abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152589254
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:43 schreef keste010 het volgende:
Allereerst vind ik taalverschillen totaal geen reden om wel of niet een asielzoeker op te vangen. Ten tweede vind ik dat iemand die totaal geen benul heeft van de politieke, economische, sociale en culturele situatie in de regio überhaupt niets moet zeggen over waar er beter opvang geboden kan worden.
Europeanen mogen beslissen over wie ze toelaten in hun eigen regio. Of ze nou kennis hebben van de West-Papoease omgangsgebruiken of niet.

quote:
Ahh, de persoonlijke aanval. En ik dacht dat jij tegen schuldgevoelens in een discussie was? :')
Daar ben jij anders ook niet vies van toch? Gezien vorige posts van je. Maar goed, laten we ontopic blijven.
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:53:04 #152
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152589262
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd. Ik zei alleen dat ik me prima voor kan stellen dat vluchtelingen van vervolging en oorlog het liefst zo ver mogelijk uit hun regio vluchten.
Nee man. Vluchtelingen vinden het superchill als nadat hun dorp is uitgemoord hun intrek te nemen in een tentenkamp op een paar honderd km afstand. zonder stromend water, voldoende voedsel of enig andere voorziening. Wel met het risico dat het klein beetje bezit (horloges, Ipadje en dergelijke) dat je nog hebt geroofd wordt en je voor dood achter gelaten wordt.

De reden waarom vluchtelingen dat chill vinden is omdat zij net niet dezelfde taal spreken als mensen die buiten dat tentenkamp wonen (in echte huizen). Dat helpt bij het integreren enzo.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_152589346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:48 schreef Belabor het volgende:

[..]

Je OP zegt niets over aantallen noch bevat het een bron. Daarnaast is al aangetoond door andere users dat de "grote aantallen" waar jij het over hebt nog niet eens 10% van de aantallen die in de regio opgevangen worden zijn.

Dus je lult uit je nek, grof gezegd.
Als je vergelijkt met de buurlanden van conflictgebieden dan is het weinig ja.

Vergelijk je het met Japan en Zuid-Korea dan is het veel. Japan heeft in 2014 bijvoorbeeld 11 asielzoekers toegelaten.
pi_152589433
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:52 schreef ccs het volgende:

Europeanen mogen beslissen over wie ze toelaten in hun eigen regio. Of ze nou kennis hebben van de West-Papoease omgangsgebruiken of niet.
Dat doen we dan ook. En zolang jij geen argumenten weet te vinden die voorstanders van een sociaal asielzoekers- of migratiebeleid van jouw gelijk weten te overtuigen zal je er mee moeten leven. Tip: oordeel niet over mensen of gebieden waar je niets van af weet. Dat helpt al een hoop qua overtuigingskracht.

quote:
Daar ben jij anders ook niet vies van toch? Gezien vorige posts van je. Maar goed, laten we ontopic blijven.
Ik val jou niet persoonlijk aan op je daden. Ik stel enkel vast dat jij een xenofoob bent die vanuit de onderbuik spreekt en geen bewijs heeft voor hetgeen je beweert. Dat is iets anders dan een klassieke ad hominem-drogreden.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_152589492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:56 schreef ccs het volgende:

[..]

Vergelijk je het met Japan en Zuid-Korea dan is het veel. Japan heeft in 2014 bijvoorbeeld 11 asielzoekers toegelaten.
Dus eigenlijk komt het 'probleem' wat je hebt geschetst in de OP neer op de vraag waarom deze twee landen niet wat meer asielzoekers toelaten?

Je gaat immers niet in op de opmerking dat asielzoekersbeleid in Nederland al erg streng is en het aantal asielzoekers gedaald is. Dus ik neem aan dat je erkent dat er in Nederland geen beleidsprobleem is?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:07:28 #156
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_152589607
quote:

[..]

Maar wat hebben wij daar mee te maken? Wat is nou eigenlijk je probleem? Kijk je naar andere landen en zie je die cijfers, en maak je je daar dan kwaad om?

Ga lekker emigreren naar Japan of Zuid-Korea, dan hoef je je niet druk te maken om al die vluchtelingen die je zo in je nek zitten te ademen. Succes ermee, I'm out.
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:34:36 #157
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_152590435
Japan
quote:

[..]

Dan moet je wel efficiënt asielzoekers uit kunnen zetten. Het lukt in Nederland niet eens om een paar honderd van de lui van de straat te vegen.

De Japanse methode om ze dan gewoon jarenlang op te sluiten lijkt me wel goed werkend. Dan heeft de asielzoeker de keuze, vertrekken of levenslang in de gevangenis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:21:29 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152591657
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:34 schreef BlaZ het volgende:

De Japanse methode om ze dan gewoon jarenlang op te sluiten lijkt me wel goed werkend. Dan heeft de asielzoeker de keuze, vertrekken of levenslang in de gevangenis.
Ja, goede keuze man. Jij weet de probleempjes wel op te lossen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_152592071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:34 schreef BlaZ het volgende:
Japan

[..]

Dan moet je wel efficiënt asielzoekers uit kunnen zetten. Het lukt in Nederland niet eens om een paar honderd van de lui van de straat te vegen.
Ah, vandaar dat we jaarlijks honderden mensen uitzetten.

quote:
Ja, want asiel aanvragen is een misdaad.
pi_152597398
Europa neemt meer vluchtelingen op omdat de westerse mens blijkbaar bovenaan de voedselketen staat.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:29 schreef Geerd het volgende:
Links mensen die zelf nog nooit gewerkt hebben die maken ons kapot
Die bestaan niet. Het enige wat je kapot kan maken is de chaos die in de Europeanen hun hoofden heerst en nog zal toenemen door alles wat gaande is in de politiek, aan de grenzen, economische, etc.
Als er teveel chaos heerst in de Europeaan zal er een revolutie kunnen ontstaan, want in een bevolking/maatschappij/beschaving moet orde heersen. Dus kun je beter de nieuwe orde voor zijn, want in een proces van chaos naar orde mee bewegen en je eindigt in een nieuwe orde.
pi_152597483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:22 schreef Synthercell het volgende:
Europa neemt meer vluchtelingen op omdat de westerse mens blijkbaar bovenaan de voedselketen staat.

[..]

Die bestaan niet. Het enige wat je kapot kan maken is de chaos die in de Europeanen hun hoofden heerst en nog zal toenemen door alles wat gaande is in de politiek, aan de grenzen, economische, etc.
Als er teveel chaos heerst in de Europeaan zal er een revolutie kunnen ontstaan, want in een bevolking/maatschappij/beschaving moet orde heersen. Dus kun je beter de nieuwe orde voor zijn, want in een proces van chaos naar orde mee bewegen en je eindigt in een nieuwe orde.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:26:24 #162
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_152597498
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, goede keuze man. Jij weet de probleempjes wel op te lossen.
Dan zit je als asielzoeker wel meteen droog, warm en veilig. Lijkt me niet verkeerd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_152597720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:22 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Ja oke, maar volgens mij is er aardig wat bloed vergoten om het zo te krijgen zo als het nu is.
Romeinen kregen het niet voor elkaar, die kleine fransman niet en de snor niet.

Nu via politiek pappen en nat houden begint het ergens op te lijken, maar nee we beginnen gewoon opnieuw.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:35:27 #164
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152597758
De VS nemen ruimschoots asielzoekers op. Die kennen dan ook geen verzorgingsstaat zoals wij.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_152597840
Dopperneger wordt trouwens het woord van 2015 dat weet ik wel _O-
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:45:17 #166
56749 BlaZ
pi_152597990
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, want asiel aanvragen is een misdaad.
Het illegaal verblijven is een misdaad.
pi_152598005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar ook dat wordt allemaal weggeknuffeld
Ik zwaai naar dieren.
pi_152599325
quote:

[..]

Alleen als je een ongewenst verklaring of inreisverbod hebt gekregen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:39:34 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_152599504
quote:

[..]

Nee hoor, in Nederland niet eens strafbaar.
pi_152599703
quote:

[..]

Dat is een heel ander verhaal als een asielaanvraag doen. Buiten dat zijn er in dat soort situaties genoeg factoren die ervoor kunnen zorgen dat een illegaal nergens heen kan. Lekker misdadig wel.
pi_152599719
Omdat vluchtelingen opnemen een morele plicht is.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:48:04 #172
56749 BlaZ
pi_152599832
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, in Nederland niet eens strafbaar.
Ik dacht dat men dat gewijzigd had, maar dat is blijkbaar niet doorgegaan. Persoonlijk ben ik wel voorstander van die strafbaarstelling.
Bedankt voor de correctie.
pi_152599922
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik dacht dat men dat gewijzigd had, maar dat is blijkbaar niet doorgegaan. Persoonlijk ben ik wel voorstander van die strafbaarstelling.
Bedankt voor de correctie.
Symboolwetgeving is nooit een goed idee.
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:00:40 #174
56749 BlaZ
pi_152600250
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Buiten dat zijn er in dat soort situaties genoeg factoren die ervoor kunnen zorgen dat een illegaal nergens heen kan. Lekker misdadig wel.
Een jarenlange gevangenisstraf in het vooruitzicht motiveert denk ik wel aardig naar het zoeken naar alternatieve bestemmingen.
pi_152600557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:45 schreef linkse_strijder het volgende:
Omdat vluchtelingen opnemen een morele plicht is.
hoeveel heb jij er in huis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')