Ze voelt zich schuldig en op deze manier voelt ze zich minder schuldig. Dus niet zozeer van ik doe dit om je te laten zien dat ik je terug wil maar meer van ik doe dit zodat ik mij niet meer zo rot voel.quote:
Die ellende wil ik helemaal niet. Ze pijpt die vent maar.quote:Op maandag 9 november 2015 15:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ze voelt zich schuldig en op deze manier voelt ze zich minder schuldig. Dus niet zozeer van ik doe dit om je te laten zien dat ik je terug wil maar meer van ik doe dit zodat ik mij niet meer zo rot voel.
Groot gelijk. Denk dat ze dat ook wel doet.quote:Op maandag 9 november 2015 15:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Die ellende wil ik helemaal niet. Ze pijpt die vent maar.
Njah, ze gaat rond 23.00 naar bed en hij pas om 02.30 als zijn kroeg dicht is.quote:Op maandag 9 november 2015 15:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Groot gelijk. Denk dat ze dat ook wel doet.
Goede constatering. Misschien een aardig iets om ook te bespreken bij die mediator in het kader van duidelijke grenzen en alles..?quote:Op maandag 9 november 2015 15:42 schreef betyar het volgende:
Ik snap niet waarom ze tegen ons zoontje zegt dat ze papa mist, mijn boterhammen vanmorgen voordat ik wakker werd heeft gesmeerd en het avondeten al heeft klaar gemaakt. Dit soort dingen wil ik helemaal niet, alsof ze gewoon "thuis" is. Ik moet mijn eigen boontjes met de kids zien te doppen en ze kan altijd komen maar dit is niet meer haar thuis. Dit is het huis waar haar ex en haar kinderen wonen.
In de OP staat toch echt dat TS haar de deur heeft gewezen. In dit specifieke geval had ze zelfs ontslag moeten nemen om niet uit te hoeven wijken naar de ander. Je hebt wel gelijk, maar als je er iets niet goed zit in je relatie ga je jezelf dan nog meer (financieel) afhankelijk maken van die persoon?quote:Op maandag 9 november 2015 16:11 schreef Scary_Mary het volgende:
Natuurlijk, ze is in de war en mist shizzle met die andere dude. News flash: Als je issues hebt in het huwelijk dat je wil laten slagen, dan wijk je niet uit naar een ander. Dan ga je eerst op jezelf wonen. Wil je een kans dat het weer goed komt of kijken wat er nog over is, etc. dan trek je niet naar een andere vent toe, laat staan er in. Kun je wel roepen dat het niet zomaar een keuze is tussen TS en die ander, maar dat is dus wel de keuze die zij meent te maken..
Inderdaad ja, maar nadat mevrouw zelf aan had gegeven zo niet door te kunnen gaan, geen gevoelens meer had voor TS, etc. Je werkt niet aan verbetering door afstand te nemen, met de derde persoon om te blijven gaan en degene waarmee je door wil te vertellen dat je niets meer voor hem voelt. Lekker tegenstrijdig en dan verwachten dat je partner er gewoon in mee blijft gaan met je kids als toeschouwers, please..quote:Op maandag 9 november 2015 16:26 schreef Koral het volgende:
[..]
In de OP staat toch echt dat TS haar de deur heeft gewezen.
Ho eens even, dit is natuurlijk eerste klas quatsch. Ze heeft een inkomen, dus ze hoefde helemaal niet uit te wijken naar die andere dude. Kennelijk hebben ze niet besproken dat ze op hoefde te stappen bij hem, maar wie weet zijn er wel afspraken gemaakt hoe ze op andere wijze die afstand kon bewaren? Echter leek dit in de praktijk niet te werken en ten koste te gaan van zowel TS als de kids, iets wat dan ook weer geen kut met die financiële afhankelijkheid te maken heeft. Ondanks dat het een begrijpelijk motief zou kunnen zijn, is het in dit geval geen sluitende imho. Ik zou dan ook erg benieuwd zijn naar de hoeveelheid eventuele sollicitaties die ze gedaan zou kunnen hebben, omdat ik denk dat dit ook wel een en ander zou kunnen zeggen..quote:In dit specifieke geval had ze zelfs ontslag moeten nemen om niet uit te hoeven wijken naar de ander. Je hebt wel gelijk, maar als je er iets niet goed zit in je relatie ga je jezelf dan nog meer (financieel) afhankelijk maken van die persoon?
Dan rijst toch de vraag waarom je dit niet hebt zien aankomen...quote:Op maandag 9 november 2015 14:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen gehoor was er niet, bij mij staat ze vol op de eerste plaats, samen met de kinderen.
Ik schrijf nergens dat TS dat allemaal maar moet accepteren. Het gaat over keuze. Deze keer tot hier en niet verder voor TS. Nadat hun eerdere poging tussen de eerste bekentenis met koningsdag en nu (met vakantie tussen door) blijkbaar niet heeft gewerkt.quote:Op maandag 9 november 2015 16:45 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Inderdaad ja, maar nadat mevrouw zelf aan had gegeven zo niet door te kunnen gaan, geen gevoelens meer had voor TS, etc. Je werkt niet aan verbetering door afstand te nemen, met de derde persoon om te blijven gaan en degene waarmee je door wil te vertellen dat je niets meer voor hem voelt. Lekker tegenstrijdig en dan verwachten dat je partner er gewoon in mee blijft gaan met je kids als toeschouwers, please..
Eerst zeg je quatsch, en vervolgens aanname op aannamequote:Ho eens even, dit is natuurlijk eerste klas quatsch. Ze heeft een inkomen, dus ze hoefde helemaal niet uit te wijken naar die andere dude. Kennelijk hebben ze niet besproken dat ze op hoefde te stappen bij hem, maar wie weet zijn er wel afspraken gemaakt hoe ze op andere wijze die afstand kon bewaren? Echter leek dit in de praktijk niet te werken en ten koste te gaan van zowel TS als de kids, iets wat dan ook weer geen kut met die financiële afhankelijkheid te maken heeft. Ondanks dat het een begrijpelijk motief zou kunnen zijn, is het in dit geval geen sluitende imho. Ik zou dan ook erg benieuwd zijn naar de hoeveelheid eventuele sollicitaties die ze gedaan zou kunnen hebben, omdat ik denk dat dit ook wel een en ander zou kunnen zeggen..
Ik had het inderdaad niet over een oplossing, maar over enig verband tussen motivatie en acties. Dat is iets anders als iemand de schuld geven, waar de discussie imho sowieso al niet over ging maar ik snap wel waarom je het zo opvat..quote:Op maandag 9 november 2015 17:44 schreef Koral het volgende:
Zet de "schuld-bril" eens af en de "oplossing-bril" eens op. In hoeverre heeft TS bijgedragen tot een oplossing?
Zoveel tegenstrijdigheid in één zijn, misschien moet je bedenken wat je hier echt mee wilt en haar dat dan ook duidelijk maken.quote:Op maandag 9 november 2015 15:42 schreef betyar het volgende:
Ik snap niet waarom ze tegen ons zoontje zegt dat ze papa mist, mijn boterhammen vanmorgen voordat ik wakker werd heeft gesmeerd en het avondeten al heeft klaar gemaakt. Dit soort dingen wil ik helemaal niet, alsof ze gewoon "thuis" is. Ik moet mijn eigen boontjes met de kids zien te doppen en ze kan altijd komen maar dit is niet meer haar thuis. Dit is het huis waar haar ex en haar kinderen wonen.
Jawel hoor, ik was al een half jaar bezig om haar "terug" te winnen. Heeft geen baat gehad.quote:Op maandag 9 november 2015 17:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan rijst toch de vraag waarom je dit niet hebt zien aankomen...
Volgens mijn vrouw in alles, alleen geen reactie van haar.quote:Op maandag 9 november 2015 17:44 schreef Koral het volgende:
Zet de "schuld-bril" eens af en de "oplossing-bril" eens op. In hoeverre heeft TS bijgedragen tot een oplossing?
Vanavond over gehad, moeder zijn doet ze maar daar als de kinderen daar zijn, hier is ze op bezoek. Dat snapte ze.quote:Op maandag 9 november 2015 18:18 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zoveel tegenstrijdigheid in één zijn, misschien moet je bedenken wat je hier echt mee wilt en haar dat dan ook duidelijk maken.
Dit. Ergens goed dat dit soort dingen nu gebeuren. Voer voor gesprek over wat er achter zit. Alle goedbedoelde pogingen tot duiding en psychische analyse hier in dit topic zijn reuze interessant, maar uiteindelijk moeten jullie er uitkomen en je boontjes doppen.quote:Op maandag 9 november 2015 15:46 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Goede constatering. Misschien een aardig iets om ook te bespreken bij die mediator in het kader van duidelijke grenzen en alles..?
Uit schuld zegt ze.quote:Op dinsdag 10 november 2015 06:24 schreef Barrah het volgende:
[..]
Dit. Ergens goed dat dit soort dingen nu gebeuren. Voer voor gesprek over wat er achter zit. Alle goedbedoelde pogingen tot duiding en psychische analyse hier in dit topic zijn reuze interessant, maar uiteindelijk moeten jullie er uitkomen en je boontjes doppen.
Als dit soort gedrag betekent dat ze niet zonder je kan of gewetensnood heeft, dan is dat aan haar om het toe te geven, niet aan de sympathieke users van een forum.
Dat ze moet beseffen dat ze hier niet de vrolijke moeder kan uithangen onder mijn ogen. Ik heb het haar verteld en ze blijft niet langer dan noodzaak.quote:Op maandag 9 november 2015 18:18 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zoveel tegenstrijdigheid in één zijn, misschien moet je bedenken wat je hier echt mee wilt en haar dat dan ook duidelijk maken.
De vrolijke moeder is één ding, maar een kind van 6 of 8 vertellen dat je papa mist, als zou papa je verlaten hebben vind ik zeker in dit geval grenzen aan manipulatie....quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat ze moet beseffen dat ze hier niet de vrolijke moeder kan uithangen onder mijn ogen. Ik heb het haar verteld en ze blijft niet langer dan noodzaak.
Dit vind ik op meerdere niveaus niet zo handig. Om te beginnen is het nooit zo handig om beloftes te maken die je niet na kan komen. "Altijd" is erg lang. Volgend jaar heb je misschien een nieuwe relatie. Zou je die echt te allen tijde aan de kant schuiven als jouw ex-vrouw zich ineens bedenkt? Lijkt mij niet. Daarnaast: dit zorgt voor een enorme vertrouwensbreuk. Zelfs als jouw ex-vrouw zich bedenkt volgende week, zul je meest waarschijnlijk niet meer met hetzelfde gevoel naast haar zitten. Dat vertrouwen kan wel weer terugkomen, maar het kan ook dat je op zeker moment merkt dat het van jouw kant niet meer gaat.quote:Op zondag 8 november 2015 08:34 schreef betyar het volgende:
Ik heb gezegd dat de deur hier altijd open staat voor haar.
Jij laat de deur op een kier staan, zo van: lukt het daar niet, kom gerust terug bij mij. Wees een man en wijs haar de deur, je laat je gebruiken.quote:
Ik denk dat je liever geen moeder hebt die de man waarmee je verwekt ben op zo'n manier ontzettend genaaid heeft door met een ander te gaan liggen ketsen. Ik zou, hoeveel ik ook van mijn moeder zou houden, geen enkel contact meer opnemen. Liefde naar je ouders kan ook vervagen en dat gebeurd zeker met dit soort dingen.quote:Op zondag 8 november 2015 15:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is wel de moeder van zijn kinderen, denk niet dat deze toon erg constructief is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |