abonnement Unibet Coolblue
pi_156227669
Noemen ze dit een oogstfeest? :')

Wat een treurige bende. Ziet er meer uit als een verkapte eetmanifestatie dan een oogstfeest.
Die 5 tractors maken ook niet veel goed.

Is er daar uberhaupt iets geoogst? :')
pi_156228140
Bijna RobinOok en Iwanius tegen het lijf gelopen!
Hoogtepunt was toch wel de "Potato Gun" van de Speelfabriek waar kids voor 2 euro een pieper uit een buis mochten schieten, door een raster en via een schans een kleine frietpan in. _O_
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zaterdag 19 september 2015 @ 20:56:56 #228
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156228203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:54 schreef robdriessen het volgende:
Bijna RobinOok en Iwanius tegen het lijf gelopen!
Hoogtepunt was toch wel de "Potato Gun" van de Speelfabriek waar kids voor 2 euro een pieper uit een buis mochten schieten, door een raster en via een schans een kleine frietpan in. _O_
Oh, dat is wel leuk. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156237025
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:34 schreef Iwanius het volgende:

[ afbeelding ]
Nog een Kookpunt stand waarmen met een eigen gemaakt licht beslag blaadjes serveert met erbij een lichte yogurt-mayo saus die erg lekker was.


[ afbeelding ]
Erg lekker ook zonder de yogurt-mayo!

Dit was geen Kookpunt stand hoor. Ik had de kip tandoori met die pittige aardappelen. :9 De kip was iets te vochtig naar mijn smaak, maar wel lekker.

Ze zijn van http://www.mamashireen.nl
pi_156238029
Die Caramel van Caramelz is wel lekker :)

Maar te duur voor wat het is vind ik ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 20 september 2015 @ 12:42:45 #231
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156239118
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:44 schreef Aphrodyte het volgende:
Die Caramel van Caramelz is wel lekker :)

Maar te duur voor wat het is vind ik ;)
Die is schandalig lekker ja. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156240742
Daar heb ik ook 3 potjes van staan. :9 Lekker, inderdaad wel duur.
pi_156244202
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:08 schreef Tem het volgende:
Rotterdamsekost is ook dit weekend, zijn daar nog mensen geweest?
Ik wilde wel maar kreeg berichten door dat het helemaal niks bijzonders was dan een zoveelste eetgebeuren waar bekende toko's (kijk maar naar de deelnemende restaurants en winkeltjes) andermaal poogden met bestaande gerechten nieuwe klandizie aan te trekken maar deze dan in proeverij formaat aan te bieden (niks krijgen voor de hoofdprijs) onder de noemer van "bijzondere smaakvolle gerechten."

Daarbij moest je betalen om binnen te komen naast wat je betaalt voor al die kleine mini-hapjes die men daar serveert. Ik blijf en vind dit altijd een geldklopperij van de eerste orde!

Ik had er dus niks te zoeken en als je een gelouterde foodie bent ( of CUL fanaat) dan bezoek je als je echt speciale gerechten wilt proeven zo een Foodtruck Festival zoals die op het Noordplein in Rotterdam waarover ik dan eerder schreef.



Waar?

© Yelp


© Thai & Co




Thai & Co
Haarlemmerstraat 54 hs
1013ES Amsterdam

Wat at / dronk je?


Van links naar rechts: Tom Yam Koeng, gestoomde garnalen in knoflook i.c.m.een Lee Kum Kee oestersaus (op verzoek bereid) en links boven garnalensalade en totslot een biertje en witte rijst.


Impressies / Op of aanmerkingen

Amsterdam heeft in mijn ogen altijd meer en betere Thaise zaken gehad dan Rotterdam en deze valt er ook onder. Ambiance simpel doch eenvoudig maar eten is hier altijd goed! De prijs-kwaliteit is ook netjes. En met een meer dan tevreden gevoel weggegaan.

Cijfer

8
/ 10



Waar?


© Velvetescape



© P-Plus




Samhoudplaces
Oosterdokskade 5
1011AD Amsterdam

Zo zo. Amsterdam onveilig maken op culinair gebied?

:')

Wat at je?


Pita? broodjes met o.a. Peking eend,komkommer,rettich i.c.m. een zwarte bonensaus.
Zoals de engelsen zeggen: "To die for" Wat een smaaksensatie!



Het ziet er doodsimpel uit aan de buitenkant en saai maar was dat niet!

Tomeato Burger (= signatuur gerecht!) Hij lijkt op een cheeseburger. En smaakt als vlees. Maar ‘het vlees’ is gemaakt van pure tomaat, aangemaakt met broodkruimels, eierdooiers en kruiden en geserveerd met patat, mayonaise en ketchup. Heerlijk!


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja...in 1 woord: Geweldig! Echt geweldig! Dit zijn duidelijk liefhebbers van smaken en smaakcombinatie en die zich met hart en ziel hiervoor inzetten. En dan heb ik niet eens (volgens mij) hun beste gerechten genomen.

Maarre...ho! Je hebt net bij een Thai uitgebreid gegeten. En dan nu hier weer zitten happen?


Nou uitgebreid....

Gewoon standaard voorafje, een hoofdgerecht en een salade. Niet echt zwaar tafelen lijkt mij. Ik ben nadien aan de wandel gegaan,je verliest dan e.e.a. en ik kreeg weer een beetje trek en herrinnerde mij deze toko Samhoudplaces en zie daar: Even naar binnenlopen als je toch in de buurt ben.

Nou...dus je komt hier (snel) terug? En welk cijfer geef je ervoor?

:Y

Cijfer

9,5
/ 10
(10 uit 10 eigenlijk maar de patat devalueert het iets i.c.m. de burger.)


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 02:08:05 ]
pi_156245371
quote:
2s.gif Op zondag 20 september 2015 15:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik wilde wel maar kreeg berichten door dat het helemaal niks bijzonders was dan een zoveelste eetgebeuren waar bekende toko's (kijk maar naar de deelnemende restaurants en winkeltjes) andermaal poogden met bestaande gerechten nieuwe klandizie aan te trekken maar deze dan in proeverij formaat aan te bieden (niks krijgen voor de hoofdprijs) onder de noemer van "bijzondere smaakvolle gerechten."

Daarbij moest je betalen om binnen te komen naast wat je betaalt voor al die kleine mini-hapjes die men daar serveert. Ik blijf en vind dit altijd een geldklopperij van de eerste orde!

Ik had er dus niks te zoeken en als je een gelouterde foodie bent ( of CUL fanaat) dan bezoek je als je echt speciale gerechten wilt proeven zo een Foodtruck Festival zoals die op het Noordplein in Rotterdam waarover ik dan eerder schreef.

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ] © Yelp

[ afbeelding ]
© Thai & Co


[ afbeelding ]

Thai & Co
Haarlemmerstraat 54 hs
1013ES Amsterdam

Wat at / dronk je?

[ afbeelding ]
Van links naar rechts: Tom Yam Koeng, gestoomde garnalen in knoflook i.c.m.een Lee Kum Kee oestersaus (op verzoek bereid) en links boven garnalensalade en totslot een biertje en witte rijst.


Impressies / Op of aanmerkingen

Amsterdam heeft in mijn ogen altijd meer en betere Thaise zaken gehad dan Rotterdam en deze valt er ook onder. Ambiance simpel doch eenvoudig maar eten is hier altijd goed! De prijs-kwaliteit is ook netjes. En met een meer dan tevreden gevoel weggegaan.

Cijfer

8
/ 10

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]
© Velvetescape


[ afbeelding ]
© P-Plus


[ afbeelding ]

Samhoudplaces
Oosterdokskade 5
1011AD Amsterdam

Zo zo. Amsterdam onveilig maken op culinair gebied?

:')

Wat at je?

[ afbeelding ]
Pita broodjes met o.a. Peking eend,komkommer,rettich i.c.m. een zwarte bonensaus.
Zoals de engelsen zeggen: "To die for" Wat een smaaksensatie!


[ afbeelding ]
Het ziet er doodsimpel uit aan de buitenkant en saai maar was dat niet!

Tomeato Burger (= signatuur gerecht!) Hij lijkt op een cheeseburger. En smaakt als vlees. Maar ‘het vlees’ is gemaakt van pure tomaat, aangemaakt met broodkruimels, eierdooiers en kruiden en geserveerd met patat, mayonaise en ketchup. Heerlijk!


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja...in 1 woord: Geweldig! Echt geweldig! Dit zijn duidelijk liefhebbers van smaken en smaakcombinatie en die zich met hart en ziel hiervoor inzetten. En dan heb ik niet eens (volgens mij) hun beste gerechten genomen.

Maarre...ho! Je hebt net bij een Thai uitgebreid gegeten. En dan nu hier weer zitten happen?


Nou uitgebreid....

Gewoon standaard voorafje, een hoofdgerecht en een salade. Niet echt zwaar tafelen lijkt mij. Ik ben nadien aan de wandel gegaan,je verliest dan e.e.a. en ik kreeg weer een beetje trek en herrinnerde mij deze toko Samhoudplaces en zie daar: Even naar binnenlopen als je toch in de buurt ben.

Nou...dus je komt hier (snel) terug? En welk cijfer geef je ervoor?

:Y

Cijfer

9,5
/ 10
(10 uit 10 eigenlijk maar de patat devalueert het iets i.c.m. de burger.)

Doe mij die broodjes eend maar :P krijg er honger van!
pi_156245440
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 september 2015 20:51 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]
© Rrollend Foodtruck Festival Rotterdam-Noordplein.


[ afbeelding ]
Entree met gelijk links ( je ziet er al een stukje van) 1 vd beste ( zo niet de beste als het ribs betreft!) stands voor BBQ ribs en burgers. Naam? Voldaan!


FYI:

Ik zet in volgorde de in mijn ogen beste Foodtrucks qua eten en eventueel drinken. M.a.w de Foodtrucks die je geld meer dan waard zijn. Beginnende met (alles afwegende) de nummer 1 Foodtruck van het Festival dat nog tot nog morgen duurt en waar je echt langs moet gaan als je van lekker eten houdt. Neem wel geld mee want goedkoop is het niet!

Wat at / dronk je?

Nr.1
[ afbeelding ]
Voldaan!BBQ in volle glorie en dit is gelijk een hele goede binnenkomer qua vlees! als je het terrein opkomt. Hier moet je gewoon stoppen en bestellen vooral omdat de geuren van het vlees je gewoon verleiden..


[ afbeelding ]
En zo wordt alles bereidt


[ afbeelding ]
"Oh yess...come to papa." Dit is zoals ribs eruit behoren te zien Holy 'hipster/hype' Smoke!


[ afbeelding ]
Boeja! Portie overheerlijke ribs waarbij je na afloop nog de marinade van je vingers aflikt. Het sausje(ook lekker) heb je niet eens nodig. Dit doet mij denken aan mijn vleeservaringen op BBQ gebied in de staat Texas USA!


[ afbeelding ]
Oh ja..ik had ook nog een hamburger. Zalig,uitstekend hamburgervlees,goede opmaak maar kan echt niet op tegen die ribs!


Nr.2
[ afbeelding ]
Als je bij Voldaan BBQ staat,omdraaien naar links (rechts van de ingang van het terrein dus) en dan zie je aan de overkant in de lijn van waar je staat deze rode truck. Oversteken om overheerlijke lambsbout uit New Zealand te bestellen want die is "to die for!"


[ afbeelding ]
Die vragen om te worden opgegeten.


[ afbeelding ]
De gesneden stukken die op de gril gaan voor Ome Iwanius.Prachtig vlees!


[ afbeelding ]
"Tast toe Iwanius" met een glaasje watermeloensap dat er prima bij past. Heeeerlijk!


[ afbeelding ]
Loopt terug naar Voldaan BBQ en loop naar de volgende Foodtruck ( met al die reis-stempels) die heerlijke Aziatische gerechten heeft onder de naam: Sublime


[ afbeelding ]
Oh...het broodje met krokante spicy kip Malaysian style en deze frisse spicy rice noodle salade met varkensvlees. Heerlijk!


[ afbeelding ]
Deze stand is naast Sublime gelegen als je even wat fris wilt hebben en wat Ome Iwanius dus maar deed want...tis tenslotte..


[ afbeelding ]
Lekker fris die Mojito. Op naar de volgende Foodtruck!


Nr.3

[ afbeelding ]
Hier moet je zijn voor m.i.de beste burger qua smaak,structuur en samenstelling van het hele Foodtruck Festival. Je kan al zien op de foto waar deze stand is. Als je van de cocktails komt,even doorlopen tot je bijna bij de hoek komt waar een Surinaamse stand in een hoek staat, en dan naar rechts afslaan.


[ afbeelding ]
Angus beef met gekarameliseerde uien. Werkelijk zaaalig burgertje! Zou nog zo 1 willen bestellen maar er liggen nog zoveel Foodtrucks in het verschiet dat ik dat beter kan laten..


[ afbeelding ]
De stand met alles op eendgebied.( zie eend op het dak) Toppertje met de gril maar met frituur minder.(= bitterballen,loempia's met eend gevuld)


[ afbeelding ]
Het stond al klaar voor mij terwijl ik een foto nam. Toen dat gedaan was van alles 1 hap genomen en de rest laten staan voorrrrrr...


[ afbeelding ]
Heeeeerlijk!


[ afbeelding ]
Roaming Panda stand met...nou ja,kijk zelf maar.


[ afbeelding ]
Maak het geheel vettiger i.c.m. wat andere calorie rijke ingredienten en je hebt een "sloppy joe"


[ afbeelding ]
Even een pitstop maken voor een sapje want al dit vlees maakt dorstig. Werd een kokosnoot.Mwah...ging wel.


[ afbeelding ]
Deze stand is ergens achter gelegen en een beetje kaal maar heeft overheerlijke broodjes varkensvlees.


[ afbeelding ]
Oh....veredelde comfortfood. Heerlijk!


[ afbeelding ]
Fresh 'n Taste Foodtruck.


[ afbeelding ]
Thai-Fushion burger.Ging wel en dus de minst lekkere burger die ik tot dusver ben tegengekomen. Beetje het gevoel van " Gooi een stuk ananas op een stuk hamburgervlees en noem het dan gelijk een Hawaii burger"


[ afbeelding ]
De enige Foodtruck die zich "Queen of NYC"noemt en...een eigentijdjes "Sloppy Joe"burger bereidt!


[ afbeelding ]
"Tast toe Iwanius" Prima samenstelling,gehakt heerlijk,saus ook prima maar miste toch de paprika erin en het kleine beetje 'greasy'gevoel dat ik ken uit mijn tijd in de USA. Desondanks erg lekker!


[ afbeelding ]
Carte Blanche wagen met volgens zegge de lekkerste broodjes Buikspek.


[ afbeelding ]
"Tast toe Iwanius"


[ afbeelding ]
Lekker! MAAR volgende keer liever geen Turks brood hiervoor gebruiken. Past er niet bij.


[ afbeelding ]
Volgens zegge de beste ballen gehakt van het Festival. Nou...hij was de enige en dan ben je algauw "de beste". :D Vergelijk ik ze met hoe ik ze zelf bereidt dan zeg ik: Mwah...niet slecht maar absoluut niet beter laat staan goed.


[ afbeelding ]
"Tast toe Iwanius" en volgende keer gewoon die knoflook saus (remia?) weglaten!


[ afbeelding ]
Ik heb zo te zien volgers die mijn "Heeeerlijk" ook gebruiken. En met al die Twitter kreten zoals nomnomnom maken dat deze stand wel apart is. I.i.g. erg schreeuwerig.


[ afbeelding ]
Tja..niet echt netjes om je eten van de vorige stand ( Meat district) even bij haar op de toonbank te leggen terwijl jij een foto maakt. I.i.g. heeft ze wel al mijn hotdog geprepareerd met mostert en KETCHUP! en zuurkool uit een pak.(proefde ik)


[ afbeelding ]
De hotdog van dichtbij.


[ afbeelding ]
Het lijkt op een ice-cream truck maar dat is het niet. Beter: Dessert truck met als voornaamste ingredient: Gin!


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Frisse ijsbolletjes met gin erin i.c.m. verse aardbeien,choco en o.a.zelf bereide slagroom.


[ afbeelding ]
Dit ei vindt je als je binnenkomt en langs Voldaan BBQ,Home made cocktails en Sublime loopt.


[ afbeelding ]
Dit wordt er ook verkocht


[ afbeelding ]
"Tast toe iwanius" Deze eigen gemaakte Mexicaanse stoofschotel. Prima te doen maar miste wel zout waardoor het een beetje flauw aandeed.Men verkoopt er ook saoto soep maar daar kan je beter niet aan beginnen.


[ afbeelding ]
Tja...wat moet je hier van zeggen: Apart!


[ afbeelding ]
De 'insecten' zijn verwerkt in de saus onderin als vegetatie volgens zegge.


[ afbeelding ]
En zo ziet het er geprepareerd en voor de verkoop uit.


[ afbeelding ]
En daar is ook weer de champagnebus met zijn belachelijke prijzen voor bocht.


[ afbeelding ]
Castellane... :') Verkoop dan Mercier nep bubbel van Appie Heijn.


[ afbeelding ]
Hoe durf je deze prijzen te vragen en ook nog voor lauwe bubbels gek!


[ afbeelding ]
En voor de kids was er een reizend Theatertje!


Impressies / Op of aanmerkingen

Leuk en interessant eet Festival voor de ware liefhebber.

Ik vind het enige bezwaar dat het wel erg prijzig is en al hoewel ik hier alleen de beste Foodtrucks ( of voor mij part minst slechtste) heb gerecenseerd waren er nog andere stands/trucks met drank en eten die je wel vaker bij allerlei Festivals ziet opduiken en dan vaak ook nog hetzelfde assortiment opvoeren zoals:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en de stand van Heineken.

Nawoord?

Ik raad een ieder ook aan om morgen,zondag,ongeacht het weer even een kijkje te gaan nemen want ben je een echte CUL fanaat dan is het leuk dit Festival voor dit jaar even te bezoeken en je voordeel ermee te doen op eetgebied. Ik ben alles afwegende er met een plezierig gevoel weggegaan en wat centjes armer maar...that's life. :7

Cijfer

8
/ 10
Ziet er veel beter uit dan Rrollend Groningen, in de zomer maanden keer geweest en vond het daar toch zwaar tegenvallen! Drinken was toen heineken bier.. Geen andere exotisch biertje te krijgen. En het eten kwam niet veel verder dan hamburgers of tapas..
pi_156246171
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef mytec het volgende:

[..]

Doe mij die broodjes eend maar :P krijg er honger van!
Buns zien er inderdaad goed uit, wellicht maar een keertje langs als ik in Amsterdam ben :D.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_156247451
Zijn het geen Chinese steamed buns die ook even gebakken zijn?
  zondag 20 september 2015 @ 17:53:20 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156247635
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 17:43 schreef n0a het volgende:
Zijn het geen Chinese steamed buns die ook even gebakken zijn?
Dat zijn het inderdaad en de zaak heet &Samhoud Places.
Is van Moshik Roth die vroeger hier in ons dorp 2 sterren bij elkaar kookte in het Brouwerskolkje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156248295
''Gewoon standaard voorafje, een hoofdgerecht en een salade. Niet echt zwaar tafelen lijkt mij. Ik ben nadien aan de wandel gegaan,je verliest dan e.e.a. en ik kreeg weer een beetje trek en herrinnerde mij deze toko Samhoudplaces en zie daar: Even naar binnenlopen als je toch in de buurt ben.''

dan hebben wij een hele andere definitie van zwaar tafelen :X
pi_156262461


Waar?


© Metronieuws



© Open Rotterdam




Asian Glories
Leeuwenstraat 15
3011 AL Rotterdam, Nederland

Wat at / dronk je?


Bekende "ping ping ab"dat voor geen meter smaakte. Eend was te vet op de korst en ook niet krokant van buiten. Tevens uitgedroogd van binnen,hoisinsaus leek nergens op (= proefde je amper en smaakte naar choco-pasta) en de wraps hadden een taaie smaak en plakte teveel in je mond waardoor het leek alsof je een sompig geheel in je mond had.



Sui Kau soep was een aanfluiting. Bouillon veel te zout (uitgeschoten met de sojasaus?),te donker en de sui kau dimsum was duidelijk uit een pak, niet in water gekookt/gestoomd maar ontdooit in een oventje. Teruggestuurd!



Van boven naar beneden en van links naar rechts tot de soep: Gefrituurde dimsum plateau die nergens naar smaakte en vlak was. Daarnaast tonijn met wasabi-gember, sojasaus en wasabi nootjes. Tja...zo dun gesneden dat ik er doorheen kon kijken maarrrr... was te eten.Daaronder rechts de gestoomde mini-dimsums (of waren ze gekrompen?) die van ellende uit elkaar vielen als je ze wilde oppakken en totslot daarnaast links een zachte schil krab wrap in ijsbergsla met zeewier en sesam. Ook een complete aanfluiting.

Man,man man. Wat is dit slecht en dan echt slecht met een grote S!



Van links naar rechts: Krokante beefreepjes met Mandarijn saus en sesam. Daarnaast in het midden zoetzure iberico varkensvlees in een krokant laagje en totslot rechts entrecot van een Nederlandse melkkoe ( 7 weken gerijpt) met een sojasaus en groenten.

Krokante beefreepjes waren zo taai als wat en verre van krokant. De Iberico varkenshaas in een krokantlaagje was een doodgewone en slecht bereide Ku lo yuk die standaard in de Cantonese keuken is te verkrijgen. En de entrecot van een Nederlandse melkkoe was sappig en mals maar had verder weinig smaak.


Impressies / Op of Aanmerkingen

Dit was gewoon slecht! Echt bar en bar slecht!

Oh jee. Nou schiet maar los want dit klinkt echt als iemand die behoorlijk pissed off is.

Al het eten was smaakloos,slecht bereidt en gewoonweg niet lekker. Ik heb onder de geplaatste foto's al duidelijk gemaakt wat er aan scheelt en ik vind het eerlijkheidshalve een schande dat anno 2015 Asian Glories in de tien jaar dat ik er niet meer kwam geen enkele vooruitgang heeft geboekt inzake de kwaliteit van diens Cantonese gerechten.

Integendeel ik vind het zelfs achteruit gegaan in kwaliteit (Hollandse smaak aangepast!) en ik kan zo 5 verschillende Chinese ( all you can eat zelfs) restaurants in Rotterdam aanwijzen die niet eens een specialiteiten restaurant zijn en qua smaak en kwaliteit Asian Glories met gemak evenaren dan wel overtreffen hoe vaak men via bevriende media (waaronder Herman den Blijker) met droge ogen durven te beweren dat het allemaal nog steeds zo geweldig is. Het is gewoon bar slecht PUNT

Wat voor publiek zat er?

Het zondag 'autochtone' Nederlands publiek uit Hilligersberg en omstreken die zijn jenever en biertje wil hebben en iets van Aziatisch zoals ze al eeuwen gewend zijn af te halen bij elke zondagchinees.

Dus geen enkele Aziaat of iets Aziatisch als gast?

:N Allemaal 'melkflessen'...

Heb je Kevin ( zoon van Jenny Loh) nog gezien?

Nee, die was er niet want die was bij Rotterdamsekost.

Normaal vertel je nooit wat je gegeten hebt koste. Nu ook niet?

Jawel. Met 4 frisdrankjes in totaal koste mij dit 150 euro!. Weggegooid geld!

Cijfer?

3
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2015 00:39:12 ]
pi_156262525
quote:
4s.gif Op maandag 21 september 2015 01:31 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/jJp06G0vVPwJrj-mx07-2tuI-ro=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)94168.jpg]afbeelding[/url] ]
© Metronieuws


[ afbeelding ]
© Open Rotterdam


[ afbeelding ]

Asian Glories
Leeuwenstraat 15
3011 AL Rotterdam, Nederland

Wat at / dronk je?

[ afbeelding ]
Bekende "ping ping ab"dat voor geen meter smaakte. Eend was te vet op de korst en ook niet krokant van buiten. Tevens uitgedroogd van binnen,hoisinsaus leek nergens op (= proefde je amper en smaakte naar choco-pasta) en de wraps hadden een taaie smaak en plakte teveel in je mond waardoor het leek alsof je een sompig geheel in je mond had.


[ afbeelding ]
Sui Kau soep was een aanfluiting. Bouillon veel te zout (uitgeschoten met de sojasaus?),te donker en de sui kau dimsum was duidelijk uit een pak, niet gestoomd en ontdooit in een oventje. Teruggestuurd!


[ afbeelding ]
Van boven naar beneden en van links naar rechts tot de soep: Gefrituurde dimsum plateau die nergens naar smaakte en vlak was. Daarnaast tonijn met wasabi-gember, sojasaus en wasabi nootjes. Daaronder rechts de gestoomde mini-dimsums (of waren ze gekrompen?) en totslot daarnaast links een zachte schil krab wrap in ijsbergsla met zeewier en sesam.

"Zachte schil? Het was gewoon gefrituurd! Man,man man. Wat is dit slecht en dan echt slecht met een grote S!


[ afbeelding ]
Van links naar rechts: Krokante beefreepjes met Mandarijn saus en sesam. Daarnaast in het midden zoetzure iberico varkensvlees in een krokant laagje en totslot rechts entrecot van een Nederlandse melkkoe ( 7 weken gerijpt) met een sojasaus en groenten.

Krokante beefreepjes waren zo taai als wat en verre van krokant. De Iberico varkenshaas in een krokantlaagje was een doodgewone en slecht bereide Ku lo yuk die standaard in de Cantonese keuken is te verkrijgen. En de entrecot van een Nederlandse melkkoe was sappig en mals maar had verder weinig smaak.


Impressies / Op of Aanmerkingen

Dit was gewoon slecht! Echt bar en bar slecht!

Oh jee. Nou schiet maar los want dit klinkt echt als iemand die behoorlijk pissed off is.

Al het eten was smaakloos,slecht bereidt en gewoonweg niet lekker. Ik heb onder de geplaatste foto's al duidelijk gemaakt wat er aan scheelt en ik vind het eerlijkheidshalve een schande dat anno 2015 Asian Glories in de tien jaar dat ik er niet meer kwam geen enkele vooruitgang heeft geboekt inzake de kwaliteit van diens Cantonese gerechten.

Integendeel ik vind het zelfs achteruit gegaan in kwaliteit (Hollandse smaak aangepast!) en ik kan zo 5 verschillende Chinese ( all you can eat zelfs) restaurants in Rotterdam aanwijzen die niet eens een specialiteiten restaurant zijn en qua smaak en kwaliteit Asian Glories met gemak evenaart dan wel overtreft, hoe vaak men via bevriende media waaronder Herman den Blijker met droge ogen durft te beweren dat het allemaal nog steeds zo geweldig is. Het is gewoon bar slecht PUNT

Wat voor publiek zat er?

Het zondag 'autochtone' Nederlands publiek uit Hilligersberg en omstreken die zijn jenever en biertje wil hebben en iets van Aziatisch zoals ze al eeuwen gewend zijn af te halen bij elke zondagchinees.

Dus geen enkele Aziaat of iets Aziatisch als gast?

:N Allemaal 'melkflessen'...

Heb je Kevin ( zoon van Jenny Loh) nog gezien?

Nee, die was er niet want die was bij Rotterdamsekost.

Normaal vertel je nooit wat je gegeten hebt koste. Nu ook niet?

Jawel. Met 4 frisdrankjes in totaal koste mij dit 150 euro!. Weggegooid geld!

Cijfer?

3
/ 10
pittig eten lust je dus niet?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 21 september 2015 @ 07:58:05 #242
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156263487
&Samhoud staat hier ook op het lijstje, maar vind het wel erg prijzig.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 21 september 2015 @ 09:09:57 #243
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_156264243
"zachte schil krab" verwijst niet naar de staat van de buitenkant na bereiding. Het is de Nederlandse vertaling van 'soft-shell crab'. Een soft-shell crab is een krab die gevangen en gegeten wordt voordat zijn exoskelet fatsoenlijk gevormd is, waardoor hij dus een zachte buitenkant heeft.

En dat is prima te frituren.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 21 september 2015 @ 10:16:36 #244
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156265176
Ik gok dat Iwanius dat wel weet en dat het 'gewone' krab uit de frituur was.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 21 september 2015 @ 11:20:09 #245
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156266149
Nee, dat gerecht staat heel vaak op hun kaart. Soft shell krab en het is normaal dat die in een jasje gefrituurd wordt. Snap niet zo goed wat Iwanius' klacht is...
pi_156266717
Ik denk dat ie t toen al zat was en over niks meer positief kon zijn ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_156283885
Iwanis ik vind de recensie van asian glories werkelijk waar misselijk makend, je weet heel goed dat jenny loh en popo zijn omgekomen bij de mh17 ramp.

Wat verwacht je nu van een 30 jarige jongen, dat hij van de een op de andere dag alleen het restaurant kan runnen? Dat hij in twee weken de smaken van zijn moeder eigen maakt? Hij is binnen twee!! Weken na de ramp weer open gegaan.

De gerechten van jenny waren altijd perfect en ik vind het meer dan logisch dat asian glories nooit meer zoals vroeger wrd.

Walgelijk ventje.
  maandag 21 september 2015 @ 22:26:47 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156283959
Het is ruim een jaar later he. Doe niet zo zuur joh. Such is life
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156284126
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 22:26 schreef Molo het volgende:
Het is ruim een jaar later he. Doe niet zo zuur joh. Such is life
Dan nog hij probeert goedkoop te scoren, hij weet heel goed dat de eigenaren tragisch zijn omgekomen en dat iedereen zijn best doet om deze zaak als monument te behouden, en hij zou ook moeten weten hoe lastig dat is.
  maandag 21 september 2015 @ 22:32:48 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156284184
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:31 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan nog hij probeert goedkoop te scoren, hij weet heel goed dat de eigenaren tragisch zijn omgekomen en dat iedereen zijn best doet om deze zaak als monument te behouden, en hij zou ook moeten weten hoe lastig dat is.
Als monument? Het is gewoon een business. Als het niet meer lekker is en tegen valt gaat de zaak kapot. Zo gaat dat nu eenmaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')