat heb ik allemaal voor haar verzwegen en heb me totaal niet ingezet voor ons huwelijk en gezin.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Kom op, het is al decennia lang niet meer gebruikelijk om in gemeenschap van goederen te trouwen en zeker niet als de vrouw meer goederen bezit dan de man. Maar het was voor jou in dit geval wel een goede deal? Is het niet?
Je hebt haar haar eigen huis uitgejaagd, dus nee, dat maakt mij niets duidelijk. Dan enkel dat jij in gemeenschap van goederen een goede deal voor jezelf hebt weten te sluiten, en de werkelijke eigenaresse van dat huis waar jij nu in woont de deur hebt gewezen.
Maar wel fijn dat ze dan zo nog zo onder je duim zit dat ze zelfs nog meebetaalt aan de maandelijkse woonlasten. Terwijl ze niet eens in haar eigen huis kan wonen en niet eens bij haar eigen kinderen kan zijn.
We hadden niet ieder ons eigen geld. Het geld wat ik verdiende heb ik in het bedrijf gestopt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Jullie hebben samen een bedrijf, maar het bedrijf staat op jouw naam, heeft zij ook geld
geinvesteerd in het bedrijf?
Niet echt. Schuldig? Misschien wel. Maar da tik daar misbruik van maak? Nee.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik denk dat je ex zich enorm schuldig voelt en om héél eerlijk te zijn ben jij daar wel een béétje
misbruik van aan het maken.
Wees eens eerlijk. Wiens idee was het om dit weekend "gezellig" naar de Efteling te gaan?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet echt. Schuldig? Misschien wel. Maar da tik daar misbruik van maak? Nee.
Oké, jij hebt al je geld dat je in al die jaren verdiende in ''jullie'' bedrijf gestopt wat op jouw naamquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:27 schreef betyar het volgende:
[..]
We hadden niet ieder ons eigen geld. Het geld wat ik verdiende heb ik in het bedrijf gestopt.
Heeft of had zij überhaupt een rol in het bedrijf?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:27 schreef betyar het volgende:
[..]
We hadden niet ieder ons eigen geld. Het geld wat ik verdiende heb ik in het bedrijf gestopt.
Dat vind ik dus ook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké, jij hebt al je geld dat je in al die jaren verdiende in ''jullie'' bedrijf gestopt wat op jouw naam
staat en zij heeft er geen geld in gestopt, dan heeft zij al het geld dat ze verdiende aan het
huishouden en vaste lasten uitgegeven?
Dus je hebt nu het huis en je bedrijf, maar zij moet wel de helft van de hypotheek blijven
betalen, ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat ze er wel héél slecht vanaf komt...
Niet erg rationeel van haar, zou me niet verbazen als ze daar nog op terugkomt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:20 schreef betyar het volgende:
Mijn ex heeft tegen me gezegd dat ze mij niet nog meer pijn wil aandoen en niet nog meer van me wil afnemen en dat ze me wil helpen en ondersteunen waar ze kan. Nou prima toch.
Ergens las ik dat ze de boekhouding deed, ik weet niet of dat alleen de privé boekhouding wasquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:32 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heeft of had zij überhaupt een rol in het bedrijf?
Ik dacht dat dat tegen mij wasquote:Op dinsdag 24 november 2015 17:42 schreef Tayu het volgende:
Volgens mij wel, ik ben niet zo van het overdrijven:
Je laat haar trouwring polijsten (wat is dat voor een verwarrende boodschap), vraag haar of ze je mist (er is geen goed of ongemakkelijk antwoord mogelijk), vraagt of ze wel genoeg slaapt (ze zit op een roze wolk en heeft met een horeca-man maar een paar uur per nacht om de roze wolk te vieren... do the math).quote:Op maandag 23 november 2015 23:54 schreef betyar het volgende:
Oeh, Kun je me die uitleggen? Want anders ben ik wel erg in de war.
Dat klopt. Ze is net nog hier geweest en hebben we het over de kinderen gehad wat betreft slapen, eten, verjaardagen etc. etc. etc. Ook heb ik het over dit onderwerp gehad. Zij blijft bij het standpunt dat ik hier blijf zitten en ze mee blijft betalen totdat ik financieel gezond ben om het huis over te nemen tegen enkel de hypotheekwaarde. Ik wilde het eerst meteen overnemen maar daarvoor moest ik dan langs mijn ouders, wie wilde me ook helpen, ze zei dit lossen wij samen op zonder tussenkomst van anderen. Ze heeft vandaag een eigen rekening geopend en morgen weten we wat voor vaste lasten we ieder hebben. Zo zie je maar, dat wanneer je elkaar gewoon kunt blijven aankijken er altijd oplossingen zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké, jij hebt al je geld dat je in al die jaren verdiende in ''jullie'' bedrijf gestopt wat op jouw naam
staat en zij heeft er geen geld in gestopt, dan heeft zij al het geld dat ze verdiende aan het
Dus je hebt nu het huis en je bedrijf, maar zij moet wel de helft van de hypotheek blijven
betalen, ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat ze er wel héél slecht vanaf komt...
Nee.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:32 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heeft of had zij überhaupt een rol in het bedrijf?
Vandaag ook nog over gehad, natuurlijk mist ze het hier, het bakje koffie op de bank en de kinderen. Wij zijn eigenlijk inderdaad "gezellige" exen, zaterdag gaan we met vrienden naar een concert. Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat tegen mij was
FANN
[..]
Je laat haar trouwring polijsten (wat is dat voor een verwarrende boodschap), vraag haar of ze je mist (er is geen goed of ongemakkelijk antwoord mogelijk), vraagt of ze wel genoeg slaapt (ze zit op een roze wolk en heeft met een horeca-man maar een paar uur per nacht om de roze wolk te vieren... do the math).
Het is allemaal zo dubbel en lijkt - zoals hierboven opgemerkt - geforceerd 'kijk ons eens leuke gezellige exen zijn voor de kids' uit te moeten stralen.
Het is geen verwijt, maar vooral een: wees eerlijk naar jezelf, dan gaat het beter en sneller beter.
De boekhouding heeft ze de afgelopen twee jaar vooral in de laden verstopt.........quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Ergens las ik dat ze de boekhouding deed, ik weet niet of dat alleen de privé boekhouding was
of ook van het bedrijf.
Komt nog wel.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Vandaag ook nog over gehad, natuurlijk mist ze het hier, het bakje koffie op de bank en de kinderen. Wij zijn eigenlijk inderdaad "gezellige" exen, zaterdag gaan we met vrienden naar een concert. Gewoon omdat het kan.
De vriendin van mijn beste maat gaat twee keer in de week bij haar ex eten met de kids en gaan ook allerlei uitstapjes doen met de kinds. Heeft mijn maat daar problemen mee? Nee, hij ziet dat als een positiviteit naar de kinderen toe. Waarom denkt iedereen dat er gevochten moet worden bij een scheiding?
Dat was haar idee. had ook de kaartjes gekocht.Ze wilde zelfs de zaterdag nadat ik haar de deur had "gewezen" nog naar Bellewaerde, pretpark in België.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk. Wiens idee was het om dit weekend "gezellig" naar de Efteling te gaan?
Zij voelde zich iig niet gemakkelijk, ze had het gevoel dat ze daar met haar vriend moest zijn ipv met jou.
Dus. Wie had dat gezellige uitje bedacht? En waarom?
Allejezus nog aan toe wat kun jij onbeschoft zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Kom op, het is al decennia lang niet meer gebruikelijk om in gemeenschap van goederen te trouwen en zeker niet als de vrouw meer goederen bezit dan de man. Maar het was voor jou in dit geval wel een goede deal? Is het niet?
Je hebt haar haar eigen huis uitgejaagd, dus nee, dat maakt mij niets duidelijk. Dan enkel dat jij in gemeenschap van goederen een goede deal voor jezelf hebt weten te sluiten, en de werkelijke eigenaresse van dat huis waar jij nu in woont de deur hebt gewezen.
Maar wel fijn dat ze dan zo nog zo onder je duim zit dat ze zelfs nog meebetaalt aan de maandelijkse woonlasten. Terwijl ze niet eens in haar eigen huis kan wonen en niet eens bij haar eigen kinderen kan zijn.
Voor maar slechts 115k aan verbouwd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Allejezus nog aan toe wat kun jij onbeschoft zijn.
Er wordt nog volop in gemeenschap van goederen getrouwd, en je doet nou wel alsof zijn vrouw een enorme erfenis had toen ze dat pand erfde, maar de kans is groot dat er nog voor een flink vermogen aan uitgegeven is, waardoor het pand nu veel meer waard is dan het was toen het geërfd werd.
Hoe haal je het in je hoofd om te doen alsof hij destijds wilde "profiteren" van de erfenis door in gemeenschap van goederen te trouwen....
Je bent echt ronduit onbeleefd met dat soort opmerkingen.
Sorry hoor, maar afgezien van het feit dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, heeft hij in deel één al eens geroepen dat het hun bedrijf is.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Ze wil niks en hoeft niks. Oké, wat speelgoed voor de kinderen. Ik heb ook tegen haar gezegd dat de kosten best hoog zullen zijn en ze misschien wel een baan bij moest gaan zoeken. Nee, dat wordt allemaal geregeld zij ze. Vroeg ik of haar vriend/baas haar meer salaris ging geven....... Dat klopt zei ze.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar afgezien van het feit dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, heeft hij in deel één al eens geroepen dat het hun bedrijf is.
Dat het op zijn naam staat boeit niet zoveel, afhankelijk van de bedrijfsvorm, als ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.
Maar misschien is het verstandiger om eerst even goed te bedenken hoe dat soort dingen in elkaar steken voor dat je hem er van gaat beschuldigen dat hij nu en "haar huis" heeft, en "zijn bedrijf" en zij niets zou hebben en ook nog eens moet betalen.
Hypotheek van 140k successierechten moesten ook worden betaald.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou is het wachten op de ervaringsdeskundigen die voor minimaal het dubbele verbouwd hebben....![]()
Misschien dat ik het even gemist heb hoor, maar haar deel van het bedrijf?quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:29 schreef betyar het volgende:
daarvoor moest ik dan langs mijn ouders, wie wilde me ook helpen, ze zei dit lossen wij samen op zonder tussenkomst van anderen. Ze heeft vandaag een eigen rekening geopend en morgen weten we wat voor vaste lasten we ieder hebben. Zo zie je
En hij had het net met ¤ 480 verlaagd omdat zijn was nu ook haar was was....quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze wil niks en hoeft niks. Oké, wat speelgoed voor de kinderen. Ik heb ook tegen haar gezegd dat de kosten best hoog zullen zijn en ze misschien wel een baan bij moest gaan zoeken. Nee, dat wordt allemaal geregeld zij ze. Vroeg ik of haar vriend/baas haar meer salaris ging geven....... Dat klopt zei ze.
Klopt, zullen ze wel hebben gepraat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hij had het net met ¤ 480 verlaagd omdat zijn was nu ook haar was was....
Wordt ook allemaal van mij. Nogmaals ze wil en hoeft niks.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:58 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Misschien dat ik het even gemist heb hoor, maar haar deel van het bedrijf?
Al bedacht hoe je dat gaat doen?
Maar goed... hypotheek van 140k gaat nergens over.... zelfs niet als die volledig annuïtair is.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Hypotheek van 140k successierechten moesten ook worden betaald.
4,7 30 jaar vastquote:Op dinsdag 24 november 2015 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed... hypotheek van 140k gaat nergens over.... zelfs niet als die volledig annuïtair is.
Dat is tegen 4,5% rente een goede ¤ 500 per maand (bruto).
Ik zat wel fout trouwens met die 500 bruto.... dat moet netto zijn als hij volledig annuitair zou zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:02 schreef betyar het volgende:
[..]
4,7 30 jaar vast
Ik mag haar niet eens uitkopen van haar. Gewoon overnemen als het lukt en klaar.
Hebben een spaarhypotheek. Bruto maandlast ¤ 665,41quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zat wel fout trouwens met die 500 bruto.... dat moet netto zijn als hij volledig annuitair zou zijn.
Tsja jullie kunnen dat wel zo willen doen, maar de belastingdienst denkt daar anders over. Jij zal over haar deel wat ze niet wil schenkingsbelasting moeten betalen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Wordt ook allemaal van mij. Nogmaals ze wil en hoeft niks.
Dat zien we tegen die tijd wel weer. Voor nu is dit de beste oplossing om derden buiten ons te houden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:10 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Tsja jullie kunnen dat wel zo willen doen, maar de belastingdienst denkt daar anders over. Jij zal over haar deel wat ze niet wil schenkingsbelasting moeten betalen.
En als ze alsnog alleen komt te staan en bijstand moet aanvragen komt de gemeente een stuk alimentatie bij jou halen als je dat nog niet zou betalen.
Niet uitkopen gaat de belastingdienst niet leuk vinden trouwens, die zal dat zien als een schenking en dan zal er schenkbelasting betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:02 schreef betyar het volgende:
[..]
4,7 30 jaar vast
Ik mag haar niet eens uitkopen van haar. Gewoon overnemen als het lukt en klaar.
Dat klopt. Verkopen is bij ons geen optie. En tja uitkopen, zal inderdaad wel een lening of zo worden, dat bespreken we morgen allemaal. Met de kinderen zijn er in ieder geval uit na een avondje papieren invullen, koffie en een biertje.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet uitkopen gaat de belastingdienst niet leuk vinden trouwens, die zal dat zien als een schenking en dan zal er schenkbelasting betaald moeten worden.
Ik vind het ook geen verstandige route, onder normale omstandigheden al niet, maar in dit geval zeker niet, dus ik zou wel gewoon uitkopen als dat kan. Desnoods door haar uitkoopsom van haar te lenen, maar eerlijk gezegd vind ik het sowieso een lastige constructie, als jullie geen van beiden meer kinderen krijgen met een ander maakt het allemaal niet zoveel uit, want dan gaat het uiteindelijk toch naar jullie kinderen (en ik ga er vanuit dat een eventueel volgend huwelijk sowieso onder huwelijkse voorwaarden zal zijn, omdat jullie al kinderen hebben, en je je kinderen niet zou willen benadelen), maar als een van beiden (of allebei) nog wel kinderen krijgt in een volgende relatie dan wordt het allemaal een beetje tricky met het huis uit haar familie.
Aan de andere kant.... als jullie het zouden verkopen zou je allebei ergens anders moeten wonen, dus wat dat betreft hoeft het geen probleem te zijn, maar dan denk ik wel dat je de boel zuiver moet scheiden, en haar dus moet uitkopen.
Fijn dat dat soepel gaat, er valt immers nog genoeg te regelen, maar het belangrijkste is gedaan!quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt. Verkopen is bij ons geen optie. En tja uitkopen, zal inderdaad wel een lening of zo worden, dat bespreken we morgen allemaal. Met de kinderen zijn er in ieder geval uit na een avondje papieren invullen, koffie en een biertje.
Vechten is het andere uiterstequote:Op dinsdag 24 november 2015 22:35 schreef betyar het volgende:
Vandaag ook nog over gehad, natuurlijk mist ze het hier, het bakje koffie op de bank en de kinderen. Wij zijn eigenlijk inderdaad "gezellige" exen, zaterdag gaan we met vrienden naar een concert. Gewoon omdat het kan.
De vriendin van mijn beste maat gaat twee keer in de week bij haar ex eten met de kids en gaan ook allerlei uitstapjes doen met de kinds. Heeft mijn maat daar problemen mee? Nee, hij ziet dat als een positiviteit naar de kinderen toe. Waarom denkt iedereen dat er gevochten moet worden bij een scheiding?
Het zit je nogal hoog, is het niet?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:19 schreef Tayu het volgende:
Yep. Wij zijn niet zo moeilijk hoor. Ik vroeg haar wat zij denkt als ik die kroeg binnenloop en hem zou zien. Zegt ze: Jij? Jij bestelt een biertje en vraagt of ik nog goed ben in bed om vervolgens een aai over zijn bol te geven............. Mijn ex kent me kent me wel zeg.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat dat soepel gaat, er valt immers nog genoeg te regelen, maar het belangrijkste is gedaan!
Sorry hoor dat ik een aantal vragen had, en ik heb dat zo voorzichtig mogelijk geprobeerd te formuleren, zonder aanvallen of wat dan ook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar afgezien van het feit dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, heeft hij in deel één al eens geroepen dat het hun bedrijf is.
Dat het op zijn naam staat boeit niet zoveel, afhankelijk van de bedrijfsvorm, als ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.
Maar misschien is het verstandiger om eerst even goed te bedenken hoe dat soort dingen in elkaar steken voor dat je hem er van gaat beschuldigen dat hij nu en "haar huis" heeft, en "zijn bedrijf" en zij niets zou hebben en ook nog eens moet betalen.
Je hebt ook gelijk.Gisteravond is een hoop duidelijk geworden. Vanavond de financien en de gevolgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 00:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Sorry hoor dat ik een aantal vragen had, en ik heb dat zo voorzichtig mogelijk geprobeerd te formuleren, zonder aanvallen of wat dan ook.
Ik wéét dat hij in deel ''en heeft geroepen dat het hun bedrijf is en dat het op zijn naam staat, ik vroeg hem alleen hoe dat dan precies zat met haar deel. Volgens mij heeft zij dan namelijk ook recht op een deel van de inkomsten uit dat bedrijf, maar misschien vergis ik mij?
Ik lees nu pas andere dingen, die waren toen nog niet gepost, ze wil hélemaal niets en ze krijgt nu ineens méér salaris van haar vriend i.p.v. minder. Dus blijkbaar hoeft ze dan geen ''baantje'' erbij te zoeken, maar dat wist ik toen nog niet, ik wist toen ook nog niet dat ze haar deel van het bedrijf aan hem zou schenken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het mooi als ze als vrienden verder kunnen gaan en dat alles
zo soepel wordt geregeld, maar eerlijk is eerlijk, álles is het in zijn voordeel, uiteindelijk blijft zij over met niks.
En uiteindelijk is het toch zo dat hij én het huis heeft én het bedrijf, ik had hem daar niet van beschuldigd ik had dit slecht geconstateerd, daarom zei ikdat ze er wel héél slecht vanaf komt..
En eigenlijk vind ik dat nog steeds.
Ik ben volledig onpartijdig, want ik ken betyar niet en ik ken zijn vrouw niet, ik reageer alleen op
een topic en op zijn posts, ik neem toch aan dat dat mag, aangezien hij er zelf een topic over opent.
Ze voelt zich schuldig, duh.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:20 schreef betyar het volgende:
Wat is er duidelijk geworden dan? Voor haar of voor jou?quote:Op woensdag 25 november 2015 05:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk.Gisteravond is een hoop duidelijk geworden. Vanavond de financien en de gevolgen.
Beidequote:Op woensdag 25 november 2015 07:09 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat is er duidelijk geworden dan? Voor haar of voor jou?
Wat me een beetje verbaasd is dat je dit (financieel/ materieel) gemakkelijk lijkt te accepteren maar wanneer ze je een arm geeft/ neemt je je ongemakkelijk begint te voelen?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:20 schreef betyar het volgende:
Natuurlijk twijfelt die, die heeft nu al spijt !quote:Op maandag 23 november 2015 19:21 schreef betyar het volgende:
Even een update,
Zaterdagavond een appje gekregen van mijn vrouw, ze stuurde dit plaatje:
[..]
Gisteren gezellig met z'n vieren naar de Efteling geweest.
Ik vroeg halverwege de dag hoe ze het vond, ze zweeg en ik vroeg: Beladen?
Ja was haar antwoord want ik weet niet hoe ik me moet opstellen naar jou.
Gewoon normaal met een afstandje zei ik.
Liepen weer gewoon verder en ben ik met de kinderen gaan schaatsen. De kinderen wilde van een glijbaan en ik ben toen gaan roken. Kom ik terug met twee koffie zat madam te huilen. Ik vroeg wat er was en wat ze dacht. "Ik weet niet wat ik denk" was haar antwoord. Verder niet mee rover gehad. Vervolgens later die dag tijdens de wandeling naar een attractie stak ze haar arm onder mijn arm heen met de vraag of dat mocht, ik zweeg maar liet merken dat ik er niet van gediend was.
Einde van de dag vroeg ik of ze een fijne dag heeft gehad en of het beladen gevoel weg was, Een leuke dag en het beladen gevoel was nog een beetje aanwezig omdat ze het gevoel had dat ze met haar vriend daar moest zijn.
Dit vind ik dus verschrikkelijk en voel me daardoor niet op mijn gemak omdat ik nu denk dat ze twijfelt. Ik wil haar niet eens terug. Maar vanwege het feit dat zij ook daar haar geluk niet zal vinden. Ik hoop dat ze vlug over haar "verlies" heen is en daar gelukkig wordt.
Groetjes en tot zover de update.
TS wil haar niet eens terug en heeft geen interesse om de situatie zoals deze nu is te destabiliseren. Buiten dan een momentje om even haha te denken win je er helemaal niks mee en verlies je een hoop.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:23 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik zou die 2 zwaantjes doorsturen naar hem en erbij schrijven, Kijk, de relatie met X, met mij is het 17 jaar goed gegaan, met jou anderhalf jaar.
"Verkoop jullie huis aan jullie kinderen. Eventueel laat de kinderen het huis betalen en schenk de kinderen dat geld jaarlijks. Een notaris legt jullie dat wel uit hoe dat het beste kan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:02 schreef betyar het volgende:
[..]
4,7 30 jaar vast
Nou ik ben in elk geval blij dat jij ook ziet dat ik gelijk heb, want als iedereen die ook maar een paarquote:Op woensdag 25 november 2015 05:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk.Gisteravond is een hoop duidelijk geworden. Vanavond de financien en de gevolgen.
ik heb het gevoel dat het eerder omgekeerd is, maar misschien zie ik dat wel verkeerd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ja, in het aard van het beestje zit toch dat ik mezelf wegcijfer voor een ander. Heel klote en daar zal ik aan moeten werken.
quote:Op woensdag 25 november 2015 10:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ik ben in elk geval blij dat jij ook ziet dat ik gelijk heb, want als iedereen die ook maar een paar
vraagtekens zet bij dit hele verhaal aangevallen gaat worden dan ga ik hier niet meer reageren.
Ik wil dan ook nogmaals benadrukken dat ik volledig onpartijdig ben, ik ken jou niet en ik ken je vrouw niet, maar ik blijf het allemaal een vreemd verhaal vinden.
De ene keer zeg je dat je haar de deur gewezen hebt en de andere keer zeg je weer dat ze zelf weg wilde.Dan zeg je weer dat de deur altijd open staat, daarna klaag je dat ze te vaak over de vloer komt.
Zij deed de boekhouding van jullie bedrijf begrijp ik nu, dat het een puinhoop was geworden kom je nu pas achter, dus al die tijd heb jij er ook niet naar omgekeken.
Ze schenkt jou het huis,het huis waarvan je zelf zegt dat daar voor 115k aan is verbouwd, dus ondertussen aardig wat waard is, ze schenkt jou ook nog eens het bedrijf, het bedrijf waar ze zelf ook aan heeft meebetaald aangezien jij al het geld wat je verdiende in het bedrijf hebt gestoken, dus alle andere kosten waren dan voor haar, ze hoeft ook haar deel niet van de inkomsten uit het bedrijf én ze gaat ook nog eens de helft van de hypotheek betalen plus nog een X bedrag per maand als bijdrage voor het onderhoud van de de kinderen.
Ik vind het nogal véél hoor!
Vooral als je zegt dat jij je zelf wegcijfert,
[..]
ik heb het gevoel dat het eerder omgekeerd is, maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
Ook zag ik dat mensen vonden dat zij met jou speelt, maar ook dat zie ik anders en ik weet alleen wat ik hier lees en wat jij hier post, maar dat terugvragen van die ring, de ring laten polijsten en dan weer teruggeven het vragen of ze je mist, het toch eerst stiekem een beetje verkneutelen dat haar vriend haar salaris had gekort, bij dat soort dingen ga ik me toch afvragen of je niet gewoon leuk gaat staan babbelen met je vrouw bij het voetbal van je zoontje om haar nog eventjes te vriend te houden en alle omstanders te laten zien wat een geschikte en aardige vent je eigenlijk
bent om daarna, als alles is geregeld, huis en bedrijf van jou, pas écht je boosheid te laten zien en het haar toch moeilijk gaat maken om bijvoorbeeld de kinderen te zien, met de houding die je nu aanneemt staat iedereen aan jou kant, je vrienden en zelfs je schoonmoeder en de meeste mensen in dit topic, maar ik hoop uiteraard dat dit niet zo zal zijn.
Ik zeg ook niet dat ik niet aan jou kant sta, ik sta aan niemands kant, want nogmaals ik ken jou niet en ook je vrouw niet, ik zie alleen wat hier allemaal in het topic staat, maar ik begrijp wél waarom je alles zo snel mogelijk wilt regelen zónder mediator erbij.
Je (ex)vrouw laat nu álles gebeuren in jou voordeel, waarschijnlijk omdat ze zich schuldig voelt, maar ook omdat jullie 2 kinderen hebben en die wil ze in de toekomst natuurlijk wél graag kunnen blijven bezoeken.
Ik hoop ook dat dat in elk geval gaat lukken en dat ze de kinderen niet alleen mag ophalen als jij een avondje wil stappen.
Een scheiding is áltijd verdrietig, zeker als er kinderen bij zijn betrokken, dus als ''vrienden'' uit
elkaar is geweldig, maar als vriend laat je haar nu wel achter met zo goed als niets en ik denk
dat jij ook wel weet dat als je hier een mediator bij zou betrekken dat het financieel dan ook
héél anders gaat uitpakken voor jou.
Maar goed, je zegt dat zij dit allemaal zo wil, als dat zo is dan is dat zo, dan heb ik er verder
ook niets meer aan toe te voegen eigenlijk.
Het is nu wel duidelijk dat je iets mist... en dat is vooral testosteron.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep. Wij zijn niet zo moeilijk hoor. Ik vroeg haar wat zij denkt als ik die kroeg binnenloop en hem zou zien. Zegt ze: Jij? Jij bestelt een biertje en vraagt of ik nog goed ben in bed om vervolgens een aai over zijn bol te geven............. Mijn ex kent me kent me wel zeg.
Hoewel ik mijn twijfels heb, ik zou hem negeren denk ik.
een Fanalysequote:Op woensdag 25 november 2015 10:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ik ben in elk geval blij dat jij ook ziet dat ik gelijk heb, want als iedereen die ook maar een paar
vraagtekens zet bij dit hele verhaal aangevallen gaat worden dan ga ik hier niet meer reageren.
Ik wil dan ook nogmaals benadrukken dat ik volledig onpartijdig ben, ik ken jou niet en ik ken je vrouw niet, maar ik blijf het allemaal een vreemd verhaal vinden.
De ene keer zeg je dat je haar de deur gewezen hebt en de andere keer zeg je weer dat ze zelf weg wilde.Dan zeg je weer dat de deur altijd open staat, daarna klaag je dat ze te vaak over de vloer komt.
Zij deed de boekhouding van jullie bedrijf begrijp ik nu, dat het een puinhoop was geworden kom je nu pas achter, dus al die tijd heb jij er ook niet naar omgekeken.
Ze schenkt jou het huis,het huis waarvan je zelf zegt dat daar voor 115k aan is verbouwd, dus ondertussen aardig wat waard is, ze schenkt jou ook nog eens het bedrijf, het bedrijf waar ze zelf ook aan heeft meebetaald aangezien jij al het geld wat je verdiende in het bedrijf hebt gestoken, dus alle andere kosten waren dan voor haar, ze hoeft ook haar deel niet van de inkomsten uit het bedrijf én ze gaat ook nog eens de helft van de hypotheek betalen plus nog een X bedrag per maand als bijdrage voor het onderhoud van de de kinderen.
[..]
ik heb het gevoel dat het eerder omgekeerd is, maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
Ook zag ik dat mensen vonden dat zij met jou speelt, maar ook dat zie ik anders en ik weet alleen wat ik hier lees en wat jij hier post, maar dat terugvragen van die ring, de ring laten polijsten en dan weer teruggeven het vragen of ze je mist, het toch eerst stiekem een beetje verkneutelen dat haar vriend haar salaris had gekort, bij dat soort dingen ga ik me toch afvragen of je niet gewoon leuk gaat staan babbelen met je vrouw bij het voetbal van je zoontje om haar nog eventjes te vriend te houden en alle omstanders te laten zien wat een geschikte en aardige vent je eigenlijk
bent om daarna, als alles is geregeld, huis en bedrijf van jou, pas écht je boosheid te laten zien en het haar toch moeilijk gaat maken om bijvoorbeeld de kinderen te zien, met de houding die je nu aanneemt staat iedereen aan jou kant, je vrienden en zelfs je schoonmoeder en de meeste mensen in dit topic, maar ik hoop uiteraard dat dit niet zo zal zijn.
Ik zeg ook niet dat ik niet aan jou kant sta, ik sta aan niemands kant, want nogmaals ik ken jou niet en ook je vrouw niet, ik zie alleen wat hier allemaal in het topic staat, maar ik begrijp wél waarom je alles zo snel mogelijk wilt regelen zónder mediator erbij.
Je (ex)vrouw laat nu álles gebeuren in jou voordeel, waarschijnlijk omdat ze zich schuldig voelt, maar ook omdat jullie 2 kinderen hebben en die wil ze in de toekomst natuurlijk wél graag kunnen blijven bezoeken.
Ik hoop ook dat dat in elk geval gaat lukken en dat ze de kinderen niet alleen mag ophalen als jij een avondje wil stappen.
Een scheiding is áltijd verdrietig, zeker als er kinderen bij zijn betrokken, dus als ''vrienden'' uit
elkaar is geweldig, maar als vriend laat je haar nu wel achter met zo goed als niets en ik denk
dat jij ook wel weet dat als je hier een mediator bij zou betrekken dat het financieel dan ook
Maar goed, je zegt dat zij dit allemaal zo wil, als dat zo is dan is dat zo, dan heb ik er verder
Ze verwacht dat je een denigrerende grap maakt over haar waarbij je bovendien het lachertje van de kroeg wordt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep. Wij zijn niet zo moeilijk hoor. Ik vroeg haar wat zij denkt als ik die kroeg binnenloop en hem zou zien. Zegt ze: Jij? Jij bestelt een biertje en vraagt of ik nog goed ben in bed om vervolgens een aai over zijn bol te geven.............
En toch is alle ellende bij haar begonnen en zou die persoon ook vooral op de blaren moeten zitten. Helemaal in haar geval omdat ze het echt heel erg egoïstisch en aso heeft aangepakt.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:25 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 25 november 2015 00:06 schreef praadje het volgende:
Ook niet onbelangrijk, heeft ze zich al uitgeschreven op jouw adres? En zolang zij meebetaalt aan de hypotheek kan zij zomaar weer in het huis intrekken zonder dat jouw toestemming nodig is?
Kijk ik ga niets goedpraten, en ik ga hier ook niet de moraalridder uithangen.quote:Op woensdag 25 november 2015 14:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En toch is alle ellende bij haar begonnen en zou die persoon ook vooral op de blaren moeten zitten. Helemaal in haar geval omdat ze het echt heel erg egoïstisch en aso heeft aangepakt.
Vandaag om tafel gezeten wat betreft de financiën, We betalen de vaste lasten gezamenlijk en gaan volgende week naar mijn accountant die ook dit soort dingen regelt wat betreft het fiscale gebeuren. Zijn beide akkoord gegaan, onderhoud van de woning neem ik geheel voor mijn rekening want wat ik slijt moet ik ook betalen vind ik. Ik heb ook gezegd dat ik haar in de toekomst wil uitkopen en inderdaad zoals Barrah zegt zal haar uitkopen onder een lening geschieden maar met als "onderpand" het weiland achter ons huis. Ze stemde tegen maar toen kwam de boekhouder met de vraag " wat als je relatie daar stuk gaat"? Tja, toen gaf ze mij gelijk.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:25 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
Sorry.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:31 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ze verwacht dat je een denigrerende grap maakt over haar waarbij je bovendien het lachertje van de kroeg wordt.
Interessant dat je je daar wel mee kunt/wil identificeren.
Mijn schoonmoeder zal ik nooit maar dan ook nooit laten vallen. Ik wil helemaal niet dat mijn ex op de blaren gaat zitten. Haar nadelen die hier zijn gepost hebben we vanavond besproken en we komen hier gewoon netjes uit.quote:Op woensdag 25 november 2015 15:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Kijk ik ga niets goedpraten, en ik ga hier ook niet de moraalridder uithangen.
Hun huwelijk is op de klippen gelopen, de manier waarom is pijnlijk, maar hij heeft zelf ook wel
toegegeven dat hij ergens wat steken heeft laten vallen.
Maar goed jij wil dat zij op de blaren gaat zitten.
Als alles gebeurd zoals hij wil dan zit zij straks zéker op de blaren, dus dat heeft hij dan wel bereikt.
Ook al blijft hij herhalen dat hij het beste voor haar wil en haar het beste gunt.
Als hij wil dat ze op de blaren zit dan denk ik, zég dat dan ook eerlijk, want uit alles blijkt dat hij dit
inderdaad wil.
Ik vraag me dan ook af of zijn schoonmoeder, die nu nog volledig aan zijn kant staat, weet wat hij
allemaal van plan is. Ik kan me bijna niet voorstellen dat haar moeder graag ziet dat haar dochter
straks volledig met lege handen staat en dat het huis van de kant van haar familie straks ook in
het bezit is van haar ex-schoonzoon.
Nu zegt hij nog dat hij een tussendeur wil plaatsen voor Oma, maar ik vraag me dan af of dat straks, als alles op papier van hem is, nog steeds zo is.
Hij is nu al aan het daten geslagen, kwestie van tijd dat dat problemen gaat geven.
De problemen worden nog groter als hij een andere partner krijgt die bij hem komt inwonen, zou
die dan ook zo blij zijn met die tussendeur?
Dat gaan we volgende week bespreken met de accountant.quote:Op woensdag 25 november 2015 00:06 schreef praadje het volgende:
Ook niet onbelangrijk, heeft ze zich al uitgeschreven op jouw adres? En zolang zij meebetaalt aan de hypotheek kan zij zomaar weer in het huis intrekken zonder dat jouw toestemming nodig is?
Oké het lijkt erop dat jullie nu het meeste goed hebben geregeld, rest mij alleen nog om julliequote:Op donderdag 26 november 2015 01:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder zal ik nooit maar dan ook nooit laten vallen. Ik wil helemaal niet dat mijn ex op de blaren gaat zitten. Haar nadelen die hier zijn gepost hebben we vanavond besproken en we komen hier gewoon netjes uit.
En met een nieuwe partner ben ik helemaal niet mee bezig, ik ga op stap met een meisje die weet van mijn situatie en weet ook dat ik helemaal niet zit te wachten op een nieuwe partner, valt het onder daten, jazeker, maar niet met een uitkomst die menig man zou willen. Ik ben ook nog de boel aan het verwerken en heb helemaal geen behoefte aan een "rebound relatie". Kan ik mezelf en een ander niet aandoen.
Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik hoop het niet.quote:Op donderdag 26 november 2015 18:05 schreef praadje het volgende:
Ik krijg het gevoel dat jullie allebei op jullie tenen lopen om maar aardig en lief voor elkaar te blijven en elkaar niet te kwetsen. Jij laat haar ring polijsten, zij maakt je bed op. En toch heb ik het gevoel dat er onderhuids een bom zit die ooit nog gaat exploderen.
Prima, de kinderen hebben het moeilijk, leg ze iedere keer maar uit dat mama weg is en bij een ander woont. De jongste huilt veel maar praat wel gelukkig. De oudste kan naar de psycholoog.quote:Op zondag 29 november 2015 22:13 schreef praadje het volgende:
Betyar, hoe is het nu? En hoe zijn de kinderen er onder?
Ja. De jongste zat hier aan tafel met en leunde met haar hoofd op haar hand. Ik zei meis, dat wil ik niet. Gewoon met twee handjes eten. Toen zei ze dat **** hun tikte met een pollepel als ze zo zaten, ik schrok en vroeg of dat pijn deed. Ja zei ze, ik voelde mijn maag omdraaien en toen zei ze dat het een grapje was waarna mijn zoon meteen zei dat hij dat echt deed. Ik heb dat tegen mijn ex gezegd en madam zei vrolijk: Ik zal het doorgeven". De kids zeggen dat hij niet meer tikt met een pollepel maar ze met een vinger tikt, zo je wijsvinger achter je duim en dan laten schieten de pollepel slaat ie nu enkel op de tafel. Daar ben ik nu dus wel boos over. Gisteren waren we bij mijn zus en ik zei Moet je eens horen: Ik vroeg aan de jongste, die flapt er werkelijk waar alles gewoon uit, wat **** doet als ze stout zijn. Dan tikt ie met een pollepel maar nu niet meer nu doet hij zo met zijn vinger. Mijn zus schrok zich enorm. Ik ga nu geen maatregelen treffen en heb mijn zus gevraagd om mee op te letten naar de kids.quote:Op zondag 29 november 2015 23:52 schreef Leandra het volgende:
"Hij de kinderen met nog een vinger durft aan te raken"??
Hoezo dat? Is er iets gebeurd?
Nou, dat gaat lekker als hij een paar keer contact heeft gehad met de kinderen en dat soort dingen dan al gebeuren.quote:Op maandag 30 november 2015 00:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja. De jongste zat hier aan tafel met en leunde met haar hoofd op haar hand. Ik zei meis, dat wil ik niet. Gewoon met twee handjes eten. Toen zei ze dat **** hun tikte met een pollepel als ze zo zaten, ik schrok en vroeg of dat pijn deed. Ja zei ze, ik voelde mijn maag omdraaien en toen zei ze dat het een grapje was waarna mijn zoon meteen zei dat hij dat echt deed. Ik heb dat tegen mijn ex gezegd en madam zei vrolijk: Ik zal het doorgeven". De kids zeggen dat hij niet meer tikt met een pollepel maar ze met een vinger tikt, zo je wijsvinger achter je duim en dan laten schieten de pollepel slaat ie nu enkel op de tafel. Daar ben ik nu dus wel boos over. Gisteren waren we bij mijn zus en ik zei Moet je eens horen: Ik vroeg aan de jongste, die flapt er werkelijk waar alles gewoon uit, wat **** doet als ze stout zijn. Dan tikt ie met een pollepel maar nu niet meer nu doet hij zo met zijn vinger. Mijn zus schrok zich enorm. Ik ga nu geen maatregelen treffen en heb mijn zus gevraagd om mee op te letten naar de kids.
Tijd voor een dagboekje denk ik zo.
quote:Op zondag 29 november 2015 23:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze wordt fiscaal partner van hem zodat mocht het daar mis gaan de instanties niet bij mij aankloppen.
Puur nieuwsgierigheid hoor, maar spreekt dit elkaar niet tegen.quote:Blijven beide eigendom van het huis en ik word vruchtgebruiker voor haar deel.
Dit.quote:Op maandag 30 november 2015 06:26 schreef avotar het volgende:
[..]
[..]
Puur nieuwsgierigheid hoor, maar spreekt dit elkaar niet tegen.
Als het huis ook haar eigendom is en het loopt bij "hem" fout.... wat gebeurt er dan met het huis?
Dan blijf ik erin zitten. Zie het als wanneer je het huis op de kinderen zet. Kun je ook vruchtgebruik toepassen zodat de kinderen je er niet uit kunnen zetten.quote:Op maandag 30 november 2015 06:26 schreef avotar het volgende:
[..]
[..]
Puur nieuwsgierigheid hoor, maar spreekt dit elkaar niet tegen.
Als het huis ook haar eigendom is en het loopt bij "hem" fout.... wat gebeurt er dan met het huis?
Geen idee wat ze ervan vindt. Die roze bril hè......quote:Op maandag 30 november 2015 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dat gaat lekker als hij een paar keer contact heeft gehad met de kinderen en dat soort dingen dan al gebeuren.
Overigens snap ik ook niet dat hun moeder daar niet op reageert, of vindt zij het wel normaal om de kinderen fysiek aan te pakken?
Nou, mijn bril kan zo roze niet zijn, of iedereen blijft met zijn tengels van mijn kind af. Ook met de vinger knippen hoort daar bij.quote:Op maandag 30 november 2015 07:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee wat ze ervan vindt. Die roze bril hè......
Dit....quote:Op maandag 30 november 2015 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, mijn bril kan zo roze niet zijn, of iedereen blijft met zijn tengels van mijn kind af. Ook met de vinger knippen hoort daar bij.
Vertellen dat mama weg is en bij een ander woont, lijkt ook alsof het heel feitelijk wordt verteld, maar ik vind dat toch ook niet heel fijn naar de kinderen toe.quote:Op maandag 30 november 2015 10:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Zonder context kun je daar niks zinnigs over zeggen natuurlijk. Kinderen geven vaak een sociaal wenselijk antwoord als ze een gesloten vraag krijgen voorgelegd. Zeker als ze zien dat een ouder schrikt door iets wat zij gezegd hebben.
Zulke vragen stellen en op assertieve wijze het ouderlijke gezag van je ex-partner ondermijnen is in ieder geval niet in het belang van de kinderen.
Ik denk niet dat het verzonnen is maar het zou net zo goed in een hilarische setting plaats kunnen hebben gevonden.quote:Op maandag 30 november 2015 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vertellen dat mama weg is en bij een ander woont, lijkt ook alsof het heel feitelijk wordt verteld, maar ik vind dat toch ook niet heel fijn naar de kinderen toe.
Jij denkt dat het verhaal van de pollepel niet waar is? Waarom zou een kind, dit kind, dat verzinnen?
De intentie om een goede relatie te behouden met de partner van zijn ex is er nooit geweest.quote:Op maandag 30 november 2015 10:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Zijn ex-partner vertellen dat hij niet voor zichzelf instaat als er nog een keer zoiets gebeurd (terwijl hij niet met zekerheid kan zeggen wat er is gebeurd) is een motie van wantrouwen. Dat staat haaks op de intentie om samen het belang van de kinderen voorop te stellen.
Hij spreekt zichzelf steeds tegen, dat is nogal verwarrend..quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep. Wij zijn niet zo moeilijk hoor. Ik vroeg haar wat zij denkt als ik die kroeg binnenloop en hem zou zien. Zegt ze: Jij? Jij bestelt een biertje en vraagt of ik nog goed ben in bed om vervolgens een aai over zijn bol te geven............. Mijn ex kent me kent me wel zeg.
Hoewel ik mijn twijfels heb, ik zou hem negeren denk ik.
Ik heb het over de relatie met zijn ex. Hij verwijt haar indirect dat zij niet in staat is voor de veiligheid van hun kinderen in te staan. Hij voegt daar aan toe dat hij de volgende keer wel in moet grijpen. Dan ram je een flinke wig in het idee van 'samen' het belang van de kinderen voorop.quote:Op maandag 30 november 2015 12:23 schreef FANN het volgende:
De intentie om een goede relatie te behouden met de partner van zijn ex is er nooit geweest.
ah... okéquote:Op maandag 30 november 2015 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik heb het over de relatie met zijn ex. Hij verwijt haar indirect dat zij niet in staat is voor de veiligheid van hun kinderen in te staan. Hij voegt daar aan toe dat hij de volgende keer wel in moet grijpen. Dan ram je een flinke wig in het idee van 'samen' het belang van de kinderen voorop.
De eerste scheurtjes op weg naar een vechtscheiding.
Mee eens.quote:Op maandag 30 november 2015 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, mijn bril kan zo roze niet zijn, of iedereen blijft met zijn tengels van mijn kind af. Ook met de vinger knippen hoort daar bij.
Hypotheek blijft op onze naam staan. Aftrek gaat op de gezamenlijke rekening van de kids.quote:Op maandag 30 november 2015 09:34 schreef Lienekien het volgende:
Vruchtgebruik na een scheiding, nog nooit van gehoord.
Zij kan na verloop van tijd de rente over haar deel niet meer aftrekken.
Neuh, dat gaat niet gebeuren. Mijn dochtertje is nogal een flapuit, die vertelt echt wel de waarheid, daarnaast mag zij hem erg graag.quote:Op maandag 30 november 2015 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik heb het over de relatie met zijn ex. Hij verwijt haar indirect dat zij niet in staat is voor de veiligheid van hun kinderen in te staan. Hij voegt daar aan toe dat hij de volgende keer wel in moet grijpen. Dan ram je een flinke wig in het idee van 'samen' het belang van de kinderen voorop.
De eerste scheurtjes op weg naar een vechtscheiding.
Als zij er niet meer woont kan zij geen rente meer aftrekken.quote:Op maandag 30 november 2015 21:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Hypotheek blijft op onze naam staan. Aftrek gaat op de gezamenlijke rekening van de kids.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |