abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152573591
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom? De Europese bevolking lijkt hier niet achter te staan, omdat het voor de gemiddelde Europese burger alleen maar nadelen heeft. Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.

Voelen wij blanken ons schuldig? Hebben wij iets goed te maken?
pi_152573668
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Ik niet. Jij?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_152573760
Links mensen die zelf nog nooit gewerkt hebben die maken ons kapot
Ik zwaai naar dieren.
pi_152573882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik niet. Jij?
Ik ook niet.

Maar wat is dan de reden dat Europeanen graag een deel van hun welzijn afstaan om deze grote groepen vreemdelingen te ondersteunen?

Daar moet toch een gevoelsreden achter zitten? Want rationeel gezien is Europa achterlijk bezig.

Of zouden er Europeanen zijn die er baat bij hebben?
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:31:59 #5
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_152573918
Klote EU
pi_152574028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:31 schreef ccs het volgende:
Of zouden er Europeanen zijn die er baat bij hebben?
Ik ken iemand die zijn niet al te best lopende B&B heeft omgebouwd naar een asielzoekersopvang. Hij vaart er bijzonder goed bij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_152574042
Europa vergrijst, we hebben per direct een heleboel zwartharigen nodig.
pi_152574060
quote:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom?
Misschien omdat hier de meeste mensen naar toe vluchten? En dat komt dan weer omdat wij het hier het beste hebben? Hoewel het ook een vertekend beeld geeft wat je zegt, want verre weg de meeste vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Dus eigenlijk is het Afrika die de meeste opneemt, hoewel dat dan wel Afrikanen zijn uit andere Afrikaanse landen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:35:05 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_152574066
Omdat Europa veel welvarender is dan de omringende gebieden en daar ook nog eens veel oorlogen woeden. Zo moeilijk is het niet.
pi_152574167
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:35 schreef remlof het volgende:
Omdat Europa veel welvarender is dan de omringende gebieden en daar ook nog eens veel oorlogen woeden. Zo moeilijk is het niet.
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.

De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:41:48 #11
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_152574411
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Hexagon op 13-05-2015 21:51:05 ]
pi_152574518
Dat is omdat vluchtelingen veelal niet vluchtelingen zijn maar uit zijn op iets anders dat men in de westerse wereld kann vinden.

Waarom denk je dat Peru en Madagascar geen enkele Syriër hoeven optevangen?
pi_152574644
quote:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom? De Europese bevolking lijkt hier niet achter te staan, omdat het voor de gemiddelde Europese burger alleen maar nadelen heeft. Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.

In Turkije alleen al zit ongeveer rond de 1.7 miljoen Syrische vluchtelingen.
In Libanon ook meer dan een miljoen.
In Jordanie zitten er een paar ton, the fuck heb jij het over :') ?
pi_152574678
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:43 schreef Bassie_B het volgende:
Dat is omdat vluchtelingen veelal niet vluchtelingen zijn maar uit zijn op iets anders dat men in de westerse wereld kann vinden.

Waarom denk je dat Peru en Madagascar geen enkele Syriër hoeven optevangen?
Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.

Masochisme? Naïviteit? Schuldgevoel? Of kloten we maar wat aan met zijn allen?
pi_152574843
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.

Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
pi_152574936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?
pi_152575060
Treurig om te zien dat er tegenwoordig velen zijn die niet begrijpen waarom je mensen helpt die moeten vluchten voor hun leven... :')
pi_152575071
quote:

Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.
pi_152575081
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
pi_152575152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.
Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?
pi_152575166
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef ccs het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 21:55:25 ]
pi_152575199
quote:

[..]

Europa is ook niet verantwoordelijk voor jou. Als ik je posts zo lees ben/wordt jij vast netto ontvanger. Dus kunnen we jou ook maar beter uitzetten.
pi_152575201
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:54 schreef ccs het volgende:

[..]

Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?
Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekken :') ?
pi_152575208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:

[..]

De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confiteor

Daarom.
pi_152575236
quote:
13s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.
Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?
pi_152575240
Even serieus, dankbaar voor ieder cent die de Europeaan geeft aan hulp en voedsel aan de migranten, maar doen alsof ze het meeste voor de vluchtelingen opkomen, get real. :')
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:58:25 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_152575292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:

[..]

Omdat wij in verhouding met hen zo rijk zijn dat het wel heel schofterig zou zijn als we dat niet zouden doen.

Bovendien dragen verreweg de meesten die zich hier permanent vestigen wel degelijk bij.
pi_152575293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekken :') ?
Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
pi_152575298
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:56 schreef ccs het volgende:

[..]

Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?
Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.

Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
pi_152575388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.

Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
pi_152575408
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef ccs het volgende:

[..]

Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
pi_152575436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef ccs het volgende:

[..]

Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
Ja.
pi_152575439
Antwoord op de TT: omdat we het kunnen.

Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:02:17 #34
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_152575498
quote:

[..]

In verhouding is dat hetzelfde. In Libanon zijn ze nu echt wel pist op die Syriers. Niet omdat koude tentjes zoveel zijn, maar in verhouding wel. Nederland kan daarvoor makkelijker wat meer geven.

En btw, Europa en de VS zijn wel degelijk wat verschuldigd aan die mensen. Was het niet voor de VS die Irak ooit binnenviel, zou er nu misschien wat minder IS zijn. Het westen heeft het oosten en de wat minder welvarende landen wel vaker voor haar eigen welzijn de tering in geholpen. Afrika wordt verder ook arm gehouden door eerlijke prijzen alleen voor haar eigen gefinancierde instanties te bieden.

Of denk jij dat Europa haar economie goed houdt door eerlijk te spelen? Denk 't niet. Joden zaten ook ooit in de knoei. Moet je eens kijken hoe die opeens hun eigen staat hebben.

Je bent wel een zeikerd jij. Volgens mij heb jij er niet veel bij te verliezen en mag je best wat meer meeleven met mensen en kinderen die gruwelijke dingen meemaken.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_152575540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.

Helaas kan het gros niet uitgezet worden.

Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
pi_152575722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:

[..]

Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
Ja toch...:

quote:
En dan hebben we het alleen over Zuid Holland, die te kampen heeft jaarlijks met 1000 uitgeprocedeerden. Heel erg moeilijk wordt er dus niet over gedaan.
pi_152575760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:46 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.

Masochisme? Naïviteit? Schuldgevoel? Of kloten we maar wat aan met zijn allen?
De Euromaffia en de 1,80 lange marionet die naar de naam Rutte luistert.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:08:40 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_152575882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:

Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
pi_152575952
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
Wat zou ts stemmen?
pi_152575986
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zou ts stemmen?
Triest.
pi_152576016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef ccs het volgende:

[..]

Triest.
Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn. :')
pi_152576038
quote:
Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.
Bron graag. Of is dit het zoveelste onderbuiktopic?

quote:
Hebben wij iets goed te maken?
Ja. Buiten het feit dat het moreel verwerpelijk is om dergelijke vluchtelingen achter te laten speelt dit zeker mee ja.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:12:23 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_152576055
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zou ts stemmen?
Ik vermoed op de fascisten.
pi_152576071
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn. :')
Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:13:39 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_152576116
Zullen we het op de persoon spelen met zijn allen laten?
pi_152576138
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vermoed op de fascisten.
Niet de SP dus? :o

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:12 schreef ccs het volgende:

[..]

Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?
Het was een vraag, oke ;(
pi_152576152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Nou vooruit. :@
pi_152576592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
pi_152576792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet bepaalde de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?

Daarbij komt bij zo'n vlucht natuurlijk veel meer kijken dan enkel een motief. Het zijn fysiek zware reizen, en vaak nog duur ook, terwijl er geen enkele garantie op succes is. Ik kan me voorstellen dat je als jong persoon nog de hoop hebt een nieuw leven op te kunnen bouwen, en eerder over de benodigde financiële middelen beschikt om zo'n vlucht aan te kunnen gaan.
pi_152576793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.
pi_152577195
- niet op de man -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 22:37:04 ]
pi_152578100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?
Het is zo goed als niet te checken. Daarom denk ik dat je het beter helemaal niet kan doen. Turkije en Libanon vangen Syrische vluchtelingen op in tijdelijke interneringskampen, net zoals Nederland deed voor Belgische vluchtelingen ten tijde van de Eerste Wereldoorlog. Dit is normaal. Somalische vluchtelingen kunnen asiel aanvragen in Kenia als ze voor hun leven moeten vrezen in Somalië.

quote:
Daarbij komt bij zo'n vlucht natuurlijk veel meer kijken dan enkel een motief. Het zijn fysiek zware reizen, en vaak nog duur ook, terwijl er geen enkele garantie op succes is. Ik kan me voorstellen dat je als jong persoon nog de hoop hebt een nieuw leven op te kunnen bouwen, en eerder over de benodigde financiële middelen beschikt om zo'n vlucht aan te kunnen gaan.
Maar dan laten we de echte zielige gevallen dus achter. En een nieuw leven opbouwen valt wat mij betreft niet onder vluchten voor je leven maar meer onder de term gelukszoeker.
pi_152578431
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.
Als ze een beter leven willen dan hebben ze de mogelijkheid in Europa te leven. Mensen die echt wat bij willen en kunnen dragen moeten heel veel moeite doen om in Europa te mogen wonen.

Ze kunnen met iemand hier trouwen, of ze kunnen een arbeidscontract tekenen. Echter weten de meeste gelukszoekers dat ze dat niet gaat lukken dus vragen ze maar asiel aan. Als je niet op de normale manier Europa binnen kan komen dan zul je waarschijnlijk ook nooit wat bijdragen.

Toch denk ik dat we afdwalen. De vraag is waarom Europa wél veel vluchtelingen toelaat en ik noem een Australïe bijvoorbeeld niet. In Japan zitten ook weinig vluchtelingen, toch worden de Japanners niet uitgescholden voor vuile nazi's, terwijl ze nota bene fout waren tijdens de oorlog en Nederland niet.
pi_152579856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:57 schreef ccs het volgende:

[..]

Als ze een beter leven willen dan hebben ze de mogelijkheid in Europa te leven. Mensen die echt wat bij willen en kunnen dragen moeten heel veel moeite doen om in Europa te mogen wonen.

Ze kunnen met iemand hier trouwen, of ze kunnen een arbeidscontract tekenen. Echter weten de meeste gelukszoekers dat ze dat niet gaat lukken dus vragen ze maar asiel aan. Als je niet op de normale manier Europa binnen kan komen dan zul je waarschijnlijk ook nooit wat bijdragen.

Toch denk ik dat we afdwalen. De vraag is waarom Europa wél veel vluchtelingen toelaat en ik noem een Australïe bijvoorbeeld niet. In Japan zitten ook weinig vluchtelingen, toch worden de Japanners niet uitgescholden voor vuile nazi's, terwijl ze nota bene fout waren tijdens de oorlog en Nederland niet.
Omdat we slappe linkse mensen als leiders hebben die zo hypocriet zijn als de nette want die arme Ali Jihadi uit Syrië moet wel Nederland in kunnen maar hij mag niet wonen in de wijken waar de linksen wonen.

En de rechtse mensen mogen dit allemaal betalen.
pi_152580365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:

[..]

Bullshit.

Leuk feitje: in 2010, 2011 en 2012 werden er zelfs meer mensen uitgezet dan er überhaupt nieuwe asielaanvragen waren.

Ga je cijfertjes eens inkijken: http://www.vluchtelingenw(...)014%20definitief.pdf
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_152581200
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turkije ligt toch ook veel een deel in Europa?
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:27:09 #57
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152581647
Wat een onderbuiktopic zeg. Drie pagina's en welgeteld twee posts die enige bron bevatten.

Europa laat vluchtelingen toe omdat deze mensen hun leven niet zeker zijn en de hulp nodig hebben. Waar Europa als regio al moeilijk doet over 10.000 vluchtelingen, worden er in omringende landen van bijvoorbeeld Syrië in een jaar al minstens 10 keer dat aantal opgevangen, zonder dat deze mensen ook maar een goede procedure krijgen.

De vluchtelingen die hier mogen verblijven zijn weken tot maanden in procedure geweest en zijn allemaal uitvoerig gescreend. Die "gelukszoekers" waar TS het over heeft worden maar zelden toegelaten.

Sommige mensen moeten gewoon zelf een oorlog meemaken voordat ze ook maar een greintje inlevingsvermogen kunnen ontwikkelen...
pi_152581964
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:27 schreef Belabor het volgende:
Wat een onderbuiktopic zeg. Drie pagina's en welgeteld twee posts die enige bron bevatten.

Europa laat vluchtelingen toe omdat deze mensen hun leven niet zeker zijn en de hulp nodig hebben. Waar Europa als regio al moeilijk doet over 10.000 vluchtelingen, worden er in omringende landen van bijvoorbeeld Syrië in een jaar al minstens 10 keer dat aantal opgevangen, zonder dat deze mensen ook maar een goede procedure krijgen.

De vluchtelingen die hier mogen verblijven zijn weken tot maanden in procedure geweest en zijn allemaal uitvoerig gescreend. Die "gelukszoekers" waar TS het over heeft worden maar zelden toegelaten.

Sommige mensen moeten gewoon zelf een oorlog meemaken voordat ze ook maar een greintje inlevingsvermogen kunnen ontwikkelen...
Veruit de beste post in dit topic. TS zou eens in Libanon moeten gaan klagen over de oh zo vele Syriërs die wij hier opvangen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_152582005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Mee eens hoor. Maar een topic zou op z'n minst enige toegevoegde waarde moeten hebben aan eerdere topics. Zolang TS in geen enkele post een inhoudelijke bijdrage levert kan ik me van deze persoonlijke aanvallen wel iets voorstellen.
pi_152583721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Cikx het volgende:
Treurig om te zien dat er tegenwoordig velen zijn die niet begrijpen waarom je mensen helpt die moeten vluchten voor hun leven... :')
Dat zijn diezelfde mensen die in 1939 de grenzen voor vluchtende Duitse joden dichtgooiden.

Tevens vergetende dat Nederlanders over de halve aardbol verspreid zijn, van Australie tot Canada tot het verdrijven van de indianen op de Antillen.
pi_152583728
quote:

[..]

Europa heeft meegeholpen om Assad te verzwakken en Khadaffi te verdrijven?

Overigens niets mis met een hoogopgeleide Syrische vluchteling die werkt en onze normen en waarden omarmt. Trappen we er meteen een werkloze autochtone tokke er voor in de plaats het land uit.

Beter voor BV Nederland.
pi_152584391
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 03:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn diezelfde mensen die in 1939 de grenzen voor vluchtende Duitse joden dichtgooiden.
Nou die zijn wel heel oud dan, dat die nog steeds aan de touwtjes trekken
pi_152585098
quote:
19s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Bullshit.

Leuk feitje: in 2010, 2011 en 2012 werden er zelfs meer mensen uitgezet dan er überhaupt nieuwe asielaanvragen waren.

Ga je cijfertjes eens inkijken: http://www.vluchtelingenw(...)014%20definitief.pdf
Je haalt jezelf onderuit met je eigen bron.

In jouw bron kun je duidelijk zien onder het kopje Vreemdelingen in Nederland (eerste en tweede generatie) naar land van herkomst (stand begin 2013 en 2014) dat de aantallen vreemdelingen in 2014 hoger zijn dan in 2013.
pi_152585185
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:27 schreef Belabor het volgende:

Nogmaals: dat zijn buurlanden. Nederland heeft net zo min te maken met Syrië als dat Peru dat heeft. Nederland is niet verplicht om vluchtelingen op te vangen. In Japan werden in het jaar 2014 slechts 11 asielzoekers toegelaten. Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen, niet aan Libanon (een buurland van een land in oorlog).
pi_152585204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

Veruit de beste post in dit topic. TS zou eens in Libanon moeten gaan klagen over de oh zo vele Syriërs die wij hier opvangen.
Zie mijn post hierboven.
pi_152585274
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 03:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tevens vergetende dat Nederlanders over de halve aardbol verspreid zijn, van Australie tot Canada tot het verdrijven van de indianen op de Antillen.
Een Godwin, dat had ik niet verwacht.

De Antillen waren veroverd door de Spanjaarden overigens. Dus als er indianen zijn verdreven zal dit voornamelijk door Spanjaarden gedaan zijn. Maar ik zie niet in waarom je een gebeurtenis van 400 jaar geleden bij dit onderwerp betrekt.
pi_152585370
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 03:34 schreef Zienswijze het volgende:
Europa heeft meegeholpen om Assad te verzwakken en Khadaffi te verdrijven?
Dat is geen rationele reden, maar schuldgevoel. Wat ik al eerder had gepost overigens.

quote:
Overigens niets mis met een hoogopgeleide Syrische vluchteling die werkt en onze normen en waarden omarmt. Trappen we er meteen een werkloze autochtone tokke er voor in de plaats het land uit.

Beter voor BV Nederland.
Leuk, maar onuitvoerbaar. de praktijk is dat er karrenvrachten Afrikaanse en Aziatische Tokkies het land worden binnengebracht. Bovendien betekent het niet dat iemand die in Syrië hoogopgeleid is in Nederland een bijdrage kan leveren. Werknemers willen graag iemand die de Nederlandse taal goed beheerst.
pi_152585599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:54 schreef ccs het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven.
Zoveelste onzinpost. De plicht om opvang te bieden wordt niet bepaald door geografische ligging.

Kom nou eerst maar eens met het bewijs dat Europa en Nederland steeds meer vluchtelingen opnemen, want het is en blijft een onderbuiktopic.
pi_152585627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:14 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zoveelste onzinpost. De plicht om opvang te bieden wordt niet bepaald door geografische ligging.
Nee? De geografische ligging heeft er niks mee te maken? :')

Bron graag over die plicht trouwens, waar kan ik dat vinden?
pi_152585691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:16 schreef ccs het volgende:

[..]

Nee? De geografische ligging heeft er niks mee te maken? :')

Bron graag over die plicht trouwens, waar kan ik dat vinden?
Kom jij eerst maar eens met een bron die het probleem aantoont. Dan gaan we eens een keertje serieus verder praten.
pi_152585750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

Kom jij eerst maar eens met een bron die het probleem aantoont. Dan gaan we eens een keertje serieus verder praten.
http://data.worldbank.org(...)value-last&sort=desc

De lijst wordt aangevoerd door buurlanden van conflictgebieden, met daartussen Europese landen. Precies zoals ik heb beschreven in mijn openingspost.

Je kunt nu ook zien dat de post van Triggershot over Egypte die meer asielzoekers toelaat dan Europa pure onzin is. Alleen Frankrijk al heeft meer asielzoekers te verwerken gehad dan Egypte.
pi_152586068
Omdat wij niet zo asociaal zijn om mensen die hulp nodig hebben die te weigeren.
pi_152586217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
Omdat wij niet zo asociaal zijn om mensen die hulp nodig hebben die te weigeren.
Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.
pi_152586258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:23 schreef ccs het volgende:

[..]

http://data.worldbank.org(...)value-last&sort=desc

De lijst wordt aangevoerd door buurlanden van conflictgebieden, met daartussen Europese landen. Precies zoals ik heb beschreven in mijn openingspost.

Je kunt nu ook zien dat de post van Triggershot over Egypte die meer asielzoekers toelaat dan Europa pure onzin is. Alleen Frankrijk al heeft meer asielzoekers te verwerken gehad dan Egypte.
Ik vroeg om een bron die het probleem aantoont. Dat de meest welvarende landen meer asielzoekers opvangen is evident.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij geen zin hebt om asielzoekers op te vangen terwijl anderen daar wel bereid toe zijn. Daar hoef je toch geen topic over te openen? Ik ben het ook wel eens met anderen oneens..
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:57:07 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_152586347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.
Welgemeende hulp is nooit rationeel.
pi_152586357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Menselijke gevoelens zijn inderdaad niet rationeel. De één laat iemand gewoon doodgaan zonder te helpen en de ander steekt de handen uit de mouwen. De één maakt zich drukker over de vraag of hij zijn iphone nog wel kan betalen de ander redt liever een mensen leven.
pi_152586405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik vroeg om een bron die het probleem aantoont. Dat de meest welvarende landen meer asielzoekers opvangen is evident.
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.

quote:
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij geen zin hebt om asielzoekers op te vangen terwijl anderen daar wel bereid toe zijn. Daar hoef je toch geen topic over te openen? Ik ben het ook wel eens met anderen oneens..
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:02:01 #78
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_152586442
Zou dit topic niet gebaad zijn bij de definitie van 'veel'? Hoe kan ts verwachten dat er een discussie ontstaat zonder eerst duidelijk de kaders en definities te duiden? Zijn 10 vluchtelingen veel? 100000? 1 per miljoen inwoners? 100 per miljoen inwoners? 0,1 per km2? 10 per km2?
pi_152586522
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:02 schreef pfaf het volgende:
Zou dit topic niet gebaad zijn bij de definitie van 'veel'? Hoe kan ts verwachten dat er een discussie ontstaat zonder eerst duidelijk de kaders en definities te duiden? Zijn 10 vluchtelingen veel? 100000? 1 per miljoen inwoners? 100 per miljoen inwoners? 0,1 per km2? 10 per km2?
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.

Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
pi_152586526
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.
Dus uiteindelijk komt je topic er enkel op neer dat een handjevol landen hun plicht niet erkent terwijl Europese landen dat wel doen. Prima, maar je hebt nog steeds geen problemen aangetoond. Heb je wel eens gekeken naar de cijfers wat betreft migratie van buiten de EU? Die zijn de afgelopen jaren gedaald.
Nederland maakt andere keuzes dan andere landen. Niets nieuws. Nederland doet bijv. ook relatief weinig aan duurzame energie vergeleken met Europa, maar daar maak ik ook geen topic over. Nogmaals: wat is het probleem? Tot nu toe is dit topic slechts een mening.

quote:
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
Dat is hoe dan ook een referendum dat een vals dilemma weergeeft en nooit de daadwerkelijke voor- en nadelen kan weergeven. Waarom is de vertegenwoordige democratie niet afdoende voor dit 'probleem'?
pi_152586544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.

Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:08:16 #82
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_152586556
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:

[..]

Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?
pi_152586606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef keste010 het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.
Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?
pi_152586630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:

[..]

[..]

Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.
http://www.kampwesterbork(...)html?id=39392#/index
pi_152586643
quote:
5s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?
Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.
pi_152586663
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:11 schreef ccs het volgende:

[..]

Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?
Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.
pi_152586679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.
http://www.kampwesterbork(...)html?id=39392#/index
Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.
pi_152586691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:15 schreef ccs het volgende:

[..]

Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.
Die vluchtelingen niet.
pi_152586701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.
Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland? :')
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:16:58 #90
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152586703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:53 schreef ccs het volgende:

[..]

Nogmaals: dat zijn buurlanden. Nederland heeft net zo min te maken met Syrië als dat Peru dat heeft. Nederland is niet verplicht om vluchtelingen op te vangen. In Japan werden in het jaar 2014 slechts 11 asielzoekers toegelaten. Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen, niet aan Libanon (een buurland van een land in oorlog).
En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?

Kom maar eens met een fijne bron die mooi toelicht hoeveel zwaarder wij "Nederlanders" het wel niet gekregen hebben door al onze "onnodige" liefdadigheid voor die vluchtelingen.
pi_152586765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland? :')
Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?
pi_152586769
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die vluchtelingen niet.
Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.
pi_152586799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?
Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.

Mijn bewering was dat 10 Syriërs minder impact hebben op Jordanië dan één Syriër in Nederland en je daarom niet simpelweg alleen naar getallen kan kijken.
pi_152586805
Bottomline: TS stikt in zelfmedelijden, heeft geen zin om iets voor mensen te doen die hij/zij niet kent en zoekt vervolgens argumenten waarom hij/zij niets zou hoeven doen. Prototype asociale Nederlander in de 21e eeuw.

Allemaal prima hoor, maar het hebben over 'culturen die beter bij elkaar passen', 'geen taalbarrieres' in de regio, 'culturen die haaks staan op de onze' en 'gelukszoekers' terwijl die ons land allang niet meer binnenkomen hebben we al vaak genoeg gehoord. De feiten over migratie laten gewoon keihard het tegendeel zien.
pi_152586827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef ccs het volgende:

[..]

Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.
Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.
pi_152586835
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef Belabor het volgende:

[..]

En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?

Kom maar eens met een fijne bron die mooi toelicht hoeveel zwaarder wij "Nederlanders" het wel niet gekregen hebben door al onze "onnodige" liefdadigheid voor die vluchtelingen.
http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.html

Dus ja, wij Nederlanders hebben het zwaarder gekregen door het toelaten van zo veel vluchtelingen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:23:21 #97
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152586857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:20 schreef ccs het volgende:

[..]

Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.

Mijn bewering was dat 10 Syriërs minder impact hebben op Jordanië dan één Syriër in Nederland en je daarom niet simpelweg alleen naar getallen kan kijken.
Die bewering wordt nergens gestaafd, dat is jouw kijk op de regio.

In 2013 konden ze de stroom echter al niet meer aan omdat er zo veel mensen opgevangen werden: http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingen-syrie.html Maar goed, daar heb jij lak aan natuurlijk, want zij moeten het probleem maar oplossen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:24:01 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_152586879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef ccs het volgende:

[..]

Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.
Onzin, vluchtelingen zijn overal, of het nu de VS zijn, West Europa, Afrika, Zuid Europa of ZO Azie...
En waarom zo in geld denken? Als er iemand verdrinkend in gracht ligt spring je er niet achteraan omdat je kostbare iPhone er kapotaan gaat? Sinds wanneer meten we onze menselijkheid in iets nutteloos en banaals als geld?
En fijn dat jij even voor iedere vluchteling bepaalt welke 'cultuur' hij heeft en of die haaks staat op de onze... Ik durf wel te stellen dat de cultuur van mij en jou wel haaks op elkaar staat.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:24:52 #99
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152586898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef ccs het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.html

Dus ja, wij Nederlanders hebben het zwaarder gekregen door het toelaten van zo veel vluchtelingen.
Zou dat niet aan de economische crisis liggen en het feit dat de bouw van huurwoningen vanaf 2009 sterk gedaald is? Daarnaast zijn er ook vele asielzoekerscentra gesloten omdat de kosten te hoog werden.

Dat probleem van een tekort aan huurwoningen hebben we zelf gecreëerd.
pi_152587118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.
Een echte asielzoeker die voor zijn leven vreest is blij wanneer hij wordt opgevangen in de regio. Vele honderdduizenden echte asielzoekers worden in tentenkampen opgevangen in de regio van conflictgebieden. Dit is normaal en wat je verwacht van vluchtelingensituaties.

De gelukszoeker echter gaat liever een paar landjes verder kijken, het liefst eentje waar je niet eens hoeft te werken voor je geld. Waar je een mooie woning, inboedel en maandelijkse toelage krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')