abonnement Unibet Coolblue
pi_156313612


Zo zo. Een eigen topic Hoe dat zo?

Nou.. het werd mij voorgelegd en ik heb er lang over nagedacht en uiteindelijk besloten het te doen want telkens het "Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten?" topic vol spammen wordt ook afgezaagd.

Wordt het 1 grote FOK’s eigen ‘Ursul de Geer’ ”Het is hier fantastisch” ego-tripperij topic?

Zoveel mogelijk want tis en blijft tenslotte wel FOK! waar je post.(nee, natuurlijk niet!)

Wat kunnen we dan verwachten in dit topic?

Voornamelijk de plek waar je niet alleen mijn toekomstige horeca recensies kunt lezen maar ook mijn recensies van het verleden die je eerder in het "Van sterrentent tot snackbar,topic gewend was

Alfabetisch overzicht van recensies die eerder in het “ Van sterrentent tot snackbar,waar heb jij gegeten”topic waren verschenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Verder ook:

• De plek waar je alles kan vragen over de Rotterdamse horeca,diens restaurants,toko's,uitbaters.
• De plek waar je volgens mij het beste,lekkerste en als het kan goedkoopst ook kan eten.
• De plek waar je komt te weten welke restaurants je het beste kan mijden en waarom..
• De plek waar je komt te weten welke belangrijke culinaire evenementen er weer op stapel staan.

Agenda Culinaire Evenementen in Rotterdam:



En wat gebeurd er met wat je dagelijks zoal eet?

Die blijven gewoon in het "Wat eten en drinken we vandaag"topic verschijnen zodat ik nog iets van contact heb met de 'buitenwereld'

Vorige deel:

Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #1 Welcome



Waar?


© Bogue



Krabscharen Noord-Thaise stijl i.c.m.o.a.groene asperges, lichte visbouillon getrokken van krab,witte rijst en natuurlijk een Coke classic!



Zoals de engelsen zouden zeggen: "to die for" gerecht en zo vol van smaak!


SOI3 is natuurlijk al veel eerder bezocht en dit is gewoon een zoveelste bezoek sedert de opening met dit keer wel een heel bijzondere krabschotel!

Cijfer


9
/ 10

Daarna even aan de wandel geweest en alvorens huiswaarts werd gekeerd even langs een oude bekende geweest voor zoals dat heet "een 'toetje" in de vorm van:

Waar?


© Hilton Rotterdam.



Tataki van tonijn



Hollandse kazen o.a.de Kobunder, Rade Jutter, Brillat Savarin en Remeker Savarin. En dat i.c.m.helemaal links een glaasje ( of 5) dropshots. Brood niet gegeten.


Cijfer

7+
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2015 02:39:14 ]
pi_156313876
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 03:12 schreef Iwanius het volgende:


Deze prachtige Oostenrijkse wijn met een heldere en sprankelende gele kleur, een geur van rijp wit fruit i.c.m. een mooie kruidigheid van anijs, tijm en blonde tabak, zorgde voor consternatie aan tafel toen de maître bij het inschenken het een "hitler" :') wijn noemde. Het etiket bracht gelukkig snel verduidelijking.


Wist je dat de vader van Hitler, zijn naam veranderde van zijn moedersnaam Schicklgruber naar Hitler omdat zijn waarschijnlijke vader Hiedler heette :P Zo gek is het dus niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 23 september 2015 @ 03:26:01 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156314018
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:30 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wist je dat de vader van Hitler, zijn naam veranderde van zijn moedersnaam Schicklgruber naar Hitler omdat zijn waarschijnlijke vader Hiedler heette :P Zo gek is het dus niet.
#themoreyouknow
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 23 september 2015 @ 03:26:48 #4
206731 Mortaxx
Doomer
pi_156314022
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:30 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wist je dat de vader van Hitler, zijn naam veranderde van zijn moedersnaam Schicklgruber naar Hitler omdat zijn waarschijnlijke vader Hiedler heette :P Zo gek is het dus niet.
Omdat zijn vader wss hiedler heette noemde hij zichzelf Hitler. Logisch wel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_156314031
Ik mag het eigenlijk niet posten, maar ik blijf je volgen ^O^ De plaatjes, je passie, je commentaren. Vooral doorgáán

You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_156314648
Dropshot bij de kaas? :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156315335
Geweldige reeks _O_ Iwanius, ben je ook al bij die hotdogtent geweest die nu helemaal hip schijnt te zijn in Rotterdam? Rotdog ofzoiets.
pi_156316515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:24 schreef Isegrim het volgende:
Dropshot bij de kaas? :D
Idd, zou het zelf niet bedacht hebben, maar klinkt zo wel als een smakelijke combi!
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_156318450
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:21 schreef Accursius het volgende:
Geweldige reeks _O_ Iwanius, ben je ook al bij die hotdogtent geweest die nu helemaal hip schijnt te zijn in Rotterdam? Rotdog ofzoiets.
Highstreet hotdog, de rotdog is van Hans Worst.
  woensdag 23 september 2015 @ 12:30:11 #10
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156318596
Goede combi Dropshot en kaas.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 23 september 2015 @ 12:57:27 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156319144
Niet Salmiakki? Dropshot is van die vieze veel te zoete meuk.
De smaak van drop bij kaas is wel lekker ja, in Finland weleens gegeten in combi met gerookt rendiervlees :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156319478
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:57 schreef Molo het volgende:
Niet Salmiakki? Dropshot is van die vieze veel te zoete meuk.
De smaak van drop bij kaas is wel lekker ja, in Finland weleens gegeten in combi met gerookt rendiervlees :9
Huisgemaakte dropshot dat is lekker ;-) geen zoete meuk maar inderaad meer salmiak achtig.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:28:56 #13
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156319773
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:57 schreef Molo het volgende:
Niet Salmiakki? Dropshot is van die vieze veel te zoete meuk.
De smaak van drop bij kaas is wel lekker ja, in Finland weleens gegeten in combi met gerookt rendiervlees :9
Dropshot is helemaal geen vieze zoete meuk, het is zelfs een beetje zoutig.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_156321957
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:28 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dropshot is helemaal geen vieze zoete meuk, het is zelfs een beetje zoutig.
Heel veel prefab dropshot is zoet...
  woensdag 23 september 2015 @ 14:59:39 #15
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156322159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:52 schreef icloud het volgende:

[..]

Heel veel prefab dropshot is zoet...
Wat is prefab?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_156322213
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:59 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Wat is prefab?
Voorgemaakte fabrieksrommel
  woensdag 23 september 2015 @ 15:06:33 #17
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156322316
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:01 schreef icloud het volgende:

[..]

Voorgemaakte fabrieksrommel
Daar valt Dropshot niet onder.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_156322343
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:06 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Daar valt Dropshot niet onder.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:06 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Daar valt Dropshot niet onder.
Dropshot kun je ook in een fles in de supermarkt kopen, en die is toch echt zoet
  woensdag 23 september 2015 @ 15:27:03 #19
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156322788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:07 schreef icloud het volgende:

[..]


[..]

Dropshot kun je ook in een fles in de supermarkt kopen, en die is toch echt zoet
Dan moet je naar de slijter gaan en 20% kopen. Die overigens net als de 14,9% alles behalve zoet is.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_156322828
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:27 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dan moet je naar de slijter gaan en 20% kopen. Die overigens net als de 14,9% alles behalve zoet is.
Dan heb jij nog nooit supermarkt dropshot geproefd :') :') :')
  woensdag 23 september 2015 @ 15:37:18 #21
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156323020
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan heb jij nog nooit supermarkt dropshot geproefd :') :') :')
Nee werkelijk nog nooit 😂
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_156323118
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:37 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Nee werkelijk nog nooit 😂
Houden zo
  woensdag 23 september 2015 @ 17:50:02 #23
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_156326550
ik zie lekkere dingen voorbij komen....maar het is in Rotterdam ;(
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_156332512
Iwanius, nog nooit bij De Harmonie geweest zie ik? Ook De Hef is een aanrader.
Karma is a fucking bitch.
pi_156335161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:21 schreef Accursius het volgende:
Geweldige reeks _O_ Iwanius, ben je ook al bij die hotdogtent geweest die nu helemaal hip schijnt te zijn in Rotterdam? Rotdog ofzoiets.
Surprise!




© Hans Worst






Hans Worst Rotterdam
Ondernemersvereniging, Beursplein
(voor de 'Koopgoot'/WTC gebouw/ C&A)
3011 AE Rotterdam

Wat at je?



De befaamde 'rotdog' bestaande uit een biologisch worstje gewikkeld in een plak cheddarkaas en spek en opgetuigd met wat sla en een
eigen gemaakte licht pikante sojasaus. Heerlijk! en echt voer voor de Rotterdamse noeste 'arbeider' :')


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja... wat valt er nog meer te zeggen dat het gewoon smaakte. Lekker was en echt iets wat je van tijd tot tijd gewoon moet proberen en verorberen en desnoods er nog eentje van bestelt gewoon...omdat het kan! Daarnaast is Hans een gedreven en gezellige persoonlijkheid die voor zijn product staat en altijd in is voor een praatje over van alles en nog wat. MAAR!...begin als vreemdeling niet met hem over "ik wil een broodje van je proberen en betalen met een Rotterdampas of korting" want dan krijg je van Hans zoals dat heet "the cold shoulder".

Hans houdt als noeste arbeider niet van kreten als "ik vind je te duur..ik wil korting" want dat levert je onmiddelijk een boze blik op.( is hij erg goed in) en daarna een typisch Rotterdams antwoord in de trant van: "Oppleuren waus" _O- Kortom een echte Rotterdammer pur sang.

Dus zij die uit andere steden komen of het buitenland: U bent gewaarschuwd want hier staat een éckte Rotterdammer met het hart op de tong en je zal het weten ook.

Cijfer

7+
/ 10

Edit: Iemand vroeg mij wat die groene saus was die Hans op zijn hotdogs smeert: Het is volgens zegge een doodgewone Heinz Sweet Relish saus.



Waar?

© Yelp

Wat at / dronk je?


Een voor mij de al eens eerder genomen mixed schotel als voorafje bij het eerste biertje bestaande uit o.a.Gefrituurde vis (zalm) koekjes met verse Thaise basilicum en chilisaus,gegrilde kip sate gemarineerd in kokosmelk en met een huisgemaakte pinda saus,Huisgemaakte kip loempiaatjes en totslot licht gefrituurde en met kokos gepaneerde grote garnalen. Zaaaalig!



Van links achter beginnend: Gemengde grote garnalensalade alias de Yam Koeng Sod,daarnaast de licht gebakken (tijger) gamba's met de Lee Kum Kee oestersaus en vooraan een Thaise vissoep (Tom Yam Plaa!) en rechts in de kom met deksel,rijst. Al vaker dit gegeten (ben gek op schaaldieren!) maar gewoon opnieuw uitgevraagd gewoon omdat ik vanmiddag amper iets op had en gewoon trek had en mijzelf wilde verwennen.



Vanille ijs bolletjes (fabrieksijs) met schijfjes ananas.(staat niet op de kaart)


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja, ik was hier afgelopen zondag ook al en heb gewoon wederom erg genoten van alles.

Cijfer

8
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2015 22:00:51 ]
  woensdag 23 september 2015 @ 21:59:13 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156335354
Die gefrituurde garnalen zien er echt zo gruwelijk uit dat ik ze waarschijnlijk niet eens zou willen proberen. Oliebolgarnalen, brrrrrrr.
pi_156335364
Dat eten van Thai en Co vind ik wel verdomd goed uitzien.
pi_156335543
Ok, ik moet echt een excuus verzinnen om naar Rotterdam te gaan en zo'n dog en een puntzak friet te halen.
Spoilers!
pi_156335625
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:59 schreef Rodulf het volgende:
Dat eten van Thai en Co vind ik wel verdomd goed uitzien.
Ik vind het maar een drukke bedoening.
pi_156335637
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik moet echt een excuus verzinnen om naar Rotterdam te gaan en zo'n dog en een puntzak friet te halen.
Een meet en dan Isegrim haar brood kopen. :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156335881
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:06 schreef Soury het volgende:

[..]

Een meet en dan Isegrim haar brood kopen. :Y)
Goed idee ^O^
Spoilers!
pi_156336851
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:06 schreef Soury het volgende:

[..]

Een meet en dan Isegrim haar brood kopen. :Y)
Ik ben voor!!
Make my day!
pi_156337172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:06 schreef Soury het volgende:

[..]

Een meet en dan Isegrim haar brood kopen. :Y)
Leuk zal ik :o
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156337359
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156362338


Niet de gehypte Buik van... heeft de eerste beelden van Jamie Oliver's nieuwe zaak in de Rotterdamse Markthal maar gewoon FOK!' culinair! *O* *O* *O*

Waar?


De buitenkant van Jamie's Italian restaurant.



Het grote venster rechts naast de deur die moeilijk is te zien en te vinden als deze dicht is.



© Jamie's Italian Franchise menu.



De meisjes van de toekomstige bediening die wachten op instructies aan de bar.



Genoeg hammen voor toekomstige klandizie.



Rechts wanneer je binnenkomt de eetruimte op de begane grond en waar tevens het grote venster is om naar buiten te kijken.



Achterin in de eetruimte een tegelwand met Rotterdamse leuzen en rechts een kleine extra ruimte voor personeel.



Speciaal voor de kinderen als die komen eten deze buttons.


Inrichting/Opzet

De inrichting van het restaurant/brasserie is bewust zo opgezet omdat het een typisch Rotterdams beeld weergeeft = Haven + metalen + werkstad. Deze zaak is trouwens een franchise en eindverantwoordelijke hiervoor is een oude bekende en wel Willem Tieleman. Wordt vervolgd na 3 Oktober 2015.



Waar?


© Pinterest.



De 'befaamde' Mezze de luxe. Nou...ik heb het beter geproefd en erg matigjes en flauw in smaak.

Patat prefab en slap,shoarmareepjes waren dezelfde die je ook op de hoek bij elke Shoarmatent kan bestellen,knoflooksaus gewoon groothandelsspul, Turks brood meest goedkope versie en wat uitgedroogd en de smeersels waren ook allemaal standaard te krijgen in elke mediterrane toko her en der. Die kwaliteit leveren? Dan moet je het wel zo opdienen om er nog iets van te maken! }:|


Impressie / Op of aanmerkingen

Tja...naast mij hoorde ik alleen maar vreugdekreten van gasten aan andere tafels die deze luxe Mezze schotel ook hadden bestelt maar schijnbaar nog nooit dit soort gerechten in het buitenland,en op deze manier opgediend,zijn tegengekomen. Kortom volk dat meer onder de indruk is van hoe het opgediend wordt (schaal met veel kommetjes) dan wat ze daadwerkelijk krijgen opgediend.

Cijfer
6
/ 10



Waar?


© FFF



De koks driftig aan het werk bij de wasbak... :')



Mijn bestelde vissoep ( op aanraden van de koks) en een plateautje steaktartaar met een extra gevraagd kwarteleitje en wat brood.



De vissoep was heel rijkelijk gevuld maarrrr....verder flauw in smaak en erg waterig. Nee...dit gaat'm niet worden helaas.



De bestelde steaktartaar. Tja...duidelijk gemalen en i.p.v. rond zoals bij brasserie Engels in Rotterdam bij FFF in een langwerpige blokvorm.
Ik was vooraf bang, zoals bij brasserie Engels, dat het ook hier een sompig geheel zou worden maar dat werd het gelukkig niet, zo i.c.m. de kwarteleitjes,eigen gemaakte truffelmayonaise en overige groenvoer.


Cijfer
6,5
/ 10


Als avondhap deze welbekende 'lunch'bowl i.c.m. met een portie Koe Low Ha alias grote licht gefrituurde garnalen in een zoete-zure saus en nog meer zoetigheid d.m.v. een rode Fernandez.




Waar?


"Kiek eensch! De 'puntenslijper! bij nacht." :')



In de eigen keuken uitgestald deze fraaie vlaaien uit.....Maastricht die helaas er niet meer zo uitzien als toen ze gekocht werden. Met dank aan mijn rijstijl zoals dat heet. :') !



En daar drinken we gewoon deze fles bij! Gewoon omdat het kan en donderdagavond is. :')



Links de Latour '93,midden glaasje water en rechts o.a. restant van een bubbel die ik eergisteren in de ochtend al opende.



De bubbel blijkt toch het lekkerst te smaken met de kersenvlaai!


• Kersenvlaai: 8
• Pommery: 7
• Latour'93: 9-

Cijfer
8
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 23:23:27 ]
pi_156362485
Heb je met die vlaaien gevoetbald? :o

Alleen die rijstevlaai links ziet er nog appetijtelijk uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 24 september 2015 @ 23:03:55 #37
6941 APK
Factual, I think.
pi_156362507
Ah, de sigaren zijn terug :7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_156362622
Ik vind de mezes bij Obba wel okee, maar wat ik heb gehad was ook deels anders.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156365935
Ik mis de ervaring +cijfer van Jamie's Italian?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  vrijdag 25 september 2015 @ 07:00:40 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156365939
Is ook nog niet open
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156366530
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 06:59 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik mis de ervaring +cijfer van Jamie's Italian?
quote:
Inrichting/Opzet

De inrichting van het restaurant/brasserie is bewust zo opgezet omdat het een typisch Rotterdams beeld weergeeft = Haven + metalen + werkstad. Deze zaak is trouwens een franchise en eindverantwoordelijke hiervoor is een oude bekende en wel Willem Tieleman. Wordt vervolgd na 3 Oktober 2015.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_156398040

:D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156398372
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:41 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
:D
_O-

In Helmond zit Restaurant Zusje en ik las in de krant dat die een app hebben ontwikkeld die je aan zet als je daar gaat eten, dan gaat er een timer lopen zolang je je telefoon niet aanraakt en hoe langer die loopt hoe meer punten je kunt verdienen met kans op prijzen.
Omdat ze zich stoorden aan het telefoongebruik onder het eten. Aan de andere kant is het dan wel weer vreemd om dit te stimuleren met een app. Maar verder vrij onschuldig natuurlijk.
pi_156399696
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:41 schreef golfer het volgende:

:D

quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef MissLuna het volgende:
Iwanius, nog nooit bij De Harmonie geweest zie ik? .


Waar?


© De Harmonie Rotterdam.



© Iwanius oude flickr.account.




De Harmonie.
Westersingel 95
3015 LC Rotterdam

Wat at / dronk je?










© Iwanius oude flickr.account.


Impressies / Op of aanmerkingen

Restaurant De Harmonie aan de Westersingel 95 ligt verscholen tussen allerlei oud-Hollandse kantoorpanden waardoor je het gemakkelijk passeert als je niet goed uitkijkt. Het restaurant zelf heeft vind ik een wat standaard inrichting die je ook bij restaurants als La Stanza,Huson e.d aantreft. De menu en wijnkaart mogen dan ook niet echt als byzonder worden genoemd en de prijs-kwaliteit verhouding vond ik uit balans.

Hoe waren de gerechten?

Mwah...zo zo. Sowieso niet spannend. Garing oke maar verder niet iets om over naar huis te schrijven.Eigenlijk vond ik dat men bij De Harmonie teveel zijn best doet om ook 'sjiek' over te komen qua opzet. Vervang de setting en haal die grote witte borden weg en zet er bij wijze van plastic bordjes onder en tuinstoelen en alle gerechten passen er net zo goed in.

Zou je er terugkomen?

:N

Cijfer?
6-
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2015 15:29:07 ]
pi_156400272
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:17 schreef Iwanius het volgende:

[Knip]

Wanneer is dit geweest? Dit is nog de oude setting onder leiding van Sieberen Meerema. Vanwege persoonlijke redenen was ik juist benieuwd naar je ervaring met de huidige chef. ;).
Karma is a fucking bitch.
  zaterdag 26 september 2015 @ 18:01:28 #46
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_156402521
Iwanus, toevallig ooit bij No. 1916 geweest in Amsterdam? Hoorde van een kennis dat het erg de moeite waard was en twijfel sindsdien om te gaan.
pi_156402866
Pfoe, vind dat bord mezze bij Obba's er eerlijk gezegd ook wel wat treurig uitzien.
Heb daar een keer aan de bar een bastilla gegeten, die was wel heel okee. Niet geniaal, maar wel lekker.
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator / Miss SHO zaterdag 26 september 2015 @ 18:50:29 #48
22592 crew  Ole
pi_156403406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:21 schreef minilot het volgende:
Pfoe, vind dat bord mezze bij Obba's er eerlijk gezegd ook wel wat treurig uitzien.
Heb daar een keer aan de bar een bastilla gegeten, die was wel heel okee. Niet geniaal, maar wel lekker.
bij Mezze denk ik ook niet meteen aan patat en shoarma.

Wel aan gehaktballetjes en sigari.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_156414692
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:51 schreef MissLuna het volgende:

Wanneer is dit geweest? Dit is nog de oude setting onder leiding van Sieberen Meerema. Vanwege persoonlijke redenen was ik juist benieuwd naar je ervaring met de huidige chef. ;).
Gezien mijn eerdere ervaring had ik niet de behoefte opnieuw De Harmonie te gaan uitproberen.
Daarbij heb je zeker onderstaand logo bovenin de post gemist:


Staat voor: Bezocht in een ver verleden en nooit met FOK! eerder gedeeld
Staat dat grote 'Update'logo er in dan is het een actueel en niet zo lang geleden bezoek geweest.


quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:01 schreef Knuck-les het volgende:
Iwanus, toevallig ooit bij No. 1916 geweest in Amsterdam? Hoorde van een kennis dat het erg de moeite waard was en twijfel sindsdien om te gaan.
Nee, ik ben er niet geweest. Misschien CUL collega 'Golfer' die in het Noord-Hollandse vaker vertoeft dan ik, gezien zijn woonplaats.Zou zeggen: Vraag het hem.



Waar?

]
© Rotterdam-Nederland web



© Cliweb




Parkheuvel
Heuvellaan 21
3016 GL Rotterdam

Wat at / dronk je?


Deze Spaanse cava werd mij aanbevolen aangezien die nieuw in het assortiment was en volgens zegge mij erg goed zou bevallen ( jaja...met zo een prijskaartje zou ik dat ook zeggen ;) ) Nou... men kreeg gelijk,sterker nog ik werd aangenaamd verrast. De reuk (alias "in de neus" voor de wijnpuristen) gaf mij iets van wit fruit,citrus en notige tonen. "In de mond" zoals dat heet mooi geïntegreerde bubbels en totslot een heerlijke minerale afdronk. Kortom een mooie complexe cava die ook nog droog en fris van karakter is en een mooi begin van wat later bleek een lange avond.



Een óude bekende'van de kaart en eerder genomen: Gedoken Sint-Jacobsmossel “zwart-wit” i.c.m. crème frâiche, Perle Imperial kaviaar en ander zwart en wit. Smakelijk!



"En weer doorrrrr" zoals ze in de Radler reclame zouden zeggen. De volgende fles. :') Tis tenslotte weekend..



En we zijn in Rusland beland met een klassieker genaamd: "Pommes Tsarine" die mij gelijk aan een ex deed denken en bijbehorende se...ach laat ook maar. }) Lekker gerechtje met o.a. Perle Imperial kaviaar als topping en de matige Welschriesling wijn. 'Miep' moet natuurlijk weer even multitasken..



En daar is een lekkere Bourgogne wijn voor bij de komende (vlees)gerechten.



'Tussendoortje' i.c.m. de wijn en 'Miep' multitaskt opnieuw omdat er wat problemen zijn / waren met haar vlucht.



Hert van de Veluwe zoals het genoemd wordt i.c.m.o.a. boleten, crosnes, pompoen, doperwten,wortel en jus van het hert waarin groene Chartreuse is verwerkt. Mjah...lekker! Maar wat hierna komt is sowieso lekkerder!



Boeja! En daar is een oude bekende''van weleer: Gebraad van Kobe Wagyu rund geserveerd met radijs, brunoise van merg, gebrande zilveruitjes en Vietnamese longpepper jus. Lekker,lekker,lekker en nog maar een keer uitgevraagd gewoon omdat het kan.



Heel simpel 'toetje' en wel "Parkheuvels Snickers"i.c.m. een enkel choco truffel bolletje. Mwah.niet gek. Maar 'Miep' zit al in de startblokken dus maar de rekening vragen en dan mooven!


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja, wat valt er meer te zeggen dat het opnieuw een genot was om hier bij Parkheuvel te eten en alles weer uitstekend in garing en smaak was.

Cijfer
9-
/ 10

Na 'Miep'te hebben weggebracht teruggereden naar Rotterdam en uiteraard mij in het nachtleven gestort want als de kat van Huis is...afijn...u weet wel.. }) (j/k)



Waar?

© Bogue.



De VIP pianobar voor de avond. En nee er wordt vanavond geen piano op gespeeld.



De bereiding van de eerste Spaanse Gin Mare cocktails.



Beetje tempo Harry want wil een nieuwe paffert aansteken. })



Zo klaar! En zo ziet een Spaanse Gin Mare cocktail eruit. Heerlijk frisse cocktail met jeneverbes, frisse koriander met verder een kruidige smaak van tijm, rozemarijn en basilicum.



Toch maar een HUGH burger plankje bestelt want tis alweer +/- 3? uur geleden dat ik iets gegeten heb. Oh ja. links vooraan m'n glas met Veuve bubbels.



Erg goede, zelf gesneden verse patat met ook nog een goede beet en lekker krokant. Hamburger was ook goed! Helemaal geen spijt van gehad!



Ja mensen...er moet stevg geacclimatiseerd worden maarre de Spaanse cocktails gaan wel erg hard. I.i.g. harder dan mijn Veuve bubbel.


Leuke avond verder gehad en zo tegen de ochtendgloren omdat het maagje weer begon te knorren de enige echte avondchinees van Rotterdam bezocht met:


Ook die bolle''alias mr "Happy Face" houdt van noodles.Vertelde hem gelijk dat zijn noodles-toko echt onderscheidend moet zijn want ik sabel het gewoon neer als het allemaal mediocre blijkt te zijn. Want.. Asian Glories neersabelen ( Francois: Wat!..meen je niet man. Was het echt zo slecht?..) Francois noodle-toko neersabelen. ;) "zo heurt 't" :')
pi_156416261
Heeft Mw. Wanus ook een foodblog? En zo ja waar?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_156421029
Ik kan zo genieten van deze verslagen en foto's.
pi_156421056
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan zo genieten van deze verslagen en foto's.
Genieten en verbazen. Crisis wat een hoeveelheden gaan er doorheen.

Verder goed topic ^O^
  zondag 27 september 2015 @ 14:35:03 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156421170
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef MissLuna het volgende:
Ook De Hef is een aanrader.
Ik ging daar een paar maanden terug eten, afgelopen winter en vond dat vies tegen vallen. Vond het echt behoorlijk "niks".
  zondag 27 september 2015 @ 14:48:03 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156421401
quote:
3s.gif Op zondag 27 september 2015 03:46 schreef Iwanius het volgende:

Nee, ik ben er niet geweest. Misschien CUL collega 'Golfer' die in het Noord-Hollandse vaker vertoeft dan ik, gezien zijn woonplaats.Zou zeggen: Vraag het hem.
Ik ga zelden in Amsterdam uit eten. Voornamelijk in Haarlem en omgeving.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156431040
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik ging daar een paar maanden terug eten, afgelopen winter en vond dat vies tegen vallen. Vond het echt behoorlijk "niks".
Echt? Ben inmiddels twee keer geweest en tot nu toe viel het me echt niet tegen. Wat vond je er 'niks' aan?
Karma is a fucking bitch.
  maandag 28 september 2015 @ 07:45:42 #56
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156442320
Ik kan de foto's niet meer vinden en mijn geheugen is nogal slecht. :-)
Maar volgens mij vond ik hun gangetje een beetje "gemaakt". Een soepje van niks tussendoor als gang. En het voorgerecht, tussen, hoofd was ook een beetje nikserig. Dingen als een gare wortel mooi drapperen, maar er verder niks mee doen. Het eten was dus gewoontjes, maar uitgesmeerde over 5 borden. Zoiets?
pi_156444067
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ga zelden in Amsterdam uit eten. Voornamelijk in Haarlem en omgeving.
Mocht je Lobstershack Louisiana in Haarlem gaan bezoeken, zou ik daar heel graag een verslag van zien :)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  maandag 28 september 2015 @ 12:00:28 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156445539
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:33 schreef robdriessen het volgende:

Mocht je Lobstershack Louisiana in Haarlem gaan bezoeken, zou ik daar heel graag een verslag van zien :)
Ben ik al geweest voordat ze officieel open gingen. Zie de allereerste beoordeling van ze op Iens. We gaan over een tijdje nog wel een keer als alle kinderziekten eruit zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156447251
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 12:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Ben ik al geweest voordat ze officieel open gingen. Zie de allereerste beoordeling van ze op Iens. We gaan over een tijdje nog wel een keer als alle kinderziekten eruit zijn.
"what sausage served with what vegetables and rice" Heerlijk Dutch :) (niet beledigend bedoeld trouwens, deed me even glimlachen)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  maandag 28 september 2015 @ 14:25:07 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156448306
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:28 schreef DrParanoid het volgende:

"what sausage served with what vegetables and rice" Heerlijk Dutch :) (niet beledigend bedoeld trouwens, deed me even glimlachen)
Waar staat dat :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 september 2015 @ 14:26:21 #61
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156448332
Iens doet aan automatische vertalingen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 28 september 2015 @ 14:28:36 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156448381
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:26 schreef Isegrim het volgende:
Iens doet aan automatische vertalingen.
Oh..ik heb de Nederlandstalige Iens.
En dus de originele versies.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 september 2015 @ 14:30:53 #63
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156448421
Ik zou graag een Iens willen dat recensies in hun oorspronkelijke taal laat zien tenzij ik vraag om vertaling. Maar nee. Op de Nederlandse Iens worden Engelstalige recensies automatisch vertaald naar het Nederlands. -O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156448523
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:30 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou graag een Iens willen dat recensies in hun oorspronkelijke taal laat zien tenzij ik vraag om vertaling. Maar nee. Op de Nederlandse Iens worden Engelstalige recensies automatisch vertaald naar het Nederlands. -O-
Had precies van hetzelfde last bij het opzoeken van Louisiana. Ook snap ik niet dat iens niet beter aan Tripadvisor is gekoppeld ( zelfde eigenaar nu) als je bij Tripadvisor kijkt bij Louisiana Haarlem, dan zijn er nul recensies, geeneens een pagina. Die vertalingen zijn altijd waardeloos, begrijp na het vertalen de helft nooit. Zelfde geld voor andere talen naar het Engels.
pi_156451569
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh..ik heb de Nederlandstalige Iens.
En dus de originele versies.
Dan helemaal om te glimlachen :) google translate <3
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:33:43 #66
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_156470347
Geen updates, Iwanius, leef je nog wel? ;(
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_156471885


Waar?


FG Noodleshop voorkant bij de opening.



Voor de genodigden de fles van het welkomsdrankje.



Voor hen die iets koels en fris willen hebben na hun pittige bowl.Die hangende plastic kippetjes aan het raam is geen porem vind ik en de fotograaf van China Daily bekijkt zijn foto's nog maar een keer.



1 van de vele koelingen met drank die je gewoon kan pakken bij het shoppen.



Pak uw vleesje maar...



En een toetje kan er ook bij wie het wil.



Wat je ziet wanneer je binnentreedt via de voorkant.



En van de binnenkant gezien links de wand met allerlei Aziatische standaard verkoopwaar.







De uitgestalde noodles.





Meer koopwaar voor het meenemen?



Deze vrouw uit Hk was de eerste klant die een bestelling deed. De Hollandse vrouw met de grote bril in het midden in de bedrijfsleidster volgens zegge die de toko gaat reilen en zeilen.



Het keukenmeubilair van twee kanten gezien en een drukte van jewelste ondertussen.



De patron himself in actie terwijl deze mijnheer die de pr van Vishandel Schmidt doet als klant rustig zijn beurt afwacht.



Achterliggende ruimte waar je kunt eten wanneer je voorbij de keuken ( naar achteren) loopt.





Rechts deze uitstalling die allemaal voor gebruik en voor de koop is.



Een trotse moeder en met wie ik een leuk weerzien had.



Boven: Eigen gemaakte verschillende Brioche's Orientaal,OSX en Rundvlees Rengdang.
Onder: Een eigen versie van de befaamde Okonomiyaki met die Bonito? vlokken
Boven: Erg lekker en heel apart! Niet te zwaar en lekker cruncy hapje
Onder: Okonomiyaki met Bonito? vlokken. Lekker en best wel zwaar als je een kleine eter bent want het vult aardig..



Long Xu noodles i.c.m o.a. mosselen & portie dimsum met o.a.garnalen,frisje en een plastic bekertje met een eigen gemaakte caipirinha. Tja...noodles...lekker,fijne textuur maar de algehele bereiding en bijbehorende smaak is wat het gerecht omlaag haalt om maar te zwijgen over de hoeveelheid ide je krijgt. Voor een goede (grote) eter is dit niet te doen. Dimsum niks bijzonders en kun je overal in Rotterdam krijgen.




FG Noodleshop/Bar Rotterdam
(Hofbogencomplex naast FG Foodlabs)
Katshoek 43
3032 AE Rotterdam
Openingstijden: ma-za van 12:00-19:00 uur.

Impressies / Op of aanmerkingen:

Bij FG Noodleshop kun je met een groot rieten mandje (gelijk rechts bij binnenkomst) die naast de deur bij binnenkomst zijn opgestapeld, inkopen doen en allerlei ingrediënten die jij voor je nog te maken noodle gerecht ( = bowl dus!) nodig denkt te hebben,zelf pakken. Vervolgens stop je alles in je rieten mandje en loop je verder de zaak in. Weet je niet wat je nodig hebt voor je nog te bereiden noodle gerecht dan kan je terplekke aan een medewerker advies vragen.

Tegen de houten stellage die je bij binnenkomst ziet en in het midden van de zaak staat en waar allerlei verschillende noodles op zijn uitgestald, hangt een groot zwart krijtbord met de verschillende snacks die je ook kunt bestellen en rechts liggen er menukaartjes waarop het ook staat ter inzage.

Vervolgens is het naar de kassa lopen en terplekke wat in je mandje hebt afrekenen met speciale munten die daar gekocht moeten worden alvorens je gerecht wordt bereidt en kan worden afgerekend. Nadat je hebt afgerekend en je mandje hebt afgegeven kan je langs de kleine keuken naar een achterruimte lopen en op een van de houten tafels plaatsnemen en afwachten wanneer je eten naar je tafel wordt gebracht. Oh ja,je krijgt een nummertje mee ( die nummertjes die je bij een nachtclub altijd krijgt als jij je jas bij de garderobe afgeeft) zodat wanneer er iemand met je gerecht komt aanlopen jouw nummer luidt wordt geroepen.

De kreet dat je voor minder dan E 10,- een bowl met noodles krijgt is waar maarrrrr vraag niet de hoeveelheid die je krijgt ( de bodem van je bowl is net bedekt! |:( ) want die verschilt hemelsbreed met wat je bij wijze van bij menig HK deli in Rotterdam (of welke grote stad dan ook) voor die prijs krijgt. Met dat laatste bedoel ik dat je bij de HK deli's echt een volle grote bowl krijgt zoals te zien op onderstaande foto.



Is FG Noodleshop het bezoeken waard of is het gewoon een zoveelste noodleshop waar er al zoveel van zijn in Rotterdam en een sterrenkok die gewoon nog meer geld wilt binnenharken met dit oude concept.

FG Noodleshop is een bezoek waard maar of het echt een wezenlijk verschil voor de langere termijn maakt i.v.g.met andere noodle-achtige zaken, betwijfel ik want....als je de Rotterdamse overdekte Markthal ( "De puntenslijper") ingaat heb je boven grote chinese toko Wah Nam Hong op de bovenste etage ook een fraaie eetruimte met de mogelijkheid tot het bestellen van een Noodlebowl,wel niet zoveel als bij FG Noodleshop, maar ook met goed gestoomde standaard dimsums en andere Aziatische gerechten. Om maar te zwijgen van de vele HK deli's en restaurants in Nederland waar je ook een soortgelijke bowl met noodles kan bestellen.

Dus concreet: Het enige grote verschil is de hoeveelheid die je krijgt en de verscheidenheid aan noodles die FG Noodleshop heeft.

Heb je genoten van het eten?

Ja...het was smakelijk. Maar...bijzonder..nee. Geen "wow"gevoel..nog.

Zie jij je hier vaker langskomen na deze eerste indrukken?

Ik denk dat ik nog een keer moet langsgaan om hier echt een duidelijk antwoord op te geven maar afgaande op de eerste indrukken zeg ik nu even "nee". Daarmee bedoel ik dus dat FG Noodleshop mij nog niet weghaalt bij waar ik normaliter mijn noodlebowls nuttig. En dan is dat niet gebasseerd op de hoeveelheid of prijs. Puur en alleen de smaak.

Ben je teleurgesteld?

Beetje wel want gezien Francois zijn staat van dienst had ik als noodle-gek heel hoog ingezet mede ook doordat hij mij van te voren inlichte wat ik allemaal kon verwachten en dat deed mij deels al watertanden. Maar nogmaals: Misschien moet ik gewoon de andere gerechten bij een volgend bezoek uitproberen en even de noodles laten voor wat ze zijn en wie weet word ik dan meer enthousiast.

Cijfer

7
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2015 14:34:44 ]
pi_156472303
Mmmmm.... okonomiyaki. Mocht je je ooit weer in het Amsterdamse begeven: Japanese Pancake World, piepklein zaakje vlakbij Anne Frank Huis (Tweede Egelantiersdwarsstraat)



[ Bericht 49% gewijzigd door robdriessen op 29-09-2015 14:31:53 ]
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_156485655
Dank voor de tip. Deze is genoteerd! :s)
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:13:55 #70
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:20:36 #71
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156487069
Verder heb ik nou juist een hekel aan wokrestaurants omdat je daar zelf je ingredienten bij elkaar moet bedenken. Hallo? Als ik het zelf moet verzinnen kan ik het ook zelf wel in een wok flikkeren. Ik betaal voor de creativiteit van een chef, wat hij bij elkaar bedenkt.

Had trouwens niet eens woks verwacht bij een noodleshop. Voor mij zijn noodles wat een Hollander noodlessoep noemt. Nat dus. Maar goed, blijkbaar is het meer een bamiwinkel? :)

Nah, hoe dan ook, mij trekt het niet. Geloof niet dat het iets voor mij is. Dus ik ga niet.
Winkel voor kaaskoppen die oeh en ah kunnen roepen bij zoveel exotisch.


[/zuremoppermodus]

[ Bericht 1% gewijzigd door RobinOok op 29-09-2015 23:52:48 ]
pi_156487249
Nooit gehoord van die Japanse pannenkoek. Ga ik ook eens proberen te maken.
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:26:55 #73
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156487298
Al vaak van gehoord en lijkt me zoooo lekker. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:29:01 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156487369
Ik vind de aankleding van die winkel echt al om te huilen. Lijkt wel een snel in elkaar geflanste illegale vreetschuur in midden Amerika ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156487575
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:20 schreef RobinOok het volgende:
Verder heb ik nou juist een hekel aan wokrestaurants omdat je daar zelf je ingredienten bij elkaar moet bedenken. Hallo? Als ik het zelf moet verzinnen kan ik het ook zelf wel in een wok flikkeren. Ik betaal voor de creativiteit van een chef, wat hij bij elkaar bedenkt.

Had trouwens niet eens woks verwacht bij een noodleshop. Voor mij zijn noodles wat een Hollander noodlessoep noemt. Nat dus. Maar goed, blijkbaar is het een meer een bamiwinkel? :)

Nah, hoe dan ook, mij trekt het niet. Geloof niet dat het iets voor mij is. Dus ik ga niet.
Winkel voor kaaskoppen die oeh en ah kunnen roepen bij zoveel exotisch.


[/zuremoppermodus]
Dat dacht ik eigenlijk ook, dat je er noodlesoep kon eten. Wel jammer.
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:36:41 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156487656
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de recent geopende Ron Gastobar Oriental.Die kreeg in Het Parool een prima recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:50:34 #77
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156488030
Ja, maar dat kost meer dan een tientje. :)
Heel ander concept. Niet vergelijkbaar.
pi_156503697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:36 schreef golfer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de recent geopende Ron Gastobar Oriental.Die kreeg in Het Parool een prima recensie.
Daar ben ik onlangs geweest :-). Ik was wel met iemand met een sesamallergie ( :') , heul onhandig, met zo'n Aziatische keuken), dus ik heb lang niet alles (exact) hetzelfde geproefd zoals het op de kaart staat, maar kort oordeel:

Eet de dim sums! Die zijn fantastisch. Met name die met ossenstaart en foie gras. Evenals de black angus beef met sriracha-mayonaise :9. De rest was goed, maar voorgaande sprong er echt uit. Ik had ook nog het surprise-ei als toetje, die was wel OK, maar zo heftig van smaak dat ik je eigenlijk zou aanraden om 'm over te slaan en wat anders te kiezen (of af te sluiten met een cocktail). Over de cocktails: die zijn prima, vooral de 'oriental G&T' met citroengrassiroop was lekker.

Bediening is relaxed en netjes, weet hoe het hoort maar maakt ook een babbeltje. De inrichting is mooi, de mensen die er komen lopen uiteen van schreeuwerige kunstenaar tot oud-zuidmama met kindjes.
pi_156503889
Ja, sesamallergie icm Aziatisch is niet handig nee. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156504189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:21 schreef Isegrim het volgende:
Ja, sesamallergie icm Aziatisch is niet handig nee. :')
Nee. M'n vriend heeft het zo uitgekiend dat 'ie allergisch is voor schaal- en schelpdieren en sesam en de Aziatische keuken z'n lievelings is. :{ Natuurlijk wel allergieremmers mee (hij heeft niet zo'n heftige allergie dat 't binnen 5 minuten ziekenhuistijd is), en het restaurant geïnformeerd. (ook met de opmerking erbij dat als zij het te risky vonden of er écht niks beschikbaar was, dat geen probleem was...). Gingen ze supergoed mee om, props daarvoor :)
pi_156505357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:14 schreef NoralyZ het volgende:

Daar ben ik onlangs geweest :-). Ik was wel met iemand met een sesamallergie ( :') , heul onhandig, met zo'n Aziatische keuken), dus ik heb lang niet alles (exact) hetzelfde geproefd zoals het op de kaart staat, maar kort oordeel:

Eet de dim sums! Die zijn fantastisch. Met name die met ossenstaart en foie gras. Evenals de black angus beef met sriracha-mayonaise :9. De rest was goed, maar voorgaande sprong er echt uit. Ik had ook nog het surprise-ei als toetje, die was wel OK, maar zo heftig van smaak dat ik je eigenlijk zou aanraden om 'm over te slaan en wat anders te kiezen (of af te sluiten met een cocktail). Over de cocktails: die zijn prima, vooral de 'oriental G&T' met citroengrassiroop was lekker.

Bediening is relaxed en netjes, weet hoe het hoort maar maakt ook een babbeltje. De inrichting is mooi, de mensen die er komen lopen uiteen van schreeuwerige kunstenaar tot oud-zuidmama met kindjes.
Klinkt goed. Binnenkort dus maar eens kijken of we die een keertje kunnen bezoeken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 30 september 2015 @ 21:38:20 #82
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156508381
Iwanius, wij gingen (voor het eerst) bij antichic eten.
Wat kan jij daarover vertellen? :)
pi_156509227
Die heeft hij al eens gereviewd toch?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156540548
Niet op FOK! i.i.g.

Ik ben er in een ver verleden weleens binnengeweest en dan praten we over minstens 10 jaar geleden toen het ook zo allemaal paars aandeed. Vond het altijd een beetje een simpele bar/bistro dat ook een beetje wil meeliften op de hausse van "sjiek/hip"zijn. ( = lounge achtige uitstraling) Beetje wat Wijnbar Janssen en van Dijk in Rotterdam doet. Ik weet ook niet (denk haast van niet) of ik de foto's van toen nog heb. Ik heb er sowieso niet gegeten. Dat weet ik wel voor 100% zeker.

Maar ik begrijp RobinOok dat jij er wel geweest bent? En genoten?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 02:13:18 ]
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 2 oktober 2015 @ 02:22:52 #85
319979 Fok-it
All is well
pi_156540648
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:12 schreef Iwanius het volgende:
Niet op FOK! i.i.g.

Ik ben er in een ver verleden weleens binnengeweest en dan praten we over minstens 10 jaar geleden toen het ook zo allemaal paars aandeed. Vond het altijd een beetje een simpele bar/bistro dat ook een beetje wil meeliften op de hausse van "sjiek/hip"zijn. ( = lounge achtige uitstraling) Beetje wat Wijnbar Janssen en van Dijk in Rotterdam doet. Ik weet ook niet (denk haast van niet) of ik de foto's van toen nog heb. Ik heb er sowieso niet gegeten. Dat weet ik wel voor 100% zeker.

Maar ik begrijp RobinOok dat jij er wel geweest bent? En genoten?
Minstens 10 jaar nog wel? Ze bestaan pas sinds 2008
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_156540672
De zaak zelf,dus misschien niet met deze eigenaar,bestaat al meer dan 10 jaar! Dat weet ik heel zeker omdat het pandje ook al in de jaren 90 bestond. :s) Ik vond het toen al zo weggedoken ( op die hoek) iets 'lugubers' hebben. I.i.g.het was echt zo een zaakje waar je met gemak aan voorbij liep tenzij je goed naar rechts of links keek en even stopte en waar nooit echte bedrijvigheid ( als in borreluurtjes e.d.) was te vinden zoals je dat wel bij menig horeca-zaakje zo tegen het weekend hebt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:20 schreef RobinOok het volgende:
Verder heb ik nou juist een hekel aan wokrestaurants omdat je daar zelf je ingredienten bij elkaar moet bedenken. Hallo? Als ik het zelf moet verzinnen kan ik het ook zelf wel in een wok flikkeren. Ik betaal voor de creativiteit van een chef, wat hij bij elkaar bedenkt.

Had trouwens niet eens woks verwacht bij een noodleshop. Voor mij zijn noodles wat een Hollander noodlessoep noemt. Nat dus. Maar goed, blijkbaar is het meer een bamiwinkel? :)
Ja...het is inderdaad meer een 'bami' winkel waar je ook een bowl met soep/bouillon-noodle combinatie kan krijgen. Ik denk dat dat meer de juiste omschrijving is want zag heel weinig mensen wat wij dan noemen 'soepbowls' nemen en meer de bami-achtige bowls.

quote:
Nah, hoe dan ook, mij trekt het niet. Geloof niet dat het iets voor mij is. Dus ik ga niet.
Winkel voor kaaskoppen die oeh en ah kunnen roepen bij zoveel exotisch.

Nou...daar heb je zeker een punt want ik zie ook niet elke dag zoals in Çhina town (alias De Kruiskade) massaal Aziaten hier naar toe trekken om even lekker te kunnen eten. Het is meer voor eventuele scholieren uit omliggende scholen of mensen die er in de buurt werken om hier even langs te gaan en dan meestal van autochtone afkomst. De klandizie die ik zag was ook meestal van het slag dat snel onder de indruk is van dit soort toko's.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 03:01:28 ]
pi_156565647


Waar?





FG Food Labs
Katshoek 41
3032 AE Rotterdam

Wat at / dronk je?


Nu maar even geen Dom Pérignon zoals de vorige keer, maar gelijk naar "het beste van het beste" zoals Peter Rrrrr de Vries altijd zegt en wel een fles van Champagne Huize Krug. Daar weer achter een Chateau Latour 1993! Alles werd op het uiteinde van de lange de bar voor ons uitgestald omdat ons tafeltje gewoon te klein was,iets dat je wel zult zien in de opvolgende foto's.



Onze overvolle tafel met als starter een oude bekende: 'Pan con tomate' met een toast van zuurdesem i.c.m.verschillende soorten bereidingen van o.a. tomaat,inktvis,Krokantje van tapioca i.c.m een koud tomatensoepje. Daarboven in een schaaltje ook een oude bekende en wel een Canelé met een eendenlevermousse. Wat je in dat plastic bekertje ziet is een restant van FG's eigen sluspuppy maar dan bestaande uit geperste perzik. Erg lekker,fris en zoet en eigenlijk als verfrissing na je dessert,maar ik moest het naturlijk weer anders doen door er wat glaasjes vooraf doorheen te jagen gewoon omdat het kan. :') Daar weer naast mijn glas bubbel van Huize Krug.



De geopende Chateau Latour 1993 die ik als gastheer alvast voorproef. Nou ja..voorproef. Ik weet al hoe hij smaakt maar zocht gewoon een reden om de fles alvast te openen zo vlak na het voorgerecht en om mijn maten alvast een volle kelk Latour voor te schotelen.Er moest tenslotte gedronken worden.



Het volgende gerecht: Schol met lemoenblad i.c.m.krokantje van de inkt vd inktvis,groene asperges en doperwtenscheuten. Het rode is een combinatie van radijs en rode biet.Lekker!




Diezelfde schol maar dan op een andere wijze bereidt en wel met o.a.Oscietra Kaviaar!. Zalig!



Iets anders dan de vorige keer en ditmaal een krokant gebakken kalfszwezerik met o.a.parelgort,pompoen en een schuim van groene curry. Lekker!



Zijn we er al chef? Nee? Nou trek dan nog maar een fles open want geld moet rrrrrrrrrrollen om "de vaderlandse economie - mede - draaiende te houden" :')__________________! Oh ja. en schenk jezelf vooral geen glas in want des te meer blijft er voor ons over. Of krijg ik dit van het Huis gezien wat we al hebben bestelt hebben aan drank. Wat? "nee?" En dat noemt zich 'vriend'....krent! Volgende keer betaal ik je eten niet meer bij de avondchinees....boef. ;)



Hoofdgerecht: Aardappelmouseline,wortelcreme,krokantje,porkbelly,oranje wortels en torentje van ovenaardappelschijfjes. De glazen van links naar rechts: Latour 93 & Krug & pas geopende Bouby-Legouge rose champagne die erg lekker (fruitig,volle smaak in de mond) was en prima in dit rijtje paste hoe raar dit ook klinkt. Erg lekker hoofdgerecht vooral de Pork Belly was "to die for" zoals dat heet.



FG's eigen versie van Parkheuvel's "Pommes Tsarine" die als extra werd uitgevraagd en bestelt door mij. Ik vind deze versie lekkerder en met name de ganzenlever met het krokantje doet het hem i.c.m. de ruime hoeveelheid Oscietra Kaviaar. Ook qua opmaak en portionering vind ik het allemaal net ietsjes beter.




Toetje! Gelei van dragon met sorbetijs van trekdrop i.c.m.pasttille van trekdrop gevuld met banaan met krokantje van venkel. Heel erg lekker en best wel verrassend als dessert. Toppertje!



Nog meer 'toetjes'... plateau met allerlei snoeperijtjes i.c.m.marshmellows doordrenkt met een liqueur van sinaasappel.Lekker!



Eindelijk klaar...en afsluiten met deze overheerlijke rum uit Trinidad & Tobago die in de neus erg complex is met al zijn diverse overheersende met name bananen-olie-achtige geuren.Maar wel heel erg lekker! En ja hoor daar issie weer FG's eigen gemaakte slush puppy die ik eerder op de avond al dronk.


Impressies / op of aanmerkingen

Een tijdje geleden had ik hier een zeer geslaagde avond en ik vond dat het weer eens tijd was FG Foodlabs te bezoeken en er weer een klein feestje te bouwen maar dan nu in gezelschap van 2 goede vrienden die hier nog nooit waren geweest ( sowieso in geen van Francois Geurds zijn zaken) maar wel er over hadden gehoord.

Welnu mijn uitnodiging was daar,FG was op de hoogte van mijn komst en alles was in gereedheid gebracht dat wij een plezierige avond zouden hebben die... veel verder ging dan de vorige keer.

Ik heb wederom genoten van alles wat voor deze avond speciaal voor ons ( niet van de kaart bestelt en de vrije hand gegeven m.b.t alle gerechten) door Francois en zijn staf werd bereidt en het wachten is gewoon wanneer ik weer eens langskom.

Zeg Harry. Vorige keer zat je boven de 1 K...hoe is het nu vergaan? Niveau Monte Carlo?

:+ daar doen wij geen uitspraken over want dat "heurt niet" Belangrijkste is dat mijn maten van de avond genoten hebben en ik ook.

Cijfer
9
/ 10

En wat doe je als je zo een avond culinair hebt afgesloten? Je gaat nog even zoals ik dat noem op niveau 'acclimatiseren'. Dus:



Waar?

© Bogue.


Even wat cocktails om te beginnen alvorens we onze 'VIP' tafel opzoeken in de buitenlucht want er moet gepafd worden. Toch?



Jaaaa..schenkt u maar in hoor.Uitkering is weer gestort. :') ________!



Zo...het acclimatiseren kan beginnen boys. :') terwijl binnen in de club een of andere 'bekende'Internationale dj een feestje gaf voor zijn goldiggers/sletjes met een fles Mathusalem Veuve Clicquot champagne en waar wij vreemd genoeg ook een glas van kregen aangeboden ( waarschijnlijk in de hoop dat ik als gastheer hem een mooie sigaar zou aanbieden aangezien wij als enigen daar flink zaten te paffen) maar beleefd weigerden gewoon omdat wij een eigen fles hadden en....laten we eerlijk zijn: Als jij aan een Dom Perignon Luminous zit en iemand bied je een glas gewone Veuve brut aan is hetzelfde als dat je in een Bentley rijdt en iemand vraagt of je even een ritje wilt maken in zijn Opel kadett. })

Daarbij accepteer ik sowieso geen drankjes van vreemden die ik niet ken en...voornamelijk je iets aanbieden omdat ze, of je 'vriend' willen worden of iets op termijn van je willen. Men (weet ik na meer dan 35+? jaar in het uitgaansleven) is nooit zomaar vriendelijk tegen je,zeker als het nachtclubs/uitgaansleven e.d. betreft.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 01:42:14 ]
pi_156570313
Poeh wat een geld wordt daar weer doorheen gejaagd.
pi_156570508
ahhh..... wat heerlijk allemaal, en wat lijkt dat dessert met die trekdop me lekker zeg! En alles trouwens wat er gegeten en gedronken wordt. Ik kan hier zo van genieten om dit alleen al te lezen en te bekijken.
pi_156570523
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:10 schreef rmrt2010 het volgende:
Poeh wat een geld wordt daar weer doorheen gejaagd.
Voor veel mensen is eten iets wat elke dag moet gebeuren om in leven te blijven. Maar je hebt ook mensen voor wie het een soort hobby is, waarbij alles er op en er aan hoort. Dat gaat niet om geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 03-10-2015 15:01:13 ]
pi_156570555
Haha, Iwanius, je kan zien dat het bijna 03.30 was toen je die postte, nog net even wat extra arrogantie en extra commentaar door losse lippen van het genieten van die avond :) held ^O^
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_156570725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan hier zo van genieten om dit alleen al te lezen en te bekijken.
:Y
జ్ఞ‌ా
pi_156571294
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:10 schreef rmrt2010 het volgende:
Poeh wat een geld wordt daar weer doorheen gejaagd.
Waarom nou weer zo?
De een geeft z'n geld uit aan kleding, de ander aan een vakantie en ga zo maar door.

Ik heb er het geld niet voor over (noch de puf voor! :P ) om zowat elke dag uit eten te gaan, maar ik vind Iwanius' ervaringen wel erg leuk altijd om te lezen :Y
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_156571350
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Waarom nou weer zo?
De een geeft z'n geld uit aan kleding, de ander aan een vakantie en ga zo maar door.
Ik lees het niet als negatieve opmerking hoor :P.
quote:
Ik heb er het geld niet voor over (noch de puf voor! :P ) om zowat elke dag uit eten te gaan, maar ik vind Iwanius' ervaringen wel erg leuk altijd om te lezen :Y
:Y.
జ్ఞ‌ా
pi_156571487
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:04 schreef µ het volgende:

[..]

Ik lees het niet als negatieve opmerking hoor :P.
In combinatie met de smiley, vind ik zijn post niet erg positief overkomen. Maar hopelijk heb ik het mis ;) .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:08:57 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156573817
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156574229
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:01 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Waarom nou weer zo?
De een geeft z'n geld uit aan kleding, de ander aan een vakantie en ga zo maar door.

Ik heb er het geld niet voor over (noch de puf voor! :P ) om zowat elke dag uit eten te gaan, maar ik vind Iwanius' ervaringen wel erg leuk altijd om te lezen :Y
Ik vind het ronduit fascinerend om het te lezen. Ik kan het me absoluut niet veroorloven _O-
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:29:31 #98
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_156576345
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:28 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit fascinerend om het te lezen. Ik kan het me absoluut niet veroorloven _O-
Ik ook :D. Fantastisch lees- en kijkVOER :Y
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:42:46 #99
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156576635
Ik moet bij het lezen van dit topic vaak aan 'la grande bouffe' denken.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_156578795
Iwanius a.k.a Bill Gates van FOK! CUL :s)
pi_156579233
Iwanius _O_
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_156585195


Waar?





Wat at / dronk je?


FG zijn versie van een saoto soep Indonesian style. Bwah..vlak in smaak,bouillon te waterig en kan zelfs niet in de schaduw staan van de Surinaamse versie.



Jah...de volgende bowl gevuld met gedroogde noedels alias seafood (mosselen en garnalen) bowl.Verbetering i.v.g met de vorige bowl en in smaak oke, maar verder weinig verheffends.



Kijk...het ziet er dan misschien erg druk uit maar dit was nou een bowl die smakelijk was i.v.g met de vorige bowls en die ik wel braaf leeg at. Rundvlees was mals en lekker sappig,grote garnalen met schil ook goed en kort meegebakken en de Shandong Noedels maakte het af i.c.m. de spicey curry. Lekker!



Lijkt aan de oppervlakte op de 'seafood'bowl maar is het niet d.w.z. wel dezelfde bereiding en ingredienten in de basis, maar dan met mals kipfilet en Long Xu noedels.



De laatste bowl die het meest tegenviel. Het moest een Thom Kha kai voorstellen met kipfilet maar ik had het gevoel dat ik een veredelde slappe groene 'op de Indiaase keuken gebaseerde smaak' curry bowl zat te eten met wat groenvoer eronder. Lijkt niet eens op een Thom Kha Kai en en zelfs niet op een orginele Thaise Kaeng Khiao Wan (groene curry gerecht met kipfilet). Vlak in smaak,curry veel te waterig. Nee, dit is BS! }:|



Tja...licht krokant gebakken garnalen dimsum. Tja...flauw en smaakt verder naar niks. 'Knabbel'hapje als je nog niet gegeten hebt en zit te springen om iets in je mond. Nou een stukje leverworst of een augurk met eromheen ham ofzo zou dan nog smakelijker zijn.


Impressies / Op of aanmerkingen

Na een eerder bezoek aan Francois Geurds zijn pas geopende Noodleshop en waar ik niet zo enthousiast over was, besloot ik vanavond er weer heen te gaan en verschillende bowls met noedels/bami.e.d. uit te proberen,gewoon om nu eens tot een goede eindoordeel te komen over deze nieuwe aanwinst in het prille FG Imperium aan horeca zaken.

En nu was je natuurlijk dolenthousiast en zie jij ook hier binnenkort een Michellinster verschijnen.

:') Nee,zeker niet. Ik vond het opnieuw maar matigjes. Erg matigjes en op een bepaalt moment ook gewoon slecht zoals met de laatste bowl die ik at als liefhebber van de traditionele Aziatische keukens.

Punt is dat het overall niet heel slecht is, maar ik proef niet die specifieke smaken die bij de gemaakte gerechten(bowls) behoren die ik in het land van oorsprong wel proef.

Beter gezegd: Ik vind het allemaal erg op elkaar lijken qua 'smaak'. Het is allemaal vlak,erg vlak en niet dat je zegt "wow..maar dat is lekker zeg! " en daarom niet een plek om even lekker en snel een hapje te doen tegen een lage prijs. Daarnaast is het ook nog erg uit de route en te afgelegen tenzij je daar in de buurt woont. Helaas maar zo is het.

Dus aan jou in deze FG Noedelshop niet besteedt? Voor wie dan wel?

Niet echt nee. FG Noedelshop is meer voor de autochone landgenoten die alles wat maar afwijkt van onze Nederlandse autochtone cultuur al geweldig en bere -interessant vinden maar verder niet bij wijze van aanschuiven bij allerlei straatvoer kraampjes in Azie wanneer zij op vakantie zijn en die niet op de toeristenroute liggen. Ook niet lieden die bij wijze van op de Kruiskade elke dag in een door HK Chinezen druk bezochte eettentjes zullen binnenlopen en daar een bowl met noedels zullen wegslurpen.

Nee, de klandizie voor FG noedelshop zijn lieden die gewoon bij de AH standaard hun inkopen doen,elke dag kijken wat AH ze adviseert en verder op de zondag weer in de basis hun nasi of witte rijst met Babi pangang al of niet i.c.m. sate wil hebben. Of die enkele expat passant die op grond van zijn Lonely planet vrienden van deze zaak heeft gehoord en er heen moet gaan.

Kortgezegd: Doorgewinterde Aziatische cul foodies hebben hier niets te zoeken aangezien er betere alternatieven voor handen zijn in Rotterdam.


Cijfer?
6
/ 10

De avond moest qua eten niet als een nachtkaars uitgaan dus:



Waar?

© Yelp Nederland


Deze grote aangepaste sorbet (geen cassis maar spa rood en extra bolletje ijs op verzoek en zonder slagroom) was eigenlijk het lekkerste van deze avond.


Tis intussen alweer zondag geworden en even rustig acclimatiseren zoals dat heet. })

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 01:31:38 ]
  zondag 4 oktober 2015 @ 01:41:21 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156585518
Francois G. zal vast wel wat gemende gevoelens over je hebben. De ene dag prijs je hem de hemel in en besteed je ongeveer minimaal 1500 euro op een avond bij hem en de volgende dag kraak je een andere tent van hem af. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156585646
Ach...hij kan het hebben zoals dat heet.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2015 18:28:28 ]
pi_156641853
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:01 schreef KillerBee4ever het volgende:

Waarom nou weer zo?
De een geeft z'n geld uit aan kleding, de ander aan een vakantie en ga zo maar door.

Ik heb er het geld niet voor over (noch de puf voor! :P ) om zowat elke dag uit eten te gaan, maar ik vind Iwanius' ervaringen wel erg leuk altijd om te lezen :Y
Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:46:38 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_156641994
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
Heerlijke linkse reactie dit :')
pi_156642110
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
Grapje mag ik hopen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_156642118
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
Boeiend.
Zoals zovaak gezegd: heerlijk om deze verslagen te lezen :)
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:55:11 #109
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156642209
Sowieso ga je er dan vanuit dat hij nooit geld geeft aan een goed doel. Dat weten we helemaal niet. :) In de context van dit topic vind ik het ook niet zo heel relevant.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156642745
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
Misschien tijd voor een disclaimer op dit topic? aangezien het om de zoveel posts raak is met opmerkingen die eigenlijk niet over het eten zelf gaan.

Last van gewetensbezwaren of neigingen om te willen beslissen wat anderen met hun centen doen? Dan is dit topic niet voor jou! --> click hier om terug te gaan naar de frontpage

Ik lees net zo graag alle recensies op Fok en zeker die van Iwanius als de restaurant recensies in de krant. Niet alleen om te weten waar je wil eten, maar ook ter inspiratie en zeker ook vermaak!
pi_156642800
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
Hou jij je maar met je eigen financien bezig vrind. Wij gaan toch ook niet suggereren wat jij met je geld moet doen? :')
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:34:21 #112
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_156643082
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
:') ik heb het lang niet zo ruim als Iwa, maar heb het helemaal niet slecht. Je reactie slaat als een linkse slappe lul op een drumstel natuurlijk, als je echt een voorbeeld wilt; google eens op bill gates, wat hij uitgeeft aan filantropie, en wat hij daarnaast overhoud :D (uit proportie, maar dat is jouw reactie ook zonder verdere kennis).

Iwa doet wat hij wilt met z'n geld, heeft er naar alle waarschijnlijkheid hard genoeg voor gewerkt (of genoeg geluk mee gehad) en het is zijn eigendom. Hell, met die bedragen kun je EN elke avond zo uit eten EN zo'n horloge kopen EN op luxe vakantie EN een donatie doen, weet jij veel :)

Meesterlijk topic nog steeds, met een topic heerser die een topsmaak heeft, uitmuntende humor, een dikke huid en (in die keren dat ik hem over PM / DM gesproken heb) een erg nette man is die de wereld om hem heen ook waardeert.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_156643997
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel veel geld om er doorheen te jagen als je het gemiddelde bestedingspatroon op FOK! een beetje kent, of voor mij part Nederland. Bedoel we praten niet over een paar tientjes wat Iwanius er doorheen jaagt maar gewoon een duizendje of anderhalf,misschien 2 per keer. Dat is de man heul veul geld en daarmee zou je bij wijze van een mooi horloge of een leuke vakantie van kunnen houden.

Nog beter. Extra donatie aan een goed doel zoals de vluchtelingen.
:') :') Jaloers :') :') Toch baas man, een rug neerklappen voor een etentje _O_ en die klokjes en vakanties zal hij allemaal ook wel doen he. Als je eenmaal zulke bedragen uitgeeft aan eten dan kunnen dat soort dingen ook gewoon.
pi_156644047
En waarom is het wel oke om dat geld uit te geven aan klokjes of vakanties dan? :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:30:45 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156644174
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:53 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Een trotse moeder en met wie ik een leuk weerzien had.


Tante Ivy. Mooi mens, prachtige familie.

(Ik ken Francois van toen het nog een klein Franske was. Ik had zo'n drie jaar een relatie met zijn neef, mijn eerste grote liefde en nog steeds een grote plek in m'n hart)
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156644195
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tante Ivy. Mooi mens, prachtige familie.

(Ik ken Francois van toen het nog een klein Franske was. Ik had zo'n drie jaar een relatie met zijn neef, mijn eerste grote liefde en nog steeds een grote plek in m'n hart)
Toch niet de neef wiens naam met een H begint?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:35:56 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156644287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:

Toch niet de neef wiens naam met een H begint?
Nee. Een R.
En ik ben heel hard aan het denken wie je bedoelt. Maar het is dan ook al een kleine dertig jaar terug dat ik zowat elk weekend wel een andere Antilliaans familiefeest had, Ivy is de zus van mijn 'ex'-vriend's moeder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156644948
Noem het aub gewoon een kom i.p.v. bowl en stop met dat "zoals dat heet" :'(

Verder is die reactie van dat vluchtelingengedoe lekker dom.
pi_156647212
Iwanius, heb je nog tips voor een goede pizzeria in Rotterdam? Liefst een met hele dunne bodems
pi_156647798

Schiedamse Vest 40, 3011 BA Rotterdam Tel: 010 280 0812


Very Italian Pizza (Rotterdam)Blaak 3,3011 GA Rotterdam,Tel:010 404 82 88

Alternatief:


La Pizza,Scheepstimmermanslaan 21(Vaste Land) 3016 AD Rotterdam, Tel: 010 241 77 97


Angelo Betti,Schiekade 6a,3032 AJ Rotterdam,
Tel:010 465 8174

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2015 19:57:55 ]
pi_156651885
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:51 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Schiedamse Vest 40, 3011 BA Rotterdam Tel: 010 280 0812

[ afbeelding ]
Very Italian Pizza (Rotterdam)Blaak 3,3011 GA Rotterdam,Tel:010 404 82 88

Alternatief:

[ afbeelding ]
La Pizza,Scheepstimmermanslaan 21(Vaste Land) 3016 AD Rotterdam, Tel: 010 241 77 97

[ afbeelding ]
Angelo Betti,Schiekade 6a,3032 AJ Rotterdam,
Tel:010 465 8174
Heel erg bedankt! Angelo Betti zijn we al eens geweest, die pizza's waren lekker! De andere gaan we uitproberen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:55:02 #122
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_156652013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:21 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Hou jij je maar met je eigen financien bezig vrind. Wij gaan toch ook niet suggereren wat jij met je geld moet doen? :')
^O^
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_156652232
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:51 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Schiedamse Vest 40, 3011 BA Rotterdam Tel: 010 280 0812

[ afbeelding ]
Very Italian Pizza (Rotterdam)Blaak 3,3011 GA Rotterdam,Tel:010 404 82 88

Alternatief:

[ afbeelding ]
La Pizza,Scheepstimmermanslaan 21(Vaste Land) 3016 AD Rotterdam, Tel: 010 241 77 97

[ afbeelding ]
Angelo Betti,Schiekade 6a,3032 AJ Rotterdam,
Tel:010 465 8174
VIP? Seriously? :o.
Dat vind ik echt een vreetschuur, je moet notabene in de rij staan als je pech hebt. Eten is prima hoor, maar voor een gezellig etentje voor twee zou dit nooit mijn eerste keus zijn.

Ik doe even een duit in het zakje ondanks dat velen het vast met mij oneens zijn; O'Pazzo. Je kunt lullen wat je wilt over deze tent, maar het eten is wel goed. En Spaghettata, hoewel dat meer pasta's dan pizza's heeft. ;).
Karma is a fucking bitch.
pi_156652522
VIP is voor een goedkope, doch smaakvolle, (studenten)maaltijd.
Pizza Salami voor 5,95..
Mijn favo is pizza carpaccio en dan een bakje aïoli erbij vragen.
Heerlijk maar niet onwijs leuk om uit eten te gaan.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:31:29 #125
130803 Gripper
Get a grip
pi_156653843
Fantastisch (dronken getypt) verhaal; dat enorme eetfestijn bij FG FL en daarna pimpelen bij Hugh met goeie maten :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:41:22 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156654307
Vicini in Kralingen heeft ook heerlijke pizza's :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156660141
Ik meende te lezen dat er na 3 oktober een update kwam mbt Jamie'schuur in de "puntenslijper"
Keep on Tripp'n
pi_156660656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 04:08 schreef MiestOr het volgende:
Ik meende te lezen dat er na 3 oktober een update kwam mbt Jamie'schuur in de "puntenslijper"
Het is (en zal het nog wel even zijn) nog steeds na 3 oktober :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_156660699
Verkeerde topic!
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:23:30 #130
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_156660725
PS4 topic is om de hoek :P
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_156668913
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:13 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Het is (en zal het nog wel even zijn) nog steeds na 3 oktober :P
True that :D maar hoopte op een revieuw van onze Iwanius
Keep on Tripp'n
pi_156669111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:09 schreef MiestOr het volgende:

[..]

True that :D maar hoopte op een revieuw van onze Iwanius
Jamie mag de borst wel nat maken dan, hij kan beter zelf even in de keuken gaan staan wanneer Iwanius langskomt. Was er laatst ook geen akkefietje met Jamie die een stuk van de fooi van het personeel afroomde? http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151001_01897196. Volgens de uitleg wel om het goed te verdelen.
pi_156670305
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:20 schreef mytec het volgende:

[..]

Jamie mag de borst wel nat maken dan, hij kan beter zelf even in de keuken gaan staan wanneer Iwanius langskomt. Was er laatst ook geen akkefietje met Jamie die een stuk van de fooi van het personeel afroomde? http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151001_01897196. Volgens de uitleg wel om het goed te verdelen.
Word veel gedaan hoor :) en op zich mee eens, als de lonen van de keuken + de lonen van voor redelijk in dezelfde lijn liggen hoort de keuken ook fooi mee te krijgen.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_156680892
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 04:08 schreef MiestOr het volgende:
Ik meende te lezen dat er na 3 oktober een update kwam mbt Jamie'schuur in de "puntenslijper"
Er is een fokker in CUL (weet niet meer wie) maar die zou er heen gaan. Stond volgens mij in 1 van de vorige 2 of 3 SC van CUL. Misschien dat zij haar ervaringen alvast kan neerpennen.


quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 08:13 schreef DrParanoid het volgende:

Het is (en zal het nog wel even zijn) nog steeds na 3 oktober :P
Als je dit verslag in het AD al leest dan begrijp je misschien wel beter waarom ik niet naar de Pers-uitnodiging ben gegaan gewoon omdat altijd verwacht wordt dat er hosana wordt gedaan over wat men je voorschotelt. En aangezien 99% vd genodigden die of blogger is of van de reguliere Pers en dit alleen maar als een uitgelezen kans ziet om weer lekker gratis te kunnen eten ( het journaille gaat meestal niet op eigen kosten 'duur'- hip eten) ,neem ik al die meningen zelden tot nooit serieus omdat men zich laat voederen voor een positief stukje schrijven. En als men dat niet zou doen dan wordt men vaak niet meer uitgenodigd en dat wil men dan ook niet,dus wordt er altijd positief geschreven,ook als het heel slecht is.

Daarbij: Omdat het Jamie Oliver is moet het altijd goed zijn? Get real! Het is de kwaliteit van het product dat dat bepaalt. Niet de naam van een tv kok.



Waar?


© Horecatrends






Kaatmossel Rotterdam
Admiraliteitskade 85
3063 EG Rotterdam

Wat at je?


Kreeftensoep..die bij een eerste aanblik meer op een tomatensoep leek. Smaakte prima verder.



Stuk tarbot. Mwah...beetje smaakloos gerecht als geheel.Niet verder opgegeten en de rekening gevraagd.


Impressies / Op of aanmerkingen

Ik was hier vorige maand al geweest en besloot gezien het druilerige weer er maar opnieuw heen te gaan en eerlijkheidshalve denk dat dit wel de laatste keer dit jaar is dat ik er kom want op een of andere manier is deze toko toch niet echt iets voor mij qua eten. Ik weet niet: Beetje flauw in smaak allemaal en vooral toch - hoe on-Rotterdamse dit klinkt -,beetje een hoop poeha ( "dit restaurant is toch een instituut mijnheer op horeca-gebied dus het eten moet hier altijd top zijn.") :')

Bedoel je dat het slecht is?

Nee,niet slecht maar het is allemaal zo...zo standaard. Beetje typisch Hollands brasserievoer. Te braaf,teveel prefab en daar om heen een hoop Rotterdams gelul gebasseerd op het verleden van Joop Zijlaard en Leontien van Moorsel. Publiek komt ook niet om er echt lekker te eten. Meer om er te zijn als bekend etablissement en verder een hoop blabla aan de tafels en de mannelijke gasten met name, om dronken te worden en elkaar de loef proberen af te steken met rondjes geven (goedkope flessen wijn bestellen!) en ook bijbehorende Rachel Hazes'' type vrouwen met een dubbele tong aan te spreken en proberen te imponeren.

Als ik een vergelijking mag trekken met bijvoorbeeld een ander typisch Rotterdams horeca-instituut genaamd Old Dutch, hoe verschillend de keuken ook grotendeels zijn,dan kom ik liever bij Old Dutch dan bij een Kaatmossel.

Cijfer?
6
/ 10

Maar ik had niet genoeg gegeten en dus werd er koers gezet naar:



Waar?





Chili Time (Kralingen)
Oudedijk 154
3061 AP Rotterdam

Wat at / dronk je?


Heerlijk deze lichte Thaise kippensoep met vers bereide kipfilet balletjes en met op de achtergrond een portie kipsate en links colaatje. Lekker en doet mij Kaatmossel gelijk vergeten.



Staat niet op de kaart maar ik werd erop attent gemaakt dat men Barramundi's (Zeebaars voor de Thai) binnen hadden gekregen hedenmorgen. Uiteraard gelijk bestelt en gevraagd deze op zijn Noord-Thais te bereiden wat inhoudt: Frituren en verder met veel (chili) pepers en o.a.basilikum bereiden. Zaalig gerechtje! Op de achtergrond een grote garnalen salade. Ook lekker!


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja... ik had Chimi Time in Kralingen al 2x eerder bezocht en waarover ik hier en hier e.e.a.vertelde. Nu dus voor een derde keer langsgeweest en wederom geen spijt van gehad en met een tevreden gevoel huiswaarts gekeerd

Cijfer

7,5/
/ 10

Gezien wat morgen op stapel staat lijkt het wel de midweek van herhalingen op culinair gebied. O-) (rara waar ga ik nu weer heen)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2015 03:19:54 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 00:11:54 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156681517
Barramundi hebben we vooral veel in Australië gegeten. Is ook een Aboriginal naam voor de vis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 00:34:20 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156681800
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:44 schreef Iwanius het volgende:
En aangezien 99% vd genodigden die of blogger is of van de reguliere Pers en dit alleen maar als een uitgelezen kans ziet om weer lekker gratis te kunnen eten ( het journaille gaat meestal niet op eigen kosten 'duur'- hip eten) ,neem ik al die meningen zelden tot nooit serieus omdat men zich laat voederen voor een positief stukje schrijven. En als men dat niet zou doen dan wordt men vaak niet meer uitgenodigd en dat wil men dan ook niet,dus wordt er altijd positief geschreven,ook als het heel slecht is.

Ik lees eigenlijk maar weinig recensies buiten wat hier op Fok! wordt geschreven en ik ken eigenlijk alleen naar de stukjes van Hermes&Co in Dagblad van het Noorden. Die betalen altijd en schrijven ook gewoon op als het niet goed was. Maar dat is dus best uniek?

Deze zaak wordt genadeloos afgestraft bijvoorbeeld. Dat heeft gewoon in de krant gestaan.
http://www.hermusenzandstra.nl/niets-wat-het-lijkt-bij-buurman/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 8 oktober 2015 @ 06:12:53 #137
206731 Mortaxx
Doomer
pi_156682791
Die ad recensie moet wel satire zijn
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_156692590
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:46 schreef Blik het volgende:

Heerlijke linkse reactie dit :')
Nee,menselijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:34 schreef DrParanoid het volgende:

:') ik heb het lang niet zo ruim als Iwa, maar heb het helemaal niet slecht. Je reactie slaat als een linkse slappe lul op een drumstel natuurlijk, als je echt een voorbeeld wilt; google eens op bill gates, wat hij uitgeeft aan filantropie, en wat hij daarnaast overhoud :D (uit proportie, maar dat is jouw reactie ook zonder verdere kennis).

Iwa doet wat hij wilt met z'n geld, heeft er naar alle waarschijnlijkheid hard genoeg voor gewerkt (of genoeg geluk mee gehad) en het is zijn eigendom. Hell, met die bedragen kun je EN elke avond zo uit eten EN zo'n horloge kopen EN op luxe vakantie EN een donatie doen, weet jij veel :)

Meesterlijk topic nog steeds, met een topic heerser die een topsmaak heeft, uitmuntende humor, een dikke huid en (in die keren dat ik hem over PM / DM gesproken heb) een erg nette man is die de wereld om hem heen ook waardeert.
Ben je een vriendje van hem dat je het zo roerend eens bent met zijn geldsmijterij?
pi_156693307
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:43 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nee,menselijk.

[..]

Ben je een vriendje van hem dat je het zo roerend eens bent met zijn geldsmijterij?
:') het erge is dat deze reacties mijn idee over jou bevestigen, gefeliciteerd *O*
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_156693937
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:43 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nee,menselijk.

[..]

Ben je een vriendje van hem dat je het zo roerend eens bent met zijn geldsmijterij?
en maar door blijven zeuren :') stop met volgen en open je eigen topic over hoe walgelijk het allemaal is :{w
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 19:15:40 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156694399
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:43 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nee,menselijk.

Nee, linksch
Ervan uitgaande dat Iwanius zijn geld eerlijk heeft verdiend en keurig 52% heeft afgedragen aan de BV der Nederland lijkt het mij dat ie mag doen met zijn geld wat ie wil.

Jij staat misschien morgen wel in de rij voor een iPhone 6s. Dan gaan weer toch ook niet zeggen dat je een Moto G moet kopen en ¤500 moet overmaken naar de voedselbank?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156699872
Die visjes zien er wel erg lekker uit! lijkt me ook een best bord of zijn het niet zulke hele grote vissen?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:42:44 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_156700364
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:43 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nee,menselijk.

[..]

Ben je een vriendje van hem dat je het zo roerend eens bent met zijn geldsmijterij?
Wat geeft jouw het recht om zo te oordelen over dat iemand geld uitgeeft aan (één van) zijn passies. Iwanius hoeft zich daar echt niet over te verantwoorden naar iemand toe. Je reactie is juist onmenselijk, want je gunt blijkbaar iemand anders het licht in de ogen niet.

Prima dat je het zonde van het geld vindt en de attitude/schrijfstijl van Iwanius niet kan waarderen, wamt een andere reden kan ik me niet bedenken waarom je zo zou reageren en ook nog eens terugkomt ook nog. Maar dat kun je ook op een andere manier kenbaar maken zonder dat je over komt als een verzuurde links-stemmende communist.

Dus ga nu maar terug naar het stormfront forum, ga daar zeuren over al die bovenmodaal verdienende rechtse rakkers die hun geld spenderen aan hun eigen geneugtes zonder daarmee na te denken over de werledproblematiek, el nino, de vluchtelingencrisis en het broedgebied van de zuidpooljager.
pi_156701838
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:44 schreef Iwanius het volgende:
Er is een fokker in CUL (weet niet meer wie) maar die zou er heen gaan. Stond volgens mij in 1 van de vorige 2 of 3 SC van CUL. Misschien dat zij haar ervaringen alvast kan neerpennen.
C'est moi. Ik kom er net vandaan. Ik zat aan tafel met Gennaro Contaldo, dat was sowieso erg tof. Ik heb meerdere voorgerechten kunnen proeven. Daarvan zijn de Italiaanse nacho's, inktvis en de bruschetta met wilde paddenstoelen en ricotta aanraders.

Als hoofdgerecht had ik de "Chicken al Mattone". Kip in romige paddenstoelensaus. Zou het zo nog een keer bestellen. Gewoon degelijk goed eten, maar geen echte "wow". De patat met rozemarijn en knoflook vond ik een kleine tegenvaller, zou ik achteraf gezien liever zonder kruiden hebben.

Qua desserts vond ik de cheesecake en de brownie helemaal geweldig. Maarja, cheesecake of een overdosis aan chocolade gaat bij mij niet snel fout.

Ik ga er in ieder geval nog een keertje heen om ook de pasta te proberen.
pi_156702010
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

C'est moi. Ik kom er net vandaan. Ik zat aan tafel met Gennaro Contaldo, dat was sowieso erg tof. Ik heb meerdere voorgerechten kunnen proeven. Daarvan zijn de Italiaanse nacho's, inktvis en de bruschetta met wilde paddenstoelen en ricotta aanraders.

Als hoofdgerecht had ik de "Chicken al Mattone". Kip in romige paddenstoelensaus. Zou het zo nog een keer bestellen. Gewoon degelijk goed eten, maar geen echte "wow". De patat met rozemarijn en knoflook vond ik een kleine tegenvaller, zou ik achteraf gezien liever zonder kruiden hebben.

Qua desserts vond ik de cheesecake en de brownie helemaal geweldig. Maarja, cheesecake of een overdosis aan chocolade gaat bij mij niet snel fout.

Ik ga er in ieder geval nog een keertje heen om ook de pasta te proberen.
Klinkt goed! vooral de inktvis en bruschetta met wilde paddestoel gaan er prima in! Heb me al een keer goed gevuld aan dat soort bruschetta's en die zijn toch wel erg lekker. Wat voor inktvis? gefrituurde ringen/ stukjes als salade? allemaal lekker trouwens mits ze vers en niet taai zijn (wat ik hier niet verwacht).
Patat vind ik meestal niet zo super, uitzonderingen daargelaten.
pi_156703378
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

C'est moi. Ik kom er net vandaan. Ik zat aan tafel met Gennaro Contaldo, dat was sowieso erg tof. Ik heb meerdere voorgerechten kunnen proeven. Daarvan zijn de Italiaanse nacho's, inktvis en de bruschetta met wilde paddenstoelen en ricotta aanraders.

Als hoofdgerecht had ik de "Chicken al Mattone". Kip in romige paddenstoelensaus. Zou het zo nog een keer bestellen. Gewoon degelijk goed eten, maar geen echte "wow". De patat met rozemarijn en knoflook vond ik een kleine tegenvaller, zou ik achteraf gezien liever zonder kruiden hebben.

Qua desserts vond ik de cheesecake en de brownie helemaal geweldig. Maarja, cheesecake of een overdosis aan chocolade gaat bij mij niet snel fout.

Ik ga er in ieder geval nog een keertje heen om ook de pasta te proberen.
*jaloers* had de uitnodiging gehad, maar kon niet op die dagen. Gennaro ook gesproken? Ik las al goede verhalen over het eten en nog meer over de bediening.
pi_156704453
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:27 schreef mytec het volgende:
Die visjes zien er wel erg lekker uit! lijkt me ook een best bord of zijn het niet zulke hele grote vissen?
Het is/was een zalig bord en die visjes waren niet zo groot. Geen formaat karper als je dat bedoelt.

quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:28 schreef Myraela het volgende:

C'est moi. Ik kom er net vandaan. Ik zat aan tafel met Gennaro Contaldo, dat was sowieso erg tof. Ik heb meerdere voorgerechten kunnen proeven. Daarvan zijn de Italiaanse nacho's, inktvis en de bruschetta met wilde paddenstoelen en ricotta aanraders.

Als hoofdgerecht had ik de "Chicken al Mattone". Kip in romige paddenstoelensaus. Zou het zo nog een keer bestellen. Gewoon degelijk goed eten, maar geen echte "wow". De patat met rozemarijn en knoflook vond ik een kleine tegenvaller, zou ik achteraf gezien liever zonder kruiden hebben.

Qua desserts vond ik de cheesecake en de brownie helemaal geweldig. Maarja, cheesecake of een overdosis aan chocolade gaat bij mij niet snel fout.

Ik ga er in ieder geval nog een keertje heen om ook de pasta te proberen.
Oke. Klink niet onaardig en hoopvol. Heb je nog foto's kunnen maken of moeten we het met wat je net neerpende doen.(ook goed hoor)



Waar?








Pauluskerk
Mauritsweg 20
3012 JR Rotterdam.

Wat at je?


Het welbekende bordje sla met komkommer,tomaat en een lichte mayo-yogurt dressing i.c.m. met een warm hardgekookt stukjes ei.



Bordje noedels in een lichte Hindoestaanse currysaus met diverse groenten en kipfilet. Smakelijk hoor.


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja... een weerzien na het laatste bezoek. Ik vind het altijd goed om om de zoveel tijd weer even langs te komen,mee te eten te midden van de vaste bezoekers van de Pauluskerk,contact te leggen, met ze te praten en vooral te luisteren hoe hun leven er elke dag uit ziet. Ook nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de eindverantwoordelijken te praten wat ik als lid van de vrienden van de Pauluskerk nog verder kan doen de komende jaren, zodat dit gestaag door kan gaan te samen met andere zaken die niet zo zichtbaar zijn aan de oppervlakte.

Ja,leuk maar je bent hier in CUL dus...hoe was het eten?

Eten was zoals te lezen onder de foto's "prima" voor die lullige 1 euro. En "ja"ik heb nog een keer opgeschept toen men langskwam met de schalen en vroeg wie er nog voor een tweede keer wilde opscheppen ( er was teveel over gebleven) en "nee" extra donaties terplekke worden niet geaccepteerd want men heeft liever dat je lid van de vrienden van de Pauluskerk wordt en op die wijze je steun laat gelden.

Cijfer
6,5
/ 10

Maar wie mij een beetje kent weet ik dat aan dit soort porties niet genoeg heb en dus:



Waar?


*klop*klop*...[Jan des Bouvrie modus] "Hallo. Daar zíjn we weer!" :+



Wat is dit nou? Waslijntje met vrouwen ondergoed? Is de toko nu al in de uitverkoop?



Huh? Krijgt die bolle nu al kapsones met dit plakkaat? "Value for money"'
Kom ik straks nog op terug... })


Wat at / dronk je?




Je kan zeggen wat je wilt maar dit smaakte gewoon deze eigentijdse laksa FG style (R)en zonder kokos!.



Tja... na het ledigen van de bowls binnen maar even acclimatiseren met de chef die ter verwelkoming voor mij maar wat bubbels liet aanrukken want...en daar komtie ( "Value for money") hij propageert wel dat men onder (of voor) 10 euries bij hem zo een bowl kan ledigen, maar dat is dus alleen maar als deze gevuld is met noedels en zonder wat erbij. Dus neem je zoals ik garnalen en nog wat andere supplementen zoals vlees,toufu of voor mij part stukjes aubergine, dan kom je algauw uit op ongeveer E 17,- tot 20,- per gevulde bowl. Toch geld!



En moi doet nog maar een glaasje terwijl de chef overduidelijk bij iemand probeert te scoren. ;) "Ja", ik heb de foto en "nee" ik publiceer hem niet anders krijgen we van die Evert Santegoeds shownieuws verhalen.



En wat doe je als de Noedelshop dichtgaat...en je wilt verder acclimatiseren? Juist.. je verhuist gewoon
naar de andere toko genaamd FoodLabs die volgeboekt is met eters. Gelukkig werd er snel een plekje
aan de bar voor mij vrijgemaakt zodat ik rustig van m'n glaasje kon genieten i.c.m. wat korte gesprekjes met
het barpersoneel. Viel mij wel op dat er veel naar mij werd gekeken door de overige gasten omdat ik zo maar
uit het niets opdook,plaatsnam, en niet afwachte totdat je naar een zitplaats werd begeleid door het personeel.
zoals dat elke gast overkomt die binnenloopt. Ach ja,shit happens.


Daarna als oude lul nog even heel fout bezig geweest door te bezoeken:



:') :') :') jeugdsentiment?


Het was mij een avondje wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2015 14:11:45 ]
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 06:40:30 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156704655
Iwanius _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156705166
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:35 schreef mytec het volgende:
Klinkt goed! vooral de inktvis en bruschetta met wilde paddestoel gaan er prima in! Heb me al een keer goed gevuld aan dat soort bruschetta's en die zijn toch wel erg lekker. Wat voor inktvis? gefrituurde ringen/ stukjes als salade? allemaal lekker trouwens mits ze vers en niet taai zijn (wat ik hier niet verwacht).
Patat vind ik meestal niet zo super, uitzonderingen daargelaten.
Gefrituurde stukjes met een knoflook mayonaise. :9

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 00:39 schreef n0a het volgende:
*jaloers* had de uitnodiging gehad, maar kon niet op die dagen. Gennaro ook gesproken? Ik las al goede verhalen over het eten en nog meer over de bediening.
Zonde!

Ja, hij heeft zoveel verhalen. Soms is die wat lastig te volgen en verstaan, maar hij is zo enthousiast. Helemaal vergeten te vertellen, de bediening is inderdaad geweldig. En ze zijn met veel! Er lopen er nu nog een paar rond van Jamie's algemeen om te trainen, zowel in de keuken, bar als bediening. Allemaal spontaan, casual maar wel met uitgebreide aandacht.

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 02:58 schreef Iwanius het volgende:
Oke. Klink niet onaardig en hoopvol. Heb je nog foto's kunnen maken of moeten we het met wat je net neerpende doen.(ook goed hoor)
Helaas was het echt veel te donker om fatsoenlijke foto's van het eten te maken. Ik had eigenlijk nog een foto vanuit de binnenkomst van de markthal willen maken. Super sfeervol. O+ Maar wij zaten boven.

Wel een foto van Gennaro.
pi_156705887
Jij zat aan tafel met Gennaro? Mag ik je aanraken? :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_156725378
Na een gemoedelijke vrijdagmiddag lunch en aansluitend acclimatiserende vrijdagmiddag borrel,was het daarna tijd voor het avondeten.



Waar?


© Rotterdam-Nederland web



© Cliweb




Parkheuvel
Heuvellaan 21
3016 GL Rotterdam

Wat at / dronk je?

De welbekende Parkheuvel knabbels (die voor mij gereed staan)zoals ik ze noem met o.a.een krokant van kerrie, kummel en kaas,mini getoaste sandwiches.


En daar issie weer: De al eerder genoten creuse in Madurodam formaat alias "hap-slik-weg"amuse. Nog net zo flauw als voorheen maar goed. Op is op.



En daar is nog een bekende en wel die heerlijke Zuid-Afrikaanse wijn van een eerder bezoek met o.a. een heel lichte roze/bronze kleur,aangevuld met een geur van fijn rood fruit en die je qua smaak een mondgevoel geeft die vol van aardbeien met een spel van zoet, fris zuur en ziltheid zit. Je moet toch wat als je in je eentje zo "eenzame Kerst" zit te vieren zonder Miep. :')







Ook al eerder genomen maar dit keer ietsjes anders deze neustongfilet die wederom zacht gegaard is i.c.m.een zalf van fijne kruiden en krokante aardappelblokjes.Heerlijk!



Ook een 'oude bekende' en wel de baby zeetongfilet, gepocheerd in een lichte viscrème en bedekt met een hoop 'groenvoer' vind ik.. :{ Desalniettemin gewoon erg smakelijk.



Het laatste gerecht van de avond dat hierna nog 1 keer werd uitgevraagd..Lekker,lekker,lekker!


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja...je valt in herhaling en wel dat het allemaal erg lekker weer was en dat ik genoten had.
Tot een volgend bezoek zullen we dan maar weer zeggen.

Cijfer
9-
/ 10

Aansluitend is het dan de bedoeling dat je even op niveau gaat acclimatiseren maar ik had eigenlijk nog weinig puf om de rit naar het centrum van Rotterdam te maken dus..besloot ik maar te blijven waar ik zat en daar te gaan acclimatiseren met:


Even een lekkere gin-tonic zo in de buitenlucht en met de warmte van de aangestoken terrasbranders (waste of money/energy vind ik) om de koelte van de avond wat tegen te gaan.



Oh dus zo ziet het restaurant eruit vanaf het terras in de avond. :') Ik kreeg buiten gezelschap (allemaal kerels helaas) en algauw werden er toch weer allerlei flessen met lekkers geopend om het nog geriefelijker te maken daar in de buitenlucht.



Tja...en op een bepaalt moment gaat het maagje weer een beetje knorren dus....
bitterballen op tafel. >:)


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2015 03:36:28 ]
pi_156726037
Bitterballen bij Parkheuvel? :o
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_156727083
quote:
Daarna als oude lul nog even heel fout bezig geweest door te bezoeken:



:') :') :') jeugdsentiment?


Het was mij een avondje wel.
De skihut? :D hoe besluit je daar zo je avond te willen eindigen?
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:49:46 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156727364
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:33 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

De skihut? :D hoe besluit je daar zo je avond te willen eindigen?
Besluiten? Zoiets overkomt je
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156729296
quote:
4s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:56 schreef Iwanius het volgende:


Niet de gehypte Buik van... heeft de eerste beelden van Jamie Oliver's nieuwe zaak in de Rotterdamse Markthal maar gewoon FOK!' culinair! *O* *O* *O*

Waar?

]
De buitenkant van Jamie's Italian restaurant.



Het grote venster rechts naast de deur die moeilijk is te zien en te vinden als deze dicht is.



© Jamie's Italian Franchise menu.
[/sub]


De meisjes van de toekomstige bediening die wachten op instructies aan de bar.



Genoeg hammen voor toekomstige klandizie.



Rechts wanneer je binnenkomt de eetruimte op de begane grond en waar tevens het grote venster is om naar buiten te kijken.



Achterin in de eetruimte een tegelwand met Rotterdamse leuzen en rechts een kleine extra ruimte voor personeel.



Speciaal voor de kinderen als die komen eten deze buttons.


Inrichting/Opzet

De inrichting van het restaurant/brasserie is bewust zo opgezet omdat het een typisch Rotterdams beeld weergeeft = Haven + metalen + werkstad. Deze zaak is trouwens een franchise en eindverantwoordelijke hiervoor is een oude bekende en wel Willem Tieleman. Wordt vervolgd na 3 Oktober 2015.

Sta nu 'live'in de Markthal bij die nieuwe toko van die Jamie Oliver enne er komt maar geen vervolg hierop want de dames zaten zoals ze zeiden "vol". Mijn reet!


Rechts zie je dus 1 van de lege tafels op het uitgestalde terras die niet gebruikt wordt.


Ik kom aanlopen "dag mijnheer waarmee kan ik u helpen?"vraagt een van de meisjes achter het buiten katheder met zo een colgate tandpasta 'ÚSA' glimlach die je in de USA altijd krijgt en waar menig Nederlander de kriebels van krijgt omdat het allemaal fake en niet gemeend is.

Ik: 'Ja,wilde even alle gerechten van jullie kaart uitproberen voor de lunch." Zij: "Zo..hihi..maar mijnheer we zitten vol hoor,hardstikke vol. U kunt beter reserveren." Ik: "Ehm...ik zie 4 plekken die leeg zijn en buiten heb je een terras met 5 zitjes van 4 dus daar kunnen al 20 gasten worden geplaatst." Zij: "Ja mijnheer (big tandpasta smile) maar buiten serveren wij niet ondanks dat we genoeg personeel hebben.( big tandpasta smile) Bedrijfspolicy. " Ik: " :? Maar waarom dan het terras buiten zetten in de Hal?" (Inmiddels neemt een blonde Eva Jinek uitziende collega (mooie meid) in een jeans outfit met een oortje het over en zegt: "Mijnheer dat is om het allemaal wat aan te kleden. Maar we hopen u snel weer terug te zien." Ik: "I don't think so." En weg. }:|

Wat is dit voor stupiditeit. Je zegt vol te zitten en ik zie voldoende zitplaatsen en je hebt een buiten terras die je niet gebruikt en alleen voor de vorm uitstalt. |:( Volgens mij wil je toch dat alle tafels verkocht en bezet zijn met gasten of wat? Plus dat als ik een gast krijg die aangeeft alle gerechten van mijn kaart uit te willen proberen dan is dat meer dan wat een gemiddelde klant komt besteden en flink geld. Goed....dan niet. :W

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2015 12:46:55 ]
pi_156729363
Te weinig personeel om die tafeltjes te bedienen? Wel raarrrrrr idd!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:13:09 #157
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156729875
Of gewoon gereserveerd? Kan toch?
pi_156730086
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:13 schreef RobinOok het volgende:
Of gewoon gereserveerd? Kan toch?
Precies. Denk ik ook, als ze over reserveren beginnen lijkt met dat het meest voor de hand liggends.

Daarnaast ben ik helemaal niet zo gebrand om daar te gaan eten tbh. :@
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:49:11 #159
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_156730543
Capaciteit is uiteraard niet alleen afhankelijk van t aantal vrije tafels. Dat ze niet meer mensen aannemen dan ze aankunnen lijkt me niet meer dan logisch. Dat liever dan dat ze extra tafels aannemen terwijl de keuken en/of bediening daar niet op ingesteld zijn.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_156734552
"Plus dat als ik een gast krijg die aangeeft alle gerechten van mijn kaart uit te willen proberen dan is dat meer dan wat een gemiddelde klant komt besteden en flink geld."

Het zou pas echt bullshit zijn als ze je dan ineens wel laten zitten.
pi_156737279
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 08:52 schreef Aphrodyte het volgende:
Bitterballen bij Parkheuvel? :o
En ze smaakten...

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:33 schreef NoralyZ het volgende:

De skihut? :D hoe besluit je daar zo je avond te willen eindigen?
Liep er langs,enige plek waar nog iets van gezelligheid was dus wandel je er binnen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:13 schreef RobinOok het volgende:
Of gewoon gereserveerd? Kan toch?
Nee, buiten waren er tafeltjes neergezet zoals je ook op die foto kon zien en die waren gewoon leeg maar niet gebruikt vanwege dat men niet buiten serveert,wel genoeg personeel had maar het een bedrijfspolicy besluit was.

Heeft verder niets van doen met wat MutedFaith zegt want het rijmt gewoon niet. Als je net open bent is er maar 1 doel en dat is het maximaal benutten van je hype/bekendheid. En dus alle ruimte die verkocht kan worden verkopen zoals in deze tafeltjes die buiten gedekt en wel staan. Het niet verkopen is gewoon jezelf in de vingers snijden of gewoon al een zekere vorm van misplaatste arrogantie hebben door te denken dat je het al weet. Maar goed, had al andere opties en dat telt.



Waar?

© Sfeerhoreca.


Van de buitenkant gezien en je kan dus ook aan de 'straat'kant plaatsnemen als je niet binnen wit zitten. Rechts van de deuropening ( je ziet een koksmouw) de open 'grill' keuken.



De keuken rechts als je binnentreedt.



Binnengekomen het restaurant dat op de begane grond wat klein aandoet.



Wanneer je de trap opgaat kom je boven waar ook de cocktailbar zit die pas na 17:00 uur opengaat en een veel grotere ruimte om te zitten.



De drank kaart.



Menukaart.




Scharrels en schuim.

Lijnbaan 36-42
3012 ER, Rotterdam

Wat at / dronk je?


Gelderse kippenvlees die lekker krokant en heerlijk mals was. Wel Ietsje aan de zoute kant en ik weet niet of dat door het nazouten komt of de marinade, maar als geheel toch lekker!



Van dezelfde aardappels die het eerder gerecenseerde Pimms op de Coolsingel gebruikt nl. Agria aardappelen. Lekker krokant,goede beet. Kortom lekker!



Dit Jopen biertje die erbij werd gedronken smaakte prima.. Sigaar restant is van een nieuwe kist die ik eerder binnenkreeg van Alec Bradley Tempus Maduro. Lekkere paffert alleen voor mij doen klein.. :@


Impressies / Op of aanmerkingen

Nou...ik liep hier bij toeval tegenaan en ben zeker niet teleurgesteld. Beter nog: Ik geloof dat Rotterdam naast de oude en befaamde toko Koolmees op de 1st Middellandstraat (Kruiskade voor bij de kruising aan de overkant) die men al jaren kent als de beste plek voor een lekker kippetje,nu in Scharrels en Schuim eindelijk een minstens gelijkwaardige toko hebben gevonden voor een goed stukje kip i.c.m. speciale bieren en bijbehorende goede patat.

Wat ik had was maar een 'snack' kun je nagaan wat er nog staat te wachten als je echt 1 van hun hele kippetjes bestelt. Iets om naar uit te kijken dus. Ik kom zeker nog een keer terug om ook dat uit te proberen want in een stad als Rotterdam waar wij van stevig eten houden zijn kippetjes en worsten( waar blijft een Duitse worsten toko nou???) producten die stevig aftrek zullen vinden.

Cijfer
7,5
/ 10

Nawoord: De kenners zullen nu wel denken " Wat eet die iwanius erg weinig" maar ik had hiervoor al wat gegeten en wel:

pi_156737985
Er mag buiten NIEt geserveerd worden, de ondernemer heeft daarover geen akkoord bereikt met de verhuurder, die dit buitensetje liever ziet verdwijnen.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:46:51 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156738336
Agria is inderdaad erg lekker als patat. Gekookt vind ik er niets aan
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156739798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:39 schreef icloud het volgende:
Er mag buiten NIEt geserveerd worden, de ondernemer heeft daarover geen akkoord bereikt met de verhuurder, die dit buitensetje liever ziet verdwijnen.
Zou dat soms ook het geval zijn met die tent van Jamie Oliver?
pi_156739842
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:55 schreef Myraela het volgende:
"Plus dat als ik een gast krijg die aangeeft alle gerechten van mijn kaart uit te willen proberen dan is dat meer dan wat een gemiddelde klant komt besteden en flink geld."

Het zou pas echt bullshit zijn als ze je dan ineens wel laten zitten.
Dat dus. Niet alles (of iedereen) is te koop.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:29:52 #166
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156739913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:26 schreef silverhill het volgende:

[..]

Zou dat soms ook het geval zijn met die tent van Jamie Oliver?
Ik denk dat het juist slaat op die tent. :)
pi_156740232
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:26 schreef silverhill het volgende:

[..]

Zou dat soms ook het geval zijn met die tent van Jamie Oliver?
Dit is specifiek het geval voor de oliver tent, van andere tenten weet ik het niet.

Van 1 tent heb ik gehoord dat ze een godsvermogen moesten betalen(boven op de huur) als ze "buiten"een terrasje wilde, hetzelfde geld voor niet horeca kraampjes die mogen niks te proeven aanbieden(een stukje kaas of worst mag nog net) tenzij ze naar een duurdere horecakraam verhuizen.
pi_156740845
Oh, vanwege een of andere brainfart dacht ik dat het sloeg op de kippentoko.
pi_156742923
Een tent met nepplekken buiten is mij veelste franchise achtig. De klant zou koning moeten zijn, en als er binnen nog veel leeg is dan kan het aan de capaciteit van de keuken niet liggen.
pi_156747272
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:04 schreef mytec het volgende:
Een tent met nepplekken buiten is mij veelste franchise achtig. De klant zou koning moeten zijn, en als er binnen nog veel leeg is dan kan het aan de capaciteit van de keuken niet liggen.
Corio is nu eenmaal een arrogante partij
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:16:57 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_156798234
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Corio is nu eenmaal een arrogante partij
ow god, wat een horken zijn dat zeg. Eigenaar van HoogCatharijne in Utrecht en die doen er werkelijk waar echt alles aan om al het publiek via HC naar buiten te krijgen. Zo komt er bij het nieuwe station een extra oversteek, en nu zijn ze een rechtzaak gestart om ervoor te zorgen dat er geen verbinding komt van de perrons richting die brug. Klootzakken
pi_156809601


Waar?



© Yelp.



Jeu...genoeg vlees dacht ik zo.



Zo dat het duidelijk is wie welk deel van de tafel heeft ouwe die trouwens later nog vroeg of ik van hem een foto maakte en waarop ik zei "ja" en hij weer vroeg waarom en ik terug antwoorde omdat ik hem een beetje op Bernard Madoff zonder bril vond lijken. :') Hij moest toen erg lachen.Gelukkig begreep deze mijnheer dat ik dus eigenlijk aangaf dat hij niet zo moest zeuren omdat elk redelijk weldenkend en net mens weet dat je niet zomaar in een besloten ruimte foto's van mensen gaat maken zonder hun in kennis te stellen of te vragen. Tenminste..."Zo heurt het" in mijn belevingswereld die fatsoen heet.



The Roastroom Amsterdam.
Europaplein 2
1078 GZ Amsterdam

Wat at / dronk je?


Gezelschap nam hetzelfde voorgerecht alleen andere drank erbij. Smakelijk.



Lekkere steak met een emmer patat,rechts op de achtergrond.Jah...lekker.


Impressies / Op of aanmerkingen

Was hier nog niet eerder geweest,weleens van gehoord, en ik moet zeggen niet verkeerd en wel de moeite waard opnieuw eens te bezoeken mocht ik in de buurt zijn. Prijs-kwaliteitverhouding vond ik wel voor een stuk vlees en bier (want dat is het in de basis gewoon) stevig,maar wat wil je,tis Mokum, dus hier liggen de prijzen altijd hoger dan in Rotterdam.

Is dit nu beter dan het door mij indertijd neergesabelde Holysmoke die zich als de enige rasechte vlees-toko van Rotterdam opstelde? Mjah...gewoon omdat in de basis alles gewoon goed en smakelijk was.

Cijfer?
7,5/ 10
pi_156852493
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:25 schreef DrParanoid het volgende:

:') het erge is dat deze reacties mijn idee over jou bevestigen, gefeliciteerd *O*
Ik had niet het idee om mensen ergens van te overtuigen. Gaf alleen mijn mening over het vele geld dat over de balk wordt gesmeten door iemand.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:15 schreef derLudolf het volgende:

Nee, linksch

Jij staat misschien morgen wel in de rij voor een iPhone 6s. Dan gaan weer toch ook niet zeggen dat je een Moto G moet kopen en ¤500 moet overmaken naar de voedselbank?
Ik heb niet eens zo een ding van Apple en ben ook niet van plan een te kopen want die dingen zijn ook belachelijk duur. Heb een Nokia 1661 en die doet alles wat ik nodig heb en dat is bellen!

quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:42 schreef Blik het volgende:

Wat geeft jouw het recht om zo te oordelen over dat iemand geld uitgeeft aan (één van) zijn passies. Iwanius hoeft zich daar echt niet over te verantwoorden naar iemand toe. Je reactie is juist onmenselijk, want je gunt blijkbaar iemand anders het licht in de ogen niet.
Nou,nou,ik gaf alleen maar mijn mening en heb hiermee zo te zien een zeer punt aangeraakt want er wordt behoorlijk fel gereageerd op een doodnormale mening.

Ik blijf het niet normaal vinden dat iemand voor honderden euro's eet en drinkt. Ik ken dat wereldje van zoveel geld niet en eerlijkheidshalve is mij altijd aangeleerd dat je met geld zuinig moet zijn en als je zoveel hebt, dit ook aan andere zaken kan spenderen die er niet alleen maar zijn om je eigen welgesteldheid nog verder te verhogen.

Ik had dus als ik zoveel geld aan eten en drinken kan spenderen ook wat weggegeven aan goede doelen en daarmee de sier gemaakt zodat men ziet wat voor goed mens je bent. Delen is wat een maatschappij divers en rijk maakt. Niet alleen Ikke-ikke-ikke 1%!
pi_156852702
Leuk! Een mening! Open er een topic voor }:|
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_156852776
Over de balk gooien???? Het gaat hier over lekker en goed eten en drinken. Dat is alles behalve geld over de balk gooien....
pi_156853017
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:13 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik had niet het idee om mensen ergens van te overtuigen. Gaf alleen mijn mening over het vele geld dat over de balk wordt gesmeten door iemand.

[..]

Ik heb niet eens zo een ding van Apple en ben ook niet van plan een te kopen want die dingen zijn ook belachelijk duur. Heb een Nokia 1661 en die doet alles wat ik nodig heb en dat is bellen!

[..]

Nou,nou,ik gaf alleen maar mijn mening en heb hiermee zo te zien een zeer punt aangeraakt want er wordt behoorlijk fel gereageerd op een doodnormale mening.

Ik blijf het niet normaal vinden dat iemand voor honderden euro's eet en drinkt. Ik ken dat wereldje van zoveel geld niet en eerlijkheidshalve is mij altijd aangeleerd dat je met geld zuinig moet zijn en als je zoveel hebt, dit ook aan andere zaken kan spenderen die er niet alleen maar zijn om je eigen welgesteldheid nog verder te verhogen.

Ik had dus als ik zoveel geld aan eten en drinken kan spenderen ook wat weggegeven aan goede doelen en daarmee de sier gemaakt zodat men ziet wat voor goed mens je bent. Delen is wat een maatschappij divers en rijk maakt. Niet alleen Ikke-ikke-ikke 1%!
Wat loop jij te zeiken zeg :') Je hebt geen flauw idee van zijn inkomsten en uitgaven, en je mening was ondertussen ook wel duidelijk.

Iwanius, leuk dat je zo je ervaringen deelt :)
pi_156853091
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Over de balk gooien???? Het gaat hier over lekker en goed eten en drinken. Dat is alles behalve geld over de balk gooien....
En dat restaurant zorgt voor werk voor veel mensen van dat inkomen, helemaal goed imho ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_156853207
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:13 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik had niet het idee om mensen ergens van te overtuigen. Gaf alleen mijn mening over het vele geld dat over de balk wordt gesmeten door iemand.

[..]

Ik heb niet eens zo een ding van Apple en ben ook niet van plan een te kopen want die dingen zijn ook belachelijk duur. Heb een Nokia 1661 en die doet alles wat ik nodig heb en dat is bellen!

[..]

Nou,nou,ik gaf alleen maar mijn mening en heb hiermee zo te zien een zeer punt aangeraakt want er wordt behoorlijk fel gereageerd op een doodnormale mening.

Ik blijf het niet normaal vinden dat iemand voor honderden euro's eet en drinkt. Ik ken dat wereldje van zoveel geld niet en eerlijkheidshalve is mij altijd aangeleerd dat je met geld zuinig moet zijn en als je zoveel hebt, dit ook aan andere zaken kan spenderen die er niet alleen maar zijn om je eigen welgesteldheid nog verder te verhogen.

Ik had dus als ik zoveel geld aan eten en drinken kan spenderen ook wat weggegeven aan goede doelen en daarmee de sier gemaakt zodat men ziet wat voor goed mens je bent. Delen is wat een maatschappij divers en rijk maakt. Niet alleen Ikke-ikke-ikke 1%!
Ik vind Iwanius ook een idioot, maar jij bent gewoon een linkse lul. Lever je stomme Nokia in en geef dat aan de vluchtelingen ofzo. |:(
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:52:39 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156853265
Ik ben ook een linkse lul die heel veel geld besteed aan uit eten gaan. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2015 @ 15:59:15 #180
43556 miss_dynastie
pi_156853377
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:13 schreef rmrt2010 het volgende:

Ik had dus als ik zoveel geld aan eten en drinken kan spenderen ook wat weggegeven aan goede doelen en daarmee de sier gemaakt zodat men ziet wat voor goed mens je bent. Delen is wat een maatschappij divers en rijk maakt. Niet alleen Ikke-ikke-ikke 1%!
Terwijl ik juist mensen die de sier maken met wat ze allemaal geven aan goede doelen zum kotsen vind. Hou dat lekker privé en ga jezelf daar niet mee zitten verheerlijken, alsjeblieft zeg. Juist dat is ikke-ikke-ikke.
pi_156853400
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat restaurant zorgt voor werk voor veel mensen van dat inkomen, helemaal goed imho ^O^
En het restaurant koopt weer in bij de verschillende leveranciers, die ook weer voor veel werk zorgen. Verrek zelfs transport bedrijven worden er beter van. En het wordt nog mooier iedereen in de keten draagt belasting af dan wel niet over de uitgaven maar wel over de winst! Met dat geld worden de vluchtelingen hier en in eigen land geholpen en hopelijk zien de ouderen er ook nog wat van terug. De gezondheidszorg profiteert er zelfs van mee! Wat een prachtig concept is dit eigenlijk, solidair uit eten gaan.

Laten we allemaal maar snel uit eten gaan en ons steentje aan de economie bijdragen, je kan natuurlijk ook zo min mogelijk uitgeven, maar daar help je alleen je eigen bankrekening mee.
pi_156853455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:00 schreef mytec het volgende:
Laten we allemaal maar snel uit eten gaan en ons steentje aan de economie bijdragen, je kan natuurlijk ook zo min mogelijk uitgeven, maar daar help je alleen je eigen bankrekening mee.
:D

Ik ben gisteren nog uit eten geweest! al vond ik het het geld niet waard
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:04:21 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_156853484
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:13 schreef rmrt2010 het volgende:

Nou,nou,ik gaf alleen maar mijn mening en heb hiermee zo te zien een zeer punt aangeraakt want er wordt behoorlijk fel gereageerd op een doodnormale mening.

Ik blijf het niet normaal vinden dat iemand voor honderden euro's eet en drinkt. Ik ken dat wereldje van zoveel geld niet en eerlijkheidshalve is mij altijd aangeleerd dat je met geld zuinig moet zijn en als je zoveel hebt, dit ook aan andere zaken kan spenderen die er niet alleen maar zijn om je eigen welgesteldheid nog verder te verhogen.

Ik had dus als ik zoveel geld aan eten en drinken kan spenderen ook wat weggegeven aan goede doelen en daarmee de sier gemaakt zodat men ziet wat voor goed mens je bent. Delen is wat een maatschappij divers en rijk maakt. Niet alleen Ikke-ikke-ikke 1%!
Het is gewoon sneu dat je zo vooringenomen bent. Iwanius zijn uitgaven aan eten zeggen niks over zijn anderen uitgaves. En om dat kracht bij te zetten, lees deze recensie eens: CUL / Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #2 Bon Apetit. E dit is niet de eerste keer dat Iwanius daar eet en steun betuigt.

En ik weet dat de volgende principes een beetje boven de linkse pet gaan. Maar je zou ook moeten beseffen dat personen die een dergelijk uitgavenpatroon hebben ook de economie stimuleren, daarmee werkgelegenheid creeren, daarmee de belastingpot spekken waarmee er weer uitkeringen betaald kunnen worden. Dus wat minder jaloezie mag best

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:59 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Terwijl ik juist mensen die de sier maken met wat ze allemaal geven aan goede doelen zum kotsen vind. Hou dat lekker privé en ga jezelf daar niet mee zitten verheerlijken, alsjeblieft zeg. Juist dat is ikke-ikke-ikke.
Helemaal mee eens
pi_156862734
Ik vind eigenlijk dat een mod vanaf nu wel alles van die leipe rmrt2010 mag verwijderen. We wilden toch alleen maar de recensies van Iwanius hier lezen, en geen discussies over het waarom?

Oprotten met zulke gekken zeg. :{w

Die vleestent ziet er goed uit hee! Dry aged beef :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_156869053
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:13 schreef rmrt2010 het volgende:

Hallo daar!
Mocht je van mening willen wisselen over hoe nuttig het is om een boel poen uit te geven aan uit eten gaan in het algemeen, begin daar gerust eens een topic over. Niet meer hier in dit topic met je stokpaardje gaan lopen miepen, in orde? :)
Thanks! ^O^

Ook voor de rest van jullie, gelieve weer een tikkie ontopic te gaan vanaf nu. :Y
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:11:07 #186
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_156871729
Iwanius, het is weer veel te lang geleden dat er een review is geplaatst ;) Is er tussen dinsdag en nu niet een Parkheuveltje bezocht? Een toko? Zelfs geen hamburgertent?

Of ben je al dagen aan het acclimatiseren?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_156872267
Nieuwe verwijzingen naar wel of veel niet geld uitgeven even verwijderen. Beide kampen kappen nu, dankjewel! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_156872411
Dus Iwanius nog ergens lekker gegeten? Of minder lekker maar wel een leuke review ervan?

Oh sorry we waren tegelijkertijd aan het posten ik haal het weer weg :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156872462
Ik ben gister wel naar Parkheuvel geweest, maarja dit is niet mijn topic :)
Keep on Tripp'n
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:49:56 #190
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_156872502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:48 schreef MiestOr het volgende:
Ik ben gister wel naar Parkheuvel geweest, maarja dit is niet mijn topic :)
Heb je nog dingen gehad die hier ook zijn langsgekomen? Voor een vergelijkend warenonderzoek :P
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_156873739
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Dus Iwanius nog ergens lekker gegeten? Of minder lekker maar wel een leuke review ervan?

Oh sorry we waren tegelijkertijd aan het posten ik haal het weer weg :)
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:11 schreef PierreTT het volgende:
Iwanius, het is weer veel te lang geleden dat er een review is geplaatst ;) Is er tussen dinsdag en nu niet een Parkheuveltje bezocht? Een toko? Zelfs geen hamburgertent?

Of ben je al dagen aan het acclimatiseren?
Lang geleden? :? 13 oktober bij de Roast Room was mijn laatste recensie,dus...2 dagen geleden..

V.w.b mijn dagelijkse hap moet je maar wat vaker kijken in het algemene eettopic waar ik mijn dagelijkse hap post.

Maar zoals ik al hier al zei gaan 'Miep'en ik vanavond even lekker los ( ter ere van haar) op culinair gebied dus je wens wordt wel vervult denk ik zo.. O-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:48 schreef MiestOr het volgende:
Ik ben gister wel naar Parkheuvel geweest, maarja dit is niet mijn topic :)
Ik vind het juist leuk als anderen ook mijn topic gebruiken voor hun recensies,zeker als ze ook restaurants/toko's hebben bezocht die ik ook aandeed. Kan ik ook de ervaringen lezen en vergelijken en desnoods over discussieren.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2015 12:54:53 ]
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:59:45 #192
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_156873917
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]


[..]

Lang geleden? :? 13 oktober bij de Roast Room was mijn laatste recensie,dus...2 dagen geleden..

V.w.b mijn dagelijkse hap moet je maar wat vaker kijken in het algemene eettopic waar ik mijn dagelijkse hap post.

Oh, had dat topic nog niet eens gezien :P :')
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_156892875

Waar?



© FG restaurant



FG restaurant
Lloydstraat 204
3024 EA Rotterdam

Wat at / dronk je?



Tja..laat mij maar gelijk aangeven wat voor zeer geldverslindende en kapitalistische 'feest'avond het werd, is dat er tenminste uit. Maar het bleef niet bij deze drie flessen bubbels. Afijn,kijk en lees maar verder hoe deze laatste culinaire uitspatting voor ons vertrek afliep.



Voorzichtig beginnen met deze Ruinart B de B champagne als binnenkomer.



Glazen gevuld met de Blanc de Blanc en gelijk zo een portie met de welbekende Canelé met een eendenlevermousse. Hierna nog 1x ( 1 stuk p.p.) extra uitgevraagd want het is niet de bedoeling dat we alleen maar op zuurdesem brood zitten te kauwen.



En daar zijn 1 van mijn favorieten en wel de bekende mini ijsjes met een sorbet van piccalilly en van die knettertjes die in je mond een smaakexplosie geven. Gelijk nog 6 extra 'ijsjes' (3 p.p) uitgevraagd gewoon omdat het de avond is van de ‘1%’van Nederland. ;)



Mwah....als je eerst een paar Canelé met een eendenlevermousse en mini ijsjes met een sorbet van piccalilly hebt genuttigd dan is dit in zowel aanzien als smaak een matig en teleurstellend geheel. Gauw maar een nieuwe fles bubbels bestellen om weer in de goede flow te komen. :Y



Boeja...deze fles moet ons(mij) weer in de goede flow brengen en weer een blanc de blanc maar dan een Grand Cru 2006! Oh ja...dit is 'm hoor met zijn in de neus rijke geuren van o.a.geroosterd zacht zoet wit brood en kokos i.c.m. peer? Lekker hoor en laat het volgende gerecht maar komen Harry!



Oh...dit is zo lekker als opwarmertje voordat het hoofdgerecht komt. Hier kom ik altijd graag voor naar FG. Stukjes fijn gesneden 'zoete' kreeft met verjus i.c.m.pastinaak van witte peen als puree en een saus van gerookt boter. Het is dat ik weet wat hierna komt anders had ik het gerecht nog een keer uitgevraagd.B.t.w. dat stuk kreeft mag er dan wel uitzien als decor,men heeft de kop leeggemaakt en gevuld met stukken kreeft van de staart waaruit je dus ook kan opscheppen mocht je meer willen.



Boeja. Hier kom ik voor! En gelijk dit gerecht voor mij ('Miep' hoefde niet meer) nog 2x extra uitgevraagd gewoon omdat dit mijn lievelingsgerecht bij FG is en wel kreeft met o.a.een witte chocolade emulsion van knolselderij, een jus van gerookt boter(kwam er later op en zo zag het eruit bij een eerder bezoek), bieslook,verjus, en afgemaakte met Osciëtrakaviaar. Oh..."to die for." Links weer de bekende vingers van 'Miep' die ook heerlijk zat te snoepen uit de kop vd kreeft dat rijkelijk gevuld was met kreeft van de staart.



De volgende fles champagne en wel deze naar later bleek overheerlijke Pierre Gimonnet millsesime 2002. Oh...erg delicaat maar ook somber in de mond,hoe raar dit ook klinkt. Wel een geweldige structuur en finesse i.c.m.de geuren en smaken van Oranje bloesem,grapefruit,witte peer en citrus. Erg lekker en benieuwd hoe deze smaakt bij het volgende en laatste hoofdgerecht.



Een avondje FG is niet compleet zonder de overheerlijke Wagyu Beef! ( met daarachter een lang schaaltje met o.a. die witte chocolade emulsion van knolselderij i.c.m.een kledder Osciëtrakaviaar en een krokantje) En i.c.m. de net bestelde Pierre Gimonnet millsesime 2002 bubbel is dit zo een zalige combinatie dat je wenst dat deze blijvende is.Op de achtergrond zie je hoe schandalig veel bubbel flessen al zijn geopend, een indruk die ik al aan het begin van de recensie poste met een close-up foto.


En toen begon de 'ellende' })


Die 'bolle' kwam mij gezelschap houden en bracht mee op mijn verzoek volgens zegge "de beste cava ter wereld" die standaard bij het voormalige toprestaurant El Bulli werd geschonken. Naam? Cava Agusti Torello Kripta Gran Reserva Brut.

Eerlijk is eerlijk: Heel erg lekker,droog maar subtiel in smaak en toch vol. Verslaat met gemak durf ik te zeggen grote Champagne Huizen hun eerste flessen zoals Moët & Chandon brut premier,Veuve Cliquot brut,Laurent Perier brut,Perrier-Jouët belle epoque,Deutz of een Armand de Brignac( ace of spades) brut!



Daarna liet die 'bolle' een grote kom voor mij gevuld (want ik had nog een beetje natrek gekregen) met opnieuw die boterzachte witte chocolade emulsion van knolselderij i.c.m.een kledder Osciëtrakaviaar aanrukken en ik liet op mijn beurt maar zijn top champagne, Salon, uit zijn kelder halen die hij zelf wilde openen omdat hij bang was dat ik in mijn wat beschonken toestand intussen met de fles zou gaan spuiten.(iets dat ik nooit doe trouwens maar goed) Op de achtergrond zie je nog net het welbekende FG dessert bestaande uit die levensgrote suikerspin met allerlei zoetigheden erop die niet eens was aangeraakt omdat die bolle erbij was gekomen en alle aandacht opeiste. :D En zo ziet een blije 2 Michellin sterren chef eruit wanneer het weer zo een avond is met een oude vriend die even losgaat in zijn toko.('Miep' maakte deze foto van ons beiden waar ik eruit ben gesneden) en het financieel voor het personeel ook erg goed zal worden gezien de tip die bij dit soort bezoeken dan altijd worden uitgedeeld als dank voor de heerlijke avond.


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja...wat valt er nog over te zeggen deze explosie van decadentie en beschonkenheid. I.v.g met de laatste keer dat ik hier was was het nu wel erg "over the top"maar ach....dat moet dan maar een keer want je leeft maar 1 keer zeg ik altijd. :') I.i.g. werd het nog een lange avond daar in FG.

Ho! Harry. Vertel eens: Wat kost zo een decadente avond daar in FG aan de Lloydstraat'?


Ehhh... weet ik niet meer maar volgens mij oversteeg dit ook dik Louis XV in Monaco want de bediening was ook erg in hun nopjes met hun 'dubbeldekkers' als dank voor de meer dan geslaagde avond ter ere van 'Miep' ( en mij een beetje) en ons laatste weekend in Nederland.

Cijfer
9,5
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2015 16:48:44 ]
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 05:33:28 #194
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156892907
Hahahahahahaha. Priceless. :)
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 06:14:12 #195
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_156892943
Iwanius _O_ Miep _O_ Ruinart Blanc Des Blances _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_156892987
Haha lekker hoor. En damn wat kun jij veel drinken.....
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_156893031
Wat een held :D
  Moderator / Miss SHO zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:37:57 #198
22592 crew  Ole
pi_156893064
:Y) :9 O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_156893188
Gaan jullie weg uit Rotterdam? :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_156893721
Oohhhhh, wat heerlijk!

Waar ga je heen? Je blijft toch wel eten he?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:13:23 #201
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_156894561
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 08:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gaan jullie weg uit Rotterdam? :o
Volgens mij op vakantie/reis naar NY.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_156894891
Lekker begin van het weekend! voor jou om het te eten & drinken en voor ons om te lezen!
pi_156895279
Ah, in New York kun je ook goed eten en drinken!
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:31:16 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156895572
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ah, in New York kun je ook goed eten en drinken!
Vast wel een paar gelegenheden voor Iwanius daar te vinden:
http://www.grubstreet.com(...)elin-stars-2015.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156898369
Les Halles New York van Anthony Bourdain ;-) ( edit niet meer? laat dan maar) http://leshalles.net/
pi_156899873
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:28 schreef mytec het volgende:
Les Halles New York van Anthony Bourdain ;-) ( edit niet meer? laat dan maar) http://leshalles.net/

Bourdain was daar Chef-kok, niet de eigenaar. Maar in zijn nieuwe boeken geeft hij inderdaad aan dat hij daar zelden nog is. Misschien nu helemaal niet meer, hij heeft het tenslotte niet meer nodig om te leven.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:41:28 #207
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_156905901
NYC? Wat een genot! Ik weet niet of je ook de betere bars aandoet (waar de cocktails qua finesse zich kunnen meten met sterrengerechten), maar indien ja: hier een lijstje met suggesties:
Dead Rabbit, Employees Only, Attaboy, Maison Premiere, Elephant Bar, Nomad, Please Don't Tell (verborgen achter een hot-dog restaurant), Mace.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_156911137


Waar?




© Pizzeria Palermo.




Pizzeria Palermo
Zwart Janstraat 92C
3035 AW Rotterdam.

Wat at of dronk je?


Na het eetspektakel van gisteravond vanavond heel relaxed koers gezet naar deze 'huiselijke' Italiaan waar we al eerder waren. Ditmaal alleen een hoofdgerecht genomen, i.c.m.een mandje vers gebakken stokbrood, bestaande uit een stuk zwaardvis en grote garnalen in knoflook bereidt. Daarnaast een flesje huiswijn om het geheel te complementeren. Simpel en eenvoudig en toch smakelijk.



Twee heerlijke cocktails bestaande uit o.a witte chocola en blanke rum op tafel bij onze lievelingsclub om de zaterdagavond even gezellig samen door te brengen.


Impressies / Op of aanmerkingen

Nou the day after na het feestelijk exorbitante eetgebeuren gisteren bij FG maakt het niet meer dan logisch dat je vandaag het wat rustiger aandoet en een beetje probeert het weekend verder door te komen zonder verder allerlei gekkigheid.

Zeg, wat maakt Palermo nou zo interessant voor een tweede bezoek want eerlijkheidshalve ziet het er nou niet echt uitnodigend uit i.v.g met wat tegenwoordig de moderne Italiaan is. Lijkt wel of de tijd daar is blijven stilstaan.

De huiselijke keukenstijl van bereiding is wat ons tot een tweede bezoek heeft gebracht. Geen tierlantijntjes maar gewoon zoals de engelsen zeggen "honest basic home food". Daarnaast is Franco een heerlijk bevlogen Italiaan die van gezelligheid houdt en enorm gastvrij is en alles wat je maar vraagt voor je wil bereiden.

Denk trouwens niet dat je alleen datgene wat je hebt bestelt op tafel krijgt, want Franco heeft ook de 'onhebbelijkheid' om zo maar ineens tussendoor als hij je mag een ander gerecht op tafel neer te zetten waar je van moet proeven ( en daar staat hij gewoon op!) gewoon omdat hij weer eens een bevlieging kreeg terwijl hij bezig was met jou bestelde gerechten voor te bereiden. :D

Cijfer
7+
/ 10

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2015 16:44:00 ]
pi_156915473
Heb je wel eens bij "De matroos en het meisje" gegeten, op Katendrecht? Of "Uit je eigen stad" vlakbij Marconiplein? Dat zijn mijn persoonlijke favorieten.
  Forum Admin dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:10:42 #210
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_156961126
Topic, weer open en opgeschoond. Die hele overbodige discussie is hier niet op zijn plaats.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_156974481
Dank!



Waar?


© Almahuisken


© Europa.qviaggi.it


© Google Maps


La Rive (Amstel Hotel)
Professor Tulpplein 1r
1018 GX Amsterdam

Wat at / dronk je?


Bubbels! Huis kende ik niet dus besloot Miep Ventiel een suggestie te doen en op de kleuren combinatie van de fles
af te gaan. :') Bleek wel een toppertje te zijn! Ook in prijs,maar goed.



'Miep' moest weer even naar de dames... Zit ik weer alleen...



Brood vond ik niet 'ster'waardig....



Haring met uitjes pizzastyle



'Citroen' soep met o.a.tarbot



Europese kreeft met o.a. parelgort,spinazie en antiboise alias een complete moestuin
...fraai, ongetwijfeld erg lekker maar te druk en dus teruggestuurd!



Gefrituurde honingtomaat zonder vel in een suikersojadressing en gember granite. Toppertje!



Kersen gevuld met o.a.foie gras icm vegetarische taco met pepertjes



Vis met retigradijs en pesto combinatie. Hap-slik-weg gerecht maar wel erg lekker!



Rode mul met rivierkreeft en mais en maissaus. Voortreffelijk gerecht!


Impressie / Op of aanmerkingen


La Rive is gesitueerd in het majestueuze Amstel Hotel en heeft 1 Michelinster. Het restaurant zelf oogt niet veel anders dan de meeste Michelinsterren restaurants die Nederland rijk is en je zal er dan ook voornamelijk zakenlui zien zitten met hier en daar een verloren culinaire eetgek,zoals ik, die met name voor 'nieuwe smaken en smaakcombinaties komt en daar best bereidt is een prijs voor te betalen.

Ja,leuk deze VVV informatie inleiding: Hoe was het eten?

Samengevat: Goed! Goed als in " Michellinster waardig "

Maar je stuurde wel een mooi opgemaakt gerecht terug zag ik. Hoe dat zo?

Te druk zoals ik al zei en dan weet ik gewoon dat dit het niks wordt voor mij.

Laat mij het verduidelijken: Ik kom in dit soort zaken niet zoals de meesten mensen om de fraaie ambiance te aanschouwen en helemaal onder de indruk te geraken en vervolgens dat van invloed te laten zijn op wat ik eet. Dat is voor mij bijzaak want de meesten Michellinsterren zaken zien er in de basis allemaal hetzelfde uit. Allemaal het 'zakelijke/ business-like uitstraling.

Ik kom voor met name smaken en smaakcombinaties en of alles klopt qua ingrediënten (welke gebruikt men en is het het topsegment). Gewoon omdat ik niet alleen een liefhebber ben van pure en verrassende smaken/smaakcombinaties, maar ook omdat ik gewoon van lekker eten houd. Je betaalt er tenslotte ook flink voor.

De reden trouwens dat ik dit gerecht van La Rive terugstuurde (net zoals als het signatuur-gerecht van Fred in Rotterdam die ik sedert dien boycot = 9 jaar alweer) is dat het te druk is. "Te druk" als in teveel ingrediënten op het bord dat ik schertsend een "moestuin" noem,een term die ik wel vaker gebruik ter vereenvoudiging. En als er zoveel ingrediënten op een bord liggen dan krijg ik dus teveel smaken, en teveel smaken betekend voor mij dat ik dan niks proef. Dus terug naar de keuken! Zo heb ik het ook uitgelegd en dat begreep men.

En men behandelde je net zo als bij Fred dat het toch op de rekening stond?

Nee, ik kon gewoon een ander gerecht uitkiezen wat ik dit keer naliet.

Dus jij helemaal blij met deze manier van afhandeling? En heb jij ze nog bedankt?

Nou... blij is een groot woord. Ik vond het netjes en heb gewoon mijn dank laten blijken met wat extra waaruit blijkt dat ik hun manier van aanpak en afhandeling waardeerde. Je moet tenslotte als gast ook weten het hoort want zoiets moet je ook zien als een lange termijn investering voor een volgend bezoek. Gasten die goed betalen en goed verteren worden altijd onthouden door het personeel/maître en dat kan op sommige momenten in je voordeel werken.

Ik keer er snel weer terug want er waren meer gerechten die mij interessant leken.

Cijfer?

9-
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2015 19:58:04 ]
pi_156974562
Te druk. Ik vind het bijzonder hoor :+.

Wel leuk dat je het zo uitlegt.
జ్ఞ‌ా
pi_156974728
Iwanius,
Waar moet ik op rekenen als ik met zijn 2en bij een Michelin-restaurant ga eten?
Beetje goede wijn erbij.
Wat ben ik dan plus minus kwijt?
Make my day!
pi_156974741
Leuk om je weer te zien :Y

Brood ziet er inderdaad uit als een promo van de gastronomie beurs; ofwel de halffabrikaten hal zoals ik dat noem :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_156974799
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:00 schreef µ het volgende:
Te druk. Ik vind het bijzonder hoor :+.

Wel leuk dat je het zo uitlegt.
Dit is trouwens het signatuur gerecht van Fred wat ik toen terugstuurde.
Heeft jaren (dacht 3) op zijn kaart gestaan.



quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:06 schreef agter het volgende:
Iwanius,
Waar moet ik op rekenen als ik met zijn 2en bij een Michelin-restaurant ga eten?
Beetje goede wijn erbij.
Wat ben ik dan plus minus kwijt?
Lunch...3 gangen...zo 65-70 en diner 3 gangen met 2 glazen wijn van een redelijke fles. 150 euro max totaal.(zonder tip)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2015 20:12:42 ]
pi_156974874
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dit is trouwens het signatuur gerecht van Fred wat ik toen terugstuurde.

[ afbeelding ]

[..]

Lunch...3 gangen...zo 65-70 en diner 3 gangen met 2 glazen wijn van een redelijke fles. 150 euro max.(zonder tip)
P.p. neem ik aan?
Dat valt nog wel eens te proberen.
Het ziet er echt zo lekker uit.
Make my day!
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:20:27 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156975129
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:11 schreef agter het volgende:

P.p. neem ik aan?
Dat valt nog wel eens te proberen.
Het ziet er echt zo lekker uit.
Nee hoor, voor die prijs kan je gewoon al met z'n tweeën een 3 gangen maaltijd bij een 1 michelinster krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156975191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor, voor die prijs kan je gewoon al met z'n tweeën een 3 gangen maaltijd bij een 1 michelinster krijgen.
Dat is niet zo heel veel meer als in een doorsnee restaurant. Daar zijn we ook zo 100+ euro kwijt.
Make my day!
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:23:06 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156975228
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:22 schreef agter het volgende:

Dat is niet zo heel veel meer als in een doorsnee restaurant. Daar zijn we ook zo 100+ euro kwijt.
Ratatouille in Haarlem ( 1 ster):
http://www.ratatouillefoodandwine.nl/#!food/c24tf
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156976101
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:56 schreef Iwanius het volgende:
Dank!

knip wordt zo lang-
Welcome back! Diebolt champagne , die ben ik tegengekomen in de netflix docu over champagne. Volgens mij volgen ze onder andere het huis Diebolt in de docu http://www.ayearinchampagne.com/creators/ (yup zie link)
Broodje ziet er inderdaad als ah afbak uit, misschien moet Jeroen bakt brood maar even bellen naar de zaak ;-)
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:49:44 #221
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156976222
Ik vind eten terug sturen omdat het niet helemaal jouw smaak is stom.
Maakt me niet uit welk restaurant of hoe duur een menu is, of hoeveel geld je er uitgeeft, ik vind het stom.
pi_156976283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind eten terug sturen omdat het niet helemaal jouw smaak is stom.
Maakt me niet uit welk restaurant of hoe duur een menu is, of hoeveel geld je er uitgeeft, ik vind het stom.
Ik zou ook altijd alles proeven, voordat je het weet is het wel een pareltje qua smaak.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:55:25 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156976439
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:51 schreef mytec het volgende:


Ik zou ook altijd alles proeven, voordat je het weet is het wel een pareltje qua smaak.
Idem.
Kan dan achteraf nog wel commentaar erop leveren, maar bij voorbaat zonder te proeven, iets alleen op het uiterlijk terug sturen, doe ik niet en vind ik een belediging voor de kok.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156981860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:24 schreef Isegrim het volgende:
Dropshot bij de kaas? :D
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:30 schreef Curiosity het volgende:
Goede combi Dropshot en kaas.
quote:
Op woensdag 23 september 2015 12:57 schreef Molo het volgende:

Niet Salmiakki? Dropshot is van die vieze veel te zoete meuk.
De smaak van drop bij kaas is wel lekker ja, in Finland weleens gegeten in combi met gerookt rendiervlees :9
Na julie reactie's wilde ik jullie toch niet de fles onthouden van waaruit geschonken werd die avond bij Joelia.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2015 23:20:00 ]
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:37:55 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156982466
Iwanus, kom je als culinaire eetgek alleen in Rotterdam en verdwaal je soms in Amsterdam of ook wel eens daarbuiten? :)

Toevallig eens wat over Hotel De Wereld geschreven in Wageningen? Ik ben d'r eigenlijk nooit verder gekomen dan bitterballen in de 'voorzaal'. Maar ziet er best goed uit
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156983770
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 23:18 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[..]

[..]

Na julie reactie's wilde ik jullie toch niet de fles onthouden van waaruit geschonken werd die avond bij Joelia.

[ afbeelding ]
Die kaasplank :9~ :9~ :9~
  woensdag 21 oktober 2015 @ 00:50:56 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156983774
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 23:37 schreef derLudolf het volgende:
Iwanus, kom je als culinaire eetgek alleen in Rotterdam en verdwaal je soms in Amsterdam of ook wel eens daarbuiten? :)

Als je wat oplettender begrijpend had gelezen had je kunnen zien dat z'n laatste recensie ging over een restaurant in Amsterdam.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156983793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je wat oplettender begrijpend had gelezen had je kunnen zien dat z'n laatste recensie ging over een restaurant in Amsterdam.
Dat bedoelt hij denk ik ook met verdwaal je wel eens in Amsterdam. Hij wil weten of hij buiten die twee steden wel eens ergens eet.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 01:05:31 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156983921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:52 schreef bloodymary1 het volgende:

Dat bedoelt hij denk ik ook met verdwaal je wel eens in Amsterdam. Hij wil weten of hij buiten die twee steden wel eens ergens eet.
Behalve al die buitenlandse recensies en ander plekken waar ie ook al geweest is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156983967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 01:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Behalve al die buitenlandse recensies en ander plekken waar ie ook al geweest is?
Is niet mijn vraag. Ik vertaal alleen wat de vraag was.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 01:19:01 #231
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156984028
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Idem.
Kan dan achteraf nog wel commentaar erop leveren, maar bij voorbaat zonder te proeven, iets alleen op het uiterlijk terug sturen, doe ik niet en vind ik een belediging voor de kok.
Zonder te proeven terugsturen inderdaad :') Wat een kortzichtigheid.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  roze woensdag 21 oktober 2015 @ 01:26:30 #232
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_156984083
Dat gaat idd wel ver _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_156984661
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 23:37 schreef derLudolf het volgende:
Iwanus, kom je als culinaire eetgek alleen in Rotterdam en verdwaal je soms in Amsterdam of ook wel eens daarbuiten? :)

Toevallig eens wat over Hotel De Wereld geschreven in Wageningen? Ik ben d'r eigenlijk nooit verder gekomen dan bitterballen in de 'voorzaal'. Maar ziet er best goed uit
Hotel De Wereld ken ik natuurlijk wel maar nee,nog nooit wezen eten en eerlijkheidshalve lijkt mij dat nou niet een plek (op WWII historie na) waar je speciaal heengaat om culinair te genieten. Daarbij ligt het ook nog erg uit de route.

V.w.b. andere restaurants buiten Rotterdam is het maar net hoe de wind staat die dag ( of de dag van te voren) bij mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:11 schreef Bramito het volgende:
Je kon het niet laten om toch nog even wat negatiefs over Herman den Blijker te schrijven. _O- Die zit echt diep he?
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:19 schreef roos85 het volgende:

Herman is weer de sigaar
Nou...integendeel. Ik vertel alleen hoe de vork echt in de steel zit inzake zijn vriendschap vanaf dag 1 met de familie en zijn latere betrokkenheid. Daarnaast kennen wij elkaar al wat jaren en om dat even kort te illustreren (en nee ik ben niet zijn perschef)


Terwijl de tv camera's alles registreren,iedereen wordt weggehouden bij Herman,sta ik gewoon naast hem wat te schieten.(en mee te zuipen = Jopen bier)



De 'kale'staat wat te bereiden op het podium voor een uitverkochte zaal. Ik sta gewoon pal achter hem mee te koekeloeren.



Dames zijn maar wat verrukt dat de 'grote' Herman even uiteenzet hoe je e.e.a moet bereiden.. Ik sta weer pal achter hem mee te luisteren.Net een spook. :+


Nog 24 uur en dan


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2015 07:44:41 ]
pi_156985081
Iwanius ik vind dit trouwens wel echt het type restaurant waar jij heen gaat :http://www.pokpokny.com/ Ooit in een aflevering van bourdain gezien, schijnt echt authentiek eten uit Noord-Thailand te zijn.
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 08:28:58 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156985115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je wat oplettender begrijpend had gelezen had je kunnen zien dat z'n laatste recensie ging over een restaurant in Amsterdam.
Wat ik bedoel dat ie meestal in Rotterdam blijft eten en soms eens een uitstapje maakt Amsterdam maar verder nergens ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 08:34:00 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156985171
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 07:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hotel De Wereld ken ik natuurlijk wel maar nee,nog nooit wezen eten en eerlijkheidshalve lijkt mij dat nou niet een plek (op WWII historie na) waar je speciaal heengaat om culinair te genieten. Daarbij ligt het ook nog erg uit de route.


Aha, er zijn ook mensen die wel heel NL doorreizen voor restaurant met een Michelin ster :Y

Ik heb gister de menukaart es bekeken, eerlijk gezegd viel mij het nog mee wat eten er kost, het 'maandmenu' 3 gangen zit op ¤39,50
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156986120
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 07:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hotel De Wereld ken ik natuurlijk wel maar nee,nog nooit wezen eten en eerlijkheidshalve lijkt mij dat nou niet een plek (op WWII historie na) waar je speciaal heengaat om culinair te genieten. Daarbij ligt het ook nog erg uit de route.
Je kan er toch een keer een weekendje Veluwe van maken met Miep? Effe lekker weg uit die steenkolenlucht van de havens, maar de frisse bosgeur opsnuiven. Mooie herfstwandeling maken, en dan hongerig aanschuiven bij hotel de Wereld (vrijdagavond) en De kromme Dissel (zaterdagavond)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_156988647
Mensen, namen en rugnummers graag buiten dit openbare forum houden. Als Iwanius wil zeggen hoe -ie heet (er vanuit gaande dat hij niet echt Iwanius heet *) ) dan komt hij daar zelf wel mee.

Dank voor de medewerking luitjes! -x-

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-10-2015 13:27:58 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_156991982
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 09:46 schreef Gripper het volgende:

Je kan er toch een keer een weekendje Veluwe van maken met Miep? Effe lekker weg uit die steenkolenlucht van de havens, maar de frisse bosgeur opsnuiven. Mooie herfstwandeling maken, en dan hongerig aanschuiven bij hotel de Wereld (vrijdagavond) en De kromme Dissel (zaterdagavond)
Mooie suggesties die ik al af en toe doe.Ik zal het ook wat meer gaan doen gezien het veranderde weerklimaat de komende tijd aangezien ik een natuurmens ben van oudsher en herfstbladeren in bossen en die specifieke geuren altijd al facinerend heb gevonden. Probleem is dat niet iedereen in mijn omgeving van wandelingen in de natuur houd.

V.w.b. de inmiddels verdwenen ingevoerde namen in twee andere posts en die ik heus wel gezien heb.

Nee, lui ik ben niet mijnheer Reimers en ook niet Herman's voormalig compagnon David Crouwel. Zou ook raar zijn bij de laatste aangezien Herman en David alweer een behoorlijk tijd met elkaar gebrouilleerd zijn en ook besloten is dat beide partijen niks over elkaar zouden zeggen in de media. Nee, ik ben gewoon 'een kennis' zoals ik dat ook ben van die bolle. *)



Waar?




McDonalds's Hoogstraat
Hoogstraat 194
3011 PV Rotterdam

Wat at / dronk je?


© Metro Nieuws.
Zo wordtie gepresenteerd in de media deze Maestro burger die je in 2 maten kan bestellen. Let wel op als je het kleine of grote menu bestelt want de prijs van E 7,95 (kleine die ik had zonder saus) gaat omhoog als je mayo wilt of iets grotere patat of...je begrijpt het wel...



En zo in de realiteit als compleet (klein= E 7,95) maal met patat en alleen een cola.



De bijgeleverde 'boeren'patat. :') Ja hij is heel anders dan die vorige prefab dunne 'stokjes'wat voor papat moest doorgaan maar deze hebben optisch alleen wat weg van de patat zoals men dat bij Pimm's op de Coolsingel serveert alleen qua beet is het erg droevig gesteld. Slap en matigjes in smaak. Ze worden trouwens bij afkoeling binnen 10 min. al slap en leeg als een ballon die leegloopt..



De hamburger zelf. Vlees lijkt wel uit erg gemalen droog vlees te bestaan( gehakt-achtig?),dressing is een honing mostertsaus maar als geheel met o.a.de rode uien, kaasplakje en knapperige spek ertussen en natuurlijk de zachte sesambun allemaal best te behappen. Let op! Je krijgt er wel een ontzettende nadorst van de komende uren.



Zo..genoeg,mooven en tijd voor acclimatiseren in de buitenlucht met een nieuwe paffert.


Impressies / Op of aanmerkingen

Ehm... jah...wat moet ik ervan zeggen?

Nou...of deze nieuwe burger i.c.m. die nieuwe patat je sneller terug doet keren naar Mc Donalds?

:N Dat niet.

Wel vind ik dat deze burger best te doen is maar om nu te zeggen dat hij echt een grote indruk zal maken op het huidige standaard assortiment. Neu.... eventjes leuk maar daarna weer gewoon je bekende Big Mac of Quarter Pounder of Fish filet bestellen.

Cijfer
6,5
/ 10

En wat doe je daarna?



Aansluitend tijd voor acclimatiseren in de buitenlucht met een verse paffert en wat extra vocht

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2015 14:56:30 ]
  woensdag 21 oktober 2015 @ 14:29:22 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_156992073
Maarreh, wat voor hamburger is het nou precies? edit: ninja-edit van Iwanius zegt het al, de maestro-burger

En, heb je tips voor eten op Schiphol (Schengen-gebied). Mag daar weer iets naar binnen schuiven...

[ Bericht 35% gewijzigd door Blik op 21-10-2015 14:35:09 ]
pi_156992228
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:23 schreef Iwanius het volgende:

<verhaal>
Hela, de nieuwe Maestroburger! :D Ik wilde eigenlijk morgen ook even langs de McDonalds fietsen omdat ik het zo hilarisch vind dat ze een burger verkopen met 'saus van wilde mosterd' en 'aged cheddar' met 'boerenfriet' erbij *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_156993410
Dat je die troep van de MacPlek nog een 6,5 geeft! :{
  woensdag 21 oktober 2015 @ 15:49:24 #243
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156993694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Hela, de nieuwe Maestroburger! :D Ik wilde eigenlijk morgen ook even langs de McDonalds fietsen omdat ik het zo hilarisch vind dat ze een burger verkopen met 'saus van wilde mosterd' en 'aged cheddar' met 'boerenfriet' erbij *)
_O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156993719
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Hela, de nieuwe Maestroburger! :D Ik wilde eigenlijk morgen ook even langs de McDonalds fietsen omdat ik het zo hilarisch vind dat ze een burger verkopen met 'saus van wilde mosterd' en 'aged cheddar' met 'boerenfriet' erbij *)
Wilde mosterd, is dat mosterd die van je broodje springt als je niet oplet? :D
pi_156993752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:50 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Wilde mosterd, is dat mosterd die van je broodje springt als je niet oplet? :D
Vermoedelijk! :D
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:28:37 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156994501
Iwanus, geef jij de cijfers als absoluut cijfer of aangepast op het soort restaurant waar je eet?
Kortom, is een vreettent met een 7 net zo goed eten dan een michelin sterren tent met een 7, of is het een prijs/kwaliteit verhoudingscijfer.
Veel plezier in de grote appel trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:54:14 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_156995171
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Iwanus, geef jij de cijfers als absoluut cijfer of aangepast op het soort restaurant waar je eet?
Kortom, is een vreettent met een 7 net zo goed eten dan een michelin sterren tent met een 7, of is het een prijs/kwaliteit verhoudingscijfer.
Veel plezier in de grote appel trouwens
Ik mag hopen het laatste... :D
pi_156997840
Meh, ik kom er toch al bijna nooit. Maar ik hou het dus wel bij mn gewone Franse frietjes met gewone Mcfritessaus :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_156999728
Nou ik ga em zeker weten eens proberen want eindelijk hebben ze iets anders. Hoop wel dat de mayo echte mayo is, geen fritessaus.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_157000043
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou ik ga em zeker weten eens proberen want eindelijk hebben ze iets anders. Hoop wel dat de mayo echte mayo is, geen fritessaus.
Ik las in het mac-topic dat het Remia fritessaus is.

Daarom dus liever Mcsaus ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  woensdag 21 oktober 2015 @ 20:51:52 #251
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_157001239
Gatver de gatver, wat ziet die hamburger er vies uit. Dat is nou typisch iets dat ik terug zou sturen naar de keuken. Kruidentuintje zou ik daarentegen wel opeten *)

Gisteren in de Ballentent gegeten waar Iwanius (ook) niet zo enthousiast over was. De gehaktbal was goed te doen, maar de saus die ik er bij kreeg was volgens mij niet anders dan opgewarmde ketchup. Eh... apart. Gezellige tent, waar ik zeker nog eens zal terugkeren, maar niet om te eten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_157008883


Waar?


© Buik



Tai Wu (HK specialiteiten restaurant)
Mauritsweg 24-26
3012 JR Rotterdam

Wat at / dronk je?


Als begin de welbekende 'bing bing ab'genomen i.c.m. een pot thee,sui kau soep en licht gefrituurde pikante garnalen.



Opvolgend Pekingeend zonder bot verschillende soorten dimsum, pikante kippen(kraaien)pootjes en andere typische HK lekkernijen.


Impressies / Op of aanmerkingen

Ik ben al jaren een fan van de in mijn ogen beste HK chinees van Rotterdam,Tai Wu, die altijd vrij stabiel is in smaak en kwaliteit. Door de jaren heen heeft Tai Wu al zijn waarde meerdere keren bewezen en was zelfs even te zien in de film Fighting fish in 2004?

Onze laatste avond voor vertrek besloten we maar gewoon Tai Wu aan te doen en daar ons avondeten te nuttigen en werden andermaal niet teleurgesteld. Het was weer gewoon goed en lekker!

Cijfer?
7 1/2
/ 10

En daarna zeker gelijk naar huis voor een goede nachtrust?

:N
Na Tai Wu nog even voor een 'dessert' onze lievelingsnachtclub aan gedaan voor:


De welbekende cocktails bestaande uit o.a witte chocola en blanke rum, Heerlijk zoet zacht en romig en een prima afsluiter alvorens huiswaarts werd gekeerd voor de korte nachtrust.


Note: Ik hoop dat een ieder verder gezellig in mijn topic verder keuvelt tijdens mijn afwezigheid zodat deze vol is bij terugkeer en ik dan weer een nieuw topic kan openen.



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2015 06:08:07 ]
pi_157010701
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 01:02 schreef Iwanius het volgende:

Ik ben al jaren een fan van de in mijn ogen beste HK chinees van Rotterdam,Tai Wu, die altijd vrij stabiel is in smaak en kwaliteit. Door de jaren heen heeft Tai Wu al zijn waarde meerdere keren bewezen en was zelfs even te zien in de film Fighting fish in 2004?

Hihi, ik weet niet of dat een aanbeveling is hoor. ;) Ik weet nog dat er maar zo'n zesduizend mensen in totaal voor naar de bios zijn geweest, waaronder ik! :D Ik herinner me dat ik het enerzijds tof vond dat er een voor het eerst een martial arts-film van vaderlandse bodem was gemaakt, maar dat ik 'm wel hilaaaaarisch slecht vond. Ik heb later als geintje zelfs nog de DVD ervan kado gekregen, omdat ik zo vaak had verteld hoe slecht ik de film vond. :')

Naja, geheel offtopic dit, sorry :+ Ik wens je een heel goede reis en hartstikke veel plezier daar!
Let me see you stripped down to the bone
pi_157010730
Goede reis! Kijk uit naar eventuele reviews :)
Nait Soezn Moar Broezn
  donderdag 22 oktober 2015 @ 10:19:16 #255
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157011921
Ik ben een keer met collega's bij Tai Wu gaan eten. Dat was qua bediening echt dramatisch. :') Zal er nog eens 'los' gaan eten.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157012382
Volgens mij is slechte bediening wel een beetje Chinees restaurant eigen. Vind het bij de Lange Muur en voorheen Grand Palace net zo.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 11:20:01 #257
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157012952
Ja, maar dit bereikte wel ongehoorde dieptepunten. :') Ze konden de groep gewoon niet aan, hadden een beperkter menu moeten doen voor zo'n grote groep.

SanSan is de enige die dat echt goed doet. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 22 oktober 2015 @ 11:24:15 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157013036
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben een keer met collega's bij Tai Wu gaan eten. Dat was qua bediening echt dramatisch. :') Zal er nog eens 'los' gaan eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157045182
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:20 schreef Isegrim het volgende:
Ja, maar dit bereikte wel ongehoorde dieptepunten. :') Ze konden de groep gewoon niet aan, hadden een beperkter menu moeten doen voor zo'n grote groep.

SanSan is de enige die dat echt goed doet. :)
Was dinsdag bij FullMoon City en de bediening was heel leuk en spontaan. Moesten ff wachten op de drankjes maar was geen groot probleem. We waren met 15 man en alles was naar wens.

We reden langs de vegetarische snackbar. Toen keek ik er nog naar zo van 'zal dit lopen?' :D Zag toen 1 man binnen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_157070674
Ik gruwel trouwens van die witte rum chocola cocktails, dat lijken me erg zware bommen te zijn zo na het tafelen. Doe mij maar een likeurtje dan.

[ Bericht 42% gewijzigd door minilot op 26-10-2015 08:04:07 ]
pi_157105329
Gemuts opgeruimd. Onnnnnntopic nu! :) Heeft Iwanius eigenlijk al laten weten waar -ie in NY zoal gaat eten?
Let me see you stripped down to the bone
pi_157114295
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 08:03 schreef minilot het volgende:
Gemuts opgeruimd. Onnnnnntopic nu! :) Heeft Iwanius eigenlijk al laten weten waar -ie in NY zoal gaat eten?
Ik hoop dat ie ook gaat eten bij five guys in nyc en een review erover maakt :P
Als ik dat zo op youtube zie, dan moet dat echt een geweldige burger toko zijn.
pi_157125198
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:58 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ik hoop dat ie ook gaat eten bij five guys in nyc en een review erover maakt :P
Als ik dat zo op youtube zie, dan moet dat echt een geweldige burger toko zijn.
Die toko kan voor mij niet stuk! Waarom? erg lekkere burgers met veel opties om hem aan te passen. Verse producten! En het personeel was erg vriendelijk ( ik had mijn rugzak + paspoort per ongeluk laten liggen!) Gelukkig hadden ze hem meteen in genomen, nadat ik met de metro weg was en 3 blokken door het verkeer ben terug gerend hadden ze mijn tas gelukkig!
pi_157125463
We krijgen hier binnenkort five guys!

En Iwanius, als je dit leest; ga naar Stanton Social en neem daar de onion soup dumplings :9
Sowieso goed eten daar maar die dumplings staan ze om bekend. Apart, gaaf, cheeeeesy en zooo lekker O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_157128096
Ik ben wel benieuwd naar Momofuku.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:24:23 #266
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_157128519
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 07:07 schreef n0a het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar Momofuku.
David Chang _O_
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:27:49 #267
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_157128554
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:58 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ik hoop dat ie ook gaat eten bij five guys in nyc en een review erover maakt :P
Als ik dat zo op youtube zie, dan moet dat echt een geweldige burger toko zijn.
Five guys is inderdaad een leuke belevenis. Je kunt je burger helemaal naar wens laten maken (keuze uit een hele berg toppings), de wachtrij is afgebakend met grote jute zakken aardappels van een lokale boer, en op elke tafel staat een bakje doppinda's. Ik vraag me af of we in Nederland ook gratis refills kunnen gaan tappen uit een drankapparaat met tien keuzes op rij. Waarschijnlijk niet ;(
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_157137926


[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 27-10-2015 18:26:46 (Hou er nu eens over op.) ]
pi_157138027
TR gemacht.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:03:04 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157138030
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:27 schreef robdriessen het volgende:

[..]

aardappels van een lokale boer
In hartje New York? Dat ligt minstens 50 km weg dan :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157141835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:27 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Five guys is inderdaad een leuke belevenis. Je kunt je burger helemaal naar wens laten maken (keuze uit een hele berg toppings), de wachtrij is afgebakend met grote jute zakken aardappels van een lokale boer, en op elke tafel staat een bakje doppinda's. Ik vraag me af of we in Nederland ook gratis refills kunnen gaan tappen uit een drankapparaat met tien keuzes op rij. Waarschijnlijk niet ;(
Misschien wel, bij kfc in nederland hebben ze ook gratis refills. *O*
pi_157141855
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:14 schreef FutureFairytale het volgende:
We krijgen hier binnenkort five guys!

Waar is hier? Amsterdam ofzo?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:31:17 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157141948
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:28 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Misschien wel, bij kfc in nederland hebben ze ook gratis refills. *O*
Alsof je na 400mL nog meer van oplosmeuk wilt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157142012
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Alsof je na 400mL nog meer van oplosmeuk wilt :P
Jerrycan meenemen. Ben natuurlijk wel een echte Nederlander. :P
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:14:13 #275
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_157198654
Ik hoop dat hij Le Bernardin ook nog even aandoet. Eric Ripert O+
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_157199354
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:14 schreef robdriessen het volgende:
Eric Ripert
Check de aflevering van Antonie Boudain's Parts Unknown over Marseille. Erg leuk!
pi_157283087
:W alles wel mensen? Klein voorproefje als ik terug ben.


Als een veredelde Herman Den Blijker gewoon in de keuken staan naast de sous-chef om te zien hoe een van de andere koks
de gerechten bereidt alsof het doodnormaal is dat je als toerist in de keuken komt van een sterren-toko. |:(



Ergo...dat je gewoon als toerist in het magazijn waar alle wijnen of champagnes worden opgeslagen rondloopt. :')



Ja...en ook op deze befaamde plek waren we. Rara waar is dat deze decadente plek.



Een foto die ik vorige week schoot en een schitterend gezicht geeft op de stad die nooit slaapt.
  dinsdag 3 november 2015 @ 00:24:31 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157283476
^O^
Ik wacht de verhalen en recensies vol spanning af.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Miss SHO dinsdag 3 november 2015 @ 00:27:41 #279
22592 crew  Ole
pi_157283523
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 00:24 schreef golfer het volgende:
^O^
Ik wacht de verhalen en recensies vol spanning af.
ik ook! >:O *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_157284472
Ik wacht op je, Iwanius.
Make my day!
pi_157284604
^O^ Nice ^O^
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:28:50 #282
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_157288359
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 00:24 schreef golfer het volgende:
^O^
Ik wacht de verhalen en recensies vol spanning af.
^O^
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_157467592
Oh zin in! Waar blijven de verhalen en foto's? Ik wil ook weer naar New York...
  donderdag 12 november 2015 @ 15:36:24 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157492902
Wanneer ben je terug?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157498113
quote:
5s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:36 schreef golfer het volgende:
Wanneer ben je terug?
Ja, duurt lang. Best wel saai in CUL zonder Iwanius. :(
pi_157505029
Iwanius wacht gewoon tot dit topic vol is, om straks de moeder aller OP´s te maken. Dus gewoon door blijven posten hier :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 00:30:22 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157505089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:25 schreef silverhill het volgende:
Iwanius wacht gewoon tot dit topic vol is, om straks de moeder aller OP´s te maken. Dus gewoon door blijven posten hier :P
Hij is natuurlijk al lang weer thuis en heeft al z'n "verzonnen" recensies al lang klaar staan, maar voert de spanning op. *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157514228
Hopelijk heeft Iwa gewoon een paar modaalmaandsalarissen er doorheen gedraaid daar _O_ Kan die mrt nog wat lekker lopen huilen _O_
pi_157604192
quote:
5s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:36 schreef golfer het volgende:
Wanneer ben je terug?
:s)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:25 schreef silverhill het volgende:
Iwanius wacht gewoon tot dit topic vol is, om straks de moeder aller OP´s te maken. Dus gewoon door blijven posten hier :P
Heel goed want nog wat kleine aanpassingen en dan is m'n korte samenvatting van The Big Apple wel klaar om te lezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:21 schreef Accursius het volgende:
Hopelijk heeft Iwa gewoon een paar modaalmaandsalarissen er doorheen gedraaid daar _O_ Kan die mrt nog wat lekker lopen huilen _O_
Valt wel mee denk ik? Ik vond het eigenlijk allemaal een beetje tegenvallen i.v.g. de sterren-kwaliteit in Nederland.
I.i.g. waren de prijzen qua drank niveau Monte je weet wel.(belachelijk) We hebben daarom ook minder 'sterren'
aangedaan dan de bedoeling was want schijnbaar zijn wij in Nederland (of voor mij part Europa) wel een betere
prijs-kwaliteit gewend i.v.g. met de yanks.

Leuk om trouwens in een vorige reactie te lezen dat een fokker een sterren-toko alvast goed heeft geraden!
Die foto's van het magazijn en waar ik in de keuken sta naast de sous-chef is ook daar geschoten.

Ik heb trouwens niet alles wat ik wilde bezocht zoals de Trump Tower of The Apple store (glazen) of sommige
culinaire zaken die door o.a.FFT werd aanbevolen.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:47 schreef gargamelnl het volgende:

Ja, duurt lang. Best wel saai in CUL zonder Iwanius. :(
Ik las net even wat SC's terug en zag dat een 'oude' fokster (1 die al jaren op FOK! vertoeft) te maken had met
huiselijk geweld, dus lijkt mij dat verre van saai. Daarnaast zag ik ook foto's van een gezellige meet.

We hebben trouwens ook London even aangedaan voorrrrr! O-) :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 18:32:08 ]
  maandag 16 november 2015 @ 18:15:58 #290
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157604259
Jaaaaa daar ben je *O* ! Leuk gehad en genoten hoop ik!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 18:21:28 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157604399
Ik ben benieuwd!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 18:22:05 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157604422
Nog even een reactie zodat ie sneller vol is...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157604584
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 18:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:s)

[..]

Heel goed want nog wat kleine aanpassingen en dan is m'n korte samenvatting van The Big Apple wel klaar om te lezen.

[..]

Valt wel mee denk ik? Ik vond het eigenlijk allemaal een beetje tegenvallen i.v.g. de sterren-kwaliteit in Nederland.I.i.g. waren de prijzen qua drank niveau Monte je weet wel.(belachelijk) We hebben daarom ook minder 'sterren'aangedaan dan de bedoeling was want schijnbaar zijn wij in Nederland of voor mij part Europa wel een betere prijs-kwaliteit gewend i.v.g. met de yanks.

Leuk om trouwens in een vorige reactie te lezen dat een fokker (Rob) een sterren-toko alvast goed heeft geraden! Die foto's van het magazijn en waar ik in de keuken sta naast de sous-chef is ook daar geschoten.

Ik heb trouwens niet alles wat ik wilde bezocht zoals de Trump Tower of The Apple store (glazen) of sommige culinaire zaken die door o.a.FFT werd aanbevolen.

[..]

Ik las net even wat SC's terug en zag dat een 'oude' fokster (1 die al jaren op FOK! vertoeft) te maken had met huiselijk geweld, dus lijkt mij dat verre van saai. Daarnaast zag ik ook foto's van een gezellige meet.
De Apple store is niks speciaal van binnen, de buitenkant/trap is het enige bijzondere! New York is gewoon te groot om alles wat je wil in 1x te zien, ben benieuwd naar het verslag! En hopelijk ontbreken de hotdogs op cony island niet! :7
pi_157604767
Hebben we ook gemist. Maar wel hotdogs ergens anders gegeten. Wat zeg ik: De eerste dag zaten we al aan de hotdogs na geland te zijn,ingecheckt en TS op.

quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 18:15 schreef houdjemond het volgende:
Jaaaaa daar ben je *O* ! Leuk gehad en genoten hoop ik!
Ja, wel genoten maar op culinair niveau heb ik gemerkt dat wij in Nederland echt verwend zijn en de Amerikanen eigenlijk in de basis qua smaken en smaakcombinaties gemiddeld genomen niks weten. Die gaan uiteten en worden dan gaga en alles is "amazing" omdat ze in een sterren-toko zitten. Nou...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 18:35:56 ]
  maandag 16 november 2015 @ 18:37:36 #295
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157604835
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 18:34 schreef Iwanius het volgende:

Ja, wel genoten maar op culinair niveau heb ik gemerkt dat wij in Nederland echt verwend zijn en de Amerikanen eigenlijk in de basis qua smaken en smaakcombinaties gemiddeld genomen niks weten. Die gaan uiteten en worden dan gaga en alles is "amazing" omdat ze in een sterren-toko zitten. Nou...
Uiterlijkheden zijn daar belangrijker dan kwaliteit en smaak?

Oh, trouwens wb.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157605383
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 18:34 schreef Iwanius het volgende:
Ja, wel genoten maar op culinair niveau heb ik gemerkt dat wij in Nederland echt verwend zijn en de Amerikanen eigenlijk in de basis qua smaken en smaakcombinaties gemiddeld genomen niks weten. Die gaan uiteten en worden dan gaga en alles is "amazing" omdat ze in een sterren-toko zitten. Nou...
Ja, die praten graag in superlatieven. Dus volgens mij is 'amazing' inmiddels 'het is wel ok' 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Miss SHO maandag 16 november 2015 @ 19:10:16 #297
22592 crew  Ole
pi_157605655
Weebee Iwanius *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_157605666
Thanks Ole!

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:37 schreef golfer het volgende:

Uiterlijkheden zijn daar belangrijker dan kwaliteit en smaak?

Oh, trouwens wb.
Ja...voor ons (algemene zin en dan fokkers in CUL) zou een eendenborst met groenvoer zijn zoals die is. Voor de gemiddelde restaurantbezoeker daar in NYC een "amazing"stuk eendenborst alsof het een unicum is dat men dat voorgeschoteld krijgt. Hoorde ook heel vaak "did you taste that...wow...such an amazing taste" terwijl wij hetzelfde gerecht hadden en dan zoiets hadden van..."bwah = niets bijzonders wat je bij wijze van zelf ook thuis kan maken."

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:00 schreef Isabeau het volgende:

Ja, die praten graag in superlatieven. Dus volgens mij is 'amazing' inmiddels 'het is wel ok' 8-)
Nee, voor hun is amazing geweldig,super,best of the best. |:(

Nou mensen nog 3 posts en dan....From Rotterdam to NYC to London. :s)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 19:17:33 ]
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 november 2015 @ 19:14:02 #299
206731 Mortaxx
Doomer
pi_157605750
3!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157605847
2 burgers! en een grote cola!
pi_157605862
:W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')