Lijkt me juist een heel logische doelstelling als je zo lang samen bent geweest en nota bene twee kinderen samen hebt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:38 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik begrijp dat je er met heel je gevoel in zit en dat jullie samen kinderen hebben en dat je daarom de keuzes maakt en dingen zegt die je zegt.
Maar even heel simpel gesteld, waarom zou je in godsnaam vrienden willen blijven met iemand die je al 1,5 jaar lang bedonderd. Je wil toch geen vrienden die je belazeren?
Dit.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Lijkt me juist een heel logische doelstelling als je zo lang samen bent geweest en nota bene twee kinderen samen hebt.
Dit dus, een hele goede post.quote:Op zaterdag 21 november 2015 06:27 schreef Leandra het volgende:
Waarom doen sommige mensen hier alsof TS niet moet "zeuren" en er maar overheen moet stappen.
Hun relatie van 18 jaar is 2 weken geleden verbroken en TS schrijft eea gewoon van zich af.
Ongeacht het feit dat hij inmiddels ook wat gunstige kanten aan de situatie ziet, is 2 weken op 18 jaar gewoon niets, en als je niet veel meer te melden hebt dan dat TS niet moet zeuren omdat hij er zelf ook al positieve dingen in ziet en dan het gore lef nog hebt om je eigen vervelende ervaringen op de situatie van TS te projecteren en zelfs de suggestie gaat wekken dat hij z'n vrouw zou stalken dan snap ik niet wat je überhaupt in dit topic doet.
TS, ik hoop dat je een gezellige stapavond hebt gehad!
En het laat imo ook al heel mooi zien dat TS prima in staat is om te kijken naar wat uiteindelijk het beste is (voor zijn kinderen), en niet vanuit emotie als een olifant in een porselein-winkel allemaal bruggen gaat verbranden zodat ze straks samen niet meer door één deur kunnen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Lijkt me juist een heel logische doelstelling als je zo lang samen bent geweest en nota bene twee kinderen samen hebt.
Was gezellig, wel even een inzinkertje gehad. De kids bleven voor de eerste keer daar slapen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 06:27 schreef Leandra het volgende:
Waarom doen sommige mensen hier alsof TS niet moet "zeuren" en er maar overheen moet stappen.
Hun relatie van 18 jaar is 2 weken geleden verbroken en TS schrijft eea gewoon van zich af.
Ongeacht het feit dat hij inmiddels ook wat gunstige kanten aan de situatie ziet, is 2 weken op 18 jaar gewoon niets, en als je niet veel meer te melden hebt dan dat TS niet moet zeuren omdat hij er zelf ook al positieve dingen in ziet en dan het gore lef nog hebt om je eigen vervelende ervaringen op de situatie van TS te projecteren en zelfs de suggestie gaat wekken dat hij z'n vrouw zou stalken dan snap ik niet wat je überhaupt in dit topic doet.
TS, ik hoop dat je een gezellige stapavond hebt gehad!
Heftig voor de kinderen, zo snel moeten wennen aan de nieuwe situatie. Niet dat er echt een andere optie is, zo bedoel ik het niet. Maar fijn dat het gegaan is.quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Was gezellig, wel even een inzinkertje gehad. De kids bleven voor de eerste keer daar slapen.
Fijn dat je ondanks het inzinkertje een gezellige avond hebt gehad!quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Was gezellig, wel even een inzinkertje gehad. De kids bleven voor de eerste keer daar slapen.
Als iemand me 1,5 jaar lang in de maling neemt, dan zou ik daar geen vrienden mee willen zijn, ongeacht de achtergrond. Zo iemand heeft namelijk compleet schijt aan jou en wat het met de kinderen doet. Anders doe je zoiets niet namelijk. Een fatsoenlijk mens stopt eerst met de huidige relatie en gaat dan pas met iemand anders wat beginnen, en zeker als je kinderen hebt!quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt, maar ik denk dat een aantal mensen ook duidelijk ziet dat TS door alle emoties de zaken nog niet goed regelt en zij proberen hem daarop te wijzen. Met alle respect, ik denk dat alleen mensen die daadwerkelijk door een scheidingsproces zijn geweest, of evaring hebben met het onderwerp echt een goed beeld hebben van wat er allemaal op je afkomt. Het is voor TS een zeer moeilijke periode en hij zal nog door diepe dalen heen moetten voordat hij weer boven komt drijven. Gelukkig lijkt hij een sterk persoon en gaat hem dat ook lukken. Ik, en anderen, proberen hem alleen maar wat tips mee te geven die hem helpen de boel zo goed mogelijk te regelen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 11:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit dus, een hele goede post.
TS wordt imo onterecht te veel onder vuur genomen. Men kan hier wel allemaal rationele adviezen neer typen, maar zo werkt het gewoon niet wanneer je na 18 jaar die je compleet met iemand deelt, daar nu na 2 weken opeens mee op moet houden. Hartstikke logisch dat gevoel en ratio enorm met elkaar overhoop liggen. En dan kan je toch echt niet verwachten dat TS nu al elke keer weer de 'slimme keuze' maakt, en niet gewoon af en toe handelt naar 'wat goed voelt'. Als zij het daar niet mee eens is, krijgt hij vanzelf wel de deksel op zijn neus. Ook dit is iets wat hij (en zij ook) moet leren.
Daar sluit ik mij bij aan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:08 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt, maar ik denk dat een aantal mensen ook duidelijk ziet dat TS door alle emoties de zaken nog niet goed regelt en zij proberen hem daarop te wijzen. Met alle respect, ik denk dat alleen mensen die daadwerkelijk door een scheidingsproces zijn geweest, of evaring hebben met het onderwerp echt een goed beeld hebben van wat er allemaal op je afkomt. Het is voor TS een zeer moeilijke periode en hij zal nog door diepe dalen heen moetten voordat hij weer boven komt drijven. Gelukkig lijkt hij een sterk persoon en gaat hem dat ook lukken. Ik, en anderen, proberen hem alleen maar wat tips mee te geven die hem helpen de boel zo goed mogelijk te regelen.
Bij een scheiding komt los van het emotionele aspect echt een hoop kijken. Juridisch en fiscaal zijn er zoveel zaken waarvan je geen weet hebt die erbij komen kijken dat als je niet oppast en de boel niet goed regelt dit je duur kan komen te staan. Dat bedoel ik niet alleen financieel want naast de kinderen staat zijn eigen toekomst ook op het spel. Wil je ooit weer verder kunnen in het leven dan moet je beginnen met het regelen van zaken nadat naar elkaar is uitgesproken te gaan scheiden.
Het is gewoon echt niet makkelijk en daarom hoop ik ook dat hij het niet alleen probeert te doen maar ook hulp zoekt bij vrienden/famillie voor de emotionele steun en hopelijk ook hulp zoekt bij het zakelijke aspect. Ik wens hem het het allerbeste toe en hoop dat hij over een paar jaar terug kan kijken en kan zeggen: ik heb het goed gedaan.
quote:Gisteren gezellig met z'n vieren naar de Efteling geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarna ik antwoord:
Eeeuuuhhh, moest die niet naar je vriend?
-Nee
Waarom stuur je me dit?
-Maatje
Gewoon vrienden.
-Juist BFF, wat heb je allemaal gekregen?
Vrienden oké. Ik heb een hoop zooi gekregen
-Stuurt verbaasde smiley. Tientje troep
Ik stuur een foto van de prullaria.
- Heb al een trolley ingepakt voor morgen
Netjes
- Tot straks kus kus kus.
Trusten.
Ik vroeg halverwege de dag hoe ze het vond, ze zweeg en ik vroeg: Beladen?
Ja was haar antwoord want ik weet niet hoe ik me moet opstellen naar jou.
Gewoon normaal met een afstandje zei ik.
Liepen weer gewoon verder en ben ik met de kinderen gaan schaatsen. De kinderen wilde van een glijbaan en ik ben toen gaan roken. Kom ik terug met twee koffie zat madam te huilen. Ik vroeg wat er was en wat ze dacht. "Ik weet niet wat ik denk" was haar antwoord. Verder niet mee rover gehad. Vervolgens later die dag tijdens de wandeling naar een attractie stak ze haar arm onder mijn arm heen met de vraag of dat mocht, ik zweeg maar liet merken dat ik er niet van gediend was.
Einde van de dag vroeg ik of ze een fijne dag heeft gehad en of het beladen gevoel weg was, Een leuke dag en het beladen gevoel was nog een beetje aanwezig omdat ze het gevoel had dat ze met haar vriend daar moest zijn.
Dit vind ik dus verschrikkelijk en voel me daardoor niet op mijn gemak omdat ik nu denk dat ze twijfelt. Ik wil haar niet eens terug. Maar vanwege het feit dat zij ook daar haar geluk niet zal vinden. Ik hoop dat ze vlug over haar "verlies" heen is en daar gelukkig wordt.
Groetjes en tot zover de update.
Ik en de kids hebben zich goed vermaakt. Ik ben weer de "oude" papa. Lekker ravotten met de kids en bijvoorbeeld in de wachtrij in plaats van snauwen als ze zich misdragen heb ik nu zoals "vroeger" spelletjes met ze gespeeld om de tijd te verdoen. Duimworstelen, stilstaand tikkertje, wie ziet de meeste.........? Ging keigoed. Alleen mevrouw zat toch wel te worstelen maar ja, zij wilde deze dag.quote:Op maandag 23 november 2015 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Samen naar de efteling is ook wel heel wat, als jullie net uit elkaar zijn. Lijkt me onvermijdelijk dat dat ongemakkelijk wordt, en lijkt me voor de kinderen ook moeilijk en ingewikkeld. Die krijgen waarschijnlijk meer mee dan je zou denken.
Nee hoor, die hebben een prima tijd gehad en we hebben mama gewoon bij haar thuis afgezet, ging prima. Ze beseffen het goed.quote:Op maandag 23 november 2015 21:35 schreef Lienekien het volgende:
Lekker verwarrend voor je kinderen.
Zo vaak gaan we niet, zal inderdaad 2 tot 3 x per jaar zijn geweest.quote:Op maandag 23 november 2015 21:40 schreef Leandra het volgende:
Ik kan niet inschatten hoe vaak jullie naar de Efteling gingen, maar als je een abonnement hebt kan ik me voorstellen dat het allemaal wat minder voorstelt dan wanneer je eens per jaar of eens per twee jaar naar de Efteling gaat.
Ik zou me een gezamenlijk tripje dierentuin ook kunnen voorstellen, maar daar zitten we dan ook nagenoeg wekelijks (hoewel het vaak een van beiden is die met zoonlief gaat, maar dat is wat anders).
Dan had ik dat nu niet gezamenlijk gedaan, daarvoor is het allemaal nog te vers, en heeft het wat mij betreft een te groot "kijk ons eens gezellig zijn samen terwijl we uit elkaar zijn" gehalte, juist vanwege al dat getrek en geduw tussen jullie.quote:Op maandag 23 november 2015 21:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Zo vaak gaan we niet, zal inderdaad 2 tot 3 x per jaar zijn geweest.
Njah, ik heb bewust afstand gehouden en me eigen volledig op de kids gericht. Als mijn ex iets stuurt dan beantwoord ik dat, wel steeds zakelijker.quote:Op maandag 23 november 2015 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had ik dat nu niet gezamenlijk gedaan, daarvoor is het allemaal nog te vers, en heeft het wat mij betreft een te groot "kijk ons eens gezellig zijn samen terwijl we uit elkaar zijn" gehalte, juist vanwege al dat getrek en geduw tussen jullie.
En dat plaatje en de berichtjes die jullie elkaar sturen.... ik weet het niet hoor, ik denk niet dat het handig is.
Ben ik ook aan het doen. Ze vond me ook afstandelijk, is voor ons eigen bestwil heb ik gezegd.quote:Op maandag 23 november 2015 21:54 schreef sacha het volgende:
Betyar,
beperk je tot afspraken en feiten in de communicatie,
probeer stukje bij beetje, stapje voor stapje, afstand te nemen...
voor je eigen bestwil
Ja, dat is ook duidelijk te lezen, en dat vind ik ook verstandig, maar ik denk wel dat zij moet gaan begrijpen dat dit nu niet kan.... ik denk dat ik niet eens meer antwoord zou sturen.quote:Op maandag 23 november 2015 21:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, ik heb bewust afstand gehouden en me eigen volledig op de kids gericht. Als mijn ex iets stuurt dan beantwoord ik dat, wel steeds zakelijker.
Dat klopt. Toch vind ik in belang van de kids dat er communicatie moet zijn en we elkaar recht in de ogen moeten kunnen blijven aankijken. Ik heb ook gezegd dat we afstand van elkaar moeten nemen om weer op 0 te beginnen en elkaar aan moeten kunnen kijken als vrienden. Dat komt dan vanzelf wel.quote:Op maandag 23 november 2015 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook duidelijk te lezen, en dat vind ik ook verstandig, maar ik denk wel dat zij moet gaan begrijpen dat dit nu niet kan.... ik denk dat ik niet eens meer antwoord zou sturen.
ze speelt met je...quote:Op maandag 23 november 2015 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben ik ook aan het doen. Ze vond me ook afstandelijk, is voor ons eigen bestwil heb ik gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |