Omdat wij in verhouding met hen zo rijk zijn dat het wel heel schofterig zou zijn als we dat niet zouden doen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:
[..]
De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.
De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekken?
Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?
Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.
Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef ccs het volgende:
[..]
Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
Ja.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
In verhouding is dat hetzelfde. In Libanon zijn ze nu echt wel pist op die Syriers. Niet omdat koude tentjes zoveel zijn, maar in verhouding wel. Nederland kan daarvoor makkelijker wat meer geven.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.
Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
Ja toch...:quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:
[..]
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.
Helaas kan het gros niet uitgezet worden.
Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
En dan hebben we het alleen over Zuid Holland, die te kampen heeft jaarlijks met 1000 uitgeprocedeerden. Heel erg moeilijk wordt er dus niet over gedaan.quote:
De Euromaffia en de 1,80 lange marionet die naar de naam Rutte luistert.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:46 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.
Masochisme? Naïviteit? Schuldgevoel? Of kloten we maar wat aan met zijn allen?
Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Antwoord op de TT: omdat we het kunnen.
Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
Wat zou ts stemmen?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
Bron graag. Of is dit het zoveelste onderbuiktopic?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.
Ja. Buiten het feit dat het moreel verwerpelijk is om dergelijke vluchtelingen achter te laten speelt dit zeker mee ja.quote:Hebben wij iets goed te maken?
Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn.
Nou vooruit.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we het op de persoon spelen met zijn allen laten?
Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Antwoord op de TT: omdat we het kunnen.
Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet bepaalde de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |