Ik niet. Jij?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Voelen wij blanken ons schuldig? Hebben wij iets goed te maken?
Ik ook niet.quote:
Ik ken iemand die zijn niet al te best lopende B&B heeft omgebouwd naar een asielzoekersopvang. Hij vaart er bijzonder goed bij.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:31 schreef ccs het volgende:
Of zouden er Europeanen zijn die er baat bij hebben?
Misschien omdat hier de meeste mensen naar toe vluchten? En dat komt dan weer omdat wij het hier het beste hebben? Hoewel het ook een vertekend beeld geeft wat je zegt, want verre weg de meeste vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Dus eigenlijk is het Afrika die de meeste opneemt, hoewel dat dan wel Afrikanen zijn uit andere Afrikaanse landen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom?
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:35 schreef remlof het volgende:
Omdat Europa veel welvarender is dan de omringende gebieden en daar ook nog eens veel oorlogen woeden. Zo moeilijk is het niet.
In Turkije alleen al zit ongeveer rond de 1.7 miljoen Syrische vluchtelingen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom? De Europese bevolking lijkt hier niet achter te staan, omdat het voor de gemiddelde Europese burger alleen maar nadelen heeft. Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.
Voelen wij blanken ons schuldig? Hebben wij iets goed te maken?
Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:43 schreef Bassie_B het volgende:
Dat is omdat vluchtelingen veelal niet vluchtelingen zijn maar uit zijn op iets anders dat men in de westerse wereld kann vinden.
Waarom denk je dat Peru en Madagascar geen enkele Syriër hoeven optevangen?
Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Turkije alleen al zit ongeveer rond de 1.7 miljoen Syrische vluchtelingen.
In Libanon ook meer dan een miljoen.
In Jordanie zitten er een paar ton, the fuck heb jij het over?
Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.
Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:
Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?
Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.
Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
Europa is ook niet verantwoordelijk voor jou. Als ik je posts zo lees ben/wordt jij vast netto ontvanger. Dus kunnen we jou ook maar beter uitzetten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekkenquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:54 schreef ccs het volgende:
[..]
Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confiteorquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:
[..]
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.
De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.
Omdat wij in verhouding met hen zo rijk zijn dat het wel heel schofterig zou zijn als we dat niet zouden doen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:
[..]
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.
De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekken?
Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?
Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.
Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef ccs het volgende:
[..]
Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
Ja.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
In verhouding is dat hetzelfde. In Libanon zijn ze nu echt wel pist op die Syriers. Niet omdat koude tentjes zoveel zijn, maar in verhouding wel. Nederland kan daarvoor makkelijker wat meer geven.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.
Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
Ja toch...:quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:
[..]
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.
Helaas kan het gros niet uitgezet worden.
Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
En dan hebben we het alleen over Zuid Holland, die te kampen heeft jaarlijks met 1000 uitgeprocedeerden. Heel erg moeilijk wordt er dus niet over gedaan.quote:
De Euromaffia en de 1,80 lange marionet die naar de naam Rutte luistert.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:46 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.
Masochisme? Naïviteit? Schuldgevoel? Of kloten we maar wat aan met zijn allen?
Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Antwoord op de TT: omdat we het kunnen.
Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
Wat zou ts stemmen?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
Bron graag. Of is dit het zoveelste onderbuiktopic?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.
Ja. Buiten het feit dat het moreel verwerpelijk is om dergelijke vluchtelingen achter te laten speelt dit zeker mee ja.quote:Hebben wij iets goed te maken?
Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn.
Nou vooruit.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we het op de persoon spelen met zijn allen laten?
Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Antwoord op de TT: omdat we het kunnen.
Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet bepaalde de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Het is zo goed als niet te checken. Daarom denk ik dat je het beter helemaal niet kan doen. Turkije en Libanon vangen Syrische vluchtelingen op in tijdelijke interneringskampen, net zoals Nederland deed voor Belgische vluchtelingen ten tijde van de Eerste Wereldoorlog. Dit is normaal. Somalische vluchtelingen kunnen asiel aanvragen in Kenia als ze voor hun leven moeten vrezen in Somalië.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?
