abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152573591
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom? De Europese bevolking lijkt hier niet achter te staan, omdat het voor de gemiddelde Europese burger alleen maar nadelen heeft. Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.

Voelen wij blanken ons schuldig? Hebben wij iets goed te maken?
pi_152573668
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Ik niet. Jij?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_152573760
Links mensen die zelf nog nooit gewerkt hebben die maken ons kapot
Ik zwaai naar dieren.
pi_152573882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik niet. Jij?
Ik ook niet.

Maar wat is dan de reden dat Europeanen graag een deel van hun welzijn afstaan om deze grote groepen vreemdelingen te ondersteunen?

Daar moet toch een gevoelsreden achter zitten? Want rationeel gezien is Europa achterlijk bezig.

Of zouden er Europeanen zijn die er baat bij hebben?
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:31:59 #5
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_152573918
Klote EU
pi_152574028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:31 schreef ccs het volgende:
Of zouden er Europeanen zijn die er baat bij hebben?
Ik ken iemand die zijn niet al te best lopende B&B heeft omgebouwd naar een asielzoekersopvang. Hij vaart er bijzonder goed bij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_152574042
Europa vergrijst, we hebben per direct een heleboel zwartharigen nodig.
pi_152574060
quote:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom?
Misschien omdat hier de meeste mensen naar toe vluchten? En dat komt dan weer omdat wij het hier het beste hebben? Hoewel het ook een vertekend beeld geeft wat je zegt, want verre weg de meeste vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Dus eigenlijk is het Afrika die de meeste opneemt, hoewel dat dan wel Afrikanen zijn uit andere Afrikaanse landen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:35:05 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_152574066
Omdat Europa veel welvarender is dan de omringende gebieden en daar ook nog eens veel oorlogen woeden. Zo moeilijk is het niet.
pi_152574167
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:35 schreef remlof het volgende:
Omdat Europa veel welvarender is dan de omringende gebieden en daar ook nog eens veel oorlogen woeden. Zo moeilijk is het niet.
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.

De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:41:48 #11
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_152574411
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Hexagon op 13-05-2015 21:51:05 ]
pi_152574518
Dat is omdat vluchtelingen veelal niet vluchtelingen zijn maar uit zijn op iets anders dat men in de westerse wereld kann vinden.

Waarom denk je dat Peru en Madagascar geen enkele Syriër hoeven optevangen?
pi_152574644
quote:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom? De Europese bevolking lijkt hier niet achter te staan, omdat het voor de gemiddelde Europese burger alleen maar nadelen heeft. Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.

In Turkije alleen al zit ongeveer rond de 1.7 miljoen Syrische vluchtelingen.
In Libanon ook meer dan een miljoen.
In Jordanie zitten er een paar ton, the fuck heb jij het over :') ?
pi_152574678
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:43 schreef Bassie_B het volgende:
Dat is omdat vluchtelingen veelal niet vluchtelingen zijn maar uit zijn op iets anders dat men in de westerse wereld kann vinden.

Waarom denk je dat Peru en Madagascar geen enkele Syriër hoeven optevangen?
Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.

Masochisme? Naïviteit? Schuldgevoel? Of kloten we maar wat aan met zijn allen?
pi_152574843
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.

Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
pi_152574936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?
pi_152575060
Treurig om te zien dat er tegenwoordig velen zijn die niet begrijpen waarom je mensen helpt die moeten vluchten voor hun leven... :')
pi_152575071
quote:

Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.
pi_152575081
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
pi_152575152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.
Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?
pi_152575166
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef ccs het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 21:55:25 ]
pi_152575199
quote:

[..]

Europa is ook niet verantwoordelijk voor jou. Als ik je posts zo lees ben/wordt jij vast netto ontvanger. Dus kunnen we jou ook maar beter uitzetten.
pi_152575201
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:54 schreef ccs het volgende:

[..]

Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?
Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekken :') ?
pi_152575208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:

[..]

De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confiteor

Daarom.
pi_152575236
quote:
13s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.
Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?
pi_152575240
Even serieus, dankbaar voor ieder cent die de Europeaan geeft aan hulp en voedsel aan de migranten, maar doen alsof ze het meeste voor de vluchtelingen opkomen, get real. :')
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:58:25 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_152575292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:

[..]

Omdat wij in verhouding met hen zo rijk zijn dat het wel heel schofterig zou zijn als we dat niet zouden doen.

Bovendien dragen verreweg de meesten die zich hier permanent vestigen wel degelijk bij.
pi_152575293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekken :') ?
Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
pi_152575298
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:56 schreef ccs het volgende:

[..]

Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?
Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.

Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
pi_152575388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.

Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
pi_152575408
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef ccs het volgende:

[..]

Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
pi_152575436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef ccs het volgende:

[..]

Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
Ja.
pi_152575439
Antwoord op de TT: omdat we het kunnen.

Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:02:17 #34
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_152575498
quote:

[..]

In verhouding is dat hetzelfde. In Libanon zijn ze nu echt wel pist op die Syriers. Niet omdat koude tentjes zoveel zijn, maar in verhouding wel. Nederland kan daarvoor makkelijker wat meer geven.

En btw, Europa en de VS zijn wel degelijk wat verschuldigd aan die mensen. Was het niet voor de VS die Irak ooit binnenviel, zou er nu misschien wat minder IS zijn. Het westen heeft het oosten en de wat minder welvarende landen wel vaker voor haar eigen welzijn de tering in geholpen. Afrika wordt verder ook arm gehouden door eerlijke prijzen alleen voor haar eigen gefinancierde instanties te bieden.

Of denk jij dat Europa haar economie goed houdt door eerlijk te spelen? Denk 't niet. Joden zaten ook ooit in de knoei. Moet je eens kijken hoe die opeens hun eigen staat hebben.

Je bent wel een zeikerd jij. Volgens mij heb jij er niet veel bij te verliezen en mag je best wat meer meeleven met mensen en kinderen die gruwelijke dingen meemaken.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_152575540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.

Helaas kan het gros niet uitgezet worden.

Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
pi_152575722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:

[..]

Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
Ja toch...:

quote:
En dan hebben we het alleen over Zuid Holland, die te kampen heeft jaarlijks met 1000 uitgeprocedeerden. Heel erg moeilijk wordt er dus niet over gedaan.
pi_152575760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:46 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.

Masochisme? Naïviteit? Schuldgevoel? Of kloten we maar wat aan met zijn allen?
De Euromaffia en de 1,80 lange marionet die naar de naam Rutte luistert.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:08:40 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_152575882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:

Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
pi_152575952
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
Wat zou ts stemmen?
pi_152575986
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zou ts stemmen?
Triest.
pi_152576016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef ccs het volgende:

[..]

Triest.
Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn. :')
pi_152576038
quote:
Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.
Bron graag. Of is dit het zoveelste onderbuiktopic?

quote:
Hebben wij iets goed te maken?
Ja. Buiten het feit dat het moreel verwerpelijk is om dergelijke vluchtelingen achter te laten speelt dit zeker mee ja.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:12:23 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_152576055
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zou ts stemmen?
Ik vermoed op de fascisten.
pi_152576071
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn. :')
Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:13:39 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_152576116
Zullen we het op de persoon spelen met zijn allen laten?
pi_152576138
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vermoed op de fascisten.
Niet de SP dus? :o

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:12 schreef ccs het volgende:

[..]

Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?
Het was een vraag, oke ;(
pi_152576152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Nou vooruit. :@
pi_152576592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
pi_152576792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet bepaalde de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?

Daarbij komt bij zo'n vlucht natuurlijk veel meer kijken dan enkel een motief. Het zijn fysiek zware reizen, en vaak nog duur ook, terwijl er geen enkele garantie op succes is. Ik kan me voorstellen dat je als jong persoon nog de hoop hebt een nieuw leven op te kunnen bouwen, en eerder over de benodigde financiële middelen beschikt om zo'n vlucht aan te kunnen gaan.
pi_152576793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.
pi_152577195
- niet op de man -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 22:37:04 ]
pi_152578100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?
Het is zo goed als niet te checken. Daarom denk ik dat je het beter helemaal niet kan doen. Turkije en Libanon vangen Syrische vluchtelingen op in tijdelijke interneringskampen, net zoals Nederland deed voor Belgische vluchtelingen ten tijde van de Eerste Wereldoorlog. Dit is normaal. Somalische vluchtelingen kunnen asiel aanvragen in Kenia als ze voor hun leven moeten vrezen in Somalië.

quote:
Daarbij komt bij zo'n vlucht natuurlijk veel meer kijken dan enkel een motief. Het zijn fysiek zware reizen, en vaak nog duur ook, terwijl er geen enkele garantie op succes is. Ik kan me voorstellen dat je als jong persoon nog de hoop hebt een nieuw leven op te kunnen bouwen, en eerder over de benodigde financiële middelen beschikt om zo'n vlucht aan te kunnen gaan.
Maar dan laten we de echte zielige gevallen dus achter. En een nieuw leven opbouwen valt wat mij betreft niet onder vluchten voor je leven maar meer onder de term gelukszoeker.
pi_152578431
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.
Als ze een beter leven willen dan hebben ze de mogelijkheid in Europa te leven. Mensen die echt wat bij willen en kunnen dragen moeten heel veel moeite doen om in Europa te mogen wonen.

Ze kunnen met iemand hier trouwen, of ze kunnen een arbeidscontract tekenen. Echter weten de meeste gelukszoekers dat ze dat niet gaat lukken dus vragen ze maar asiel aan. Als je niet op de normale manier Europa binnen kan komen dan zul je waarschijnlijk ook nooit wat bijdragen.

Toch denk ik dat we afdwalen. De vraag is waarom Europa wél veel vluchtelingen toelaat en ik noem een Australïe bijvoorbeeld niet. In Japan zitten ook weinig vluchtelingen, toch worden de Japanners niet uitgescholden voor vuile nazi's, terwijl ze nota bene fout waren tijdens de oorlog en Nederland niet.
pi_152579856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:57 schreef ccs het volgende:

[..]

Als ze een beter leven willen dan hebben ze de mogelijkheid in Europa te leven. Mensen die echt wat bij willen en kunnen dragen moeten heel veel moeite doen om in Europa te mogen wonen.

Ze kunnen met iemand hier trouwen, of ze kunnen een arbeidscontract tekenen. Echter weten de meeste gelukszoekers dat ze dat niet gaat lukken dus vragen ze maar asiel aan. Als je niet op de normale manier Europa binnen kan komen dan zul je waarschijnlijk ook nooit wat bijdragen.

Toch denk ik dat we afdwalen. De vraag is waarom Europa wél veel vluchtelingen toelaat en ik noem een Australïe bijvoorbeeld niet. In Japan zitten ook weinig vluchtelingen, toch worden de Japanners niet uitgescholden voor vuile nazi's, terwijl ze nota bene fout waren tijdens de oorlog en Nederland niet.
Omdat we slappe linkse mensen als leiders hebben die zo hypocriet zijn als de nette want die arme Ali Jihadi uit Syrië moet wel Nederland in kunnen maar hij mag niet wonen in de wijken waar de linksen wonen.

En de rechtse mensen mogen dit allemaal betalen.
pi_152580365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:

[..]

Bullshit.

Leuk feitje: in 2010, 2011 en 2012 werden er zelfs meer mensen uitgezet dan er überhaupt nieuwe asielaanvragen waren.

Ga je cijfertjes eens inkijken: http://www.vluchtelingenw(...)014%20definitief.pdf
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_152581200
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turkije ligt toch ook veel een deel in Europa?
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:27:09 #57
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152581647
Wat een onderbuiktopic zeg. Drie pagina's en welgeteld twee posts die enige bron bevatten.

Europa laat vluchtelingen toe omdat deze mensen hun leven niet zeker zijn en de hulp nodig hebben. Waar Europa als regio al moeilijk doet over 10.000 vluchtelingen, worden er in omringende landen van bijvoorbeeld Syrië in een jaar al minstens 10 keer dat aantal opgevangen, zonder dat deze mensen ook maar een goede procedure krijgen.

De vluchtelingen die hier mogen verblijven zijn weken tot maanden in procedure geweest en zijn allemaal uitvoerig gescreend. Die "gelukszoekers" waar TS het over heeft worden maar zelden toegelaten.

Sommige mensen moeten gewoon zelf een oorlog meemaken voordat ze ook maar een greintje inlevingsvermogen kunnen ontwikkelen...
pi_152581964
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:27 schreef Belabor het volgende:
Wat een onderbuiktopic zeg. Drie pagina's en welgeteld twee posts die enige bron bevatten.

Europa laat vluchtelingen toe omdat deze mensen hun leven niet zeker zijn en de hulp nodig hebben. Waar Europa als regio al moeilijk doet over 10.000 vluchtelingen, worden er in omringende landen van bijvoorbeeld Syrië in een jaar al minstens 10 keer dat aantal opgevangen, zonder dat deze mensen ook maar een goede procedure krijgen.

De vluchtelingen die hier mogen verblijven zijn weken tot maanden in procedure geweest en zijn allemaal uitvoerig gescreend. Die "gelukszoekers" waar TS het over heeft worden maar zelden toegelaten.

Sommige mensen moeten gewoon zelf een oorlog meemaken voordat ze ook maar een greintje inlevingsvermogen kunnen ontwikkelen...
Veruit de beste post in dit topic. TS zou eens in Libanon moeten gaan klagen over de oh zo vele Syriërs die wij hier opvangen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_152582005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Mee eens hoor. Maar een topic zou op z'n minst enige toegevoegde waarde moeten hebben aan eerdere topics. Zolang TS in geen enkele post een inhoudelijke bijdrage levert kan ik me van deze persoonlijke aanvallen wel iets voorstellen.
pi_152583721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Cikx het volgende:
Treurig om te zien dat er tegenwoordig velen zijn die niet begrijpen waarom je mensen helpt die moeten vluchten voor hun leven... :')
Dat zijn diezelfde mensen die in 1939 de grenzen voor vluchtende Duitse joden dichtgooiden.

Tevens vergetende dat Nederlanders over de halve aardbol verspreid zijn, van Australie tot Canada tot het verdrijven van de indianen op de Antillen.
pi_152583728
quote:

[..]

Europa heeft meegeholpen om Assad te verzwakken en Khadaffi te verdrijven?

Overigens niets mis met een hoogopgeleide Syrische vluchteling die werkt en onze normen en waarden omarmt. Trappen we er meteen een werkloze autochtone tokke er voor in de plaats het land uit.

Beter voor BV Nederland.
pi_152584391
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 03:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn diezelfde mensen die in 1939 de grenzen voor vluchtende Duitse joden dichtgooiden.
Nou die zijn wel heel oud dan, dat die nog steeds aan de touwtjes trekken
pi_152585098
quote:
19s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Bullshit.

Leuk feitje: in 2010, 2011 en 2012 werden er zelfs meer mensen uitgezet dan er überhaupt nieuwe asielaanvragen waren.

Ga je cijfertjes eens inkijken: http://www.vluchtelingenw(...)014%20definitief.pdf
Je haalt jezelf onderuit met je eigen bron.

In jouw bron kun je duidelijk zien onder het kopje Vreemdelingen in Nederland (eerste en tweede generatie) naar land van herkomst (stand begin 2013 en 2014) dat de aantallen vreemdelingen in 2014 hoger zijn dan in 2013.
pi_152585185
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:27 schreef Belabor het volgende:

Nogmaals: dat zijn buurlanden. Nederland heeft net zo min te maken met Syrië als dat Peru dat heeft. Nederland is niet verplicht om vluchtelingen op te vangen. In Japan werden in het jaar 2014 slechts 11 asielzoekers toegelaten. Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen, niet aan Libanon (een buurland van een land in oorlog).
pi_152585204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

Veruit de beste post in dit topic. TS zou eens in Libanon moeten gaan klagen over de oh zo vele Syriërs die wij hier opvangen.
Zie mijn post hierboven.
pi_152585274
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 03:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tevens vergetende dat Nederlanders over de halve aardbol verspreid zijn, van Australie tot Canada tot het verdrijven van de indianen op de Antillen.
Een Godwin, dat had ik niet verwacht.

De Antillen waren veroverd door de Spanjaarden overigens. Dus als er indianen zijn verdreven zal dit voornamelijk door Spanjaarden gedaan zijn. Maar ik zie niet in waarom je een gebeurtenis van 400 jaar geleden bij dit onderwerp betrekt.
pi_152585370
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 03:34 schreef Zienswijze het volgende:
Europa heeft meegeholpen om Assad te verzwakken en Khadaffi te verdrijven?
Dat is geen rationele reden, maar schuldgevoel. Wat ik al eerder had gepost overigens.

quote:
Overigens niets mis met een hoogopgeleide Syrische vluchteling die werkt en onze normen en waarden omarmt. Trappen we er meteen een werkloze autochtone tokke er voor in de plaats het land uit.

Beter voor BV Nederland.
Leuk, maar onuitvoerbaar. de praktijk is dat er karrenvrachten Afrikaanse en Aziatische Tokkies het land worden binnengebracht. Bovendien betekent het niet dat iemand die in Syrië hoogopgeleid is in Nederland een bijdrage kan leveren. Werknemers willen graag iemand die de Nederlandse taal goed beheerst.
pi_152585599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:54 schreef ccs het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven.
Zoveelste onzinpost. De plicht om opvang te bieden wordt niet bepaald door geografische ligging.

Kom nou eerst maar eens met het bewijs dat Europa en Nederland steeds meer vluchtelingen opnemen, want het is en blijft een onderbuiktopic.
pi_152585627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:14 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zoveelste onzinpost. De plicht om opvang te bieden wordt niet bepaald door geografische ligging.
Nee? De geografische ligging heeft er niks mee te maken? :')

Bron graag over die plicht trouwens, waar kan ik dat vinden?
pi_152585691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:16 schreef ccs het volgende:

[..]

Nee? De geografische ligging heeft er niks mee te maken? :')

Bron graag over die plicht trouwens, waar kan ik dat vinden?
Kom jij eerst maar eens met een bron die het probleem aantoont. Dan gaan we eens een keertje serieus verder praten.
pi_152585750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

Kom jij eerst maar eens met een bron die het probleem aantoont. Dan gaan we eens een keertje serieus verder praten.
http://data.worldbank.org(...)value-last&sort=desc

De lijst wordt aangevoerd door buurlanden van conflictgebieden, met daartussen Europese landen. Precies zoals ik heb beschreven in mijn openingspost.

Je kunt nu ook zien dat de post van Triggershot over Egypte die meer asielzoekers toelaat dan Europa pure onzin is. Alleen Frankrijk al heeft meer asielzoekers te verwerken gehad dan Egypte.
pi_152586068
Omdat wij niet zo asociaal zijn om mensen die hulp nodig hebben die te weigeren.
pi_152586217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
Omdat wij niet zo asociaal zijn om mensen die hulp nodig hebben die te weigeren.
Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.
pi_152586258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:23 schreef ccs het volgende:

[..]

http://data.worldbank.org(...)value-last&sort=desc

De lijst wordt aangevoerd door buurlanden van conflictgebieden, met daartussen Europese landen. Precies zoals ik heb beschreven in mijn openingspost.

Je kunt nu ook zien dat de post van Triggershot over Egypte die meer asielzoekers toelaat dan Europa pure onzin is. Alleen Frankrijk al heeft meer asielzoekers te verwerken gehad dan Egypte.
Ik vroeg om een bron die het probleem aantoont. Dat de meest welvarende landen meer asielzoekers opvangen is evident.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij geen zin hebt om asielzoekers op te vangen terwijl anderen daar wel bereid toe zijn. Daar hoef je toch geen topic over te openen? Ik ben het ook wel eens met anderen oneens..
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:57:07 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_152586347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.
Welgemeende hulp is nooit rationeel.
pi_152586357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Menselijke gevoelens zijn inderdaad niet rationeel. De één laat iemand gewoon doodgaan zonder te helpen en de ander steekt de handen uit de mouwen. De één maakt zich drukker over de vraag of hij zijn iphone nog wel kan betalen de ander redt liever een mensen leven.
pi_152586405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik vroeg om een bron die het probleem aantoont. Dat de meest welvarende landen meer asielzoekers opvangen is evident.
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.

quote:
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij geen zin hebt om asielzoekers op te vangen terwijl anderen daar wel bereid toe zijn. Daar hoef je toch geen topic over te openen? Ik ben het ook wel eens met anderen oneens..
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:02:01 #78
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_152586442
Zou dit topic niet gebaad zijn bij de definitie van 'veel'? Hoe kan ts verwachten dat er een discussie ontstaat zonder eerst duidelijk de kaders en definities te duiden? Zijn 10 vluchtelingen veel? 100000? 1 per miljoen inwoners? 100 per miljoen inwoners? 0,1 per km2? 10 per km2?
pi_152586522
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:02 schreef pfaf het volgende:
Zou dit topic niet gebaad zijn bij de definitie van 'veel'? Hoe kan ts verwachten dat er een discussie ontstaat zonder eerst duidelijk de kaders en definities te duiden? Zijn 10 vluchtelingen veel? 100000? 1 per miljoen inwoners? 100 per miljoen inwoners? 0,1 per km2? 10 per km2?
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.

Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
pi_152586526
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.
Dus uiteindelijk komt je topic er enkel op neer dat een handjevol landen hun plicht niet erkent terwijl Europese landen dat wel doen. Prima, maar je hebt nog steeds geen problemen aangetoond. Heb je wel eens gekeken naar de cijfers wat betreft migratie van buiten de EU? Die zijn de afgelopen jaren gedaald.
Nederland maakt andere keuzes dan andere landen. Niets nieuws. Nederland doet bijv. ook relatief weinig aan duurzame energie vergeleken met Europa, maar daar maak ik ook geen topic over. Nogmaals: wat is het probleem? Tot nu toe is dit topic slechts een mening.

quote:
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
Dat is hoe dan ook een referendum dat een vals dilemma weergeeft en nooit de daadwerkelijke voor- en nadelen kan weergeven. Waarom is de vertegenwoordige democratie niet afdoende voor dit 'probleem'?
pi_152586544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.

Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:08:16 #82
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_152586556
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:

[..]

Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?
pi_152586606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef keste010 het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.
Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?
pi_152586630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:

[..]

[..]

Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.
http://www.kampwesterbork(...)html?id=39392#/index
pi_152586643
quote:
5s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?
Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.
pi_152586663
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:11 schreef ccs het volgende:

[..]

Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?
Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.
pi_152586679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.
http://www.kampwesterbork(...)html?id=39392#/index
Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.
pi_152586691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:15 schreef ccs het volgende:

[..]

Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.
Die vluchtelingen niet.
pi_152586701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.
Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland? :')
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:16:58 #90
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152586703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:53 schreef ccs het volgende:

[..]

Nogmaals: dat zijn buurlanden. Nederland heeft net zo min te maken met Syrië als dat Peru dat heeft. Nederland is niet verplicht om vluchtelingen op te vangen. In Japan werden in het jaar 2014 slechts 11 asielzoekers toegelaten. Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen, niet aan Libanon (een buurland van een land in oorlog).
En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?

Kom maar eens met een fijne bron die mooi toelicht hoeveel zwaarder wij "Nederlanders" het wel niet gekregen hebben door al onze "onnodige" liefdadigheid voor die vluchtelingen.
pi_152586765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland? :')
Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?
pi_152586769
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die vluchtelingen niet.
Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.
pi_152586799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?
Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.

Mijn bewering was dat 10 Syriërs minder impact hebben op Jordanië dan één Syriër in Nederland en je daarom niet simpelweg alleen naar getallen kan kijken.
pi_152586805
Bottomline: TS stikt in zelfmedelijden, heeft geen zin om iets voor mensen te doen die hij/zij niet kent en zoekt vervolgens argumenten waarom hij/zij niets zou hoeven doen. Prototype asociale Nederlander in de 21e eeuw.

Allemaal prima hoor, maar het hebben over 'culturen die beter bij elkaar passen', 'geen taalbarrieres' in de regio, 'culturen die haaks staan op de onze' en 'gelukszoekers' terwijl die ons land allang niet meer binnenkomen hebben we al vaak genoeg gehoord. De feiten over migratie laten gewoon keihard het tegendeel zien.
pi_152586827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef ccs het volgende:

[..]

Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.
Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.
pi_152586835
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef Belabor het volgende:

[..]

En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?

Kom maar eens met een fijne bron die mooi toelicht hoeveel zwaarder wij "Nederlanders" het wel niet gekregen hebben door al onze "onnodige" liefdadigheid voor die vluchtelingen.
http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.html

Dus ja, wij Nederlanders hebben het zwaarder gekregen door het toelaten van zo veel vluchtelingen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:23:21 #97
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152586857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:20 schreef ccs het volgende:

[..]

Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.

Mijn bewering was dat 10 Syriërs minder impact hebben op Jordanië dan één Syriër in Nederland en je daarom niet simpelweg alleen naar getallen kan kijken.
Die bewering wordt nergens gestaafd, dat is jouw kijk op de regio.

In 2013 konden ze de stroom echter al niet meer aan omdat er zo veel mensen opgevangen werden: http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingen-syrie.html Maar goed, daar heb jij lak aan natuurlijk, want zij moeten het probleem maar oplossen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:24:01 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_152586879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef ccs het volgende:

[..]

Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.
Onzin, vluchtelingen zijn overal, of het nu de VS zijn, West Europa, Afrika, Zuid Europa of ZO Azie...
En waarom zo in geld denken? Als er iemand verdrinkend in gracht ligt spring je er niet achteraan omdat je kostbare iPhone er kapotaan gaat? Sinds wanneer meten we onze menselijkheid in iets nutteloos en banaals als geld?
En fijn dat jij even voor iedere vluchteling bepaalt welke 'cultuur' hij heeft en of die haaks staat op de onze... Ik durf wel te stellen dat de cultuur van mij en jou wel haaks op elkaar staat.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:24:52 #99
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152586898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef ccs het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.html

Dus ja, wij Nederlanders hebben het zwaarder gekregen door het toelaten van zo veel vluchtelingen.
Zou dat niet aan de economische crisis liggen en het feit dat de bouw van huurwoningen vanaf 2009 sterk gedaald is? Daarnaast zijn er ook vele asielzoekerscentra gesloten omdat de kosten te hoog werden.

Dat probleem van een tekort aan huurwoningen hebben we zelf gecreëerd.
pi_152587118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.
Een echte asielzoeker die voor zijn leven vreest is blij wanneer hij wordt opgevangen in de regio. Vele honderdduizenden echte asielzoekers worden in tentenkampen opgevangen in de regio van conflictgebieden. Dit is normaal en wat je verwacht van vluchtelingensituaties.

De gelukszoeker echter gaat liever een paar landjes verder kijken, het liefst eentje waar je niet eens hoeft te werken voor je geld. Waar je een mooie woning, inboedel en maandelijkse toelage krijgt.
pi_152587196
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:32 schreef ccs het volgende:

[..]

Een echte asielzoeker die voor zijn leven vreest is blij wanneer hij wordt opgevangen in de regio. Vele honderdduizenden echte asielzoekers worden in tentenkampen opgevangen in de regio van conflictgebieden. Dit is normaal en wat je verwacht van vluchtelingensituaties.

De gelukszoeker echter gaat liever een paar landjes verder kijken, het liefst eentje waar je niet eens hoeft te werken voor je geld. Waar je een mooie woning, inboedel en maandelijkse toelage krijgt.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat mensen al snel erg ongelukkig zullen zijn in zo'n vluchtelingen kamp en dus zullen de mensen die verder kunnen reizen daar de voorkeur aangeven.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:36:08 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_152587225
quote:

[..]

Ja, met die joden die uit Duitsland vluchtten en een nieuw bestaan op probeerden te bouwen in de regio is het ook zo goed afgelopen :')

Ik snap prima dat als je voor een oorlog of vervolging vlucht dat je dan het liefste zo ver mogelijk wegvlucht.
pi_152587247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:23 schreef Belabor het volgende:

[..]

Die bewering wordt nergens gestaafd, dat is jouw kijk op de regio.
Een Duitser integreert makkelijker in Nederland net zoals een Syriër makkelijker integreert in Jordanië. Maar volgens jouw logica integreert een Syriër dus makkelijker in Nederland dan in Jordanië?

quote:
In 2013 konden ze de stroom echter al niet meer aan omdat er zo veel mensen opgevangen werden: http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingen-syrie.html Maar goed, daar heb jij lak aan natuurlijk, want zij moeten het probleem maar oplossen.
Waarom zouden wij het probleem moeten oplossen? Welke verplichting hebben wij tegenover Jordanië?
pi_152587345
quote:
3s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:24 schreef pfaf het volgende:

[..]

Onzin, vluchtelingen zijn overal, of het nu de VS zijn, West Europa, Afrika, Zuid Europa of ZO Azie...
Huh, jij vroeg toch waar binnen Europa de vluchtelingen voornamelijk zitten? :')
quote:
En waarom zo in geld denken? Als er iemand verdrinkend in gracht ligt spring je er niet achteraan omdat je kostbare iPhone er kapotaan gaat? Sinds wanneer meten we onze menselijkheid in iets nutteloos en banaals als geld?
Geld nutteloos? Oké...
quote:
En fijn dat jij even voor iedere vluchteling bepaalt welke 'cultuur' hij heeft en of die haaks staat op de onze... Ik durf wel te stellen dat de cultuur van mij en jou wel haaks op elkaar staat.
Dat weet ik wel zeker. :)
pi_152587350
quote:

[..]

Allemaal onderbuik..

Jij hebt echt werkelijk geen benul van daadwerkelijke beweegredenen voor keuzes in migratie. Je gelooft zeker ook in het aanzuigende werking-fabeltje?
pi_152587411
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:24 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zou dat niet aan de economische crisis liggen en het feit dat de bouw van huurwoningen vanaf 2009 sterk gedaald is? Daarnaast zijn er ook vele asielzoekerscentra gesloten omdat de kosten te hoog werden.

Dat probleem van een tekort aan huurwoningen hebben we zelf gecreëerd.
Poolse bouwvakkers moeten hard aan de slag dus om huizen voor luie Somalische qatkauwers te bouwen. Doe eens normaal man.
pi_152587416
-verwijder deze maar-
pi_152587442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:36 schreef ccs het volgende:

[..]

Een Duitser integreert makkelijker in Nederland net zoals een Syriër makkelijker integreert in Jordanië. Maar volgens jouw logica integreert een Syriër dus makkelijker in Nederland dan in Jordanië?

Waar iemand beter integreert heeft voornamelijk te maken met de opvattingen van het land van migratie dan met de migrant zelf. Want kennelijk ben jij xenofoob genoeg om te stellen dat Duitsers die naar Nederland zouden migreren geen probleem zouden opleveren voor het enige probleem dat jij tot nu toe hebt kunnen aankaarten (gebrek aan huurwoningen) terwijl Syriërs dat wel zouden doen.

quote:
Waarom zouden wij het probleem moeten oplossen? Welke verplichting hebben wij tegenover Jordanië?
Een humanitaire plicht. Dat weet je zelf ook wel, je bent het er alleen niet mee eens.
pi_152587479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd verwacht ik dat mensen al snel erg ongelukkig zullen zijn in zo'n vluchtelingen kamp en dus zullen de mensen die verder kunnen reizen daar de voorkeur aangeven.
Ongelukkig zijn mag toch geen reden zijn om hier een verblijfsvergunning te krijgen? Ongelukkig zijn valt onder het kopje gelukszoeker. Vrezen voor je leven onder het kopje asielzoeker.
pi_152587484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:42 schreef ccs het volgende:

[..]

Poolse bouwvakkers moeten hard aan de slag dus om huizen voor luie Somalische qatkauwers te bouwen. Doe eens normaal man.
Ah, ja die ontbrak nog in deze discussie. De 'hardwerkende arbeider' vs. de gelukszoeker. :') Qua retoriek is deze discussie wel weer ver onder de ondergrens gezakt.
pi_152587515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:44 schreef ccs het volgende:

[..]

Ongelukkig zijn mag toch geen reden zijn om hier een verblijfsvergunning te krijgen? Ongelukkig zijn valt onder het kopje gelukszoeker. Vrezen voor je leven onder het kopje asielzoeker.
Dat ze moesten vluchten omdat ze vreesden voor hun leven is toch duidelijk en waarom zou je dan niet mogen proberen er het beste van te maken?
pi_152587534
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, met die joden die uit Duitsland vluchtten en een nieuw bestaan op probeerden te bouwen in de regio is het ook zo goed afgelopen :')

Ik snap prima dat als je voor een oorlog of vervolging vlucht dat je dan het liefste zo ver mogelijk wegvlucht.
Het geeft wel goed aan dat vluchten nooit de oplossing is.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:47:08 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_152587549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:46 schreef ccs het volgende:

[..]

Het geeft wel goed aan dat vluchten nooit de oplossing is.
Ze hadden zich gewoon moeten laten uitmoorden in Duitsland?
pi_152587587
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ze moesten vluchten omdat ze vreesden voor hun leven is toch duidelijk en waarom zou je dan niet mogen proberen er het beste van te maken?
Een asielzoeker was toch iemand die vreesde voor zijn leven? Niet iemand die ongelukkig is in een tentenkamp?
pi_152587631
quote:
5s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze hadden zich gewoon moeten laten uitmoorden in Duitsland?
Geen Godwins in dit topic a.u.b.
pi_152587685
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:48 schreef ccs het volgende:

[..]

Een asielzoeker was toch iemand die vreesde voor zijn leven? Niet iemand die ongelukkig is in een tentenkamp?
Waarom zou die combinatie niet kunnen. Je bent wel een beetje vreemd, als iemand eenmaal is gevlucht voor zijn leven moet hij erg ongelukkig blijven want anders wordt hij een gelukszoeker. Hoe moeten die mensen dan weer een normaal leven opbouwen, als ze ergens gaan werken verdienen ze geld en worden ze een gelukszoeker?
pi_152587734
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:57 schreef ccs het volgende:

[..]

De reden is heel simpel: omdat wij vinden dat het onze schuld is dat het in de rest van de wereld zo'n rotzooi is, en we daarvoor boete moeten doen, dat geeft ons een goed gevoel. De analyse die daaraan ten grondslag ligt deugt dan wel niet, maar we hebben het hier ook over een gevoelskwestie.
pi_152587753
We moeten gewoon eens over gaan naar een degelijk asielzoekersbeleid dus veel sneller een beslissing betreft blijven of vertrekken. Vertrekken is dan ook direct vertrekken en procederen doe je maar vanuit eigen land op eigen kosten. Nu lijkt daar een complete industrie achter te zitten.

Voor de mensen waarvan we besluiten ook degelijk opvangen Nederlandse taal leren eventueel bijpassende opleiding en geen sociaal vangnet de eerste 5 á 10 jaar. Niet mee willen werken is ook doei.
pi_152587756
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:43 schreef keste010 het volgende:
Waar iemand beter integreert heeft voornamelijk te maken met de opvattingen van het land van migratie dan met de migrant zelf. Want kennelijk ben jij xenofoob genoeg om te stellen dat Duitsers die naar Nederland zouden migreren geen probleem zouden opleveren voor het enige probleem dat jij tot nu toe hebt kunnen aankaarten (gebrek aan huurwoningen) terwijl Syriërs dat wel zouden doen.
Ja ja, de Europeanen moeten zich dus aanpassen aan de gelukszoekers. Het wordt steeds mooier met jou.

quote:
Een humanitaire plicht. Dat weet je zelf ook wel, je bent het er alleen niet mee eens.
Dat is geen rationele reden en "dat weet je zelf ook wel" is ook geen argument. Waar heb je dat vandaan: 'humanitaire plicht'?
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:54:28 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_152587759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Geen Godwins in dit topic a.u.b.
Het zou een gotspe zijn als je de huidige vluchtelingenproblemen niet zou mogen vergelijken met die voor en tijdens WO2.
pi_152587854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:02 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat is geen rationele reden, maar schuldgevoel. Wat ik al eerder had gepost overigens.

[..]

Leuk, maar onuitvoerbaar. de praktijk is dat er karrenvrachten Afrikaanse en Aziatische Tokkies het land worden binnengebracht. Bovendien betekent het niet dat iemand die in Syrië hoogopgeleid is in Nederland een bijdrage kan leveren. Werknemers willen graag iemand die de Nederlandse taal goed beheerst.
Daarom stel je ook eisen. Je hoeft immers niet alle vluchtelingen op te vangen:

Werk met een puntensysteem waar je punten scoort bij:
- Goede beheersing van de taal.
- Een diploma in een kansrijke sector, dus geen hbo MER.
- Je onze normen en waarden omarmt. De oud Germaans-Nederlandse cultuur is leidend. Kerstening, islamisering en Amerikanisering resulteren in minpunten.
- Je waarde aan deze samenleving kan toevoegen.
- Aan kan tonen dat je jezelf financieel kan redden.

Maak dat duidelijk op onze overheidswebsite (in alle talen) en dan weet elke vluchteling/immigrant waar hij aan toe is voordat hij naar Nederland trekt.
pi_152587890
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Het zou een gotspe zijn als je de huidige vluchtelingenproblemen niet zou mogen vergelijken met die voor en tijdens WO2.
De Tweede Wereldoorlog wordt vaak misbruikt bij dit soort onderwerpen, omdat het nog in ons collectief geheugen ligt. Vroeg of laat komt er iemand die roept dat de gaskamers weer opengaan. Dus om het onderwerp niet te vervuilen met irrationele gevoelens kan je beter een ander conflict uit het verleden nemen.
pi_152587966
quote:

[..]

Prachtig dat je in groepen denkt. Een werkloze immigrant (van welke groep dan ook) is nee. Een waardetoevoegende immigrant is ja.

Richt je criterium op basis van het toevoegen aan waarde voor BV Nederland i.p.v. op afkomst/herkomst.
pi_152587978
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het beste van maken is voor veel Afrikanen helaas: in de bijstand hangen en qat kauwen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:03:08 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_152588022
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:58 schreef ccs het volgende:

[..]

De Tweede Wereldoorlog wordt vaak misbruikt bij dit soort onderwerpen, omdat het nog in ons collectief geheugen ligt. Vroeg of laat komt er iemand die roept dat de gaskamers weer opengaan. Dus om het onderwerp niet te vervuilen met irrationele gevoelens kan je beter een ander conflict uit het verleden nemen.
En jij misbruikt het nu door te zeggen dat we het er niet over mogen hebben.
pi_152588127
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:03 schreef remlof het volgende:

[..]

En jij misbruikt het nu door te zeggen dat we het er niet over mogen hebben.
Kom op remlof, het riedeltje van 'we mogen niemand weigeren anders zijn we net zo erg als jodenvergassende nazimonsters/zweepslaggevende slavenhandelaren' is juist een van de oorzaken van het vluchtelingenprobleem in Nederland (schuldgevoel). Laten we nou juist dat onderwerp hier dan buiten laten zodat we de zaken koud en rationeel kunnen bekijken.
pi_152588252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:54 schreef ccs het volgende:

[..]

Ja ja, de Europeanen moeten zich dus aanpassen aan de gelukszoekers. Het wordt steeds mooier met jou.
Dat stel ik niet. Integratie van culturen kost altijd veel tijd. Eeuwen zelfs.
Maar degenen die het hardst roepen dat er problemen zijn met integratie vergeten vaak dat ze die problemen zelf deels veroorzaken. Allereerst door mensen die voor hun leven vluchten continu als 'gelukszoekers' te bestempelen :')
Daarnaast geef je geen antwoord op de vraag: een Duitser of een Pool die voor druk op de woningsmarkt zoekt is dus geen probleem, terwijl iemand van buiten de EU dat wel doet? Niet alleen ben je xenofoob, je bent het ook nog eens op basis van merkwaardige geografische grenzen.

quote:
Dat is geen rationele reden en "dat weet je zelf ook wel" is ook geen argument. Waar heb je dat vandaan: 'humanitaire plicht'?
Zie hier weer een slachtoffer van de rationalisering en moneymetric approach in de politiek. Dat een argument niet per sé een voordelige kosten-baten analyse bevat maakt niet meteen dat het geen argument is. Het is werkelijk een gotspe dat er mensen zijn die de 'kosten' van migranten (oftewel: mensen) willen gaan uitrekenen. Er bestaat ook nog zoiets als grenzeloze solidariteit. Iets waar jij kennelijk niet omgeeft, maar ga niet lopen huilen in een topic als anderen dat wel doen.
pi_152588305
Wel grappig overigens dat we volgens TS niet met 'irrationale' argumenten mogen aankomen, terwijl TS zelf nog steeds geen onderbouwing heeft kunnen geven van de problematiek die beschreven wordt.
pi_152588387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:06 schreef ccs het volgende:
Laten we nou juist dat onderwerp hier dan buiten laten zodat we de zaken koud en rationeel kunnen bekijken.
Als het gaat om vluchtelingenbeleid en beleid dat mensenlevens rechtstreeks beïnvloed moet je wel een enorme idioot zijn om dat koud en rationeel te willen bekijken.
pi_152588509
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:11 schreef keste010 het volgende:
Dat stel ik niet. Integratie van culturen kost altijd veel tijd. Eeuwen zelfs.
Maar degenen die het hardst roepen dat er problemen zijn met integratie vergeten vaak dat ze die problemen zelf deels veroorzaken. Allereerst door mensen die voor hun leven vluchten continu als 'gelukszoekers' te bestempelen :')
Het ging over het feit dat Syriërs makkelijker integreren in Jordanië dan in Nederland. Volgens jou lag het het aan de Nederlanders dat Syriërs hier slechter integreren dan in in Jordanië, omdat wij ons niet genoeg zouden openstellen o.i.d. Nou sorry hoor, maar ik ga geen Arabisch leren om het Ahmet de gelukszoeker naar zijn zin te maken. Als jij graag je taal- en cultuur aanpast aan alle nationaliteiten van Angola tot Afghanistan, be my guest. Maar het is belachelijk om dat te durven vragen van elke Nederlander.

quote:
Zie hier weer een slachtoffer van de rationalisering en moneymetric approach in de politiek. Dat een argument niet per sé een voordelige kosten-baten analyse bevat maakt niet meteen dat het geen argument is. Het is werkelijk een gotspe dat er mensen zijn die de 'kosten' van migranten (oftewel: mensen) willen gaan uitrekenen. Er bestaat ook nog zoiets als grenzeloze solidariteit. Iets waar jij kennelijk niet omgeeft, maar ga niet lopen huilen in een topic als anderen dat wel doen.
Het gaat niet eens alleen om de kosten. Het gaat om de ontwrichting van een samenleving, de cultuur- en taalverschillen, de langetermijneffecten, het sociale woningtekort. Allemaal punten die niets met geld an sich te maken hebben.
pi_152588515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als het gaat om vluchtelingenbeleid en beleid dat mensenlevens rechtstreeks beïnvloed moet je wel een enorme idioot zijn om dat koud en rationeel te willen bekijken.
+ "Buurman, mag ik misschien een kopje suiker lenen?"
- "Nee"
+ "Ah toe, ik ben toch je buurvrouw. We komen al jaren bij elkaar op de koffie"
- "Dat kan wel zo zijn, maar ik moet dit koud en rationeel bekijken. Jij leent veel meer suiker van mij dan vice versa, dus ik heb besloten er mee te stoppen. Oh, en of je die geleende hark ook even wil teruggeven. Hier is jullie zaag terug. Dan kunnen we weer verder met koud en rationeel langs elkaar leven"
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:21:09 #132
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152588529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:36 schreef ccs het volgende:

[..]

[..]

Je maakt hier twee denkfouten:

- Één: je stelt integratiemogelijkheden boven het bieden van noodhulp. Volgens jouw logica moeten landen die een soortgelijke cultuur hebben dus vluchtelingen opvangen, ook als deze al overvol zitten of eigenlijk zelf ook in oorlog zijn.

- Twee: Je doet alsof wij verplicht zijn vluchtelingen op te nemen. Dat zijn we niet. We vangen vluchtelingen op die de hulp nodig hebben omdat zij in oorlogsgebieden wonen en hun leven niet meer zeker zijn. Deze mensen vragen ons om hulp omdat ze niet meer terug kunnen, en wij, als Nederlanders en Europeanen, vinden dat mensen die deze hulp ook echt nodig hebben, dat verdienen, ongeacht uit welk land ze afkomstig zijn.
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:22:03 #133
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152588552
quote:

[..]

Ik doe normaal. Degene die alleen dingen uit emotie schreeuwt ben jij.
pi_152588555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Grote problemen niet koud en rationeel bekijken, maar vanuit een schuldgevoel. Dat is pas een recept voor ellende!
pi_152588610
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:22 schreef ccs het volgende:

[..]

Grote problemen niet koud en rationeel bekijken, maar vanuit een schuldgevoel. Dat is pas een recept voor ellende!
Dat hele schuldgevoel begrijp ik niet. Jij kent alleen koud en rationeel of schuldgevoel?
pi_152588624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:20 schreef keste010 het volgende:

[..]

+ "Buurman, mag ik misschien een kopje suiker lenen?"
- "Nee"
+ "Ah toe, ik ben toch je buurvrouw. We komen al jaren bij elkaar op de koffie"
- "Dat kan wel zo zijn, maar ik moet dit koud en rationeel bekijken. Jij leent veel meer suiker van mij dan vice versa, dus ik heb besloten er mee te stoppen. Oh, en of je die geleende hark ook even wil teruggeven. Hier is jullie zaag terug. Dan kunnen we weer verder met koud en rationeel langs elkaar leven"
Goede vergelijking, helaas haal je je eigen argument ermee onderuit.

Buurman kun je goed namelijk goed zien als een buurland in jouw voorbeeld. Libanon helpt de vluchtelingen uit buurland Syrië.

Als er iedere dag een onbekende man uit de andere kant van de stad mij om een kopje suiker vraagt, dan ben ik het na een tijdje wel zat ja.
pi_152588660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:20 schreef ccs het volgende:

[..]

Het ging over het feit dat Syriërs makkelijker integreren in Jordanië dan in Nederland. Volgens jou lag het het aan de Nederlanders dat Syriërs hier slechter integreren dan in in Jordanië, omdat wij ons niet genoeg zouden openstellen o.i.d. Nou sorry hoor, maar ik ga geen Arabisch leren om het Ahmet de gelukszoeker naar zijn zin te maken. Als jij graag je taal- en cultuur aanpast aan alle nationaliteiten van Angola tot Afghanistan, be my guest. Maar het is belachelijk om dat te durven vragen van elke Nederlander.
Die integratie heeft niets te maken met Nederlanders die Arabisch leren. En ik vraag niet van jou dat jij je op welke manier dan ook aanpast, maar als jij door je blinde xenofobie weigert om mensen vanuit een geografisch andere regio te dulden dan moet je ook niet gaan zeuren over de gevolgen daarvan.
Daarnaast bestempel jij dingen nog steeds als feit terwijl je totaal geen kennis hebt van de regio. Arabisch is de meest diverse taal in de wereld, en juist de werkloosheid als gevolg van de massale migratie is een groot probleem in Libanon. Maar jij baseert argumenten op je onderbuik in plaats van de realiteit.

quote:
Het gaat niet eens alleen om de kosten. Het gaat om de ontwrichting van een samenleving, de cultuur- en taalverschillen, de langetermijneffecten, het sociale woningtekort. Allemaal punten die niets met geld an sich te maken hebben.
Ik vind de ontwrichting dankzij de afnemende solidariteit veel groter dan de gevolgen van migratie. Ik heb liever een 'kansloze asielzoeker' in mijn land dan een xenofoob wiens solidariteitsgevoel ophoudt bij zijn/haar eigen achtertuin. Als er nu iets is wat wij kunnen leren van de zogenaamde 'cultuurverschillen' dan is het wel solidair zijn met de medemens, ongeacht hoe rationeel dat in jouw ogen ook mag zijn.
Het is onder andere die opvatting die ervoor zorgt dat wat wij aan opvang in Nederland doen peanuts is vergeleken met landen als Jordanië of Libanon. Weet je hoeveel projecten er vanuit vrijwilligers in die landen gestart zijn om vluchtelingen een kans te geven? En ondertussen lopen wij hier te mokken dat een paar honderd asielzoekers geen bed bad en brood zouden mogen krijgen.

Nee, de xenofobe, asociale autochtone Nederlander is een veel groter gevaar voor onze samenleving dan de migrant. Dat is inmiddels wel duidelijk.
pi_152588720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:25 schreef ccs het volgende:

[..]

Goede vergelijking, helaas haal je je eigen argument ermee onderuit.

Buurman kun je goed namelijk goed zien als een buurland in jouw voorbeeld. Libanon helpt de vluchtelingen uit buurland Syrië.

Als er iedere dag een onbekende man uit de andere kant van de stad mij om een kopje suiker vraagt, dan ben ik het na een tijdje wel zat ja.
Ah en vertel eens, welke elementen van jouw 'koude en rationele' argumentatie mis ik bij de relatie tot jouw buren? Of ga je nu toch erkennen dat waarden en affectie wel meegenomen mogen worden in deze koude en rationele berekening?

Wel grappig overigens dat jij dat laatste beweert. Was jij het niet die continu mijn vraag loopt te ontwijken waarom Duitsers en Polen geen druk op de woningmarkt geven terwijl migranten van buiten de EU dat wel doen? En dan ga je nu stellen dat het feit dat het gegeven of je iemand wel of niet kent bepalend is bij je keuzes?
pi_152588732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat hele schuldgevoel begrijp ik niet. Jij kent alleen koud en rationeel of schuldgevoel?
Jij wil het vluchtelingenbeleid baseren op (schuld)gevoelens. "Wij zijn rijk, zij zijn arm. Wij zijn blank, zij zijn zwart. Slavernij, Holocaust, Humaniteit. Help uw naastenliefde." Et cetera.

Allemaal irrationele gevoelens die het probleem niet oplossen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:32:51 #140
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152588777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:31 schreef ccs het volgende:

[..]

Jij wil het vluchtelingenbeleid baseren op (schuld)gevoelens. "Wij zijn rijk, zij zijn arm. Wij zijn blank, zij zijn zwart. Slavernij, Holocaust, Humaniteit. Help uw naastenliefde." Et cetera.

"Het probleem".

Definitie graag. Wat is eigenlijk het probleem?
pi_152588900
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:31 schreef ccs het volgende:

[..]

Blijkbaar kun jij alleen zwart wit denken. Ook hier zit je erg fout en wat je verder allemaal projecteert op mij persoonlijk slaat al helemaal nergens op.
pi_152588906
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:27 schreef keste010 het volgende:
Daarnaast bestempel jij dingen nog steeds als feit terwijl je totaal geen kennis hebt van de regio. Arabisch is de meest diverse taal in de wereld, en juist de werkloosheid als gevolg van de massale migratie is een groot probleem in Libanon. Maar jij baseert argumenten op je onderbuik in plaats van de realiteit.
Het zal best dat ik geen kennis heb van die regio. Is ook niet zo vreemd toch? Ben geen Arabische vluchteling of Arabië-deskundige. Maar ik kan me niet voorstellen dat de taalverschillen tussen Jordanië en Syrië groter zijn dan tussen Nederland en Duitsland, of tussen Nederland en Syrië. Je hebt dus nog steeds niet ontkracht dat een Syriër makkelijker integreert in Jordanië dan in Nederland.

quote:
Ik vind de ontwrichting dankzij de afnemende solidariteit veel groter dan de gevolgen van migratie. Ik heb liever een 'kansloze asielzoeker' in mijn land dan een xenofoob wiens solidariteitsgevoel ophoudt bij zijn/haar eigen achtertuin. Als er nu iets is wat wij kunnen leren van de zogenaamde 'cultuurverschillen' dan is het wel solidair zijn met de medemens, ongeacht hoe rationeel dat in jouw ogen ook mag zijn.
Je staat vrij om een asielzoeker in je huis op te vangen. Hoeveel heb je er inmiddels al opgenomen?
pi_152589043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:37 schreef ccs het volgende:

[..]

Het zal best dat ik geen kennis heb van die regio. Is ook niet zo vreemd toch? Ben geen Arabische vluchteling of Arabië-deskundige. Maar ik kan me niet voorstellen dat de taalverschillen tussen Jordanië en Syrië groter zijn dan tussen Nederland en Duitsland, of tussen Nederland en Syrië. Je hebt dus nog steeds niet ontkracht dat een Syriër makkelijker integreert in Jordanië dan in Nederland.
Allereerst vind ik taalverschillen totaal geen reden om wel of niet een asielzoeker op te vangen. Ten tweede vind ik dat iemand die totaal geen benul heeft van de politieke, economische, sociale en culturele situatie in de regio überhaupt niets moet zeggen over waar er beter opvang geboden kan worden.

quote:
Je staat vrij om een asielzoeker in je huis op te vangen. Hoeveel heb je er inmiddels al opgenomen?
Ahh, de persoonlijke aanval. En ik dacht dat jij tegen schuldgevoelens in een discussie was? :')
Je slaat echt een gigantisch modderfiguur met je stijl van discussieren. Het ging hier namelijk niet om individuele hulp, maar om het beleid van Nederland. Of moet ik je je eigen OP gaan citeren?
pi_152589079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:30 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ah en vertel eens, welke elementen van jouw 'koude en rationele' argumentatie mis ik bij de relatie tot jouw buren? Of ga je nu toch erkennen dat waarden en affectie wel meegenomen mogen worden in deze koude en rationele berekening?
Het is toch wel prettig om een goede relatie te hebben met de buren lijkt me. Je hebt misschien ook weleens iets van hen nodig namelijk. Dus vanuit zakelijk (koud) oogpunt is een goede relatie met de buren verstandig.

quote:
Wel grappig overigens dat jij dat laatste beweert. Was jij het niet die continu mijn vraag loopt te ontwijken waarom Duitsers en Polen geen druk op de woningmarkt geven terwijl migranten van buiten de EU dat wel doen? En dan ga je nu stellen dat het feit dat het gegeven of je iemand wel of niet kent bepalend is bij je keuzes?
Duitsers en Polen leveren over het algemeen wél een bijdrage aan dit land. Omdat de cultuur- en taalverschillen niet zo'n probleem geven in de praktijk. Bovendien kennen we vrij verkeer van personen binnen de EU. Natuurlijk zijn er een heleboel klaplopers/criminelen uit Oost-Europa, voornamelijk uit Roemenië. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.
pi_152589119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:32 schreef Belabor het volgende:

[..]

"Het probleem".

Definitie graag. Wat is eigenlijk het probleem?
De grote aantallen gelukszoekers die in Nederland/Europa worden toegelaten. Zie OP.
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:47:12 #146
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152589137
Waarom zou een vluchteling trouwens moeten integreren? Het is toch geen migrant?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:48:44 #147
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152589167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:46 schreef ccs het volgende:

[..]

De grote aantallen gelukszoekers die in Nederland/Europa worden toegelaten. Zie OP.
Je OP zegt niets over aantallen noch bevat het een bron. Daarnaast is al aangetoond door andere users dat de "grote aantallen" waar jij het over hebt nog niet eens 10% van de aantallen die in de regio opgevangen worden zijn.

Dus je lult uit je nek, grof gezegd.
pi_152589187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:45 schreef ccs het volgende:

Duitsers en Polen leveren over het algemeen wél een bijdrage aan dit land. Omdat de cultuur- en taalverschillen niet zo'n probleem geven in de praktijk. Bovendien kennen we vrij verkeer van personen binnen de EU. Natuurlijk zijn er een heleboel klaplopers/criminelen uit Oost-Europa, voornamelijk uit Roemenië. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.
En nou mag je wel eens een keer met het bewijs komen voor al die onzin die je rondbazuint. Wat is een 'bijdrage' leveren? Waar baseer je op dat Duitsers en Polen dat wel doen en migranten van buiten de EU niet? Waar laat je zien dat je ook maar enig benul hebt van wat er al jaren aan onderzoek hierover gepubliceerd is?
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:49:53 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_152589197
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:06 schreef ccs het volgende:

[..]

Kom op remlof, het riedeltje van 'we mogen niemand weigeren anders zijn we net zo erg als jodenvergassende nazimonsters/zweepslaggevende slavenhandelaren' is juist een van de oorzaken van het vluchtelingenprobleem in Nederland (schuldgevoel). Laten we nou juist dat onderwerp hier dan buiten laten zodat we de zaken koud en rationeel kunnen bekijken.
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zei alleen dat ik me prima voor kan stellen dat vluchtelingen van vervolging en oorlog het liefst zo ver mogelijk uit hun regio vluchten.
pi_152589221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:46 schreef ccs het volgende:

[..]

Feitelijk onjuist. De grenzen zitten potdicht voor iedereen buiten de EU die niet vanuit levensnood vlucht. De afgelopen jaren zijn daarom ook enkel vluchtelingen uit oorlogsgebieden (Syrie, Eritrea, Somalië) binnengelaten. Het aantal asielzoekers is sinds begin deze eeuw ook afgenomen. Nogmaals: geen enkel bewijs voor je probleemstelling.
pi_152589254
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:43 schreef keste010 het volgende:
Allereerst vind ik taalverschillen totaal geen reden om wel of niet een asielzoeker op te vangen. Ten tweede vind ik dat iemand die totaal geen benul heeft van de politieke, economische, sociale en culturele situatie in de regio überhaupt niets moet zeggen over waar er beter opvang geboden kan worden.
Europeanen mogen beslissen over wie ze toelaten in hun eigen regio. Of ze nou kennis hebben van de West-Papoease omgangsgebruiken of niet.

quote:
Ahh, de persoonlijke aanval. En ik dacht dat jij tegen schuldgevoelens in een discussie was? :')
Daar ben jij anders ook niet vies van toch? Gezien vorige posts van je. Maar goed, laten we ontopic blijven.
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:53:04 #152
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152589262
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd. Ik zei alleen dat ik me prima voor kan stellen dat vluchtelingen van vervolging en oorlog het liefst zo ver mogelijk uit hun regio vluchten.
Nee man. Vluchtelingen vinden het superchill als nadat hun dorp is uitgemoord hun intrek te nemen in een tentenkamp op een paar honderd km afstand. zonder stromend water, voldoende voedsel of enig andere voorziening. Wel met het risico dat het klein beetje bezit (horloges, Ipadje en dergelijke) dat je nog hebt geroofd wordt en je voor dood achter gelaten wordt.

De reden waarom vluchtelingen dat chill vinden is omdat zij net niet dezelfde taal spreken als mensen die buiten dat tentenkamp wonen (in echte huizen). Dat helpt bij het integreren enzo.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_152589346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:48 schreef Belabor het volgende:

[..]

Je OP zegt niets over aantallen noch bevat het een bron. Daarnaast is al aangetoond door andere users dat de "grote aantallen" waar jij het over hebt nog niet eens 10% van de aantallen die in de regio opgevangen worden zijn.

Dus je lult uit je nek, grof gezegd.
Als je vergelijkt met de buurlanden van conflictgebieden dan is het weinig ja.

Vergelijk je het met Japan en Zuid-Korea dan is het veel. Japan heeft in 2014 bijvoorbeeld 11 asielzoekers toegelaten.
pi_152589433
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:52 schreef ccs het volgende:

Europeanen mogen beslissen over wie ze toelaten in hun eigen regio. Of ze nou kennis hebben van de West-Papoease omgangsgebruiken of niet.
Dat doen we dan ook. En zolang jij geen argumenten weet te vinden die voorstanders van een sociaal asielzoekers- of migratiebeleid van jouw gelijk weten te overtuigen zal je er mee moeten leven. Tip: oordeel niet over mensen of gebieden waar je niets van af weet. Dat helpt al een hoop qua overtuigingskracht.

quote:
Daar ben jij anders ook niet vies van toch? Gezien vorige posts van je. Maar goed, laten we ontopic blijven.
Ik val jou niet persoonlijk aan op je daden. Ik stel enkel vast dat jij een xenofoob bent die vanuit de onderbuik spreekt en geen bewijs heeft voor hetgeen je beweert. Dat is iets anders dan een klassieke ad hominem-drogreden.
pi_152589492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:56 schreef ccs het volgende:

[..]

Vergelijk je het met Japan en Zuid-Korea dan is het veel. Japan heeft in 2014 bijvoorbeeld 11 asielzoekers toegelaten.
Dus eigenlijk komt het 'probleem' wat je hebt geschetst in de OP neer op de vraag waarom deze twee landen niet wat meer asielzoekers toelaten?

Je gaat immers niet in op de opmerking dat asielzoekersbeleid in Nederland al erg streng is en het aantal asielzoekers gedaald is. Dus ik neem aan dat je erkent dat er in Nederland geen beleidsprobleem is?
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:07:28 #156
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152589607
quote:

[..]

Maar wat hebben wij daar mee te maken? Wat is nou eigenlijk je probleem? Kijk je naar andere landen en zie je die cijfers, en maak je je daar dan kwaad om?

Ga lekker emigreren naar Japan of Zuid-Korea, dan hoef je je niet druk te maken om al die vluchtelingen die je zo in je nek zitten te ademen. Succes ermee, I'm out.
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:34:36 #157
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_152590435
Japan
quote:

[..]

Dan moet je wel efficiënt asielzoekers uit kunnen zetten. Het lukt in Nederland niet eens om een paar honderd van de lui van de straat te vegen.

De Japanse methode om ze dan gewoon jarenlang op te sluiten lijkt me wel goed werkend. Dan heeft de asielzoeker de keuze, vertrekken of levenslang in de gevangenis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:21:29 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152591657
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:34 schreef BlaZ het volgende:

De Japanse methode om ze dan gewoon jarenlang op te sluiten lijkt me wel goed werkend. Dan heeft de asielzoeker de keuze, vertrekken of levenslang in de gevangenis.
Ja, goede keuze man. Jij weet de probleempjes wel op te lossen.
--
pi_152592071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:34 schreef BlaZ het volgende:
Japan

[..]

Dan moet je wel efficiënt asielzoekers uit kunnen zetten. Het lukt in Nederland niet eens om een paar honderd van de lui van de straat te vegen.
Ah, vandaar dat we jaarlijks honderden mensen uitzetten.

quote:
Ja, want asiel aanvragen is een misdaad.
pi_152597398
Europa neemt meer vluchtelingen op omdat de westerse mens blijkbaar bovenaan de voedselketen staat.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:29 schreef Geerd het volgende:
Links mensen die zelf nog nooit gewerkt hebben die maken ons kapot
Die bestaan niet. Het enige wat je kapot kan maken is de chaos die in de Europeanen hun hoofden heerst en nog zal toenemen door alles wat gaande is in de politiek, aan de grenzen, economische, etc.
Als er teveel chaos heerst in de Europeaan zal er een revolutie kunnen ontstaan, want in een bevolking/maatschappij/beschaving moet orde heersen. Dus kun je beter de nieuwe orde voor zijn, want in een proces van chaos naar orde mee bewegen en je eindigt in een nieuwe orde.
pi_152597483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:22 schreef Synthercell het volgende:
Europa neemt meer vluchtelingen op omdat de westerse mens blijkbaar bovenaan de voedselketen staat.

[..]

Die bestaan niet. Het enige wat je kapot kan maken is de chaos die in de Europeanen hun hoofden heerst en nog zal toenemen door alles wat gaande is in de politiek, aan de grenzen, economische, etc.
Als er teveel chaos heerst in de Europeaan zal er een revolutie kunnen ontstaan, want in een bevolking/maatschappij/beschaving moet orde heersen. Dus kun je beter de nieuwe orde voor zijn, want in een proces van chaos naar orde mee bewegen en je eindigt in een nieuwe orde.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:26:24 #162
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_152597498
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, goede keuze man. Jij weet de probleempjes wel op te lossen.
Dan zit je als asielzoeker wel meteen droog, warm en veilig. Lijkt me niet verkeerd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_152597720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:22 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Ja oke, maar volgens mij is er aardig wat bloed vergoten om het zo te krijgen zo als het nu is.
Romeinen kregen het niet voor elkaar, die kleine fransman niet en de snor niet.

Nu via politiek pappen en nat houden begint het ergens op te lijken, maar nee we beginnen gewoon opnieuw.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:35:27 #164
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152597758
De VS nemen ruimschoots asielzoekers op. Die kennen dan ook geen verzorgingsstaat zoals wij.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_152597840
Dopperneger wordt trouwens het woord van 2015 dat weet ik wel _O-
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:45:17 #166
56749 BlaZ
pi_152597990
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, want asiel aanvragen is een misdaad.
Het illegaal verblijven is een misdaad.
pi_152598005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar ook dat wordt allemaal weggeknuffeld
Ik zwaai naar dieren.
pi_152599325
quote:

[..]

Alleen als je een ongewenst verklaring of inreisverbod hebt gekregen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:39:34 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_152599504
quote:

[..]

Nee hoor, in Nederland niet eens strafbaar.
pi_152599703
quote:

[..]

Dat is een heel ander verhaal als een asielaanvraag doen. Buiten dat zijn er in dat soort situaties genoeg factoren die ervoor kunnen zorgen dat een illegaal nergens heen kan. Lekker misdadig wel.
pi_152599719
Omdat vluchtelingen opnemen een morele plicht is.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:48:04 #172
56749 BlaZ
pi_152599832
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, in Nederland niet eens strafbaar.
Ik dacht dat men dat gewijzigd had, maar dat is blijkbaar niet doorgegaan. Persoonlijk ben ik wel voorstander van die strafbaarstelling.
Bedankt voor de correctie.
pi_152599922
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik dacht dat men dat gewijzigd had, maar dat is blijkbaar niet doorgegaan. Persoonlijk ben ik wel voorstander van die strafbaarstelling.
Bedankt voor de correctie.
Symboolwetgeving is nooit een goed idee.
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:00:40 #174
56749 BlaZ
pi_152600250
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Buiten dat zijn er in dat soort situaties genoeg factoren die ervoor kunnen zorgen dat een illegaal nergens heen kan. Lekker misdadig wel.
Een jarenlange gevangenisstraf in het vooruitzicht motiveert denk ik wel aardig naar het zoeken naar alternatieve bestemmingen.
pi_152600557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:45 schreef linkse_strijder het volgende:
hoeveel heb jij er in huis?
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:50:36 #176
379943 Paper_Tiger
pi_152604198
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:45 schreef linkse_strijder het volgende:
Wat houd je tegen? Extra matras op de grond en een heel wit ipv een halfje en je maakt je woorden waar.
pi_152609025
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
De VS nemen ruimschoots asielzoekers op. Die kennen dan ook geen verzorgingsstaat zoals wij.
Aha, jij ziet weer verbanden die er niet zijn.
pi_152611936
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Een jarenlange gevangenisstraf in het vooruitzicht motiveert denk ik wel aardig naar het zoeken naar alternatieve bestemmingen.
Ik ben niet zo'n voorstander van mensen vastzetten terwijl ze niets hebben misdaan.
pi_152611952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:12 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

hoeveel heb jij er in huis?
Sinds wanneer mag je alleen principes of opvattingen hebben als je ze alleen eigenhandig in de praktijk kunt brengen?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 04:41:29 #180
379943 Paper_Tiger
pi_152612893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

Aha, jij ziet weer verbanden die er niet zijn.
Ik heb dat eigenlijk van Charles Groenhuijsen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 04:43:35 #181
379943 Paper_Tiger
pi_152612895
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 01:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag je alleen principes of opvattingen hebben als je ze alleen eigenhandig in de praktijk kunt brengen?
Omdat het nogal goedkoop is om de moraalridder uit te hangen als een ander jouw hoogverheven idealen moet uitvoeren en bekostigen.
pi_152614755
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 04:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb dat eigenlijk van Charles Groenhuijsen.
Oh de data kloppen ook wel, het verband alleen niet.
pi_152614805
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 04:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Omdat het nogal goedkoop is om de moraalridder uit te hangen als een ander jouw hoogverheven idealen moet uitvoeren en bekostigen.
Ten eerste voeren wij die idealen met z'n allen uit, dus "een ander" is een verkeerde woordkeuze.
Ten tweede gaat het hier in het topic over het Nederlands beleid, niet wat individuen doen. Vragen wat voorstanders van een ruim asielzoekersbeleid zelf aan opvang bieden is niet alleen laf, maar ook off-topic.
pi_152614917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:08 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ten eerste voeren wij die idealen met z'n allen uit, dus "een ander" is een verkeerde woordkeuze.
Ten tweede gaat het hier in het topic over het Nederlands beleid, niet wat individuen doen. Vragen wat voorstanders van een ruim asielzoekersbeleid zelf aan opvang bieden is niet alleen laf, maar ook off-topic.
Dat is niet laf want jullie zijn zo hypocriet als de neten.

Ik weet waar u woont Keste maar ik durf toch wel te wedden dat daar geen asielzoekers wonen?

Maar jullie hebben geen oog voor de PVV stemmers die wel tussen jullie rotzooi moeten wonen.

Hè Keste werkt het zo niet? Laat al die arme gelukzoekers maar komen zolang ze niet bij mij in de buurt wonen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:18:50 #185
379943 Paper_Tiger
pi_152616432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:08 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het is makkelijker idealistisch te zijn al het jou niets kost.
pi_152616755
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:48 schreef ccs het volgende:

[..]

Je haalt jezelf onderuit met je eigen bron.

In jouw bron kun je duidelijk zien onder het kopje Vreemdelingen in Nederland (eerste en tweede generatie) naar land van herkomst (stand begin 2013 en 2014) dat de aantallen vreemdelingen in 2014 hoger zijn dan in 2013.
Lezen is moeilijk he?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_152616858
quote:

[..]

Ah, je mag er alleen politieke standpunten op nahouden als je meer dan 50% belasting afdraagt.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:37:26 #188
379943 Paper_Tiger
pi_152616915
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, je mag er alleen politieke standpunten op nahouden als je meer dan 50% belasting afdraagt.
Gul en barmhartig zijn met andermans geld is inderdaad iets wat niet zou moeten kunnen.
pi_152617216
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gul en barmhartig zijn met andermans geld is inderdaad iets wat niet zou moeten kunnen.
Ik geloof dat het gemiddeld maar een paar euro per maand kost per Nederlander om het huidige aantal asielzoekers in Nederland te kunnen huisvesten dus dat betaal je al snel met je maandelijkse boodschappen. :+
pi_152617604
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik geloof dat het gemiddeld maar een paar euro per maand kost per Nederlander om het huidige aantal asielzoekers in Nederland te kunnen huisvesten dus dat betaal je al snel met je maandelijkse boodschappen. :+
Er zijn alleen heel heel heel erg veel dingen die allemaal een paar euro kosten ;).
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:11:24 #191
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152619245
quote:

[..]

Dat is een oneigenlijk argument, aangezien dat opgaat voor al het overheidsbeleid. Daar betalen wij belasting voor:

- "Ik wil meer wegen in Nederland"

"Oh, hoeveel heb jij er dan al aangelegd?"

- "ik wil dat er meer geld naar de gezondheidszorg gaat!

"Oh, hoeveel mensen heb jij dan al verpleegd?"

- "Ik ben voorstander van vergroting van defensie?"

"Oh, heb jij je dan al aangemeld?

- "ik wil dat er meer geld gaat naar het hoger onderwijs"

"Oh, hoeveel studenten financier jij dan al?"

Etc. etc.
--
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:24:41 #192
379943 Paper_Tiger
pi_152621129
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is een oneigenlijk argument, aangezien dat opgaat voor al het overheidsbeleid. Daar betalen wij belasting voor:

- "Ik wil meer wegen in Nederland"

"Oh, hoeveel heb jij er dan al aangelegd?"

- "ik wil dat er meer geld naar de gezondheidszorg gaat!

"Oh, hoeveel mensen heb jij dan al verpleegd?"

- "Ik ben voorstander van vergroting van defensie?"

"Oh, heb jij je dan al aangemeld?

- "ik wil dat er meer geld gaat naar het hoger onderwijs"

"Oh, hoeveel studenten financier jij dan al?"

Etc. etc.
Wegen daar betalen we apart voor met wegenbelasting, accijns en BPM en al die andere zaken zijn door de staat gemonopoliseerd. Ik zou graag de kans hebben mezelf te verzekeren voor zorg en ik zou ook graag hebben dat mijn kind naar een school van mijn keuze kan gaan. Ik ben dan ook voorstander van een vrije markt voor zorg en onderwijs. Die argumenten gaan voor mij niet op. Defensie is inderdaad een moeilijke zaak. Ik zou graag zien dat we in staat zijn ons bezit te verdedigen tegen een eventuele invasiemacht. Hoeveel dat moet en mag kosten weet ik niet. Ook hier zou moeten gelden dat degeen die daar het meest aan bijdraagt meer te zeggen zou moeten hebben dan de freeriders.
pi_152621457
Als je duizenden kilometers kan vluchten, ben je in mijn ogen geen vluchteling, maar economisch gelukszoeker.
pi_152621917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:38 schreef luxerobots het volgende:
Als je duizenden kilometers kan vluchten, ben je in mijn ogen geen vluchteling, maar economisch gelukszoeker.
Vandaar dat zo'n beetje de helft van de asielaanvragen wordt toegekend.
pi_152623285
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De asielindustrie moet natuurlijk wel draaiend blijven. Wat is Stichting Vluchteling waard zonder vluchtelingen?
pi_152623578
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geeft alleen maar aan dat de heren gelukszoekers goed kunnen liegen en bedriegen.
pi_152623675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:38 schreef luxerobots het volgende:
Het is niet eens vluchten maar reizen à raison van ¤6000,- p.p.

Eentje van de familie hoeft het maar te doen en door te komen, kan de rest van de hele familie al dan niet met subsidies ingevlogen worden.

De winkansen zijn hoog, vandaar dat ze bereid zijn grote risico's te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanjer op 15-05-2015 16:04:18 ]
pi_152624779
quote:
Nee dat komt door een extreme stoornis die we politieke correctheid noemen en verwoestend heeft toegeslagen onder de hoogopgeleide elite en heersende klasse. In een geest van masochisme en zelfvernedering praat men zichzelf het ene na het andere misplaatste schuldgevoel aan en zet men de meest onderontwikkelde culturen op een voetstuk uit pure zelfhaat.
Voer voor psychologen.

Daarnaast danst de politieke elite naar de pijpen van de economische elite en die laatste heeft steeds meer mensen nodig om rijker en rijker te worden. Een waanzinnig economisch piramidesysteem waarbij massa-immigratie noodzakelijk is.

Als het om grote en belangrijke zaken als de EU, islam of massa-immigratie gaat dan zou het volk daarover moeten beslissen en niet een kleine onfrisse bovenlaag van egoïstische stropdassen. De reden dat de stropdassen niet peinzen over referenda is dat ze weten hoe verschillend de elite en het volk over deze zaken denken. Het effect van de Franse Revolutie is duidelijk uitgewerkt en de elite doen weer waar ze goed in zijn. Tijd dat de elite een nieuwe verfrissende les krijgt.

(is het je overigens wel eens opgevallen dat de politieke, economische en hoogopgeleide elite nooit in de door hun zo gepropageerde multikulwijken wonen maar ver daarvandaan in de welgestelde wijken)
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_152625141
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:29 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Nee dat komt door een extreme stoornis die we politieke correctheid noemen en verwoestend heeft toegeslagen onder de hoogopgeleide elite en heersende klasse. In een geest van masochisme en zelfvernedering praat men zichzelf het ene na het andere misplaatste schuldgevoel aan en zet men de meest onderontwikkelde culturen op een voetstuk uit pure zelfhaat.
Voer voor psychologen.

Daarnaast danst de politieke elite naar de pijpen van de economische elite en die laatste heeft steeds meer mensen nodig om rijker en rijker te worden. Een waanzinnig economisch piramidesysteem waarbij massa-immigratie noodzakelijk is.

Als het om grote en belangrijke zaken als de EU, islam of massa-immigratie gaat dan zou het volk daarover moeten beslissen en niet een kleine onfrisse bovenlaag van egoïstische stropdassen. De reden dat de stropdassen niet peinzen over referenda is dat ze weten hoe verschillend de elite en het volk over deze zaken denken. Het effect van de Franse Revolutie is duidelijk uitgewerkt en de elite doen weer waar ze goed in zijn. Tijd dat de elite een nieuwe verfrissende les krijgt.

(is het je overigens wel eens opgevallen dat de politieke, economische en hoogopgeleide elite nooit in de door hun zo gepropageerde multikulwijken wonen maar ver daarvandaan in de welgestelde wijken)
Bedankt voor je bijdrage. Ik kan me helemaal vinden in jouw post. De policor Gutmensch woont inderdaad ver van de achterstandswijken vandaan. Ze wonen in dure buitenwijken, hun kinderen zitten op blanke scholen en ze komen vrijwel nooit in aanraking met wat ze veroorzaken.

De blanke onderklasse die wel met de nadelen van de massa-immigratie zit, zetten ze weg als nazi's en xenofoben. Ze hebben simpelweg te slikken wat de Gutmensch aan ellende veroorzaakt om zijn/haar perverse geweten te dienen.

Deze policor Gutmensch elite zou heel hard gestraft moeten worden. Een Europese revolutie waar de autochtone Europese midden- en onderklasse, die tientallen jaren gekleineerd en weggezet is, door zowel de rechtse als linkse elite, wraak neemt op deze mensen.
pi_152625287
Woon je zelf in een achterstandswijk, ccs?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:47:22 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_152625332
- doe maar niet -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 16:48:51 ]
pi_152625349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:42 schreef ccs het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage. Ik kan me helemaal vinden in jouw post. De policor Gutmensch woont inderdaad ver van de achterstandswijken vandaan. Ze wonen in dure buitenwijken, hun kinderen zitten op blanke scholen en ze komen vrijwel nooit in aanraking met wat ze veroorzaken.

De blanke onderklasse die wel met de nadelen van de massa-immigratie zit, zetten ze weg als nazi's en xenofoben. Ze hebben simpelweg te slikken wat de Gutmensch aan ellende veroorzaakt om zijn/haar perverse geweten te dienen.

Deze policor Gutmensch elite zou heel hard gestraft moeten worden. Een Europese revolutie waar de autochtone Europese midden- en onderklasse, die tientallen jaren gekleineerd en weggezet is, door zowel de rechtse als linkse elite, wraak neemt op deze mensen.
Toe maar weer, wraak nemen nog wel. Sterretje op de borst, in ghetto's stoppen, wat had je precies in gedachten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:49:01 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152625380
Poeh hé. Dat is een revolutionair taalgebruik. Marx ging er vanuit dat de revolutie zou komen vanwege oneerlijke verdeling van kapitaalgoederen.

Maar wat blijkt? De onderklasse komt in het geweer omdat de pauperwijken (met centrale verwarming en plasma tv) bevolkt worden door een groep mensen die gevlucht zijn voor een oorlog in een zandbak hier ver vandaan.

Dat had Marx nooit kunnen voorspellen.
--
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:50:56 #204
104871 remlof
Europees federalist
pi_152625434
quote:

[..]

Lul niet, ik ben ook "policor" volgens jou en ik woon in een achterstandswijk tussen de allochtonen.
pi_152625511
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:46 schreef Tem het volgende:
Woon je zelf in een achterstandswijk, ccs?
Nee, gelukkig niet.
pi_152625553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Toe maar weer, wraak nemen nog wel. Sterretje op de borst, in ghetto's stoppen, wat had je precies in gedachten?
Daar is de Godwin.
pi_152625569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:54 schreef ccs het volgende:

[..]

Daar is de Godwin.
Tja, het is net als mensen die klagen dat je tegenwoordig al voor nazi wordt uitgemaakt als je pleit voor het systematisch uitroeien van bevolkingsgroepen. Iets met lopen en praten als een eend.
pi_152625593
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:49 schreef Ryon het volgende:
Poeh hé. Dat is een revolutionair taalgebruik. Marx ging er vanuit dat de revolutie zou komen vanwege oneerlijke verdeling van kapitaalgoederen.

Maar wat blijkt? De onderklasse komt in het geweer omdat de pauperwijken (met centrale verwarming en plasma tv) bevolkt worden door een groep mensen die gevlucht zijn voor een oorlog in een zandbak hier ver vandaan.

Dat had Marx nooit kunnen voorspellen.
Komt de onderklasse in het geweer? Waar dan?
pi_152625609
quote:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom?
Omdat dit niet waar is. Azië heeft er meer.
En Europa ligt gewoon ontzettend dichtbij vergeleken met de overige continenten.
pi_152625611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:53 schreef ccs het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet.
Hoe kom je aan al die wijsheid dan? Kom je er vaak? werk je met mensen uit achterstandswijken?
pi_152625637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:53 schreef ccs het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet.
En dan zo'n grote bek dat je wel weet welke ellende die mensen doormaken :') _O-
pi_152625643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, het is net als mensen die klagen dat je tegenwoordig al voor nazi wordt uitgemaakt als je pleit voor het systematisch uitroeien van bevolkingsgroepen. Iets met lopen en praten als een eend.
Waar pleit ik voor het systematisch uitroeien van bevolkingsgroepen? Kom eens met argumenten i.p.v. dat eeuwige nazigeroep. Je weet dat dat een zwaktebod is?
pi_152625657
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:58 schreef ccs het volgende:

[..]

Waar pleit ik voor het systematisch uitroeien van bevolkingsgroepen? Kom eens met argumenten i.p.v. dat eeuwige nazigeroep. Je weet dat dat een zwaktebod is?
Analogieën zijn niet je sterkste punt. Je wilt hier even 'wraak gaan nemen' op mensen die bepaald stemgedrag hebben vertoont. Dat vind jij heel erg fris?
pi_152625676
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Omdat dit niet waar is. Azië heeft er meer.
En Europa ligt gewoon ontzettend dichtbij vergeleken met de overige continenten.
Azië neemt meer vluchtelingen op uit een ander continent dan Europa uit een ander continent?
pi_152625711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:59 schreef ccs het volgende:

[..]

Azië neemt meer vluchtelingen op uit een ander continent dan Europa uit een ander continent?
Mijn fout :')
Maar als je kijkt naar het MO, dan worden verreweg de meeste vluchtelingen in Azië opgevangen.
pi_152625715
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En dan zo'n grote bek dat je wel weet welke ellende die mensen doormaken :') _O-
Onzinpost. Je hoeft niet in een achterstandswijk te wonen om te weten hoe kut het daar is.
pi_152625725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:01 schreef ccs het volgende:

[..]

Onzinpost. Je hoeft niet in een achterstandswijk te wonen om te weten hoe kut het daar is.
Waarom zou jij het dan wel kunnen weten en een 'gutmensch' niet?
pi_152625752
quote:

[..]

Ook zo typisch weer dat het juist de mensen zijn die meneer hier niet wil hebben voor het politieke karretje worden gespannen.
pi_152625760
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Analogieën zijn niet je sterkste punt. Je wilt hier even 'wraak gaan nemen' op mensen die bepaald stemgedrag hebben vertoont. Dat vind jij heel erg fris?
Onzinpost van jou. Hier ga ik niet eens op in.

Stop eens met het verdraaien van feiten, mij persoonlijk aan te vallen en kom dan terug.
pi_152625779
quote:

[..]

Ja, maar dat was het vroeger zonder immigranten ook al dus het is nogal onzin te beweren dat dit louter door de toestroom van immigranten komt. Eerder sociaal economische factoren.
pi_152625780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:03 schreef ccs het volgende:

[..]

Onzinpost van jou. Hier ga ik niet eens op in.
quote:
pi_152625781
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waarom zou jij het dan wel kunnen weten en een 'gutmensch' niet?
Waarom weet jij dat het zo erg is in Afrika terwijl je zelf geen Afrikaan bent?

Kijk ik kan het ook.
pi_152625813
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Wat probeer je te zeggen?
pi_152625815
"Hoe verneuk ik m'n topic als TS zijnde", geschreven door ccs.
pi_152625830
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:04 schreef ccs het volgende:

[..]

Waarom weet jij dat het zo erg is in Afrika terwijl je zelf geen Afrikaan bent?

Kijk ik kan het ook.
Sorry hoor, maar kijk eens naar de post van Xa1pt, die heeft de quotes er al mooi bijgepakt.
pi_152625834
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:05 schreef ccs het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen?
Je posts zeggen al genoeg.
pi_152625838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:04 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, maar dat was het vroeger zonder immigranten ook al dus het is nogal onzin te beweren dat dit louter door de toestroom van immigranten komt. Eerder sociaal economische factoren.
Met immigranten is het erger in de achterstandswijken dan zonder immigranten. Het is niet zwart of wit.
pi_152625864
Sorry, ik zie dat niet helemaal gequote werd waar ik op doelde. Hier de quotes:
quote:
De policor Gutmensch woont inderdaad ver van de achterstandswijken vandaan. Ze wonen in dure buitenwijken, hun kinderen zitten op blanke scholen en ze komen vrijwel nooit in aanraking met wat ze veroorzaken.
quote:
pi_152625875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:06 schreef ccs het volgende:

[..]

Met immigranten is het erger in de achterstandswijken dan zonder immigranten. Het is niet zwart of wit.
Heb je daar onderzoeken van of iets dergelijks om je statement te onderbouwen of het meer een gevoel? Vroeger was het ook geen pretje in Crooswijk, nu nog steeds niet.
pi_152626008
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Sorry, ik zie dat niet helemaal gequote werd waar ik op doelde. Hier de quotes:

[..]

[..]

Wat wil je nou? Ik sta nog steeds achter beide posts, die elkaar helemaal niet tegenspreken als je een beetje nadenkt.
pi_152626022
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Ja, het leek mij ook niet voor heel veel interpretaties vatbaar.
pi_152626042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:12 schreef ccs het volgende:

[..]

Wat wil je nou? Ik sta nog steeds achter beide posts, die elkaar helemaal niet tegenspreken als je een beetje nadenkt.
Jawel. Je pretendeert dat de 'policor Gutmensch' er niets van weet omdat hij er nooit komt, maar zelf kom je er ook nooit. Wat maakt jouw waarneming dan alsnog betrouwbaarder?
pi_152626060
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jawel. Je pretendeert dat de 'policor Gutmensch' er niets van weet omdat hij er nooit komt, maar zelf kom je er ook nooit. Wat maakt jouw waarneming dan alsnog betrouwbaarder?
Zelf kom ik er ook nooit? Stop eens met de aannames en persoonlijke aanvallen.

En dat misselijke duimpje naast je post. Waar dient dat toe? Kom eens met argumenten.
pi_152626146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:14 schreef ccs het volgende:

[..]

Zelf kom ik er ook nooit? Stop eens met de aannames en persoonlijke aanvallen.
Je zou dingen ook kunnen weerleggen als ze niet kloppen natuurlijk.
En waar zie jij een persoonlijke aanval van mij staan in dit topic?
pi_152626165
quote:

[..]

Inderdaad, deze mensen hebben bloed aan hun handen, er struinen er hier ook genoeg rond die vervolgens de vleesverworden verontwaardiging uithangen.

Keihard wijzen naar anderen, niet openstaan voor feiten maar zich vooral moreel superieur voelen.
pi_152626263
quote:

[..]

En in hoeveel vluchtelingenkampen ben jij zoal geweest? Hoeveel boottochtjes ben jij meegegaan om het te ervaren omdat je denkt dat jij het wel allemaal zo goed weet?
pi_152626293
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:22 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En in hoeveel vluchtelingenkampen ben jij zoal geweest? Hoeveel boottochtjes ben jij meegegaan om het te ervaren omdat je denkt dat jij het wel allemaal zo goed weet?
Waar pretendeer ik beter te weten hoe kut het voor een vluchteling is dan iemand anders?
pi_152626360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, er lopen hier policor linksen rond die op gebak gaan trakteren als andersdenkenden aangevallen worden, dus je punt is??
pi_152626367
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je zou dingen ook kunnen weerleggen als ze niet kloppen natuurlijk.
De policor Gutmensch woont over het algemeen niet in een achterstandswijk tussen de vreemdelingen en geeft er niks om dat de blanke onderklasse wel tussen vreemdelingen moeten wonen. Zolang zijn 'superieure geweten' maar gevoed wordt. Het maakt hem niet uit welke gevolgen massa-immigratie heeft. Het kan hem gewoon geen ene bal schelen.

Dan heb je een groep mensen die zich wel zorgen maakt om de massa-immigratie. Een deel daarvan maakt het zelf mee, woont tussen de vreemdelingen. Een ander deel woont in een goede wijk, of een dorp, maar kan zich inleven dat het eerstgenoemde deel last heeft van de vreemdelingen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:26:25 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152626409
Elke zaterdag zet ik een kop Marokkaanse muntthee en ga ik op een stoel zitten om mij even goed in te leven hoe het voor de blanke onderklasse moet zijn om tussen de vreemdelingen te wonen. Ik zie het probleem niet.
--
pi_152626423
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:05 schreef Xa1pt het volgende:
"Hoe verneuk ik m'n topic als TS zijnde", geschreven door ccs.
Hoe verneukt policor links wederom een topic, dekt de lading beter.
pi_152626424
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:24 schreef ccs het volgende:

[..]

De policor Gutmensch woont over het algemeen niet in een achterstandswijk tussen de vreemdelingen en geeft er niks om dat de blanke onderklasse wel tussen vreemdelingen moeten wonen. Zolang zijn 'superieure geweten' maar gevoed wordt. Het maakt hem niet uit welke gevolgen massa-immigratie heeft. Het kan hem gewoon geen ene bal schelen.

Dan heb je een groep mensen die zich wel zorgen maakt om de massa-immigratie. Een deel daarvan maakt het zelf mee, woont tussen de vreemdelingen. Een ander deel woont in een goede wijk, of een dorp, maar kan zich inleven dat het eerstgenoemde deel last heeft van de vreemdelingen.
Het enige wat je nu aantoont is dat je inderdaad uitgaat van je eigen waarheid en iedere andere optie uitsluit en daarom met belachelijke uitspraken komt. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.

Ik ben nog steeds benieuwd waar in dit topic ik je persoonlijk heb aangevallen trouwens.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:28:12 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152626454
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ach, er lopen hier policor linksen rond die op gebak gaan trakteren als andersdenkenden aangevallen worden, dus je punt is??
Dit moet de eerste keer in mijn leven zijn dat ik policor links genoemd wordt.

Is mijn strippenkaart al vol?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152626509
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het enige wat je nu aantoont is dat je inderdaad uitgaat van je eigen waarheid en iedere andere optie uitsluit en daarom met belachelijke uitspraken komt. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Graag gedaan.
pi_152626533
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit moet de eerste keer in mijn leven zijn dat ik policor links genoemd wordt.

Is mijn strippenkaart al vol?
Staat je naam erbij? Nee?

Dan voel je jezelf schijnbaar nogal aangesproken.

Nog gebak gegeten de laatste weken?
pi_152626537
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:26 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hoe verneukt policor links wederom een topic, dekt de lading beter.
Nou niet echt. Er worden gevoelens als feiten gepresenteerd. TS komt alleen maar met argumenten waarbij je zou denken dat het uit de onderbuik afkomstig is. Wanneer je iets als feit presenteert moet je dat wel kunnen onderbouwen. Alleen zeggen dat de policor gutmensch makkelijk kan lullen omdat hij niet in een achterstandswijk woont is natuurlijk nogal schraal. Als je daarna nog eens gaat blaten dat dergelijke mensen gestraft moeten worden ben je natuurlijk niet erg opbouwend bezig.
pi_152626549
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:26 schreef Ryon het volgende:
Elke zaterdag zet ik een kop Marokkaanse muntthee en ga ik op een stoel zitten om mij even goed in te leven hoe het voor de blanke onderklasse moet zijn om tussen de vreemdelingen te wonen. Ik zie het probleem niet.
Ik heb sinds kort een huis gekocht in een achterstandswijk. Naast m'n huis in Blaricum. Als ik er even doorheen zit rij ik daar naar toe en vermaak me iedere keer weer kostelijk door toe te kijken hoe al die tokkies een strijd voeren om de dag door te komen. Dan besef ik weer hoe goed ik het heb en kan ik er weer een week of 2 tegenaan. Leedvermaak is het beste vermaak.

En stiekem weet ik ook wel dat ik bloed aan m'n handen heb, maar ik ben toch onaantastbaar.
pi_152626858
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:30 schreef Tem het volgende:

[..]

Nou niet echt. Er worden gevoelens als feiten gepresenteerd. TS komt alleen maar met argumenten waarbij je zou denken dat het uit de onderbuik afkomstig is. Wanneer je iets als feit presenteert moet je dat wel kunnen onderbouwen. Alleen zeggen dat de policor gutmensch makkelijk kan lullen omdat hij niet in een achterstandswijk woont is natuurlijk nogal schraal. Als je daarna nog eens gaat blaten dat dergelijke mensen gestraft moeten worden ben je natuurlijk niet erg opbouwend bezig.
Ik heb een aantal posts terug een bron met cijfers gepresenteerd waarin je ziet hoeveel asielzoekers per land worden opgenomen. Daarnaast heb ik het land Japan genoemd, wat 11 asielzoekers heeft toegelaten in 2014. Bron: http://nos.nl/artikel/202(...)ers-toe-in-2014.html.

Ten opzichte van Japan neemt Nederland dus ontzettend veel asielzoekers op.

Als het aan de policor Gutmensch ligt, is mijn topic onjuist. Ze vinden het aantal asielzoekers wat Nederland opneemt prima, of zelf nog te weinig. Dus daarom zullen zij het woord 'veel' in de TT altijd bestrijden. Dat doen ze door Nederland te vergelijken met landen die direct naast conflictgebieden zitten. Ze vergelijken Nederland met Libanon en vinden daarom dat Nederland niet veel asielzoekers opneemt.
pi_152627001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:40 schreef ccs het volgende:
Ja, leuk, maar dan noem je een land op dat ontzettend weinig asielzoekers opneemt en dan beweer je dat wij er daardoor veel opnemen.
Als je dit subjectieve begrip al enigszins objectief wil maken zul je het gemiddeld aantal asielzoekers per inwoner per land uit moeten gaan zoeken en dan het gemiddelde van alle landen berekenen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:44:52 #250
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152627040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:40 schreef ccs het volgende:

In vergelijking met Antarctica neemt Japan ook ontzettend veel asielzoekers op.
--
pi_152627195
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

In vergelijking met Antarctica neemt Japan ook ontzettend veel asielzoekers op.
0 tot 11 vind jij hetzelfde als 11 tot 12.300? :')
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:50:57 #252
346939 Janneke141
pi_152627233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Reken het maar eens uit als percentage.
pi_152627245
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Het relatieve verschil is zelfs groter.
pi_152627330
TS vindt elke asielzoeker er gewoon één teveel. En iedereen die het niet met hem eens is, of die moeilijk doet over percentages is een policor Gutmensch.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_152627363
quote:
Omdat ze hier naar toe komen.
pi_152627393
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:54 schreef xpompompomx het volgende:
TS vindt elke asielzoeker er gewoon één teveel. En iedereen die het niet met hem eens is, of die moeilijk doet over percentages is een policor Gutmensch.
Ik ben het eens met je eerste zin.
pi_152627415
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Omdat ze hier naar toe komen.
Dan stop je ze in het gevang.
pi_152627436
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het relatieve verschil is zelfs groter.
Het gaat om het absolute verschil. Elke gelukszoeker is er een teveel.
pi_152627443
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:57 schreef ccs het volgende:

[..]

En dan?
pi_152627451
quote:

[..]

Goed idee, daar is helemaal geen capaciteitsgebrek.
pi_152627465
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En dan?
Dan niks. Ze mogen vrijwillig terugkeren en anders blijven ze gewoon in de gevangenis.
pi_152627472
quote:

[..]

Het gaat om het absolute verschil. Elke gelukszoeker is er een teveel.
Beetje laf om iedere asielzoeker maar als 'gelukszoeker' weg te zetten.
pi_152627478
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Goed idee, daar is helemaal geen capaciteitsgebrek.
Dan maak je toch capaciteit.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:59:49 #264
346939 Janneke141
pi_152627488
quote:

[..]

Welke misdaad hebben ze begaan dan?
pi_152627489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:59 schreef ccs het volgende:

[..]

Dan maak je toch capaciteit.
Betaal jij het?
pi_152627498
Europa ligt gewoon lekker centraal. Dat is soms gunstig, zo is een deel van onze welvaart er aan te danken, maar soms ook minder gunstig. Op Paaseiland zal die verhouding bijvoorbeeld weer andersom liggen. Er zit dus ook een zekere geografische achtergrond in de kwestie.
pi_152627508
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Beetje laf om iedere asielzoeker maar als 'gelukszoeker' weg te zetten.
Beetje dom om iedere gelukszoeker als vluchteling weg te zetten.
pi_152627517
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het binnendringen van de landsgrenzen zonder paspoort.
pi_152627555
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Betaal jij het?
We kunnen het asielbudget er aan besteden. Worden gewoon hele sobere tentenkampen hoor, wel met een hek eromheen. Ja kom maar met de Godwin. :')
pi_152627558
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:00 schreef ccs het volgende:

[..]

Het binnendringen van de landsgrenzen zonder paspoort.
Anders lees je je even in over het (inter)nationaal recht :')
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:02:36 #271
346939 Janneke141
pi_152627566
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dan passen we gewoon dat recht even aan.
pi_152627569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Even denken....

Legaal..... Illegaal.....illegaal is niet legaal....

Er moet toch iets inzitten als je hier illigaal bent.
pi_152627572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:02 schreef ccs het volgende:

[..]

We kunnen het asielbudget er aan besteden. Worden gewoon hele sobere tentenkampen hoor, wel met een hek eromheen. Ja kom maar met de Godwin. :')
Waar wil je die tentenkampen neerzetten dan?
pi_152627586
quote:

[..]

Op zich is dat niet relevant in een politieke discussie. Ja, er zijn wetten en verdragen afgesproken, maar die kunnen in principe veranderd worden.
pi_152627602
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:00 schreef Kowloon het volgende:
Europa ligt gewoon lekker centraal. Dat is soms gunstig, zo is een deel van onze welvaart er aan te danken, maar soms ook minder gunstig. Op Paaseiland zal die verhouding bijvoorbeeld weer andersom liggen. Er zit dus ook een zekere geografische achtergrond in de kwestie.
Dat klopt. Maar waarom nemen we ze op? We kunnen ze ook gewoon weigeren en als ze wel binnengedrongen zijn: opsluiten.

Als je een qua vluchtelingenprobleem slechte geografische ligging hebt, moet je maatregelen nemen in de vorm van muren, hekken en dergelijke.
pi_152627626
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan passen we gewoon dat recht even aan.
Ja, waarom niet? Gebeurt dagelijks op grotere en op kleinere schaal.
pi_152627695
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Even denken....

Zat mensen die hier illegaal verblijven maar nergens naar toe kunnen en dus niet verwijtbaar illegaal zijn.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:08:34 #278
346939 Janneke141
pi_152627714
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Even denken....

Zo lang ze nog in de asielprocedure zitten, zijn ze helemaal niet illegaal.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:08:50 #279
346939 Janneke141
pi_152627719
quote:

[..]

Niet In Mijn Achter Tuin.
pi_152627730
quote:

[..]

Gewoon in afgelegen gebieden. Zodat de bevolking er geen last van heeft.
pi_152627742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:02 schreef ccs het volgende:

[..]

We kunnen het asielbudget er aan besteden.
Voor die 25.000 euro per asielzoeker kun je ze dan misschien een maand of 2 huisvesten. Dus nee, thx.

Los daarvan slaat het nergens op om het aanvragen van asiel strafbaar te stellen natuurlijk.
pi_152627807
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Die spreken we daar ook gewoon op aan. Verder is 'hullie doen het ook' niet zo'n relevant argument.
pi_152628510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:09 schreef ccs het volgende:

[..]

Gewoon in afgelegen gebieden. Zodat de bevolking er geen last van heeft.
Welke afgelegen gebieden precies?
pi_152628534
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Welke afgelegen gebieden precies?
Groningen, Limburg.
pi_152628783
Afgelegen gebieden in Nederland :')
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:56:14 #286
93664 waht
Mushir
pi_152628953
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Groningen, Limburg.
Friesland, Brabant.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152629245
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zat mensen die hier illegaal verblijven maar nergens naar toe kunnen en dus niet verwijtbaar illegaal zijn.
Dat risico hebben ze zelf genomen toen ze ¤6000,- neerlegden om hiernaartoe te komen, win some, loose some. Neem je verantwoordelijkheid.

Ergo ten allen tijden in die situatie volledig zelf verwijtbaar.
pi_152629273
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor die 25.000 euro per asielzoeker kun je ze dan misschien een maand of 2 huisvesten. Dus nee, thx.

Los daarvan slaat het nergens op om het aanvragen van asiel strafbaar te stellen natuurlijk.
Je mag er gerust wel wat strengere eisen aanhangen.
pi_152629331
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:06 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat risico hebben ze zelf genomen toen ze ¤6000,- neerlegden om hiernaartoe te komen, win some, loose some. Neem je verantwoordelijkheid.
Dat overheden mensen niet meer terug kunnen vinden of geen zin hebben daar werk in te steken lijkt me volledig buiten de verantwoordelijkheid van een asielzoeker liggen. Dat ze in een land worden geboren waarin het een grote teringbende is overigens ook.
pi_152629354
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:07 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je mag er gerust wel wat strengere eisen aanhangen.
In welk opzicht zijn de huidige eisen nu niet streng genoeg dan?
pi_152629388
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die spreken we daar ook gewoon op aan. Verder is 'hullie doen het ook' niet zo'n relevant argument.
Nee, juist niet, daar word zorgvuldig omheen gelezen, door degenen uit, laten we zeggen, hetzelfde kamp.

Sterker nog, als je dan de persoon aanspreekt is het eerst, ontkennen, dan boos worden, dan er een grapje van maken, dan dood proberen te zwijgen.
pi_152629457
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat overheden mensen niet meer terug kunnen vinden of geen zin hebben daar werk in te steken lijkt me volledig buiten de verantwoordelijkheid van een asielzoeker liggen. Dat ze in een land worden geboren waarin het een grote teringbende is overigens ook.
Daar komt het overgrote deel van de gelukszoekers niet vandaan.

Voor echte vluchtelingen heeft, denk ik, iedereen een hart.
Maar ook dan mogen de eisen strenger, een veilige haven bieden prima, maar wel met regels waaraan je je te houden hebt.
pi_152629497
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Maar ook dan mogen de eisen strenger, een veilige haven bieden prima, maar wel met regels waaraan je je te houden hebt.
Syrië valt niet onder de categorie teringbende?
pi_152629570
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:10 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, juist niet, daar word zorgvuldig omheen gelezen, door degenen uit, laten we zeggen, hetzelfde kamp.

Sterker nog, als je dan de persoon aanspreekt is het eerst, ontkennen, dan boos worden, dan er een grapje van maken, dan dood proberen te zwijgen.
Bedoel je nou het kamp dat bij de minste of geringste tegenspraak begint te krijsen over policor Gutmenschen?
pi_152629611
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Overigens hou ik de politiek, de overheid en de linkse policor net zo keihard verantwoordelijk.

Met van Aartsen voorop, stuk voor stuk nsb'ers waarvan ik hoop dat ze ooit nog verantwoording zullen moeten afleggen.

http://www.omroepwest.nl/(...)meerderheid-den-haag
  vrijdag 15 mei 2015 @ 19:19:12 #296
346939 Janneke141
pi_152629651
Van Aartsen is inderdaad het schoolvoorbeeld van een linkse politicus.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 19:19:53 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_152629669
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:17 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Overigens hou ik de politiek, de overheid en de linkse policor net zo keihard verantwoordelijk.

Met van Aartsen voorop, stuk voor stuk nsb'ers waarvan ik hoop dat ze ooit nog verantwoording zullen moeten afleggen.

http://www.omroepwest.nl/(...)meerderheid-den-haag
Altijd grappig als je een fascist anderen voor nsb'er hoort uitmaken :')
pi_152629707
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Syrië valt niet onder de categorie teringbende?
De natte droom van iedere moslim openlijk of in het geniep, een islamitische staat, precies zoals in de koran staat.

Dat de praktijk minder leuk blijkt te zijn....
pi_152629715
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Maar ze hoeven niet hierheen te komen. We kunnen allemaal bijdragen via liefdadigheid en giro nog wat.

maar als je een zo'n gelukszoeker hierheen haalt betekent dat 50 Syriër niks te vreten hebben omdat al het geld opgaat aan de gelukszoekers.
pi_152629752
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Altijd grappig als je een fascist anderen voor nsb'er hoort uitmaken :')
Altijd grappig als je een nsb'er anderen voor fascist hoort uitmaken.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 19:24:10 #301
346939 Janneke141
pi_152629797
Zullen we dit maar bij één deel laten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')