quote:Op zondag 15 maart 2015 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ons Velux-dakraam is type GGL S06. De binnenmaten van het raam zijn ongeveer 90 cm breed en 96 cm hoog. Als iemand interesse heeft in de rolgordijnen, dan hoor ik het wel! Ze mogen gratis weg, want van m'n lief begreep ik dat tijdens het verwijderen één bevestigingsonderdeel is vernacheld. Ze hebben trouwens een bruine/zandachtige kleur.
Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Als de maten voor Svtje niet goed zijn heb ik wel interesse. Onze dakvensters worden ongeveer net zo groot als die van jou gok ik.
Onze zijn 114x118 dus helaas gaat het ook niet passen.quote:Op zondag 15 maart 2015 16:48 schreef SV-tje het volgende:
[..]
[..]
Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.
Bij de Ikea?quote:Op zondag 15 maart 2015 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben onder andere deze lamp gekocht. Ik vind 'em superleuk!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Bij de Ikea?
Wat een onwijs gaaf ding! Ik wil hem ook![]()
(brave lurker hier, hai![]()
)
Erg leuk om te zien natuurlijk! Ik vind het echt heel mooi worden. Zo wil ik mijn zolder ook wel hebben, maar dat is een meerjarenplan.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, bijna net zo mooi!Hoe is het om jouw ontwerp werkelijkheid te zien worden?
Wat let je om vrijblijvend eens een offerte aan te vragen voor wat je bij jou thuis zou willen laten doen? Dit zegt veel meer over de kosten die jij in jouw situatie kunt verwachten dan het prijskaartje van een willekeurige andere verbouwing.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wat wordt het onwijs mooi zeg!
Zou je willen vertellen hoeveel deze verbouwing kost, excl dakkapel?
Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
Om je grofweg een beeld te geven:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wat wordt het onwijs mooi zeg!
Zou je willen vertellen hoeveel deze verbouwing kost, excl dakkapel?
Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
Ja, je merkt dat bedrijven die zolderverbouwingen vaak doen zelf een heel goed beeld hebben van álle aspecten die erbij komen kijken. Wat ik het fijne vind aan onze aannemer, is dat hij heel flexibel is. Hij doet gerust extra's erbij, vindt het geen probleem om voor we een duidelijk beeld hebben toch alvast aan de slag te gaan en hij dringt ons niet zijn ideeën op (al doet hij wel genoeg suggesties). Maar het was juist een andere aannemer die ons een vliering opdrong en ons daarmee wist te overtuigen. Voor beide valt wat te zeggen. Ik denk dat die laatste aannemer weer minder flexibel was geweest en de kleine extra's er misschien niet bij had gedaan (maar dat weet ik niet zeker).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:23 schreef Barrah het volgende:
Je blijft je bij de (ver)bouw van een huis verbazen hoeveel omzet aannemers laten liggen door niet zelf met suggesties te komen zoals bij jullie dat stopcontact bij de wastafel. Afhankelijk van wie je spreekt wordt er over veel punten wel meegedacht, maar je houdt altijd dingen over waarvan je zegt 'iemand die dit soort opdrachten dagelijks doet had me daar op kunnen wijzen'.
Dat lichtpunt hebben we dan weer wel, maar ook alleen omdat onze aannemer daar weer mee kwam. Ik heb toch best veel kleine dingen over het hoofd gezien.quote:Wij hadden hetzelfde, we missen een lichtpunt in onze inloopdouche. Ik ga dit binnenkort oplossen door er zelf een leiding heen te frotten (zonder het plafond eruit te moeten halen, uitdaging!) of door er zoiets als dit op te hangen.
Of misschien een stopcontactdoos (met verlengsnoer) boven het blad achter de wastafel (uit het zicht). Er zijn wel wat opties.quote:Is een stopcontact in je blad nog een zinvol alternatief? Je kunt hier onder komen dus toegang voor een extra leiding is niet al te lastig. Of naast/onder je spiegel. Enige puntje naast beperkt verlies aan werkruimte is dat het dan misschien weer te dichtbij de wastafel komt.
Voor de kinderen zit 'ie te hoog! Dan zit je alleen nog met dat andere kind.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:20 schreef innepin het volgende:
D. wil die lamp ook, maar ik heb 'm geveto'd. Ik ken mijn man en kinderen en die kunnen nooit langer dan 2 tellen van dat touwtje afblijven
Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om je grofweg een beeld te geven:
- 2200 euro voor het plaatsen van de wanden, deurkozijnen, deuren en plinten;
- 560 euro voor elektra (creëren van extra lichtpunten, verleggen contactpunten)
- 1460 euro voor de douche (excl. kosten voor tegels, kraan en boiler)
- 2000 euro voor stucwerk, 1000 euro voor schilderwerk
- 230 euro voor de container
- 400 euro voor de kast om de wasmachine en droger
We hebben gaandeweg telkens kleine puntjes bedacht en daar dan een meerwerkofferte voor laten maken. Dat werkte heel prettig, want je denkt telkens toch wel weer aan iets. (Helaas dachten wij alleen weer net niet aan een extra stopcontact....)
- Edit - een paar aanpassingen gemaakt.
Ik herken je gevoel erg. Wij hadden ook het idee dat het een vermogen zou kosten allemaal. De drempel om offertes op te vragen, was vrij hoog. Dan moet je actief naar aannemers zoeken, afspraken maken, concrete ideeën vormen. Wij wilde ons juist voorafgaand aan zo'n proces globaal oriënteren. Dus eerst weten wat zoiets ongeveer kost en daarna plannen gaan smeden. Anders word je helemaal enthousiast over iets wat niet haalbaar is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.
Rustig! Afgelopen week is alleen het lek verholpen en is de douchedeur ingemeten. Dinsdag komen ze weer om de klussen af te maken. Ik heb vandaag gelakt: de ombouw, de deurposten en een deel van de trap. Mijn lief heeft een paar kasten in elkaar gezet.quote:
Dat is om bij wat snoeren te kunnen. Ik weet niet of er een stopcontact kan komen, goede vraag!quote:Op zondag 22 maart 2015 16:44 schreef tombolafan het volgende:
Ziet er goed uit!
Waar zit dat ronde afdekplaatje (rechts achter de wasbak) voor? Kan daar geen stopcontact komen alsnog?
Ja, je kunt op de foto inderdaad aardig zien dat er heel veel licht uit die ruimte komt. Op de trap valt nog meer licht dan nu op de foto duidelijk wordt.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Teslynd het volgende:
Je had al gezegd dat het bij de trap lichter geworden is. Het is goed te zien dat schuine dakramen veel licht geven. Erg mooi en practisch is het geworden.
Daarom kan ik niet wachten op de Wireless Charging- reeks van Ikea!quote:Beneden ziet het er gezellig uit. In korte tijd zijn onze huizen gevuld met computers en hun kleinere versies. Daar kan ik me af en toe over verbazen, wat heeft dat een invloed op je woninginrichting.
Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik krijg een beetje een anticlimaxgevoel bij de knopjes die we hebben uitgezocht. Iemand een betere suggestie?
Hm, maar dat is zo plastic!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.
Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:59 schreef Laureline het volgende:
Volgens mij zijn ze van staal/aluminium, ik had ze vroeger ook in de badkamer. Geen plastic! Maar misschien hebben ze het materiaal alweer veranderd inmiddels.
edit: O, ik zie het al, ik bedoelde deze!
Dank! Zit ook geweldig. Wat een goeie impulsaankoop.quote:
Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslagquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)
Het is ongelooflijk hoeveel verschil zoiets kleins kan maken. Toen ik de knopjes zag, had ik ineens een-gevoel bij de hele ombouw.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik dacht direct aan leertjes.
[ afbeelding ]
Geen idee of je dat wat vindt though..
En wat is het mooi geworden!
Ik kwam ze op Pinterest al tegen. Ik vind het idee leuk maar word er niet wild van; lief vindt het helemaal niks.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
Dat geeft een mens moed.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:13 schreef Laureline het volgende:
[..]
Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslag.
In ons vorige huis was bijvoorbeeld alles zalmroze met koperen deurklinken, met dank aan de vorige eigenaren. Toen het eindelijk zover was dat we bakelieten deurbeslag konden nemen (toen alle roze deuren wit waren), ben ik maandenlang dolgelukkig geweest als ik een deur open- of dichtdeed in huis!
Die zijn leuk!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
Steen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Porselein vind ik niks. Grepen ook niet. Tja.
Ik kwam het ook net tegen!quote:
Morgen. Ik hang nu lam op de bankquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je een foto van de schotten, miss?
die zijn psies hetzelfde als die dingetje net posttequote:
I know.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
die zijn psies hetzelfde als die dingetje net postteik vind ze tof en ik ga het onthouden voor als B. de kast op zolder gaat maken.
Nou! Die frontjes zijn inderdaad ook briljant.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:34 schreef wickie het volgende:
Stiekem verliefd op (bijna) alles van Superfront eigenlijk
Ik vind ze geloof ik te bedacht, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar greepjes zijn al wat "normaler". En ik houd van toffe materialen. Daarom heb ik ook wat tegen dat plasticachtige van veel knoppen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind ze verticaal nog leuker. De greepjs dan. De lusjes vind ik een beetje slordig ofzo, kan niet op het goede woord komen.
Zo expres lekker apart ofzo. Ik zou het ook moeilijk vinden. Normaal is ook zo gewoon.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind ze geloof ik te bedacht, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar greepjes zijn al wat "normaler". En ik houd van toffe materialen. Daarom heb ik ook wat tegen dat plasticachtige van veel knoppen.
Mwah, maakt toch niet uit? Boren we een gat erbij en dan is het een greepje.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:42 schreef wickie het volgende:
Het is het meest praktisch in jullie geval, omdat je al een knopsgat hebt, om de lusjes te doen. Maar ik vind een greep robuuster, dat heeft ook wel wat met al het wit. Ik vind ze persoonlijk beiden erg mooi. Bij de kast hier beneden komen er waarschijnlijk lusjes.
Ik denk eerlijk gezegd dat de greep dan niet mooi geplaatst zit op de deur zo net buiten het midden maar niet ver genoeg naar de buitenkant. Je kan natuurlijk het oude gat even dichtmaken met houtvuller en er een likje lak overheen doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mwah, maakt toch niet uit? Boren we een gat erbij en dan is het een greepje.
Ik denk dat het aan de binnenkant wel kan. Hebben we in onze keuken ook met deurtjes en voelt voor mij logischer dan een greep in het midden van een deurtje. Maar als het niet staat, kunnen we inderdaad eenvoudig het gat vullen en bijverven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:46 schreef wickie het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de greep dan niet mooi geplaatst zit op de deur zo net buiten het midden maar niet ver genoeg naar de buitenkant. Je kan natuurlijk het oude gat even dichtmaken met houtvuller en er een likje lak overheen doen.
Zijn dit zwarte of donkerbruin? Mobiel zie ik het niet zo goed.quote:
Ik vind het prachtig. Ik zou voor de zwarte kiezenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat wordt dan zoiets:
[ afbeelding ]
Ik denk dat donkerbruin en zwart allebei kunnen. Bruin lijkt denk ik op de foto iets mooier, maar zwart komt iets meer in de ruimte terug (bijv. de bureaustoelen).
Morgen lief maar eens zien te overtuigen!
Leuk! Welke kleur en vorm?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Besteld!
Die krengen zijn onwijs duur, dus ik heb een reep leer gekocht en ga de grepen zelf maken.
Cool, welke kleur?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Besteld!
Die krengen zijn onwijs duur, dus ik heb een reep leer gekocht en ga de grepen zelf maken.
Bijvoorbeeld online bij winkels waar ze spullen verkopen voor het maken van sieraden. Ik kwam bij kraalenhobby.nl uit, maar ik heb geen idee of zij de goedkoopste zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:47 schreef d.k. het volgende:
En waar koop je een reep leer? Ik zie bij ons in huis oom toepassingen.
Ik vind het voorgestelde donkerbruin mooier, maar dit past inderdaad beter bij je.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dit plaatje heeft me trouwens over de streep getrokken:
[ afbeelding ]
Ik zie die greepjes vanaf 12 euro? Of wil je er meer van hebben?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Besteld!
Met bout en moer zet je het leer vast. Als het leer sterk genoeg is, moet het wel een tijdje mooi blijven, lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:05 schreef Cathmar het volgende:
En schroef of spijker je dat dan?
Ik ben heel benieuwd of dat mooi blijft bij gebruik ook. Maar 1 manier om daar achter te komen.
Bij Superfronts betaal je 21 euro verzendkosten. Bij het enige Nederlandse bedrijf dat ik kon vinden dat ze heeft, betaal ik 18,95 euro per stuk voor de maat die ik nodig heb. Dat keer 2 plus verzendkosten is nog een flink bedrag, veel meer dan zelf een reep leer kopen, er gaten in prikken en een bout erdoorheen jassen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie die greepjes vanaf 12 euro? Of wil je er meer van hebben?
Oh, dat zijn flinke verzendkosten, daar had ik niet over nagedacht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij Superfronts betaal je 21 euro verzendkosten. Bij het enige Nederlandse bedrijf dat ik kon vinden dat ze heeft, betaal ik 18,95 euro per stuk voor de maat die ik nodig heb. Dat keer 2 plus verzendkosten is nog een flink bedrag, veel meer dan zelf een reep leer kopen, er gaten in prikken en een bout erdoorheen jassen.
Ik zag het ook pas toen ik ze wilde bestellen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh, dat zijn flinke verzendkosten, daar had ik niet over nagedacht.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Barrah het volgende:
Als het goed te doen is om het zelf te maken kun je hierna wel je eigen handeltje beginnen. Als je net wat onder de kosten gaat zitten die je hier noemt lijkt het geen verkeerde business
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:17 schreef Barrah het volgende:
Mocht je je bedenken heb je dus al vast leer ingekocht voor het begin van je lerenlusjesimperium!
Ik zou er even "kitchen" tussen zetten, genoeg hits!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Als je op Pinterest zoekt op "leather pulls" kom je ook dit soort plaatjes tegen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een DIYquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik zou er even "kitchen" tussen zetten, genoeg hits!
Dat was ook eerlijk gezegd niet moeilijk zelf te bedenken toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een DIY![]()
http://visualheart.com/20(...)iture-pull-tutorial/
Ik zou naar een ijzerwarenhandel gaan. De GPK is wat dat betreft echt te beperkt in het assortiment.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
Joh, er staan online zoveel tutorials! Maar inderdaad: zelf kun je ook wel bedenken hoe het moet. Ik ben niet handig, maar dit moet een eitje zijn.
Ik denk dat een slotbout het mooiste resultaat oplevert, maar ik ga kijken of de Gamma nog iets anders heeft, bijv. zoiets:
[ afbeelding ]
Enig idee hoe zo'n ding heet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:06 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik zou naar een ijzerwarenhandel gaan. De GPK is wat dat betreft echt te beperkt in het assortiment.
Ik persoonlijk vindt dit mooier:
[ afbeelding ]
quote:
Dat dacht ik dus ook, dit is iets verfijnder m.i.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat zo'n detail van een aardig greepje een mooi greepje kan maken.
Dat denk ik ook. Ik heb nergens zo'n luxe bout kunnen vinden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]helaas...Kan best zijn dat dit alleen een kapje is waar een schroef onder zit hoor.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Het is soms heel vermoeiend om Claudia_x te zijn.
Je zou het kunnen proberen met patentschroef/patenthuls. Dat is hetzelfde systeem als ze gebruiken voor deuren. Een busje waar je een schroef in draait. Ik heb ze alleen nog niet met zo'n ronde kop kunnen vinden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik heb nergens zo'n luxe bout kunnen vinden.
Burger, neem ik aan? Die zijn geweldig. Je moet denk ik het filiaal op de Meeuwenlaan hebben, want het assortiment is wel wat anders.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, ik heb al een mooie ijzerwarenhandel in Noord gevonden. Dank voor de tip! Ik denk dat zo'n detail van een aardig greepje een mooi greepje kan maken.
Maar dat is weer een heel ander forumquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik kan altijd nog meesteres worden.
Hij is super inderdaad! We zijn allemaal fan hier in huis.quote:
Jaaaaquote:Op zondag 29 maart 2015 22:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Het lijkt me echt heerlijk om daar te slapen, zeker met die regen die tegen het raam aan tikt![]()
Ruim 1 meter hoog, 5 meter diep en 3 meter breed.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:22 schreef PJ het volgende:
Wat is eigenlijk de afmeting van jullie vliering en dan met name breedte en hoogte?
Een heel grote legplank, zeg maar een inlooplegplank.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ruim 1 meter hoog, 5 meter diep en 3 meter breed.
quote:Op donderdag 2 april 2015 18:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Een heel grote legplank, zeg maar een inlooplegplank.
Mag niet als het uit de verpakking is.quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:19 schreef Bleie het volgende:
Kan je het niet meer ruilen? Of heb je het niet net nieuw gekocht?
Drie. Valt mee. Voor de laptops moeten we nog iets bedenken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:24 schreef Geerd het volgende:
Who hoeveel apparaten liggen daar wel niet aan de lader
Die ook nog lolquote:Op vrijdag 3 april 2015 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Drie. Valt mee. Voor de laptops moeten we nog iets bedenken.
Heb ik in het verleden wel gedaan met een verkeerde maat matrasquote:Op vrijdag 3 april 2015 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mag niet als het uit de verpakking is.
Ja? Moest je daar nog moeite voor doen? Anders ga ik toch maar even bellen morgen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb ik in het verleden wel gedaan met een verkeerde maat matras
Nee totaal niet!quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja? Moest je daar nog moeite voor doen? Anders ga ik toch maar even bellen morgen.
Hmm, interessant. Dank!quote:
Van Ikea? Als je zo'n family pas hebt gebruikt mag het wel.quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
ikea matras mag je zelfs 3 maanden uitproberen, en daarvoor moet je het wel uit de verpakking halen! Wij hebben zo een matras die net te hard was omgeruild..quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Beetje raar om dan voor hetzelfde type en een andere maat te ruilen, toch?quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ikea matras mag je zelfs 3 maanden uitproberen, en daarvoor moet je het wel uit de verpakking halen! Wij hebben zo een matras die net te hard was omgeruild..
Staand slapen?quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
Stond het bed in het begin (toen jullie er net gingen wonen) verticaal?
Kinderbed verticaal op de fotoquote:
Inderdaad! Zo begonnen we:quote:Op zaterdag 4 april 2015 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
Stond het bed in het begin (toen jullie er net gingen wonen) verticaal?
Wat een mooie kleur zeg. Lekker fris ook!quote:Op zondag 5 april 2015 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Lena's nieuwe kamer geverfd (ik ben weg van de kleur!)
[ afbeelding ]
Lief heeft de plisségordijnen op zolder opgehangen:
[ afbeelding ]
In werkelijkheid is 'ie iets minder fris en iets meer vergrijsd. Moeilijk op de foto te krijgen!quote:Op zondag 5 april 2015 20:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Wat een mooie kleur zeg. Lekker fris ook!
Ja, hij moet nog een keer komen voor onder andere het monteren van de douchedeur. We hebben bericht gekregen dat die klaar is, dus hopelijk komt hij gauw langs.quote:Op maandag 6 april 2015 09:57 schreef sigme het volgende:
Mooi hoor!
Op zolder moet de aannemer nog een paar kleine dingetjes doen toch? Of is het al helemaal klaar?
Waar is dat tv kastje van? Als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ze zijn vandaag weer geweest en hebben een aantal kleine klussen gedaan, maar het is nog steeds niet helemaal af. Argh! Nog één bezoekje om de douchedeur op te hangen en dan ook nog die allerlaatste dingen. Hopelijk. Dan is het ein-de-lijk af.
Ik krijg een beetje een anticlimaxgevoel bij de knopjes die we hebben uitgezocht. Iemand een betere suggestie?
[ afbeelding ]
En er was dan toch nog een stopcontact!
[ afbeelding ]
Die is van de Wehkamp! Ze hebben hem nu alleen niet meer. Wel hebben ze nog:quote:Op maandag 6 april 2015 13:15 schreef gw26 het volgende:
hmm, verkeerde post geqoute zie ik.
Maar ik bedoel je nwe witte tvkast.
Ik had 'em al een tijdje in m'n interesselijstje staan. Toen de Wehkamp enorme kortingen op kasten aanbood, heb ik m'n kans gegrepen.quote:
Ja! Achter de plaat met de spiegel:quote:Op maandag 6 april 2015 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je nu uiteindelijk nog een wandcontactdoos bij de wasbak gemaakt ?
Netjes; maar moet daar geen montageplaatje onder ? Het oppervlak waar hij opgemonteerd is; is toch van hout ?quote:Op maandag 6 april 2015 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Achter de plaat met de spiegel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet zo'n handige plek voor als je de stekker van de stofzuiger er even in wilt doen, maar goed genoeg voor de tandenborstels en zo.
Geen idee. Mag zo'n contactdoos er niet rechtstreeks op staan? Is dat i.v.m. brandgevaar?quote:Op maandag 6 april 2015 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Netjes; maar moet daar geen montageplaatje onder ? Het oppervlak waar hij opgemonteerd is; is toch van hout ?
Ja, uiteindelijk moet op alle brandbare oppervlakken eerst een montageplaat gemonteerd worden; waarop dan weer de wandcontactdoos gemonteerd word.quote:Op maandag 6 april 2015 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen idee. Mag zo'n contactdoos er niet rechtstreeks op staan? Is dat i.v.m. brandgevaar?
Goed om te weten, dank! Dan zet ik dat op het lijstje van dingen die ze nog mogen aanpassen.quote:Op maandag 6 april 2015 19:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk moet op alle brandbare oppervlakken eerst een montageplaat gemonteerd worden; waarop dan weer de wandcontactdoos gemonteerd word.![]()
Zoiets : http://www.elektravoordee(...)2_v_schakelmat_.aspx
Wij hebben ook twee extra gaten gemaakt voor onze kast. Dat ging heel makkelijk met een opzetstuk voor een boor.quote:Op maandag 6 april 2015 22:35 schreef laziness het volgende:
Ik vind de kleur op Lena's kamer erg mooiBen benieuwd naar het geheel als het af is zo meteen.
Naar die eerste kast die je plaatst van Wehkamp heb ik ook zitten loerenDaar moeten we alleen dan wel zelf gaten in maken voor alle snoeren zo te zien.
Jeejquote:Op woensdag 8 april 2015 18:11 schreef Claudia_x het volgende:
De dag die je wist dat zou komen: het is af!![]()
![]()
Hoezeequote:Op woensdag 8 april 2015 18:11 schreef Claudia_x het volgende:
De dag die je wist dat zou komen: het is af!![]()
![]()
Nou! Als je me tevoren had verteld dat het april zou worden...quote:Op woensdag 8 april 2015 18:36 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Jeej. Heeft toch nog lang geduurd uiteindelijk!
Fotos! Ben benieuwd naar de douche!
Nou, bij onze buren is het veel sneller gegaan. Dakkapel (prefab) in een dag en de rest van de verbouwing was in 1-2 weken gepiept.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:47 schreef Cathmar het volgende:
Whooo fijn joh! Echt super mooi allemaal.
Het valt me zo tegen dat het zo lang heeft geduurd joh. De berg om er zelf aan te gaan beginnen is nog even iets hoger geworden.
Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat je nu een verdieping hoger doucht? Als in, is de waterdruk boven misschien lager? (of misschien inderdaad kijken of er waterbesparende dingen in de kop zitten, en die eruit slopen).quote:Op donderdag 9 april 2015 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Vanochtend voor het eerst op zolder gedoucht. Damn, wat een paleis! Het enige wat ik erop aan te merken heb, is dat een iets hardere straal fijn was geweest.
Ja, inderdaad! Het is een Grohe Euphoria huppeldepup.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:21 schreef RM27 het volgende:
Is dat een HansGrohe douche. Hij lijkt erg op degene die wij ook hebben en ervaren hetzelfde probleem.
Er komt meer dan 10 liter (warm) water per minuut uit maar de straal is wat slapjes.
Wel iets harder wat mij betreft. De straal van de handdouche is ook net iets te zacht.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Een regendouche hoort toch ook geen harde straal te hebben?
Ik heb bij ons de zeefjes er al uit gehaald. Ach het went wel maar een beetje meer druk is wel lekker.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees op verschillende websites dat anderen de straal ook zacht vinden. Eén iemand schrijft:
"Het systeem bevalt goed; het ophangen was geen problem. Een nadeel is dat de hoeveelheid water dat uit de douchekoppen komt beperkt is ondanks het gebruik van een CW5-ketel (geen harde straal!). Pas na verwijdering van de filters in de douchekoppen is dit enisgzins verbeterd."
Ik kan niet tegen rommel, Z. De kinderen hebben die kwaal niet van mij overgenomen.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:18 schreef Z het volgende:
Ik wil graag op een volgende foto een keer wat rommel zien (anders dan klus-rommel). Ik vind jelui akelig netjes. Of heb je gewoon ontzettend nette kinderen?
Ja! Het is een beetje gek nog om in de werkkamer te gaan douchen, maar dat zal vast wel wennen. Ik ben blij dat we daar al plisségordijnen hebben opgehangen, want zonder wil je daar echt niet gaan staan douchen.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:21 schreef mignonne het volgende:
ziet er echt super uit![]()
wat een enorme ruimtes erbij zo zeg!
Wij hebben er ook een plisségordijn voor gekocht; gaan we ophangen als ik er klaar ben met lakken. Ik heb goede hoop dat dat beter werkt dan aluminium jaloezieën. Die gingen al meteen roesten. En we hadden duidelijk genoeg gemaakt dat die voor de badkamer zouden worden.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Fijn dat je er zo blij mee bent![]()
Wij hebben ook zo'n plisségordijn in de badkamer, al sinds we er wonen, dus nu zo'n 1,5 jaar en hij doet het nog perfect, geen enkele last van het vocht of iets. Terwijl ik daar aanvankelijk wel bang voor was omdat het spul wat fragiel lijkt. Goed spul dus!
oeiquote:Op donderdag 9 april 2015 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben er ook een plisségordijn voor gekocht; gaan we ophangen als ik er klaar ben met lakken. Ik heb goede hoop dat dat beter werkt dan aluminium jaloezieën. Die gingen al meteen roesten. En we hadden duidelijk genoeg gemaakt dat die voor de badkamer zouden worden.
Tel daarbij op dat de gordijnen later zijn opgehangen dan beloofd, dat een deel van de gordijnrails na een paar maanden naar beneden kwam en dat het plisségordijn in het keukenraam na 3 jaar al voor een deel loskwam - geen goede service. Ik moet nog betalen voor reparatie van dat plisségordijn ook.
Jep! Nog veel fijner qua bediening ook. Ik heb even overwogen om de plisségordijnen in de keuken er ook uit te slopen en te vervangen, maar die gaan ook van boven naar beneden open en dat is daar toch wel erg fijn daar. Ik laat het kapotte gordijn maar repareren door een andere zaak, denk ik.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
oeidat is slordig zeg...
wij hebben dat gordijn van ikea hangen, volgens mij hetzelfde als wat jij nu boven hebt? of anders lijkt het er heel erg op.
Ben je wel een paar dagen zoet mee.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:53 schreef Lamb29 het volgende:
Mooi zeg! Wat ziet jullie slaapkamer er heerlijk uit!
De oude topics ga ik ook eens doorlezen!
Het is vast niet gezond een oplader vlak naast je hoofd bezig is.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:14 schreef Chicolade het volgende:
Had je al gezien dat ze nachtkastje nu wel incl wireless charger hebben op de ikea site?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39094738/
Je kunt altijd nog een aluminium slaapmuts op doenquote:Op donderdag 21 mei 2015 12:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is vast niet gezond een oplader vlak naast je hoofd bezig is.
De klokradio naast het bed is ook berucht. Geldt voor alle apparaten die zo licht zijn, dat ze op batterijen kunnen werken maar op het lichtnet aangesloten zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog een aluminium slaapmuts op doen![]()
Ik vermoed dat het magneetveld dat ze gebruiken om op te laden zo klein is, dat het op 40 cm van de bron al verwaarloosbaar klein is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het is vast niet gezond een oplader vlak naast je hoofd bezig is.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog een aluminium slaapmuts op doen
We hebben helemaal niets meer gedaan.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:22 schreef Cathmar het volgende:
Hoe is het met die leren greepjes afgelopen?
Lekker werken op zolder?
quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:29 schreef Leandra het volgende:
En of deze sticker erop zit...
[ afbeelding ]
We hebben nog gewoon de oude nachtkastjes. Ik ben een beetje koop- en klusmoe.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:25 schreef Chicolade het volgende:
Maar ik ben alsnog wel benieuwd op welk nachtkastje de keuze is gevallen bij Claudia.
Ja! Maar dan moet ik eerst even langs een ijzerwarenzaak. Misschien heb ik daar donderdag tijd voor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:14 schreef elamanilo het volgende:
Hoe zit het met de greepjes/handvatten van het badkamerkastje? Ga je die nog maken?
Ja, dat laatste is een goed idee! In de kamer van Ivan hebben we zoiets en dat werkt goed:quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:55 schreef Barrah het volgende:
Het schoolbord zou ook aan de muur kunnen. Of je maakt een korte roomdivider dwars op de muur, waar het bureau tegenaan kan, met aan de andere kant het schoolbord of helemaal met schoolvordverf geschilderd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |