quote:Op maandag 16 november 2015 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ehm... op z'n zachtst gezegd niet handig.
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.quote:
Ben jij dan überhaupt wel mede-eigenaar? Erfenissen vallen geregeld buiten de gezamelijke boedel.quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
Ja dat ben ik, waren toen nog niet getrouwd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben jij dan überhaupt wel mede-eigenaar? Erfenissen vallen geregeld buiten de gezamelijke boedel.
Geen uitsluitingsclausule in het betreffende testament? Een huis aan iemand nalaten is nogal wat, meestal wordt dan wel geregeld dat een eventuele schoonzoon- of dochter na een scheiding geen rechten heeft op dat huis.quote:Op maandag 16 november 2015 13:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja dat ben ik, waren toen nog niet getrouwd.
Nee helemaal niks.quote:Op maandag 16 november 2015 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen uitsluitingsclausule in het betreffende testament? Een huis aan iemand nalaten is nogal wat, meestal wordt dan wel geregeld dat een eventuele schoonzoon- of dochter na een scheiding geen rechten heeft op dat huis.
Ik zou hier maar goed over nadenken.quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
Bij tweede lezing verbaas ik me erg over deze uitspraak. Je wilt haar niet uitkopen vanwegen je geweten, maar in de constructie die jij voor je ziet, blijf jij in het huis wonen. Dat is toch veel nadeliger voor haar? En geen geld en geen huis.quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zou hier maar goed over nadenken.
De constructie die jij nu voor ogen hebt is simpelweg niet houdbaar. Jullie hangen nu nog (emotioneel) een beetje aan elkaar maar één van jullie gaat er op enig moment met de botte bijl in. Dat wordt een slachtveld als de zaken niet goed zijn geregeld.
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.quote:Op maandag 16 november 2015 13:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij tweede lezing verbaas ik me erg over deze uitspraak. Je wilt haar niet uitkopen vanwegen je geweten, maar in de constructie die jij voor je ziet, blijf jij in het huis wonen. Dat is toch veel nadeliger voor haar? En geen geld en geen huis.
Ik wilde net zoiets gaan typen maar je was me voor. Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet klaar bent om te scheiden omdat er nog zoveel is dat jullie aan elkaar verbindt. Toch is het doel van scheiden juist om dat door te knippen op natuurlijk alles omtrent de kinderen na. Ik zou heel erg oppassen met wat je doet want je laat je nu erg meevoeren door emoties. Het zou niet onverstandig zijn om externe hulp in te schakelen om bij een mediator goed beslagen ten ijs te komen. Als ik je beluister zou ik voor het zakelijke deel je heel goed voor laten lichten door een expert. Dat hoeft niet perse een advocaat te zijn maar wel iemand met een jurische en fiscale achtergrond. Voor het emotionele deel is hulp van een coach/psycholoog misschien een goed idee. Denk alsjeblieft niet dat je het allemaal maar alleen moet kunnen behapstukken. Er komt echt veel op je af hoor en je mag best om hullp vragen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Cracka-ass het volgende:
impelweg niet houdbaar. Jullie hangen nu nog (emotioneel) een beetje aan elkaar maar één van jullie gaat er op enig moment met de botte bijl in. Dat wordt een slachtveld als de zaken niet goed zijn geregeld.
Zij heeft het geërfd maar het is wel onderdeel van jullie gemeenschap van goederen?quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Gezellig als je een nieuwe relatie krijgt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.
Als de schuld groter is dan de waarde dan is er toch geen overwaarde?quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:
Uitkopen is trouwens geen sprake van de totale schuld zal groter zijn dan de overwaarde.
Dat klopt en ben ik me van bewust. De mijn boekhouder is nu van alles aan het verzamelen en uit aan het pluizen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Ik wilde net zoiets gaan typen maar je was me voor. Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet klaar bent om te scheiden omdat er nog zoveel is dat jullie aan elkaar verbindt. Toch is het doel van scheiden juist om dat door te knippen op natuurlijk alles omtrent de kinderen na. Ik zou heel erg oppassen met wat je doet want je laat je nu erg meevoeren door emoties. Het zou niet onverstandig zijn om externe hulp in te schakelen om bij een mediator goed beslagen ten ijs te komen. Als ik je beluister zou ik voor het zakelijke deel je heel goed voor laten lichten door een expert. Dat hoeft niet perse een advocaat te zijn maar wel iemand met een jurische en fiscale achtergrond. Voor het emotionele deel is hulp van een coach/psycholoog misschien een goed idee. Denk alsjeblieft niet dat je het allemaal maar alleen moet kunnen behapstukken. Er komt echt veel op je af hoor en je mag best om hullp vragen.
Oma van in de 80. Was gewoon niks geregeld.quote:Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij heeft het geërfd maar het is wel onderdeel van jullie gemeenschap van goederen?
Dat is dan knap stom van de erflater
quote:Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Gezellig als je een nieuwe relatie krijgt.
En dat idd....quote:Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Gezellig als je een nieuwe relatie krijgt.
Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.quote:Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de schuld groter is dan de waarde dan is er toch geen overwaarde?
Ah, het was altijd al een Kangoeroe-woning, alleen nu woont de jongste generatie in dat deel van het huis.quote:Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Oma van in de 80. Was gewoon niks geregeld.
Dat is de toekomst, kijk wel of ik hier altijd wil blijven leven. Bevalt me prima zo tot nu toe.quote:Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat idd....
En nog gezelliger als die nieuwe relatie er is, de relatie van mevrouw misloopt en ze eigenlijk wel weer in haar eigen huis met haar eigen gezin wil gaan wonen
Ja.quote:Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, het was altijd al een Kangoeroe-woning, alleen nu woont de jongste generatie in dat deel van het huis.
Investeringen in jouw bedrijf naar ik aanneem? Of jullie bedrijf?quote:Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.
Ja, en dat komt jou wel goed uit en het is te hopen dat ze ermee akkoord gaat voordat ze wakker wordt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.
Maar die toekomst kan wel zorgen dat je ineens op straat staat of dat er ruzie over komt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is de toekomst, kijk wel of ik hier altijd wil blijven leven. Bevalt me prima zo tot nu toe.
Onsquote:Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Investeringen in jouw bedrijf naar ik aanneem? Of jullie bedrijf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |