abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150661354
Deel 1: K&W / Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13
Deel 14: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 14
Deel 15: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15
Deel 16: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 16
Deel 17: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 17

In 2009 hadden we onze droomwoning gevonden: K&W / Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd sinds ons tweede kind is geboren. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in Amsterdam-Noord, De Banne.

In december 2010 is er begonnen met de bouw, donderdag 24 november 2011 hebben we de sleutel gekregen en in januari 2012 zijn we verhuisd. Inmiddels wonen we er dus drie jaar!

Artist impression van het project:

Wij wonen in een tussenwoning aan de linkerkant. Het topic is nog actief omdat we de zolder aan het verbouwen zijn (nu ja: aan het laten verbouwen zijn). We hebben een dakkapel laten maken, de zolder in twee kamers laten verdelen en een douche en wastafelgedeelte laten installeren. Zo zag de zolder eruit:

Dit was de eerste plattegrond:

En zo ziet het er nu uit! Dit wordt onze slaapkamer:

De tweede kamer wordt onze werkkamer/badkamer. Dit waren de tekeningen:

En zo ziet de ruimte er inmiddels uit:

Er moeten nog kleine klussen gebeuren, zoals het voegen van de douchevloer (we kwamen twee tegels tekort) en het ophangen van de douchedeur (die nog op maat moet worden gemaakt). Maar het is bijna af!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150661431
Ok?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150661515
We zijn vanochtend naar de Ikea geweest (bijna 2,5 uur lang!). Ik was eigenlijk van plan vandaag te gaan lakken, maar ik heb er geen puf meer voor. :+

We hebben witte plisségordijnen meegenomen. Dat lag niet in de planning, maar de prijs was te mooi om ze te laten liggen. We zijn in totaal 60 euro kwijt. :o (Ze gaan uit het assortiment en zijn flink afgeprijsd.) Ik vind ze super; ze bedienen soepel en zien er mooi uit. Het enige nadeel is dat ze niet top-down open kunnen. Nou ja, en dat we er vier nodig hebben in plaats van twee.

Ik had liever zwarte meegenomen, maar die hadden ze niet meer in de juiste maat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 15-03-2015 14:18:10 ]
pi_150661600
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:06 schreef thom_05 het volgende:
Ok?
Ok!
  zondag 15 maart 2015 @ 16:48:49 #5
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_150667597
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ons Velux-dakraam is type GGL S06. De binnenmaten van het raam zijn ongeveer 90 cm breed en 96 cm hoog. Als iemand interesse heeft in de rolgordijnen, dan hoor ik het wel! Ze mogen gratis weg, want van m'n lief begreep ik dat tijdens het verwijderen één bevestigingsonderdeel is vernacheld. Ze hebben trouwens een bruine/zandachtige kleur.
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 07:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Als de maten voor Svtje niet goed zijn heb ik wel interesse. Onze dakvensters worden ongeveer net zo groot als die van jou gok ik.
Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 15 maart 2015 @ 16:58:14 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150667913
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:48 schreef SV-tje het volgende:

[..]

[..]

Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.
Onze zijn 114x118 dus helaas gaat het ook niet passen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150673368
Ah, jammer de bammer!
pi_150673440
Oplossing voor de bureaustoelen - de Ikea blijkt deze te hebben!

Elders rond de 30 euro, bij Ikea voor rond de 7 euro. O+
pi_150673596
En we hebben onder andere deze lamp gekocht. Ik vind 'em superleuk!

pi_150673797
pi_150674233
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben onder andere deze lamp gekocht. Ik vind 'em superleuk!

[ afbeelding ]
Bij de Ikea? :o
Wat een onwijs gaaf ding! Ik wil hem ook :D

(brave lurker hier, hai ;) :W )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150674276
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Bij de Ikea? :o
Wat een onwijs gaaf ding! Ik wil hem ook :D

(brave lurker hier, hai ;) :W )
:D :W

Jep!
  zondag 15 maart 2015 @ 20:59:38 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150676766
Ik wil die lamp ook!

Ik was trouwens een van de voorstanders van het opdelen van rechterkant van de zolder. Goed dat je niet geluisterd hebt, het is echt fantastisch geworden zo _O_
Spoilers!
pi_150691244
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 08:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee, bijna net zo mooi! :D Hoe is het om jouw ontwerp werkelijkheid te zien worden?
Erg leuk om te zien natuurlijk! Ik vind het echt heel mooi worden. Zo wil ik mijn zolder ook wel hebben, maar dat is een meerjarenplan.
pi_150694353
D. wil die lamp ook, maar ik heb 'm geveto'd. Ik ken mijn man en kinderen en die kunnen nooit langer dan 2 tellen van dat touwtje afblijven :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:39:57 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_150728342
Wat wordt het onwijs mooi zeg!

Zou je willen vertellen hoeveel deze verbouwing kost, excl dakkapel?
Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:55:19 #17
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150728761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:

Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
Wat let je om vrijblijvend eens een offerte aan te vragen voor wat je bij jou thuis zou willen laten doen? Dit zegt veel meer over de kosten die jij in jouw situatie kunt verwachten dan het prijskaartje van een willekeurige andere verbouwing.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:03:38 #18
244125 laziness
pi_150730692
Nou ik vind het ook wel interessant om eens een inschatting te horen zonder dat ik direct iemand helemaal bij mij thuis moet laten langs komen.
pi_150730723
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:

Om je grofweg een beeld te geven:
- 2200 euro voor het plaatsen van de wanden, deurkozijnen, deuren en plinten;
- 560 euro voor elektra (creëren van extra lichtpunten, verleggen contactpunten)
- 1460 euro voor de douche (excl. kosten voor tegels, kraan en boiler)
- 2000 euro voor stucwerk, 1000 euro voor schilderwerk
- 230 euro voor de container
- 400 euro voor de kast om de wasmachine en droger

We hebben gaandeweg telkens kleine puntjes bedacht en daar dan een meerwerkofferte voor laten maken. Dat werkte heel prettig, want je denkt telkens toch wel weer aan iets. (Helaas dachten wij alleen weer net niet aan een extra stopcontact....)

- Edit - een paar aanpassingen gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 17-03-2015 12:10:32 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:23:38 #20
422610 Barrah
pi_150731245
Je blijft je bij de (ver)bouw van een huis verbazen hoeveel omzet aannemers laten liggen door niet zelf met suggesties te komen zoals bij jullie dat stopcontact bij de wastafel. Afhankelijk van wie je spreekt wordt er over veel punten wel meegedacht, maar je houdt altijd dingen over waarvan je zegt 'iemand die dit soort opdrachten dagelijks doet had me daar op kunnen wijzen'.

Wij hadden hetzelfde, we missen een lichtpunt in onze inloopdouche. Ik ga dit binnenkort oplossen door er zelf een leiding heen te frotten (zonder het plafond eruit te moeten halen, uitdaging!) of door er zoiets als dit op te hangen.

Is een stopcontact in je blad nog een zinvol alternatief? Je kunt hier onder komen dus toegang voor een extra leiding is niet al te lastig. Of naast/onder je spiegel. Enige puntje naast beperkt verlies aan werkruimte is dat het dan misschien weer te dichtbij de wastafel komt.
pi_150731431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:23 schreef Barrah het volgende:
Je blijft je bij de (ver)bouw van een huis verbazen hoeveel omzet aannemers laten liggen door niet zelf met suggesties te komen zoals bij jullie dat stopcontact bij de wastafel. Afhankelijk van wie je spreekt wordt er over veel punten wel meegedacht, maar je houdt altijd dingen over waarvan je zegt 'iemand die dit soort opdrachten dagelijks doet had me daar op kunnen wijzen'.
Ja, je merkt dat bedrijven die zolderverbouwingen vaak doen zelf een heel goed beeld hebben van álle aspecten die erbij komen kijken. Wat ik het fijne vind aan onze aannemer, is dat hij heel flexibel is. Hij doet gerust extra's erbij, vindt het geen probleem om voor we een duidelijk beeld hebben toch alvast aan de slag te gaan en hij dringt ons niet zijn ideeën op (al doet hij wel genoeg suggesties). Maar het was juist een andere aannemer die ons een vliering opdrong en ons daarmee wist te overtuigen. Voor beide valt wat te zeggen. Ik denk dat die laatste aannemer weer minder flexibel was geweest en de kleine extra's er misschien niet bij had gedaan (maar dat weet ik niet zeker).

quote:
Wij hadden hetzelfde, we missen een lichtpunt in onze inloopdouche. Ik ga dit binnenkort oplossen door er zelf een leiding heen te frotten (zonder het plafond eruit te moeten halen, uitdaging!) of door er zoiets als dit op te hangen.
Dat lichtpunt hebben we dan weer wel, maar ook alleen omdat onze aannemer daar weer mee kwam. Ik heb toch best veel kleine dingen over het hoofd gezien.

quote:
Is een stopcontact in je blad nog een zinvol alternatief? Je kunt hier onder komen dus toegang voor een extra leiding is niet al te lastig. Of naast/onder je spiegel. Enige puntje naast beperkt verlies aan werkruimte is dat het dan misschien weer te dichtbij de wastafel komt.
Of misschien een stopcontactdoos (met verlengsnoer) boven het blad achter de wastafel (uit het zicht). Er zijn wel wat opties.
pi_150731537
quote:
6s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:20 schreef innepin het volgende:
D. wil die lamp ook, maar ik heb 'm geveto'd. Ik ken mijn man en kinderen en die kunnen nooit langer dan 2 tellen van dat touwtje afblijven :')
Voor de kinderen zit 'ie te hoog! Dan zit je alleen nog met dat andere kind. :+
pi_150731623
Dit moet ik even met jullie delen. Ik was een video over de Borg Cube aan het zoeken omdat ik telkens het gevoel heb dat de lamp een rond equivalent ervan is (dat gevoel blijkt niet echt te kloppen, maar goed). Kom ik onderstaand filmpje tegen met 12 uur lang het geluid van de motor van de Borg Cube.

pi_150731647
En ik word er nog rustig van ook.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:18:51 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_150732853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Om je grofweg een beeld te geven:
- 2200 euro voor het plaatsen van de wanden, deurkozijnen, deuren en plinten;
- 560 euro voor elektra (creëren van extra lichtpunten, verleggen contactpunten)
- 1460 euro voor de douche (excl. kosten voor tegels, kraan en boiler)
- 2000 euro voor stucwerk, 1000 euro voor schilderwerk
- 230 euro voor de container
- 400 euro voor de kast om de wasmachine en droger

We hebben gaandeweg telkens kleine puntjes bedacht en daar dan een meerwerkofferte voor laten maken. Dat werkte heel prettig, want je denkt telkens toch wel weer aan iets. (Helaas dachten wij alleen weer net niet aan een extra stopcontact....)

- Edit - een paar aanpassingen gemaakt.
Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.
pi_150732968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.
Ik herken je gevoel erg. Wij hadden ook het idee dat het een vermogen zou kosten allemaal. De drempel om offertes op te vragen, was vrij hoog. Dan moet je actief naar aannemers zoeken, afspraken maken, concrete ideeën vormen. Wij wilde ons juist voorafgaand aan zo'n proces globaal oriënteren. Dus eerst weten wat zoiets ongeveer kost en daarna plannen gaan smeden. Anders word je helemaal enthousiast over iets wat niet haalbaar is.

Wat ons over de streep heeft getrokken, was een gesprek met een buurvrouw die de zolder ging laten verbouwen en enkele bedragen noemde. Tot halverwege het jaar hebben we bovendien met een gunstig BTW-tarief voor verbouwingen te maken. En hoewel het allemaal bij elkaar toch nog een enorme besteding is, is wat we voor ons budget allemaal hebben kunnen doen me enorm meegevallen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:25:28 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_150733062
Wij hebben wel ooit een dakkapel laten plaatsen, maar dat valt voor mij onder klussen die je echt niet zelf kan. Althans, wij niet, maar wandjes plaatsen zouden we 'op zich' wel kunnen, maar natuurlijk never nooit zo mooi als dit. En als ik dan jouw foto's zie... ja, dat sterkt me wel in het gevoel dat het het soms echt wel waard is om even te sparen maar het dan door een vakman te laten doen.
pi_150739592
Mijn broer heeft zelf e.e.a. verbouwd op zolder (muren, wasmachineaansluiting). Het is mooi en praktisch geworden, maar sindsdien wil hij geen grote klussen meer doen.
pi_150875479
Hoe staat het met de verbouwing?
pi_150890166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe staat het met de verbouwing?
Rustig! Afgelopen week is alleen het lek verholpen en is de douchedeur ingemeten. Dinsdag komen ze weer om de klussen af te maken. Ik heb vandaag gelakt: de ombouw, de deurposten en een deel van de trap. Mijn lief heeft een paar kasten in elkaar gezet.
pi_150915595
Zo, toch weer druk bezig geweest. Ik heb de ombouw gelakt:

En de deurposten en een deel van de trap:

Lief heeft de nieuwe kast in elkaar gezet:

We hebben een spiegel opgehangen. Dat leek een klein drama te worden, want hij hing eerst ontzettend scheef. :X We hebben 'em toch nog los weten te krijgen en recht weten te hangen:

Tot slot mijn projectje: een oplossing maken voor de chaos aan snoeren en apparaten. We hebben een nieuw kastje gekocht:

En daar kunnen we onze meuk mooi in kwijt:

Dit was de situatie ervoor (wat je niet ziet is dat naast de groene stoel altijd een stapel laptops lag en een wirwar aan snoeren - en op het keukenblad een stapel tablets met een wirwar aan snoeren):

pi_150916097
Ziet er goed uit! O+
Waar zit dat ronde afdekplaatje (rechts achter de wasbak) voor? Kan daar geen stopcontact komen alsnog?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_150916749
Je had al gezegd dat het bij de trap lichter geworden is. Het is goed te zien dat schuine dakramen veel licht geven. Erg mooi en practisch is het geworden.

Beneden ziet het er gezellig uit. In korte tijd zijn onze huizen gevuld met computers en hun kleinere versies. Daar kan ik me af en toe over verbazen, wat heeft dat een invloed op je woninginrichting.
pi_150918641
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:44 schreef tombolafan het volgende:
Ziet er goed uit! O+
Waar zit dat ronde afdekplaatje (rechts achter de wasbak) voor? Kan daar geen stopcontact komen alsnog?
Dat is om bij wat snoeren te kunnen. Ik weet niet of er een stopcontact kan komen, goede vraag!
pi_150918702
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Teslynd het volgende:
Je had al gezegd dat het bij de trap lichter geworden is. Het is goed te zien dat schuine dakramen veel licht geven. Erg mooi en practisch is het geworden.
Ja, je kunt op de foto inderdaad aardig zien dat er heel veel licht uit die ruimte komt. Op de trap valt nog meer licht dan nu op de foto duidelijk wordt.

quote:
Beneden ziet het er gezellig uit. In korte tijd zijn onze huizen gevuld met computers en hun kleinere versies. Daar kan ik me af en toe over verbazen, wat heeft dat een invloed op je woninginrichting.
Daarom kan ik niet wachten op de Wireless Charging- reeks van Ikea!
pi_150991504
Ze zijn vandaag weer geweest en hebben een aantal kleine klussen gedaan, maar het is nog steeds niet helemaal af. Argh! Nog één bezoekje om de douchedeur op te hangen en dan ook nog die allerlaatste dingen. Hopelijk. Dan is het ein-de-lijk af.

Ik krijg een beetje een anticlimaxgevoel bij de knopjes die we hebben uitgezocht. Iemand een betere suggestie?

En er was dan toch nog een stopcontact!

pi_150991787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Claudia_x het volgende:

Ik krijg een beetje een anticlimaxgevoel bij de knopjes die we hebben uitgezocht. Iemand een betere suggestie?

Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.
pi_150992587
Leuke groene bank/loveseat/fauteuil.
pi_150992967
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:14 schreef Laureline het volgende:

[..]

Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.
Hm, maar dat is zo plastic!
pi_150993092
Volgens mij zijn ze van staal/aluminium, ik had ze vroeger ook in de badkamer. Geen plastic! Maar misschien hebben ze het materiaal alweer veranderd inmiddels.

edit: O, ik zie het al, ik bedoelde deze!
pi_150993302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:59 schreef Laureline het volgende:
Volgens mij zijn ze van staal/aluminium, ik had ze vroeger ook in de badkamer. Geen plastic! Maar misschien hebben ze het materiaal alweer veranderd inmiddels.

edit: O, ik zie het al, ik bedoelde deze!
Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)

Het is ongelooflijk hoeveel verschil zoiets kleins kan maken. Toen ik de knopjes zag, had ik ineens een -O- -gevoel bij de hele ombouw.
pi_150993675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Leuke groene bank/loveseat/fauteuil.
Dank! Zit ook geweldig. Wat een goeie impulsaankoop.
pi_150993719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)

Het is ongelooflijk hoeveel verschil zoiets kleins kan maken. Toen ik de knopjes zag, had ik ineens een -O- -gevoel bij de hele ombouw.
Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslag oO< .
In ons vorige huis was bijvoorbeeld alles zalmroze met koperen deurklinken, met dank aan de vorige eigenaren. Toen het eindelijk zover was dat we bakelieten deurbeslag konden nemen (toen alle roze deuren wit waren), ben ik maandenlang dolgelukkig geweest als ik een deur open- of dichtdeed in huis!
pi_150993785
Ik dacht direct aan leertjes.

Geen idee of je dat wat vindt though. :+.

En wat is het mooi geworden!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_150993936
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

[ afbeelding ]

O+ wauw!
:)
pi_150994078
quote:

[ afbeelding ]

Ik kwam ze op Pinterest al tegen. Ik vind het idee leuk maar word er niet wild van; lief vindt het helemaal niks.

Mèn, wat is dit toch moeilijk. Met de grepen in de keuken was ik ook meteen totaal niet blij, herinner ik me.
pi_150994114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:13 schreef Laureline het volgende:

[..]

Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslag oO< .
In ons vorige huis was bijvoorbeeld alles zalmroze met koperen deurklinken, met dank aan de vorige eigenaren. Toen het eindelijk zover was dat we bakelieten deurbeslag konden nemen (toen alle roze deuren wit waren), ben ik maandenlang dolgelukkig geweest als ik een deur open- of dichtdeed in huis!
Dat geeft een mens moed. :D O+

Maar ik vind volgens mij alles lelijk. ;(
pi_150994671
Ik denk aan zoiets als deze rechtsboven (in dezelfde kleur als de muur aan de bovenkant):

pi_150995240
Wil je per se knoppen? Ik hou altijd van deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60138759/.
pi_150995348
quote:

[ afbeelding ]

Die zijn leuk! :D

Ik moest meteen hier aan denken, maar ook geen idee of je dit wat vindt (weet zelf ook nog niet wat ik ervan vind).

pi_150995371
Porselein vind ik niks. Grepen ook niet. Tja. :+
pi_150995460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Porselein vind ik niks. Grepen ook niet. Tja. :+
Steen? :+

pi_150995477
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:51 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Steen? :+

[ afbeelding ]
Ik kwam het ook net tegen! :D Heeft wel wat. Maar nee.
pi_150996383
Het is waarschijnlijk niet wat je zoekt, maar een van de 'knoppen' bij Superfront?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 20:27:18 #55
5428 crew  miss_sly
pi_150997358
Wij hebben deze op de deurtjes van de schotten:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50138750/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150997408
Houten knopje zelf in de goede kleur verven?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:51:24 #57
422610 Barrah
pi_150998516
Bij het frisse wit en warme hout zou ik voor iets van metaal gaan. Het zijn grote deuren dus die verdienen een flinke knop.
Wil je echt geen grepen? Aan een lange horizontale greep zou je ook nog een handdoekje kunnen ophangen...
pi_150998860
En drukbeslag, zodat je geen zichtbare knop of greep hebt?
pi_150999278
Er zit al een knop in, dus het is wat laat voor knop- en greeploos. :+
pi_150999338
Heb je een foto van de schotten, miss?
pi_150999840
Superfront, wauw! Hm, misschien toch leer?
pi_151000050

pi_151000110

Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 21:23:09 #64
5428 crew  miss_sly
pi_151000135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je een foto van de schotten, miss?
Morgen. Ik hang nu lam op de bank :+
pi_151000182
quote:
Die zijn leuk O+
Spoilers!
pi_151000302
Of:

pi_151000471
quote:
die zijn psies hetzelfde als die dingetje net postte :D ik vind ze tof en ik ga het onthouden voor als B. de kast op zolder gaat maken.
pi_151000562
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

die zijn psies hetzelfde als die dingetje net postte :D ik vind ze tof en ik ga het onthouden voor als B. de kast op zolder gaat maken.
I know. :Y) Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Dan krijg je zoiets:

Anders zoiets?

Of toch meer zo:

pi_151000600
Die leren bandjes komen hier op een kast beneden. Ik wilde ze eigenlijk in de keuken maar we hebben een showroomkeuken waar brede grepen opzitten dus de leren grepen gaan jammergenoeg niet passen.

Stiekem verliefd op (bijna) alles van Superfront eigenlijk :@
pi_151000685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:34 schreef wickie het volgende:
Stiekem verliefd op (bijna) alles van Superfront eigenlijk :@
Nou! Die frontjes zijn inderdaad ook briljant.

Zou jij lusjes doen of greepjes?
pi_151000713
Ik vind ze verticaal nog leuker. De greepjs dan. De lusjes vind ik een beetje slordig ofzo, kan niet op het goede woord komen.
Spoilers!
pi_151000825
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind ze verticaal nog leuker. De greepjs dan. De lusjes vind ik een beetje slordig ofzo, kan niet op het goede woord komen.
Ik vind ze geloof ik te bedacht, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar greepjes zijn al wat "normaler". En ik houd van toffe materialen. Daarom heb ik ook wat tegen dat plasticachtige van veel knoppen.
pi_151000904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind ze geloof ik te bedacht, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar greepjes zijn al wat "normaler". En ik houd van toffe materialen. Daarom heb ik ook wat tegen dat plasticachtige van veel knoppen.
Zo expres lekker apart ofzo. Ik zou het ook moeilijk vinden. Normaal is ook zo gewoon.

Daarom spreken de verticale leren greepjes me aan denk ik. Tussen normaal en ludiek in.
Spoilers!
pi_151000943
Het is het meest praktisch in jullie geval, omdat je al een knopsgat hebt, om de lusjes te doen. Maar ik vind een greep robuuster, dat heeft ook wel wat met al het wit. Ik vind ze persoonlijk beiden erg mooi. Bij de kast hier beneden komen er waarschijnlijk lusjes.
pi_151000976
Ik vind greepjes meer bij jullie passen, t is iets strakker maar door het materiaal toch wat zachter en speelser.
pi_151000989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:42 schreef wickie het volgende:
Het is het meest praktisch in jullie geval, omdat je al een knopsgat hebt, om de lusjes te doen. Maar ik vind een greep robuuster, dat heeft ook wel wat met al het wit. Ik vind ze persoonlijk beiden erg mooi. Bij de kast hier beneden komen er waarschijnlijk lusjes.
Mwah, maakt toch niet uit? Boren we een gat erbij en dan is het een greepje.
pi_151001074
Ik vind deze trouwens mooi voor de knieschotdeurtjes:

pi_151001102
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mwah, maakt toch niet uit? Boren we een gat erbij en dan is het een greepje.
Ik denk eerlijk gezegd dat de greep dan niet mooi geplaatst zit op de deur zo net buiten het midden maar niet ver genoeg naar de buitenkant. Je kan natuurlijk het oude gat even dichtmaken met houtvuller en er een likje lak overheen doen.
pi_151001399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef wickie het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat de greep dan niet mooi geplaatst zit op de deur zo net buiten het midden maar niet ver genoeg naar de buitenkant. Je kan natuurlijk het oude gat even dichtmaken met houtvuller en er een likje lak overheen doen.
Ik denk dat het aan de binnenkant wel kan. Hebben we in onze keuken ook met deurtjes en voelt voor mij logischer dan een greep in het midden van een deurtje. Maar als het niet staat, kunnen we inderdaad eenvoudig het gat vullen en bijverven.
pi_151001417
Ik neig nu naar een leren greep, maar ik ga er een nacht over slapen!
pi_151001431
Oh: en lichtbruin of donkerbruin?
pi_151001494
Donkerbruin. Ziet er natuurlijker uit en steekt mooi af bij je blad.
Spoilers!
pi_151001709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Of toch meer zo:

[ afbeelding ]
Zijn dit zwarte of donkerbruin? Mobiel zie ik het niet zo goed.

Horizontale greepjes zou ik kiezen. Mooier, strakker. :)
Wat iemand anders zei: die lusjes hebben iets slordigs.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_151001816
Die zijn zwart!

Ik heb even zitten photoshoppen en donkerbruin is inderdaad mooier dan lichtbruin. Nu nog zwart even proberen.
pi_151002457
Dat wordt dan zoiets:

Ik denk dat donkerbruin en zwart allebei kunnen. Bruin lijkt denk ik op de foto iets mooier, maar zwart komt iets meer in de ruimte terug (bijv. de bureaustoelen).

Morgen lief maar eens zien te overtuigen!
pi_151027483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat wordt dan zoiets:

[ afbeelding ]

Ik denk dat donkerbruin en zwart allebei kunnen. Bruin lijkt denk ik op de foto iets mooier, maar zwart komt iets meer in de ruimte terug (bijv. de bureaustoelen).

Morgen lief maar eens zien te overtuigen!
Ik vind het prachtig. Ik zou voor de zwarte kiezen
pi_151029461
Ik denk dat grijs ook wel mooi zal staan!

pi_151029809
Ik zou donkerbruin kiezen (zwart haalt de donkere spullen naar voren, wat ik niet mooi vind bij de nieuwe ombouw en het vele licht met de nieuwe dakkapel, grijs vind ik heel erg flets). Staat prachtig bij de lichte ombouw. Oogt warm.
pi_151031676
Besteld! *O*

Die krengen zijn onwijs duur, dus ik heb een reep leer gekocht en ga de grepen zelf maken.
pi_151036342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Besteld! *O*

Die krengen zijn onwijs duur, dus ik heb een reep leer gekocht en ga de grepen zelf maken.
Leuk! Welke kleur en vorm?

Grijs lijkt me de beste kleur vopr jullie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lucky_Strike op 25-03-2015 21:55:56 ]
Spoilers!
pi_151036855
quote:
Besteld! *O*

Cool, welke kleur?
pi_151039378
En waar koop je een reep leer? Ik zie bij ons in huis oom toepassingen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_151051346
Het is uiteindelijk zwart geworden! Ik ga er een greepje van maken, denk ik, maar ik kijk wel wat ik mooi vind. Misschien maak ik op de kleinere knieschotdeurtjes nog lusjes.

Ik heb toch voor zwart gekozen omdat we ook andere zwarte accenten hebben, zoals zwarte dorpels (bijvoorbeeld bij de ingang van de douche). Maar als het me niet bevalt, koop ik wel een andere kleur leer. :+
pi_151051360
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:47 schreef d.k. het volgende:
En waar koop je een reep leer? Ik zie bij ons in huis oom toepassingen.
Bijvoorbeeld online bij winkels waar ze spullen verkopen voor het maken van sieraden. Ik kwam bij kraalenhobby.nl uit, maar ik heb geen idee of zij de goedkoopste zijn.

Dikke kans dat je op een markt goedkoper uit bent, maar ik háát markten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 26-03-2015 12:01:36 ]
pi_151051454
Oh, en ik denk dat we dit weekeinde ons bed naar zolder gaan verplaatsen! Misschien kom ik dan zelfs al toe aan het roze verven van Lena's toekomstige kamer. (Ze wil nu eigenlijk paars. :X Wickie, had jij niet een mooie kleur paars voor de kamer van een van je meisjes?)
pi_151051531
Dit plaatje heeft me trouwens over de streep getrokken:

pi_151051600
En schroef of spijker je dat dan? :@
Ik ben heel benieuwd of dat mooi blijft bij gebruik ook. Maar 1 manier om daar achter te komen.
Met een meidenkwartet
pi_151051807
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dit plaatje heeft me trouwens over de streep getrokken:

[ afbeelding ]
Ik vind het voorgestelde donkerbruin mooier, maar dit past inderdaad beter bij je.
pi_151052575
quote:
Besteld! *O*

Ik zie die greepjes vanaf 12 euro? Of wil je er meer van hebben?

Wel heel leuk dat je ze zelf gaat maken, ik ben benieuwd!
pi_151052612
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:05 schreef Cathmar het volgende:
En schroef of spijker je dat dan? :@
Ik ben heel benieuwd of dat mooi blijft bij gebruik ook. Maar 1 manier om daar achter te komen.
Met bout en moer zet je het leer vast. Als het leer sterk genoeg is, moet het wel een tijdje mooi blijven, lijkt me.
pi_151052804
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zie die greepjes vanaf 12 euro? Of wil je er meer van hebben?
Bij Superfronts betaal je 21 euro verzendkosten. Bij het enige Nederlandse bedrijf dat ik kon vinden dat ze heeft, betaal ik 18,95 euro per stuk voor de maat die ik nodig heb. Dat keer 2 plus verzendkosten is nog een flink bedrag, veel meer dan zelf een reep leer kopen, er gaten in prikken en een bout erdoorheen jassen.
pi_151052950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij Superfronts betaal je 21 euro verzendkosten. Bij het enige Nederlandse bedrijf dat ik kon vinden dat ze heeft, betaal ik 18,95 euro per stuk voor de maat die ik nodig heb. Dat keer 2 plus verzendkosten is nog een flink bedrag, veel meer dan zelf een reep leer kopen, er gaten in prikken en een bout erdoorheen jassen.
Oh, dat zijn flinke verzendkosten, daar had ik niet over nagedacht. ;)
pi_151053698
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh, dat zijn flinke verzendkosten, daar had ik niet over nagedacht. ;)
Ik zag het ook pas toen ik ze wilde bestellen. :Y)
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:19:14 #104
422610 Barrah
pi_151060476
Als het goed te doen is om het zelf te maken kun je hierna wel je eigen handeltje beginnen. Als je net wat onder de kosten gaat zitten die je hier noemt lijkt het geen verkeerde business ;)
pi_151060914
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Barrah het volgende:
Als het goed te doen is om het zelf te maken kun je hierna wel je eigen handeltje beginnen. Als je net wat onder de kosten gaat zitten die je hier noemt lijkt het geen verkeerde business ;)
:D!
pi_151083836
Ik had een communicatief misverstand met de aannemer, denk ik. Ik had hem gevraagd of hij nog een stukje plint bovenaan de zoldertrap kon maken. Dat heeft hij afgelopen dinsdag niet gedaan, maar hij heeft wel een aan de andere kant van de zoldertrap een gat dat daar in de vloer zat (i.v.m. veranderingen in de elektra) afgedekt met een plintje...

... en dat vond ik heel lelijk...

... en dat vond mijn lief weer onzin.

Mogen jullie raden wat ik vanochtend alsnog weg heb zitten slopen. :+
pi_151083866
Verder heb ik gisteren even met de knopjes in de deuren van de ombouw zitten kutten en nu blijkt dat die er veel minder lelijk uitzien als ik het ringetje erachter weghaal. Dus nu twijfel ik weer over de leren greepjes. Nou ja, ik zie wel!
pi_151083877
Het is soms heel vermoeiend om Claudia_x te zijn.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:17:02 #109
422610 Barrah
pi_151084535
Mocht je je bedenken heb je dus al vast leer ingekocht voor het begin van je lerenlusjesimperium! :Y
pi_151084601
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:17 schreef Barrah het volgende:
Mocht je je bedenken heb je dus al vast leer ingekocht voor het begin van je lerenlusjesimperium! :Y
_O-

Ik kan altijd nog meesteres worden.
pi_151084656
Als je op Pinterest zoekt op "leather pulls" kom je ook dit soort plaatjes tegen:

vrijdag 27 maart 2015 @ 10:26:43 #112
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_151084776
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Als je op Pinterest zoekt op "leather pulls" kom je ook dit soort plaatjes tegen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zou er even "kitchen" tussen zetten, genoeg hits!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:28:55 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151084836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:26 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik zou er even "kitchen" tussen zetten, genoeg hits!
Met een DIY *O*

http://visualheart.com/20(...)iture-pull-tutorial/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:33:16 #114
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_151084938
quote:
Dat was ook eerlijk gezegd niet moeilijk zelf te bedenken toch?
Vind het aangezicht van een schroef aan de voorzijde trouwens niet echt mooi. :P
pi_151085233
Joh, er staan online zoveel tutorials! Maar inderdaad: zelf kun je ook wel bedenken hoe het moet. Ik ben niet handig, maar dit moet een eitje zijn.

Ik denk dat een slotbout het mooiste resultaat oplevert, maar ik ga kijken of de Gamma nog iets anders heeft, bijv. zoiets:

vrijdag 27 maart 2015 @ 11:06:47 #116
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_151085944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
Joh, er staan online zoveel tutorials! Maar inderdaad: zelf kun je ook wel bedenken hoe het moet. Ik ben niet handig, maar dit moet een eitje zijn.

Ik denk dat een slotbout het mooiste resultaat oplevert, maar ik ga kijken of de Gamma nog iets anders heeft, bijv. zoiets:

[ afbeelding ]
Ik zou naar een ijzerwarenhandel gaan. De GPK is wat dat betreft echt te beperkt in het assortiment.

Ik persoonlijk vindt dit mooier:
pi_151085973
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:06 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik zou naar een ijzerwarenhandel gaan. De GPK is wat dat betreft echt te beperkt in het assortiment.

Ik persoonlijk vindt dit mooier:
[ afbeelding ]
Enig idee hoe zo'n ding heet?

M'n opa had vroeger een ijzerwarenwinkel. O+
pi_151086040
Ah, ik heb al een mooie ijzerwarenhandel in Noord gevonden. Dank voor de tip! Ik denk dat zo'n detail van een aardig greepje een mooi greepje kan maken.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:11:27 #119
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_151086107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
Enig idee hoe zo'n ding heet?
:N helaas...Kan best zijn dat dit alleen een kapje is waar een schroef onder zit hoor.

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat zo'n detail van een aardig greepje een mooi greepje kan maken.
Dat dacht ik dus ook, dit is iets verfijnder m.i.
pi_151086188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

:N helaas...Kan best zijn dat dit alleen een kapje is waar een schroef onder zit hoor.
Dat denk ik ook. Ik heb nergens zo'n luxe bout kunnen vinden.
pi_151086504
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Het is soms heel vermoeiend om Claudia_x te zijn.
:D O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_151086714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ik heb nergens zo'n luxe bout kunnen vinden.
Je zou het kunnen proberen met patentschroef/patenthuls. Dat is hetzelfde systeem als ze gebruiken voor deuren. Een busje waar je een schroef in draait. Ik heb ze alleen nog niet met zo'n ronde kop kunnen vinden.
pi_151087063
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, ik heb al een mooie ijzerwarenhandel in Noord gevonden. Dank voor de tip! Ik denk dat zo'n detail van een aardig greepje een mooi greepje kan maken.
Burger, neem ik aan? Die zijn geweldig. Je moet denk ik het filiaal op de Meeuwenlaan hebben, want het assortiment is wel wat anders.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:56:37 #124
422610 Barrah
pi_151089354
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Ik kan altijd nog meesteres worden.
Maar dat is weer een heel ander forum :D
pi_151097358
Verrassing voor mijn lief:

pi_151118303
Leuk gedaan! Wat zijn het? Posters? Wandstickers?
I had a signature once. It was awful.
pi_151122072
Het zijn platen uit een oude kalender, die ik heb gesloopt.
pi_151122111
Ik ben nu nog wat aan het witten op de eerste en tweede verdieping. Ik denk dat we morgen onze slaapkamer gaan inrichten! Zojuist heb ik alvast roze verf gekocht voor Lena's kamer, dus er is geen weg meer terug.
pi_151122740
Die Death Star lamp Gaaf!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_151129376
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:38 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Die Death Star lamp Gaaf!
Hij is super inderdaad! We zijn allemaal fan hier in huis.
pi_151129471
M'n leer is binnengekomen! Maar gauw naar de ijzerhandel en dan kan ik aan de slag.

Verder vandaag een hoop troep weggegooid en opgeruimd. Morgen nog even verder met opruimen en dan kunnen we er de komende jaren weer tegenaan met meuk verzamelen.
pi_151167069
Vliering ingeruimd, alles achter de knieschotten opgeruimd en de slaapkamer ingericht! Het bed staat toch anders dan gepland. Je ziet het niet aan de foto af, maar zeeën van ruimte!

pi_151173961
Het lijkt me echt heerlijk om daar te slapen, zeker met die regen die tegen het raam aan tikt O+
pi_151175474
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Het lijkt me echt heerlijk om daar te slapen, zeker met die regen die tegen het raam aan tikt O+
Jaaaa O+
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 23:17:07 #135
5428 crew  miss_sly
pi_151176223
Het ziet er geweldig uit!
pi_151188311
Wat is het mooi geworden! O+
  maandag 30 maart 2015 @ 14:00:04 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151188495
Geweldig _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 maart 2015 @ 14:23:14 #138
244125 laziness
pi_151189245
Erg mooi geworden O+
pi_151190492
Wat een heerlijk rustgevende ruimte

Goed idee om het bed zo te draaien!
pi_151197868
Het was een no-brainer, want toen het bed stond zoals ik aanvankelijk in gedachten had, was het duidelijk dat we niet langs één kant van het bed zouden kunnen lopen en aan de andere kant heel weinig ruimte hadden. Ik dacht dat de huidige opstelling niet kon i.v.m. de schuine wand, maar er is meer dan genoeg ruimte om rechtop zittend te ontwaken uit een nachtmerrie.

De eerste nacht is goed bevallen! Wel erg wennen om geen kledingkast in de kamer te hebben.
pi_151203991
En? Hoe was het om een verdieping hoger te slapen dan de kinderen? :P
pi_151204016
Het ziet er prachtig uit! En ik hou van zo'n dekbedovertrek O+ . En zo'n bed wil ik ook wel. :')
pi_151252151
Dank allemaal!

Het bed is een 'afdankertje' van mijn schoonouders. Zo'n verhoogd hoofdeinde is geweldig! Je kunt trouwens ook speciale lattenbodems bij de Ikea kopen waarmee je hetzelfde effect kunt bereiken, groofsken. Die zijn best betaalbaar. Het dekbedovertrek komt bij dezelfde zaak vandaan. :+

En verder bevalt het op zolder slapen heel goed! Ik heb er wel een raar en soms vervelend gevoel bij dat ik de kinderen minder goed kan horen, maar was dat natuurlijk juist de bedoeling. We hebben hier meer privacy en ik kreeg daar steeds meer behoefte aan met die kleine wervelwinden in huis (en hun vriendjes!). De zolder is nu van ons en omdat er geen speelgoed meer staat, vinden ze dat wel best.

Ik ben achteraf zo blij met de vliering trouwens en niet alleen vanwege de opbergruimte. Het verlaagde plafond geeft een heel knus gevoel, vooral in de slaapkamer. En zo met de westerstorm is op zolder slapen geweldig. O+
  woensdag 1 april 2015 @ 13:22:46 #144
4330 PJ
Tja.....
pi_151260087
Wat is eigenlijk de afmeting van jullie vliering en dan met name breedte en hoogte?
pi_151264085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:22 schreef PJ het volgende:
Wat is eigenlijk de afmeting van jullie vliering en dan met name breedte en hoogte?
Ruim 1 meter hoog, 5 meter diep en 3 meter breed.
pi_151301940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ruim 1 meter hoog, 5 meter diep en 3 meter breed.
Een heel grote legplank, zeg maar een inlooplegplank.
pi_151302630
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:35 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Een heel grote legplank, zeg maar een inlooplegplank.
pi_151303206
Het is ongelooflijk mooi geworden, Claudia, Prachtig. En een 2de badkamer. Hoe zalig.

Wij slapen nu al 6 jaar op de zolderverdieping, en de kinderen op de eerste verdieping. En dat bevalt uitstekend.
Alleen hebben wij geen 2de badkamer, helaas. (wel ruimte voor maar ja).
pi_151336882
Het was geen gelukkige dag. Eerst bleek dat we de verkeerde maat matras hebben meegenomen voor het nieuwe bed van Ivan. (Iemand een matras nodig in de maat 80x200 cm?) Daarna bleek in de lade van zijn nieuwe bed geen bodem te zitten (het is namelijk een matraslade):

Dan nog een vraag: met welk spul kan ik een scheur in het stucwerk het beste wegwerken?

En het geluksmoment van de dag: mijn nieuwe wasmanden:

pi_151337239
Wij gebruiken die bakken ook als wasmand, werkt echt erg goed, eindelijk sorteert vriendlief ook mee. En de meiden inmiddels ook.

Wij kunnen misschien matras gebruiken, ligt aan welk matras/prijs enz. En ik moet nog even opmeten of een bed met maat van 2 meter gaat passen bij Wies, anders wordt het toch een bed op maat maken met op maat matras. Dus als er andere gegadigden zijn, ga daar voor.
pi_151337824
Het gaat om dit matras, vrij goedkoop en lekker stevig.
pi_151338909
Kan je het niet meer ruilen? Of heb je het niet net nieuw gekocht?
pi_151339107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:19 schreef Bleie het volgende:
Kan je het niet meer ruilen? Of heb je het niet net nieuw gekocht?
Mag niet als het uit de verpakking is. -O-
pi_151339110
Who hoeveel apparaten liggen daar wel niet aan de lader
Ik zwaai naar dieren.
pi_151339170
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:24 schreef Geerd het volgende:
Who hoeveel apparaten liggen daar wel niet aan de lader
Drie. Valt mee. Voor de laptops moeten we nog iets bedenken.
pi_151339208
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Drie. Valt mee. Voor de laptops moeten we nog iets bedenken.
Die ook nog lol :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_151339237
Laat ik maar meteen erbij zeggen dat we een alarmsysteem hebben.
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:27:42 #158
244125 laziness
pi_151339250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb ik in het verleden wel gedaan met een verkeerde maat matras :Y
pi_151339305
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Heb ik in het verleden wel gedaan met een verkeerde maat matras :Y
Ja? Moest je daar nog moeite voor doen? Anders ga ik toch maar even bellen morgen.
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:29:34 #160
244125 laziness
pi_151339330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja? Moest je daar nog moeite voor doen? Anders ga ik toch maar even bellen morgen.
Nee totaal niet!
pi_151339387
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee totaal niet!
Hmm, interessant. Dank!
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:14:09 #162
4330 PJ
Tja.....
pi_151341532
quote:

[..]

Van Ikea? Als je zo'n family pas hebt gebruikt mag het wel.
pi_151341898
quote:

[..]

ikea matras mag je zelfs 3 maanden uitproberen, en daarvoor moet je het wel uit de verpakking halen! Wij hebben zo een matras die net te hard was omgeruild..
pi_151351795
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ikea matras mag je zelfs 3 maanden uitproberen, en daarvoor moet je het wel uit de verpakking halen! Wij hebben zo een matras die net te hard was omgeruild..
Beetje raar om dan voor hetzelfde type en een andere maat te ruilen, toch? :+ Maar ik bel zo gewoon even. We hebben inderdaad de family pas gebruikt.
pi_151367787
Weer flink bezig geweest vandaag, vooral met opruimen.

Een bodem in de lade gemaakt:

En er zit een nieuw matras in het bed! We konden het matras inderdaad zonder problemen ruilen. Daar hadden we alleen de verpakking voor nodig en de bon. Dus dank voor het erop attenderen!

Ivans kamer wat omgegooid:

En beneden de kast opnieuw ingericht; veel boeken die op de werkkamer stonden staan nu beneden, de kinderboeken zijn weg en staan alleen nog teken- en knutselspullen. Al het speelgoed is naar de eerste verdieping:

Morgen verven, denk ik.
pi_151368169
Oh, die prenten zijn nog steeds zo prachtig O+
Wat heerlijk die la voor spullen! Er gaat niks boven opbergruimte.

Stond het bed in het begin (toen jullie er net gingen wonen) verticaal?
pi_151370320
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:38 schreef Pisces29 het volgende:

Staand slapen? :D
pi_151370375
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 21:29 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Staand slapen? :D
Kinderbed verticaal op de foto ;)
pi_151374889
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
Inderdaad! Zo begonnen we:

Op een bepaald moment zijn we het gaan draaien; ik vond het toch iets te veel een Ikeablok aan meubels.

Je ziet aan die foto's ook goed dat ik tijd nodig heb om ruimtes aan te kleden. :+

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 04-04-2015 23:30:24 ]
pi_151391758
Ik heb Lena's nieuwe kamer geverfd (ik ben weg van de kleur!)

Lief heeft de plisségordijnen op zolder opgehangen:

pi_151397395
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Lena's nieuwe kamer geverfd (ik ben weg van de kleur!)

[ afbeelding ]

Lief heeft de plisségordijnen op zolder opgehangen:

[ afbeelding ]
Wat een mooie kleur zeg. Lekker fris ook!
pi_151410542
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 20:15 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Wat een mooie kleur zeg. Lekker fris ook!
In werkelijkheid is 'ie iets minder fris en iets meer vergrijsd. Moeilijk op de foto te krijgen!
pi_151411412
Mooi hoor!
Op zolder moet de aannemer nog een paar kleine dingetjes doen toch? Of is het al helemaal klaar?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_151412023
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:57 schreef sigme het volgende:
Mooi hoor!
Op zolder moet de aannemer nog een paar kleine dingetjes doen toch? Of is het al helemaal klaar?
Ja, hij moet nog een keer komen voor onder andere het monteren van de douchedeur. We hebben bericht gekregen dat die klaar is, dus hopelijk komt hij gauw langs.

Gisteren heb ik bij de buren gekeken die ook een dakkapel hebben genomen. Leuk om te zien hoe anders de ruimte is met een geheel andere oplossing. Zij hebben drie kamers en geen vliering. De tussenmuur zit bij hen bovendien niet in het midden van de nok. Daardoor is wat bij ons de werkkamer is bij hen dieper, maar wat bij ons de slaapkamer is bij hen minder diep.
pi_151412885
Deze foto geeft een wat beter beeld:

En we hebben een bijzettafel gekregen:

[ Bericht 23% gewijzigd door Claudia_x op 06-04-2015 11:37:40 ]
pi_151414823
Leuke bijzettafel! :)
pi_151415189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ze zijn vandaag weer geweest en hebben een aantal kleine klussen gedaan, maar het is nog steeds niet helemaal af. Argh! Nog één bezoekje om de douchedeur op te hangen en dan ook nog die allerlaatste dingen. Hopelijk. Dan is het ein-de-lijk af.

[ afbeelding ]

En er was dan toch nog een stopcontact!

[ afbeelding ]
Waar is dat tv kastje van? Als ik vragen mag?
pi_151415211
hmm, verkeerde post geqoute zie ik.
Maar ik bedoel je nwe witte tvkast.
pi_151417698
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:15 schreef gw26 het volgende:
hmm, verkeerde post geqoute zie ik.
Maar ik bedoel je nwe witte tvkast.
Die is van de Wehkamp! Ze hebben hem nu alleen niet meer. Wel hebben ze nog:

pi_151422989
Thanks, vind hem heel leuk!
pi_151425674
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:35 schreef gw26 het volgende:
Thanks, vind hem heel leuk!
Ik had 'em al een tijdje in m'n interesselijstje staan. Toen de Wehkamp enorme kortingen op kasten aanbood, heb ik m'n kans gegrepen.

De Wehkamp heeft vaker leuke meubels. Het is me opgevallen dat zaken als de Hema tegenwoordig ook best aardige interieurdingen aanbieden. Ik heb er gisteren een paar van deze poefjes besteld (met wederom een aantrekkelijke korting):

Moderator maandag 6 april 2015 @ 19:23:26 #182
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151426722
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je nu uiteindelijk nog een wandcontactdoos bij de wasbak gemaakt ? :)
Ja! Achter de plaat met de spiegel:

Niet zo'n handige plek voor als je de stekker van de stofzuiger er even in wilt doen, maar goed genoeg voor de tandenborstels en zo.
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 19:45:33 #184
92034 crew  Vonkenboer
pi_151427438
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Achter de plaat met de spiegel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet zo'n handige plek voor als je de stekker van de stofzuiger er even in wilt doen, maar goed genoeg voor de tandenborstels en zo.
Netjes; maar moet daar geen montageplaatje onder ? Het oppervlak waar hij opgemonteerd is; is toch van hout ?
pi_151427522
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Netjes; maar moet daar geen montageplaatje onder ? Het oppervlak waar hij opgemonteerd is; is toch van hout ?
Geen idee. Mag zo'n contactdoos er niet rechtstreeks op staan? Is dat i.v.m. brandgevaar?
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 19:49:58 #186
92034 crew  Vonkenboer
pi_151427602
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen idee. Mag zo'n contactdoos er niet rechtstreeks op staan? Is dat i.v.m. brandgevaar?
Ja, uiteindelijk moet op alle brandbare oppervlakken eerst een montageplaat gemonteerd worden; waarop dan weer de wandcontactdoos gemonteerd word. :)
Zoiets : http://www.elektravoordee(...)2_v_schakelmat_.aspx
pi_151427766
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk moet op alle brandbare oppervlakken eerst een montageplaat gemonteerd worden; waarop dan weer de wandcontactdoos gemonteerd word. :)
Zoiets : http://www.elektravoordee(...)2_v_schakelmat_.aspx
Goed om te weten, dank! Dan zet ik dat op het lijstje van dingen die ze nog mogen aanpassen.

Ik begrijp niet waarom ze dat niet meteen zelf doen.
  maandag 6 april 2015 @ 22:35:15 #188
244125 laziness
pi_151434913
Ik vind de kleur op Lena's kamer erg mooi :Y Ben benieuwd naar het geheel als het af is zo meteen.

Naar die eerste kast die je plaatst van Wehkamp heb ik ook zitten loeren :D Daar moeten we alleen dan wel zelf gaten in maken voor alle snoeren zo te zien.
pi_151441075
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:35 schreef laziness het volgende:
Ik vind de kleur op Lena's kamer erg mooi :Y Ben benieuwd naar het geheel als het af is zo meteen.

Naar die eerste kast die je plaatst van Wehkamp heb ik ook zitten loeren :D Daar moeten we alleen dan wel zelf gaten in maken voor alle snoeren zo te zien.
Wij hebben ook twee extra gaten gemaakt voor onze kast. Dat ging heel makkelijk met een opzetstuk voor een boor.
pi_151489368
De dag die je wist dat zou komen: het is af! *O* *O* *O*
pi_151489962
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:11 schreef Claudia_x het volgende:
Jeej *O* . Heeft toch nog lang geduurd uiteindelijk!

Fotos! Ben benieuwd naar de douche!
  woensdag 8 april 2015 @ 18:43:47 #192
244125 laziness
pi_151490173
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hoezee *O* Heel fijn!
pi_151491928
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:36 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Jeej *O* . Heeft toch nog lang geduurd uiteindelijk!

Fotos! Ben benieuwd naar de douche!
Nou! Als je me tevoren had verteld dat het april zou worden...

Lastig om foto's te maken, maar dit is dan de douchedeur (je ziet er eigenlijk geen bal van :+):

En open:

Binnenkant (beetje vies nog):

Je ziet het niet op de foto, maar de douche is reusachtig!
pi_151492010
En het doet Vonkenboer vast deugd dat er een montageplaat onder het stopcontact zit!
pi_151492295
Mooi geworden!
Wel ontzettend fijn zo'n extra douche.
Sowieso een fijne zolder zo lijkt me.
pi_151493557
Wat een heerlijke ruimte zo. Jullie zullen vast zin hebben om de hele zolder in te richten en te "bewonen"
pi_151494534
Wat heerlijk dat het af is, en wat is het mooi geworden!
pi_151494907
Deze lurker wilt toch even ontlurken om te zeggen dat het echt echt mooi is geworden je zolder! *O*
Duvel & Niels
pi_151495264
Dank! :D

En wat jullie niet kunnen zien is dat ze het raam in onze badkamer hebben gefixt. Het gaat weer soepeltjes dicht! *O*
pi_151506310
Vanochtend voor het eerst op zolder gedoucht. Damn, wat een paleis! Het enige wat ik erop aan te merken heb, is dat een iets hardere straal fijn was geweest.
pi_151506640
Is dat een HansGrohe douche. Hij lijkt erg op degene die wij ook hebben en ervaren hetzelfde probleem.

Er komt meer dan 10 liter (warm) water per minuut uit maar de straal is wat slapjes.
pi_151507124
*O* Whooo fijn joh! Echt super mooi allemaal.

Het valt me zo tegen dat het zo lang heeft geduurd joh. De berg om er zelf aan te gaan beginnen is nog even iets hoger geworden.
Met een meidenkwartet
pi_151507558
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:47 schreef Cathmar het volgende:
*O* Whooo fijn joh! Echt super mooi allemaal.

Het valt me zo tegen dat het zo lang heeft geduurd joh. De berg om er zelf aan te gaan beginnen is nog even iets hoger geworden.
Nou, bij onze buren is het veel sneller gegaan. Dakkapel (prefab) in een dag en de rest van de verbouwing was in 1-2 weken gepiept.
pi_151508031
Voor een hardere straal kan je kijken of er nog (waterbesparende) zeefjes in de douchekop (bij de aansluiting) zitten. Als je die verwijderd krijg je doorgaans een hardere straal.

En *O* wat is het mooi geworden!!!!
pi_151508289
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Vanochtend voor het eerst op zolder gedoucht. Damn, wat een paleis! Het enige wat ik erop aan te merken heb, is dat een iets hardere straal fijn was geweest.
Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat je nu een verdieping hoger doucht? Als in, is de waterdruk boven misschien lager? (of misschien inderdaad kijken of er waterbesparende dingen in de kop zitten, en die eruit slopen).
pi_151508514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:21 schreef RM27 het volgende:
Is dat een HansGrohe douche. Hij lijkt erg op degene die wij ook hebben en ervaren hetzelfde probleem.

Er komt meer dan 10 liter (warm) water per minuut uit maar de straal is wat slapjes.
Ja, inderdaad! Het is een Grohe Euphoria huppeldepup.

Het is verder geen enorme ramp, maar iets harder zou wel fijn zijn. Ik ga eens kijken of er zeefjes of zo in zitten. Het water komt uit de boiler die op zolder is geplaatst (en die is aangeschaft met het oog op een regendouche), dus met de waterdruk zou het dan goed moeten zitten, of werkt dat niet zo?
pi_151508615
De doucheruimte werkt trouwens prima. Er komt geen water op de vloer erbuiten en de werkkamer wordt ook niet vochtig.
pi_151508853
Ik lees op verschillende websites dat anderen de straal ook zacht vinden. Eén iemand schrijft:

"Het systeem bevalt goed; het ophangen was geen problem. Een nadeel is dat de hoeveelheid water dat uit de douchekoppen komt beperkt is ondanks het gebruik van een CW5-ketel (geen harde straal!). Pas na verwijdering van de filters in de douchekoppen is dit enisgzins verbeterd."
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 11:04:20 #209
5428 crew  miss_sly
pi_151509199
Een regendouche hoort toch ook geen harde straal te hebben?

Het is echt heel mooi geworden! Fijn dat het ook in de praktijk fijn voelt.
pi_151509286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Een regendouche hoort toch ook geen harde straal te hebben?
Wel iets harder wat mij betreft. De straal van de handdouche is ook net iets te zacht.
pi_151512926
Mooie douche, zeg! :D
pi_151513008
Ik wil graag op een volgende foto een keer wat rommel zien (anders dan klus-rommel). Ik vind jelui akelig netjes. Of heb je gewoon ontzettend nette kinderen?
Aldus.
pi_151513020
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees op verschillende websites dat anderen de straal ook zacht vinden. Eén iemand schrijft:

"Het systeem bevalt goed; het ophangen was geen problem. Een nadeel is dat de hoeveelheid water dat uit de douchekoppen komt beperkt is ondanks het gebruik van een CW5-ketel (geen harde straal!). Pas na verwijdering van de filters in de douchekoppen is dit enisgzins verbeterd."
Ik heb bij ons de zeefjes er al uit gehaald. Ach het went wel maar een beetje meer druk is wel lekker.

(volgens mij heeft het ook met de druk in de wijk te maken, s`ochtends om 5:00 scheelt het enorm).
pi_151514632
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:18 schreef Z het volgende:
Ik wil graag op een volgende foto een keer wat rommel zien (anders dan klus-rommel). Ik vind jelui akelig netjes. Of heb je gewoon ontzettend nette kinderen?
Ik kan niet tegen rommel, Z. De kinderen hebben die kwaal niet van mij overgenomen.
pi_151514956
Nog wat foto's van een deel van de kleine klussen die gisteren zijn gedaan (waar ze al met al toch bijna een hele dag mee bezig zijn geweest).

Het laatste deel van de trapleuning hangt weer. Lijkt een kleinigheid, maar is toch wel heel fijn:

De lamp daar krijgen we zelf niet opgehangen (de aannemer komt hem morgen even voor ons ophangen; hij had gisteren zijn goede trap niet mee):

De tweede dorpel zit erin. Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat die erin kwamen (één is nodig om een kras in de vloer te verbergen), maar ik vind ze wel tof:

Ik had gisteren even een argh-moment toen ik dit zag:

Schijnt iets te maken te hebben met de glazen deur die toch wel erg zwaar was voor het wandje. Ik informeer er morgen nog naar. Afijn, ik kan de kwasten weer tevoorschijn halen.

Niet helemaal zoals ik in gedachten had, maar ik laat het plankje voor nu maar zo. Ik krijg er toch niks anders meer achter en de plank kunnen we zo op twee manieren gebruiken (zoals 'ie nu staat en een kwart slag gedraaid zodat 'ie helemaal achter de spiegel valt):

Zit nog best veel ruimte achter:

Ik had al eerder de aftimmering in onze oude badkamer laten zien:

Die is vervangen door materiaal dat wel geschikt is voor de badkamer (moet ik ook nog verven):

De aangetaste jaloezieën ga ik weggooien. Meuk is het; ik ben achteraf niet tevreden met de service van onze gordijnzaak.
pi_151515021
ziet er echt super uit O+ O+ wat een enorme ruimtes erbij zo zeg!
pi_151515147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:21 schreef mignonne het volgende:
ziet er echt super uit O+ O+ wat een enorme ruimtes erbij zo zeg!
Ja! Het is een beetje gek nog om in de werkkamer te gaan douchen, maar dat zal vast wel wennen. Ik ben blij dat we daar al plisségordijnen hebben opgehangen, want zonder wil je daar echt niet gaan staan douchen.

Oh, en deze foto was ik nog vergeten te laten zien:

Het is nog zoeken waar we alle spullen laten die je normaliter in een badkamer hebt, bijvoorbeeld de handdoeken. We hebben nu van die zuignaphaken van de Ikea gekocht en gaan even kijken of dit zo bevalt (d.w.z., of de handdoeken na een dag wel droog zijn).
pi_151515195
Hoe geweldig de douche ook is - het meest ben ik nog blij met de slaapkamer. Die is perfect.

Afijn, dit weekeinde ga ik flink aan de slag met Lena's oude en nieuwe slaapkamer, denk ik, en dan het weekeinde erna maar proberen de leren grepen te maken.
pi_151515285
Wat moet ik in hemelsnaam met mijn tijd als de verbouwing en de nasleep ervan achter ons ligt?
pi_151515291
Fijn dat je er zo blij mee bent :)

Wij hebben ook zo'n plisségordijn in de badkamer, al sinds we er wonen, dus nu zo'n 1,5 jaar en hij doet het nog perfect, geen enkele last van het vocht of iets. Terwijl ik daar aanvankelijk wel bang voor was omdat het spul wat fragiel lijkt. Goed spul dus!
pi_151515384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Fijn dat je er zo blij mee bent :)

Wij hebben ook zo'n plisségordijn in de badkamer, al sinds we er wonen, dus nu zo'n 1,5 jaar en hij doet het nog perfect, geen enkele last van het vocht of iets. Terwijl ik daar aanvankelijk wel bang voor was omdat het spul wat fragiel lijkt. Goed spul dus!
Wij hebben er ook een plisségordijn voor gekocht; gaan we ophangen als ik er klaar ben met lakken. Ik heb goede hoop dat dat beter werkt dan aluminium jaloezieën. Die gingen al meteen roesten. En we hadden duidelijk genoeg gemaakt dat die voor de badkamer zouden worden.

Tel daarbij op dat de gordijnen later zijn opgehangen dan beloofd, dat een deel van de gordijnrails na een paar maanden naar beneden kwam en dat het plisségordijn in het keukenraam na 3 jaar al voor een deel loskwam - geen goede service. Ik moet nog betalen voor reparatie van dat plisségordijn ook. :{w
pi_151515452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben er ook een plisségordijn voor gekocht; gaan we ophangen als ik er klaar ben met lakken. Ik heb goede hoop dat dat beter werkt dan aluminium jaloezieën. Die gingen al meteen roesten. En we hadden duidelijk genoeg gemaakt dat die voor de badkamer zouden worden.

Tel daarbij op dat de gordijnen later zijn opgehangen dan beloofd, dat een deel van de gordijnrails na een paar maanden naar beneden kwam en dat het plisségordijn in het keukenraam na 3 jaar al voor een deel loskwam - geen goede service. Ik moet nog betalen voor reparatie van dat plisségordijn ook. :{w
oei :o dat is slordig zeg...
wij hebben dat gordijn van ikea hangen, volgens mij hetzelfde als wat jij nu boven hebt? of anders lijkt het er heel erg op.
pi_151515666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

oei :o dat is slordig zeg...
wij hebben dat gordijn van ikea hangen, volgens mij hetzelfde als wat jij nu boven hebt? of anders lijkt het er heel erg op.
Jep! Nog veel fijner qua bediening ook. Ik heb even overwogen om de plisségordijnen in de keuken er ook uit te slopen en te vervangen, maar die gaan ook van boven naar beneden open en dat is daar toch wel erg fijn daar. Ik laat het kapotte gordijn maar repareren door een andere zaak, denk ik.
pi_151567197
Mooi zeg! Wat ziet jullie slaapkamer er heerlijk uit!
De oude topics ga ik ook eens doorlezen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_151620427
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:53 schreef Lamb29 het volgende:
Mooi zeg! Wat ziet jullie slaapkamer er heerlijk uit!
De oude topics ga ik ook eens doorlezen!
Ben je wel een paar dagen zoet mee. :Y)

Dit weekeinde hebben we de kamers omgegooid. Lena's nieuwe kamer (ik moet er nog één muur witten en de boel in- en opruimen):

En de kastenkamer, waar ik nog moet verven (de roze muur wordt grijs):

Het was een énorme klus om de kast te verplaatsen. :X
pi_151623095
Mooie grote kast wel, fijn toch :P
pi_151625249
haha idd ;) Ben voor snel doorscannen gegaan. Foto's waren grotendeels weg dus dan zegt het helaas minder.

Lena heeft een flinke kamer gekregen!
Erg mooi die kleur op haar muur.

En dat geloof ik zeg! Zo'n kast en kastverhuizing stonden wij ook naar te kijken ;) Uiteindelijk besloten om de kast te verven waardoor hij op O's kamer kan blijven staan.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_151809393
Had je al gezien dat ze nachtkastje nu wel incl wireless charger hebben op de ikea site?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39094738/
pi_152814384
Hoe is het met die leren greepjes afgelopen?

Lekker werken op zolder?
Met een meidenkwartet
pi_152818683
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:14 schreef Chicolade het volgende:
Had je al gezien dat ze nachtkastje nu wel incl wireless charger hebben op de ikea site?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39094738/
Het is vast niet gezond een oplader vlak naast je hoofd bezig is.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 12:57:12 #231
5428 crew  miss_sly
pi_152818834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog een aluminium slaapmuts op doen :+
pi_152818962
quote:
12s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De klokradio naast het bed is ook berucht. Geldt voor alle apparaten die zo licht zijn, dat ze op batterijen kunnen werken maar op het lichtnet aangesloten zijn.
pi_152819610
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:53 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het magneetveld dat ze gebruiken om op te laden zo klein is, dat het op 40 cm van de bron al verwaarloosbaar klein is.

quote:
12s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
:D

Maar ik ben alsnog wel benieuwd op welk nachtkastje de keuze is gevallen bij Claudia :+.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:29:45 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152819762
En of deze sticker erop zit...

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152820446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:22 schreef Cathmar het volgende:
Hoe is het met die leren greepjes afgelopen?

Lekker werken op zolder?
We hebben helemaal niets meer gedaan. :7
pi_152820476
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:29 schreef Leandra het volgende:
En of deze sticker erop zit...

[ afbeelding ]
pi_152820509
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:25 schreef Chicolade het volgende:

Maar ik ben alsnog wel benieuwd op welk nachtkastje de keuze is gevallen bij Claudia :+.
We hebben nog gewoon de oude nachtkastjes. Ik ben een beetje koop- en klusmoe.
pi_155417382
Het is een tijdje stil geweest. Nu we terug zijn van vakantie, heb ik weer zin om de laatste klussen af te maken. Vorig weekeinde heb ik op zolder één bureau weggehaald en een zithoek gemaakt.

Oude opstelling (toen het er nog niet ingericht was):

Het linkerbureau staat er nog en dit staat op de plek van het rechterbureau:

Iemand geïntersseerd in een Ikea-bureau en bureaustoel? :7

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 21-08-2015 20:55:49 ]
pi_155417550
Volgende klussen op het programma, waar ik alles al voor in huis heb:

- paar latten in badkamer verven en er plisségordijnen ophangen (wat er nu hangt, heeft roestplekken en is moeilijk schoon te houden):

- houten blad op zolder onder wastafel lakken:

- kastenkamer verven:

- de bank uit de kamer van dochterlief wegbrengen en de kamer opnieuw inrichten:

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 21-08-2015 20:59:21 ]
pi_155432168
Ik kijk weer mee! Altijd leuk, dit topic. :)
Is dat zo?
pi_155434335
Ha, goeie smaak, ik haak ook weer aan met het oog op mijn eigen verhuizing binnenkort!
Hoe zit het met de greepjes/handvatten van het badkamerkastje? Ga je die nog maken?
pi_155461261
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 13:14 schreef elamanilo het volgende:
Hoe zit het met de greepjes/handvatten van het badkamerkastje? Ga je die nog maken?
Ja! Maar dan moet ik eerst even langs een ijzerwarenzaak. Misschien heb ik daar donderdag tijd voor.
pi_155461636
Ohh tof! Ik ben heel erg benieuwd, volgens mij word dat erg mooi :)
pi_155462337
Misschien kunnen jullie vast meedenken over de kamer van Lena, m'n dochtertje van 4 dat eigenlijk alles leuk vindt om te doen en in die zin heel makkelijk is (maar ook moeilijk omdat de kamer van een kind met specifieke voorkeuren zich eenvoudiger in laat richten).

Ik heb tot nog toe eigenlijk alleen haar spullen in haar kamer gezet en een muur geverfd. De kamer ziet er nu zo uit:

De bank gaat weg. Wat in ieder geval op haar kamer moet blijven, is haar bed, klerenkast, het bureautje, het schoolbord en de planken tegen de korte kant van de muur. Het moeilijkste aan het inrichten van de kamer vind ik dat 'ie zo groot is en ik niet alles alleen maar tegen de muur wil zetten waardoor er in het midden een grote, open ruimte ontstaat. Maar ik wil de kamer ook niet volproppen.

Ik overweeg deze globale indeling:

Bed met de korte kant tegen de muur, de kledingkast ernaast (aan een van beide kanten). Het bureau wil ik naast de planken doen zodat ik dat gedeelte als een soort werkhoek in kan richten (met tekenmaterialen bijvoorbeeld). Het schoolbord kan er in de buurt. En dan naast de deur overweeg ik een spiegel te maken met haken ernaast en eronder een paar grote bakken met verkleedkleding en zo. Ze houdt wel van tutten, dus ik denk dat ze dat leuk gaat vinden.

Iemand andere suggesties? Pinterestplaatjes zijn ook zeer welkom.
  zondag 23 augustus 2015 @ 13:55:31 #245
422610 Barrah
pi_155462861
Het schoolbord zou ook aan de muur kunnen. Of je maakt een korte roomdivider dwars op de muur, waar het bureau tegenaan kan, met aan de andere kant het schoolbord of helemaal met schoolvordverf geschilderd...
pi_155463374
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 13:55 schreef Barrah het volgende:
Het schoolbord zou ook aan de muur kunnen. Of je maakt een korte roomdivider dwars op de muur, waar het bureau tegenaan kan, met aan de andere kant het schoolbord of helemaal met schoolvordverf geschilderd...
Ja, dat laatste is een goed idee! In de kamer van Ivan hebben we zoiets en dat werkt goed:

Ik overweeg ook zoiets (bijv. op de plek waar ik nu het bureautje heb staan):

pi_155469480
Wigwam, cool! :D
Roomdivider is ook een goed idee :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')