dus ze moet haar eigen huishouden maar niet doen omdat ze er geen geld voor krijgt?quote:Op maandag 16 november 2015 10:55 schreef Leandra het volgende:
WTF?
Oh wacht.... ze werd betaald voor de dingen die ze in het huishouden deed, dat was een deel van de baan die ze bij hem had zeg maar, maar omdat zijn huishouden nu ook haar huishouden is wordt ze daar niet meer voor betaald....
Ergens zit er wel logica in natuurlijk.
Overigens deed ik dan gelijk geen reet meer en liet ik hem iemand inhuren voor die klussen.
Ze woont samen, alimentatie is niet aan de orde dan dacht ik, sowieso storten we dadelijk geld op een gezamenlijke rekening voor de kids.quote:Op maandag 16 november 2015 11:11 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Even een tip: Zorg dat zij zich inschrijft op haar nieuwe adres (en daarmee schrijft ze zich uit op jouw adres). Op het moment dat ze namelijk samenwoont met hem vervalt haar recht op partneralimentatie.
Overigens weet ik niet of het feit dat ze nu minder verdient gunstig voor je gaat uitpakken. Los van de partneralimentatie zul je een regeling moeten gaan treffen over de kinderen waar ook een financieel gedeelte (kinderalimentatie) bij hoort. Als zij nu dus minder inkomen heeft en de alimentatiebedragen daarop gebaseerd gaan worden betaal jij per saldo dus meer.
Zoals ik al eerder heb gezegd: laat je niet piepelen en zorg dat je je inleest.
Dat klopt.quote:Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Partneralimentatie vervalt bij duurzaam samenwonen of opnieuw trouwen/ geregistreerd partnerschap.
Lijkt me niet dat er nu al sprake is van duuzaam samenwonen.
Dat klopt en daarom moet hij in het convenant laten opstellen dat zij afziet van partneralimentatie. Wat ik in ieder geval bedoel aan te geven is dat het zaak is om goed ingelicht te zijn en ervoor te zorgen dat de zaken goed geregeld worden met het welzijn van de kinderen voorop. Als ik TS zo hoor is die intentie er van beide kanten dus dat is prettig, maar ik weer ook dat er weinig voor nodig is om e.e.a. om te doen laten slaan. De wet is rondom alimentatie nogal ouderwets en kan voor een man slecht uitpakken, daarom is het belangrijk om de goodwill van beide partijen nu om te zetten in formele afspraken.quote:Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Partneralimentatie vervalt bij duurzaam samenwonen of opnieuw trouwen/ geregistreerd partnerschap.
Lijkt me niet dat er nu al sprake is van duuzaam samenwonen.
Daarom wil ik het e.a. op papier gaan zetten voordat haar vriend zich ermee gaat bemoeien.quote:Op maandag 16 november 2015 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet zo optimistisch dat de ex zo gemakkelijk akkoord zal gaan met allerlei afspraken die in haar nadeel gaan zijn.
Ga je er dan vanuit dat je haar gaat overrompelen?quote:Op maandag 16 november 2015 11:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Daarom wil ik het e.a. op papier gaan zetten voordat haar vriend zich ermee gaat bemoeien.
De boekhouder is bezig met alles op een rijtje te zetten, daarna gaan we met zijn drieën om tafel zitten. Haar vriend bemoeit zich nergens mee, tot nu toe tenminste....quote:Op maandag 16 november 2015 12:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga je er dan vanuit dat je haar gaat overrompelen?
Het lijkt mij toch dat ze op zijn minst advies zou moeten vragen, aan de vriend of een advocaat.
Ik snap wel dat je er zelf het beste uit wilt springen, maar ik vraag me echt af hoe realistisch jouw verwachting is dat ze ergens een handtekening onder gaat zetten zonder raad te vragen aan mensen die haar belangen in het oog houden.quote:Op maandag 16 november 2015 12:23 schreef betyar het volgende:
[..]
De boekhouder is bezig met alles op een rijtje te zetten, daarna gaan we met zijn drieën om tafel zitten. Haar vriend bemoeit zich nergens mee, tot nu toe tenminste....
Njah, wij willen er zonder tussenkomst van derden uitkomen. Zo ook het huis, blijft van ons beide.quote:Op maandag 16 november 2015 12:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je er zelf het beste uit wilt springen, maar ik vraag me echt af hoe realistisch jouw verwachting is dat ze ergens een handtekening onder gaat zetten zonder raad te vragen aan mensen die haar belangen in het oog houden.
Dat laatste vind ik ehm... op z'n zachtst gezegd niet handig.quote:Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, wij willen er zonder tussenkomst van derden uitkomen. Zo ook het huis, blijft van ons beide.
quote:Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, wij willen er zonder tussenkomst van derden uitkomen. Zo ook het huis, blijft van ons beide.
Dat is echt een tijdbom, inderdaad.quote:Op maandag 16 november 2015 12:36 schreef miss_sly het volgende:
En dat gaat ook zondermeer een keer fout, natuurlijk. Is het niet nu, dan wel op een ander moment.
Dan moet het in de verkoop. Dat willen we beide niet.quote:Op maandag 16 november 2015 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ehm... op z'n zachtst gezegd niet handig.
Wie weet.....quote:Op maandag 16 november 2015 12:36 schreef miss_sly het volgende:
En dat gaat ook zondermeer een keer fout, natuurlijk. Is het niet nu, dan wel op een ander moment.
Correct.quote:Op maandag 16 november 2015 12:41 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij zijn jullie allebei nog niet goed in staat om de scheiding goed te overzien.
quote:Op maandag 16 november 2015 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 november 2015 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.quote:
Ben jij dan überhaupt wel mede-eigenaar? Erfenissen vallen geregeld buiten de gezamelijke boedel.quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
Ja dat ben ik, waren toen nog niet getrouwd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben jij dan überhaupt wel mede-eigenaar? Erfenissen vallen geregeld buiten de gezamelijke boedel.
Geen uitsluitingsclausule in het betreffende testament? Een huis aan iemand nalaten is nogal wat, meestal wordt dan wel geregeld dat een eventuele schoonzoon- of dochter na een scheiding geen rechten heeft op dat huis.quote:Op maandag 16 november 2015 13:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja dat ben ik, waren toen nog niet getrouwd.
Nee helemaal niks.quote:Op maandag 16 november 2015 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen uitsluitingsclausule in het betreffende testament? Een huis aan iemand nalaten is nogal wat, meestal wordt dan wel geregeld dat een eventuele schoonzoon- of dochter na een scheiding geen rechten heeft op dat huis.
Ik zou hier maar goed over nadenken.quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
Bij tweede lezing verbaas ik me erg over deze uitspraak. Je wilt haar niet uitkopen vanwegen je geweten, maar in de constructie die jij voor je ziet, blijf jij in het huis wonen. Dat is toch veel nadeliger voor haar? En geen geld en geen huis.quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zou hier maar goed over nadenken.
De constructie die jij nu voor ogen hebt is simpelweg niet houdbaar. Jullie hangen nu nog (emotioneel) een beetje aan elkaar maar één van jullie gaat er op enig moment met de botte bijl in. Dat wordt een slachtveld als de zaken niet goed zijn geregeld.
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.quote:Op maandag 16 november 2015 13:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij tweede lezing verbaas ik me erg over deze uitspraak. Je wilt haar niet uitkopen vanwegen je geweten, maar in de constructie die jij voor je ziet, blijf jij in het huis wonen. Dat is toch veel nadeliger voor haar? En geen geld en geen huis.
Ik wilde net zoiets gaan typen maar je was me voor. Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet klaar bent om te scheiden omdat er nog zoveel is dat jullie aan elkaar verbindt. Toch is het doel van scheiden juist om dat door te knippen op natuurlijk alles omtrent de kinderen na. Ik zou heel erg oppassen met wat je doet want je laat je nu erg meevoeren door emoties. Het zou niet onverstandig zijn om externe hulp in te schakelen om bij een mediator goed beslagen ten ijs te komen. Als ik je beluister zou ik voor het zakelijke deel je heel goed voor laten lichten door een expert. Dat hoeft niet perse een advocaat te zijn maar wel iemand met een jurische en fiscale achtergrond. Voor het emotionele deel is hulp van een coach/psycholoog misschien een goed idee. Denk alsjeblieft niet dat je het allemaal maar alleen moet kunnen behapstukken. Er komt echt veel op je af hoor en je mag best om hullp vragen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Cracka-ass het volgende:
impelweg niet houdbaar. Jullie hangen nu nog (emotioneel) een beetje aan elkaar maar één van jullie gaat er op enig moment met de botte bijl in. Dat wordt een slachtveld als de zaken niet goed zijn geregeld.
Zij heeft het geërfd maar het is wel onderdeel van jullie gemeenschap van goederen?quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Gezellig als je een nieuwe relatie krijgt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.
Als de schuld groter is dan de waarde dan is er toch geen overwaarde?quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:
Uitkopen is trouwens geen sprake van de totale schuld zal groter zijn dan de overwaarde.
Dat klopt en ben ik me van bewust. De mijn boekhouder is nu van alles aan het verzamelen en uit aan het pluizen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Ik wilde net zoiets gaan typen maar je was me voor. Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet klaar bent om te scheiden omdat er nog zoveel is dat jullie aan elkaar verbindt. Toch is het doel van scheiden juist om dat door te knippen op natuurlijk alles omtrent de kinderen na. Ik zou heel erg oppassen met wat je doet want je laat je nu erg meevoeren door emoties. Het zou niet onverstandig zijn om externe hulp in te schakelen om bij een mediator goed beslagen ten ijs te komen. Als ik je beluister zou ik voor het zakelijke deel je heel goed voor laten lichten door een expert. Dat hoeft niet perse een advocaat te zijn maar wel iemand met een jurische en fiscale achtergrond. Voor het emotionele deel is hulp van een coach/psycholoog misschien een goed idee. Denk alsjeblieft niet dat je het allemaal maar alleen moet kunnen behapstukken. Er komt echt veel op je af hoor en je mag best om hullp vragen.
Oma van in de 80. Was gewoon niks geregeld.quote:Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij heeft het geërfd maar het is wel onderdeel van jullie gemeenschap van goederen?
Dat is dan knap stom van de erflater
quote:Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Gezellig als je een nieuwe relatie krijgt.
En dat idd....quote:Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Gezellig als je een nieuwe relatie krijgt.
Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.quote:Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de schuld groter is dan de waarde dan is er toch geen overwaarde?
Ah, het was altijd al een Kangoeroe-woning, alleen nu woont de jongste generatie in dat deel van het huis.quote:Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Oma van in de 80. Was gewoon niks geregeld.
Dat is de toekomst, kijk wel of ik hier altijd wil blijven leven. Bevalt me prima zo tot nu toe.quote:Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat idd....
En nog gezelliger als die nieuwe relatie er is, de relatie van mevrouw misloopt en ze eigenlijk wel weer in haar eigen huis met haar eigen gezin wil gaan wonen
Ja.quote:Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, het was altijd al een Kangoeroe-woning, alleen nu woont de jongste generatie in dat deel van het huis.
Investeringen in jouw bedrijf naar ik aanneem? Of jullie bedrijf?quote:Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.
Ja, en dat komt jou wel goed uit en het is te hopen dat ze ermee akkoord gaat voordat ze wakker wordt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.
Maar die toekomst kan wel zorgen dat je ineens op straat staat of dat er ruzie over komt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is de toekomst, kijk wel of ik hier altijd wil blijven leven. Bevalt me prima zo tot nu toe.
Onsquote:Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Investeringen in jouw bedrijf naar ik aanneem? Of jullie bedrijf?
Wij zijn er beide van overtuigd dat dit het beste voor de kinderen is. Die gaan voor alles.quote:Op maandag 16 november 2015 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en dat komt jou wel goed uit en het is te hopen dat ze ermee akkoord gaat voordat ze wakker wordt.
Dump die (ongetwijfeld bevriende) boekhouder en huur op z'n minst een fiscalist in.quote:Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat klopt en ben ik me van bewust. De mijn boekhouder is nu van alles aan het verzamelen en uit aan het pluizen.
Dat gaan we regelen hoor.quote:Op maandag 16 november 2015 13:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar die toekomst kan wel zorgen dat je ineens op straat staat of dat er ruzie over komt.
Lijkt me minimaal dat je erover na dient te denken / stappen voor moet ondernemen om ien ieder geval hierover iets op papier te krijgen
Het de kinderen beter uitkomt. Hier is de stabiele factor en dat willen we houden.quote:Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dump die (ongetwijfeld bevriende) boekhouder en huur op z'n minst een fiscalist in.
Goh, Betyar ik weet dat je een wensdenker bent maar benader deze scheiding zo zakelijk mogelijk man. Je kunt niet én willen scheiden én de boel bij het oude laten omdat dat je beter uitkomt.
Maar zoals je zegt van "das toekomst, zie wel... " komt dat niet zo over. Dan laat je het gewoon lekker op z'n beloop totdat je er tegenaan gaat lopenquote:
Lijkt me ook een optie dat zij er blijft wonen en jij iets anders zoekt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Het de kinderen beter uitkomt. Hier is de stabiele factor en dat willen we houden.
Ik zal vast voor TS antwoorden: Dat is niet handig want 'onze' zaak is er ook gevestigd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me ook een optie dat zij er blijft wonen en jij iets anders zoekt.
Zij is al weg, woont bij haar vriend.quote:Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me ook een optie dat zij er blijft wonen en jij iets anders zoekt.
Dat zegt vrij weinig.quote:Op maandag 16 november 2015 13:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Zij is al weg, woont bij haar vriend.
En ik vraag me daarom af of je dit wel zonder tussenkomst van derden moet willen regelen. Zoals het nu gaat, zou ik verwachten dat de ex zich op een kwaad moment belazerd gaat voelen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:57 schreef Leandra het volgende:
Lastige combinatie van factoren hoor, een huis uit een erfenis, waar je vervolgens samen nog een hypotheek tegenaan gegooid hebt, een gezamenlijk bedrijf, waarin de een degene is die het primaire werk doet...
Het is op je blote knieën bidden dat er goed contact blijft en dat de nieuwe verkering niet denkt eea te moeten gaan binnenharken, want dan ga je hier nog een hoop ellende mee krijgen
Zullen eens kijken of ze daar wel echt gelukkig wordt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Kan ze alsnog weer terugverhuizen en jij iets anders zoeken.
Dat is echt de grootste fout die je kunt maken: Hopen dat ze niet gelukkig wordt met die ander. Je moet je eigen geluk gaan vinden en niet hopen op het mislopen van die relatie. Zij heeft een keuze gemaakt en die is bikkelhard voor jou. Dat verdien je niet, maar het is wel de realiteit. De scheiding moet er ook op gericht zijn om zelf een nieuw leven op te kunnen bouwen. Daar heb je recht op, maar dan moet je zelf ook de stappen zetten om de weg vrij te maken hiervoor.quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef betyar het volgende:
Zullen eens kijken of ze daar wel echt gelukkig wordt.
Dat is ie ook. Ik noem hem boekhouder omdat het makkelijker bekt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dump die (ongetwijfeld bevriende) boekhouder en huur op z'n minst een fiscalist in.
Vooral dom. Afspraken worden hier goed op papier gezet hoor.quote:Op maandag 16 november 2015 14:11 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nou ts als je eens wil weten hoe fout het kan gaan als je het niet allemaal goed splitst moet je deze eens lezen: http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/296719
En als ze dat niet wordt dan mag ze met hangende pootjes naar huis, waar jij haar deze misstap wel gaat vergeven?quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet, ik ga lekker genieten als vrij mannetje, ze gaat maar naar haar moeder.quote:Op maandag 16 november 2015 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als ze dat niet wordt dan mag ze met hangende pootjes naar huis, waar jij haar deze misstap wel gaat vergeven?
Hoelang ga je daar op wachten?
Dat moet eerst nog maar eens gebeuren.quote:Op maandag 16 november 2015 14:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Vooral dom. Afspraken worden hier goed op papier gezet hoor.
Respect? Je eigen man op deze manier zo hard en langdurig bedriegen - daar kan ik in geen 100 jaar respect voor opbrengen. Verliefd worden op een ander is 1 ding, je man stelselmatig bedriegen en ook nog een beetje aan het lijntje houden is gewoon onbeshoft en egocentrisch. Ikke ikke ikke en fuck de rest. Een huwelijk is geen wegwerpbeker, daar vecht je eerst voor totdat het niet meer kan en pas als je er 100% van bent overtuigd, pas dan ga je uit elkaar en regelt dat op een fatsoenlijke manier.quote:Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef zovty het volgende:
Ik vind het dapper van haar dat ze voor haar gevoel kiest.
18 jaar en 2 kinderen gooi je niet zomaar weg, maar toch heeft ze die keuze gemaakt. Dan moet ze zo ontzettend veel meer voelen voor die ander dan voor jou....
Ik snap dat het jou pijn doet, maar respect voor haar. Als ik het zo lees dan heeft ze een verstandige keuze gemaakt.
Ik heb dat eigenlijk niet in de posts van TS gelezen, dat harde en langdurige bedriegen.quote:Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Respect? Je eigen man op deze manier zo hard en langdurig bedriegen - daar kan ik in geen 100 jaar respect voor opbrengen. Verliefd worden op een ander is 1 ding, je man stelselmatig bedriegen en ook nog een beetje aan het lijntje houden is gewoon onbeshoft en egocentrisch. Ikke ikke ikke en fuck de rest. Een huwelijk is geen wegwerpbeker, daar vecht je eerst voor totdat het niet meer kan en pas als je er 100% van bent overtuigd, pas dan ga je uit elkaar en regelt dat op een fatsoenlijke manier.
Ze heeft de verliefdheid opgebiecht, voor de relatie gevochten, en ze heeft het nu ook verteld ipv hem laten ontdekken.quote:Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Respect? Je eigen man op deze manier zo hard en langdurig bedriegen - daar kan ik in geen 100 jaar respect voor opbrengen. Verliefd worden op een ander is 1 ding, je man stelselmatig bedriegen en ook nog een beetje aan het lijntje houden is gewoon onbeshoft en egocentrisch. Ikke ikke ikke en fuck de rest. Een huwelijk is geen wegwerpbeker, daar vecht je eerst voor totdat het niet meer kan en pas als je er 100% van bent overtuigd, pas dan ga je uit elkaar en regelt dat op een fatsoenlijke manier.
Staat opzich los van wat het beste is om met het huis te doen. Of zij daar in komt of jij en hoe dit juridisch het beste in elkaar kan worden gezet.quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef betyar het volgende:
Klopt, misschien projecteer ik het wel teveel op m'n eigen situatie waarbij ik het wel allemaal zelf mocht ontdekken (inclusief het feit dat ze zwanger bleek van 'de ander') maar dat neemt niet weg dat het bedrog er zeker wel is geweest in de tijd voorafgaande aan de mededeling. Dat "vechten" vind ik nogal meevallen eerlijk gezegd. Is er uitgebreid gepraat, heeft ze het een serieuze kans gegeven, is er aan relatietherapie gedaan, enz. Ik vind dat als je een huwelijk aangaat je moreel verplicht bent aan elkaar om eerst alles te proberen voordat je definiief uit elkaar gaat. Tegenwoordig lijkt "ja" maar weinig meer waard.quote:Op maandag 16 november 2015 14:48 schreef zovty het volgende:
Ze heeft de verliefdheid opgebiecht, voor de relatie gevochten, en ze heeft het nu ook verteld ipv hem laten ontdekken.
In ogenschouw nemende dat dit zijn versie van het verhaal is vind ik dat ze het netjes heeft gedaan.
Het wordt nooit leuk, maar ze had het ook kut aan kunnen pakken.
Njah 1,5 jaar lang deelt ze al het bed met die knakker.quote:Op maandag 16 november 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk niet in de posts van TS gelezen, dat harde en langdurige bedriegen.
Njah, ze zaten te mompelen en ik vroeg haar toen wat ze wilde.quote:Op maandag 16 november 2015 14:48 schreef zovty het volgende:
[..]
Ze heeft de verliefdheid opgebiecht, voor de relatie gevochten, en ze heeft het nu ook verteld ipv hem laten ontdekken.
In ogenschouw nemende dat dit zijn versie van het verhaal is vind ik dat ze het netjes heeft gedaan.
Het wordt nooit leuk, maar ze had het ook kut aan kunnen pakken.
Correct, zijn in april wezen praten maar had ze niet echt zin in, heeft nu ook verteld dat ze daar alles bij elkaar loog. Ze zat enkel in die kuttelefoon van haar verzonken. Ik heb hier nu alles weer op een rij en de boekhouding die ze zogenaamd deed is een grote teringbende. Mijn boekhouder heeft hier in huis overal belangrijke papieren, facturen en zo gevonden. Ze heeft de boel laten verslonzen en ik heb keihard voor haar gevochten om vervolgens te horen dat ze al 1,5 die vent neukt.quote:Op maandag 16 november 2015 14:57 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Klopt, misschien projecteer ik het wel teveel op m'n eigen situatie waarbij ik het wel allemaal zelf mocht ontdekken (inclusief het feit dat ze zwanger bleek van 'de ander') maar dat neemt niet weg dat het bedrog er zeker wel is geweest in de tijd voorafgaande aan de mededeling. Dat "vechten" vind ik nogal meevallen eerlijk gezegd. Is er uitgebreid gepraat, heeft ze het een serieuze kans gegeven, is er aan relatietherapie gedaan, enz. Ik vind dat als je een huwelijk aangaat je moreel verplicht bent aan elkaar om eerst alles te proberen voordat je definiief uit elkaar gaat. Tegenwoordig lijkt "ja" maar weinig meer waard.
Ja Vertelde ze me van de week, Ook dat ze tijdens de seks aan hem dacht. Het gevoel was gewoon weg voor haar. Nou ik hoop dat ze gelukkig wordt daar alleen op die bank als hij elke avond tot in de nacht is werken.quote:
Ik snap echt niet waarom mensen zoiets zeggen / opbiechten. Je bereikt er niets mee, enkel het (nog meer) kwetsen van je huidige parter...quote:Op maandag 16 november 2015 15:01 schreef betyar het volgende:
Ook dat ze tijdens de seks aan hem dacht.
Totaal respectloos en uitermate kwetsend.quote:Op maandag 16 november 2015 15:07 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap echt niet waarom mensen zoiets zeggen / opbiechten. Je bereikt er niets mee, enkel het (nog meer) kwetsen van je huidige parter...
Klinkt herkenbaar. Gast, ik heb met je te doen man, sterkte. Om je dan een hart onder de riem te steken: er komen betere tijden en er zal een moment komen waarop je het achter je kunt laten.quote:Op maandag 16 november 2015 15:00 schreef betyar het volgende:
Correct, zijn in april wezen praten maar had ze niet echt zin in, heeft nu ook verteld dat ze daar alles bij elkaar loog. Ze zat enkel in die kuttelefoon van haar verzonken. Ik heb hier nu alles weer op een rij en de boekhouding die ze zogenaamd deed is een grote teringbende. Mijn boekhouder heeft hier in huis overal belangrijke papieren, facturen en zo gevonden. Ze heeft de boel laten verslonzen en ik heb keihard voor haar gevochten om vervolgens te horen dat ze al 1,5 die vent neukt.
Wat een ranzigheid, dat je überhaupt nog seks hebt met je echtgenoot terwijl je het ook met een ander doet.quote:Op maandag 16 november 2015 15:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja Vertelde ze me van de week, Ook dat ze tijdens de seks aan hem dacht. Het gevoel was gewoon weg voor haar. Nou ik hoop dat ze gelukkig wordt daar alleen op die bank als hij elke avond tot in de nacht is werken.
En dit.quote:Op maandag 16 november 2015 15:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom mensen zoiets zeggen / opbiechten. Je bereikt er niets mee, enkel het (nog meer) kwetsen van je huidige parter...
Tsja dat was in dat topic ook, maar daar heb je geen mallemoer aan als een toekomstige ex-echtegenoot (Is dit nog te volgen?quote:Op maandag 16 november 2015 14:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Vooral dom. Afspraken worden hier goed op papier gezet hoor.
Wat een mooie (en imho treffende) omschrijvingquote:Op maandag 16 november 2015 18:22 schreef VEM2012 het volgende:
Betyar, ik lees vrij schrikbarende zaken. Het lijkt erop alsof je wil scheiden, maar alles zo verbonden wil laten dat je bij wijze van spreken morgen kunt ontwaken uit de boze droom en dat jullie samen weer verder gaan.
Daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor. Volgens mij word je gewoon gepiepeld. Dit is veel voordeliger voor haar en de cafebaas. Nu kan dat inkomen niet bij de kinderalimentatie geteld worden en houden ze dit lekker in eigen zak. En vanavond drinken ze er lekker eentje op jou. Ik heb het gevoel dat je je vreselijk laat manipuleren.quote:Op maandag 16 november 2015 10:36 schreef betyar het volgende:
Krijgt nu al geen salaris (was +- 480 per maand) meer voor het deel dat ze in het huishouden doet. Arm meisje.
Lijkt er erg op dat ze je opzettelijk wil kwetsen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja Vertelde ze me van de week, Ook dat ze tijdens de seks aan hem dacht. Het gevoel was gewoon weg voor haar. Nou ik hoop dat ze gelukkig wordt daar alleen op die bank als hij elke avond tot in de nacht is werken.
Daar heb je denk ik een goed punt. Ik wil netjes uit elkaar. Niet met ruzie en zo.quote:Op maandag 16 november 2015 18:22 schreef VEM2012 het volgende:
Betyar, ik lees vrij schrikbarende zaken. Het lijkt erop alsof je wil scheiden, maar alles zo verbonden wil laten dat je bij wijze van spreken morgen kunt ontwaken uit de boze droom en dat jullie samen weer verder gaan.
Heel simpel: dat gaat niet gebeuren en het is echt in ieders belang dat je definitief uit elkaar gaat. En dat zal best emotioneel en financieel pijn doen, maar dat doet het nog meer als je het uitstelt. Los de chaos op en werk aan een nieuw leven. En start het liefst vandaag nog.
Echt, alles wat ik lees schreeuwt dat je de werkelijkheid niet onder ogen wil zien.
Er staat dan ook straks, ipv nu.quote:Op maandag 16 november 2015 19:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar dit deel is nog heul niet dicht
Dank je. Net nog met haar gesproken. Willen gewoon als goede vrienden verder, waarom denkt iedereen dat het onmogelijk is? Zaterdag bij het voetballen ook al, keken ze ons allemaal verbaast aan omdat we langs elkaar stonden en tegen elkaar aan het praten waren..... Je hoeft toch geen 30 meter uit elkaar te gaan staan?quote:Op maandag 16 november 2015 19:06 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind dat je goed bezig bent betyar. Topvent.
Sterker nog: Als, áls jullie liefde uit het verleden in de toekomst écht terug mag keren, dan overwint die liefde alle ellende die jullie nu meemaken en het gedoe van de stappen die jullie nu moeten maken. Door bewust de optie van een verzoening open te houden, loop je alleen maar een grotere kans dat zo'n verzoening achteraf niks waard blijkt te zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 18:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik een goed punt. Ik wil netjes uit elkaar. Niet met ruzie en zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |