abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152575240
Even serieus, dankbaar voor ieder cent die de Europeaan geeft aan hulp en voedsel aan de migranten, maar doen alsof ze het meeste voor de vluchtelingen opkomen, get real. :')
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:58:25 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_152575292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef ccs het volgende:

[..]

De vraag is niet waarom ze hier heen komen. Dat snap ik ook wel.

De vraag is waarom Europeanen ze TOELATEN en voorzien in al hun levensbehoeftes terwijl ze niks bijdragen.
Omdat wij in verhouding met hen zo rijk zijn dat het wel heel schofterig zou zijn als we dat niet zouden doen.

Bovendien dragen verreweg de meesten die zich hier permanent vestigen wel degelijk bij.
pi_152575293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt als landen als Turkije niet naar ze omkijkt, waar ze massaal naar gaan proberen te trekken :') ?
Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
pi_152575298
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:56 schreef ccs het volgende:

[..]

Waar klopt dan geen bal van? Neemt Europa dan niet de meeste vluchtelingen uit andere werelddelen op?
Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.

Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
pi_152575388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uh nee, zelfs Egypte heeft er meer.

Egypte ---> Afrika
Syrie / Irak ----> Azie.
Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
pi_152575408
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:58 schreef ccs het volgende:

[..]

Spuit Elf. Ik probeer er juist achter te komen waarom Europa ze toelaat, opvangt en tot hun dood gaat onderhouden.
Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
pi_152575436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef ccs het volgende:

[..]

Wees eens duidelijk. Dus Egypte (Afrika) neemt meer vluchtelingen uit een ander werelddeel (Azië waarschijnlijk) op dan Europa uit Afrika én Azië?
Ja.
pi_152575439
Antwoord op de TT: omdat we het kunnen.

Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:02:17 #34
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_152575498
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:49 schreef ccs het volgende:

[..]

Ja, wat denk je zelf? Dat zijn hun buurlanden en is niet eens Europa.

Bovendien zitten ze daar in grote tentenkampen. Niet in een sociale huurwoning + bijstandsuitkering.
In verhouding is dat hetzelfde. In Libanon zijn ze nu echt wel pist op die Syriers. Niet omdat koude tentjes zoveel zijn, maar in verhouding wel. Nederland kan daarvoor makkelijker wat meer geven.

En btw, Europa en de VS zijn wel degelijk wat verschuldigd aan die mensen. Was het niet voor de VS die Irak ooit binnenviel, zou er nu misschien wat minder IS zijn. Het westen heeft het oosten en de wat minder welvarende landen wel vaker voor haar eigen welzijn de tering in geholpen. Afrika wordt verder ook arm gehouden door eerlijke prijzen alleen voor haar eigen gefinancierde instanties te bieden.

Of denk jij dat Europa haar economie goed houdt door eerlijk te spelen? Denk 't niet. Joden zaten ook ooit in de knoei. Moet je eens kijken hoe die opeens hun eigen staat hebben.

Je bent wel een zeikerd jij. Volgens mij heb jij er niet veel bij te verliezen en mag je best wat meer meeleven met mensen en kinderen die gruwelijke dingen meemaken.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_152575540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Humanitair, je weet wel ----> noodhulp, diegenen die naderhand nog kunnen uitgezet worden doen ze alsnog wel, lees een beetje het nieuws.
Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.

Helaas kan het gros niet uitgezet worden.

Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
pi_152575722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:02 schreef ccs het volgende:

[..]

Die naderhand nog uitgezet kunnen worden inderdaad. Dat zeg je goed.

Helaas kan het gros niet uitgezet worden.

Vandaar dat er nu in Nederland nog veel mensen rondlopen uit conflictgebieden uit het verleden. Het uitzetten blijkt namelijk moeilijker dan gedacht.
Ja toch...:

quote:
En dan hebben we het alleen over Zuid Holland, die te kampen heeft jaarlijks met 1000 uitgeprocedeerden. Heel erg moeilijk wordt er dus niet over gedaan.
pi_152575760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:46 schreef ccs het volgende:

[..]

Dat snap ik allemaal wel. Ik snap dat ze graag hierheen komen. Ik snap alleen niet waarom Europeanen ze toelaten en een deel van hun welvaart inleveren voor deze mensen.

Masochisme? Naïviteit? Schuldgevoel? Of kloten we maar wat aan met zijn allen?
De Euromaffia en de 1,80 lange marionet die naar de naam Rutte luistert.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:08:40 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_152575882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:

Klinkt sarcastisch, maar is serieus. Hier is vrede, en we hebben de welvaart. Waarom zou je dan niet wat mensen opnemen die letterlijk hebben moeten vluchten voor hun leven?
Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
pi_152575952
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Tsja ik snap ook niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor sommigen. Ik vrees dat ons eigen collectieve leed alweer te lang geleden is.
Wat zou ts stemmen?
pi_152575986
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zou ts stemmen?
Triest.
pi_152576016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef ccs het volgende:

[..]

Triest.
Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn. :')
pi_152576038
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Toch worden er massaal kansloze Afrikanen en Aziaten op hoog tempo Europa ingepompt.
Bron graag. Of is dit het zoveelste onderbuiktopic?

quote:
Hebben wij iets goed te maken?
Ja. Buiten het feit dat het moreel verwerpelijk is om dergelijke vluchtelingen achter te laten speelt dit zeker mee ja.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:12:23 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_152576055
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zou ts stemmen?
Ik vermoed op de fascisten.
pi_152576071
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, SP/PVDA/GL zal het iig niet zijn. :')
Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:13:39 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_152576116
Zullen we het op de persoon spelen met zijn allen laten?
pi_152576138
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vermoed op de fascisten.
Niet de SP dus? :o

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:12 schreef ccs het volgende:

[..]

Laat je vooroordelen gewoon voor je oké?
Het was een vraag, oke ;(
pi_152576152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we het op de persoon spelen met zijn allen laten?
Nou vooruit. :@
pi_152576592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
pi_152576792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet bepaalde de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Bij een asielprocedure moet dan ook wel naar voren komen dat er in het land van herkomst een reëel gevaar voor de aanvrager is. Gelukkig gaat niet elke verandering van regime gepaard met een burgeroorlog. Voor tijdelijke opvang kun je dat natuurlijk minder goed checken, maar moet je het daarom maar helemaal niet doen?

Daarbij komt bij zo'n vlucht natuurlijk veel meer kijken dan enkel een motief. Het zijn fysiek zware reizen, en vaak nog duur ook, terwijl er geen enkele garantie op succes is. Ik kan me voorstellen dat je als jong persoon nog de hoop hebt een nieuw leven op te kunnen bouwen, en eerder over de benodigde financiële middelen beschikt om zo'n vlucht aan te kunnen gaan.
pi_152576793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:23 schreef ccs het volgende:

[..]

Ik heb twijfels bij het letterlijk vluchten voor hun leven. Moeten wij dan bij elke regime change in <insert derde wereldland> de oude onderdrukkers weer opvangen? Gek genoeg zijn het altijd jonge mannen. Niet echt de zwakste groepen die je eerder als vluchteling zou verwachten.
Ze vluchten dan ook niet voor hun leven. Degenen die dat doen zitten in de buurlanden of komen daar niet eens. Ze reizen om een beter leven te bereiken. Het zou al heel wat zijn als die realiteit eens onderdeel ging uitmaken van het beleidskader, maar tot op heden lijkt dat in strijd te zijn met de heersende ideologie in het bestuursapparaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')