Menselijke gevoelens zijn inderdaad niet rationeel. De één laat iemand gewoon doodgaan zonder te helpen en de ander steekt de handen uit de mouwen. De één maakt zich drukker over de vraag of hij zijn iphone nog wel kan betalen de ander redt liever een mensen leven.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is geen rationele reden. Europeanen moeten dus welzijn/welvaart inleveren om honderdduizenden Afrikanen een luilekkerleven te bezorgen, want anders zijn ze asociaal bezig? De logica ontgaat mij volkomen.
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik vroeg om een bron die het probleem aantoont. Dat de meest welvarende landen meer asielzoekers opvangen is evident.
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.quote:Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij geen zin hebt om asielzoekers op te vangen terwijl anderen daar wel bereid toe zijn. Daar hoef je toch geen topic over te openen? Ik ben het ook wel eens met anderen oneens..
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:02 schreef pfaf het volgende:
Zou dit topic niet gebaad zijn bij de definitie van 'veel'? Hoe kan ts verwachten dat er een discussie ontstaat zonder eerst duidelijk de kaders en definities te duiden? Zijn 10 vluchtelingen veel? 100000? 1 per miljoen inwoners? 100 per miljoen inwoners? 0,1 per km2? 10 per km2?
Dus uiteindelijk komt je topic er enkel op neer dat een handjevol landen hun plicht niet erkent terwijl Europese landen dat wel doen. Prima, maar je hebt nog steeds geen problemen aangetoond. Heb je wel eens gekeken naar de cijfers wat betreft migratie van buiten de EU? Die zijn de afgelopen jaren gedaald.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.
Dat is hoe dan ook een referendum dat een vals dilemma weergeeft en nooit de daadwerkelijke voor- en nadelen kan weergeven. Waarom is de vertegenwoordige democratie niet afdoende voor dit 'probleem'?quote:Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.
Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is bijna niet te doen. Immers zijn er veel meer variabelen dan de door jou genoemde.
Tien in Jordanië opgevangen Syriërs hebben veel minder impact dan één Syriër in Nederland. Dan heb ik het niet over de kosten, maar over taal en cultuur. Een Syriër kan in theorie meteen aan de slag in Jordanië omdat er amper cultuur- en taalverschillen zijn. In Nederland zal het heel moeilijk worden om een Syriër zelf in zijn inkomen te laten voorzien.
Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:07 schreef keste010 het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen flauw benul van de regio, dat is wel te zien. Alle onderstreepte zinnen zijn pertinente onzin.
Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is dus niet evident en dus ook de kern van mijn topic. Zeer welvarende landen als Japan, IJsland, Qatar, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, UAE en Koeweit nemen slechts een handjevol asielzoekers op. Recentelijk heeft Australië ook de keuze gemaakt strenger te zijn voor asielzoekers. Terwijl Nederland op de oude voet blijft doorgaan en er dus tienduizenden opneemt in de loop der jaren.
[..]
Misschien zou er een referendum gehouden moeten worden over dit vraagstuk. Eens kijken of Europeanen wel zin hebben in honderdduizenden kansloze Afrikanen en Aziaten binnen de landsgrenzen.
Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar jij vind dus wel dat er in Europa veel zijn? Overal? En eigenlijk omdat ze een andere taal spreken?
Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:11 schreef ccs het volgende:
[..]
Waarom zijn ze onzin? Waar zijn je argumenten?
Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij bereid bent evenveel aan humanitaire hulp te betalen als Japan. Het is een beetje vreemd om landen met elkaar te gaan vergelijken en op basis daarvan beleid te gaan vaststellen. Neem verantwoordelijkheid voor het eigen beleid en de eigen daden. Ik schaam me dood als ik de geschiedenis lees van de st louis of hoe Maleisië nu omgaat met vluchtelingen. Mensen zijn belangrijker dan geld.
http://www.kampwesterbork(...)html?id=39392#/index
Die vluchtelingen niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:15 schreef ccs het volgende:
[..]
Laten we de Tweede Wereldoorlog er buiten houden, oké? We leven in 2015, we zitten in een totaal andere situatie dan toen.
Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar zijn de jouwe, je doet veel beweringen maar elke onderbouwing ontbreekt, je verwart o.a. eerder vreemdelingen met vluchtelingen alsof dat hetzelfde is.
En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Nogmaals: dat zijn buurlanden. Nederland heeft net zo min te maken met Syrië als dat Peru dat heeft. Nederland is niet verplicht om vluchtelingen op te vangen. In Japan werden in het jaar 2014 slechts 11 asielzoekers toegelaten. Daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen, niet aan Libanon (een buurland van een land in oorlog).
Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef ccs het volgende:
[..]
Ik hoef toch niet te onderbouwen dat een Syriër makkelijker in Jordanië integreert dan in Nederland?
Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.quote:
Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom niet? In Jordanië kunnen 2,8 miljoen vluchtelingen heel makkelijk een goed leven krijgen is jouw bewering alleen omdat ze de taal spreken?
Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:19 schreef ccs het volgende:
[..]
Jij bekijkt het vanuit het oogpunt van de gelukszoeker, ik bekijk het liever vanuit het oogpunt van de Europeaan.
http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.htmlquote:Op donderdag 14 mei 2015 11:16 schreef Belabor het volgende:
[..]
En waarom moeten wij dan geen asielzoekers meer opnemen? Wat hebben die asielzoekers jouw en de samenleving aangedaan?
Kom maar eens met een fijne bron die mooi toelicht hoeveel zwaarder wij "Nederlanders" het wel niet gekregen hebben door al onze "onnodige" liefdadigheid voor die vluchtelingen.
Die bewering wordt nergens gestaafd, dat is jouw kijk op de regio.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:20 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn bewering.... zucht.
Mijn bewering was dat 10 Syriërs minder impact hebben op Jordanië dan één Syriër in Nederland en je daarom niet simpelweg alleen naar getallen kan kijken.
Onzin, vluchtelingen zijn overal, of het nu de VS zijn, West Europa, Afrika, Zuid Europa of ZO Azie...quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:13 schreef ccs het volgende:
[..]
Voornamelijk in de West-Europese landen met goede sociale voorzieningen. Ze leveren geen bijdrage maar kosten vooral geld. Ze hebben een cultuur die haaks staat op de West-Europese wat voor spanningen zorgt en spreken de taal niet.
Zou dat niet aan de economische crisis liggen en het feit dat de bouw van huurwoningen vanaf 2009 sterk gedaald is? Daarnaast zijn er ook vele asielzoekerscentra gesloten omdat de kosten te hoog werden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef ccs het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)r-vluchtelingen.html
Dus ja, wij Nederlanders hebben het zwaarder gekregen door het toelaten van zo veel vluchtelingen.
Een echte asielzoeker die voor zijn leven vreest is blij wanneer hij wordt opgevangen in de regio. Vele honderdduizenden echte asielzoekers worden in tentenkampen opgevangen in de regio van conflictgebieden. Dit is normaal en wat je verwacht van vluchtelingensituaties.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je de term gelukszoeker gebruikt voor mensen die vluchten uit verschrikkelijke oorlogsgebieden ben je in mijn ogen ongeloofwaardig. De hele asielprocedure is ingericht om gelukszoekers te weren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |