Dank je, ik heb geen idee waarom ze dat wil.quote:Op zondag 8 november 2015 07:49 schreef Leandra het volgende:
Sterkte.
Overigens vind ik het vreemd dat ze de scheiding nog even wil laten wachten om het even te "laten belopen".
Wat wil ze laten belopen? Haar nieuwe verkering? Weer terug kunnen naar haar huwelijk als de verkering toch niet zo ideaal blijkt?
Ja, het was een goede vriend van ons. Vrijdagavond nog gezellig mee zitten kletsen.quote:Op zondag 8 november 2015 08:07 schreef Leandra het volgende:
Waar en of ze daar alleen en eenzaam is is jouw probleem niet
Ik heb wel het idee dat ze niet weet wat ze wil, en eigenlijk ook nog aan haar huwelijk vast wil houden, alsof ze dat als "reserve" kan houden voor het geval het allemaal tegenvalt.
Met de manier waarop ze dat doet zou iemand mij overigens totaal tegen zich in het harnas jagen.
Je maakt een keuze en dat is het, compleet met alle gevolgen.
Weet haar verkering eigenlijk al dat ze bij jou weg is en nu bij hem blijft?
Eerst wel, kwam hier ook over de vloer.quote:Op zondag 8 november 2015 08:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van haar, het was niet bepaald jouw vriend...
Dat is ook wel heel cru.quote:Op zondag 8 november 2015 08:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja, het was een goede vriend van ons. Vrijdagavond nog gezellig mee zitten kletsen.
Geen idee. Mijn hoofd draait overuren.quote:Op zondag 8 november 2015 08:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is ook wel heel cru.
Vraagje: zou je haar terugnemen?
Het lijkt mij zaak om dat zo snel mogelijk op orde te krijgen. En de scheiding te regelen.quote:Op zondag 8 november 2015 08:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee. Mijn hoofd draait overuren.
Ik heb gezegd dat de deur hier altijd open staat voor haar.quote:Op zondag 8 november 2015 08:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het lijkt mij zaak om dat zo snel mogelijk op orde te krijgen. En de scheiding te regelen.
Het zou absurd zijn als jullie niet scheiden en zij doodleuk bij je terugkomt als ze merkt dat haar stiekeme avontuurtje toch niet was wat ze verwachtte.
Een scheiding is verschrikkelijk moeilijk en zeker als jullie al zo lang samen zijn en kinderen hebben. Dat ze verliefd is op een ander duidt erop dat ze iets mist in jullie relatie. En dat ze met die vriend wilt zijn duidt erop dat ze voor die verliefde gevoelens wilt gaan. Maar dat ze toch nog aan je hangt duidt dan weer op dat ze jou ook niet echt wilt verliezen. Misschien omdat ze nog om je geeft of om de zekerheid die je haar gaf of om allebei. Ook voor haar blijkt het dus moeilijk te zijn.quote:Op zondag 8 november 2015 05:27 schreef betyar het volgende:
Ze heeft me zoveel pijn gedaan maar ik wil ook niet dat ze daar ongelukkig wordt en ik geef op een papiertje dat ze dat daar wordt. Moet ik haar steunen met haar besluit of moet ik de deur keihard dichttrekken en zeggen dat ze meent het daar beter te hebben ze daar maar moet gaan zitten? Ik wil haar van alle kanten helpen maar ik weet niet of ik dat kan opbrengen.
Dus je wilt haar terug.quote:Op zondag 8 november 2015 08:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat de deur hier altijd open staat voor haar.
Dat betekent dus dat ze vrijelijk kan proberen of die affaire een relatie kan worden, en zo niet, dan kan ze werkloos bij jou terugkomen...quote:Op zondag 8 november 2015 08:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat de deur hier altijd open staat voor haar.
En dit idd.quote:Op zondag 8 november 2015 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Wat een klotesituatie voor je.
Ik weet niet of je dit nu wil horen. De indruk die ik nu krijg, is dat ze zich schuldig voelt en daarom zegt jou tegemoet te willen komen. Maar als dit een definitieve breuk wordt, verwacht ik dat ze meer aan zichzelf gaat denken. En dan kon die scheiding wel eens anders uitpakken.
Dat klopt en ben ik me van bewust.quote:Op zondag 8 november 2015 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of je dit nu wil horen. De indruk die ik nu krijg, is dat ze zich schuldig voelt en daarom zegt jou tegemoet te willen komen. Maar als dit een definitieve breuk wordt, verwacht ik dat ze meer aan zichzelf gaat denken. En dan kon die scheiding wel eens anders uitpakken.
Kennelijk, als je zegt dat ze altijd terug kan komen. Dat is nogal een uitnodiging.quote:
In welke vorm is haar keus en dan zou ik een keuze moeten maken. We zijn erg aan elkaar gehecht.quote:Op zondag 8 november 2015 08:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kennelijk, als je zegt dat ze altijd terug kan komen. Dat is nogal een uitnodiging.
Haar gevoel is weg voor mij, ze houdt van me maar dat ene gevoel is weg. We hebben een zware tijd gehad en ze heeft haar heil bij een ander gezocht. Ben er heilig van overtuigd dat hij daar misbruik van heeft gemaakt en daardoor heeft het gevoel dat eerst wel aanwezig was weggedrukt. Bij een verliefdheid en spannende affaire zie je enkel de leuke dingen van je nieuwe geliefde en druk je de leuke dingen bij je oude weg en ga je je steeds meer irriteren aan hem omdat je bij die andere wilt zijn.quote:Op zondag 8 november 2015 08:35 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Een scheiding is verschrikkelijk moeilijk en zeker als jullie al zo lang samen zijn en kinderen hebben. Dat ze verliefd is op een ander duidt erop dat ze iets mist in jullie relatie. En dat ze met die vriend wilt zijn duidt erop dat ze voor die verliefde gevoelens wilt gaan. Maar dat ze toch nog aan je hangt duidt dan weer op dat ze jou ook niet echt wilt verliezen. Misschien omdat ze nog om je geeft of om de zekerheid die je haar gaf of om allebei. Ook voor haar blijkt het dus moeilijk te zijn.
Jij wilt geen vechtscheiding en je wilt dat ze gelukkig wordt, al denk je dat ze dat bij die andere niet zou kunnen. Plus, je wilt haar helpen, zeg je.
Dan help haar waar je kunt (maar vergeet jezelf niet). Dat betekent niet dat ze elk moment bij jou kan aankloppen om op de bank te huilen, maar geef haar de ruimte. Laat haar haar fouten maken. En ondertussen moet jij ook verdergaan met je leven.
Ik denk niet dat je hem de schuld moet geven van wat er tussen hem en je vrouw gebeurd is. Hoewel hij een waardeloze vriend is gebleken, zowel voor jou als voor haar, is zij toch echt de gene die bepaalt heeft wat er in deze situatie gebeurd is.quote:Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Haar gevoel is weg voor mij, ze houdt van me maar dat ene gevoel is weg. We hebben een zware tijd gehad en ze heeft haar heil bij een ander gezocht. Ben er heilig van overtuigd dat hij daar misbruik van heeft gemaakt en daardoor heeft het gevoel dat eerst wel aanwezig was weggedrukt. Bij een verliefdheid en spannende affaire zie je enkel de leuke dingen van je nieuwe geliefde en druk je de leuke dingen bij je oude weg en ga je je steeds meer irriteren aan hem omdat je bij die andere wilt zijn.
Dat weet ik. En ik weet ook dat het zwaar is voor jou. Maar je kunt haar niet tegenhouden want ze wilt die andere. Tenminste voor nu. Je kunt de deur ook niet hermetisch voor haar op slot doen, want jullie hebben kinderen. En voor zowel hen als jullie is een goede verstandhouding het beste. Laat haar gaan en haar fouten maken en maak niet teveel persoonlijke contact. Als het toch niets wordt met die andere en je wilt haar terug, dan doe je dat. Maar vergeet dan nooit, nooit dat het alsnog weer kan gebeuren dat ze weer op een ander verliefd wordt. Omdat, zoals je zegt, zij voor jou dat gevoel niet meer heeft.quote:Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Haar gevoel is weg voor mij, ze houdt van me maar dat ene gevoel is weg. We hebben een zware tijd gehad en ze heeft haar heil bij een ander gezocht. Ben er heilig van overtuigd dat hij daar misbruik van heeft gemaakt en daardoor heeft het gevoel dat eerst wel aanwezig was weggedrukt. Bij een verliefdheid en spannende affaire zie je enkel de leuke dingen van je nieuwe geliefde en druk je de leuke dingen bij je oude weg en ga je je steeds meer irriteren aan hem omdat je bij die andere wilt zijn.
Cru gesteld. Maar de waarheid.quote:Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is een vieze hoer. Ze houdt je aan het lijntje, en laat een ander haar kut volspuiten.
Regel die shit zodat jij er goed uitkomt. Kinderen, huis, inboedel, alles voor jezelf zo goed mogelijk eruit slepen.
Dit komt nooit meer goed. Hoe kun je zo'n wijf nog ooit vertrouwen?
Nee. Een zware tijd brengt je, als de relatie goed is, dichter bij elkaar. Zij zag er een excuus in om met een ander aan te pappen. Jullie relatie was al niet meer goed, voordat die ander in de picture kwam.quote:Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Doe normaal man, praat je zo ook tegen je moeder?quote:Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is een vieze hoer. Ze houdt je aan het lijntje, en laat een ander haar kut volspuiten.
Regel die shit zodat jij er goed uitkomt. Kinderen, huis, inboedel, alles voor jezelf zo goed mogelijk eruit slepen.
Dit komt nooit meer goed. Hoe kun je zo'n wijf nog ooit vertrouwen?
Tja, niet echt subtiel maar eigenlijk is dat wel de waarheid.quote:Op zondag 8 november 2015 10:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe normaal man, praat je zo ook tegen je moeder?
Daar ben ik het alles behalve volledig mee eens. Het is gewoon een knulletje dat zelf waarschijnlijk een keer een gebroken hartje heeft gehad en nu alle vrouwen die breken met hun man ziet als vuile hoeren. Grow the fuck up.quote:Op zondag 8 november 2015 10:08 schreef loni55 het volgende:
[..]
Tja, niet echt subtiel maar eigenlijk is dat wel de waarheid.
En dit.quote:Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Een zware tijd brengt je, als de relatie goed is, dichter bij elkaar. Zij zag er een excuus in om met een ander aan te pappen. Jullie relatie was al niet meer goed, voordat die ander in de picture kwam.
Je laat nu uit liefde voor haar ontzettend over je heen lopen. Want als zij er achter komt dat het grs niet groener is aan de andere kant dan wil ze terug bij haar oude vertrouwde situatie. Das lekker makkelijk, en jij zou dat ook nog accepteren.
Ze heeft je volledig gebruikt en doet dat nog steeds. Regel alle shit in JOUW voordeel. Laat alles over dat huis op papier zetten, officieel,want haar houding zal veranderen en dan screwed ze je nog een keer. Echt, je b3vinst je in een hele gevaarlijke situaatie nu je emotioneel bent en je met een vrouw van doen hebt die blijkbaar heel berekenend te werk gaat.
Dat ze huilt is prima, maar zij is in de verwerking hiervan een stuk verder dan jij bent en zij zal dus 'sneller' denken dan jij en in springen op een veranderende situatie met haar verstand, terwijl je wonden nog aan t likken bent en vanuit gevoel handelt.
Luister naar deze man, Betyar.. Hij is voor deze ene keer wijs. En dat is uniek kan ik je vertellen.quote:Op zondag 8 november 2015 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Klote voor je betyar, als ik je een tip mag geven, denk ook aan jezelf. Je wil jezelf wegcijferen voor haar en de kinderen, maar pas op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat.
Ik denk niet dat dit het topic is om opgekropte frustratie over een andere user te uiten.quote:Op zondag 8 november 2015 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Luister naar deze man, Betyar.. Hij is voor deze ene keer wijs. En dat is uniek kan ik je vertellen.
Wat ik niet snap is dat ze toch eerst wat met die gast van haar werk iets had/wilde, toen ze je het op Koningsdag meldde. En dat ze nu dus weer met een ander is, namelijk de uitbater van een café. Dat klinkt nogal wispelturig van haar zijde.quote:Op zondag 8 november 2015 08:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja, het was een goede vriend van ons. Vrijdagavond nog gezellig mee zitten kletsen.
Ik grap en grol wel eens, en dat weet Scorpie ook - vooral niet mee bemoeien. Verder is ook Betyar mijn grote Fok-mattie.quote:Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit het topic is om opgekropte frustratie over een andere user te uiten.
Dit.quote:Op zondag 8 november 2015 10:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit het topic is om opgekropte frustratie over een andere user te uiten.
Of ze werkt in het café?quote:Op zondag 8 november 2015 10:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat ze toch eerst wat met die gast van haar werk iets had/wilde, toen ze je het op Koningsdag meldde. En dat ze nu dus weer met een ander is, namelijk de uitbater van een café. Dat klinkt nogal wispelturig.
Naar wat ik begrepen heb op kantoor. Dus vandaar dat ik denk dat het om twee verschillende personen gaat.quote:
Oh ik dacht dat het over dezelfde man ging. Waren ook allebei vrienden van TS en zijn ex-vrouw.quote:Op zondag 8 november 2015 10:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Naar wat ik begrepen heb op kantoor. Dus vandaar dat ik denk dat het om twee verschillende personen gaat.
En over de kinderen.quote:Op zondag 8 november 2015 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het is lullig om nu zakelijk te zijn maar zet afspraken over boedelscheiding zo snel mogelijk op papier.
Deze indruk krijg ik ook. En het wordt versterkt omdat je niet kwaad wordt.quote:Op zondag 8 november 2015 08:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of je dit nu wil horen. De indruk die ik nu krijg, is dat ze zich schuldig voelt en daarom zegt jou tegemoet te willen komen.
Goede post dit. TS, bescherm jezelf alsjeblieft. Neem afstand, regel de belangrijkste administratieve zaken en pak ruimte om je kop helder te krijgen en na te denken over vragen: Wat wil jij nu? Wat heb jij nu nodig? Onder welke voorwaarden?quote:Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Een zware tijd brengt je, als de relatie goed is, dichter bij elkaar. Zij zag er een excuus in om met een ander aan te pappen. Jullie relatie was al niet meer goed, voordat die ander in de picture kwam.
Je laat nu uit liefde voor haar ontzettend over je heen lopen. Want als zij er achter komt dat het grs niet groener is aan de andere kant dan wil ze terug bij haar oude vertrouwde situatie. Das lekker makkelijk, en jij zou dat ook nog accepteren.
Ze heeft je volledig gebruikt en doet dat nog steeds. Regel alle shit in JOUW voordeel. Laat alles over dat huis op papier zetten, officieel,want haar houding zal veranderen en dan screwed ze je nog een keer. Echt, je b3vinst je in een hele gevaarlijke situaatie nu je emotioneel bent en je met een vrouw van doen hebt die blijkbaar heel berekenend te werk gaat.
Dat ze huilt is prima, maar zij is in de verwerking hiervan een stuk verder dan jij bent en zij zal dus 'sneller' denken dan jij en in springen op een veranderende situatie met haar verstand, terwijl je wonden nog aan t likken bent en vanuit gevoel handelt.
Hmmm ik weet niet wat zijn persoonlijke verhaal is maar uit de verhaal van ts komt duidelijk naar voren dat ze 1: vreemd is gegaan tijdens hun huwelijk en 2: ts als backup gebruiktquote:Op zondag 8 november 2015 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar ben ik het alles behalve volledig mee eens. Het is gewoon een knulletje dat zelf waarschijnlijk een keer een gebroken hartje heeft gehad en nu alle vrouwen die breken met hun man ziet als vuile hoeren. Grow the fuck up.
Prima, dat ziet eruit als een correcte en fatsoenlijke omschrijving, er is geen enkele reden om het zo grof te omschrijven.quote:Op zondag 8 november 2015 13:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hmmm ik weet niet wat zijn persoonlijke verhaal is maar uit de verhaal van ts komt duidelijk naar voren dat ze 1: vreemd is gegaan tijdens hun huwelijk en 2: ts als backup gebruikt
Dat heb ik ook niet opgeschreven en ben het wel met je eens dat het te grof is.quote:Op zondag 8 november 2015 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, dat ziet eruit als een correcte en fatsoenlijke omschrijving, er is geen enkele reden om het zo grof te omschrijven.
Sterkte TS, en bovenstaande raad van Coolguy absoluut direct opvolgen.quote:Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, wel tegen de jouwe.quote:Op zondag 8 november 2015 10:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe normaal man, praat je zo ook tegen je moeder?
Het is wel de moeder van zijn kinderen, denk niet dat deze toon erg constructief is.quote:Op zondag 8 november 2015 15:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het is geen vriendelijke reactie, maar die gast moet wel inzien dat het een dom wijf is waar hij van af moet. Dumpen die handel.
Dom advies. Hou er rekening mee dat er kinderen bij betrokken zijn. De zaken oplossen op jouw grove no-nonsens manier levert óók een hoop problemen op.quote:Op zondag 8 november 2015 15:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, wel tegen de jouwe.
Maar serieus, dat kleffe lieve gedoe is niet nuttig in deze situaties. Levert op lange termijn alleen maar meer problemen op.
Het is geen vriendelijke reactie, maar die gast moet wel inzien dat het een dom wijf is waar hij van af moet. Dumpen die handel.
Dit. Sterkte!quote:Op zondag 8 november 2015 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Klote voor je betyar, als ik je een tip mag geven, denk ook aan jezelf.
mwah...quote:Op zondag 8 november 2015 08:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Dit. Het is hard maar waar. Het is een situatie waarin je alleen maar verliest, maar pak iig de optie waarin je het minst verliest.quote:Op zondag 8 november 2015 20:03 schreef Smart_ass het volgende:
Klote situatie, maar je moet wel wat ruggengraat kweken TS. Zoals al eerder gezegd is, hoe haar relatie nu gaat lopen met haar nieuwe kerel (en hoeveel tijd ze wel of niet samen spenderen) is voor jou totaal niet relevant. En tegen haar zeggen dat de deur altijd open blijft staan is natuurlijk ook een uitnodiging tot misbruik maken. Je moet jezelf niet in de uitverkoop gooien zoals mijn wijze moeder altijd zei. Je verdient beter en dat weet je zelf ook. Niet iemand die straks weer met hangende pootjes terugkomt omdat haar nieuwe relatie toch niet werkte.
Ons huis staat verre van onderwater. Mijn vrouw wil dat het met mij goedkomt en zegt dat ze me niet nog meer pijn wil aandoen. Volgende week gaan we naar zo'n mediator om de boel te regelen, eigenlijk zijn we er al een heel eind uit.quote:Op zondag 8 november 2015 16:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
O ja. Stel dat je huis 'onder water' staat dan kan het zijn dat de vertrekkende partner moet bijbetalen. Als je gaat scheiden zal de hypotheek op jouw naam komen met alle gevolgen van dien. Breng even goed in kaart hoe gunstig de regeling voor jou is.
Correct, dat zeggen mijn vrienden ook.quote:Op zondag 8 november 2015 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Klote voor je betyar, als ik je een tip mag geven, denk ook aan jezelf. Je wil jezelf wegcijferen voor haar en de kinderen, maar pas op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat.
Achteraf gezien is hij al ruim tien jaar stapel op mijn vrouw, toen mijn vrouw werkloos werd kwam het heel toevallig uit dat hij personeel zocht en dat kon allemaal lekker onder schooltijd, ideale situatie, achteraf iets te ideaal, hij heeft haar eindelijk.quote:Op zondag 8 november 2015 09:05 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hem de schuld moet geven van wat er tussen hem en je vrouw gebeurd is. Hoewel hij een waardeloze vriend is gebleken, zowel voor jou als voor haar, is zij toch echt de gene die bepaalt heeft wat er in deze situatie gebeurd is.
Dat gezegd hebbende, wordt het denk ik tijd dat jij dat nu ook doet. De situatie waarin je nu zit heeft vrij weinig te maken met je inmiddels ex-vrouw. Het is dus zaak dat jij ook bepaalt wat er in deze situatie gebeurd.
Ik gun haar een gelukkig leven, geen leven waar ze eenzaam wordt.quote:Op zondag 8 november 2015 21:28 schreef hottentot het volgende:
Niet om haar geluk denken en wel aan je eigen geluk denken TS.
Zij heeft haar keuze gemaakt, nu moet jij jouw keuzes maken.
Jij kunt haar gunnen wat je wilt, maar zij maakt haar eigen keuzes en hoe jammer je dat ook mag vinden, de consequenties zijn voor haar en jij zou je daar niet druk om moeten maken.quote:Op zondag 8 november 2015 22:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik gun haar een gelukkig leven, geen leven waar ze eenzaam wordt.
Correct, wil niet zeggen dat ik me daar niet druk over maak. Komt wel dat moment maar nu nog even niet jammer genoeg.quote:Op zondag 8 november 2015 22:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jij kunt haar gunnen wat je wilt, maar zij maakt haar eigen keuzes en hoe jammer je dat ook mag vinden, de consequenties zijn voor haar en jij zou je daar niet druk om moeten maken.
Het heeft allemaal zijn tijd nodig, ook niet forceren komt het later alleen maar harder terug.quote:Op zondag 8 november 2015 22:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, wil niet zeggen dat ik me daar niet druk over maak. Komt wel dat moment maar nu nog even niet jammer genoeg.
quote:Op zondag 8 november 2015 18:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Ze heeft je voor de meest pijnlijke redenen laten vallen: gevoel is weg. Na 18 jaar relatie en "gevoel is weg". Kinderlijk. Heeft ze wel een reden achteraan gegeven?
Gelukkig. Het is beter voor de kinderen en jullie beiden als jullie allemaal gelukkig zijn. Sterkte. Verlies je zelf niet uit het oog ( zorg voor jezelf) en veel kracht en wijsheid gewenst.quote:Op zondag 8 november 2015 22:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik gun haar een gelukkig leven, geen leven waar ze eenzaam wordt.
Dit. Over het belangrijkste deel, de kinderen, kan ik niet uit ervaring spreken, maar wel voor wat betreft het regelen van zaken rondom het hus e.d. Zorg dat je zaken goed regelt. Een mediator is zeker een goede stap. Schuif niets voor je uit maar onderneem actie en zorg dat er snel een convenant wordt opgemaakt. Hoe cru het ook is: haar directe omgeving gaat uiteindelijk toch voor haar kiezen en zal haar dan ook zeker juridisch en fiscaal het e.e.a. uitleggen. Op dit moment wil ze jou tegemoet komen uit een schuldgevoel, maar er is maar weinig voor nodig om dat om te laten slaan. Zorg dat ze de beloftes die ze je nu maakt daarom snel op papier hebt.quote:Op maandag 9 november 2015 05:50 schreef praadje het volgende:
Hou je er ook rekening mee dat je ex het misschien helemaal in jouw voordeel wil regelen, maar dat haar nieuwe vlam daar anders over denkt en haar wat tips e.d. influistert. En omdat ze zo verliefd is daar misschien ook wel naar gaat handelen ook.
De kinderen zijn nog klein, laat haar niet op ieder moment wanneer zij wil binnenspringen voor een gezellig bakkie koffie. Vooral de eerste tijd moet het duidelijk zijn voor de kinderen dat jullie uit elkaar zijn en blijven en niet dat ze continu in hun bedje liggen te draaien in de hoop of wanhoop dat jullie misschien toch weer samen papa en mama kunnen zijn.
Voor de rest, heel veel sterkte.
Ja, maar zo te lezen heeft ze zelf niks ondernomen om dat te voorkomen. In plaats van op tijd met hem te bespreken zocht ze troost bij een ander.quote:Op zondag 8 november 2015 23:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een huwelijk heb je met z'n tweeën. Vergeet niet dat we één kant horen. Uit elkaar groeien doe je niet alleen.
Ik proef hier vooral uit dat jij graag wil zien dat ze eenzaam is en jij eigenlijk de veel betere, niet eenzame, optie bent.quote:Op zondag 8 november 2015 22:47 schreef betyar het volgende:
Update
Het is dezelfde vent, kroegeigenaar waar ze overdag werkt. Ik ben benieuwd, vrienden zijn gisteravond wezen praten met haar en zagen een verdrietige vrouw alleen in de huiskamer zitten, het eerste wat ze zei was "Hier zit ik dan... op de bank". Hij werkt gewoon in het café. Ik voorzie voor haar, god behoede want ik gun haar het allerbeste, dat ze een eenzame relatie krijgt en daar diep ongelukkig wordt. Zo ongeveer iedereen die bij mij is geweest zegt hetzelfde. Ik gun haar dat domweg niet. Ze heeft hier vanavond ook tot 21.30 gezeten. Dit wil ik uiteraard gaan minderen zodat ik niet de oplossing wordt van haar eenzaamheid die ze daar tegenkomt.
Dat is lief dat je haar beter gunt, maar zij is wel een volwassen vrouw die haar gezinsleven ontwricht heeft voor deze situatie. Vrij tekenend dat ze kennelijk niet erover nagedacht heeft hoe haar nieuwe leven eruit zou komen te zien. Ze heeft een keuze gemaakt, dus daar moet ze niet zo slachtofferig over doen en gewoon achter die consequenties staan. Niet dat het niet moeilijk mag zijn, maar het verdriet van de kinderen en jou lijkt me meer prioriteit hebben dan het zelf verkozen van haar..quote:Op zondag 8 november 2015 22:47 schreef betyar het volgende:
Update
Het is dezelfde vent, kroegeigenaar waar ze overdag werkt. Ik ben benieuwd, vrienden zijn gisteravond wezen praten met haar en zagen een verdrietige vrouw alleen in de huiskamer zitten, het eerste wat ze zei was "Hier zit ik dan... op de bank". Hij werkt gewoon in het café. Ik voorzie voor haar, god behoede want ik gun haar het allerbeste, dat ze een eenzame relatie krijgt en daar diep ongelukkig wordt. Zo ongeveer iedereen die bij mij is geweest zegt hetzelfde. Ik gun haar dat domweg niet. Ze heeft hier vanavond ook tot 21.30 gezeten. Dit wil ik uiteraard gaan minderen zodat ik niet de oplossing wordt van haar eenzaamheid die ze daar tegenkomt.
Zou top zijn, maar juich niet te vroeg tot je deze mooie woorden ook echt in daden als in op papier volkomen dicht getimmerd hebt.quote:[..]
Ons huis staat verre van onderwater. Mijn vrouw wil dat het met mij goedkomt en zegt dat ze me niet nog meer pijn wil aandoen. Volgende week gaan we naar zo'n mediator om de boel te regelen, eigenlijk zijn we er al een heel eind uit.
Mooi als jullie het zo samen voor de kinderen zo smooth kunnen houdenquote:Ruzie hebben we niet, ze is vandaag ook weer hier geweest toen we het de kinderen vertelde. Ik heb haar vanavond gebeld en ze is mee de kinderen naar bed wezen brengen. Bakje koffie erna en toen is ze weer gegaan.
Je hoort maar één kant. Vrouwen gaan bij 'geen gehoor' bij hun partner al een rouwfase in, waardoor ze uiteindelijk de knoop kunnen doorhakken. De man is dan onthutst en verbijsterd terwijl zelfs de omgeving wist dat het zó zou eindigen.quote:Op maandag 9 november 2015 10:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, maar zo te lezen heeft ze zelf niks ondernomen om dat te voorkomen. In plaats van op tijd met hem te bespreken zocht ze troost bij een ander.
Wat moet ik verstaan onder geen gehoor en rouwfase? Kan je het illustreren met een voorbeeld?quote:Op maandag 9 november 2015 12:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je hoort maar één kant. Vrouwen gaan bij 'geen gehoor' bij hun partner al een rouwfase in, waardoor ze uiteindelijk de knoop kunnen doorhakken. De man is dan onthutst en verbijsterd terwijl zelfs de omgeving wist dat het zó zou eindigen.
Vrouw geeft aan ongelukkig te zijn. Ziet er jarenlang ook ongelukkig uit. Wil praten, vraagt om verandering en stopt daar gigantisch veel energie in. Man snapt het niet of wil het niet en ziet daarmee ook niet wat hij op het spel zet.quote:Op maandag 9 november 2015 12:18 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Wat moet ik verstaan onder geen gehoor en rouwfase? Kan je het illustreren met een voorbeeld?
Hm ja, duidelijk. Je hebt wel een punt.quote:Op maandag 9 november 2015 12:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vrouw geeft aan ongelukkig te zijn. Ziet er jarenlang ook ongelukkig uit. Wil praten, vraagt om verandering en stopt daar gigantisch veel energie in. Man snapt het niet of wil het niet en ziet daarmee ook niet wat hij op het spel zet.
Ik heb in mijn directe omgeving (waaronder mijn ouders en mijn broer maar ook onlangs weer) gezien dat de man nooit voor mogelijk houdt dat de vrouw uiteindelijk weg kan gaan. Al gaan er jaren overheen van ruzie en gesteggel. In de weg van zoeken naar contact met man en ruziemaken etc. etc. is de vrouw al bezig zichzelf los te maken van haar man, want als het niet gaat zoals ze dat zou willen dan is de koek een keer op. En het onthutsende is, is dat wat zelfs de omgeving aan zag komen (vrouw diep ongelukkig met haar man) voor de man als een totale verrassing lijkt te komen: vrouw gaat daadwerkelijk weg/heeft nieuwe vriend.
Dit gebeurt zo enorm vaak. En dat kan ook in het geval van TS zo zijn geweest. Maar dat weten we niet, want we horen maar één kant.
Dit dus. Nog steeds de oude schoenen blijven bewarenquote:Op zondag 8 november 2015 07:49 schreef Leandra het volgende:
Sterkte.
Overigens vind ik het vreemd dat ze de scheiding nog even wil laten wachten om het even te "laten belopen".
Wat wil ze laten belopen? Haar nieuwe verkering? Weer terug kunnen naar haar huwelijk als de verkering toch niet zo ideaal blijkt?
Idd belachelijk zeg dat je zo iemand veroordeeld, een moeder met kinderen die vreemdgaat...quote:Op zondag 8 november 2015 15:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Van die mensen die hier helemaal boos om worden en vinden dat dat het sterk veroordeeld moet worden
Soms gebeuren die dingen gewoon. Je gevoel heb je niet altijd in de hand en monogamie is toch een achterlijke kut illusie.
Geen gehoor was er niet, bij mij staat ze vol op de eerste plaats, samen met de kinderen.quote:Op maandag 9 november 2015 12:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je hoort maar één kant. Vrouwen gaan bij 'geen gehoor' bij hun partner al een rouwfase in, waardoor ze uiteindelijk de knoop kunnen doorhakken. De man is dan onthutst en verbijsterd terwijl zelfs de omgeving wist dat het zó zou eindigen.
Wijs besluit.quote:Op zondag 8 november 2015 22:47 schreef betyar het volgende:
Volgende week gaan we naar zo'n mediator om de boel te regelen, eigenlijk zijn we er al een heel eind uit.
Komende woensdag al. Nu wil ik er een vaart achter zetten.quote:Op maandag 9 november 2015 15:28 schreef Barrah het volgende:
[..]
Wijs besluit.
Hopelijk tref je een goede en gaan de gesprekken verder dan het op papier zetten van de afspraken die jullie al hebben gemaakt. 18 jaar samen sluit je niet in een paar dagen af, zeker niet als er kinderen betrokken zijn. Ook al vat je het hier allemaal zo bondig samen, dit is gewoon niet makkelijk en jullie komen jezelf en elkaar vast nog tegen deze periode. Wees beide volledig open naar die mediator, bespreek alles wat je zou kunnen bespreken, ook hypothetische scenario's, zodat je samen een stevige basis bouwt voor de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |