abonnement Unibet Coolblue
pi_99272727
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd met een tweede op komst nu ons tweede kindje geboren is. O+



We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:



Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):





In december 2010 is er begonnen met de bouw; de verwachte opleverdatum is misschien al in november! Momenteel zijn we bezig om een vloer uit te zoeken. Daarover schreef ik:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn zojuist nog eens naar de modewoning geweest om het precies na te vragen. De uitkomst is niet erg hoopgevend. -O-

Het komt erop neer dat op de vloer die wij voor ogen hebben (Walton Uni, cement) je de naden heel goed ziet. Linoleum is er uitsluitend in banen van 2 meter omdat het heel lastig en zwaar spul is om mee te werken. Novilon is een soort zeil en dat kun je dubbelvouwen. In onze woonkamer zou je dus in ieder geval twee naden in de lengte krijgen. Op bepaalde typen linoleum zie je de naden minder goed tot vrijwel niet. Dat zijn donkerdere types en types met een werkje erin. Laat dat juist de varianten zijn die we niet mooi vinden. We willen het liefst een effen, niet al te donkere vloer.

Heel graag zou ik onze vloer ergens zien liggen, maar in de modelwoning ligt gewoon geen effen linoleum. Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat om een reden is: het zal er wel niet fraai uitzien. Alle verkoopsters raden ook systematisch een effen vloer af bij gezinnen met kinderen.

Wij zitten nu dus in een vloercrisis! Ik heb geen idee meer wat te kiezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik blijf piekeren. Marmoleum leek zo ideaal. Ik overweeg nu om de varianten met werkjes erin niet bij voorbaat af te serveren. Als ik namelijk zo'n soort foto zie dan vind ik de vloer in totaliteit gewoon prima. Ik concentreer me nu even op Marmoleum Click. Binnenkort maar nog een keer naar de modelwoning. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Het voordeel van Marmoleum Click (dat is een soort laminaatsysteem) is dat je de naden vrijwel niet ziet. Ook kun je het zelf leggen.

Oh, en ik vind dit heel mooi:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
Het probleem van laminaat is de combinatie met vloerverwarming op de begane grond. Die vloerverwarming compliceert de keuze van de vloer enorm.

Ik vind vooral die marmer-werkjes ontzettend lelijk, maar niet op elk type marmoleum zitten dezelfde werkjes. Het is op een staal ontzettend moeilijk in te schatten hoe de vloer er in totaliteit uit zal zien. In de modelwoning hebben ze een soort spiegelopstelling waarin je een grote staal kunt leggen om je een indruk te geven, maar dat kan niet tippen aan de vloer in het echt zien. (Ik heb echt geen goed woord over voor die modelwoning...)

In onze huidige vloer zit trouwens ook een heel klein werkje, heb ik ontdekt. Is me nooit opgevallen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook naar PVC-vloeren aan het kijken, vooral omdat onze toekomstige buurvrouw (hai 8-) ) daar zo over te spreken is. Die heb je in een houtmotief, betonmotief en steenmotief. PVC klinkt behoorlijk ideaal, maar ik kan er zo slecht tegen als een materiaal doet alsof het een ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ontdek ineens iets nieuws: Forbo heeft een lijn 'Allura Abstract'. Dat zijn tegels of stroken van vinyl. Ik ontdek het nu pas omdat het hier om projectvinyl gaat. Ik weet dus niet of het voor consumenten verkrijgbaar is. Het is wel mooi!

Ik ben verliefd:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99272792
Overigens ben ik nu al minder verliefd op die laatste vloer. :+ Toch te donker.

Ik zat op de Forbo-site rond te struinen en de vloer die we nu hebben (novilon, VT Wonen, goud) zit niet eens meer in de collectie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:13:23 #3
100412 mefke79
komt goed!
pi_99273715
Claudia, wat vervelend van het marmoleum!

Wij hebben de optie die Wickie noemt (grijze laminaatvloer van VT wonen) op de kamer van Driekus liggen. Het is op zich heel mooi en ook best egaal, maar voor de woonkamer...ik zou het nog niet durven, geen idee hoe hij zich houdt met krassen etc. En bij jullie kan het sowieso niet vanwege de vloerverwarming.

Novilon hebben ze wel in allerlei kleuren, maar die goud is er inderdaad uit. Pvc heb ik dan weer geen ervaring mee en gietvloeren schijnen glad te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99285388
Ik zat nog even naar de Allura-collectie te kijken. Hier staat een grote foto van een mooie vloer, 'concrete sabbia'. Op deze foto zie ik een heel duidelijke tegelstructuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:46:57 #5
100412 mefke79
komt goed!
pi_99287965
die tegelstructuur is wel heeeeeel duidelijk ja. Dan kan je nog net zo goed de naden van marmoleum accepteren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 juli 2011 @ 18:48:14 #6
100412 mefke79
komt goed!
pi_99287999
Claudia, novilon is er ook in cement en dat heeft bredere rollen, is dat dan nog een optie?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99289188
Ja, toch wel. Al ben ik juist zo blij met onze huidige vloer. Misschien hebben ze ergens nog wel een paar rollen...

De verkoopster zei dat je bij de vloeren uit de lijn Walton Cirrus minder goed de naden zou zien. Daar zit ook de kleur rosemary green in waar ik eerder zo weg van was. Die ga ik toch ook maar heroverwegen, en dan de naden accepteren.





Ik zit zelfs te denken aan op een of andere manier een patroon gebruiken, want dan vallen de naden niet op. Ik houd eigenlijk niet zo van patronen, maar misschien is er wel iets fraais denkbaar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99296890
Kennissen van ons hebben als overgang een donkere streep gebruikt (van een cm of tien breed) zo over de vloer heen. Zij hebben blauwgrijze streep en rood/oranje vloer. Staat wel beter dan de naden die ze eerst hadden, tijdens het leggen hebben ze voor deze optie gekozen..
pi_99325209
Hoi a.s. buurvrouw! Nog steeds in vloerencrisis? Nog even over de PVC vloer..die is best prijzig. Je betaalt ongeveer 75 euro per m2 inclusief egaliseren en leggen. Afkitten met siliconenspul kost 250 euro maar dat kun je ook zelf doen. Dat vond ik nog een voordeel van een PVC vloer je zit niet met die lelijke plinten. Tenminste die vind ik lelijk en liggen meestal los of dat is dan een klusje dat na jaren nog steeds gedaan moet worden zeg maar :')
pi_99335218
Lastig zo'n vloerencrisis! Ik vond het ook erg lastig om te beslissen wat we wilden, maar uiteindelijk vooral vanwege de kosten gekozen voor een laminaatvloer. Die overigens erg mooi is geworden O+
  maandag 11 juli 2011 @ 21:39:31 #11
100412 mefke79
komt goed!
pi_99340015
Ik was ooit heel blij met onze laminaatvloer, maar dat is wat minder nu er kinderen zijn. Die van ons glimt te veel. Das niet handig kan ik je zeggen.

Dat rosemary green is inderdaad heel gaaf. Waar kan je het onderscheid trouwens zien tussen walton uni en walton cirrus? Ik zie het op de site niet zo 1,2,3. Staat het in de brochure?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99341475
quote:
17s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef loeszie het volgende:
Hoi a.s. buurvrouw! Nog steeds in vloerencrisis? Nog even over de PVC vloer..die is best prijzig. Je betaalt ongeveer 75 euro per m2 inclusief egaliseren en leggen. Afkitten met siliconenspul kost 250 euro maar dat kun je ook zelf doen. Dat vond ik nog een voordeel van een PVC vloer je zit niet met die lelijke plinten. Tenminste die vind ik lelijk en liggen meestal los of dat is dan een klusje dat na jaren nog steeds gedaan moet worden zeg maar :')
Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Toen mijn vader overleed en ik zijn huis op ging ruimen kwam ik nog plinten tegen die ooit gelegd moesten worden. :')

Hoe is jullie huidige pcv-vloer trouwens qua krasbestendigheid?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99341571
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:00 schreef Ansu het volgende:
Kennissen van ons hebben als overgang een donkere streep gebruikt (van een cm of tien breed) zo over de vloer heen. Zij hebben blauwgrijze streep en rood/oranje vloer. Staat wel beter dan de naden die ze eerst hadden, tijdens het leggen hebben ze voor deze optie gekozen..
Het is een slimme oplossing, want dan zijn die naden ineens geen probleem meer. Maar dan zit je dus wel met een streeppatroon in je woning en dat vind ik niet mooi. Overigens viel de naad me bij de Marmoleum Click-serie helemaal niet op. Alleen vind ik die werkjes weer zo lelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99341667
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef mefke79 het volgende:
Dat rosemary green is inderdaad heel gaaf. Waar kan je het onderscheid trouwens zien tussen walton uni en walton cirrus? Ik zie het op de site niet zo 1,2,3. Staat het in de brochure?
Ik weet het ook niet precies, maar het is minder glad spul dan de Walton Uni-lijn. Rosemary green is bijvoorbeeld wel effen, maar als ik de staal goed in het licht houd dan zie ik er meer een reliëf in dan bij Cement. En de kleur zelf is gewoon donkerder. Volgens mij is het zo dat hoe donker de kleur hoe minder een naad opvalt.

Overweeg je je laminaatvloer te vervangen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:17:59 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_99342384
Als het aan mij zou liggen dan ging de vloer er morgen nog uit. Maar ja, kosten he...
We zijn nu aan het kijken om een deel van de garage te verbouwen tot extra kamer (speelkamer/eetkamer) en dan moet er in dat deel een andere vloer, onze laminaatvloer is sowieso niet meer te krijgen. Als de verbouwing door gaat en er is een beetje budget over, dan gaat de woonkamer/keukenvloer er ook uit.

En ik heb nog meegedaan aan een wedstrijd van vt wonen waarbij je een vloer kon winnen. Die kans acht ik heel klein, maar wie weet...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99343189
Er lijkt aan elke vloer wel een belangrijk nadeel te kleven, tenzij je bereid bent er veel geld voor neer te leggen. Lastig, hoor! Mijn lief vindt de naden geen enkel probleem. Maar ja, hij ziet het ook niet als ik thuis schoongemaakt heb of zo. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99343331
Andere tips die ik nog heb gekregen:

- wel een gietvloer beneden nemen en kijken wat ze ermee kunnen doen opdat de vloer niet zo glad is
- laminaat van porselein (geen idee wat dat is!)
- leisteen
- plavuizen van Jan Groen in Bleiswijk

En ik heb me voorgenomen om nog eens naar Epoxy coating te kijken (héél goedkoop!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99343545
Zoals we in Rdam zeggen: Elk voordeel heb z'n nadeel (of was het nou andersom :') )!

Nee maar bekijk rustig alle opties en ik ga je onbewust richting een geweldig mooie gietvloer voor beneden sturen O-) ;)
Epoxy is zeker het uitzoeken waard, ik vind het ook een mooi resultaat geven! Ben erg benieuwd naar al je bevindingen!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99343745
Ik heb er een hard hoofd in dat het een gietvloer gaat worden. We hebben een strakke begroting en mijn lief is daar heel streng in. Gelukkig maar, misschien. :+ Op de overige verdiepingen moet de vloer ook geëgaliseerd worden, dus écht goedkoop gaat het daar niet worden.

Heb je enig idee aan wat voor soort bedrag ik per m2 moet denken, wickie?

Oh, en jij hebt epoxy al eens elders gezien?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99344615
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er een hard hoofd in dat het een gietvloer gaat worden. We hebben een strakke begroting en mijn lief is daar heel streng in. Gelukkig maar, misschien. :+ Op de overige verdiepingen moet de vloer ook geëgaliseerd worden, dus écht goedkoop gaat het daar niet worden.
Ja, maar ,hee, weet je wel hoe lang je doet met een echte goede vloer! En die zie je elke dag hoor! Is hartstikke belangrijk!
:+
zo zou ik de begroting op weten te rekken vrees ik :@
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_99345088
Mja, maar mijn lief weet dat ik over een jaar of 5 toch weer wil verhuizen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99346517
:D

Als je echt over 5 jaar weer gaat verhuizen waarschijnlijk en niet over budget heen wil (en terecht van je lief) dan zou ik een goedkopere oplossing nemen. Al wil ik je nog steeds erg graag naar een gietvloer pushen.
Misschien ook goed te bedenken wie over 5 jaar jouw huis van je wil kopen (doelgroep). Ziet die doelgroep de meerwaarde in van een bepaalde vloer? Zo niet dan zou ik er niet voor over budget gaan, als je het niet 'terug gaat verdienen' (al dan niet dat jouw huis eerder verkoopt dan een ander huis in de straat omdat je een luxere afwerking heeft).

Bij ons op werk (alweer) in de gezamelijke ruimters (gangen wc's en opgang) ligt epoxy. En het bedrijf onder ons heeft ook epoxy. Ga een willekeurige winkel in, kijk naar de vloer, vaak is dit epoxy. Ik vind het een mooie afwerking (al vind ik een echte gietvloer mooier omdat het luxer oogt). Weet alleen niet hoe het zit met gladheid enzo. Ik zou gewoon eens bij wat bedrijven navraag gaan doen. Er zijn best wel wat showrooms waar het te bekijken valt volgens mij.

Toen ik het een paar jaar geleden had uitgezocht kwam ik volgens mij rond de 50 euro de m2 uit (inclusief het laten 'leggen'). Maar ik kan me vergissen. Ik heb niet heel erg hard onderzoek gedaan. We kwamen toch al snel op een oud huis uit, dus mogelijkheid voor zo'n vloer ging zoiezo te duur worden (aangezien de houten ondervloer).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99348760
Ik weet niet of ik over 5 jaar weer een ander huis wil, hoor. :D We kunnen lange tijd in dit huis blijven qua ruimte. Bovendien is het ons eerste koophuis en dat maakt dat we meer vast zitten aan het huis. Ook gaat Ivan dan al naar een school in de buurt waardoor we minder snel verkassen. Kortom: het zou zomaar 10-15 jaar kunnen worden.

Ik vind 50 euro per m2 heel acceptabel als het leggen daar ook bij in zit. Ik ga het gewoon eens uitzoeken! Mijn schoonzus heeft een gietvloer en heeft hiervoor een vloer met epoxy coating gehad, dus de zoektocht begint daar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99350576
Epoxy... dat wordt toegepast in cellencomplexen en zo...

Trouwens lastig om dat echt glad te krijgen zonder alles eerst perfect te egaliseren. Het is een laagje op de cementdekvloer en als daar oneffenheden in zitten, volgt de expoxy die ook.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:40:40 #25
100412 mefke79
komt goed!
pi_99419791
claudia, heb jij al pvc vloeren kunnen vinden die gewoon mooi effen zijn en in mooie kleuren? Ikke niet namelijk, vandaar. En epoxy is dus een soort van gietvloer. Ik vraag me dan echt af of dat niet hard is. Ik zou graag een wat zachtere vloer hebben namelijk en novilon/marmoleum zijn zachter dan laminaat.

Buiten de vloeren, moet je nog veel uitkiezen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99419892
Nope, niet gevonden helaas, mefke! En bij epoxy moet je je denk ik voorstellen dat het een soort dikke verf is die je over je vloer uitstrijkt. Het is inderdaad zo dat het resultaat niet superglad wordt, maar het kost dan ook geen drol.

En ja, het is héél hard. Dat is inderdaad een nadeel. Ik vind onze vloer heel fijn aanvoelen. Ik neig in ieder geval nog steeds naar marmoleum.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:47:34 #27
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420012
oke, dan valt epoxy dus ook af. Die rosemary green is ook wel heeeeel erg mooi. Doe je die toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99420018
We moeten trouwens nog tegels voor in de keuken uitkiezen, en kleuren voor op de muren. Dat is het wel zo'n beetje! Ik twijfel zelf nog over het keukenblad. We hebben voor goedkoop gekozen, maar ik vraag me af of we niet moeten kijken hoeveel duurder een stenen blad is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99420060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:47 schreef mefke79 het volgende:
oke, dan valt epoxy dus ook af. Die rosemary green is ook wel heeeeel erg mooi. Doe je die toch?
Ja, ik vind hem super! En dat scheelt ook weer kleurkeuzes voor op de muren. De vloer is al zo sfeerbepalend dat de rest maar beter rustig kan blijven.

Maar ik vind het wel een beetje eng dat ik niet weet hoe de naden eruit gaan zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 17:51:22 #30
5428 crew  miss_sly
pi_99420155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
We moeten trouwens nog tegels voor in de keuken uitkiezen, en kleuren voor op de muren. Dat is het wel zo'n beetje! Ik twijfel zelf nog over het keukenblad. We hebben voor goedkoop gekozen, maar ik vraag me af of we niet moeten kijken hoeveel duurder een stenen blad is.
Tegels voor de keukenvloer of de muren?

Wij hebben een granieten blad; niet goedkoop, maar wel erg mooi en vooral: heel onderhoudsvriendelijk! Alleen een vochtige doek is al voldoende, er komen geen kringen op, gloeiendhete pannen kunnen er zonder problemen op staan, etc. Ik vind het zijn geld meer dan waard!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:51:53 #31
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420177
claudia, is het een idee om bij wat vloerenleggers in de buurt te vragen of zij em soms hebben liggen of gelegd hebben ergens, misschien kan je wel kijken. Wij zijn toen bij een vloerenman hier in de buurt geweest die ook grotere stukken had liggen, dat was al heel fijn.

Wij hebben een 'goedkoop' blad in de zin van: een nephouten blad. En ik ben er reuze blij mee, er kan gewoon een doek overheen, ik hoef eigenlijk nergens op te letten. Een stenen blad zou bij mij in no time verknald worden door vlekken, vrees ik.
En tegels, ik neem aan voor op de wand, toch? Je kan ook geen tegels doen (om het makkelijk te maken) en dan kiezen voor een glazen achterwand oid.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:52:40 #32
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420209
Miss, ik dacht altijd dat graniet best kwetsbaar is, maar dat is dus niet zo?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99420270
Het blad dat we hebben uitgekozen is gewoon prima, en onze keuken is niet zo'n eyecatcher als in jullie huidige woning, miss. Maar toch! Je ziet het er natuurlijk wel aan af. Het is wikken en wegen: waar kunnen we eventueel nog besparen en is het de moeite waard om ons budget te overschrijden?

Het gaat inderdaad om tegels voor aan de keukenmuur. Dat worden vermoedelijk simpele witte tegels. Ik heb begrepen dat dat de goedkoopste oplossing is en ik vind het wel best.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:56:01 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_99420346
wij hebben geen achterwand met tegels, want een eiland en een kastenwand, maar mijn zusje heeft matglas tegen hun achterwand, gewoon zo'n plaat. Niet duur en wel heel mooi al zeg ik het zelf.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99422089
Ik heb voor later, veel later, als ooit de keuken aan de beurt is om gebouwd te worden :'), een granieten blad op 't oog dat meen ik 330 euro/meter kost. Welke afwerking maakt niet uit, en keuze uit meerdere steensoorten dacht ik, en dikte 4 cm massief. Is dat het overwegen waard? Dan zoek ik de details op :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99422565
Claudia, op de marmoleum website , als je de vloer aanklikt die je wilt bekijken (het plaatje) dan krijg je een popup. Daar kan je ook op 'lasdraad' klikken. Dan geeft hij een plaatje met een indicatie hoe de lasdraad is. Inderdaad bij Rosemary green het minst storend.

In de keuken hebben wij dus tegeltjes bij de Jan Groen (dumpgedeelte) gekocht. Hele mooie mat-zand vijf bij vijfjes, voor nog geen 11 euro per m2 (waren tegels van 80 euro per m2)
Kijk ook eens op marktplaats. We hadden Mosa tegels te kort voor de wc. Heb ik voor 50 euro 5 pakken op de kop getikt (kosten normaal 60 euro per m2).

Wij hebben een houten keukenblad, walnoten. Ik ben er heel erg blij mee.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99423575
Je kunt me wel lekker maken, sigme, maar het heeft weinig zin, want de keuken is al gekocht. :Y) We kunnen wel een upgrade van ons huidige blad nemen, maar dat moet dan bij de keukenboer zelf.

wickie, hebben jullie de keuken laten betegelen of heb je het zelf gedaan? Ik vind jullie keukenblad trouwens heel mooi en smaakvol, sfeerbepalend voor jullie huis zelfs. Bij ons zou een houten keukenblad wat misstaan, denk ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99423730
Dit ziet er trouwens wel heel opvallend uit, vind ik:



Van de Forbomevrouw in de modelwoning heb ik begrepen dat je het mooiste resultaat krijgt zonder lasdraad en met een heel strak gelegde vloer. Maar er staat me ook iets bij over vochtige ruimtes; het kan zijn dat het een lasdraad nodig is in onze keuken. We moeten echt nog een keer in de modelwoning langs hiervoor, vrees ik. Dat wordt dan de derde keer. :')

Overigens denk ik dat de lasdraad in het echt minder opvalt. Ik heb het al een keer gezien in de modelwoning bij een heel donkere vloer en daar zag het er acceptabel uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:10:17 #39
100412 mefke79
komt goed!
pi_99425343
dat plaatje is inderdaad een plaatje, geen foto, dus de vraag is in hoeverre het klopt met de werkelijkheid, ik vond het ook vrij opvallend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99425355
Bij de rosemary green is hij het minst opvallend, dat is wat ik bedoelde. Kijk maar voor de grap bij de plaster. Maar dan nog, ik heb net zoals jij nog nooit een gehele vloer kunnen bewonderen.

Wij hadden ooit ook bijna marmoleum gehad (alles was al geregeld, zelfs wanneer het gelegd ging worden, toen ging de verbouwing anders en hebben we alles op de lange baan gegooid en uiteindelijk werd het dus een compleet andere vloer). Toen is ons ook verteld dat je zonder lasdraad kan laten leggen ja. Dat dit goed mogelijk was. Maar als het een probleem is met natte ruimtes. Vraag dan bijvoorbeeld of het met leggen niet mogelijk is de naad niet te dicht langs het keukenblok te leggen. Overigens wordt de vloer in onze keuken niet echt extra nat ofzo.

De tegels in de keuken zaten op een matje en heb ik zelf getegeld. Was m'n eerste keer en vond het best goed gaan :)

We zijn heel blij met de keuze die we hebben gemaakt met het keukenblad. Anders was het composiet geworden, dat vonden we mooier dan graniet. Strakker. Het was dan een lichtgrijze hele fijne geweest. Uiteindelijk vonden we dat toch te strak, ze bij de witte, matte, sobere keuken die we hadden gekozen. En R. was verliefd op het houten blad. Het vereist wel onderhoud. Om de zoveel tijd even in de olie zetten, maar dat valt ons alles mee (maar ja, we hebben maar een kleine keuken met maar een klein keukenblad oppervlak).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:10:45 #41
100412 mefke79
komt goed!
pi_99425370
En claudia, voor de derde keer naar de modelwoning....gelukkig rij jij er geen uren op (wij toen wel...)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99425669
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Toen mijn vader overleed en ik zijn huis op ging ruimen kwam ik nog plinten tegen die ooit gelegd moesten worden. :')

Hoe is jullie huidige pcv-vloer trouwens qua krasbestendigheid?
De vloer is zo goed als krasvrij. We hebben al onze meubels tijdens de verhuizing flink geschoven en niks geen krassen...

En onze keuken heeft een blad van composiet. Dat is een goedkoper alternatief voor graniet. Maar ik vond het veel mooier, matter en strakker eruit zien. Wij nemen trouwens geen tegels in de keuken. We gaan het met speciale verf verven denk ik. In de badkamer gaan we dat trouwens ook doen met 1 wand. Is weer eens wat anders dachten wij!

Wij moeten trouwens ook nog steeds naar de vloerenwinkel en sanitair bestellen op internet..Eerst maar eens de opleverdatum horen. Op hyves zag ik dat mensen ook al het adres weten enzo...weet jij dat? Het wordt sowieso Marjoleinstraat O+
pi_99427584
Marjoleinstraat... da's alvast een veel betere naam dan Carolina MacGillavrylaan. :D Leuk trouwens dat jullie voor die verf kiezen! Wij zijn vrij conservatief geweest in onze keuzes. Hebben jullie eigenlijk al over een schutting nagedacht? :+

Lief zegt dat hij het adres weet, maar volgens mij is het het bouwnummer. Hij komt ook niet verder dan 'volgens mij eens ergens gehoord'. Ik ben benieuwd of we zaterdag iets te horen krijgen over de opleverdatum! Jammer dat je er niet bij bent, maar je gaat wel naar een heel toffe stad!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99427701
wickie, over de naad in de keuken maak ik me geloof ik toch niet zoveel zorgen. Als het echt nodig is om te lassen en we dat lelijk vinden dan kunnen we nog voor een banenpatroon in de keuken kiezen. Voor keukens en gangen vind ik dat wel mooi. Voor grote ruimtes vind ik het nogal in your face.

En ik noteer 'composiet'. Eens kijken of ik lief nog over kan halen. We zijn in ieder geval weer flink bezig met bezoekjes aan leveranciers en inmiddels ook aan kinderdagverblijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99429116
Ben je al bij een kinderdagverblijf langs geweest? Ik hoor graag je ervaringen. Ik heb alleen maar een rondje websites gedaan en kwam toen bij de Tinteltuin uit. Die heeft 3 vestigingen in Noord.

Over die adressen moet je maar even op hyves kijken want nummer 177 is geen bouwnummer..

Leuk he om nu echt bezig te zijn met uitzoeken van dingen. Ik zat ook al leuke behangetjes te zoeken op internet..Heb zo'n zin om alles in te richten.
pi_99429158
Oh en wij nemen dezelfde schutting als jullie naturlich :+
pi_99429489
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef loeszie het volgende:
Oh en wij nemen dezelfde schutting als jullie naturlich :+
:D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99429560
quote:
17s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:32 schreef loeszie het volgende:
Ben je al bij een kinderdagverblijf langs geweest? Ik hoor graag je ervaringen. Ik heb alleen maar een rondje websites gedaan en kwam toen bij de Tinteltuin uit. Die heeft 3 vestigingen in Noord.

Over die adressen moet je maar even op hyves kijken want nummer 177 is geen bouwnummer..
We gaan morgen nummer 1 bezoeken. Van een ander kinderdagverblijf hebben we al een aanbod gehad en daar moeten we maar heel snel een afspraak voor een rondleiding mee maken.

Ik heb sterk de indruk dat je een goede smaak hebt. :+ Houd je niet ergens bij wat voor soort dingen je uitzoekt (voor buitenstaanders om zich aan te verlekkeren dus)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99429599
Oh, en jullie gaan behangen dus?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99450384
We zijn net even wezen gluren. Het wordt mooi! Vooral de hoekhuizen zijn fraai. En ik zag dat we dezelfde schuifpui krijgen als in onze huidige woning. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')