Eerlijk gezegd verwacht ik dat mensen al snel erg ongelukkig zullen zijn in zo'n vluchtelingen kamp en dus zullen de mensen die verder kunnen reizen daar de voorkeur aangeven.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:32 schreef ccs het volgende:
[..]
Een echte asielzoeker die voor zijn leven vreest is blij wanneer hij wordt opgevangen in de regio. Vele honderdduizenden echte asielzoekers worden in tentenkampen opgevangen in de regio van conflictgebieden. Dit is normaal en wat je verwacht van vluchtelingensituaties.
De gelukszoeker echter gaat liever een paar landjes verder kijken, het liefst eentje waar je niet eens hoeft te werken voor je geld. Waar je een mooie woning, inboedel en maandelijkse toelage krijgt.
Ja, met die joden die uit Duitsland vluchtten en een nieuw bestaan op probeerden te bouwen in de regio is het ook zo goed afgelopenquote:Op donderdag 14 mei 2015 11:32 schreef ccs het volgende:
[..]
Een echte asielzoeker die voor zijn leven vreest is blij wanneer hij wordt opgevangen in de regio. Vele honderdduizenden echte asielzoekers worden in tentenkampen opgevangen in de regio van conflictgebieden. Dit is normaal en wat je verwacht van vluchtelingensituaties.
De gelukszoeker echter gaat liever een paar landjes verder kijken, het liefst eentje waar je niet eens hoeft te werken voor je geld. Waar je een mooie woning, inboedel en maandelijkse toelage krijgt.
Een Duitser integreert makkelijker in Nederland net zoals een Syriër makkelijker integreert in Jordanië. Maar volgens jouw logica integreert een Syriër dus makkelijker in Nederland dan in Jordanië?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:23 schreef Belabor het volgende:
[..]
Die bewering wordt nergens gestaafd, dat is jouw kijk op de regio.
Waarom zouden wij het probleem moeten oplossen? Welke verplichting hebben wij tegenover Jordanië?quote:In 2013 konden ze de stroom echter al niet meer aan omdat er zo veel mensen opgevangen werden: http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingen-syrie.html Maar goed, daar heb jij lak aan natuurlijk, want zij moeten het probleem maar oplossen.
Huh, jij vroeg toch waar binnen Europa de vluchtelingen voornamelijk zitten?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Onzin, vluchtelingen zijn overal, of het nu de VS zijn, West Europa, Afrika, Zuid Europa of ZO Azie...
Geld nutteloos? Oké...quote:En waarom zo in geld denken? Als er iemand verdrinkend in gracht ligt spring je er niet achteraan omdat je kostbare iPhone er kapotaan gaat? Sinds wanneer meten we onze menselijkheid in iets nutteloos en banaals als geld?
Dat weet ik wel zeker.quote:En fijn dat jij even voor iedere vluchteling bepaalt welke 'cultuur' hij heeft en of die haaks staat op de onze... Ik durf wel te stellen dat de cultuur van mij en jou wel haaks op elkaar staat.
Allemaal onderbuik..quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:32 schreef ccs het volgende:
[..]
Poolse bouwvakkers moeten hard aan de slag dus om huizen voor luie Somalische qatkauwers te bouwen. Doe eens normaal man.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:24 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zou dat niet aan de economische crisis liggen en het feit dat de bouw van huurwoningen vanaf 2009 sterk gedaald is? Daarnaast zijn er ook vele asielzoekerscentra gesloten omdat de kosten te hoog werden.
Dat probleem van een tekort aan huurwoningen hebben we zelf gecreëerd.
Waar iemand beter integreert heeft voornamelijk te maken met de opvattingen van het land van migratie dan met de migrant zelf. Want kennelijk ben jij xenofoob genoeg om te stellen dat Duitsers die naar Nederland zouden migreren geen probleem zouden opleveren voor het enige probleem dat jij tot nu toe hebt kunnen aankaarten (gebrek aan huurwoningen) terwijl Syriërs dat wel zouden doen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:36 schreef ccs het volgende:
[..]
Een Duitser integreert makkelijker in Nederland net zoals een Syriër makkelijker integreert in Jordanië. Maar volgens jouw logica integreert een Syriër dus makkelijker in Nederland dan in Jordanië?
Een humanitaire plicht. Dat weet je zelf ook wel, je bent het er alleen niet mee eens.quote:Waarom zouden wij het probleem moeten oplossen? Welke verplichting hebben wij tegenover Jordanië?
Ongelukkig zijn mag toch geen reden zijn om hier een verblijfsvergunning te krijgen? Ongelukkig zijn valt onder het kopje gelukszoeker. Vrezen voor je leven onder het kopje asielzoeker.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd verwacht ik dat mensen al snel erg ongelukkig zullen zijn in zo'n vluchtelingen kamp en dus zullen de mensen die verder kunnen reizen daar de voorkeur aangeven.
Ah, ja die ontbrak nog in deze discussie. De 'hardwerkende arbeider' vs. de gelukszoeker.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:42 schreef ccs het volgende:
[..]
Poolse bouwvakkers moeten hard aan de slag dus om huizen voor luie Somalische qatkauwers te bouwen. Doe eens normaal man.
Dat ze moesten vluchten omdat ze vreesden voor hun leven is toch duidelijk en waarom zou je dan niet mogen proberen er het beste van te maken?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:44 schreef ccs het volgende:
[..]
Ongelukkig zijn mag toch geen reden zijn om hier een verblijfsvergunning te krijgen? Ongelukkig zijn valt onder het kopje gelukszoeker. Vrezen voor je leven onder het kopje asielzoeker.
Het geeft wel goed aan dat vluchten nooit de oplossing is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, met die joden die uit Duitsland vluchtten en een nieuw bestaan op probeerden te bouwen in de regio is het ook zo goed afgelopen
Ik snap prima dat als je voor een oorlog of vervolging vlucht dat je dan het liefste zo ver mogelijk wegvlucht.
Ze hadden zich gewoon moeten laten uitmoorden in Duitsland?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:46 schreef ccs het volgende:
[..]
Het geeft wel goed aan dat vluchten nooit de oplossing is.
Een asielzoeker was toch iemand die vreesde voor zijn leven? Niet iemand die ongelukkig is in een tentenkamp?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ze moesten vluchten omdat ze vreesden voor hun leven is toch duidelijk en waarom zou je dan niet mogen proberen er het beste van te maken?
Geen Godwins in dit topic a.u.b.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hadden zich gewoon moeten laten uitmoorden in Duitsland?
Waarom zou die combinatie niet kunnen. Je bent wel een beetje vreemd, als iemand eenmaal is gevlucht voor zijn leven moet hij erg ongelukkig blijven want anders wordt hij een gelukszoeker. Hoe moeten die mensen dan weer een normaal leven opbouwen, als ze ergens gaan werken verdienen ze geld en worden ze een gelukszoeker?quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:48 schreef ccs het volgende:
[..]
Een asielzoeker was toch iemand die vreesde voor zijn leven? Niet iemand die ongelukkig is in een tentenkamp?
De reden is heel simpel: omdat wij vinden dat het onze schuld is dat het in de rest van de wereld zo'n rotzooi is, en we daarvoor boete moeten doen, dat geeft ons een goed gevoel. De analyse die daaraan ten grondslag ligt deugt dan wel niet, maar we hebben het hier ook over een gevoelskwestie.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:57 schreef ccs het volgende:
[..]
Als ze een beter leven willen dan hebben ze de mogelijkheid in Europa te leven. Mensen die echt wat bij willen en kunnen dragen moeten heel veel moeite doen om in Europa te mogen wonen.
Ze kunnen met iemand hier trouwen, of ze kunnen een arbeidscontract tekenen. Echter weten de meeste gelukszoekers dat ze dat niet gaat lukken dus vragen ze maar asiel aan. Als je niet op de normale manier Europa binnen kan komen dan zul je waarschijnlijk ook nooit wat bijdragen.
Toch denk ik dat we afdwalen. De vraag is waarom Europa wél veel vluchtelingen toelaat en ik noem een Australïe bijvoorbeeld niet. In Japan zitten ook weinig vluchtelingen, toch worden de Japanners niet uitgescholden voor vuile nazi's, terwijl ze nota bene fout waren tijdens de oorlog en Nederland niet.
Ja ja, de Europeanen moeten zich dus aanpassen aan de gelukszoekers. Het wordt steeds mooier met jou.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:43 schreef keste010 het volgende:
Waar iemand beter integreert heeft voornamelijk te maken met de opvattingen van het land van migratie dan met de migrant zelf. Want kennelijk ben jij xenofoob genoeg om te stellen dat Duitsers die naar Nederland zouden migreren geen probleem zouden opleveren voor het enige probleem dat jij tot nu toe hebt kunnen aankaarten (gebrek aan huurwoningen) terwijl Syriërs dat wel zouden doen.
Dat is geen rationele reden en "dat weet je zelf ook wel" is ook geen argument. Waar heb je dat vandaan: 'humanitaire plicht'?quote:Een humanitaire plicht. Dat weet je zelf ook wel, je bent het er alleen niet mee eens.
Het zou een gotspe zijn als je de huidige vluchtelingenproblemen niet zou mogen vergelijken met die voor en tijdens WO2.quote:
Daarom stel je ook eisen. Je hoeft immers niet alle vluchtelingen op te vangen:quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:02 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is geen rationele reden, maar schuldgevoel. Wat ik al eerder had gepost overigens.
[..]
Leuk, maar onuitvoerbaar. de praktijk is dat er karrenvrachten Afrikaanse en Aziatische Tokkies het land worden binnengebracht. Bovendien betekent het niet dat iemand die in Syrië hoogopgeleid is in Nederland een bijdrage kan leveren. Werknemers willen graag iemand die de Nederlandse taal goed beheerst.
De Tweede Wereldoorlog wordt vaak misbruikt bij dit soort onderwerpen, omdat het nog in ons collectief geheugen ligt. Vroeg of laat komt er iemand die roept dat de gaskamers weer opengaan. Dus om het onderwerp niet te vervuilen met irrationele gevoelens kan je beter een ander conflict uit het verleden nemen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou een gotspe zijn als je de huidige vluchtelingenproblemen niet zou mogen vergelijken met die voor en tijdens WO2.
Prachtig dat je in groepen denkt. Een werkloze immigrant (van welke groep dan ook) is nee. Een waardetoevoegende immigrant is ja.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:42 schreef ccs het volgende:
[..]
Poolse bouwvakkers moeten hard aan de slag dus om huizen voor luie Somalische qatkauwers te bouwen. Doe eens normaal man.
Het beste van maken is voor veel Afrikanen helaas: in de bijstand hangen en qat kauwen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ze moesten vluchten omdat ze vreesden voor hun leven is toch duidelijk en waarom zou je dan niet mogen proberen er het beste van te maken?
En jij misbruikt het nu door te zeggen dat we het er niet over mogen hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:58 schreef ccs het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog wordt vaak misbruikt bij dit soort onderwerpen, omdat het nog in ons collectief geheugen ligt. Vroeg of laat komt er iemand die roept dat de gaskamers weer opengaan. Dus om het onderwerp niet te vervuilen met irrationele gevoelens kan je beter een ander conflict uit het verleden nemen.
Kom op remlof, het riedeltje van 'we mogen niemand weigeren anders zijn we net zo erg als jodenvergassende nazimonsters/zweepslaggevende slavenhandelaren' is juist een van de oorzaken van het vluchtelingenprobleem in Nederland (schuldgevoel). Laten we nou juist dat onderwerp hier dan buiten laten zodat we de zaken koud en rationeel kunnen bekijken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:03 schreef remlof het volgende:
[..]
En jij misbruikt het nu door te zeggen dat we het er niet over mogen hebben.
Dat stel ik niet. Integratie van culturen kost altijd veel tijd. Eeuwen zelfs.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:54 schreef ccs het volgende:
[..]
Ja ja, de Europeanen moeten zich dus aanpassen aan de gelukszoekers. Het wordt steeds mooier met jou.
Zie hier weer een slachtoffer van de rationalisering en moneymetric approach in de politiek. Dat een argument niet per sé een voordelige kosten-baten analyse bevat maakt niet meteen dat het geen argument is. Het is werkelijk een gotspe dat er mensen zijn die de 'kosten' van migranten (oftewel: mensen) willen gaan uitrekenen. Er bestaat ook nog zoiets als grenzeloze solidariteit. Iets waar jij kennelijk niet omgeeft, maar ga niet lopen huilen in een topic als anderen dat wel doen.quote:Dat is geen rationele reden en "dat weet je zelf ook wel" is ook geen argument. Waar heb je dat vandaan: 'humanitaire plicht'?
Als het gaat om vluchtelingenbeleid en beleid dat mensenlevens rechtstreeks beïnvloed moet je wel een enorme idioot zijn om dat koud en rationeel te willen bekijken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:06 schreef ccs het volgende:
Laten we nou juist dat onderwerp hier dan buiten laten zodat we de zaken koud en rationeel kunnen bekijken.
Het ging over het feit dat Syriërs makkelijker integreren in Jordanië dan in Nederland. Volgens jou lag het het aan de Nederlanders dat Syriërs hier slechter integreren dan in in Jordanië, omdat wij ons niet genoeg zouden openstellen o.i.d. Nou sorry hoor, maar ik ga geen Arabisch leren om het Ahmet de gelukszoeker naar zijn zin te maken. Als jij graag je taal- en cultuur aanpast aan alle nationaliteiten van Angola tot Afghanistan, be my guest. Maar het is belachelijk om dat te durven vragen van elke Nederlander.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:11 schreef keste010 het volgende:
Dat stel ik niet. Integratie van culturen kost altijd veel tijd. Eeuwen zelfs.
Maar degenen die het hardst roepen dat er problemen zijn met integratie vergeten vaak dat ze die problemen zelf deels veroorzaken. Allereerst door mensen die voor hun leven vluchten continu als 'gelukszoekers' te bestempelen
Het gaat niet eens alleen om de kosten. Het gaat om de ontwrichting van een samenleving, de cultuur- en taalverschillen, de langetermijneffecten, het sociale woningtekort. Allemaal punten die niets met geld an sich te maken hebben.quote:Zie hier weer een slachtoffer van de rationalisering en moneymetric approach in de politiek. Dat een argument niet per sé een voordelige kosten-baten analyse bevat maakt niet meteen dat het geen argument is. Het is werkelijk een gotspe dat er mensen zijn die de 'kosten' van migranten (oftewel: mensen) willen gaan uitrekenen. Er bestaat ook nog zoiets als grenzeloze solidariteit. Iets waar jij kennelijk niet omgeeft, maar ga niet lopen huilen in een topic als anderen dat wel doen.
+ "Buurman, mag ik misschien een kopje suiker lenen?"quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als het gaat om vluchtelingenbeleid en beleid dat mensenlevens rechtstreeks beïnvloed moet je wel een enorme idioot zijn om dat koud en rationeel te willen bekijken.
Je maakt hier twee denkfouten:quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:36 schreef ccs het volgende:
[..]
Een Duitser integreert makkelijker in Nederland net zoals een Syriër makkelijker integreert in Jordanië. Maar volgens jouw logica integreert een Syriër dus makkelijker in Nederland dan in Jordanië?
[..]
Waarom zouden wij het probleem moeten oplossen? Welke verplichting hebben wij tegenover Jordanië?
Ik doe normaal. Degene die alleen dingen uit emotie schreeuwt ben jij.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:42 schreef ccs het volgende:
[..]
Grote problemen niet koud en rationeel bekijken, maar vanuit een schuldgevoel. Dat is pas een recept voor ellende!quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als het gaat om vluchtelingenbeleid en beleid dat mensenlevens rechtstreeks beïnvloed moet je wel een enorme idioot zijn om dat koud en rationeel te willen bekijken.
Dat hele schuldgevoel begrijp ik niet. Jij kent alleen koud en rationeel of schuldgevoel?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:22 schreef ccs het volgende:
[..]
Grote problemen niet koud en rationeel bekijken, maar vanuit een schuldgevoel. Dat is pas een recept voor ellende!
Goede vergelijking, helaas haal je je eigen argument ermee onderuit.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:20 schreef keste010 het volgende:
[..]
+ "Buurman, mag ik misschien een kopje suiker lenen?"
- "Nee"
+ "Ah toe, ik ben toch je buurvrouw. We komen al jaren bij elkaar op de koffie"
- "Dat kan wel zo zijn, maar ik moet dit koud en rationeel bekijken. Jij leent veel meer suiker van mij dan vice versa, dus ik heb besloten er mee te stoppen. Oh, en of je die geleende hark ook even wil teruggeven. Hier is jullie zaag terug. Dan kunnen we weer verder met koud en rationeel langs elkaar leven"
Die integratie heeft niets te maken met Nederlanders die Arabisch leren. En ik vraag niet van jou dat jij je op welke manier dan ook aanpast, maar als jij door je blinde xenofobie weigert om mensen vanuit een geografisch andere regio te dulden dan moet je ook niet gaan zeuren over de gevolgen daarvan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:20 schreef ccs het volgende:
[..]
Het ging over het feit dat Syriërs makkelijker integreren in Jordanië dan in Nederland. Volgens jou lag het het aan de Nederlanders dat Syriërs hier slechter integreren dan in in Jordanië, omdat wij ons niet genoeg zouden openstellen o.i.d. Nou sorry hoor, maar ik ga geen Arabisch leren om het Ahmet de gelukszoeker naar zijn zin te maken. Als jij graag je taal- en cultuur aanpast aan alle nationaliteiten van Angola tot Afghanistan, be my guest. Maar het is belachelijk om dat te durven vragen van elke Nederlander.
Ik vind de ontwrichting dankzij de afnemende solidariteit veel groter dan de gevolgen van migratie. Ik heb liever een 'kansloze asielzoeker' in mijn land dan een xenofoob wiens solidariteitsgevoel ophoudt bij zijn/haar eigen achtertuin. Als er nu iets is wat wij kunnen leren van de zogenaamde 'cultuurverschillen' dan is het wel solidair zijn met de medemens, ongeacht hoe rationeel dat in jouw ogen ook mag zijn.quote:Het gaat niet eens alleen om de kosten. Het gaat om de ontwrichting van een samenleving, de cultuur- en taalverschillen, de langetermijneffecten, het sociale woningtekort. Allemaal punten die niets met geld an sich te maken hebben.
Ah en vertel eens, welke elementen van jouw 'koude en rationele' argumentatie mis ik bij de relatie tot jouw buren? Of ga je nu toch erkennen dat waarden en affectie wel meegenomen mogen worden in deze koude en rationele berekening?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:25 schreef ccs het volgende:
[..]
Goede vergelijking, helaas haal je je eigen argument ermee onderuit.
Buurman kun je goed namelijk goed zien als een buurland in jouw voorbeeld. Libanon helpt de vluchtelingen uit buurland Syrië.
Als er iedere dag een onbekende man uit de andere kant van de stad mij om een kopje suiker vraagt, dan ben ik het na een tijdje wel zat ja.
Jij wil het vluchtelingenbeleid baseren op (schuld)gevoelens. "Wij zijn rijk, zij zijn arm. Wij zijn blank, zij zijn zwart. Slavernij, Holocaust, Humaniteit. Help uw naastenliefde." Et cetera.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat hele schuldgevoel begrijp ik niet. Jij kent alleen koud en rationeel of schuldgevoel?
"Het probleem".quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:31 schreef ccs het volgende:
[..]
Jij wil het vluchtelingenbeleid baseren op (schuld)gevoelens. "Wij zijn rijk, zij zijn arm. Wij zijn blank, zij zijn zwart. Slavernij, Holocaust, Humaniteit. Help uw naastenliefde." Et cetera.
Allemaal irrationele gevoelens die het probleem niet oplossen.
Blijkbaar kun jij alleen zwart wit denken. Ook hier zit je erg fout en wat je verder allemaal projecteert op mij persoonlijk slaat al helemaal nergens op.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:31 schreef ccs het volgende:
[..]
Jij wil het vluchtelingenbeleid baseren op (schuld)gevoelens. "Wij zijn rijk, zij zijn arm. Wij zijn blank, zij zijn zwart. Slavernij, Holocaust, Humaniteit. Help uw naastenliefde." Et cetera.
Allemaal irrationele gevoelens die het probleem niet oplossen.
Het zal best dat ik geen kennis heb van die regio. Is ook niet zo vreemd toch? Ben geen Arabische vluchteling of Arabië-deskundige. Maar ik kan me niet voorstellen dat de taalverschillen tussen Jordanië en Syrië groter zijn dan tussen Nederland en Duitsland, of tussen Nederland en Syrië. Je hebt dus nog steeds niet ontkracht dat een Syriër makkelijker integreert in Jordanië dan in Nederland.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:27 schreef keste010 het volgende:
Daarnaast bestempel jij dingen nog steeds als feit terwijl je totaal geen kennis hebt van de regio. Arabisch is de meest diverse taal in de wereld, en juist de werkloosheid als gevolg van de massale migratie is een groot probleem in Libanon. Maar jij baseert argumenten op je onderbuik in plaats van de realiteit.
Je staat vrij om een asielzoeker in je huis op te vangen. Hoeveel heb je er inmiddels al opgenomen?quote:Ik vind de ontwrichting dankzij de afnemende solidariteit veel groter dan de gevolgen van migratie. Ik heb liever een 'kansloze asielzoeker' in mijn land dan een xenofoob wiens solidariteitsgevoel ophoudt bij zijn/haar eigen achtertuin. Als er nu iets is wat wij kunnen leren van de zogenaamde 'cultuurverschillen' dan is het wel solidair zijn met de medemens, ongeacht hoe rationeel dat in jouw ogen ook mag zijn.
Allereerst vind ik taalverschillen totaal geen reden om wel of niet een asielzoeker op te vangen. Ten tweede vind ik dat iemand die totaal geen benul heeft van de politieke, economische, sociale en culturele situatie in de regio überhaupt niets moet zeggen over waar er beter opvang geboden kan worden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:37 schreef ccs het volgende:
[..]
Het zal best dat ik geen kennis heb van die regio. Is ook niet zo vreemd toch? Ben geen Arabische vluchteling of Arabië-deskundige. Maar ik kan me niet voorstellen dat de taalverschillen tussen Jordanië en Syrië groter zijn dan tussen Nederland en Duitsland, of tussen Nederland en Syrië. Je hebt dus nog steeds niet ontkracht dat een Syriër makkelijker integreert in Jordanië dan in Nederland.
Ahh, de persoonlijke aanval. En ik dacht dat jij tegen schuldgevoelens in een discussie was?quote:Je staat vrij om een asielzoeker in je huis op te vangen. Hoeveel heb je er inmiddels al opgenomen?
Het is toch wel prettig om een goede relatie te hebben met de buren lijkt me. Je hebt misschien ook weleens iets van hen nodig namelijk. Dus vanuit zakelijk (koud) oogpunt is een goede relatie met de buren verstandig.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:30 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ah en vertel eens, welke elementen van jouw 'koude en rationele' argumentatie mis ik bij de relatie tot jouw buren? Of ga je nu toch erkennen dat waarden en affectie wel meegenomen mogen worden in deze koude en rationele berekening?
Duitsers en Polen leveren over het algemeen wél een bijdrage aan dit land. Omdat de cultuur- en taalverschillen niet zo'n probleem geven in de praktijk. Bovendien kennen we vrij verkeer van personen binnen de EU. Natuurlijk zijn er een heleboel klaplopers/criminelen uit Oost-Europa, voornamelijk uit Roemenië. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.quote:Wel grappig overigens dat jij dat laatste beweert. Was jij het niet die continu mijn vraag loopt te ontwijken waarom Duitsers en Polen geen druk op de woningmarkt geven terwijl migranten van buiten de EU dat wel doen? En dan ga je nu stellen dat het feit dat het gegeven of je iemand wel of niet kent bepalend is bij je keuzes?
De grote aantallen gelukszoekers die in Nederland/Europa worden toegelaten. Zie OP.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:32 schreef Belabor het volgende:
[..]
"Het probleem".
Definitie graag. Wat is eigenlijk het probleem?
Je OP zegt niets over aantallen noch bevat het een bron. Daarnaast is al aangetoond door andere users dat de "grote aantallen" waar jij het over hebt nog niet eens 10% van de aantallen die in de regio opgevangen worden zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:46 schreef ccs het volgende:
[..]
De grote aantallen gelukszoekers die in Nederland/Europa worden toegelaten. Zie OP.
En nou mag je wel eens een keer met het bewijs komen voor al die onzin die je rondbazuint. Wat is een 'bijdrage' leveren? Waar baseer je op dat Duitsers en Polen dat wel doen en migranten van buiten de EU niet? Waar laat je zien dat je ook maar enig benul hebt van wat er al jaren aan onderzoek hierover gepubliceerd is?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:45 schreef ccs het volgende:
Duitsers en Polen leveren over het algemeen wél een bijdrage aan dit land. Omdat de cultuur- en taalverschillen niet zo'n probleem geven in de praktijk. Bovendien kennen we vrij verkeer van personen binnen de EU. Natuurlijk zijn er een heleboel klaplopers/criminelen uit Oost-Europa, voornamelijk uit Roemenië. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zei alleen dat ik me prima voor kan stellen dat vluchtelingen van vervolging en oorlog het liefst zo ver mogelijk uit hun regio vluchten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:06 schreef ccs het volgende:
[..]
Kom op remlof, het riedeltje van 'we mogen niemand weigeren anders zijn we net zo erg als jodenvergassende nazimonsters/zweepslaggevende slavenhandelaren' is juist een van de oorzaken van het vluchtelingenprobleem in Nederland (schuldgevoel). Laten we nou juist dat onderwerp hier dan buiten laten zodat we de zaken koud en rationeel kunnen bekijken.
Feitelijk onjuist. De grenzen zitten potdicht voor iedereen buiten de EU die niet vanuit levensnood vlucht. De afgelopen jaren zijn daarom ook enkel vluchtelingen uit oorlogsgebieden (Syrie, Eritrea, Somalië) binnengelaten. Het aantal asielzoekers is sinds begin deze eeuw ook afgenomen. Nogmaals: geen enkel bewijs voor je probleemstelling.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:46 schreef ccs het volgende:
[..]
De grote aantallen gelukszoekers die in Nederland/Europa worden toegelaten. Zie OP.
Europeanen mogen beslissen over wie ze toelaten in hun eigen regio. Of ze nou kennis hebben van de West-Papoease omgangsgebruiken of niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:43 schreef keste010 het volgende:
Allereerst vind ik taalverschillen totaal geen reden om wel of niet een asielzoeker op te vangen. Ten tweede vind ik dat iemand die totaal geen benul heeft van de politieke, economische, sociale en culturele situatie in de regio überhaupt niets moet zeggen over waar er beter opvang geboden kan worden.
Daar ben jij anders ook niet vies van toch? Gezien vorige posts van je. Maar goed, laten we ontopic blijven.quote:Ahh, de persoonlijke aanval. En ik dacht dat jij tegen schuldgevoelens in een discussie was?
Nee man. Vluchtelingen vinden het superchill als nadat hun dorp is uitgemoord hun intrek te nemen in een tentenkamp op een paar honderd km afstand. zonder stromend water, voldoende voedsel of enig andere voorziening. Wel met het risico dat het klein beetje bezit (horloges, Ipadje en dergelijke) dat je nog hebt geroofd wordt en je voor dood achter gelaten wordt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zei alleen dat ik me prima voor kan stellen dat vluchtelingen van vervolging en oorlog het liefst zo ver mogelijk uit hun regio vluchten.
Als je vergelijkt met de buurlanden van conflictgebieden dan is het weinig ja.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:48 schreef Belabor het volgende:
[..]
Je OP zegt niets over aantallen noch bevat het een bron. Daarnaast is al aangetoond door andere users dat de "grote aantallen" waar jij het over hebt nog niet eens 10% van de aantallen die in de regio opgevangen worden zijn.
Dus je lult uit je nek, grof gezegd.
Dat doen we dan ook. En zolang jij geen argumenten weet te vinden die voorstanders van een sociaal asielzoekers- of migratiebeleid van jouw gelijk weten te overtuigen zal je er mee moeten leven. Tip: oordeel niet over mensen of gebieden waar je niets van af weet. Dat helpt al een hoop qua overtuigingskracht.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:52 schreef ccs het volgende:
Europeanen mogen beslissen over wie ze toelaten in hun eigen regio. Of ze nou kennis hebben van de West-Papoease omgangsgebruiken of niet.
Ik val jou niet persoonlijk aan op je daden. Ik stel enkel vast dat jij een xenofoob bent die vanuit de onderbuik spreekt en geen bewijs heeft voor hetgeen je beweert. Dat is iets anders dan een klassieke ad hominem-drogreden.quote:Daar ben jij anders ook niet vies van toch? Gezien vorige posts van je. Maar goed, laten we ontopic blijven.
Dus eigenlijk komt het 'probleem' wat je hebt geschetst in de OP neer op de vraag waarom deze twee landen niet wat meer asielzoekers toelaten?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Als je vergelijkt met de buurlanden van conflictgebieden dan is het weinig ja.
Vergelijk je het met Japan en Zuid-Korea dan is het veel. Japan heeft in 2014 bijvoorbeeld 11 asielzoekers toegelaten.
Maar wat hebben wij daar mee te maken? Wat is nou eigenlijk je probleem? Kijk je naar andere landen en zie je die cijfers, en maak je je daar dan kwaad om?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Vergelijk je het met Japan en Zuid-Korea dan is het veel. Japan heeft in 2014 bijvoorbeeld 11 asielzoekers toegelaten.
Dan moet je wel efficiënt asielzoekers uit kunnen zetten. Het lukt in Nederland niet eens om een paar honderd van de lui van de straat te vegen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Ja, goede keuze man. Jij weet de probleempjes wel op te lossen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:34 schreef BlaZ het volgende:
De Japanse methode om ze dan gewoon jarenlang op te sluiten lijkt me wel goed werkend. Dan heeft de asielzoeker de keuze, vertrekken of levenslang in de gevangenis.
Ah, vandaar dat we jaarlijks honderden mensen uitzetten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:34 schreef BlaZ het volgende:
Japan
[..]
Dan moet je wel efficiënt asielzoekers uit kunnen zetten. Het lukt in Nederland niet eens om een paar honderd van de lui van de straat te vegen.
Ja, want asiel aanvragen is een misdaad.quote:De Japanse methode om ze dan gewoon jarenlang op te sluiten lijkt me wel goed werkend. Dan heeft de asielzoeker de keuze, vertrekken of levenslang in de gevangenis.
Die bestaan niet. Het enige wat je kapot kan maken is de chaos die in de Europeanen hun hoofden heerst en nog zal toenemen door alles wat gaande is in de politiek, aan de grenzen, economische, etc.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:29 schreef Geerd het volgende:
Links mensen die zelf nog nooit gewerkt hebben die maken ons kapot
quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:22 schreef Synthercell het volgende:
Europa neemt meer vluchtelingen op omdat de westerse mens blijkbaar bovenaan de voedselketen staat.
[..]
Die bestaan niet. Het enige wat je kapot kan maken is de chaos die in de Europeanen hun hoofden heerst en nog zal toenemen door alles wat gaande is in de politiek, aan de grenzen, economische, etc.
Als er teveel chaos heerst in de Europeaan zal er een revolutie kunnen ontstaan, want in een bevolking/maatschappij/beschaving moet orde heersen. Dus kun je beter de nieuwe orde voor zijn, want in een proces van chaos naar orde mee bewegen en je eindigt in een nieuwe orde.
Dan zit je als asielzoeker wel meteen droog, warm en veilig. Lijkt me niet verkeerd.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, goede keuze man. Jij weet de probleempjes wel op te lossen.
Ja oke, maar volgens mij is er aardig wat bloed vergoten om het zo te krijgen zo als het nu is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:22 schreef Synthercell het volgende:
Europa neemt meer vluchtelingen op omdat de westerse mens blijkbaar bovenaan de voedselketen staat.
[..]
Die bestaan niet. Het enige wat je kapot kan maken is de chaos die in de Europeanen hun hoofden heerst en nog zal toenemen door alles wat gaande is in de politiek, aan de grenzen, economische, etc.
Als er teveel chaos heerst in de Europeaan zal er een revolutie kunnen ontstaan, want in een bevolking/maatschappij/beschaving moet orde heersen. Dus kun je beter de nieuwe orde voor zijn, want in een proces van chaos naar orde mee bewegen en je eindigt in een nieuwe orde.
Maar ook dat wordt allemaal weggeknuffeldquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het illegaal verblijven is een misdaad.
Alleen als je een ongewenst verklaring of inreisverbod hebt gekregen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee hoor, in Nederland niet eens strafbaar.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal als een asielaanvraag doen. Buiten dat zijn er in dat soort situaties genoeg factoren die ervoor kunnen zorgen dat een illegaal nergens heen kan. Lekker misdadig wel.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat men dat gewijzigd had, maar dat is blijkbaar niet doorgegaan. Persoonlijk ben ik wel voorstander van die strafbaarstelling.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, in Nederland niet eens strafbaar.
Symboolwetgeving is nooit een goed idee.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat men dat gewijzigd had, maar dat is blijkbaar niet doorgegaan. Persoonlijk ben ik wel voorstander van die strafbaarstelling.
Bedankt voor de correctie.
Een jarenlange gevangenisstraf in het vooruitzicht motiveert denk ik wel aardig naar het zoeken naar alternatieve bestemmingen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Buiten dat zijn er in dat soort situaties genoeg factoren die ervoor kunnen zorgen dat een illegaal nergens heen kan. Lekker misdadig wel.
hoeveel heb jij er in huis?quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:45 schreef linkse_strijder het volgende:
Omdat vluchtelingen opnemen een morele plicht is.
Wat houd je tegen? Extra matras op de grond en een heel wit ipv een halfje en je maakt je woorden waar.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:45 schreef linkse_strijder het volgende:
Omdat vluchtelingen opnemen een morele plicht is.
Aha, jij ziet weer verbanden die er niet zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
De VS nemen ruimschoots asielzoekers op. Die kennen dan ook geen verzorgingsstaat zoals wij.
Ik ben niet zo'n voorstander van mensen vastzetten terwijl ze niets hebben misdaan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een jarenlange gevangenisstraf in het vooruitzicht motiveert denk ik wel aardig naar het zoeken naar alternatieve bestemmingen.
Sinds wanneer mag je alleen principes of opvattingen hebben als je ze alleen eigenhandig in de praktijk kunt brengen?quote:
Ik heb dat eigenlijk van Charles Groenhuijsen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Aha, jij ziet weer verbanden die er niet zijn.
Omdat het nogal goedkoop is om de moraalridder uit te hangen als een ander jouw hoogverheven idealen moet uitvoeren en bekostigen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 01:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je alleen principes of opvattingen hebben als je ze alleen eigenhandig in de praktijk kunt brengen?
Oh de data kloppen ook wel, het verband alleen niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 04:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk van Charles Groenhuijsen.
Ten eerste voeren wij die idealen met z'n allen uit, dus "een ander" is een verkeerde woordkeuze.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 04:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat het nogal goedkoop is om de moraalridder uit te hangen als een ander jouw hoogverheven idealen moet uitvoeren en bekostigen.
Dat is niet laf want jullie zijn zo hypocriet als de neten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:08 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ten eerste voeren wij die idealen met z'n allen uit, dus "een ander" is een verkeerde woordkeuze.
Ten tweede gaat het hier in het topic over het Nederlands beleid, niet wat individuen doen. Vragen wat voorstanders van een ruim asielzoekersbeleid zelf aan opvang bieden is niet alleen laf, maar ook off-topic.
Het is makkelijker idealistisch te zijn al het jou niets kost.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:08 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ten eerste voeren wij die idealen met z'n allen uit, dus "een ander" is een verkeerde woordkeuze.
Ten tweede gaat het hier in het topic over het Nederlands beleid, niet wat individuen doen. Vragen wat voorstanders van een ruim asielzoekersbeleid zelf aan opvang bieden is niet alleen laf, maar ook off-topic.
Lezen is moeilijk he?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:48 schreef ccs het volgende:
[..]
Je haalt jezelf onderuit met je eigen bron.
In jouw bron kun je duidelijk zien onder het kopje Vreemdelingen in Nederland (eerste en tweede generatie) naar land van herkomst (stand begin 2013 en 2014) dat de aantallen vreemdelingen in 2014 hoger zijn dan in 2013.
Ah, je mag er alleen politieke standpunten op nahouden als je meer dan 50% belasting afdraagt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 04:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat het nogal goedkoop is om de moraalridder uit te hangen als een ander jouw hoogverheven idealen moet uitvoeren en bekostigen.
Gul en barmhartig zijn met andermans geld is inderdaad iets wat niet zou moeten kunnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, je mag er alleen politieke standpunten op nahouden als je meer dan 50% belasting afdraagt.
Ik geloof dat het gemiddeld maar een paar euro per maand kost per Nederlander om het huidige aantal asielzoekers in Nederland te kunnen huisvesten dus dat betaal je al snel met je maandelijkse boodschappen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gul en barmhartig zijn met andermans geld is inderdaad iets wat niet zou moeten kunnen.
Er zijn alleen heel heel heel erg veel dingen die allemaal een paar euro kostenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik geloof dat het gemiddeld maar een paar euro per maand kost per Nederlander om het huidige aantal asielzoekers in Nederland te kunnen huisvesten dus dat betaal je al snel met je maandelijkse boodschappen.
Dat is een oneigenlijk argument, aangezien dat opgaat voor al het overheidsbeleid. Daar betalen wij belasting voor:quote:Op vrijdag 15 mei 2015 04:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wegen daar betalen we apart voor met wegenbelasting, accijns en BPM en al die andere zaken zijn door de staat gemonopoliseerd. Ik zou graag de kans hebben mezelf te verzekeren voor zorg en ik zou ook graag hebben dat mijn kind naar een school van mijn keuze kan gaan. Ik ben dan ook voorstander van een vrije markt voor zorg en onderwijs. Die argumenten gaan voor mij niet op. Defensie is inderdaad een moeilijke zaak. Ik zou graag zien dat we in staat zijn ons bezit te verdedigen tegen een eventuele invasiemacht. Hoeveel dat moet en mag kosten weet ik niet. Ook hier zou moeten gelden dat degeen die daar het meest aan bijdraagt meer te zeggen zou moeten hebben dan de freeriders.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is een oneigenlijk argument, aangezien dat opgaat voor al het overheidsbeleid. Daar betalen wij belasting voor:
- "Ik wil meer wegen in Nederland"
"Oh, hoeveel heb jij er dan al aangelegd?"
- "ik wil dat er meer geld naar de gezondheidszorg gaat!
"Oh, hoeveel mensen heb jij dan al verpleegd?"
- "Ik ben voorstander van vergroting van defensie?"
"Oh, heb jij je dan al aangemeld?
- "ik wil dat er meer geld gaat naar het hoger onderwijs"
"Oh, hoeveel studenten financier jij dan al?"
Etc. etc.
Vandaar dat zo'n beetje de helft van de asielaanvragen wordt toegekend.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:38 schreef luxerobots het volgende:
Als je duizenden kilometers kan vluchten, ben je in mijn ogen geen vluchteling, maar economisch gelukszoeker.
De asielindustrie moet natuurlijk wel draaiend blijven. Wat is Stichting Vluchteling waard zonder vluchtelingen?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar dat zo'n beetje de helft van de asielaanvragen wordt toegekend.
Geeft alleen maar aan dat de heren gelukszoekers goed kunnen liegen en bedriegen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar dat zo'n beetje de helft van de asielaanvragen wordt toegekend.
Het is niet eens vluchten maar reizen à raison van ¤6000,- p.p.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:38 schreef luxerobots het volgende:
Als je duizenden kilometers kan vluchten, ben je in mijn ogen geen vluchteling, maar economisch gelukszoeker.
Nee dat komt door een extreme stoornis die we politieke correctheid noemen en verwoestend heeft toegeslagen onder de hoogopgeleide elite en heersende klasse. In een geest van masochisme en zelfvernedering praat men zichzelf het ene na het andere misplaatste schuldgevoel aan en zet men de meest onderontwikkelde culturen op een voetstuk uit pure zelfhaat.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef ccs het volgende:
Voelen wij blanken ons schuldig? Hebben wij iets goed te maken?
Bedankt voor je bijdrage. Ik kan me helemaal vinden in jouw post. De policor Gutmensch woont inderdaad ver van de achterstandswijken vandaan. Ze wonen in dure buitenwijken, hun kinderen zitten op blanke scholen en ze komen vrijwel nooit in aanraking met wat ze veroorzaken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:29 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Nee dat komt door een extreme stoornis die we politieke correctheid noemen en verwoestend heeft toegeslagen onder de hoogopgeleide elite en heersende klasse. In een geest van masochisme en zelfvernedering praat men zichzelf het ene na het andere misplaatste schuldgevoel aan en zet men de meest onderontwikkelde culturen op een voetstuk uit pure zelfhaat.
Voer voor psychologen.
Daarnaast danst de politieke elite naar de pijpen van de economische elite en die laatste heeft steeds meer mensen nodig om rijker en rijker te worden. Een waanzinnig economisch piramidesysteem waarbij massa-immigratie noodzakelijk is.
Als het om grote en belangrijke zaken als de EU, islam of massa-immigratie gaat dan zou het volk daarover moeten beslissen en niet een kleine onfrisse bovenlaag van egoïstische stropdassen. De reden dat de stropdassen niet peinzen over referenda is dat ze weten hoe verschillend de elite en het volk over deze zaken denken. Het effect van de Franse Revolutie is duidelijk uitgewerkt en de elite doen weer waar ze goed in zijn. Tijd dat de elite een nieuwe verfrissende les krijgt.
(is het je overigens wel eens opgevallen dat de politieke, economische en hoogopgeleide elite nooit in de door hun zo gepropageerde multikulwijken wonen maar ver daarvandaan in de welgestelde wijken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |