abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2015 @ 05:27:26 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395413
Even hier ook een berichtje,

Mijn vrouw heeft me na een relatie van 18 jaar waarvan 11 jaar huwelijk en twee lieve kinderen van 6 en 8 jaar in de steek gelaten voor een ander. Haar gevoel naar mij is weg.

Met koningsdag heeft ze mij verteld dat ze verliefd is op haar werkgever die tevens een goede vriend van ons was, maar ze wilde verder met ons gezin.
We hebben veel gepraat en zijn lekker met zijn allen op vakantie geweest. De klik was terug dacht ik.
Na de vakantie werd de stemming weer anders, heel de tijd achter die telefoon en contact maakte ze nauwelijks met me, ook de kinderen werden hier de dupe van door minder aandacht van beide. Ik zocht immers het contact als we op de bank zaten.
Afgelopen vrijdag barstte de bom, ze vertelde dat ze niet meer verder kon en ik heb haar de deur gewezen. Met haar koffer liep ze "die goede vriend van ons". Gisterochtend kwam ze naar huis en hebben we gepraat, ik zei dat ik een lieve vrouw verlies en hoop een goede vriendin terug te krijgen. Vechtend uit elkaar gaan zie ik niet als een optie.
Ze heeft me zoveel verdriet gedaan en wil dat het goed komt met mij, daarom hebben al besloten dat ik in het huis blijf wonen en er geen boedelscheiding komt en alles komt op mijn naam zodat ik hier kan blijven wonen en de kinderen doordeweeks en om het weekend bij mij zijn.
Ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een café. In de ochtend als ik vroeg weg moet komt ze hier zitten en maakt ze de kinderen klaar voor school om vervolgens naar haar werk/nieuwe vriend te gaan. Na school vangt zij ze op en om en om eten ze bij mij of bij haar waarna ze hier in hun vertrouwde bed kunnen gaan slapen.

Gisteren veel vrienden en familie over de vloer gehad die me allemaal kwamen steunen, wat is dat prettig joh.

Gistermiddag en -avond hebben we veel gehuild en gepraat toen ze hier was. Ze wilde dit allemaal niet kwijt en huilde bij het zien van ons bed. Ze ging erop liggen en vroeg of bij haar kwam liggen, dit wilde ik niet. We hebben het bed verschoond en ik zag in haar ogen een blik die enorme twijfels bracht. Het zou me geen moer moeten schelen maar ik hou van haar en wil haar zo niet zien.
Voor mij is het duidelijk en heeft zij haar keuze gemaakt. Ze heeft me lang aan het lijntje gehouden ent tijdens het vrijen dacht ze bijvoorbeeld niet aan mij maar aan die ander. De scheiding wil ze nog laten wachten om het even te laten belopen en te zien wat er gebeurd. Ik heb haar verteld dat in een café totaal geen basis ligt voor een relatie, hij aan het werk en zij alleen op de bank in de woonkamer. Iedere avond dag in dag uit.

Vandaag komen de kinderen weer naar huis, die hebben bij mij zus gelogeerd. We gaan ze vertellen wat er is gebeurd en wat er gaat gebeuren.

Ze heeft me zoveel pijn gedaan maar ik wil ook niet dat ze daar ongelukkig wordt en ik geef op een papiertje dat ze dat daar wordt. Moet ik haar steunen met haar besluit of moet ik de deur keihard dichttrekken en zeggen dat ze meent het daar beter te hebben ze daar maar moet gaan zitten? Ik wil haar van alle kanten helpen maar ik weet niet of ik dat kan opbrengen.
pi_157395444
zij heeft haar keus al gemaakt, ik had haar het huis uit "geschopt". Natuurlijk lopen de emoties hoog op met dat soort dingen, maar houd je poot stijf.
Ik zou voorstellen elkaar een maand ofzo niet te zien tenzij het echt moet en dan alleen afspreken op publieke plekken.

Het is niet meer jouw zaak/zorg dat zij gelukkig wordt.
pi_157395556
Gewoon het huis uit keilen en de deur voor haar neus dicht rammen. Ik zou daar zonder blikken en blozen een schadepost van enkele honderden euro's voor maken (schade aan de deur) om haar op te wijzen hoe ik werkelijk over denk. Als zij zo graag wil bonken met haar baas moet ze dat lekker doen. In wezen volgt ze haar vagijn en kwelt haar kinderen voor nieuwe dick. Ik hoop dat je overheen komt, kerel! Veel succes gewenst!!!
  zondag 8 november 2015 @ 07:49:16 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157395595
Sterkte.

Overigens vind ik het vreemd dat ze de scheiding nog even wil laten wachten om het even te "laten belopen".
Wat wil ze laten belopen? Haar nieuwe verkering? Weer terug kunnen naar haar huwelijk als de verkering toch niet zo ideaal blijkt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 november 2015 @ 07:55:51 #5
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395606
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 07:49 schreef Leandra het volgende:
Sterkte.

Overigens vind ik het vreemd dat ze de scheiding nog even wil laten wachten om het even te "laten belopen".
Wat wil ze laten belopen? Haar nieuwe verkering? Weer terug kunnen naar haar huwelijk als de verkering toch niet zo ideaal blijkt?
Dank je, ik heb geen idee waarom ze dat wil.
Gisteren was ze hier en hebben flink gepraat, gehuild en gelachen. Boven op de slaapkamer gingen we ons (of nu mijn) bed verschonen en begon ze te huilen ging op bed liggen en vroeg of ik ook kwam liggen, dit heb ik afgewezen. Hebben nog koffie gedronken en heb toen gezegd dat ze maar moest gaan. Ze hield me stevig vast en gaf me twee keer drie zoenen op de wang, ik voelde gewoon aan dat ze me vol op mijn wilde kussen. Ik weet het allemaal niet en hoop voor haar dat ze daar haar draai kan vinden en gelukkig wordt. Het zullen voor haar eenzame dagen worden. Haar vriend is immers altijd aan het werk en 's avonds heeft hij een kroeg te runnen, zit ze daar zowat alle avonden alleen op de bank.
  zondag 8 november 2015 @ 08:07:31 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157395637
Waar en of ze daar alleen en eenzaam is is jouw probleem niet ;)
Ik heb wel het idee dat ze niet weet wat ze wil, en eigenlijk ook nog aan haar huwelijk vast wil houden, alsof ze dat als "reserve" kan houden voor het geval het allemaal tegenvalt.
Met de manier waarop ze dat doet zou iemand mij overigens totaal tegen zich in het harnas jagen.

Je maakt een keuze en dat is het, compleet met alle gevolgen.

Weet haar verkering eigenlijk al dat ze bij jou weg is en nu bij hem blijft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 november 2015 @ 08:18:17 #7
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395663
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:07 schreef Leandra het volgende:
Waar en of ze daar alleen en eenzaam is is jouw probleem niet ;)
Ik heb wel het idee dat ze niet weet wat ze wil, en eigenlijk ook nog aan haar huwelijk vast wil houden, alsof ze dat als "reserve" kan houden voor het geval het allemaal tegenvalt.
Met de manier waarop ze dat doet zou iemand mij overigens totaal tegen zich in het harnas jagen.

Je maakt een keuze en dat is het, compleet met alle gevolgen.

Weet haar verkering eigenlijk al dat ze bij jou weg is en nu bij hem blijft?
Ja, het was een goede vriend van ons. Vrijdagavond nog gezellig mee zitten kletsen.
  zondag 8 november 2015 @ 08:21:19 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157395672
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:18 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja, het was een goede vriend van ons. Vrijdagavond nog gezellig mee zitten kletsen.
Van haar, het was niet bepaald jouw vriend...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 november 2015 @ 08:23:56 #9
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395679
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Van haar, het was niet bepaald jouw vriend...
Eerst wel, kwam hier ook over de vloer.
pi_157395682
quote:

[..]

Dat is ook wel heel cru.

Vraagje: zou je haar terugnemen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 8 november 2015 @ 08:27:11 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395689
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat is ook wel heel cru.

Vraagje: zou je haar terugnemen?
Geen idee. Mijn hoofd draait overuren.
pi_157395709
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen idee. Mijn hoofd draait overuren.
Het lijkt mij zaak om dat zo snel mogelijk op orde te krijgen. En de scheiding te regelen.

Het zou absurd zijn als jullie niet scheiden en zij doodleuk bij je terugkomt als ze merkt dat haar stiekeme avontuurtje toch niet was wat ze verwachtte.
  zondag 8 november 2015 @ 08:34:23 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395713
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Het lijkt mij zaak om dat zo snel mogelijk op orde te krijgen. En de scheiding te regelen.

Het zou absurd zijn als jullie niet scheiden en zij doodleuk bij je terugkomt als ze merkt dat haar stiekeme avontuurtje toch niet was wat ze verwachtte.
Ik heb gezegd dat de deur hier altijd open staat voor haar.
pi_157395716
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 05:27 schreef betyar het volgende:

Ze heeft me zoveel pijn gedaan maar ik wil ook niet dat ze daar ongelukkig wordt en ik geef op een papiertje dat ze dat daar wordt. Moet ik haar steunen met haar besluit of moet ik de deur keihard dichttrekken en zeggen dat ze meent het daar beter te hebben ze daar maar moet gaan zitten? Ik wil haar van alle kanten helpen maar ik weet niet of ik dat kan opbrengen.
Een scheiding is verschrikkelijk moeilijk en zeker als jullie al zo lang samen zijn en kinderen hebben. Dat ze verliefd is op een ander duidt erop dat ze iets mist in jullie relatie. En dat ze met die vriend wilt zijn duidt erop dat ze voor die verliefde gevoelens wilt gaan. Maar dat ze toch nog aan je hangt duidt dan weer op dat ze jou ook niet echt wilt verliezen. Misschien omdat ze nog om je geeft of om de zekerheid die je haar gaf of om allebei. Ook voor haar blijkt het dus moeilijk te zijn.

Jij wilt geen vechtscheiding en je wilt dat ze gelukkig wordt, al denk je dat ze dat bij die andere niet zou kunnen. Plus, je wilt haar helpen, zeg je.
Dan help haar waar je kunt (maar vergeet jezelf niet). Dat betekent niet dat ze elk moment bij jou kan aankloppen om op de bank te huilen, maar geef haar de ruimte. Laat haar haar fouten maken. En ondertussen moet jij ook verdergaan met je leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 08:36:39 ]
pi_157395719
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus je wilt haar terug.
  zondag 8 november 2015 @ 08:37:09 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157395722
quote:

[..]

Dat betekent dus dat ze vrijelijk kan proberen of die affaire een relatie kan worden, en zo niet, dan kan ze werkloos bij jou terugkomen...

Ik vind dit op alle fronten een hele berekenende manier van doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 november 2015 @ 08:39:23 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157395730
Wat een klotesituatie voor je.

Ik weet niet of je dit nu wil horen. De indruk die ik nu krijg, is dat ze zich schuldig voelt en daarom zegt jou tegemoet te willen komen. Maar als dit een definitieve breuk wordt, verwacht ik dat ze meer aan zichzelf gaat denken. En dan kon die scheiding wel eens anders uitpakken.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 8 november 2015 @ 08:40:19 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157395734
quote:
9s.gif Op zondag 8 november 2015 08:39 schreef Lienekien het volgende:

Ik weet niet of je dit nu wil horen. De indruk die ik nu krijg, is dat ze zich schuldig voelt en daarom zegt jou tegemoet te willen komen. Maar als dit een definitieve breuk wordt, verwacht ik dat ze meer aan zichzelf gaat denken. En dan kon die scheiding wel eens anders uitpakken.
En dit idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 november 2015 @ 08:40:27 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395735
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dus je wilt haar terug.
Geen idee.
  zondag 8 november 2015 @ 08:40:57 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395736
quote:

Dat klopt en ben ik me van bewust.
pi_157395759
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen idee.
Kennelijk, als je zegt dat ze altijd terug kan komen. Dat is nogal een uitnodiging.
  zondag 8 november 2015 @ 08:48:54 #22
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395771
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Kennelijk, als je zegt dat ze altijd terug kan komen. Dat is nogal een uitnodiging.
In welke vorm is haar keus en dan zou ik een keuze moeten maken. We zijn erg aan elkaar gehecht.
  zondag 8 november 2015 @ 08:52:25 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_157395776
Het is een vieze hoer. Ze houdt je aan het lijntje, en laat een ander haar kut volspuiten.

Regel die shit zodat jij er goed uitkomt. Kinderen, huis, inboedel, alles voor jezelf zo goed mogelijk eruit slepen.

Dit komt nooit meer goed. Hoe kun je zo'n wijf nog ooit vertrouwen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 8 november 2015 @ 08:52:29 #24
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157395777
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 08:35 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Een scheiding is verschrikkelijk moeilijk en zeker als jullie al zo lang samen zijn en kinderen hebben. Dat ze verliefd is op een ander duidt erop dat ze iets mist in jullie relatie. En dat ze met die vriend wilt zijn duidt erop dat ze voor die verliefde gevoelens wilt gaan. Maar dat ze toch nog aan je hangt duidt dan weer op dat ze jou ook niet echt wilt verliezen. Misschien omdat ze nog om je geeft of om de zekerheid die je haar gaf of om allebei. Ook voor haar blijkt het dus moeilijk te zijn.

Jij wilt geen vechtscheiding en je wilt dat ze gelukkig wordt, al denk je dat ze dat bij die andere niet zou kunnen. Plus, je wilt haar helpen, zeg je.
Dan help haar waar je kunt (maar vergeet jezelf niet). Dat betekent niet dat ze elk moment bij jou kan aankloppen om op de bank te huilen, maar geef haar de ruimte. Laat haar haar fouten maken. En ondertussen moet jij ook verdergaan met je leven.
Haar gevoel is weg voor mij, ze houdt van me maar dat ene gevoel is weg. We hebben een zware tijd gehad en ze heeft haar heil bij een ander gezocht. Ben er heilig van overtuigd dat hij daar misbruik van heeft gemaakt en daardoor heeft het gevoel dat eerst wel aanwezig was weggedrukt. Bij een verliefdheid en spannende affaire zie je enkel de leuke dingen van je nieuwe geliefde en druk je de leuke dingen bij je oude weg en ga je je steeds meer irriteren aan hem omdat je bij die andere wilt zijn.
  zondag 8 november 2015 @ 08:58:25 #25
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157395795
Zij heeft haar keuze gemaakt en is nu zelf verantwoordelijk voor haar eigen geluk. Ik zou je zorgen uitspreken zodat je ze kwijt bent, maar het daarna los proberen te laten.

Bij haar keuze hoort ook het doorzetten van de scheiding. De afronding van dit hoofdstuk hoort ook bij het begin van jullie nieuwe verhouding en het in de praktijk brengen van de afspraken rond de kinderen.

Mochten dingen anders lopen dan je nu kunt overzien, dan zie je dat dan wel. Nu gaan speculeren over allerlei opties die zouden kunnen gebeuren helpt jullie allebei niet verder.

Bij de scheiding zou ik gebruik maken van een mediator. Het lijkt nu misschien alsof alles is geregeld, maar je komt vast nog details tegen waar je het samen over eens moet worden. Het is in het belang van de kinderen en jullie zelf om dit zorgvuldig en in goed overleg te doen. Ook al denk je te weten hoe het nu verder gaat, het kan geen kwaad om hierbij hulp te hebben van iemand die professionele ervaring heeft met het proces dat jullie doormaken.

Veel sterkte.
  zondag 8 november 2015 @ 09:05:23 #26
438758 zeer
Opritsjniki
pi_157395831
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Haar gevoel is weg voor mij, ze houdt van me maar dat ene gevoel is weg. We hebben een zware tijd gehad en ze heeft haar heil bij een ander gezocht. Ben er heilig van overtuigd dat hij daar misbruik van heeft gemaakt en daardoor heeft het gevoel dat eerst wel aanwezig was weggedrukt. Bij een verliefdheid en spannende affaire zie je enkel de leuke dingen van je nieuwe geliefde en druk je de leuke dingen bij je oude weg en ga je je steeds meer irriteren aan hem omdat je bij die andere wilt zijn.
Ik denk niet dat je hem de schuld moet geven van wat er tussen hem en je vrouw gebeurd is. Hoewel hij een waardeloze vriend is gebleken, zowel voor jou als voor haar, is zij toch echt de gene die bepaalt heeft wat er in deze situatie gebeurd is.

Dat gezegd hebbende, wordt het denk ik tijd dat jij dat nu ook doet. De situatie waarin je nu zit heeft vrij weinig te maken met je inmiddels ex-vrouw. Het is dus zaak dat jij ook bepaalt wat er in deze situatie gebeurd.
pi_157395854
quote:

[..]

Dat weet ik. En ik weet ook dat het zwaar is voor jou. Maar je kunt haar niet tegenhouden want ze wilt die andere. Tenminste voor nu. Je kunt de deur ook niet hermetisch voor haar op slot doen, want jullie hebben kinderen. En voor zowel hen als jullie is een goede verstandhouding het beste. Laat haar gaan en haar fouten maken en maak niet teveel persoonlijke contact. Als het toch niets wordt met die andere en je wilt haar terug, dan doe je dat. Maar vergeet dan nooit, nooit dat het alsnog weer kan gebeuren dat ze weer op een ander verliefd wordt. Omdat, zoals je zegt, zij voor jou dat gevoel niet meer heeft.
Maar voor nu is het pijnlijk en zwaar voor jou en je bent niet in staat goed na te denken. Hou je taai.
  zondag 8 november 2015 @ 09:13:29 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157395872
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is een vieze hoer. Ze houdt je aan het lijntje, en laat een ander haar kut volspuiten.

Regel die shit zodat jij er goed uitkomt. Kinderen, huis, inboedel, alles voor jezelf zo goed mogelijk eruit slepen.

Cru gesteld. Maar de waarheid.
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 09:31:44 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_157396013
quote:

[..]

Nee. Een zware tijd brengt je, als de relatie goed is, dichter bij elkaar. Zij zag er een excuus in om met een ander aan te pappen. Jullie relatie was al niet meer goed, voordat die ander in de picture kwam.

Je laat nu uit liefde voor haar ontzettend over je heen lopen. Want als zij er achter komt dat het grs niet groener is aan de andere kant dan wil ze terug bij haar oude vertrouwde situatie. Das lekker makkelijk, en jij zou dat ook nog accepteren.

Ze heeft je volledig gebruikt en doet dat nog steeds. Regel alle shit in JOUW voordeel. Laat alles over dat huis op papier zetten, officieel,want haar houding zal veranderen en dan screwed ze je nog een keer. Echt, je b3vinst je in een hele gevaarlijke situaatie nu je emotioneel bent en je met een vrouw van doen hebt die blijkbaar heel berekenend te werk gaat.

Dat ze huilt is prima, maar zij is in de verwerking hiervan een stuk verder dan jij bent en zij zal dus 'sneller' denken dan jij en in springen op een veranderende situatie met haar verstand, terwijl je wonden nog aan t likken bent en vanuit gevoel handelt.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 8 november 2015 @ 10:00:25 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157396256
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

Doe normaal man, praat je zo ook tegen je moeder? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157396312
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Tja, niet echt subtiel maar eigenlijk is dat wel de waarheid.
  zondag 8 november 2015 @ 10:09:54 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157396328
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 10:08 schreef loni55 het volgende:

[..]

Tja, niet echt subtiel maar eigenlijk is dat wel de waarheid.
Daar ben ik het alles behalve volledig mee eens. Het is gewoon een knulletje dat zelf waarschijnlijk een keer een gebroken hartje heeft gehad en nu alle vrouwen die breken met hun man ziet als vuile hoeren. Grow the fuck up.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 8 november 2015 @ 10:10:30 #33
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_157396335
Grote meid, dus die moet zelf haar zaakjes op orde zien te krijgen. En voor jou geldt natuurlijk hetzelfde. Laat je niet te lang aan het lijntje houden maar beslis ook niet te impulsief.
pi_157396338
Klote voor je betyar, als ik je een tip mag geven, denk ook aan jezelf. Je wil jezelf wegcijferen voor haar en de kinderen, maar pas op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat.
pi_157396346
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee. Een zware tijd brengt je, als de relatie goed is, dichter bij elkaar. Zij zag er een excuus in om met een ander aan te pappen. Jullie relatie was al niet meer goed, voordat die ander in de picture kwam.

Je laat nu uit liefde voor haar ontzettend over je heen lopen. Want als zij er achter komt dat het grs niet groener is aan de andere kant dan wil ze terug bij haar oude vertrouwde situatie. Das lekker makkelijk, en jij zou dat ook nog accepteren.

Ze heeft je volledig gebruikt en doet dat nog steeds. Regel alle shit in JOUW voordeel. Laat alles over dat huis op papier zetten, officieel,want haar houding zal veranderen en dan screwed ze je nog een keer. Echt, je b3vinst je in een hele gevaarlijke situaatie nu je emotioneel bent en je met een vrouw van doen hebt die blijkbaar heel berekenend te werk gaat.

Dat ze huilt is prima, maar zij is in de verwerking hiervan een stuk verder dan jij bent en zij zal dus 'sneller' denken dan jij en in springen op een veranderende situatie met haar verstand, terwijl je wonden nog aan t likken bent en vanuit gevoel handelt.
En dit.
pi_157396354
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Klote voor je betyar, als ik je een tip mag geven, denk ook aan jezelf. Je wil jezelf wegcijferen voor haar en de kinderen, maar pas op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat.
Luister naar deze man, Betyar.. Hij is voor deze ene keer wijs. En dat is uniek kan ik je vertellen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 10:13:52 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_157396369
quote:
2s.gif Op zondag 8 november 2015 10:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Luister naar deze man, Betyar.. Hij is voor deze ene keer wijs. En dat is uniek kan ik je vertellen.
Ik denk niet dat dit het topic is om opgekropte frustratie over een andere user te uiten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_157396394
quote:

[..]

Wat ik niet snap is dat ze toch eerst wat met die gast van haar werk iets had/wilde, toen ze je het op Koningsdag meldde. En dat ze nu dus weer met een ander is, namelijk de uitbater van een café. Dat klinkt nogal wispelturig van haar zijde.
pi_157396400
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit het topic is om opgekropte frustratie over een andere user te uiten.
Ik grap en grol wel eens, en dat weet Scorpie ook - vooral niet mee bemoeien. Verder is ook Betyar mijn grote Fok-mattie.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 november 2015 @ 10:16:55 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157396407
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit.

Net zoals het niet nodig is grof taalgebruik te bezigen over de vrouw die wel de moeder van de kinderen van TS is.
Overigens zou dat ook niet nodig zijn als ze dat niet was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 november 2015 @ 10:17:32 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157396414
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 10:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat ze toch eerst wat met die gast van haar werk iets had/wilde, toen ze je het op Koningsdag meldde. En dat ze nu dus weer met een ander is, namelijk de uitbater van een café. Dat klinkt nogal wispelturig.
Of ze werkt in het café?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157396450
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of ze werkt in het café?
Naar wat ik begrepen heb op kantoor. Dus vandaar dat ik denk dat het om twee verschillende personen gaat. ;)
  zondag 8 november 2015 @ 10:22:07 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157396482
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 10:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Naar wat ik begrepen heb op kantoor. ;)
Zelfs dat kan nog gecombineerd worden...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157396545
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 10:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Naar wat ik begrepen heb op kantoor. Dus vandaar dat ik denk dat het om twee verschillende personen gaat. ;)
Oh ik dacht dat het over dezelfde man ging. Waren ook allebei vrienden van TS en zijn ex-vrouw.

TS; heel veel sterkte gewenst. Hele nare situatie, voor alle betrokkenen. Nu is de keuze gemaakt. Ze laat nog twijfel doorschemeren en ze zal ook echt wel twijfelen, maar dat is altijd zo als je na zo'n lange tijd uit elkaar gaat en er zoveel op het spel staat. Haar twijfels komen waarschijnlijk voort uit het verdriet dat ze jou en de kinderen aandoet en het verdriet dat hoort bij afscheid nemen, maar dat neemt niet weg dat ze blijkbaar al lange tijd niet meer gelukkig is in de relatie en met iemand anders verder wil gaan. Doorbijten dus.. Sterkte.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 10:34:49 #45
5428 crew  miss_sly
pi_157396624
Nare situatie, TS.
Je klinkt zeer redelijk, misschien een beetje te, waardoor er veel ruimte is voor haar om haar ding te doen zoals zij het nu denkt te willen en ze een escape heeft als het toch niet blijkt te zijn wat ze wil. Hou er rekening mee dat ze die escape wellicht toch niet wil en dat de breuk wel heel definitief is.

Maar bovenal, het allerbelangrijkste in deze situatie: denk aan jullie kinderen. Die mogen hier hoe dan ook niet de dupe van worden. Dus hoe het ook verder loopt met jullie, blijf in ieder geval op een nette manier met elkaar omgaan. Zeg geen hatelijke dingen over haar tegen jullie kinderen of tegen anderen waar zij bij zijn. Het blijft hun moeder en je wil geen loyaliteitsconflict bij hen starten. Leg ook niet de verantwoordelijkheid voor de breuk te erg bij haar neer. Ze zullen in later jaren, als ze deze dingen meer gaan zien en beter begrijpen, vanzelf tot de conclusie komen wat er gebeurd is en wat haar aandeel daarin is geweest. En zelfs dan blijft ze hun moeder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 november 2015 @ 10:52:53 #46
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157396843
Het is lullig om nu zakelijk te zijn maar zet afspraken over boedelscheiding zo snel mogelijk op papier.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 8 november 2015 @ 11:01:54 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157396947
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het is lullig om nu zakelijk te zijn maar zet afspraken over boedelscheiding zo snel mogelijk op papier.
En over de kinderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157396949
Verdomd nare situatie. Kan maar al te goed voorstellen dat je hoofd overuren draait op dit moment.

Maar in alle eerlijkheid: hoe zie je het voor je, als jij en je vrouw nu een doorstart zouden maken? Ze heeft de vertrouwensband enorme schade toegebracht door te handelen zoals ze deed. Dat herstellen kost ongelofelijk veel tijd en moeite. En zoals ik het lees, is ze aardig wispelturig en weet ze niet wat ze wil, waardoor ze jou in onzekerheid laat.

Hoe moeilijk het ook is op dit moment, moet je dat laatste juist niet pikken. Je moet je realiseren dat je een kerel bent die een volwaardige relatie waard is en je iemand verdient die vol voor je gaat. Je moet het allebei uiteindelijk wel willen. En zolang ze niet vol voor je gaat, moet je voor jezelf en je kinderen kiezen. Kortom, zorg voor jezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 12:36:32 ]
  Forum Admin zondag 8 november 2015 @ 11:09:44 #49
58651 crew  murp
murp
pi_157397027
Succes en heel veel sterkte.. En laat die kinderen niet de dupe van de scheiding worden. Kinderen weten en zien meer dan je denkt..
pi_157397039
Focus je niet teveel op haar situatie met teksten als 'dat kan nooit goed gaan want hij heeft een cafe' etc. etc. Dat doet en niet ter zake en is vooral wensdenken.

Maak je borst maar nat want winter is coming. De goede vibe die er nu (nog) hangt komt vooral omdat ze de initiële breuk clean wil maken. Daarna pas gaat een ieder voor zijn belangen.
  zondag 8 november 2015 @ 11:39:15 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157397419
quote:

Ik weet niet of je dit nu wil horen. De indruk die ik nu krijg, is dat ze zich schuldig voelt en daarom zegt jou tegemoet te willen komen.
Deze indruk krijg ik ook. En het wordt versterkt omdat je niet kwaad wordt.

Denk om de kinderen TS, hoe chaotisch het allemaal ook voor jou nu is, zij hebben houvast aan stabiliteit.
  zondag 8 november 2015 @ 11:55:08 #52
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157397700
Wat een vreselijk nare situatie, maar cijfer jezelf vooral niet weg, TS! Sterkte.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_157397935
Ja, echt een kutsituatie Bet,

Om even wat praktische zaken te benoemen: dien alvast wel een echtscheidingsverzoek in en zet de nu gemaakte afspraken vast op papier. Ga desnoods langs bij een notaris of advocaat om alles goed vast te laten leggen. Het nu doen van allerlei toezeggingen, maar de echte scheiding nog niet door willen zetten klinkt als het nu bieden van een zoethoudertje, om die vervolgens, als het er op aan komt, weer net zo hard weg te (kunnen) nemen.

Bij het indienen van een echtscheidingsverzoek stopt de burgerlijke gemeenschap, waardoor nieuwe vermogensbestanddelen tot de individuele vermogens zullen gaan behoren.

Ook als er dan bij de boedelscheiding flink in jouw voordeel wordt verdeeld, kan het zijn dat een deel van het vermogen als schenking zal worden aangemerkt, waar je dus weer belasting over zal moeten betalen.

Ik snap dat je hoofd nu echt niet staat naar dat soort zaken, maar je lijkt veel te weinig aan je eigen belangen te denken op dit moment.
  zondag 8 november 2015 @ 12:27:25 #54
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157398108
Ja, het is klote, maar zo gaan die dingen soms. Je gevoel heb je helaas niet altijd in de hand. Het is een goede zaak denk ik om er op een goede, harmonieuze manier uit te komen met elkaar!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 8 november 2015 @ 12:45:48 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157398440
quote:

[..]

Goede post dit. TS, bescherm jezelf alsjeblieft. Neem afstand, regel de belangrijkste administratieve zaken en pak ruimte om je kop helder te krijgen en na te denken over vragen: Wat wil jij nu? Wat heb jij nu nodig? Onder welke voorwaarden?

Ik baal oprecht voor je, dit gun je niemand. Heel veel sterkte de komende tijd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 8 november 2015 @ 12:56:57 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157398656
geen makkelijke beslissing na 18 jaar en 2 kinderen, het is vaak zo dat je pas dat mist als je weet dat je het mist en dat is denk ik bij haar het geval. De consequenties zijn enorm maar dat beseft ze pas nadat ze het mist.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157398779
Heel veel sterkte.

Kies voor jezelf.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157399094
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar ben ik het alles behalve volledig mee eens. Het is gewoon een knulletje dat zelf waarschijnlijk een keer een gebroken hartje heeft gehad en nu alle vrouwen die breken met hun man ziet als vuile hoeren. Grow the fuck up.
Hmmm ik weet niet wat zijn persoonlijke verhaal is maar uit de verhaal van ts komt duidelijk naar voren dat ze 1: vreemd is gegaan tijdens hun huwelijk en 2: ts als backup gebruikt
  zondag 8 november 2015 @ 13:21:45 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157399146
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 13:19 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hmmm ik weet niet wat zijn persoonlijke verhaal is maar uit de verhaal van ts komt duidelijk naar voren dat ze 1: vreemd is gegaan tijdens hun huwelijk en 2: ts als backup gebruikt
Prima, dat ziet eruit als een correcte en fatsoenlijke omschrijving, er is geen enkele reden om het zo grof te omschrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157399272
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima, dat ziet eruit als een correcte en fatsoenlijke omschrijving, er is geen enkele reden om het zo grof te omschrijven.
Dat heb ik ook niet opgeschreven en ben het wel met je eens dat het te grof is.
  zondag 8 november 2015 @ 13:59:18 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157400026
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 13:27 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet opgeschreven en ben het wel met je eens dat het te grof is.
Ik weet dat jij het niet geschreven had ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157401468
quote:

[..]

Sterkte TS, en bovenstaande raad van Coolguy absoluut direct opvolgen.

In de famillie hebben we ook zo'n figuur zoals je vrouw en die is totaal niet te vertrouwen. Gaat met regelmaat vreemd, komt dan weer terug met spijt, gaat dan weer vreemd enzovoorts. En dit verhaal blijft maar voortgaan omdat de benadeelde partij constant vergeeft en blind is.

Regel wat Coolguy je adviseert en probeer zeker geen wraak te nemen. Die twee komen zichzelf nog wel tegen. Je vrouw zal die kerel op den duur ook bedriegen als ze op hem uit is gekeken en naar jou zal ze dan (als je verstandig bent) niet terugkunnen.

Ik weet het, 18 jaar en 2 kinderen. Maar je kinderen zijn nog jong en dit is het moment om ze iets bij te brengen over fatsoen en trouw en dingen die ze later uit hun hoofd moeten halen.
pi_157401496
Ah shit Betyar, dus toch. Je had al wat door laten schemeren. Er gebeurt veel nu in je hoofd. Praat er over en probeer alles op een rijtje te krijgen. Het is niet makkelijk, maar denk aan je kinderen en jezelf. Jullie zijn dat dubbel en dwars waard O+ :*
  zondag 8 november 2015 @ 15:01:52 #64
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_157401645
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, wel tegen de jouwe.

Maar serieus, dat kleffe lieve gedoe is niet nuttig in deze situaties. Levert op lange termijn alleen maar meer problemen op.

Het is geen vriendelijke reactie, maar die gast moet wel inzien dat het een dom wijf is waar hij van af moet. Dumpen die handel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_157402166
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 15:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is geen vriendelijke reactie, maar die gast moet wel inzien dat het een dom wijf is waar hij van af moet. Dumpen die handel.
Het is wel de moeder van zijn kinderen, denk niet dat deze toon erg constructief is.
pi_157402311
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 15:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, wel tegen de jouwe.

Maar serieus, dat kleffe lieve gedoe is niet nuttig in deze situaties. Levert op lange termijn alleen maar meer problemen op.

Dom advies. Hou er rekening mee dat er kinderen bij betrokken zijn. De zaken oplossen op jouw grove no-nonsens manier levert óók een hoop problemen op.

TS, veel sterkte.
  zondag 8 november 2015 @ 15:23:02 #67
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157402400
Van die mensen die hier helemaal boos om worden en vinden dat dat het sterk veroordeeld moet worden :')

Soms gebeuren die dingen gewoon. Je gevoel heb je niet altijd in de hand en monogamie is toch een achterlijke kut illusie.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157404786
Sterkte in deze kuttijd betyar.
  zondag 8 november 2015 @ 16:38:29 #69
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157404809
O ja. Stel dat je huis 'onder water' staat dan kan het zijn dat de vertrekkende partner moet bijbetalen. Als je gaat scheiden zal de hypotheek op jouw naam komen met alle gevolgen van dien. Breng even goed in kaart hoe gunstig de regeling voor jou is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 17:38:07 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157406146
quote:
Klote voor je betyar, als ik je een tip mag geven, denk ook aan jezelf.
Dit. Sterkte!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157407281
leuke vriend zeg. mag hopen dat die lijer een ex-vriend is nu? zou em een paar stompen verkopen als je m ziet.
  zondag 8 november 2015 @ 18:41:22 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157407294
Idd wat anderen zegt, je maakt nog te veel beslissingen met je gevoel. Zorg dat je de afspraken over je huis en inboedel op papier hebt staan, het liefs bij de notaris. Daarna heb je tijd en ruimte voor nostalgische gedoe.

Ze heeft je voor de meest pijnlijke redenen laten vallen: gevoel is weg. Na 18 jaar relatie en "gevoel is weg". Kinderlijk. Heeft ze wel een reden achteraan gegeven?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 8 november 2015 @ 18:46:43 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157407395
quote:

[..]

mwah...
pi_157409303
Klote situatie, maar je moet wel wat ruggengraat kweken TS. Zoals al eerder gezegd is, hoe haar relatie nu gaat lopen met haar nieuwe kerel (en hoeveel tijd ze wel of niet samen spenderen) is voor jou totaal niet relevant. En tegen haar zeggen dat de deur altijd open blijft staan is natuurlijk ook een uitnodiging tot misbruik maken. Je moet jezelf niet in de uitverkoop gooien zoals mijn wijze moeder altijd zei. Je verdient beter en dat weet je zelf ook. Niet iemand die straks weer met hangende pootjes terugkomt omdat haar nieuwe relatie toch niet werkte.
pi_157409831
quote:
14s.gif Op zondag 8 november 2015 20:03 schreef Smart_ass het volgende:
Klote situatie, maar je moet wel wat ruggengraat kweken TS. Zoals al eerder gezegd is, hoe haar relatie nu gaat lopen met haar nieuwe kerel (en hoeveel tijd ze wel of niet samen spenderen) is voor jou totaal niet relevant. En tegen haar zeggen dat de deur altijd open blijft staan is natuurlijk ook een uitnodiging tot misbruik maken. Je moet jezelf niet in de uitverkoop gooien zoals mijn wijze moeder altijd zei. Je verdient beter en dat weet je zelf ook. Niet iemand die straks weer met hangende pootjes terugkomt omdat haar nieuwe relatie toch niet werkte.
Dit. Het is hard maar waar. Het is een situatie waarin je alleen maar verliest, maar pak iig de optie waarin je het minst verliest.

Misschien ook contact met een psycholoog oid. Iig iemand die je kan bijstaan (en verstand van zaken heeft), kan me voorstellen dat je dat in zo n geval wel nodig hebt. Heel veel sterkte!
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_157412353
inderdaad, zei gaat lekker verder met een nieuwe liefde en jij kunt weer van voor af aan beginnen. ze zal er dan ook al veel sneller overheen zijn dan jij omdat zij al maanden van te voren bezig is met verwerken zodat ze met een schone lei aan der nieuwe relatie kan beginnen. je bent gewoon maanden voor gelogen door haar en dat mag je die ho best wel kwalijk nemen.
pi_157412526
Niet om haar geluk denken en wel aan je eigen geluk denken TS.

Zij heeft haar keuze gemaakt, nu moet jij jouw keuzes maken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 8 november 2015 @ 22:47:32 #78
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157415687
Update

Het is dezelfde vent, kroegeigenaar waar ze overdag werkt. Ik ben benieuwd, vrienden zijn gisteravond wezen praten met haar en zagen een verdrietige vrouw alleen in de huiskamer zitten, het eerste wat ze zei was "Hier zit ik dan... op de bank". Hij werkt gewoon in het café. Ik voorzie voor haar, god behoede want ik gun haar het allerbeste, dat ze een eenzame relatie krijgt en daar diep ongelukkig wordt. Zo ongeveer iedereen die bij mij is geweest zegt hetzelfde. Ik gun haar dat domweg niet. Ze heeft hier vanavond ook tot 21.30 gezeten. Dit wil ik uiteraard gaan minderen zodat ik niet de oplossing wordt van haar eenzaamheid die ze daar tegenkomt.

quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 16:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
O ja. Stel dat je huis 'onder water' staat dan kan het zijn dat de vertrekkende partner moet bijbetalen. Als je gaat scheiden zal de hypotheek op jouw naam komen met alle gevolgen van dien. Breng even goed in kaart hoe gunstig de regeling voor jou is.
Ons huis staat verre van onderwater. Mijn vrouw wil dat het met mij goedkomt en zegt dat ze me niet nog meer pijn wil aandoen. Volgende week gaan we naar zo'n mediator om de boel te regelen, eigenlijk zijn we er al een heel eind uit.

Ruzie hebben we niet, ze is vandaag ook weer hier geweest toen we het de kinderen vertelde. Ik heb haar vanavond gebeld en ze is mee de kinderen naar bed wezen brengen. Bakje koffie erna en toen is ze weer gegaan.
  zondag 8 november 2015 @ 22:48:04 #79
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157415708
quote:
Correct, dat zeggen mijn vrienden ook.
  zondag 8 november 2015 @ 22:49:32 #80
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157415761
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:05 schreef zeer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je hem de schuld moet geven van wat er tussen hem en je vrouw gebeurd is. Hoewel hij een waardeloze vriend is gebleken, zowel voor jou als voor haar, is zij toch echt de gene die bepaalt heeft wat er in deze situatie gebeurd is.

Dat gezegd hebbende, wordt het denk ik tijd dat jij dat nu ook doet. De situatie waarin je nu zit heeft vrij weinig te maken met je inmiddels ex-vrouw. Het is dus zaak dat jij ook bepaalt wat er in deze situatie gebeurd.
Achteraf gezien is hij al ruim tien jaar stapel op mijn vrouw, toen mijn vrouw werkloos werd kwam het heel toevallig uit dat hij personeel zocht en dat kon allemaal lekker onder schooltijd, ideale situatie, achteraf iets te ideaal, hij heeft haar eindelijk.
  zondag 8 november 2015 @ 22:50:26 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157415804
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:28 schreef hottentot het volgende:
Niet om haar geluk denken en wel aan je eigen geluk denken TS.

Zij heeft haar keuze gemaakt, nu moet jij jouw keuzes maken.
Ik gun haar een gelukkig leven, geen leven waar ze eenzaam wordt.
pi_157415944
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Jij kunt haar gunnen wat je wilt, maar zij maakt haar eigen keuzes en hoe jammer je dat ook mag vinden, de consequenties zijn voor haar en jij zou je daar niet druk om moeten maken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 8 november 2015 @ 22:58:29 #83
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157416119
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Jij kunt haar gunnen wat je wilt, maar zij maakt haar eigen keuzes en hoe jammer je dat ook mag vinden, de consequenties zijn voor haar en jij zou je daar niet druk om moeten maken.
Correct, wil niet zeggen dat ik me daar niet druk over maak. Komt wel dat moment maar nu nog even niet jammer genoeg.
pi_157416143
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Correct, wil niet zeggen dat ik me daar niet druk over maak. Komt wel dat moment maar nu nog even niet jammer genoeg.
Het heeft allemaal zijn tijd nodig, ook niet forceren komt het later alleen maar harder terug.
  zondag 8 november 2015 @ 23:03:03 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157416282
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 18:41 schreef Keep_Walking het volgende:

Ze heeft je voor de meest pijnlijke redenen laten vallen: gevoel is weg. Na 18 jaar relatie en "gevoel is weg". Kinderlijk. Heeft ze wel een reden achteraan gegeven?

Een huwelijk heb je met z'n tweeën. Vergeet niet dat we één kant horen. Uit elkaar groeien doe je niet alleen.
pi_157418780
Hou je er ook rekening mee dat je ex het misschien helemaal in jouw voordeel wil regelen, maar dat haar nieuwe vlam daar anders over denkt en haar wat tips e.d. influistert. En omdat ze zo verliefd is daar misschien ook wel naar gaat handelen ook.
De kinderen zijn nog klein, laat haar niet op ieder moment wanneer zij wil binnenspringen voor een gezellig bakkie koffie. Vooral de eerste tijd moet het duidelijk zijn voor de kinderen dat jullie uit elkaar zijn en blijven en niet dat ze continu in hun bedje liggen te draaien in de hoop of wanhoop dat jullie misschien toch weer samen papa en mama kunnen zijn.
Voor de rest, heel veel sterkte.
  maandag 9 november 2015 @ 06:15:52 #87
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_157418802
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Gelukkig. Het is beter voor de kinderen en jullie beiden als jullie allemaal gelukkig zijn. Sterkte. Verlies je zelf niet uit het oog ( zorg voor jezelf) en veel kracht en wijsheid gewenst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 9 november 2015 @ 09:04:18 #88
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157419427
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 05:50 schreef praadje het volgende:
Hou je er ook rekening mee dat je ex het misschien helemaal in jouw voordeel wil regelen, maar dat haar nieuwe vlam daar anders over denkt en haar wat tips e.d. influistert. En omdat ze zo verliefd is daar misschien ook wel naar gaat handelen ook.
De kinderen zijn nog klein, laat haar niet op ieder moment wanneer zij wil binnenspringen voor een gezellig bakkie koffie. Vooral de eerste tijd moet het duidelijk zijn voor de kinderen dat jullie uit elkaar zijn en blijven en niet dat ze continu in hun bedje liggen te draaien in de hoop of wanhoop dat jullie misschien toch weer samen papa en mama kunnen zijn.
Voor de rest, heel veel sterkte.
Dit. Over het belangrijkste deel, de kinderen, kan ik niet uit ervaring spreken, maar wel voor wat betreft het regelen van zaken rondom het hus e.d. Zorg dat je zaken goed regelt. Een mediator is zeker een goede stap. Schuif niets voor je uit maar onderneem actie en zorg dat er snel een convenant wordt opgemaakt. Hoe cru het ook is: haar directe omgeving gaat uiteindelijk toch voor haar kiezen en zal haar dan ook zeker juridisch en fiscaal het e.e.a. uitleggen. Op dit moment wil ze jou tegemoet komen uit een schuldgevoel, maar er is maar weinig voor nodig om dat om te laten slaan. Zorg dat ze de beloftes die ze je nu maakt daarom snel op papier hebt.

Je moet je kinderen op 1 zetten en jezelf op 2. Je (ex) vrouw komt niet op 1, 2 maar ook niet op 3. Vergeet niet dat ze JOU heeft bedonderd en enkel en alleen aan haarzelf heeft gedacht. Het is ook niet bepaald een slippertje; ze is stelselmatig vreemd gegaan en heeft alles waar een huwelijk voor staat geschonden. Je zal zeker nog een hele emotionele tijd meemaken, maar kis voor jezelf en je kinderen.

Sterkte!
  maandag 9 november 2015 @ 10:14:52 #89
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157420230
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een huwelijk heb je met z'n tweeën. Vergeet niet dat we één kant horen. Uit elkaar groeien doe je niet alleen.

Ja, maar zo te lezen heeft ze zelf niks ondernomen om dat te voorkomen. In plaats van op tijd met hem te bespreken zocht ze troost bij een ander.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_157420995
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:47 schreef betyar het volgende:
Update

Het is dezelfde vent, kroegeigenaar waar ze overdag werkt. Ik ben benieuwd, vrienden zijn gisteravond wezen praten met haar en zagen een verdrietige vrouw alleen in de huiskamer zitten, het eerste wat ze zei was "Hier zit ik dan... op de bank". Hij werkt gewoon in het café. Ik voorzie voor haar, god behoede want ik gun haar het allerbeste, dat ze een eenzame relatie krijgt en daar diep ongelukkig wordt. Zo ongeveer iedereen die bij mij is geweest zegt hetzelfde. Ik gun haar dat domweg niet. Ze heeft hier vanavond ook tot 21.30 gezeten. Dit wil ik uiteraard gaan minderen zodat ik niet de oplossing wordt van haar eenzaamheid die ze daar tegenkomt.
Ik proef hier vooral uit dat jij graag wil zien dat ze eenzaam is en jij eigenlijk de veel betere, niet eenzame, optie bent.

Die emotie geeft haar de ruimte om met een koevoet jouw kwetsbaarheid open te breken wanneer het haar schikt. Metsel die deur helemaal dicht om jullie kinderen, jezelf maar ook haar te beschermen.

/klus terminologie

Sterkte kerel. :*
pi_157422078
quote:
Update

Dat is lief dat je haar beter gunt, maar zij is wel een volwassen vrouw die haar gezinsleven ontwricht heeft voor deze situatie. Vrij tekenend dat ze kennelijk niet erover nagedacht heeft hoe haar nieuwe leven eruit zou komen te zien. Ze heeft een keuze gemaakt, dus daar moet ze niet zo slachtofferig over doen en gewoon achter die consequenties staan. Niet dat het niet moeilijk mag zijn, maar het verdriet van de kinderen en jou lijkt me meer prioriteit hebben dan het zelf verkozen van haar..

quote:
[..]

Ons huis staat verre van onderwater. Mijn vrouw wil dat het met mij goedkomt en zegt dat ze me niet nog meer pijn wil aandoen. Volgende week gaan we naar zo'n mediator om de boel te regelen, eigenlijk zijn we er al een heel eind uit.
Zou top zijn, maar juich niet te vroeg tot je deze mooie woorden ook echt in daden als in op papier volkomen dicht getimmerd hebt.

quote:
Ruzie hebben we niet, ze is vandaag ook weer hier geweest toen we het de kinderen vertelde. Ik heb haar vanavond gebeld en ze is mee de kinderen naar bed wezen brengen. Bakje koffie erna en toen is ze weer gegaan.
Mooi als jullie het zo samen voor de kinderen zo smooth kunnen houden ^O^

Sterkte man..
  maandag 9 november 2015 @ 12:16:06 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157422275
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 10:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, maar zo te lezen heeft ze zelf niks ondernomen om dat te voorkomen. In plaats van op tijd met hem te bespreken zocht ze troost bij een ander.
Je hoort maar één kant. Vrouwen gaan bij 'geen gehoor' bij hun partner al een rouwfase in, waardoor ze uiteindelijk de knoop kunnen doorhakken. De man is dan onthutst en verbijsterd terwijl zelfs de omgeving wist dat het zó zou eindigen.
  maandag 9 november 2015 @ 12:18:07 #93
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_157422311
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je hoort maar één kant. Vrouwen gaan bij 'geen gehoor' bij hun partner al een rouwfase in, waardoor ze uiteindelijk de knoop kunnen doorhakken. De man is dan onthutst en verbijsterd terwijl zelfs de omgeving wist dat het zó zou eindigen.
Wat moet ik verstaan onder geen gehoor en rouwfase? Kan je het illustreren met een voorbeeld?
  maandag 9 november 2015 @ 12:22:12 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157422385
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:18 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Wat moet ik verstaan onder geen gehoor en rouwfase? Kan je het illustreren met een voorbeeld?
Vrouw geeft aan ongelukkig te zijn. Ziet er jarenlang ook ongelukkig uit. Wil praten, vraagt om verandering en stopt daar gigantisch veel energie in. Man snapt het niet of wil het niet en ziet daarmee ook niet wat hij op het spel zet.

Ik heb in mijn directe omgeving (waaronder mijn ouders en mijn broer maar ook onlangs weer) gezien dat de man nooit voor mogelijk houdt dat de vrouw uiteindelijk weg kan gaan. Al gaan er jaren overheen van ruzie en gesteggel. In de weg van zoeken naar contact met man en ruziemaken etc. etc. is de vrouw al bezig zichzelf los te maken van haar man, want als het niet gaat zoals ze dat zou willen dan is de koek een keer op. En het onthutsende is, is dat wat zelfs de omgeving aan zag komen (vrouw diep ongelukkig met haar man) voor de man als een totale verrassing lijkt te komen: vrouw gaat daadwerkelijk weg/heeft nieuwe vriend.

Dit gebeurt zo enorm vaak. En dat kan ook in het geval van TS zo zijn geweest. Maar dat weten we niet, want we horen maar één kant.
  maandag 9 november 2015 @ 12:26:25 #95
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_157422470
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vrouw geeft aan ongelukkig te zijn. Ziet er jarenlang ook ongelukkig uit. Wil praten, vraagt om verandering en stopt daar gigantisch veel energie in. Man snapt het niet of wil het niet en ziet daarmee ook niet wat hij op het spel zet.

Ik heb in mijn directe omgeving (waaronder mijn ouders en mijn broer maar ook onlangs weer) gezien dat de man nooit voor mogelijk houdt dat de vrouw uiteindelijk weg kan gaan. Al gaan er jaren overheen van ruzie en gesteggel. In de weg van zoeken naar contact met man en ruziemaken etc. etc. is de vrouw al bezig zichzelf los te maken van haar man, want als het niet gaat zoals ze dat zou willen dan is de koek een keer op. En het onthutsende is, is dat wat zelfs de omgeving aan zag komen (vrouw diep ongelukkig met haar man) voor de man als een totale verrassing lijkt te komen: vrouw gaat daadwerkelijk weg/heeft nieuwe vriend.

Dit gebeurt zo enorm vaak. En dat kan ook in het geval van TS zo zijn geweest. Maar dat weten we niet, want we horen maar één kant.
Hm ja, duidelijk. Je hebt wel een punt.
  maandag 9 november 2015 @ 13:07:22 #96
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_157423287
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 07:49 schreef Leandra het volgende:
Sterkte.

Dit dus. Nog steeds de oude schoenen blijven bewaren :') in het gezicht van je ex man van al die jaren... respect weer van haar hoor :') shit man _O-

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Van die mensen die hier helemaal boos om worden en vinden dat dat het sterk veroordeeld moet worden :')

Soms gebeuren die dingen gewoon. Je gevoel heb je niet altijd in de hand en monogamie is toch een achterlijke kut illusie.
Idd belachelijk zeg dat je zo iemand veroordeeld, een moeder met kinderen die vreemdgaat...
Onmenselijk.

En maar haar ex man die alles goed met haar voorheeft aan een lijntje laten bungelen... echt hoe egoïstisch :')

[ Bericht 32% gewijzigd door 2NutZ op 09-11-2015 14:35:28 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 9 november 2015 @ 14:17:09 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157424893
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Geen gehoor was er niet, bij mij staat ze vol op de eerste plaats, samen met de kinderen.
pi_157424896
Je hebt als echtpaar en ouder verschillende rollen. Soms gaat het als echtpaar niet lekker samen, te weinig autonomie (zie haar werkeloosheid, die heeft ze nu nog steeds niet want afhankelijk van haar baas), te weinig tijd voor verbondenheid of niet genoeg ruimte om je competenties te ontwikkelen.

Als je dat van jezelf onderkent ga je misschien minder verstarren. Als je dat niet doet ga je je meer richten op je ouderschap en uiteindelijk ben je 100% vader/ moeder en 0% echtgeno(o)t(e). Of nog erger, je hebt heel vaak ruzie. Uiteindelijk zit je in een situatie met kinderen waarin je ongeacht de keuze (blijven/ uit elkaar gaan), verliezers hebt.

Het moet financieel wel te behapstukken zijn, maar tijdelijk scheiding van tafel en bed is af en toe zo slecht nog niet voordat je knopen doorhakt of je gelijk in de volgende relatie stort. Zo kun je een bewustere afweging maken. Als snelstromend troebel water tot stilstand komt wordt het langzaam helder. Ook verwacht je als vrienden minder van elkaar. Daardoor neemt de kans op waardering i.p.v. vanzelfsprekendheid toe. Als partner heb je soms toch de neiging de ander verantwoordelijk te stellen voor (het ontbreken van) je eigen geluk.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  maandag 9 november 2015 @ 15:28:00 #99
422610 Barrah
pi_157426282
quote:
Volgende week gaan we naar zo'n mediator om de boel te regelen, eigenlijk zijn we er al een heel eind uit.
Wijs besluit.

Hopelijk tref je een goede en gaan de gesprekken verder dan het op papier zetten van de afspraken die jullie al hebben gemaakt. 18 jaar samen sluit je niet in een paar dagen af, zeker niet als er kinderen betrokken zijn. Ook al vat je het hier allemaal zo bondig samen, dit is gewoon niet makkelijk en jullie komen jezelf en elkaar vast nog tegen deze periode. Wees beide volledig open naar die mediator, bespreek alles wat je zou kunnen bespreken, ook hypothetische scenario's, zodat je samen een stevige basis bouwt voor de toekomst.
  maandag 9 november 2015 @ 15:39:37 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157426528
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 15:28 schreef Barrah het volgende:

[..]

Wijs besluit.

Hopelijk tref je een goede en gaan de gesprekken verder dan het op papier zetten van de afspraken die jullie al hebben gemaakt. 18 jaar samen sluit je niet in een paar dagen af, zeker niet als er kinderen betrokken zijn. Ook al vat je het hier allemaal zo bondig samen, dit is gewoon niet makkelijk en jullie komen jezelf en elkaar vast nog tegen deze periode. Wees beide volledig open naar die mediator, bespreek alles wat je zou kunnen bespreken, ook hypothetische scenario's, zodat je samen een stevige basis bouwt voor de toekomst.
Komende woensdag al. Nu wil ik er een vaart achter zetten.
  maandag 9 november 2015 @ 15:42:46 #101
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157426587
Ik snap niet waarom ze tegen ons zoontje zegt dat ze papa mist, mijn boterhammen vanmorgen voordat ik wakker werd heeft gesmeerd en het avondeten al heeft klaar gemaakt. Dit soort dingen wil ik helemaal niet, alsof ze gewoon "thuis" is. Ik moet mijn eigen boontjes met de kids zien te doppen en ze kan altijd komen maar dit is niet meer haar thuis. Dit is het huis waar haar ex en haar kinderen wonen.
  maandag 9 november 2015 @ 15:44:13 #102
64831 2NutZ
pi_157426610
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze voelt zich schuldig en op deze manier voelt ze zich minder schuldig. Dus niet zozeer van ik doe dit om je te laten zien dat ik je terug wil maar meer van ik doe dit zodat ik mij niet meer zo rot voel.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 9 november 2015 @ 15:44:47 #103
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157426622
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:44 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ze voelt zich schuldig en op deze manier voelt ze zich minder schuldig. Dus niet zozeer van ik doe dit om je te laten zien dat ik je terug wil maar meer van ik doe dit zodat ik mij niet meer zo rot voel.
Die ellende wil ik helemaal niet. Ze pijpt die vent maar.
  maandag 9 november 2015 @ 15:45:29 #104
64831 2NutZ
pi_157426638
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Groot gelijk. Denk dat ze dat ook wel doet.
  maandag 9 november 2015 @ 15:46:22 #105
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157426651
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:45 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Groot gelijk. Denk dat ze dat ook wel doet.
Njah, ze gaat rond 23.00 naar bed en hij pas om 02.30 als zijn kroeg dicht is.
pi_157426659
quote:
Ik snap niet waarom ze tegen ons zoontje zegt dat ze papa mist, mijn boterhammen vanmorgen voordat ik wakker werd heeft gesmeerd en het avondeten al heeft klaar gemaakt. Dit soort dingen wil ik helemaal niet, alsof ze gewoon "thuis" is. Ik moet mijn eigen boontjes met de kids zien te doppen en ze kan altijd komen maar dit is niet meer haar thuis. Dit is het huis waar haar ex en haar kinderen wonen.
Goede constatering. Misschien een aardig iets om ook te bespreken bij die mediator in het kader van duidelijke grenzen en alles..?
pi_157426701
Het is natuurlijk ook wel lastig om niet te doen alsof je thuis bent als je net een paar dagen uit elkaar bent en fe afspraak is dat ze zo vaak mag komen als ze wil, bij jou in huis de kinderen opvangt en klaarmaakt voor school en dat soort dingen.
compact en kleverig.
pi_157426967
Je gaf zelf al aan dat ze je aan het lijntje hield. Dat ze wilde dat je naast haar kwam liggen. Het lijkt mij dat ze nog enorm in de war is. Wat is haar rol als ouder? Wat is haar rol als echtgenote?

Misschien is ze niet overtuigd van haar baas/ vriend? Misschien mist ze wat in jullie relatie, maar zijn er ook genoeg dingen die ze wel koestert? Dat je ter zelfbescherming een streep hebt getrokken en dingen duidelijk houdt vind ik knap. Maar over wat je schrijft over haar komt op mij over als iemand die met haarzelf in de knoop zit en eigenlijk hulp/raad nodig heeft.

Dit is niet zomaar een keuze tussen jou en die ander. Dit is een proces waar je een bepaalde richting op groeit.
pi_157427174
Natuurlijk, ze is in de war en mist shizzle met die andere dude. News flash: Als je issues hebt in het huwelijk dat je wil laten slagen, dan wijk je niet uit naar een ander. Dan ga je eerst op jezelf wonen. Wil je een kans dat het weer goed komt of kijken wat er nog over is, etc. dan trek je niet naar een andere vent toe, laat staan er in. Kun je wel roepen dat het niet zomaar een keuze is tussen TS en die ander, maar dat is dus wel de keuze die zij meent te maken..
pi_157427550
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:11 schreef Scary_Mary het volgende:
Natuurlijk, ze is in de war en mist shizzle met die andere dude. News flash: Als je issues hebt in het huwelijk dat je wil laten slagen, dan wijk je niet uit naar een ander. Dan ga je eerst op jezelf wonen. Wil je een kans dat het weer goed komt of kijken wat er nog over is, etc. dan trek je niet naar een andere vent toe, laat staan er in. Kun je wel roepen dat het niet zomaar een keuze is tussen TS en die ander, maar dat is dus wel de keuze die zij meent te maken..
In de OP staat toch echt dat TS haar de deur heeft gewezen. In dit specifieke geval had ze zelfs ontslag moeten nemen om niet uit te hoeven wijken naar de ander. Je hebt wel gelijk, maar als je er iets niet goed zit in je relatie ga je jezelf dan nog meer (financieel) afhankelijk maken van die persoon?
pi_157427968
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:26 schreef Koral het volgende:

[..]

In de OP staat toch echt dat TS haar de deur heeft gewezen.
Inderdaad ja, maar nadat mevrouw zelf aan had gegeven zo niet door te kunnen gaan, geen gevoelens meer had voor TS, etc. Je werkt niet aan verbetering door afstand te nemen, met de derde persoon om te blijven gaan en degene waarmee je door wil te vertellen dat je niets meer voor hem voelt. Lekker tegenstrijdig en dan verwachten dat je partner er gewoon in mee blijft gaan met je kids als toeschouwers, please..

quote:
In dit specifieke geval had ze zelfs ontslag moeten nemen om niet uit te hoeven wijken naar de ander. Je hebt wel gelijk, maar als je er iets niet goed zit in je relatie ga je jezelf dan nog meer (financieel) afhankelijk maken van die persoon?
Ho eens even, dit is natuurlijk eerste klas quatsch. Ze heeft een inkomen, dus ze hoefde helemaal niet uit te wijken naar die andere dude. Kennelijk hebben ze niet besproken dat ze op hoefde te stappen bij hem, maar wie weet zijn er wel afspraken gemaakt hoe ze op andere wijze die afstand kon bewaren? Echter leek dit in de praktijk niet te werken en ten koste te gaan van zowel TS als de kids, iets wat dan ook weer geen kut met die financiële afhankelijkheid te maken heeft. Ondanks dat het een begrijpelijk motief zou kunnen zijn, is het in dit geval geen sluitende imho. Ik zou dan ook erg benieuwd zijn naar de hoeveelheid eventuele sollicitaties die ze gedaan zou kunnen hebben, omdat ik denk dat dit ook wel een en ander zou kunnen zeggen..
  maandag 9 november 2015 @ 17:36:16 #112
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157428911
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen gehoor was er niet, bij mij staat ze vol op de eerste plaats, samen met de kinderen.
Dan rijst toch de vraag waarom je dit niet hebt zien aankomen...
pi_157429060
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:45 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Inderdaad ja, maar nadat mevrouw zelf aan had gegeven zo niet door te kunnen gaan, geen gevoelens meer had voor TS, etc. Je werkt niet aan verbetering door afstand te nemen, met de derde persoon om te blijven gaan en degene waarmee je door wil te vertellen dat je niets meer voor hem voelt. Lekker tegenstrijdig en dan verwachten dat je partner er gewoon in mee blijft gaan met je kids als toeschouwers, please..
Ik schrijf nergens dat TS dat allemaal maar moet accepteren. Het gaat over keuze. Deze keer tot hier en niet verder voor TS. Nadat hun eerdere poging tussen de eerste bekentenis met koningsdag en nu (met vakantie tussen door) blijkbaar niet heeft gewerkt.

quote:
Ho eens even, dit is natuurlijk eerste klas quatsch. Ze heeft een inkomen, dus ze hoefde helemaal niet uit te wijken naar die andere dude. Kennelijk hebben ze niet besproken dat ze op hoefde te stappen bij hem, maar wie weet zijn er wel afspraken gemaakt hoe ze op andere wijze die afstand kon bewaren? Echter leek dit in de praktijk niet te werken en ten koste te gaan van zowel TS als de kids, iets wat dan ook weer geen kut met die financiële afhankelijkheid te maken heeft. Ondanks dat het een begrijpelijk motief zou kunnen zijn, is het in dit geval geen sluitende imho. Ik zou dan ook erg benieuwd zijn naar de hoeveelheid eventuele sollicitaties die ze gedaan zou kunnen hebben, omdat ik denk dat dit ook wel een en ander zou kunnen zeggen..
Eerst zeg je quatsch, en vervolgens aanname op aanname :')

Zet de "schuld-bril" eens af en de "oplossing-bril" eens op. In hoeverre heeft TS bijgedragen tot een oplossing?
pi_157429302
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:44 schreef Koral het volgende:
Zet de "schuld-bril" eens af en de "oplossing-bril" eens op. In hoeverre heeft TS bijgedragen tot een oplossing?
Ik had het inderdaad niet over een oplossing, maar over enig verband tussen motivatie en acties. Dat is iets anders als iemand de schuld geven, waar de discussie imho sowieso al niet over ging maar ik snap wel waarom je het zo opvat..
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 18:18:39 #115
184769 crew  Deisyy
pi_157429588
quote:
Zoveel tegenstrijdigheid in één zijn, misschien moet je bedenken wat je hier echt mee wilt en haar dat dan ook duidelijk maken.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 10 november 2015 @ 01:07:18 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157441098
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dan rijst toch de vraag waarom je dit niet hebt zien aankomen...
Jawel hoor, ik was al een half jaar bezig om haar "terug" te winnen. Heeft geen baat gehad.
  dinsdag 10 november 2015 @ 01:08:35 #117
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157441115
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:44 schreef Koral het volgende:
Volgens mijn vrouw in alles, alleen geen reactie van haar.
  dinsdag 10 november 2015 @ 01:09:15 #118
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157441121
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:18 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Zoveel tegenstrijdigheid in één zijn, misschien moet je bedenken wat je hier echt mee wilt en haar dat dan ook duidelijk maken.
Vanavond over gehad, moeder zijn doet ze maar daar als de kinderen daar zijn, hier is ze op bezoek. Dat snapte ze.
  dinsdag 10 november 2015 @ 06:24:01 #119
422610 Barrah
pi_157441782
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:46 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goede constatering. Misschien een aardig iets om ook te bespreken bij die mediator in het kader van duidelijke grenzen en alles..?
Dit. Ergens goed dat dit soort dingen nu gebeuren. Voer voor gesprek over wat er achter zit. Alle goedbedoelde pogingen tot duiding en psychische analyse hier in dit topic zijn reuze interessant, maar uiteindelijk moeten jullie er uitkomen en je boontjes doppen.

Als dit soort gedrag betekent dat ze niet zonder je kan of gewetensnood heeft, dan is dat aan haar om het toe te geven, niet aan de sympathieke users van een forum.
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:52:02 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157442422
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 06:24 schreef Barrah het volgende:

[..]

Dit. Ergens goed dat dit soort dingen nu gebeuren. Voer voor gesprek over wat er achter zit. Alle goedbedoelde pogingen tot duiding en psychische analyse hier in dit topic zijn reuze interessant, maar uiteindelijk moeten jullie er uitkomen en je boontjes doppen.

Als dit soort gedrag betekent dat ze niet zonder je kan of gewetensnood heeft, dan is dat aan haar om het toe te geven, niet aan de sympathieke users van een forum.
Uit schuld zegt ze.
  dinsdag 10 november 2015 @ 08:53:27 #121
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157442437
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:18 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dat ze moet beseffen dat ze hier niet de vrolijke moeder kan uithangen onder mijn ogen. Ik heb het haar verteld en ze blijft niet langer dan noodzaak.
  dinsdag 10 november 2015 @ 09:02:04 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157442532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat ze moet beseffen dat ze hier niet de vrolijke moeder kan uithangen onder mijn ogen. Ik heb het haar verteld en ze blijft niet langer dan noodzaak.
De vrolijke moeder is één ding, maar een kind van 6 of 8 vertellen dat je papa mist, als zou papa je verlaten hebben vind ik zeker in dit geval grenzen aan manipulatie....
Dat kan ze echt niet maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157443123
quote:

Dit vind ik op meerdere niveaus niet zo handig. Om te beginnen is het nooit zo handig om beloftes te maken die je niet na kan komen. "Altijd" is erg lang. Volgend jaar heb je misschien een nieuwe relatie. Zou je die echt te allen tijde aan de kant schuiven als jouw ex-vrouw zich ineens bedenkt? Lijkt mij niet. Daarnaast: dit zorgt voor een enorme vertrouwensbreuk. Zelfs als jouw ex-vrouw zich bedenkt volgende week, zul je meest waarschijnlijk niet meer met hetzelfde gevoel naast haar zitten. Dat vertrouwen kan wel weer terugkomen, maar het kan ook dat je op zeker moment merkt dat het van jouw kant niet meer gaat.

Maar nog afgezien van bovengenoemde uiterst kleine kans dat het ooit nog goed komt moet je vooral nu bezig zijn met de toekomst. En die is dus zonder jouw ex-vrouw. Die banden zijn doorgeknipt. Juridisch moet dat nog worden geregeld, maar verder is het helemaal klaar. Handel daarnaar. Je bent niet meer haar steun en toeverlaat. Dat regelt ze maar effe lekker ergens anders. Je hebt genoeg aan voor je kinderen en jezelf zorgen nu. Het uitstellen van de scheiding vind ik dan ook een slecht idee. Begin liefst vandaag nog aan de afspraken over de kinderen en stel een ouderschapsplan op. Dan kan jouw ex-vrouw er nog eens naar kijken en als het door beiden gedragen wordt kan het ondertekend worden. Vervolgens handel je de rest af. En hoe sneller, hoe beter. De ervaring leert dat hoe langer je wacht daarmee, hoe moeilijker het wordt om overeenstemming te bereiken. Als het kan is een mediator misschien de juiste keuze. Als je merkt dat jij dingen moet accepteren die je liever niet wil accepteren moet je gewoon een advocaat inschakelen en zorgen dat je weet wat reëel is en wat niet. En wat niet reëel is moet je niet willen eisen. Anders gezegd: loop niet over haar, maar laat ook niet over je lopen. Schiet gewoon niet op en feit is dat jullie als ouders aan elkaar verbonden blijven, dus hoe beter het proces verloopt, hoe beter het is voor die relatie die jullie wel houden.

Begrijp me goed: ik snap dat je vanuit een gedachte dat het misschien nog goed komt handelt, ook al omdat je zelf het liefst getrouwd wil blijven (voor de fokkers die dat niet zo begrijpen: wacht maar tot je kinderen hebt en het besef dat tenzij je slaande ruzie hebt het voor hen het beste is om er wat van te blijven maken, kwestie dus van verantwoordelijkheidsbesef in combinatie met het feit dat als het in het verleden gewerkt heeft het in de toekomst ook kan werken als beiden zich daarvoor inzetten). Maar op dit moment zit dat bepaald niet in de kaarten en het heeft geen zin om je bezig te houden met een situatie die wellicht nog zou kunnen ontstaan (kans nihil, het speelt ook al wat langer dan vandaag immers). Ook voor de kinderen is duidelijkheid het beste.

Sterkte.
pi_157443243
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 08:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen idee.
Jij laat de deur op een kier staan, zo van: lukt het daar niet, kom gerust terug bij mij. Wees een man en wijs haar de deur, je laat je gebruiken.
pi_157443353
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is wel de moeder van zijn kinderen, denk niet dat deze toon erg constructief is.
Ik denk dat je liever geen moeder hebt die de man waarmee je verwekt ben op zo'n manier ontzettend genaaid heeft door met een ander te gaan liggen ketsen. Ik zou, hoeveel ik ook van mijn moeder zou houden, geen enkel contact meer opnemen. Liefde naar je ouders kan ook vervagen en dat gebeurd zeker met dit soort dingen.
pi_157443418
quote:
Dan vraag je de sleutel terug van haar zodat ze niet meer ongevraagd bij jou in huis kan komen. Verman je..
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 10:09:10 #127
5428 crew  miss_sly
pi_157443426
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:04 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ik denk dat je liever geen moeder hebt die de man waarmee je verwekt ben op zo'n manier ontzettend genaaid heeft door met een ander te gaan liggen ketsen. Ik zou, hoeveel ik ook van mijn moeder zou houden, geen enkel contact meer opnemen. Liefde naar je ouders kan ook vervagen en dat gebeurd zeker met dit soort dingen.
Nee, dat gebeurt nog niet met kinderne van 6 en 8, en dat moet je ook niet willen. Deze kinderen hebben de liefde en aandacht van beide ouders nodig, ook al hebben die ouders geen gevoelens meer voor elkaar. De kinderen de aandacht en liefde van en voor de moeder afnemen, is echt not done.
  dinsdag 10 november 2015 @ 10:09:43 #128
422610 Barrah
pi_157443435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Uit schuld zegt ze.
Dat is heel goed mogelijk. Het is goed om langer stil te staan bij motieven, gevoelens en wensen dan een snelle duiding zoals hier nu gebeurt. Jullie zijn 18 jaar samen geweest, maar zullen vanwege de kinderen ook nog zeker 18 jaar met elkaar te maken krijgen. Een mediator kan helpen de juiste vragen te stellen. Niet alleen om antwoorden te krijgen bij vragen over de ander, maar ook om erachter te komen wat je zelf eigenlijk wilt voor de toekomst.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt nog niet met kinderne van 6 en 8, en dat moet je ook niet willen. Deze kinderen hebben de liefde en aandacht van beide ouders nodig, ook al hebben die ouders geen gevoelens meer voor elkaar. De kinderen de aandacht en liefde van en voor de moeder afnemen, is echt not done.
Eens. Het enige wat belangrijk is voor de kinderen is hun eigen belang. Als zij volwassen worden is er alle gelegenheid om beide ouers om verantwoording te vragen en om hun eigen oordeel te laten vormen.
pi_157443454
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Prima, maar dan doet ze dat maar lekker wanneer de kinderen bij haar zijn en niet elke x ongevraagd op bezoek komen, zodat ze de kinderen doet laten denken dat het allemaal zoals vanouds is.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 10:16:41 #130
5428 crew  miss_sly
pi_157443529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:11 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Prima, maar dan doet ze dat maar lekker wanneer de kinderen bij haar zijn en niet elke x ongevraagd op bezoek komen, zodat ze de kinderen doet laten denken dat het allemaal zoals vanouds is.
Dat is een tweede, maar wat je net zei, sloeg nergens op.
pi_157443544
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is een tweede, maar wat je net zei, sloeg nergens op.
Dat mag jij vinden. Moeder van kinderen kiest hier bewust voor en maakt het de kinderen heel moeilijk.
pi_157443688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:04 schreef HulkHeld het volgende:

Dat gebeurt alleen als de andere ouder daar richting de kinderen een punt van maakt. En dat lijkt mij vrij idioot gedrag. Maak gewoon een scheiding tussen je liefdesleven en je taak als ouder.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 10:52:25 #133
5428 crew  miss_sly
pi_157444040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:17 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Moeder van kinderen kiest hier bewust voor en maakt het de kinderen heel moeilijk.
Bij elkaar blijven voor de kinderen. The best idea ever!
pi_157444129
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:52 schreef miss_sly het volgende:

Bij elkaar blijven voor de kinderen. The best idea ever!
Soms wel, soms niet.

Feit is dat als er kinderen zijn dat je daar toch echt rekening mee moet houden. Je moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Een relatie die volstrekt niet meer werkt en waar beiden hekel aan elkaar hebben en dat ook menen te moeten ventileren naar elkaar, dat werkt niet. Maar vanuit de ellende van een moment opnieuw iets opbouwen met elkaar omwille van de kinderen is m.i. altijd een goed idee als het kans van slagen heeft.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 11:02:05 #135
5428 crew  miss_sly
pi_157444173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet.

Feit is dat als er kinderen zijn dat je daar toch echt rekening mee moet houden. Je moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Een relatie die volstrekt niet meer werkt en waar beiden hekel aan elkaar hebben en dat ook menen te moeten ventileren naar elkaar, dat werkt niet. Maar vanuit de ellende van een moment opnieuw iets opbouwen met elkaar omwille van de kinderen is m.i. altijd een goed idee als het kans van slagen heeft.
Als het gevoel bij een van beiden weg is, is er geen kans van slagen meer.
Ze vindt het nu moeilijk en voelt zich schuldig, maar dat verandert niets aan het feit dat het nu voor haar over is.

Nu kunnen we met z'n allen naar haar wijzen en haar aanwijzen als schuldige en uitschelden voor alles wat lelijk is, maar feit is dat ze gewoon een mens is. Relaties kunnen over gaan, liefde kan verdwijnen, en dat is altijd kut voor degene in de relatie die er anders in staat, maar het is niet anders.

Enige dat je als ouders verplicht bent aan je kinderen is een breuk zo netjes mogelijk te verwerken. En daar hoort niet bij de andere ouder zwartmaken, hoe terecht het misschien ook is. Kinderen van 6 en 8 hebben beide ouders keihard nodig.
pi_157444241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:

Ze vindt het nu moeilijk en voelt zich schuldig, maar dat verandert niets aan het feit dat het nu voor haar over is.

Nu kunnen we met z'n allen naar haar wijzen en haar aanwijzen als schuldige en uitschelden voor alles wat lelijk is, maar feit is dat ze gewoon een mens is. Relaties kunnen over gaan, liefde kan verdwijnen, en dat is altijd kut voor degene in de relatie die er anders in staat, maar het is niet anders.

Enige dat je als ouders verplicht bent aan je kinderen is een breuk zo netjes mogelijk te verwerken. En daar hoort niet bij de andere ouder zwartmaken, hoe terecht het misschien ook is. Kinderen van 6 en 8 hebben beide ouders keihard nodig.
Ik had het over zijn algemeenheid. Dat het hier voorbij is lijkt mij ook evident. Zie mijn bijdrage van kwart voor 10 (post 123).

Verder geef ik niemand de schuld. Betyar komt met een hulpvraag en dus krijgt hij het advies. Meer niet.

Met jouw derde punt ben ik het ook roerend eens en dat punt probeerde ik hierboven ook te maken in reactie op de opmerking dat iemand het contact met zijn moeder zou verbreken. Dat is in niemands belang. Wraakgevoelens zijn niet abnormaal, maar vooral niet constructief en gaan volledig in tegen het belang van de kinderen en die zijn nu eenmaal prioriteit nummer 1.
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:44:49 #137
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157444908
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

_O_ _O_
pi_157445127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:44 schreef betyar het volgende:

[..]

_O_ _O_
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:44 schreef betyar het volgende:

[..]

:')
pi_157445165
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:44 schreef betyar het volgende:

[..]

_O_ _O_
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 05:27 schreef betyar het volgende:

Ze heeft me zoveel verdriet gedaan en wil dat het goed komt met mij, daarom hebben al besloten dat ik in het huis blijf wonen en er geen boedelscheiding komt en alles komt op mijn naam zodat ik hier kan blijven wonen en de kinderen doordeweeks en om het weekend bij mij zijn.

Onder het mom van de kinderen alles toe-eigenen, terwijl mevrouw er ook hard voor heeft gewerkt.
pi_157445347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:57 schreef Koral het volgende:

Onder het mom van de kinderen alles toe-eigenen, terwijl mevrouw er ook hard voor heeft gewerkt.
Hij zal vast ook de hypotheek erbij krijgen, dus het is niet gezegd dat er echt een flinke vermogensoverdracht plaats gaat vinden. Dat het voor de kinderen belangrijk kan zijn om te blijven wonen waar ze nu wonen lijkt mij verder geen rare gedachte.

Verder: als beide partijen zich er in kunnen vinden, prima toch?
pi_157445386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vrolijke moeder is één ding, maar een kind van 6 of 8 vertellen dat je papa mist, als zou papa je verlaten hebben vind ik zeker in dit geval grenzen aan manipulatie....
Dat kan ze echt niet maken.
zorgelijk inderdaad :Y
...
pi_157445478
Hoezo ga je nog samen het bed verschonen? :D
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:17:25 #143
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157445591
Dat wilde ze doen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:17:53 #144
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157445603
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:55 schreef Koral het volgende:

[..]

[..]

Ik maak haar niet zwart he.
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:30:07 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157445877
quote:
Op zondag 8 november 2015 05:27 schreef betyar het volgende:

Dat jij in het huis blijft wonen lijkt mij het beste idee. En dan denk ik aan de kinderen. Maar ik hoop wel dat jullie hen vrijlaten in waar ze willen zijn. Ik neem aan dat moeder nog wel even bezig is met het inrichten van haar eigen stek. Ik hoop niet dat de kinderen tegen hun wil dan bij de ene ouder, dan bij de andere ouder moeten zijn. Je kunt als kind niet heen en weer slingerend, rustig verder opgroeien.
  dinsdag 10 november 2015 @ 13:15:30 #146
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157446752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat jij in het huis blijft wonen lijkt mij het beste idee. En dan denk ik aan de kinderen. Maar ik hoop wel dat jullie hen vrijlaten in waar ze willen zijn. Ik neem aan dat moeder nog wel even bezig is met het inrichten van haar eigen stek. Ik hoop niet dat de kinderen tegen hun wil dan bij de ene ouder, dan bij de andere ouder moeten zijn. Je kunt als kind niet heen en weer slingerend, rustig verder opgroeien.
Ze is bij hem ingetrokken, ze wonen aan een kroeg en slapen boven de kroeg, ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een kroeg. Vindt ze zelf ook verstandig.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 14:13:36 #147
5428 crew  miss_sly
pi_157448019
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:15 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze is bij hem ingetrokken, ze wonen aan een kroeg en slapen boven de kroeg, ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een kroeg. Vindt ze zelf ook verstandig.
Ja, nu misschien nog wel, maar straks misschien niet meer. En ze blijft hun moeder, ook al woont ze boven een kroeg. Dus of je op termijn vast kunt houden aan jouw wil, is de vraag.
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:22:30 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157448179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, nu misschien nog wel, maar straks misschien niet meer. En ze blijft hun moeder, ook al woont ze boven een kroeg. Dus of je op termijn vast kunt houden aan jouw wil, is de vraag.
Njah, hier hebben ze hun basis en de kroeg ligt pakweg 1000 meter verder. Ook het feit dat mijn schoonmoeder langs mij woont is voor de kids gewoon een goede basis.
pi_157449479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:22 schreef betyar het volgende:

Njah, hier hebben ze hun basis en de kroeg ligt pakweg 1000 meter verder. Ook het feit dat mijn schoonmoeder langs mij woont is voor de kids gewoon een goede basis.
Het gaat niet alleen om de vraag of je gelijk hebt natuurlijk. Als jouw ex vrouw de kinderen gaat missen en ze vaker wil gaan zien, kan ze natuurlijk gewoon gaan voor een 50-50 verdeling van de tijd tussen bij haar en bij jou.

Vandaar ook mijn eerdere advies om snel stappen te zetten. Een situatie die vastligt op papier en/of bekrachtigd is door de rechtbank is minder snel aan te passen dan een principeafspraak die aan de keukentafel tot stand is gekomen.
  woensdag 11 november 2015 @ 01:13:28 #150
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157462619
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de vraag of je gelijk hebt natuurlijk. Als jouw ex vrouw de kinderen gaat missen en ze vaker wil gaan zien, kan ze natuurlijk gewoon gaan voor een 50-50 verdeling van de tijd tussen bij haar en bij jou.

Vandaar ook mijn eerdere advies om snel stappen te zetten. Een situatie die vastligt op papier en/of bekrachtigd is door de rechtbank is minder snel aan te passen dan een principeafspraak die aan de keukentafel tot stand is gekomen.
Ze ziet ze netjes elke dag hoor.
  woensdag 11 november 2015 @ 08:02:55 #151
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157463867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 01:13 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze ziet ze netjes elke dag hoor.
Dat is fijn maar dat staat niet op papier. Wat VEM2012 hierboven al zegt: je moet het vastleggen en snel ook. Je moet er voor zorgen dat alles wat nu modeling is overeengekomen in het convenant komt te staan en dat het echtscheidingsverzoek (met convenant) naar de rechtbank gaat. Vanaf dat moment ben je vermogensrechtelijk ook al gescheiden. Fiscaal is weer een ander verhaal. Als het convenant naar jouw wens is zal de mediator, nadat de rechtbank de scheiding heeft uitgesproken, een verklaring van berusting toesturen dat door beide partijen ondertekend dient te worden. Hierin staat eigenlijk dat beide partijen afzien van hoger beroep.

Het is mooi dat de intentie er van haar kant is om een bepaalde regeling aan te houden, maar vergeet niet dat je geen echte invloed meer op haar hebt. Nu misschien nog wel, maar zodra zij in haar nieuwe leventje zit zal ze proberen de zaken in haar voordeel te regelen, al dan niet beïnvloed door haar nieuwe omgeving.

Je moet proberen een onderscheid te maken tussen de relationele breuk (emotie) en het formele scheidingsproces (zakelijk). Dat is heel moeilijk, maar probeer het toch zo aan te pakken. Sterkte!
  donderdag 12 november 2015 @ 00:06:37 #152
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157483614
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:02 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Dat is fijn maar dat staat niet op papier. Wat VEM2012 hierboven al zegt: je moet het vastleggen en snel ook. Je moet er voor zorgen dat alles wat nu modeling is overeengekomen in het convenant komt te staan en dat het echtscheidingsverzoek (met convenant) naar de rechtbank gaat. Vanaf dat moment ben je vermogensrechtelijk ook al gescheiden. Fiscaal is weer een ander verhaal. Als het convenant naar jouw wens is zal de mediator, nadat de rechtbank de scheiding heeft uitgesproken, een verklaring van berusting toesturen dat door beide partijen ondertekend dient te worden. Hierin staat eigenlijk dat beide partijen afzien van hoger beroep.

Het is mooi dat de intentie er van haar kant is om een bepaalde regeling aan te houden, maar vergeet niet dat je geen echte invloed meer op haar hebt. Nu misschien nog wel, maar zodra zij in haar nieuwe leventje zit zal ze proberen de zaken in haar voordeel te regelen, al dan niet beïnvloed door haar nieuwe omgeving.

Je moet proberen een onderscheid te maken tussen de relationele breuk (emotie) en het formele scheidingsproces (zakelijk). Dat is heel moeilijk, maar probeer het toch zo aan te pakken. Sterkte!
Dank je, we hebben vanavond inderdaad besproken dat het e.a. op papier komt te staan. Dit gaan we dan ook uitvoeren.
pi_157485614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 00:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Dank je, we hebben vanavond inderdaad besproken dat het e.a. op papier komt te staan. Dit gaan we dan ook uitvoeren.
Goed om te horen. Ik wens je heel veel succes de komende tijd. Je zult nog veel op je pad krijgen maar de 1e stappen op weg naar een nieuwe start zijn gezet. Durf ook gewoon (emotionele) steun te vragen en vrienden en familie - dat helpt echt enorm. Ik heb dat destijds ook gedaan en het was echt hartverwarmend en heeft me heel erg geholopen om die moeilijke periode door te komen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:28:15 #154
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157515617
Godverdomme, brengt ze de kids thuis en ik had nog wat spullen voor haar in de auto gezet. Gaat ze weg en wilde ze me kussen. Oeps, gewenning zei ze......... Wat eem kutzooi
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:28:38 #155
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157515631
Maar ja, sterk blijven.
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:34:43 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157515748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:28 schreef betyar het volgende:
Maar ja, sterk blijven.
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:36:33 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157515792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:28 schreef betyar het volgende:
Godverdomme, brengt ze de kids thuis en ik had nog wat spullen voor haar in de auto gezet. Gaat ze weg en wilde ze me kussen. Oeps, gewenning zei ze......... Wat eem kutzooi
Wat een BS... dat heeft echt niets met gewenning te maken.
Echt een heel naar spelletje wat ze speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157516605
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Al heb ik geen idee waarom dat ze het doet.
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:15:17 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157516644
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:13 schreef karton2 het volgende:

[..]

Dit.
Al heb ik geen idee waarom dat ze het doet.
Om TS het idee te geven dat hij ook nog wel wat in haar hart zit...
Ze probeert haar plekje in zijn bed warm te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157516652
Misschien om het oude nest nog toegankelijk te houden, mocht ze terug willen?
pi_157516720
Hmmmmmmm goede reactie TS. Niet 100% gelezen maar ja shit happens.

Accepteren, als volwassene met elkaar praten en regelen en dan afleiding zoeken en niet anti tegenover steun staan.

Zie het zo, shit happens maar vaak genoeg meegemaakt dat dit soort shit als kleine jankende kinderen wordt beeindigd. Jullie zijn tenminste volwassen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:09:21 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157517597
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

:'(
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:27:48 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157518010
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:09 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

:'(
Sorry :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:31:17 #164
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157518080
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sorry :*
Jij bent een vrouw, ik vertrouw je op de kennis die er van hebt.
pi_157518133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een onzin. Vrouwen mogen dus geen gevoelens meer hebben als ze bij hun partner weg gaan? En een moment van zwakte hebben in het gemis?

Wel ironisch dat een man praat over gevoelens en een vrouw zegt dat een vrouw een vies spelletjes speelt :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:36:34 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157518225
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:33 schreef Prinsmaarten het volgende:

[..]

Wat een onzin. Vrouwen mogen dus geen gevoelens meer hebben als ze bij hun partner weg gaan? En een moment van zwakte hebben in het gemis?

Wel ironisch dat een man praat over gevoelens en een vrouw zegt dat een vrouw een vies spelletjes speelt :P
Ze had toch al tijden geen gevoelens meer voor TS?
Ze is toch hoteldebotel op een ander? Niks "gewenning" of "gewoonte" dat ze TS gedag kust, dat soort grapjes zijn echt heel naar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157518313
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze had toch al tijden geen gevoelens meer voor TS?
Ze is toch hoteldebotel op een ander? Niks "gewenning" of "gewoonte" dat ze TS gedag kust, dat soort grapjes zijn echt heel naar.
Je ziet het heel zwart-wit, subjectief.

Ja ze vindt een ander dolleuk en ja zoiets moet je zo snel mogelijk afsluiten, niet meer erover hebben met elkaar en als volwassene mee om gaan.

Betekent niet dat je zomaar niets meer voor iemand voelt. Ik las laatst in een psychologieboek dat er genoeg partners terug gaan naar het oude en terugkeren omdat ze het oude missen en er weer een click is die ze misten toen ze jarenlang getrouwt waren en de sleur erin kwam.

Het gras is soms groener bij de buren zeker als je iets gaat missen in je huidige relatie en opeens iets leuks vindt
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:43:40 #168
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157518372
Heb er wel heel de dag buikpijn van gehad.
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2015 @ 18:47:46 #169
137949 Disana
pi_157518453
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:43 schreef betyar het volgende:
Het is niet aardig van haar dat ze zoiets doet. Ze probeert je emotioneel voor zich te blijven houden.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:50:12 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157518489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is niet aardig van haar dat ze zoiets doet. Ze probeert je emotioneel voor zich te blijven houden.
Zo ken ik haar helemaal niet. Gisteren had ik bezoek en postte een foto op facebook, ik voelde gewoon dat ze me wilde vragen of het leuk was........ Vandaag zei ze ook dat ze dat van plan was. Gewoon ruk.
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2015 @ 18:52:00 #171
137949 Disana
pi_157518516
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Zo ken ik haar helemaal niet. Gisteren had ik bezoek en postte een foto op facebook, ik voelde gewoon dat ze me wilde vragen of het leuk was........ Vandaag zei ze ook dat ze dat van plan was. Gewoon ruk.
Het klinkt mij in de oren alsof ze van twee walletjes wil eten: zijn gevoelens voor haar, en jouw gevoelens voor haar. Maar ze heeft haar keuze gemaakt, en heeft daarom niet het recht je nog te claimen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:00:34 #172
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157518696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Het klinkt mij in de oren alsof ze van twee walletjes wil eten: zijn gevoelens voor haar, en jouw gevoelens voor haar. Maar ze heeft haar keuze gemaakt, en heeft daarom niet het recht je nog te claimen.
Njah, claimen........ Ze vermindert het contact gelukkig wel.
pi_157518926
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:40 schreef Prinsmaarten het volgende:

[..]

Je ziet het heel zwart-wit, subjectief.
Misschien omdat mevrouw dat TS doodleuk mee gedeeld heeft..

quote:
Ja ze vindt een ander dolleuk en ja zoiets moet je zo snel mogelijk afsluiten, niet meer erover hebben met elkaar en als volwassene mee om gaan.
Maar 's avonds alleen zijn is niet zo dolleuk..

quote:
Betekent niet dat je zomaar niets meer voor iemand voelt. Ik las laatst in een psychologieboek dat er genoeg partners terug gaan naar het oude en terugkeren omdat ze het oude missen en er weer een click is die ze misten toen ze jarenlang getrouwt waren en de sleur erin kwam.
Ja, die sleur is met een weekje wel doorbroken ja..

@TS Is ze je wel al die tijd blijven zoenen bij afscheid dan? Als het gevoel weg is, dan neem je fysiek afstand lijkt me, dus snap je verwarring als ze nu weer zo toenadering zoekt alsof..
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:15:55 #174
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157519004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:11 schreef Scary_Mary het volgende:
@TS Is ze je wel al die tijd blijven zoenen bij afscheid dan? Als het gevoel weg is, dan neem je fysiek afstand lijkt me, dus snap je verwarring als ze nu weer zo toenadering zoekt alsof..
Ja, tot ik zei dat ik dat niet wilde, gewoon een paar zoenen op de wang, laatste keer was in de nek, toen zei ik dat ik dat niet wilde, eveneens al die appjes.
pi_157519057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:15 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja, tot ik zei dat ik dat niet wilde, gewoon een paar zoenen op de wang, laatste keer was in de nek, toen zei ik dat ik dat niet wilde, eveneens al die appjes.
Heeft zij omgekeerd wel andere grenzen aangegeven nu zij officieel met een ander gaat?
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:18:52 #176
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157519074
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Heeft zij omgekeerd wel andere grenzen aangegeven nu zij officieel met een ander gaat?
Nee.
pi_157519092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Sommige vrouwen :')
pi_157519127
quote:
Misschien omdat mevrouw dat TS doodleuk mee gedeeld heeft..
Oh ja natuurlijk. is gewoon kwestie van doodleuk mee delen na 18 jaren.
Heey Johan, die Piet he is best een leuke gozer en kan je best een biertje mee drinken, laters.

quote:
Maar 's avonds alleen zijn is niet zo dolleuk..
pi_157519355
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:18 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
Misschien niet nodig, omdat jij al jouw afstand hebt genomen. Maar haar mooie woorden van je niet nog meer willen kwetsen, mag ze best wat meer in daden omzetten..
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:36:54 #180
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157519520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien niet nodig, omdat jij al jouw afstand hebt genomen. Maar haar mooie woorden van je niet nog meer willen kwetsen, mag ze best wat meer in daden omzetten..
Morgen is ze om 06.45 hier, de jongste moet naar zwemles. Ben benieuwd.
  vrijdag 13 november 2015 @ 21:43:05 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157524045
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Morgen is ze om 06.45 hier, de jongste moet naar zwemles. Ben benieuwd.
Probeer in ieder geval duidelijk te communiceren dat er nu grenzen zijn.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 22:15:18 #182
5428 crew  miss_sly
pi_157525520
Eens met Reya.
Je klinkt heel afwachtend en passief, maar ik denk dat je, om jezelf te beschermen, best wat actiever afstand mag creëeren. Dus dan ben je niet benieuwd, dan bewaar je grenzen en afstand en krijgt ze geen opening voor haar fratsen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 22:53:56 #183
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157527453
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Probeer in ieder geval duidelijk te communiceren dat er nu grenzen zijn.
^O^
  vrijdag 13 november 2015 @ 23:23:02 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157528925
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:43 schreef betyar het volgende:
Sterkte Bet. Hoop dat je er goed uitkomt en de kinderen uiteraard ook.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 14 november 2015 @ 00:56:19 #185
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157533738
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sterkte Bet. Hoop dat je er goed uitkomt en de kinderen uiteraard ook.
Komt goed. Vanavond flink wat contact gehad met een andere vrouw :o :o
  zaterdag 14 november 2015 @ 00:58:55 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157533843
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 00:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet meteen weer naar de andere kant doorslaan he? Even pas op de plaats.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 14 november 2015 @ 01:02:12 #187
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157533968
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 november 2015 00:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niet meteen weer naar de andere kant doorslaan he? Even pas op de plaats.
Uiteraard.
pi_157534842
quote:

[..]

Het voordeel van het vrijgezellenbestaan.
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 01:46:43 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157535527
quote:

[..]

Kijk uit hè. Volgens mij heb/had jij het wel redelijk goed. Niet dat zij daar misbruik van wel gaan maken, daar ben je nu misschien gevoelig voor? Of ben ik nu heel negatief?

Zou voorlopig - zeker totdat alles op papier staat en officieel is ondertekend - daar nog erg voorzichtig mee zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 14 november 2015 @ 07:44:06 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157538241
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kijk uit hè. Volgens mij heb/had jij het wel redelijk goed. Niet dat zij daar misbruik van wel gaan maken, daar ben je nu misschien gevoelig voor? Of ben ik nu heel negatief?

Zou voorlopig - zeker totdat alles op papier staat en officieel is ondertekend - daar nog erg voorzichtig mee zijn.
Neuh, ik ben een vrij nuchter persoon hoor. Even wat afleiding.
  zaterdag 14 november 2015 @ 07:46:40 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157538251
Maar goed, mijn vrouw kwam hier vanmorgen de kleine ophalen voor zwemles ging netjes op de andere bank zitten en hebben koffie gedronken, beetje gepraat en ze is toen gegaan. Gisteravond bezoek gehad van een goede vriend die altijd heeft gezegd een zwak te hebben gehad voor mijn vrouw, zijn motto: Van gezinnen en partners van je vrienden blijf je af, hoe pijn dat ook doet!. Furieus is hij. Ik zei, maak je niet druk, ik red me wel samen met de kinderen.
pi_157552303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:15 schreef miss_sly het volgende:
Eens met Reya.
Je klinkt heel afwachtend en passief, maar ik denk dat je, om jezelf te beschermen, best wat actiever afstand mag creëeren. Dus dan ben je niet benieuwd, dan bewaar je grenzen en afstand en krijgt ze geen opening voor haar fratsen.
Ik ben het met je eens, voor zover ik dat via een monitor kan inschatten.

Alleen denk ik dat dit niets iets van nu is, en dit veel heeft bijgedragen aan de daden en besluiten van zijn vrouw.
pi_157565032
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:26 schreef Koral het volgende:
In de OP staat toch echt dat TS haar de deur heeft gewezen.
Klinkt nogal resoluut en daadkrachtig, terwijl dat uit zijn relaas nergens valt op te maken. Met zijn tweeën uithuilen op bed en haar behoeden voor een café-uitbater als nieuwe man, klinkt het toch genuanceerder dan haar simpelweg de deur wijzen.
  zondag 15 november 2015 @ 13:54:43 #194
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157566090
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 12:39 schreef Cresapk het volgende:

[..]

Klinkt nogal resoluut en daadkrachtig, terwijl dat uit zijn relaas nergens valt op te maken. Met zijn tweeën uithuilen op bed en haar behoeden voor een café-uitbater als nieuwe man, klinkt het toch genuanceerder dan haar simpelweg de deur wijzen.
Njah, ik heb haar toch echt gezegd dat ze kon vertrekken.
pi_157589865
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 12:39 schreef Cresapk het volgende:

[..]

TS schreef later dat zijn schoonmoeder ook vlakbij woont. De vrouw in kwestie had daar wellicht ook kunnen verblijven ipv die cafe uitbater.

Mijn punt was dat dat eruit zetten behoorlijk impulsief leek. Gaat toch over de moeder van zijn kinderen.

Heb mijn kritiek al eerder gestaakt omdat uiteindelijk lijkt dat TS het allemaal onder controle heeft. Misschien juist wel door deze actie omdat hij zijn eigenwaarde heeft gehouden en duidelijkheid heeft geschept. Lijkt me ook niet onbelangrijk bij zo iets ingegrijpends voor kinderen.

Zijn er genoeg die uithuilen bij de kinderen, over de rug van kinderen een vechtscheiding uitvechten. Als het daar niet op uit draait voor TS en zijn ex krijgen ze van mij complimenten.
pi_157590049

[ Bericht 100% gewijzigd door yvonne op 04-02-2016 12:17:17 (porno) ]
  maandag 16 november 2015 @ 10:35:43 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157594162
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 01:03 schreef Koral het volgende:

[..]

TS schreef later dat zijn schoonmoeder ook vlakbij woont. De vrouw in kwestie had daar wellicht ook kunnen verblijven ipv die cafe uitbater.

Mijn punt was dat dat eruit zetten behoorlijk impulsief leek. Gaat toch over de moeder van zijn kinderen.

Heb mijn kritiek al eerder gestaakt omdat uiteindelijk lijkt dat TS het allemaal onder controle heeft. Misschien juist wel door deze actie omdat hij zijn eigenwaarde heeft gehouden en duidelijkheid heeft geschept. Lijkt me ook niet onbelangrijk bij zo iets ingegrijpends voor kinderen.

Zijn er genoeg die uithuilen bij de kinderen, over de rug van kinderen een vechtscheiding uitvechten. Als het daar niet op uit draait voor TS en zijn ex krijgen ze van mij complimenten.
Mijn schoonmoeder woont zelfs langs ons, ze hoefde de poort maar door te lopen :D . en ach, ik hoop da het haar goed gaat daar.
  maandag 16 november 2015 @ 10:36:47 #198
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157594183
Krijgt nu al geen salaris (was +- 480 per maand) meer voor het deel dat ze in het huishouden doet. Arm meisje.
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 10:43:27 #199
5428 crew  miss_sly
pi_157594288
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 10:36 schreef betyar het volgende:
Krijgt nu al geen salaris (was +- 480 per maand) meer voor het deel dat ze in het huishouden doet. Arm meisje.
Wat bedoel je hiermee?
  maandag 16 november 2015 @ 10:47:43 #200
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157594343
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Ze werkt daar en wordt gekort op haar salaris omdat ze bij hem inwoont, oftewel, de strijk etc. etc. etc. is voor eigen rekening.
  maandag 16 november 2015 @ 10:55:59 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157594444
WTF?

Oh wacht.... ze werd betaald voor de dingen die ze in het huishouden deed, dat was een deel van de baan die ze bij hem had zeg maar, maar omdat zijn huishouden nu ook haar huishouden is wordt ze daar niet meer voor betaald....
Ergens zit er wel logica in natuurlijk.

Overigens deed ik dan gelijk geen reet meer en liet ik hem iemand inhuren voor die klussen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 10:56:59 #202
5428 crew  miss_sly
pi_157594454
Nou, inderdaad Leandra :D
pi_157594508
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:55 schreef Leandra het volgende:
WTF?

Oh wacht.... ze werd betaald voor de dingen die ze in het huishouden deed, dat was een deel van de baan die ze bij hem had zeg maar, maar omdat zijn huishouden nu ook haar huishouden is wordt ze daar niet meer voor betaald....
Ergens zit er wel logica in natuurlijk.

Overigens deed ik dan gelijk geen reet meer en liet ik hem iemand inhuren voor die klussen.
dus ze moet haar eigen huishouden maar niet doen omdat ze er geen geld voor krijgt? :')

Ik vind t ook wat cru om alles dan maar in te houden, maar ik vind t niet meer dam logisch dat je je eigen huis netjes houdt.
compact en kleverig.
  maandag 16 november 2015 @ 11:01:28 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157594526
Weet ik gelijk wat ik mijn man in rekening kan gaan brengen voor mijn activiteiten in ons huishouden, ik denk dat ik dat maar met 50% verhoog omdat we ook nog een kind hebben.

Van die ¤ 720 per maand (480+50%) kan ik met gemak de schoonmaakster betalen *O*

Overigens begin ik me dan wel af te vragen wat ze allemaal in zijn huishouden deed als dat goed was voor zo'n ¤ 480 per maand.... dan heb je het al snel over 10 uur(!!!) per week.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 11:11:01 #205
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157594692
Even een tip: Zorg dat zij zich inschrijft op haar nieuwe adres (en daarmee schrijft ze zich uit op jouw adres). Op het moment dat ze namelijk samenwoont met hem vervalt haar recht op partneralimentatie.

Overigens weet ik niet of het feit dat ze nu minder verdient gunstig voor je gaat uitpakken. Los van de partneralimentatie zul je een regeling moeten gaan treffen over de kinderen waar ook een financieel gedeelte (kinderalimentatie) bij hoort. Als zij nu dus minder inkomen heeft en de alimentatiebedragen daarop gebaseerd gaan worden betaal jij per saldo dus meer.

Zoals ik al eerder heb gezegd: laat je niet piepelen en zorg dat je je inleest.
  maandag 16 november 2015 @ 11:13:08 #206
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157594718
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:11 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Even een tip: Zorg dat zij zich inschrijft op haar nieuwe adres (en daarmee schrijft ze zich uit op jouw adres). Op het moment dat ze namelijk samenwoont met hem vervalt haar recht op partneralimentatie.

Overigens weet ik niet of het feit dat ze nu minder verdient gunstig voor je gaat uitpakken. Los van de partneralimentatie zul je een regeling moeten gaan treffen over de kinderen waar ook een financieel gedeelte (kinderalimentatie) bij hoort. Als zij nu dus minder inkomen heeft en de alimentatiebedragen daarop gebaseerd gaan worden betaal jij per saldo dus meer.

Zoals ik al eerder heb gezegd: laat je niet piepelen en zorg dat je je inleest.
Ze woont samen, alimentatie is niet aan de orde dan dacht ik, sowieso storten we dadelijk geld op een gezamenlijke rekening voor de kids.
  maandag 16 november 2015 @ 11:15:14 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157594750
Partneralimentatie vervalt bij duurzaam samenwonen of opnieuw trouwen/ geregistreerd partnerschap.

Lijkt me niet dat er nu al sprake is van duuzaam samenwonen.
  maandag 16 november 2015 @ 11:19:44 #208
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157594836
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Partneralimentatie vervalt bij duurzaam samenwonen of opnieuw trouwen/ geregistreerd partnerschap.

Dat klopt.
  maandag 16 november 2015 @ 11:37:48 #209
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157595194
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:15 schreef Lienekien het volgende:

Dat klopt en daarom moet hij in het convenant laten opstellen dat zij afziet van partneralimentatie. Wat ik in ieder geval bedoel aan te geven is dat het zaak is om goed ingelicht te zijn en ervoor te zorgen dat de zaken goed geregeld worden met het welzijn van de kinderen voorop. Als ik TS zo hoor is die intentie er van beide kanten dus dat is prettig, maar ik weer ook dat er weinig voor nodig is om e.e.a. om te doen laten slaan. De wet is rondom alimentatie nogal ouderwets en kan voor een man slecht uitpakken, daarom is het belangrijk om de goodwill van beide partijen nu om te zetten in formele afspraken.
  maandag 16 november 2015 @ 11:50:21 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157595429
Ik ben niet zo optimistisch dat de ex zo gemakkelijk akkoord zal gaan met allerlei afspraken die in haar nadeel gaan zijn.
  maandag 16 november 2015 @ 11:56:30 #211
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157595543
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet zo optimistisch dat de ex zo gemakkelijk akkoord zal gaan met allerlei afspraken die in haar nadeel gaan zijn.
Daarom wil ik het e.a. op papier gaan zetten voordat haar vriend zich ermee gaat bemoeien.
  maandag 16 november 2015 @ 12:13:33 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157595979
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Daarom wil ik het e.a. op papier gaan zetten voordat haar vriend zich ermee gaat bemoeien.
Ga je er dan vanuit dat je haar gaat overrompelen?

Het lijkt mij toch dat ze op zijn minst advies zou moeten vragen, aan de vriend of een advocaat.
  maandag 16 november 2015 @ 12:23:51 #213
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157596177
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga je er dan vanuit dat je haar gaat overrompelen?

Het lijkt mij toch dat ze op zijn minst advies zou moeten vragen, aan de vriend of een advocaat.
De boekhouder is bezig met alles op een rijtje te zetten, daarna gaan we met zijn drieën om tafel zitten. Haar vriend bemoeit zich nergens mee, tot nu toe tenminste....
  maandag 16 november 2015 @ 12:31:13 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157596303
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:23 schreef betyar het volgende:

[..]

De boekhouder is bezig met alles op een rijtje te zetten, daarna gaan we met zijn drieën om tafel zitten. Haar vriend bemoeit zich nergens mee, tot nu toe tenminste....
Ik snap wel dat je er zelf het beste uit wilt springen, maar ik vraag me echt af hoe realistisch jouw verwachting is dat ze ergens een handtekening onder gaat zetten zonder raad te vragen aan mensen die haar belangen in het oog houden.
  maandag 16 november 2015 @ 12:33:26 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157596346
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je er zelf het beste uit wilt springen, maar ik vraag me echt af hoe realistisch jouw verwachting is dat ze ergens een handtekening onder gaat zetten zonder raad te vragen aan mensen die haar belangen in het oog houden.
Njah, wij willen er zonder tussenkomst van derden uitkomen. Zo ook het huis, blijft van ons beide.
  maandag 16 november 2015 @ 12:35:27 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157596385
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah, wij willen er zonder tussenkomst van derden uitkomen. Zo ook het huis, blijft van ons beide.
Dat laatste vind ik ehm... op z'n zachtst gezegd niet handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 12:35:56 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157596398
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef betyar het volgende:

[..]

:?
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 12:36:07 #218
5428 crew  miss_sly
pi_157596403
En dat gaat ook zondermeer een keer fout, natuurlijk. Is het niet nu, dan wel op een ander moment.
  maandag 16 november 2015 @ 12:36:48 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157596423
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:36 schreef miss_sly het volgende:
En dat gaat ook zondermeer een keer fout, natuurlijk. Is het niet nu, dan wel op een ander moment.
Dat is echt een tijdbom, inderdaad.
  maandag 16 november 2015 @ 12:38:44 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157596456
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moet het in de verkoop. Dat willen we beide niet.
  maandag 16 november 2015 @ 12:38:57 #221
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157596460
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:36 schreef miss_sly het volgende:
Wie weet.....
  maandag 16 november 2015 @ 12:41:41 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157596509
Volgens mij zijn jullie allebei nog niet goed in staat om de scheiding goed te overzien.
  maandag 16 november 2015 @ 12:43:38 #223
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157596551
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:41 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij zijn jullie allebei nog niet goed in staat om de scheiding goed te overzien.
Correct.
  maandag 16 november 2015 @ 12:52:01 #224
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157596707
Scheiden van tafel en bed is een goede optie.
  maandag 16 november 2015 @ 13:01:20 #225
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157596858
quote:

[..]

Bis bis bis
  maandag 16 november 2015 @ 13:09:31 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597006
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2015 13:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
  maandag 16 november 2015 @ 13:20:52 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157597225
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Kijk, ik kan haar wel uitkopen maar zit met een geweten, het huis heeft zij geërfd, ik wil haar dat niet afnemen.
Ben jij dan überhaupt wel mede-eigenaar? Erfenissen vallen geregeld buiten de gezamelijke boedel.
  maandag 16 november 2015 @ 13:28:21 #228
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597397
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben jij dan überhaupt wel mede-eigenaar? Erfenissen vallen geregeld buiten de gezamelijke boedel.
Ja dat ben ik, waren toen nog niet getrouwd.
  maandag 16 november 2015 @ 13:33:24 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157597510
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja dat ben ik, waren toen nog niet getrouwd.
Geen uitsluitingsclausule in het betreffende testament? Een huis aan iemand nalaten is nogal wat, meestal wordt dan wel geregeld dat een eventuele schoonzoon- of dochter na een scheiding geen rechten heeft op dat huis.
  maandag 16 november 2015 @ 13:34:16 #230
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597534
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen uitsluitingsclausule in het betreffende testament? Een huis aan iemand nalaten is nogal wat, meestal wordt dan wel geregeld dat een eventuele schoonzoon- of dochter na een scheiding geen rechten heeft op dat huis.
Nee helemaal niks.
pi_157597568
quote:

[..]

[..]

Ik zou hier maar goed over nadenken.

De constructie die jij nu voor ogen hebt is simpelweg niet houdbaar. Jullie hangen nu nog (emotioneel) een beetje aan elkaar maar één van jullie gaat er op enig moment met de botte bijl in. Dat wordt een slachtveld als de zaken niet goed zijn geregeld.
  maandag 16 november 2015 @ 13:38:14 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157597612
quote:

[..]

[..]

Bij tweede lezing verbaas ik me erg over deze uitspraak. Je wilt haar niet uitkopen vanwegen je geweten, maar in de constructie die jij voor je ziet, blijf jij in het huis wonen. Dat is toch veel nadeliger voor haar? En geen geld en geen huis.
  maandag 16 november 2015 @ 13:42:26 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597712
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik zou hier maar goed over nadenken.

De constructie die jij nu voor ogen hebt is simpelweg niet houdbaar. Jullie hangen nu nog (emotioneel) een beetje aan elkaar maar één van jullie gaat er op enig moment met de botte bijl in. Dat wordt een slachtveld als de zaken niet goed zijn geregeld.
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij tweede lezing verbaas ik me erg over deze uitspraak. Je wilt haar niet uitkopen vanwegen je geweten, maar in de constructie die jij voor je ziet, blijf jij in het huis wonen. Dat is toch veel nadeliger voor haar? En geen geld en geen huis.
Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.
  maandag 16 november 2015 @ 13:42:32 #234
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157597717
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Cracka-ass het volgende:
impelweg niet houdbaar. Jullie hangen nu nog (emotioneel) een beetje aan elkaar maar één van jullie gaat er op enig moment met de botte bijl in. Dat wordt een slachtveld als de zaken niet goed zijn geregeld.
Ik wilde net zoiets gaan typen maar je was me voor. Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet klaar bent om te scheiden omdat er nog zoveel is dat jullie aan elkaar verbindt. Toch is het doel van scheiden juist om dat door te knippen op natuurlijk alles omtrent de kinderen na. Ik zou heel erg oppassen met wat je doet want je laat je nu erg meevoeren door emoties. Het zou niet onverstandig zijn om externe hulp in te schakelen om bij een mediator goed beslagen ten ijs te komen. Als ik je beluister zou ik voor het zakelijke deel je heel goed voor laten lichten door een expert. Dat hoeft niet perse een advocaat te zijn maar wel iemand met een jurische en fiscale achtergrond. Voor het emotionele deel is hulp van een coach/psycholoog misschien een goed idee. Denk alsjeblieft niet dat je het allemaal maar alleen moet kunnen behapstukken. Er komt echt veel op je af hoor en je mag best om hullp vragen.
  maandag 16 november 2015 @ 13:42:59 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597725
Uitkopen is trouwens geen sprake van de totale schuld zal groter zijn dan de overwaarde.
  maandag 16 november 2015 @ 13:43:00 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157597726
quote:

[..]

[..]

Zij heeft het geërfd maar het is wel onderdeel van jullie gemeenschap van goederen?
Dat is dan knap stom van de erflater :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157597742
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Ja mede omdat oma vast aan ons huis woont. Zij wil de helft van de hypotheek blijven betalen en that's it.
Gezellig als je een nieuwe relatie krijgt.
  maandag 16 november 2015 @ 13:44:06 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157597749
quote:
Uitkopen is trouwens geen sprake van de totale schuld zal groter zijn dan de overwaarde.
Als de schuld groter is dan de waarde dan is er toch geen overwaarde?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 13:44:20 #239
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597762
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Ik wilde net zoiets gaan typen maar je was me voor. Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk nog niet klaar bent om te scheiden omdat er nog zoveel is dat jullie aan elkaar verbindt. Toch is het doel van scheiden juist om dat door te knippen op natuurlijk alles omtrent de kinderen na. Ik zou heel erg oppassen met wat je doet want je laat je nu erg meevoeren door emoties. Het zou niet onverstandig zijn om externe hulp in te schakelen om bij een mediator goed beslagen ten ijs te komen. Als ik je beluister zou ik voor het zakelijke deel je heel goed voor laten lichten door een expert. Dat hoeft niet perse een advocaat te zijn maar wel iemand met een jurische en fiscale achtergrond. Voor het emotionele deel is hulp van een coach/psycholoog misschien een goed idee. Denk alsjeblieft niet dat je het allemaal maar alleen moet kunnen behapstukken. Er komt echt veel op je af hoor en je mag best om hullp vragen.
Dat klopt en ben ik me van bewust. De mijn boekhouder is nu van alles aan het verzamelen en uit aan het pluizen.
  maandag 16 november 2015 @ 13:44:48 #240
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597773
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zij heeft het geërfd maar het is wel onderdeel van jullie gemeenschap van goederen?
Dat is dan knap stom van de erflater :{
Oma van in de 80. Was gewoon niks geregeld.
  maandag 16 november 2015 @ 13:44:58 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597777
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

:D :D
  maandag 16 november 2015 @ 13:45:03 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157597778
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

En dat idd.... :X

En nog gezelliger als die nieuwe relatie er is, de relatie van mevrouw misloopt en ze eigenlijk wel weer in haar eigen huis met haar eigen gezin wil gaan wonen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 13:45:48 #243
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597794
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de schuld groter is dan de waarde dan is er toch geen overwaarde?
Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.
  maandag 16 november 2015 @ 13:46:23 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157597806
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Oma van in de 80. Was gewoon niks geregeld.
Ah, het was altijd al een Kangoeroe-woning, alleen nu woont de jongste generatie in dat deel van het huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 13:46:31 #245
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597812
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat idd.... :X

En nog gezelliger als die nieuwe relatie er is, de relatie van mevrouw misloopt en ze eigenlijk wel weer in haar eigen huis met haar eigen gezin wil gaan wonen :X
Dat is de toekomst, kijk wel of ik hier altijd wil blijven leven. Bevalt me prima zo tot nu toe.
  maandag 16 november 2015 @ 13:46:41 #246
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597815
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, het was altijd al een Kangoeroe-woning, alleen nu woont de jongste generatie in dat deel van het huis.
Ja.
  maandag 16 november 2015 @ 13:46:53 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157597821
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah, hypotheek is maar 140k. Huis is veel meer waard. Maar investeringen in het bedrijf en dat soort dingen zal er onder de eindstreep weinig overblijven.
Investeringen in jouw bedrijf naar ik aanneem? Of jullie bedrijf?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 13:47:05 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157597824
quote:

[..]

[..]

Ja, en dat komt jou wel goed uit en het is te hopen dat ze ermee akkoord gaat voordat ze wakker wordt. :{
  maandag 16 november 2015 @ 13:47:22 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157597828
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is de toekomst, kijk wel of ik hier altijd wil blijven leven. Bevalt me prima zo tot nu toe.
Maar die toekomst kan wel zorgen dat je ineens op straat staat of dat er ruzie over komt.

Lijkt me minimaal dat je erover na dient te denken / stappen voor moet ondernemen om ien ieder geval hierover iets op papier te krijgen
  maandag 16 november 2015 @ 13:48:23 #250
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597853
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Investeringen in jouw bedrijf naar ik aanneem? Of jullie bedrijf?
Ons
  maandag 16 november 2015 @ 13:49:26 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597887
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en dat komt jou wel goed uit en het is te hopen dat ze ermee akkoord gaat voordat ze wakker wordt. :{
Wij zijn er beide van overtuigd dat dit het beste voor de kinderen is. Die gaan voor alles.
pi_157597890
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat klopt en ben ik me van bewust. De mijn boekhouder is nu van alles aan het verzamelen en uit aan het pluizen.
Dump die (ongetwijfeld bevriende) boekhouder en huur op z'n minst een fiscalist in.

Goh, Betyar ik weet dat je een wensdenker bent maar benader deze scheiding zo zakelijk mogelijk man. Je kunt niet én willen scheiden én de boel bij het oude laten omdat dat je beter uitkomt.
  maandag 16 november 2015 @ 13:49:42 #253
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597900
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar die toekomst kan wel zorgen dat je ineens op straat staat of dat er ruzie over komt.

Lijkt me minimaal dat je erover na dient te denken / stappen voor moet ondernemen om ien ieder geval hierover iets op papier te krijgen
Dat gaan we regelen hoor.
  maandag 16 november 2015 @ 13:50:24 #254
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157597917
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dump die (ongetwijfeld bevriende) boekhouder en huur op z'n minst een fiscalist in.

Goh, Betyar ik weet dat je een wensdenker bent maar benader deze scheiding zo zakelijk mogelijk man. Je kunt niet én willen scheiden én de boel bij het oude laten omdat dat je beter uitkomt.
Het de kinderen beter uitkomt. Hier is de stabiele factor en dat willen we houden.
  maandag 16 november 2015 @ 13:51:11 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157597948
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef betyar het volgende:

Dat gaan we regelen hoor.
Maar zoals je zegt van "das toekomst, zie wel... " komt dat niet zo over. Dan laat je het gewoon lekker op z'n beloop totdat je er tegenaan gaat lopen
  maandag 16 november 2015 @ 13:52:49 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157597986
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Het de kinderen beter uitkomt. Hier is de stabiele factor en dat willen we houden.
Lijkt me ook een optie dat zij er blijft wonen en jij iets anders zoekt.
pi_157598035
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zal vast voor TS antwoorden: Dat is niet handig want 'onze' zaak is er ook gevestigd.
  maandag 16 november 2015 @ 13:55:01 #258
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157598053
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zij is al weg, woont bij haar vriend.
  maandag 16 november 2015 @ 13:55:34 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157598069
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat zegt vrij weinig.
  maandag 16 november 2015 @ 13:55:49 #260
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157598074
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:55 schreef betyar het volgende:

Kan ze alsnog weer terugverhuizen en jij iets anders zoeken.
  maandag 16 november 2015 @ 13:57:22 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157598107
Lastige combinatie van factoren hoor, een huis uit een erfenis, waar je vervolgens samen nog een hypotheek tegenaan gegooid hebt, een gezamenlijk bedrijf, waarin de een degene is die het primaire werk doet...

Het is op je blote knieën bidden dat er goed contact blijft en dat de nieuwe verkering niet denkt eea te moeten gaan binnenharken, want dan ga je hier nog een hoop ellende mee krijgen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 13:59:23 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157598141
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:57 schreef Leandra het volgende:
Lastige combinatie van factoren hoor, een huis uit een erfenis, waar je vervolgens samen nog een hypotheek tegenaan gegooid hebt, een gezamenlijk bedrijf, waarin de een degene is die het primaire werk doet...

Het is op je blote knieën bidden dat er goed contact blijft en dat de nieuwe verkering niet denkt eea te moeten gaan binnenharken, want dan ga je hier nog een hoop ellende mee krijgen :{
En ik vraag me daarom af of je dit wel zonder tussenkomst van derden moet willen regelen. Zoals het nu gaat, zou ik verwachten dat de ex zich op een kwaad moment belazerd gaat voelen.
  maandag 16 november 2015 @ 14:03:26 #263
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157598214
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Kan ze alsnog weer terugverhuizen en jij iets anders zoeken.
Zullen eens kijken of ze daar wel echt gelukkig wordt.
  maandag 16 november 2015 @ 14:08:35 #264
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157598308
Poeh, ik denk echt dat je je op glad ijs begeeft. Jouw situatie is best complex ik snap dat 'niets doen' dan best aantrekkelijk klinkt maar je moet jezelf ook de kans gunnen op een nieuw leven. Als jij straks in een nieuwe relatie zit wil je ook stappen kunnen maken zonder dat je met een hele hoop sores van je vorige relatie zit. Hoe goed je contact met je boekhouder ook is, ik zou die niet inzetten voor deze gelegenheid maar iemand er naar laten kijken die totaal buiten jullie twee staat en die met een onbevooroordeelde blik hiernaar kan kijken. En gezien de complexiteit heb je denk ik ook echt een ervaren specialist nodig ook.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef betyar het volgende:
Dat is echt de grootste fout die je kunt maken: Hopen dat ze niet gelukkig wordt met die ander. Je moet je eigen geluk gaan vinden en niet hopen op het mislopen van die relatie. Zij heeft een keuze gemaakt en die is bikkelhard voor jou. Dat verdien je niet, maar het is wel de realiteit. De scheiding moet er ook op gericht zijn om zelf een nieuw leven op te kunnen bouwen. Daar heb je recht op, maar dan moet je zelf ook de stappen zetten om de weg vrij te maken hiervoor.
  maandag 16 november 2015 @ 14:11:23 #265
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157598382
Nou ts als je eens wil weten hoe fout het kan gaan als je het niet allemaal goed splitst moet je deze eens lezen: http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/296719
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  maandag 16 november 2015 @ 14:18:49 #266
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157598525
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat is ie ook. Ik noem hem boekhouder omdat het makkelijker bekt.
  maandag 16 november 2015 @ 14:19:36 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157598543
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:11 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nou ts als je eens wil weten hoe fout het kan gaan als je het niet allemaal goed splitst moet je deze eens lezen: http://forum.viva.nl/foru(...)list_messages/296719
Vooral dom. Afspraken worden hier goed op papier gezet hoor.
  maandag 16 november 2015 @ 14:20:07 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157598555
quote:

[..]

En als ze dat niet wordt dan mag ze met hangende pootjes naar huis, waar jij haar deze misstap wel gaat vergeven?

Hoelang ga je daar op wachten?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 14:27:45 #269
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157598710
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als ze dat niet wordt dan mag ze met hangende pootjes naar huis, waar jij haar deze misstap wel gaat vergeven?

Hoelang ga je daar op wachten?
Niet, ik ga lekker genieten als vrij mannetje, ze gaat maar naar haar moeder.
pi_157598844
Gezellig! Komt ze weer op het gemeenschappelijke perceel wonen. :')
pi_157598860
Ik vind het dapper van haar dat ze voor haar gevoel kiest.
18 jaar en 2 kinderen gooi je niet zomaar weg, maar toch heeft ze die keuze gemaakt. Dan moet ze zo ontzettend veel meer voelen voor die ander dan voor jou....
Ik snap dat het jou pijn doet, maar respect voor haar. Als ik het zo lees dan heeft ze een verstandige keuze gemaakt.
  maandag 16 november 2015 @ 14:37:42 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157598907
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat moet eerst nog maar eens gebeuren.
  maandag 16 november 2015 @ 14:42:34 #273
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157599015
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef zovty het volgende:
Ik vind het dapper van haar dat ze voor haar gevoel kiest.
18 jaar en 2 kinderen gooi je niet zomaar weg, maar toch heeft ze die keuze gemaakt. Dan moet ze zo ontzettend veel meer voelen voor die ander dan voor jou....
Ik snap dat het jou pijn doet, maar respect voor haar. Als ik het zo lees dan heeft ze een verstandige keuze gemaakt.
Respect? Je eigen man op deze manier zo hard en langdurig bedriegen - daar kan ik in geen 100 jaar respect voor opbrengen. Verliefd worden op een ander is 1 ding, je man stelselmatig bedriegen en ook nog een beetje aan het lijntje houden is gewoon onbeshoft en egocentrisch. Ikke ikke ikke en fuck de rest. Een huwelijk is geen wegwerpbeker, daar vecht je eerst voor totdat het niet meer kan en pas als je er 100% van bent overtuigd, pas dan ga je uit elkaar en regelt dat op een fatsoenlijke manier.
  maandag 16 november 2015 @ 14:45:20 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157599067
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Respect? Je eigen man op deze manier zo hard en langdurig bedriegen - daar kan ik in geen 100 jaar respect voor opbrengen. Verliefd worden op een ander is 1 ding, je man stelselmatig bedriegen en ook nog een beetje aan het lijntje houden is gewoon onbeshoft en egocentrisch. Ikke ikke ikke en fuck de rest. Een huwelijk is geen wegwerpbeker, daar vecht je eerst voor totdat het niet meer kan en pas als je er 100% van bent overtuigd, pas dan ga je uit elkaar en regelt dat op een fatsoenlijke manier.
Ik heb dat eigenlijk niet in de posts van TS gelezen, dat harde en langdurige bedriegen.
pi_157599123
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Ze heeft de verliefdheid opgebiecht, voor de relatie gevochten, en ze heeft het nu ook verteld ipv hem laten ontdekken.
In ogenschouw nemende dat dit zijn versie van het verhaal is vind ik dat ze het netjes heeft gedaan.
Het wordt nooit leuk, maar ze had het ook kut aan kunnen pakken.
  maandag 16 november 2015 @ 14:48:41 #276
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157599137
quote:

Staat opzich los van wat het beste is om met het huis te doen. Of zij daar in komt of jij en hoe dit juridisch het beste in elkaar kan worden gezet.

Van mij mag jij er wonen, maar zorg er wel voor dat dit goed geregeld wordt en niet afwachtend of wat als zij weggaat bij der vriend enzo.
  maandag 16 november 2015 @ 14:57:34 #277
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157599325
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:48 schreef zovty het volgende:
Ze heeft de verliefdheid opgebiecht, voor de relatie gevochten, en ze heeft het nu ook verteld ipv hem laten ontdekken.
In ogenschouw nemende dat dit zijn versie van het verhaal is vind ik dat ze het netjes heeft gedaan.
Klopt, misschien projecteer ik het wel teveel op m'n eigen situatie waarbij ik het wel allemaal zelf mocht ontdekken (inclusief het feit dat ze zwanger bleek van 'de ander') maar dat neemt niet weg dat het bedrog er zeker wel is geweest in de tijd voorafgaande aan de mededeling. Dat "vechten" vind ik nogal meevallen eerlijk gezegd. Is er uitgebreid gepraat, heeft ze het een serieuze kans gegeven, is er aan relatietherapie gedaan, enz. Ik vind dat als je een huwelijk aangaat je moreel verplicht bent aan elkaar om eerst alles te proberen voordat je definiief uit elkaar gaat. Tegenwoordig lijkt "ja" maar weinig meer waard.
  maandag 16 november 2015 @ 14:57:37 #278
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157599329
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb dat eigenlijk niet in de posts van TS gelezen, dat harde en langdurige bedriegen.
Njah 1,5 jaar lang deelt ze al het bed met die knakker.
  maandag 16 november 2015 @ 14:58:27 #279
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157599347
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:48 schreef zovty het volgende:

[..]

Njah, ze zaten te mompelen en ik vroeg haar toen wat ze wilde.
  maandag 16 november 2015 @ 14:59:03 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157599360
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah 1,5 jaar lang deelt ze al het bed met die knakker.
Whut?!
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 15:00:57 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157599407
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:57 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Klopt, misschien projecteer ik het wel teveel op m'n eigen situatie waarbij ik het wel allemaal zelf mocht ontdekken (inclusief het feit dat ze zwanger bleek van 'de ander') maar dat neemt niet weg dat het bedrog er zeker wel is geweest in de tijd voorafgaande aan de mededeling. Dat "vechten" vind ik nogal meevallen eerlijk gezegd. Is er uitgebreid gepraat, heeft ze het een serieuze kans gegeven, is er aan relatietherapie gedaan, enz. Ik vind dat als je een huwelijk aangaat je moreel verplicht bent aan elkaar om eerst alles te proberen voordat je definiief uit elkaar gaat. Tegenwoordig lijkt "ja" maar weinig meer waard.
Correct, zijn in april wezen praten maar had ze niet echt zin in, heeft nu ook verteld dat ze daar alles bij elkaar loog. Ze zat enkel in die kuttelefoon van haar verzonken. Ik heb hier nu alles weer op een rij en de boekhouding die ze zogenaamd deed is een grote teringbende. Mijn boekhouder heeft hier in huis overal belangrijke papieren, facturen en zo gevonden. Ze heeft de boel laten verslonzen en ik heb keihard voor haar gevochten om vervolgens te horen dat ze al 1,5 die vent neukt.
  maandag 16 november 2015 @ 15:01:58 #282
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157599427
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Whut?!
Ja Vertelde ze me van de week, Ook dat ze tijdens de seks aan hem dacht. Het gevoel was gewoon weg voor haar. Nou ik hoop dat ze gelukkig wordt daar alleen op die bank als hij elke avond tot in de nacht is werken.
  maandag 16 november 2015 @ 15:07:26 #283
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157599546
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:01 schreef betyar het volgende:
Ook dat ze tijdens de seks aan hem dacht.
Ik snap echt niet waarom mensen zoiets zeggen / opbiechten. Je bereikt er niets mee, enkel het (nog meer) kwetsen van je huidige parter...
  maandag 16 november 2015 @ 15:10:55 #284
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_157599623
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 15:07 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap echt niet waarom mensen zoiets zeggen / opbiechten. Je bereikt er niets mee, enkel het (nog meer) kwetsen van je huidige parter...
Totaal respectloos en uitermate kwetsend.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:00 schreef betyar het volgende:
Correct, zijn in april wezen praten maar had ze niet echt zin in, heeft nu ook verteld dat ze daar alles bij elkaar loog. Ze zat enkel in die kuttelefoon van haar verzonken. Ik heb hier nu alles weer op een rij en de boekhouding die ze zogenaamd deed is een grote teringbende. Mijn boekhouder heeft hier in huis overal belangrijke papieren, facturen en zo gevonden. Ze heeft de boel laten verslonzen en ik heb keihard voor haar gevochten om vervolgens te horen dat ze al 1,5 die vent neukt.
Klinkt herkenbaar. Gast, ik heb met je te doen man, sterkte. Om je dan een hart onder de riem te steken: er komen betere tijden en er zal een moment komen waarop je het achter je kunt laten.

Voor nu is het van belang dat je de boel goed regelt en aan jezelf denkt; dat ben je aan jezelf verplicht. Er komt een nieuw leven aan voor je jij moet nu alles doen omdat nieuwe leven in te gaan richten met je kinderen op de 1e plaats en jezelf daarnaast.
  maandag 16 november 2015 @ 15:11:40 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157599641
quote:

[..]

Ja Vertelde ze me van de week, Ook dat ze tijdens de seks aan hem dacht. Het gevoel was gewoon weg voor haar. Nou ik hoop dat ze gelukkig wordt daar alleen op die bank als hij elke avond tot in de nacht is werken.
Wat een ranzigheid, dat je überhaupt nog seks hebt met je echtgenoot terwijl je het ook met een ander doet.

Om over het gedrag van jullie "gezamenlijke vriend" nog maar niet te spreken :r

Wel leuk dat hij haar toen nog betaalde voor het wassen van de lakens die ze samen smerig gemaakt hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 15:12:10 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157599655
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 15:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 15:18:02 #287
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_157599820
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Tsja dat was in dat topic ook, maar daar heb je geen mallemoer aan als een toekomstige ex-echtegenoot (Is dit nog te volgen? :) ) een kwart van de woning kan opeisen.
Maar veel succes ermee. :W
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  maandag 16 november 2015 @ 16:39:13 #288
422610 Barrah
pi_157601948
Mijn god wat een ingewikkeld verhaal begint dit te worden. Ik snap je beweegredenen, maar denk echt goed na hoeveel je goede bedoelingen je echt waard zijn. Denk niet alleen aan de korte termijn. Dit is ook het begin van een nieuw deel van je leven. Het doet misschien pijn om dingen los te moeten laten en een onzekere toekomst tegemoet te gaan, maar vroeg of laat krijg je spijt van het juk dat je met je meedraagt.

En dan bedoel ik in de eerste plaats de woning. Zodra zij er wat zakelijker in zal staan, zal ze een vergoeding vragen voor het feit dat jij in het huis mag wonen waarvoor zij een deel van de hypotheek en onderhoud betaalt. Ken je die verhalen van buitenlandse werklui in de bouw waarvan het loon wordt afgeroomd dmv kosten voor inwoning? Jij zit straks in hetzelfde schuitje maar dan als babysitter...

Ze heeft je respectloos behandeld, ook door te doen alsof jullie in therapie waren. Je hoeft haar echt niet te sparen door in haar huis te blijven wonen. Jullie zitten in hetzelfde schuitje en zij is degene die de zeepbel heeft laten knappen. Jullie zijn beide volwassen dus dienen ook beide te staan voor de verplichtingen en risico's die jullie samen zijn aangegaan. Kies alsjeblieft voor jezelf en je kinderen. Je maakt je nu zorgen om jullie hypotheek, maar als je straks getekend hebt voor de scheiding zit je misschien aan nog veel meer verplichtingen vast waar je over een paar jaar flink spijt van hebt.

Neem alle inzichten, wensen en mogelijke scenario's mee naar die mediator. Die mensen hakken dagelijks met dit soort bijltjes. Vaak werken ze ook in een netwerk met advocaten, financieel planners en hulpverleners (ook vanwege kinderen) mocht je die nodig hebben.
pi_157604436
Betyar, ik lees vrij schrikbarende zaken. Het lijkt erop alsof je wil scheiden, maar alles zo verbonden wil laten dat je bij wijze van spreken morgen kunt ontwaken uit de boze droom en dat jullie samen weer verder gaan.

Heel simpel: dat gaat niet gebeuren en het is echt in ieders belang dat je definitief uit elkaar gaat. En dat zal best emotioneel en financieel pijn doen, maar dat doet het nog meer als je het uitstelt. Los de chaos op en werk aan een nieuw leven. En start het liefst vandaag nog.

Echt, alles wat ik lees schreeuwt dat je de werkelijkheid niet onder ogen wil zien.
  maandag 16 november 2015 @ 18:33:33 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157604749
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:22 schreef VEM2012 het volgende:
Betyar, ik lees vrij schrikbarende zaken. Het lijkt erop alsof je wil scheiden, maar alles zo verbonden wil laten dat je bij wijze van spreken morgen kunt ontwaken uit de boze droom en dat jullie samen weer verder gaan.
Wat een mooie (en imho treffende) omschrijving _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157604779
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 10:36 schreef betyar het volgende:
Daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor. Volgens mij word je gewoon gepiepeld. Dit is veel voordeliger voor haar en de cafebaas. Nu kan dat inkomen niet bij de kinderalimentatie geteld worden en houden ze dit lekker in eigen zak. En vanavond drinken ze er lekker eentje op jou. Ik heb het gevoel dat je je vreselijk laat manipuleren.
pi_157604996
quote:

[..]

Lijkt er erg op dat ze je opzettelijk wil kwetsen.
pi_157605127
Vies hoertje zeg
  maandag 16 november 2015 @ 18:56:55 #294
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157605286
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:22 schreef VEM2012 het volgende:

Heel simpel: dat gaat niet gebeuren en het is echt in ieders belang dat je definitief uit elkaar gaat. En dat zal best emotioneel en financieel pijn doen, maar dat doet het nog meer als je het uitstelt. Los de chaos op en werk aan een nieuw leven. En start het liefst vandaag nog.

Echt, alles wat ik lees schreeuwt dat je de werkelijkheid niet onder ogen wil zien.
Daar heb je denk ik een goed punt. Ik wil netjes uit elkaar. Niet met ruzie en zo.
pi_157605517
Ik vind dat je goed bezig bent betyar. Topvent.
  maandag 16 november 2015 @ 19:10:32 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157605663
Open je straks zelf een deel 2 TS?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157606048
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 19:10 schreef Leandra het volgende:
Open je straks zelf een deel 2 TS?
Maar dit deel is nog heul niet dicht
pi_157606444
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar dit deel is nog heul niet dicht
Er staat dan ook straks, ipv nu.
  maandag 16 november 2015 @ 19:55:10 #299
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157606944
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2015 19:06 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind dat je goed bezig bent betyar. Topvent.
Dank je. Net nog met haar gesproken. Willen gewoon als goede vrienden verder, waarom denkt iedereen dat het onmogelijk is? Zaterdag bij het voetballen ook al, keken ze ons allemaal verbaast aan omdat we langs elkaar stonden en tegen elkaar aan het praten waren..... Je hoeft toch geen 30 meter uit elkaar te gaan staan?
  maandag 16 november 2015 @ 19:57:27 #300
422610 Barrah
pi_157607011
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 18:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar heb je denk ik een goed punt. Ik wil netjes uit elkaar. Niet met ruzie en zo.
Sterker nog: Als, áls jullie liefde uit het verleden in de toekomst écht terug mag keren, dan overwint die liefde alle ellende die jullie nu meemaken en het gedoe van de stappen die jullie nu moeten maken. Door bewust de optie van een verzoening open te houden, loop je alleen maar een grotere kans dat zo'n verzoening achteraf niks waard blijkt te zijn.

Als het jullie gegeven is toch weer samen gelukkig te worden, dan moet het gevoel dat je daarbij hebt belangrijker zijn dan geld, een huis of de moeite die je nu doet om jullie zakelijke banden te verbreken. Als je jezelf dit beseft, dan kun je niets verliezen door nu voor je eigen toekomst te kiezen.

Als je echt iets voor haar wilt betekenen, maak dan de moeite om bij je terug te keren zo groot mogelijk. De keuze is gemaakt. Keuzes kunnen ongedaan worden gemaakt, maar twijfel vreet alleen maar aan je en doet het vertrouwen in elkaar geen goed.
  maandag 16 november 2015 @ 19:58:19 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157607039
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Dank je. Net nog met haar gesproken. Willen gewoon als goede vrienden verder, waarom denkt iedereen dat het onmogelijk is? Zaterdag bij het voetballen ook al, keken ze ons allemaal verbaast aan omdat we langs elkaar stonden en tegen elkaar aan het praten waren..... Je hoeft toch geen 30 meter uit elkaar te gaan staan?
Nee dat hoeft ook niet, maar dat neemt niet weg dat je wel hele strakke afspraken op papier moet hebben, en als het halve dorp al wist dat ze het met hem deed (en die kans is groot), dan zullen ze idd verbaasd zijn dat ze nu en bij hem ingetrokken is, en jij nog steeds normaal tegen haar doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 20:03:47 #302
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157607199
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:57 schreef Barrah het volgende:

[..]

Sterker nog: Als, áls jullie liefde uit het verleden in de toekomst écht terug mag keren, dan overwint die liefde alle ellende die jullie nu meemaken en het gedoe van de stappen die jullie nu moeten maken. Door bewust de optie van een verzoening open te houden, loop je alleen maar een grotere kans dat zo'n verzoening achteraf niks waard blijkt te zijn.

Als het jullie gegeven is toch weer samen gelukkig te worden, dan moet het gevoel dat je daarbij hebt belangrijker zijn dan geld, een huis of de moeite die je nu doet om jullie zakelijke banden te verbreken. Als je jezelf dit beseft, dan kun je niets verliezen door nu voor je eigen toekomst te kiezen.

Als je echt iets voor haar wilt betekenen, maak dan de moeite om bij je terug te keren zo groot mogelijk. De keuze is gemaakt. Keuzes kunnen ongedaan worden gemaakt, maar twijfel vreet alleen maar aan je en doet het vertrouwen in elkaar geen goed.
Dat klopt. We nemen wel wat meer afstand, ik moet de boel ook verwerken. Mijn boekhouder gesproken en hij heeft alle vaste lasten nu bij elkaar en zodra de mappen op orde zijn gaan we met een adviseur om tafel en gaan we zo steeds verder. Lijkt me een goed plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')