Dan vraag je de sleutel terug van haar zodat ze niet meer ongevraagd bij jou in huis kan komen. Verman je..quote:Op maandag 9 november 2015 15:42 schreef betyar het volgende:
Ik snap niet waarom ze tegen ons zoontje zegt dat ze papa mist, mijn boterhammen vanmorgen voordat ik wakker werd heeft gesmeerd en het avondeten al heeft klaar gemaakt. Dit soort dingen wil ik helemaal niet, alsof ze gewoon "thuis" is. Ik moet mijn eigen boontjes met de kids zien te doppen en ze kan altijd komen maar dit is niet meer haar thuis. Dit is het huis waar haar ex en haar kinderen wonen.
Nee, dat gebeurt nog niet met kinderne van 6 en 8, en dat moet je ook niet willen. Deze kinderen hebben de liefde en aandacht van beide ouders nodig, ook al hebben die ouders geen gevoelens meer voor elkaar. De kinderen de aandacht en liefde van en voor de moeder afnemen, is echt not done.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik denk dat je liever geen moeder hebt die de man waarmee je verwekt ben op zo'n manier ontzettend genaaid heeft door met een ander te gaan liggen ketsen. Ik zou, hoeveel ik ook van mijn moeder zou houden, geen enkel contact meer opnemen. Liefde naar je ouders kan ook vervagen en dat gebeurd zeker met dit soort dingen.
Dat is heel goed mogelijk. Het is goed om langer stil te staan bij motieven, gevoelens en wensen dan een snelle duiding zoals hier nu gebeurt. Jullie zijn 18 jaar samen geweest, maar zullen vanwege de kinderen ook nog zeker 18 jaar met elkaar te maken krijgen. Een mediator kan helpen de juiste vragen te stellen. Niet alleen om antwoorden te krijgen bij vragen over de ander, maar ook om erachter te komen wat je zelf eigenlijk wilt voor de toekomst.quote:
Eens. Het enige wat belangrijk is voor de kinderen is hun eigen belang. Als zij volwassen worden is er alle gelegenheid om beide ouers om verantwoording te vragen en om hun eigen oordeel te laten vormen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt nog niet met kinderne van 6 en 8, en dat moet je ook niet willen. Deze kinderen hebben de liefde en aandacht van beide ouders nodig, ook al hebben die ouders geen gevoelens meer voor elkaar. De kinderen de aandacht en liefde van en voor de moeder afnemen, is echt not done.
Prima, maar dan doet ze dat maar lekker wanneer de kinderen bij haar zijn en niet elke x ongevraagd op bezoek komen, zodat ze de kinderen doet laten denken dat het allemaal zoals vanouds is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt nog niet met kinderne van 6 en 8, en dat moet je ook niet willen. Deze kinderen hebben de liefde en aandacht van beide ouders nodig, ook al hebben die ouders geen gevoelens meer voor elkaar. De kinderen de aandacht en liefde van en voor de moeder afnemen, is echt not done.
Dat is een tweede, maar wat je net zei, sloeg nergens op.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:11 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Prima, maar dan doet ze dat maar lekker wanneer de kinderen bij haar zijn en niet elke x ongevraagd op bezoek komen, zodat ze de kinderen doet laten denken dat het allemaal zoals vanouds is.
Dat mag jij vinden. Moeder van kinderen kiest hier bewust voor en maakt het de kinderen heel moeilijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een tweede, maar wat je net zei, sloeg nergens op.
Dat gebeurt alleen als de andere ouder daar richting de kinderen een punt van maakt. En dat lijkt mij vrij idioot gedrag. Maak gewoon een scheiding tussen je liefdesleven en je taak als ouder.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:04 schreef HulkHeld het volgende:
Ik denk dat je liever geen moeder hebt die de man waarmee je verwekt ben op zo'n manier ontzettend genaaid heeft door met een ander te gaan liggen ketsen. Ik zou, hoeveel ik ook van mijn moeder zou houden, geen enkel contact meer opnemen. Liefde naar je ouders kan ook vervagen en dat gebeurd zeker met dit soort dingen.
Bij elkaar blijven voor de kinderen. The best idea ever!quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:17 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Moeder van kinderen kiest hier bewust voor en maakt het de kinderen heel moeilijk.
Soms wel, soms niet.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:52 schreef miss_sly het volgende:
Bij elkaar blijven voor de kinderen. The best idea ever!
Als het gevoel bij een van beiden weg is, is er geen kans van slagen meer.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet.
Feit is dat als er kinderen zijn dat je daar toch echt rekening mee moet houden. Je moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Een relatie die volstrekt niet meer werkt en waar beiden hekel aan elkaar hebben en dat ook menen te moeten ventileren naar elkaar, dat werkt niet. Maar vanuit de ellende van een moment opnieuw iets opbouwen met elkaar omwille van de kinderen is m.i. altijd een goed idee als het kans van slagen heeft.
Ik had het over zijn algemeenheid. Dat het hier voorbij is lijkt mij ook evident. Zie mijn bijdrage van kwart voor 10 (post 123).quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Als het gevoel bij een van beiden weg is, is er geen kans van slagen meer.
Ze vindt het nu moeilijk en voelt zich schuldig, maar dat verandert niets aan het feit dat het nu voor haar over is.
Nu kunnen we met z'n allen naar haar wijzen en haar aanwijzen als schuldige en uitschelden voor alles wat lelijk is, maar feit is dat ze gewoon een mens is. Relaties kunnen over gaan, liefde kan verdwijnen, en dat is altijd kut voor degene in de relatie die er anders in staat, maar het is niet anders.
Enige dat je als ouders verplicht bent aan je kinderen is een breuk zo netjes mogelijk te verwerken. En daar hoort niet bij de andere ouder zwartmaken, hoe terecht het misschien ook is. Kinderen van 6 en 8 hebben beide ouders keihard nodig.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het gevoel bij een van beiden weg is, is er geen kans van slagen meer.
Ze vindt het nu moeilijk en voelt zich schuldig, maar dat verandert niets aan het feit dat het nu voor haar over is.
Nu kunnen we met z'n allen naar haar wijzen en haar aanwijzen als schuldige en uitschelden voor alles wat lelijk is, maar feit is dat ze gewoon een mens is. Relaties kunnen over gaan, liefde kan verdwijnen, en dat is altijd kut voor degene in de relatie die er anders in staat, maar het is niet anders.
Enige dat je als ouders verplicht bent aan je kinderen is een breuk zo netjes mogelijk te verwerken. En daar hoort niet bij de andere ouder zwartmaken, hoe terecht het misschien ook is. Kinderen van 6 en 8 hebben beide ouders keihard nodig.
quote:
quote:Op maandag 9 november 2015 15:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Die ellende wil ik helemaal niet. Ze pijpt die vent maar.
quote:
quote:Op zondag 8 november 2015 05:27 schreef betyar het volgende:
Ze heeft me zoveel verdriet gedaan en wil dat het goed komt met mij, daarom hebben al besloten dat ik in het huis blijf wonen en er geen boedelscheiding komt en alles komt op mijn naam zodat ik hier kan blijven wonen en de kinderen doordeweeks en om het weekend bij mij zijn.
Hij zal vast ook de hypotheek erbij krijgen, dus het is niet gezegd dat er echt een flinke vermogensoverdracht plaats gaat vinden. Dat het voor de kinderen belangrijk kan zijn om te blijven wonen waar ze nu wonen lijkt mij verder geen rare gedachte.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:57 schreef Koral het volgende:
Onder het mom van de kinderen alles toe-eigenen, terwijl mevrouw er ook hard voor heeft gewerkt.
zorgelijk inderdaadquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vrolijke moeder is één ding, maar een kind van 6 of 8 vertellen dat je papa mist, als zou papa je verlaten hebben vind ik zeker in dit geval grenzen aan manipulatie....
Dat kan ze echt niet maken.
Dat jij in het huis blijft wonen lijkt mij het beste idee. En dan denk ik aan de kinderen. Maar ik hoop wel dat jullie hen vrijlaten in waar ze willen zijn. Ik neem aan dat moeder nog wel even bezig is met het inrichten van haar eigen stek. Ik hoop niet dat de kinderen tegen hun wil dan bij de ene ouder, dan bij de andere ouder moeten zijn. Je kunt als kind niet heen en weer slingerend, rustig verder opgroeien.quote:Op zondag 8 november 2015 05:27 schreef betyar het volgende:
Ze heeft me zoveel verdriet gedaan en wil dat het goed komt met mij, daarom hebben al besloten dat ik in het huis blijf wonen en er geen boedelscheiding komt en alles komt op mijn naam zodat ik hier kan blijven wonen en de kinderen doordeweeks en om het weekend bij mij zijn.
Ze is bij hem ingetrokken, ze wonen aan een kroeg en slapen boven de kroeg, ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een kroeg. Vindt ze zelf ook verstandig.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat jij in het huis blijft wonen lijkt mij het beste idee. En dan denk ik aan de kinderen. Maar ik hoop wel dat jullie hen vrijlaten in waar ze willen zijn. Ik neem aan dat moeder nog wel even bezig is met het inrichten van haar eigen stek. Ik hoop niet dat de kinderen tegen hun wil dan bij de ene ouder, dan bij de andere ouder moeten zijn. Je kunt als kind niet heen en weer slingerend, rustig verder opgroeien.
Ja, nu misschien nog wel, maar straks misschien niet meer. En ze blijft hun moeder, ook al woont ze boven een kroeg. Dus of je op termijn vast kunt houden aan jouw wil, is de vraag.quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze is bij hem ingetrokken, ze wonen aan een kroeg en slapen boven de kroeg, ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een kroeg. Vindt ze zelf ook verstandig.
Njah, hier hebben ze hun basis en de kroeg ligt pakweg 1000 meter verder. Ook het feit dat mijn schoonmoeder langs mij woont is voor de kids gewoon een goede basis.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, nu misschien nog wel, maar straks misschien niet meer. En ze blijft hun moeder, ook al woont ze boven een kroeg. Dus of je op termijn vast kunt houden aan jouw wil, is de vraag.
Het gaat niet alleen om de vraag of je gelijk hebt natuurlijk. Als jouw ex vrouw de kinderen gaat missen en ze vaker wil gaan zien, kan ze natuurlijk gewoon gaan voor een 50-50 verdeling van de tijd tussen bij haar en bij jou.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:22 schreef betyar het volgende:
Njah, hier hebben ze hun basis en de kroeg ligt pakweg 1000 meter verder. Ook het feit dat mijn schoonmoeder langs mij woont is voor de kids gewoon een goede basis.
Ze ziet ze netjes elke dag hoor.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de vraag of je gelijk hebt natuurlijk. Als jouw ex vrouw de kinderen gaat missen en ze vaker wil gaan zien, kan ze natuurlijk gewoon gaan voor een 50-50 verdeling van de tijd tussen bij haar en bij jou.
Vandaar ook mijn eerdere advies om snel stappen te zetten. Een situatie die vastligt op papier en/of bekrachtigd is door de rechtbank is minder snel aan te passen dan een principeafspraak die aan de keukentafel tot stand is gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |