Dank!
Waar?
© Almahuisken
© Europa.qviaggi.it![data=RfCSdfNZ0LFPrHSm0ublXdzhdrDFhtmHhN1u-gM,hPG96JglvGk6ccY5eOaG42lqittnvcVIbZZwqVBNF1jZCpY_xbIOlEwKzuE2OGsGA1xDabH6lJppjRxgxv7YzTEuw9aVY1oDFTGO0f0QsuS65JGvpE5MclPxoJxQwRTo7ByV]()
© Google Maps La Rive (Amstel Hotel)Professor Tulpplein 1r
1018 GX Amsterdam
Wat at / dronk je?![Foto540-DW4RDWXW.jpg]()
Bubbels! Huis kende ik niet dus besloot Miep Ventiel een suggestie te doen en op de kleuren combinatie van de fles
af te gaan.
Bleek wel een toppertje te zijn! Ook in prijs,maar goed.![Foto1k0-K343BGKD.jpg]()
'Miep' moest weer even naar de dames... Zit ik weer alleen...![Foto720-QEPB8EMK.jpg]()
Brood vond ik niet 'ster'waardig....![Foto720-6UP4OG3P.jpg]()
Haring met uitjes pizzastyle![Foto720-QGNFK7FV.jpg]()
'Citroen' soep met o.a.tarbot![Foto540-J7LPDIY3.jpg]()
Europese kreeft met o.a. parelgort,spinazie en antiboise alias een complete moestuin
...fraai, ongetwijfeld erg lekker maar te druk en dus teruggestuurd!![Foto540-JKTLBT3Z.jpg]()
Gefrituurde honingtomaat zonder vel in een suikersojadressing en gember granite. Toppertje!![Foto1k0-XXKQPS8C.jpg]()
Kersen gevuld met o.a.foie gras icm vegetarische taco met pepertjes![Foto720-LP4JMVJY.jpg]()
Vis met retigradijs en pesto combinatie. Hap-slik-weg gerecht maar wel erg lekker!![Foto720-4LMF8OTQ.jpg]()
Rode mul met rivierkreeft en mais en maissaus. Voortreffelijk gerecht!Impressie / Op of aanmerkingen
La Rive is gesitueerd in het majestueuze Amstel Hotel en heeft 1 Michelinster. Het restaurant zelf oogt niet veel anders dan de meeste Michelinsterren restaurants die Nederland rijk is en je zal er dan ook voornamelijk zakenlui zien zitten met hier en daar een verloren culinaire eetgek,zoals ik, die met name voor 'nieuwe smaken en smaakcombinaties komt en daar best bereidt is een prijs voor te betalen.
Ja,leuk deze VVV informatie inleiding: Hoe was het eten?Samengevat: Goed! Goed als in " Michellinster waardig "
Maar je stuurde wel een mooi opgemaakt gerecht terug zag ik. Hoe dat zo?Te druk zoals ik al zei en dan weet ik gewoon dat dit het niks wordt voor mij.
Laat mij het verduidelijken: Ik kom in dit soort zaken niet zoals de meesten mensen om de fraaie ambiance te aanschouwen en helemaal onder de indruk te geraken en vervolgens dat van invloed te laten zijn op wat ik eet. Dat is voor mij bijzaak want de meesten Michellinsterren zaken zien er in de basis allemaal hetzelfde uit. Allemaal het 'zakelijke/ business-like uitstraling.
Ik kom voor met name smaken en smaakcombinaties en of alles klopt qua ingrediënten (welke gebruikt men en is het het topsegment). Gewoon omdat ik niet alleen een liefhebber ben van pure en verrassende smaken/smaakcombinaties, maar ook omdat ik gewoon van lekker eten houd. Je betaalt er tenslotte ook flink voor.
De reden trouwens dat ik dit gerecht van La Rive terugstuurde (net zoals als het signatuur-gerecht van Fred in Rotterdam die ik sedert dien boycot = 9 jaar alweer) is dat het te druk is. "Te druk" als in teveel ingrediënten op het bord dat ik schertsend een "moestuin" noem,een term die ik wel vaker gebruik ter vereenvoudiging. En als er zoveel ingrediënten op een bord liggen dan krijg ik dus teveel smaken, en teveel smaken betekend voor mij dat ik dan niks proef. Dus terug naar de keuken! Zo heb ik het ook uitgelegd en dat begreep men.
En men behandelde je net zo als bij Fred dat het toch op de rekening stond?Nee, ik kon gewoon een ander gerecht uitkiezen wat ik dit keer naliet.
Dus jij helemaal blij met deze manier van afhandeling? En heb jij ze nog bedankt?Nou... blij is een groot woord. Ik vond het netjes en heb gewoon mijn dank laten blijken met wat extra waaruit blijkt dat ik hun manier van aanpak en afhandeling waardeerde. Je moet tenslotte als gast ook weten het hoort want zoiets moet je ook zien als een lange termijn investering voor een volgend bezoek. Gasten die goed betalen en goed verteren worden altijd onthouden door het personeel/maître en dat kan op sommige momenten in je voordeel werken.
Ik keer er snel weer terug want er waren meer gerechten die mij interessant leken.
Cijfer?
9- / 10
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2015 19:58:04 ]