abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2015 @ 22:56:22 #276
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157849569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:05 schreef praadje het volgende:
Ik krijg het gevoel dat jullie allebei op jullie tenen lopen om maar aardig en lief voor elkaar te blijven en elkaar niet te kwetsen. Jij laat haar ring polijsten, zij maakt je bed op. En toch heb ik het gevoel dat er onderhuids een bom zit die ooit nog gaat exploderen.
Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik hoop het niet.
pi_157851087
Nee, ik hoop het ook zeker niet voor jullie.
pi_157911298
Betyar, hoe is het nu? En hoe zijn de kinderen er onder?
  zondag 29 november 2015 @ 23:46:03 #279
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157913686
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:13 schreef praadje het volgende:
Betyar, hoe is het nu? En hoe zijn de kinderen er onder?
Prima, de kinderen hebben het moeilijk, leg ze iedere keer maar uit dat mama weg is en bij een ander woont. De jongste huilt veel maar praat wel gelukkig. De oudste kan naar de psycholoog.
Ik ben er klaar mee en zet alles in een stroomversnelling. Mijn ex heeft het daar moeilijk mee. Kennissen waar ze zaterdag mee weg is geweest hebben mijn verteld dat ze niet haar eigen is a;s ze bij hem is. Heb haar ook verteld dat wanneer hij de kinderen met nog een vinger durft aan te raken ik niet voor mezelf insta.

Ouderschapsplan is zo goed als klaar en de financiën zijn doorgenomen. De vaste lasten zijn bekend. Ze heeft me gisteren nog verteld dat ze inderdaad is gekort op haar salaris en geen geld bijkrijgt. Ik vroeg haar hoe ze dadelijk kleding etc. etc. wil kopen en of hij dat voor haar ging betalen. Eeuuhh ja, was haar antwoord. Ik ben bang dat hij haar nu financieel afhankelijk van hem gaat maken en ze wegzakt. Niet mijn probleem roept iedereen, maar doet wel zeer. Ze wordt fiscaal partner van hem zodat mocht het daar mis gaan de instanties niet bij mij aankloppen.
Blijven beide eigendom van het huis en ik word vruchtgebruiker voor haar deel. Over drie jaar evalueren we de stand van zaken. Donderdagavond naar de accountant, we proberen dan eigenlijk ook al het convenant opgesteld te hebben zodat de accountant meteen actie kan ondernemen en het naar een advocaat kan dorsturen. Gaan niet met een mediator of advocaat om tafel zitten, wij leggen het plan voor zoals wij zelf willen zonder tussenkomst van derden. Eventuele aanvullingen zijn wel welkom.
  zondag 29 november 2015 @ 23:52:07 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157913795
"Hij de kinderen met nog een vinger durft aan te raken"??
Hoezo dat? Is er iets gebeurd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 november 2015 @ 00:07:00 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157914011
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 23:52 schreef Leandra het volgende:
"Hij de kinderen met nog een vinger durft aan te raken"??
Hoezo dat? Is er iets gebeurd?
Ja. De jongste zat hier aan tafel met en leunde met haar hoofd op haar hand. Ik zei meis, dat wil ik niet. Gewoon met twee handjes eten. Toen zei ze dat **** hun tikte met een pollepel als ze zo zaten, ik schrok en vroeg of dat pijn deed. Ja zei ze, ik voelde mijn maag omdraaien en toen zei ze dat het een grapje was waarna mijn zoon meteen zei dat hij dat echt deed. Ik heb dat tegen mijn ex gezegd en madam zei vrolijk: Ik zal het doorgeven". De kids zeggen dat hij niet meer tikt met een pollepel maar ze met een vinger tikt, zo je wijsvinger achter je duim en dan laten schieten de pollepel slaat ie nu enkel op de tafel. Daar ben ik nu dus wel boos over. Gisteren waren we bij mijn zus en ik zei Moet je eens horen: Ik vroeg aan de jongste, die flapt er werkelijk waar alles gewoon uit, wat **** doet als ze stout zijn. Dan tikt ie met een pollepel maar nu niet meer nu doet hij zo met zijn vinger. Mijn zus schrok zich enorm. Ik ga nu geen maatregelen treffen en heb mijn zus gevraagd om mee op te letten naar de kids.

Tijd voor een dagboekje denk ik zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 30-11-2015 00:19:05 ]
pi_157914313
Dank je voor je update. Je moet echt leren je niets aan te trekken van haar keuzes. Als hij haar financieel afhankelijk maakt is dat ook haar keuze. Als ze anders is dan normaal als zij bij hem is, tja wat moet je daarmee? Misschien tegen die kennissen zeggen dat je niet op die info zit te wachten, behalve als je het echt wilt weten natuurlijk.
Zorg goed voor jezelf en je kinderen en schrijf gerust van je af. Ik lees je.
  maandag 30 november 2015 @ 00:39:00 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157914419
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja. De jongste zat hier aan tafel met en leunde met haar hoofd op haar hand. Ik zei meis, dat wil ik niet. Gewoon met twee handjes eten. Toen zei ze dat **** hun tikte met een pollepel als ze zo zaten, ik schrok en vroeg of dat pijn deed. Ja zei ze, ik voelde mijn maag omdraaien en toen zei ze dat het een grapje was waarna mijn zoon meteen zei dat hij dat echt deed. Ik heb dat tegen mijn ex gezegd en madam zei vrolijk: Ik zal het doorgeven". De kids zeggen dat hij niet meer tikt met een pollepel maar ze met een vinger tikt, zo je wijsvinger achter je duim en dan laten schieten de pollepel slaat ie nu enkel op de tafel. Daar ben ik nu dus wel boos over. Gisteren waren we bij mijn zus en ik zei Moet je eens horen: Ik vroeg aan de jongste, die flapt er werkelijk waar alles gewoon uit, wat **** doet als ze stout zijn. Dan tikt ie met een pollepel maar nu niet meer nu doet hij zo met zijn vinger. Mijn zus schrok zich enorm. Ik ga nu geen maatregelen treffen en heb mijn zus gevraagd om mee op te letten naar de kids.

Tijd voor een dagboekje denk ik zo.
Nou, dat gaat lekker als hij een paar keer contact heeft gehad met de kinderen en dat soort dingen dan al gebeuren.
Overigens snap ik ook niet dat hun moeder daar niet op reageert, of vindt zij het wel normaal om de kinderen fysiek aan te pakken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 november 2015 @ 06:26:41 #284
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_157915218
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 23:46 schreef betyar het volgende:

[..]
Ze wordt fiscaal partner van hem zodat mocht het daar mis gaan de instanties niet bij mij aankloppen.
quote:
Blijven beide eigendom van het huis en ik word vruchtgebruiker voor haar deel.
Puur nieuwsgierigheid hoor, maar spreekt dit elkaar niet tegen.
Als het huis ook haar eigendom is en het loopt bij "hem" fout.... wat gebeurt er dan met het huis?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 30 november 2015 @ 07:17:09 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157915333
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 06:26 schreef avotar het volgende:

[..]

[..]

Als het huis ook haar eigendom is en het loopt bij "hem" fout.... wat gebeurt er dan met het huis?
Dit.
Daarbij weet ik ook niet of je naar believen fiscaal partner met een ander kunt worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 november 2015 @ 07:48:32 #286
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157915422
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 06:26 schreef avotar het volgende:

[..]

[..]

Dan blijf ik erin zitten. Zie het als wanneer je het huis op de kinderen zet. Kun je ook vruchtgebruik toepassen zodat de kinderen je er niet uit kunnen zetten.
  maandag 30 november 2015 @ 07:49:23 #287
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157915426
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat gaat lekker als hij een paar keer contact heeft gehad met de kinderen en dat soort dingen dan al gebeuren.
Overigens snap ik ook niet dat hun moeder daar niet op reageert, of vindt zij het wel normaal om de kinderen fysiek aan te pakken?
Geen idee wat ze ervan vindt. Die roze bril hè......
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 09:09:41 #288
5428 crew  miss_sly
pi_157915979
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 07:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen idee wat ze ervan vindt. Die roze bril hè......
Nou, mijn bril kan zo roze niet zijn, of iedereen blijft met zijn tengels van mijn kind af. Ook met de vinger knippen hoort daar bij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 november 2015 @ 09:34:54 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157916322
Vruchtgebruik na een scheiding, nog nooit van gehoord.

Zij kan na verloop van tijd de rente over haar deel niet meer aftrekken.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 november 2015 @ 09:46:55 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157916475
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, mijn bril kan zo roze niet zijn, of iedereen blijft met zijn tengels van mijn kind af. Ook met de vinger knippen hoort daar bij.
Dit....
Ik ram persoonlijk die pollepel waar de zon niet schijnt, als iemand mijn kind er mee mept.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157916921
Zonder context kun je daar niks zinnigs over zeggen natuurlijk. Kinderen geven vaak een sociaal wenselijk antwoord als ze een gesloten vraag krijgen voorgelegd. Zeker als ze zien dat een ouder schrikt door iets wat zij gezegd hebben.

Zulke vragen stellen en op assertieve wijze het ouderlijke gezag van je ex-partner ondermijnen is in ieder geval niet in het belang van de kinderen.
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 10:25:01 #292
5428 crew  miss_sly
pi_157917007
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Zonder context kun je daar niks zinnigs over zeggen natuurlijk. Kinderen geven vaak een sociaal wenselijk antwoord als ze een gesloten vraag krijgen voorgelegd. Zeker als ze zien dat een ouder schrikt door iets wat zij gezegd hebben.

Zulke vragen stellen en op assertieve wijze het ouderlijke gezag van je ex-partner ondermijnen is in ieder geval niet in het belang van de kinderen.
Vertellen dat mama weg is en bij een ander woont, lijkt ook alsof het heel feitelijk wordt verteld, maar ik vind dat toch ook niet heel fijn naar de kinderen toe.

Jij denkt dat het verhaal van de pollepel niet waar is? Waarom zou een kind, dit kind, dat verzinnen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157917145
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vertellen dat mama weg is en bij een ander woont, lijkt ook alsof het heel feitelijk wordt verteld, maar ik vind dat toch ook niet heel fijn naar de kinderen toe.

Jij denkt dat het verhaal van de pollepel niet waar is? Waarom zou een kind, dit kind, dat verzinnen?
Ik denk niet dat het verzonnen is maar het zou net zo goed in een hilarische setting plaats kunnen hebben gevonden.

Het schrikken van TS en zijn gesloten vraag maken het geheel beladen. Bovendien maakt dit voor de kinderen duidelijk welk spanningsveld er is tussen TS en de nieuwe vriend van hun moeder. Dat kunnen kinderen uitstekend uitbuiten wat tot vervelende situaties kan leiden.

Zijn ex-partner vertellen dat hij niet voor zichzelf instaat als er nog een keer zoiets gebeurd (terwijl hij niet met zekerheid kan zeggen wat er is gebeurd) is een motie van wantrouwen. Dat staat haaks op de intentie om samen het belang van de kinderen voorop te stellen.
pi_157918790
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Zijn ex-partner vertellen dat hij niet voor zichzelf instaat als er nog een keer zoiets gebeurd (terwijl hij niet met zekerheid kan zeggen wat er is gebeurd) is een motie van wantrouwen. Dat staat haaks op de intentie om samen het belang van de kinderen voorop te stellen.
De intentie om een goede relatie te behouden met de partner van zijn ex is er nooit geweest.

Hij zou bijvoorbeeld wél naar zijn kroeg gaan, vraag me niet waarom, ik zou daar eerder
wegblijven als ik hem was, maar goed hij zou dan wél gaan, maar die partner van zijn de
zou hij negeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Yep. Wij zijn niet zo moeilijk hoor. Ik vroeg haar wat zij denkt als ik die kroeg binnenloop en hem zou zien. Zegt ze: Jij? Jij bestelt een biertje en vraagt of ik nog goed ben in bed om vervolgens een aai over zijn bol te geven............. Mijn ex kent me kent me wel zeg.

Hoewel ik mijn twijfels heb, ik zou hem negeren denk ik.
Hij spreekt zichzelf steeds tegen, dat is nogal verwarrend..
pi_157919182
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:23 schreef FANN het volgende:
De intentie om een goede relatie te behouden met de partner van zijn ex is er nooit geweest.
Ik heb het over de relatie met zijn ex. Hij verwijt haar indirect dat zij niet in staat is voor de veiligheid van hun kinderen in te staan. Hij voegt daar aan toe dat hij de volgende keer wel in moet grijpen. Dan ram je een flinke wig in het idee van 'samen' het belang van de kinderen voorop.

De eerste scheurtjes op weg naar een vechtscheiding.
pi_157919427
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik heb het over de relatie met zijn ex. Hij verwijt haar indirect dat zij niet in staat is voor de veiligheid van hun kinderen in te staan. Hij voegt daar aan toe dat hij de volgende keer wel in moet grijpen. Dan ram je een flinke wig in het idee van 'samen' het belang van de kinderen voorop.

ah... oké
pi_157921531
TS vond het toch al niets dat zijn kinderen boven een kroeg opgroeien. Dan maar ex 'thuis' voor de kinderen zorgen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  maandag 30 november 2015 @ 21:11:35 #298
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157930898
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mee eens.
  maandag 30 november 2015 @ 21:12:22 #299
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157930930
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 09:34 schreef Lienekien het volgende:
Vruchtgebruik na een scheiding, nog nooit van gehoord.

Zij kan na verloop van tijd de rente over haar deel niet meer aftrekken.
Hypotheek blijft op onze naam staan. Aftrek gaat op de gezamenlijke rekening van de kids.
  maandag 30 november 2015 @ 21:14:50 #300
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157931025
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Neuh, dat gaat niet gebeuren. Mijn dochtertje is nogal een flapuit, die vertelt echt wel de waarheid, daarnaast mag zij hem erg graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')