Maar dan laten we de echte zielige gevallen dus achter. En een nieuw leven opbouwen valt wat mij betreft niet onder vluchten voor je leven maar meer onder de term gelukszoeker.quote:Daarbij komt bij zo'n vlucht natuurlijk veel meer kijken dan enkel een motief. Het zijn fysiek zware reizen, en vaak nog duur ook, terwijl er geen enkele garantie op succes is. Ik kan me voorstellen dat je als jong persoon nog de hoop hebt een nieuw leven op te kunnen bouwen, en eerder over de benodigde financiële middelen beschikt om zo'n vlucht aan te kunnen gaan.
Als ze een beter leven willen dan hebben ze de mogelijkheid in Europa te leven. Mensen die echt wat bij willen en kunnen dragen moeten heel veel moeite doen om in Europa te mogen wonen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.
Omdat we slappe linkse mensen als leiders hebben die zo hypocriet zijn als de nette want die arme Ali Jihadi uit Syrië moet wel Nederland in kunnen maar hij mag niet wonen in de wijken waar de linksen wonen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:57 schreef ccs het volgende:
[..]
Als ze een beter leven willen dan hebben ze de mogelijkheid in Europa te leven. Mensen die echt wat bij willen en kunnen dragen moeten heel veel moeite doen om in Europa te mogen wonen.
Ze kunnen met iemand hier trouwen, of ze kunnen een arbeidscontract tekenen. Echter weten de meeste gelukszoekers dat ze dat niet gaat lukken dus vragen ze maar asiel aan. Als je niet op de normale manier Europa binnen kan komen dan zul je waarschijnlijk ook nooit wat bijdragen.
Toch denk ik dat we afdwalen. De vraag is waarom Europa wél veel vluchtelingen toelaat en ik noem een Australïe bijvoorbeeld niet. In Japan zitten ook weinig vluchtelingen, toch worden de Japanners niet uitgescholden voor vuile nazi's, terwijl ze nota bene fout waren tijdens de oorlog en Nederland niet.
Bullshit.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:
[..]
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.
Helaas kan het gros niet uitgezet worden.
Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
Turkije ligt toch ook veel een deel in Europa?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Turkije alleen al zit ongeveer rond de 1.7 miljoen Syrische vluchtelingen.
In Libanon ook meer dan een miljoen.
In Jordanie zitten er een paar ton, the fuck heb jij het over?
Veruit de beste post in dit topic. TS zou eens in Libanon moeten gaan klagen over de oh zo vele Syriërs die wij hier opvangen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:27 schreef Belabor het volgende:
Wat een onderbuiktopic zeg. Drie pagina's en welgeteld twee posts die enige bron bevatten.
Europa laat vluchtelingen toe omdat deze mensen hun leven niet zeker zijn en de hulp nodig hebben. Waar Europa als regio al moeilijk doet over 10.000 vluchtelingen, worden er in omringende landen van bijvoorbeeld Syrië in een jaar al minstens 10 keer dat aantal opgevangen, zonder dat deze mensen ook maar een goede procedure krijgen.
De vluchtelingen die hier mogen verblijven zijn weken tot maanden in procedure geweest en zijn allemaal uitvoerig gescreend. Die "gelukszoekers" waar TS het over heeft worden maar zelden toegelaten.
Sommige mensen moeten gewoon zelf een oorlog meemaken voordat ze ook maar een greintje inlevingsvermogen kunnen ontwikkelen...
Mee eens hoor. Maar een topic zou op z'n minst enige toegevoegde waarde moeten hebben aan eerdere topics. Zolang TS in geen enkele post een inhoudelijke bijdrage levert kan ik me van deze persoonlijke aanvallen wel iets voorstellen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we het op de persoon spelen met zijn allen laten?
Dat zijn diezelfde mensen die in 1939 de grenzen voor vluchtende Duitse joden dichtgooiden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Cikx het volgende:
Treurig om te zien dat er tegenwoordig velen zijn die niet begrijpen waarom je mensen helpt die moeten vluchten voor hun leven...
Europa heeft meegeholpen om Assad te verzwakken en Khadaffi te verdrijven?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Nou die zijn wel heel oud dan, dat die nog steeds aan de touwtjes trekkenquote:Op donderdag 14 mei 2015 03:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zijn diezelfde mensen die in 1939 de grenzen voor vluchtende Duitse joden dichtgooiden.
Je haalt jezelf onderuit met je eigen bron.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Bullshit.
Leuk feitje: in 2010, 2011 en 2012 werden er zelfs meer mensen uitgezet dan er überhaupt nieuwe asielaanvragen waren.
Ga je cijfertjes eens inkijken: http://www.vluchtelingenw(...)014%20definitief.pdf
Nogmaals: dat zijn buurlanden. Nederland heeft net zo min te maken met Syrië als dat Peru dat heeft. Nederland is niet verplicht om vluchtelingen op te vangen. In Japan werden in het jaar 2014 slechts 11 asielzoekers toegelaten. Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen, niet aan Libanon (een buurland van een land in oorlog).quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:27 schreef Belabor het volgende:
Wat een onderbuiktopic zeg. Drie pagina's en welgeteld twee posts die enige bron bevatten.
Europa laat vluchtelingen toe omdat deze mensen hun leven niet zeker zijn en de hulp nodig hebben. Waar Europa als regio al moeilijk doet over 10.000 vluchtelingen, worden er in omringende landen van bijvoorbeeld Syrië in een jaar al minstens 10 keer dat aantal opgevangen, zonder dat deze mensen ook maar een goede procedure krijgen.
Zie mijn post hierboven.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Veruit de beste post in dit topic. TS zou eens in Libanon moeten gaan klagen over de oh zo vele Syriërs die wij hier opvangen.
Een Godwin, dat had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 03:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zijn diezelfde mensen die in 1939 de grenzen voor vluchtende Duitse joden dichtgooiden.
Tevens vergetende dat Nederlanders over de halve aardbol verspreid zijn, van Australie tot Canada tot het verdrijven van de indianen op de Antillen.
Dat is geen rationele reden, maar schuldgevoel. Wat ik al eerder had gepost overigens.quote:Op donderdag 14 mei 2015 03:34 schreef Zienswijze het volgende:
Europa heeft meegeholpen om Assad te verzwakken en Khadaffi te verdrijven?
Leuk, maar onuitvoerbaar. de praktijk is dat er karrenvrachten Afrikaanse en Aziatische Tokkies het land worden binnengebracht. Bovendien betekent het niet dat iemand die in Syrië hoogopgeleid is in Nederland een bijdrage kan leveren. Werknemers willen graag iemand die de Nederlandse taal goed beheerst.quote:Overigens niets mis met een hoogopgeleide Syrische vluchteling die werkt en onze normen en waarden omarmt. Trappen we er meteen een werkloze autochtone tokke er voor in de plaats het land uit.
Beter voor BV Nederland.
Zoveelste onzinpost. De plicht om opvang te bieden wordt niet bepaald door geografische ligging.quote:
Nee? De geografische ligging heeft er niks mee te maken?quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:14 schreef keste010 het volgende:
[..]
Zoveelste onzinpost. De plicht om opvang te bieden wordt niet bepaald door geografische ligging.
Kom jij eerst maar eens met een bron die het probleem aantoont. Dan gaan we eens een keertje serieus verder praten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:16 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee? De geografische ligging heeft er niks mee te maken?
Bron graag over die plicht trouwens, waar kan ik dat vinden?
http://data.worldbank.org(...)value-last&sort=descquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:19 schreef keste010 het volgende:
[..]
Kom jij eerst maar eens met een bron die het probleem aantoont. Dan gaan we eens een keertje serieus verder praten.
Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
Omdat wij niet zo asociaal zijn om mensen die hulp nodig hebben die te weigeren.
Ik vroeg om een bron die het probleem aantoont. Dat de meest welvarende landen meer asielzoekers opvangen is evident.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:23 schreef ccs het volgende:
[..]
http://data.worldbank.org(...)value-last&sort=desc
De lijst wordt aangevoerd door buurlanden van conflictgebieden, met daartussen Europese landen. Precies zoals ik heb beschreven in mijn openingspost.
Je kunt nu ook zien dat de post van Triggershot over Egypte die meer asielzoekers toelaat dan Europa pure onzin is. Alleen Frankrijk al heeft meer asielzoekers te verwerken gehad dan Egypte.
Welgemeende hulp is nooit rationeel.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.
Menselijke gevoelens zijn inderdaad niet rationeel. De één laat iemand gewoon doodgaan zonder te helpen en de ander steekt de handen uit de mouwen. De één maakt zich drukker over de vraag of hij zijn iphone nog wel kan betalen de ander redt liever een mensen leven.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik vroeg om een bron die het probleem aantoont. Dat de meest welvarende landen meer asielzoekers opvangen is evident.
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.quote:Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij geen zin hebt om asielzoekers op te vangen terwijl anderen daar wel bereid toe zijn. Daar hoef je toch geen topic over te openen? Ik ben het ook wel eens met anderen oneens..
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:02 schreef pfaf het volgende:
Zou dit topic niet gebaad zijn bij de definitie van 'veel'? Hoe kan ts verwachten dat er een discussie ontstaat zonder eerst duidelijk de kaders en definities te duiden? Zijn 10 vluchtelingen veel? 100000? 1 per miljoen inwoners? 100 per miljoen inwoners? 0,1 per km2? 10 per km2?
Dus uiteindelijk komt je topic er enkel op neer dat een handjevol landen hun plicht niet erkent terwijl Europese landen dat wel doen. Prima, maar je hebt nog steeds geen problemen aangetoond. Heb je wel eens gekeken naar de cijfers wat betreft migratie van buiten de EU? Die zijn de afgelopen jaren gedaald.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.
Dat is hoe dan ook een referendum dat een vals dilemma weergeeft en nooit de daadwerkelijke voor- en nadelen kan weergeven. Waarom is de vertegenwoordige democratie niet afdoende voor dit 'probleem'?quote:Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.
Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.
Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef keste010 het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.
Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.
[..]
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?
Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:11 schreef ccs het volgende:
[..]
Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?
Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.
http://www.kampwesterbork(...)html?id=39392#/index
Die vluchtelingen niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:15 schreef ccs het volgende:
[..]
Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.
Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.
En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Nogmaals: dat zijn buurlanden. Nederland heeft net zo min te maken met Syrië als dat Peru dat heeft. Nederland is niet verplicht om vluchtelingen op te vangen. In Japan werden in het jaar 2014 slechts 11 asielzoekers toegelaten. Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen, niet aan Libanon (een buurland van een land in oorlog).
Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland?
Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.quote:
Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?
Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef ccs het volgende:
[..]
Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.
http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.htmlquote:Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef Belabor het volgende:
[..]
En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?
Kom maar eens met een fijne bron die mooi toelicht hoeveel zwaarder wij "Nederlanders" het wel niet gekregen hebben door al onze "onnodige" liefdadigheid voor die vluchtelingen.
Die bewering wordt nergens gestaafd, dat is jouw kijk op de regio.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:20 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.
Mijn bewering was dat 10 Syriërs minder impact hebben op Jordanië dan één Syriër in Nederland en je daarom niet simpelweg alleen naar getallen kan kijken.
Onzin, vluchtelingen zijn overal, of het nu de VS zijn, West Europa, Afrika, Zuid Europa of ZO Azie...quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef ccs het volgende:
[..]
Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.
Zou dat niet aan de economische crisis liggen en het feit dat de bouw van huurwoningen vanaf 2009 sterk gedaald is? Daarnaast zijn er ook vele asielzoekerscentra gesloten omdat de kosten te hoog werden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef ccs het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.html
Dus ja, wij Nederlanders hebben het zwaarder gekregen door het toelaten van zo veel vluchtelingen.
Een echte asielzoeker die voor zijn leven vreest is blij wanneer hij wordt opgevangen in de regio. Vele honderdduizenden echte asielzoekers worden in tentenkampen opgevangen in de regio van conflictgebieden. Dit is normaal en wat je verwacht van vluchtelingensituaties.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |