Die heb ik enorm goed gekend, ik heb heel haar vaders kant mee weggebracht. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en hebben toen oma naar het verzorgingstehuis moest dit huis flink opgeknapt. Ik wilde eerst trouwen onder huwelijkse voorwaarden, de notaris waar wij waren adviseerde dit niet omdat de gehele verbouwing inclusief uren etc. etc. mocht het tot een scheiding komen ten nadele van mij zou zijn. Nu is zij vertrokken en wil ze niets. Ik krijg het niet over mijn hart dat wanneer mij iets overkomt zij "haar" huis kwijt is. Beetje duidelijk zo?quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok, haar oma dan. die heb jij ws nooit hebt gekend? Waarom zit jij dan nog in haar huis?
Dat stookt niet helemaal met wat je eerder hebt gezegd, maar misschien heb ik het mis.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Zij ging inderdaad rechtstreeks naar hem, ze verlangde er zo naar en vind het prima zo. Uiteraard kies ik nu het beste voor de kinderen EN voor mij. Als we hier netjes uit kunnen komen vind ik het prima ik zal haar ook ten alle tijden helpen en steunen waar ik kan en vice versa. 18 jaar is niet niks..
Ze wil helemaal niet in het huis wonen, ze wil bij haar vriend zijn.
quote:Op zondag 15 november 2015 13:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, ik heb haar toch echt gezegd dat ze kon vertrekken.
Maar je hebt er geen problemen mee om haar te zeggen dat ze moet vertrekken en om haar de helftquote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
Jullie hebben ook nog samen een bedrijf, zit daar ook geld van haar in?quote:Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.
Dat bedoelde ik dus ook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:41 schreef Tayu het volgende:
Of misschien was dat niet eens nodig, dat hij bij haar in zou zijn getrokken, maar was alleen jouw vertrek voldoende geweest.
Ik heb gezegd dat ze haar spullen kon pakken ja omdat ze niets meer voor me voelde en alleen bij hem wilde zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:14 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat stookt niet helemaal met wat je eerder hebt gezegd, maar misschien heb ik het mis.
[..]
[..]
Maar je hebt er geen problemen mee om haar te zeggen dat ze moet vertrekken en om haar de helft
van de hypotheek te laten betalen terwijl het toch een beetje meer ''haar'' huis is dan het jouw huis?
(Gevoelsmatig dan, omdat je het over ''geweten'' hebt..Juridisch zit dit misschien anders in elkaar.)
[..]
Jullie hebben ook nog samen een bedrijf, zit daar ook geld van haar in?
Op wiens naam staat het bedrijf?
[..]
Dat bedoelde ik dus ook.
ah... er is inmiddels al een antwoord zie ik.
Kom op, het is al decennia lang niet meer gebruikelijk om in gemeenschap van goederen te trouwen en zeker niet als de vrouw meer goederen bezit dan de man. Maar het was voor jou in dit geval wel een goede deal? Is het niet?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb ik enorm goed gekend, ik heb heel haar vaders kant mee weggebracht. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en hebben toen oma naar het verzorgingstehuis moest dit huis flink opgeknapt. Ik wilde eerst trouwen onder huwelijkse voorwaarden, de notaris waar wij waren adviseerde dit niet omdat de gehele verbouwing inclusief uren etc. etc. mocht het tot een scheiding komen ten nadele van mij zou zijn. Nu is zij vertrokken en wil ze niets. Ik krijg het niet over mijn hart dat wanneer mij iets overkomt zij "haar" huis kwijt is. Beetje duidelijk zo?
Jullie hebben samen een bedrijf, maar het bedrijf staat op jouw naam, heeft zij ook geldquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ze haar spullen kon pakken ja omdat ze niets meer voor me voelde en alleen bij hem wilde zijn.
Zij wil juist dat ik hier ook blijf zitten, dus tja dan doen we dat op deze manier.
Hebben samen een bedrijf want gemeenschap van goederen, bedrijf staat op mijn naam.
Ik denk dat je ex zich enorm schuldig voelt en om héél eerlijk te zijn ben jij daar wel een béétjequote:Op dinsdag 24 november 2015 19:20 schreef betyar het volgende:
Mijn ex heeft tegen me gezegd dat ze mij niet nog meer pijn wil aandoen en niet nog meer van me wil afnemen en dat ze me wil helpen en ondersteunen waar ze kan. Nou prima toch.
Correct het is van mij allemaal een vooropgezet plan geweest toen ik haar op mijn 17e leerde kennen. Uiteraard beschikte over de helderziendheid dat eerst haar tante zou sterven, daarna een krappe anderhalf jaar later haar vader. Na haar vader twaalf dagen later haar opa en daarna haar oma zodat zij enigst erfgenaam zou zijn. Ik heb die lul van haar vriend in haar kut geduwd zo'n anderhalf jaar lang. Dat heb ik allemaal voor haar verzwegen en heb me totaal niet ingezet voor ons huwelijk en gezin.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Kom op, het is al decennia lang niet meer gebruikelijk om in gemeenschap van goederen te trouwen en zeker niet als de vrouw meer goederen bezit dan de man. Maar het was voor jou in dit geval wel een goede deal? Is het niet?
Je hebt haar haar eigen huis uitgejaagd, dus nee, dat maakt mij niets duidelijk. Dan enkel dat jij in gemeenschap van goederen een goede deal voor jezelf hebt weten te sluiten, en de werkelijke eigenaresse van dat huis waar jij nu in woont de deur hebt gewezen.
Maar wel fijn dat ze dan zo nog zo onder je duim zit dat ze zelfs nog meebetaalt aan de maandelijkse woonlasten. Terwijl ze niet eens in haar eigen huis kan wonen en niet eens bij haar eigen kinderen kan zijn.
We hadden niet ieder ons eigen geld. Het geld wat ik verdiende heb ik in het bedrijf gestopt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Jullie hebben samen een bedrijf, maar het bedrijf staat op jouw naam, heeft zij ook geld
geinvesteerd in het bedrijf?
Niet echt. Schuldig? Misschien wel. Maar da tik daar misbruik van maak? Nee.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik denk dat je ex zich enorm schuldig voelt en om héél eerlijk te zijn ben jij daar wel een béétje
misbruik van aan het maken.
Wees eens eerlijk. Wiens idee was het om dit weekend "gezellig" naar de Efteling te gaan?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet echt. Schuldig? Misschien wel. Maar da tik daar misbruik van maak? Nee.
Oké, jij hebt al je geld dat je in al die jaren verdiende in ''jullie'' bedrijf gestopt wat op jouw naamquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:27 schreef betyar het volgende:
[..]
We hadden niet ieder ons eigen geld. Het geld wat ik verdiende heb ik in het bedrijf gestopt.
Heeft of had zij überhaupt een rol in het bedrijf?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:27 schreef betyar het volgende:
[..]
We hadden niet ieder ons eigen geld. Het geld wat ik verdiende heb ik in het bedrijf gestopt.
Dat vind ik dus ook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké, jij hebt al je geld dat je in al die jaren verdiende in ''jullie'' bedrijf gestopt wat op jouw naam
staat en zij heeft er geen geld in gestopt, dan heeft zij al het geld dat ze verdiende aan het
huishouden en vaste lasten uitgegeven?
Dus je hebt nu het huis en je bedrijf, maar zij moet wel de helft van de hypotheek blijven
betalen, ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat ze er wel héél slecht vanaf komt...
Niet erg rationeel van haar, zou me niet verbazen als ze daar nog op terugkomt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:20 schreef betyar het volgende:
Mijn ex heeft tegen me gezegd dat ze mij niet nog meer pijn wil aandoen en niet nog meer van me wil afnemen en dat ze me wil helpen en ondersteunen waar ze kan. Nou prima toch.
Ergens las ik dat ze de boekhouding deed, ik weet niet of dat alleen de privé boekhouding wasquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:32 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heeft of had zij überhaupt een rol in het bedrijf?
Ik dacht dat dat tegen mij wasquote:Op dinsdag 24 november 2015 17:42 schreef Tayu het volgende:
Volgens mij wel, ik ben niet zo van het overdrijven:
Je laat haar trouwring polijsten (wat is dat voor een verwarrende boodschap), vraag haar of ze je mist (er is geen goed of ongemakkelijk antwoord mogelijk), vraagt of ze wel genoeg slaapt (ze zit op een roze wolk en heeft met een horeca-man maar een paar uur per nacht om de roze wolk te vieren... do the math).quote:Op maandag 23 november 2015 23:54 schreef betyar het volgende:
Oeh, Kun je me die uitleggen? Want anders ben ik wel erg in de war.
Dat klopt. Ze is net nog hier geweest en hebben we het over de kinderen gehad wat betreft slapen, eten, verjaardagen etc. etc. etc. Ook heb ik het over dit onderwerp gehad. Zij blijft bij het standpunt dat ik hier blijf zitten en ze mee blijft betalen totdat ik financieel gezond ben om het huis over te nemen tegen enkel de hypotheekwaarde. Ik wilde het eerst meteen overnemen maar daarvoor moest ik dan langs mijn ouders, wie wilde me ook helpen, ze zei dit lossen wij samen op zonder tussenkomst van anderen. Ze heeft vandaag een eigen rekening geopend en morgen weten we wat voor vaste lasten we ieder hebben. Zo zie je maar, dat wanneer je elkaar gewoon kunt blijven aankijken er altijd oplossingen zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké, jij hebt al je geld dat je in al die jaren verdiende in ''jullie'' bedrijf gestopt wat op jouw naam
staat en zij heeft er geen geld in gestopt, dan heeft zij al het geld dat ze verdiende aan het
Dus je hebt nu het huis en je bedrijf, maar zij moet wel de helft van de hypotheek blijven
betalen, ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat ze er wel héél slecht vanaf komt...
Nee.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:32 schreef Barrah het volgende:
[..]
Heeft of had zij überhaupt een rol in het bedrijf?
Vandaag ook nog over gehad, natuurlijk mist ze het hier, het bakje koffie op de bank en de kinderen. Wij zijn eigenlijk inderdaad "gezellige" exen, zaterdag gaan we met vrienden naar een concert. Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat tegen mij was
FANN
[..]
Je laat haar trouwring polijsten (wat is dat voor een verwarrende boodschap), vraag haar of ze je mist (er is geen goed of ongemakkelijk antwoord mogelijk), vraagt of ze wel genoeg slaapt (ze zit op een roze wolk en heeft met een horeca-man maar een paar uur per nacht om de roze wolk te vieren... do the math).
Het is allemaal zo dubbel en lijkt - zoals hierboven opgemerkt - geforceerd 'kijk ons eens leuke gezellige exen zijn voor de kids' uit te moeten stralen.
Het is geen verwijt, maar vooral een: wees eerlijk naar jezelf, dan gaat het beter en sneller beter.
De boekhouding heeft ze de afgelopen twee jaar vooral in de laden verstopt.........quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Ergens las ik dat ze de boekhouding deed, ik weet niet of dat alleen de privé boekhouding was
of ook van het bedrijf.
Komt nog wel.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Vandaag ook nog over gehad, natuurlijk mist ze het hier, het bakje koffie op de bank en de kinderen. Wij zijn eigenlijk inderdaad "gezellige" exen, zaterdag gaan we met vrienden naar een concert. Gewoon omdat het kan.
De vriendin van mijn beste maat gaat twee keer in de week bij haar ex eten met de kids en gaan ook allerlei uitstapjes doen met de kinds. Heeft mijn maat daar problemen mee? Nee, hij ziet dat als een positiviteit naar de kinderen toe. Waarom denkt iedereen dat er gevochten moet worden bij een scheiding?
Dat was haar idee. had ook de kaartjes gekocht.Ze wilde zelfs de zaterdag nadat ik haar de deur had "gewezen" nog naar Bellewaerde, pretpark in België.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk. Wiens idee was het om dit weekend "gezellig" naar de Efteling te gaan?
Zij voelde zich iig niet gemakkelijk, ze had het gevoel dat ze daar met haar vriend moest zijn ipv met jou.
Dus. Wie had dat gezellige uitje bedacht? En waarom?
Allejezus nog aan toe wat kun jij onbeschoft zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Kom op, het is al decennia lang niet meer gebruikelijk om in gemeenschap van goederen te trouwen en zeker niet als de vrouw meer goederen bezit dan de man. Maar het was voor jou in dit geval wel een goede deal? Is het niet?
Je hebt haar haar eigen huis uitgejaagd, dus nee, dat maakt mij niets duidelijk. Dan enkel dat jij in gemeenschap van goederen een goede deal voor jezelf hebt weten te sluiten, en de werkelijke eigenaresse van dat huis waar jij nu in woont de deur hebt gewezen.
Maar wel fijn dat ze dan zo nog zo onder je duim zit dat ze zelfs nog meebetaalt aan de maandelijkse woonlasten. Terwijl ze niet eens in haar eigen huis kan wonen en niet eens bij haar eigen kinderen kan zijn.
Voor maar slechts 115k aan verbouwd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Allejezus nog aan toe wat kun jij onbeschoft zijn.
Er wordt nog volop in gemeenschap van goederen getrouwd, en je doet nou wel alsof zijn vrouw een enorme erfenis had toen ze dat pand erfde, maar de kans is groot dat er nog voor een flink vermogen aan uitgegeven is, waardoor het pand nu veel meer waard is dan het was toen het geërfd werd.
Hoe haal je het in je hoofd om te doen alsof hij destijds wilde "profiteren" van de erfenis door in gemeenschap van goederen te trouwen....
Je bent echt ronduit onbeleefd met dat soort opmerkingen.
Sorry hoor, maar afgezien van het feit dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, heeft hij in deel één al eens geroepen dat het hun bedrijf is.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Ze wil niks en hoeft niks. Oké, wat speelgoed voor de kinderen. Ik heb ook tegen haar gezegd dat de kosten best hoog zullen zijn en ze misschien wel een baan bij moest gaan zoeken. Nee, dat wordt allemaal geregeld zij ze. Vroeg ik of haar vriend/baas haar meer salaris ging geven....... Dat klopt zei ze.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar afgezien van het feit dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, heeft hij in deel één al eens geroepen dat het hun bedrijf is.
Dat het op zijn naam staat boeit niet zoveel, afhankelijk van de bedrijfsvorm, als ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.
Maar misschien is het verstandiger om eerst even goed te bedenken hoe dat soort dingen in elkaar steken voor dat je hem er van gaat beschuldigen dat hij nu en "haar huis" heeft, en "zijn bedrijf" en zij niets zou hebben en ook nog eens moet betalen.
Hypotheek van 140k successierechten moesten ook worden betaald.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou is het wachten op de ervaringsdeskundigen die voor minimaal het dubbele verbouwd hebben....![]()
Misschien dat ik het even gemist heb hoor, maar haar deel van het bedrijf?quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:29 schreef betyar het volgende:
daarvoor moest ik dan langs mijn ouders, wie wilde me ook helpen, ze zei dit lossen wij samen op zonder tussenkomst van anderen. Ze heeft vandaag een eigen rekening geopend en morgen weten we wat voor vaste lasten we ieder hebben. Zo zie je
En hij had het net met ¤ 480 verlaagd omdat zijn was nu ook haar was was....quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze wil niks en hoeft niks. Oké, wat speelgoed voor de kinderen. Ik heb ook tegen haar gezegd dat de kosten best hoog zullen zijn en ze misschien wel een baan bij moest gaan zoeken. Nee, dat wordt allemaal geregeld zij ze. Vroeg ik of haar vriend/baas haar meer salaris ging geven....... Dat klopt zei ze.
Klopt, zullen ze wel hebben gepraat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hij had het net met ¤ 480 verlaagd omdat zijn was nu ook haar was was....
Wordt ook allemaal van mij. Nogmaals ze wil en hoeft niks.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:58 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Misschien dat ik het even gemist heb hoor, maar haar deel van het bedrijf?
Al bedacht hoe je dat gaat doen?
Maar goed... hypotheek van 140k gaat nergens over.... zelfs niet als die volledig annuïtair is.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Hypotheek van 140k successierechten moesten ook worden betaald.
4,7 30 jaar vastquote:Op dinsdag 24 november 2015 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed... hypotheek van 140k gaat nergens over.... zelfs niet als die volledig annuïtair is.
Dat is tegen 4,5% rente een goede ¤ 500 per maand (bruto).
Ik zat wel fout trouwens met die 500 bruto.... dat moet netto zijn als hij volledig annuitair zou zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:02 schreef betyar het volgende:
[..]
4,7 30 jaar vast
Ik mag haar niet eens uitkopen van haar. Gewoon overnemen als het lukt en klaar.
Hebben een spaarhypotheek. Bruto maandlast ¤ 665,41quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zat wel fout trouwens met die 500 bruto.... dat moet netto zijn als hij volledig annuitair zou zijn.
Tsja jullie kunnen dat wel zo willen doen, maar de belastingdienst denkt daar anders over. Jij zal over haar deel wat ze niet wil schenkingsbelasting moeten betalen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Wordt ook allemaal van mij. Nogmaals ze wil en hoeft niks.
Dat zien we tegen die tijd wel weer. Voor nu is dit de beste oplossing om derden buiten ons te houden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:10 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Tsja jullie kunnen dat wel zo willen doen, maar de belastingdienst denkt daar anders over. Jij zal over haar deel wat ze niet wil schenkingsbelasting moeten betalen.
En als ze alsnog alleen komt te staan en bijstand moet aanvragen komt de gemeente een stuk alimentatie bij jou halen als je dat nog niet zou betalen.
Niet uitkopen gaat de belastingdienst niet leuk vinden trouwens, die zal dat zien als een schenking en dan zal er schenkbelasting betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:02 schreef betyar het volgende:
[..]
4,7 30 jaar vast
Ik mag haar niet eens uitkopen van haar. Gewoon overnemen als het lukt en klaar.
Dat klopt. Verkopen is bij ons geen optie. En tja uitkopen, zal inderdaad wel een lening of zo worden, dat bespreken we morgen allemaal. Met de kinderen zijn er in ieder geval uit na een avondje papieren invullen, koffie en een biertje.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet uitkopen gaat de belastingdienst niet leuk vinden trouwens, die zal dat zien als een schenking en dan zal er schenkbelasting betaald moeten worden.
Ik vind het ook geen verstandige route, onder normale omstandigheden al niet, maar in dit geval zeker niet, dus ik zou wel gewoon uitkopen als dat kan. Desnoods door haar uitkoopsom van haar te lenen, maar eerlijk gezegd vind ik het sowieso een lastige constructie, als jullie geen van beiden meer kinderen krijgen met een ander maakt het allemaal niet zoveel uit, want dan gaat het uiteindelijk toch naar jullie kinderen (en ik ga er vanuit dat een eventueel volgend huwelijk sowieso onder huwelijkse voorwaarden zal zijn, omdat jullie al kinderen hebben, en je je kinderen niet zou willen benadelen), maar als een van beiden (of allebei) nog wel kinderen krijgt in een volgende relatie dan wordt het allemaal een beetje tricky met het huis uit haar familie.
Aan de andere kant.... als jullie het zouden verkopen zou je allebei ergens anders moeten wonen, dus wat dat betreft hoeft het geen probleem te zijn, maar dan denk ik wel dat je de boel zuiver moet scheiden, en haar dus moet uitkopen.
Fijn dat dat soepel gaat, er valt immers nog genoeg te regelen, maar het belangrijkste is gedaan!quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt. Verkopen is bij ons geen optie. En tja uitkopen, zal inderdaad wel een lening of zo worden, dat bespreken we morgen allemaal. Met de kinderen zijn er in ieder geval uit na een avondje papieren invullen, koffie en een biertje.
Vechten is het andere uiterstequote:Op dinsdag 24 november 2015 22:35 schreef betyar het volgende:
Vandaag ook nog over gehad, natuurlijk mist ze het hier, het bakje koffie op de bank en de kinderen. Wij zijn eigenlijk inderdaad "gezellige" exen, zaterdag gaan we met vrienden naar een concert. Gewoon omdat het kan.
De vriendin van mijn beste maat gaat twee keer in de week bij haar ex eten met de kids en gaan ook allerlei uitstapjes doen met de kinds. Heeft mijn maat daar problemen mee? Nee, hij ziet dat als een positiviteit naar de kinderen toe. Waarom denkt iedereen dat er gevochten moet worden bij een scheiding?
Het zit je nogal hoog, is het niet?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:19 schreef Tayu het volgende:
Yep. Wij zijn niet zo moeilijk hoor. Ik vroeg haar wat zij denkt als ik die kroeg binnenloop en hem zou zien. Zegt ze: Jij? Jij bestelt een biertje en vraagt of ik nog goed ben in bed om vervolgens een aai over zijn bol te geven............. Mijn ex kent me kent me wel zeg.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat dat soepel gaat, er valt immers nog genoeg te regelen, maar het belangrijkste is gedaan!
Sorry hoor dat ik een aantal vragen had, en ik heb dat zo voorzichtig mogelijk geprobeerd te formuleren, zonder aanvallen of wat dan ook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar afgezien van het feit dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, heeft hij in deel één al eens geroepen dat het hun bedrijf is.
Dat het op zijn naam staat boeit niet zoveel, afhankelijk van de bedrijfsvorm, als ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.
Maar misschien is het verstandiger om eerst even goed te bedenken hoe dat soort dingen in elkaar steken voor dat je hem er van gaat beschuldigen dat hij nu en "haar huis" heeft, en "zijn bedrijf" en zij niets zou hebben en ook nog eens moet betalen.
Je hebt ook gelijk.Gisteravond is een hoop duidelijk geworden. Vanavond de financien en de gevolgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 00:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Sorry hoor dat ik een aantal vragen had, en ik heb dat zo voorzichtig mogelijk geprobeerd te formuleren, zonder aanvallen of wat dan ook.
Ik wéét dat hij in deel ''en heeft geroepen dat het hun bedrijf is en dat het op zijn naam staat, ik vroeg hem alleen hoe dat dan precies zat met haar deel. Volgens mij heeft zij dan namelijk ook recht op een deel van de inkomsten uit dat bedrijf, maar misschien vergis ik mij?
Ik lees nu pas andere dingen, die waren toen nog niet gepost, ze wil hélemaal niets en ze krijgt nu ineens méér salaris van haar vriend i.p.v. minder. Dus blijkbaar hoeft ze dan geen ''baantje'' erbij te zoeken, maar dat wist ik toen nog niet, ik wist toen ook nog niet dat ze haar deel van het bedrijf aan hem zou schenken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het mooi als ze als vrienden verder kunnen gaan en dat alles
zo soepel wordt geregeld, maar eerlijk is eerlijk, álles is het in zijn voordeel, uiteindelijk blijft zij over met niks.
En uiteindelijk is het toch zo dat hij én het huis heeft én het bedrijf, ik had hem daar niet van beschuldigd ik had dit slecht geconstateerd, daarom zei ikdat ze er wel héél slecht vanaf komt..
En eigenlijk vind ik dat nog steeds.
Ik ben volledig onpartijdig, want ik ken betyar niet en ik ken zijn vrouw niet, ik reageer alleen op
een topic en op zijn posts, ik neem toch aan dat dat mag, aangezien hij er zelf een topic over opent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |