Ik niet. Jij?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Voelen wij blanken ons schuldig? Hebben wij iets goed te maken?
Ik ook niet.quote:
Ik ken iemand die zijn niet al te best lopende B&B heeft omgebouwd naar een asielzoekersopvang. Hij vaart er bijzonder goed bij.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:31 schreef ccs het volgende:
Of zouden er Europeanen zijn die er baat bij hebben?
Misschien omdat hier de meeste mensen naar toe vluchten? En dat komt dan weer omdat wij het hier het beste hebben? Hoewel het ook een vertekend beeld geeft wat je zegt, want verre weg de meeste vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Dus eigenlijk is het Afrika die de meeste opneemt, hoewel dat dan wel Afrikanen zijn uit andere Afrikaanse landen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom?
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:35 schreef remlof het volgende:
Omdat Europa veel welvarender is dan de omringende gebieden en daar ook nog eens veel oorlogen woeden. Zo moeilijk is het niet.
In Turkije alleen al zit ongeveer rond de 1.7 miljoen Syrische vluchtelingen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
In vergelijking met andere werelddelen neemt Europa veruit de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op. Waarom? De Europese bevolking lijkt hier niet achter te staan, omdat het voor de gemiddelde Europese burger alleen maar nadelen heeft. Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.
Voelen wij blanken ons schuldig? Hebben wij iets goed te maken?
Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:43 schreef Bassie_B het volgende:
Dat is omdat vluchtelingen veelal niet vluchtelingen zijn maar uit zijn op iets anders dat men in de westerse wereld kann vinden.
Waarom denk je dat Peru en Madagascar geen enkele Syriër hoeven optevangen?
Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Turkije alleen al zit ongeveer rond de 1.7 miljoen Syrische vluchtelingen.
In Libanon ook meer dan een miljoen.
In Jordanie zitten er een paar ton, the fuck heb jij het over?
Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.
Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:
Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeveel % van die vluchtelingen heeft die de genoemde 3 landen heeft opgenomen, zijn verspreid over zo een 25+ landen door heel de EU?
Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast zet je zelf niet zo voor schut, alleen al Turkije en Libanon samen hebben meer dan een 20% van de Nederlandse bevolking aan vluchtelingen aantallen opgenomen en miljarden in kosten gemaakt voor de opvang van hen.
Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
Europa is ook niet verantwoordelijk voor jou. Als ik je posts zo lees ben/wordt jij vast netto ontvanger. Dus kunnen we jou ook maar beter uitzetten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? Europa is niet verantwoordelijk voor ze, net zo min als Peru of Indonesië dat is. In Turkije en Libanon kunnen ze tijdelijk opgevangen worden, voor zolang de oorlog duurt. Dat is normaal, dat zijn buurlanden.
Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekkenquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:54 schreef ccs het volgende:
[..]
Nogmaals. Heel jammer voor Turkije. Maar wat hebben wij daarmee te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confiteorquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:
[..]
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.
De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het doet er in die zin aan toe dat wat je in de OP zegt, geen bal van klopt om mee te beginnen. Ten tweede, Europa heeft altijd wel een mening over het Midden Oosten en er mee te bemoeien, als het al niet bombarderen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |