quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben een idee voor één deel van de erafscheiding, namelijk om een conifeerhaag te plaatsen. Een Thuja Occidentalis "Brabant" om precies te zijn.
quote:
dan bespaar je daar toch op? die kan je met grote regelmaat gratis ophalen via marktplaats.quote:Op zondag 11 december 2011 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben al gekeken! Het aanbod is nogal overweldigend, en voor een groot deel ook overweldigend lelijk.![]()
We hebben gister een wandeling rond onze toekomstige buurt gemaakt om te kijken wat anderen met hun tuin hebben gedaan. Het is ons daarbij opgevallen dat veel stenen er grauw uitzien en de tuin heel troosteloos maken, vooral bij regenachtig weer. Eén soort steen - waarschijnlijk natuursteen? - bleef juist prachtig. Dit gaf mij het gevoel dat deze keuze toch weer gewichtiger is dan ik aanvankelijk dacht.
Ik vind koppelstones trouwens ook wel leuk! Ik zou die eigenlijk in de voortuin willen.
geen idee. ik zocht alleen doelbewust op tuincirkels en koppelstones.quote:Op zondag 11 december 2011 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ohja, Marktplaats!
Hoe zit dat eigenlijk met lui die grote partijen hebben en bijvoorbeeld natuursteen voor lage prijzen aanbieden via Marktplaats? Valt dat allemaal een beetje te vertrouwen? Natuursteen afgeprijsd van 45 euro voor 15 euro per m2 klinkt te mooi om waar te zijn.
Behalve de gladheid bij regen is het onbegaanbaar bij een klein beetje vorst. Heb al mensen in hun tuin met rubber matten bezig gezien om toch het huis uit te kunnen. Ander nadeel bij donker natuursteen dat de temperatuur met bijna zekerheid vijf graden hoger oploopt in je tuin. Je zal er niet met blote voeten op kunnen lopen. Dus een vloerkoeling heeft wel prioriteit met diot soort tuintegels.quote:Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef lady-wrb het volgende:
en wat ook heel belangrijk is: dat het niet spekglad wordt als het nat wordt.
een stukje verderop hier hebben van die tegels waar je je in kan spiegelen als het vochtig weer is.
t ziet er gewoon gevaarlijk uit
waar heb je zoal gekeken?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Och jemig, waar maak ik me toch druk om. Zojuist is de kleine Gabriël van Incantrix geboren die zij en haar lief niet zullen zien opgroeien. Binnen onze imperfecte muren wonen straks de liefste kinderen die we ons maar kunnen wensen, en ze zijn gezond. Fuck de muren.
27 cm. Nu wordt het 41, geloof ik.quote:
Ik geef het door hier! Geeeeeen idee wat Koen hiervoor zou gebruiken....quote:Op donderdag 15 december 2011 15:32 schreef RanTheMan het volgende:
@loeszie ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar ik zie op je foto een easydrain liggen.. Denk je wel om de juiste KIT? Dat wil je echt knoeter hard hebben, easydrain heeft zelf een oplossing, soort 2 componenten kit, super duur (lees 60 euro) maar voorkomt gezeur in de toekomst... Met een tube kun je 2 drains kitten, dus delen met je buren
Bijvoorbeeld schuifdeuren of openslaande deuren.. en of dat de hele gevel moet beslaan of normale afmeting en dan een stukje muur nog en dan nog een raam... Waar hebben jullie voor gekozen? Ik vind openslaande deuren eigenlijk mooier, maar misschien is een schuifdeur praktischer..quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Jipster, waar twijfel je zoal over? Ben ik wel benieuwd naar. Misschien heb ik nog tips.
Hoe groot is je tuin? Openslaande deuren maken dat je nogal wat ruimte daarachter niet kunt gebruiken. Bij een heel grote tuin is dat niet erg, maar bij een klein tuintje (dat van ons is maar iets van 6 meter diep bijvoorbeeld), is het wel erg zonde. Wij hebben daarom de standaard schuifpui gehouden.quote:Op zondag 18 december 2011 12:03 schreef Jipster het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld schuifdeuren of openslaande deuren.. en of dat de hele gevel moet beslaan of normale afmeting en dan een stukje muur nog en dan nog een raam... Waar hebben jullie voor gekozen? Ik vind openslaande deuren eigenlijk mooier, maar misschien is een schuifdeur praktischer..
Nahquote:Op woensdag 21 december 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Valt het op dat ik een prinses op de erwt ben?
Dat heb ik altijd al geweten, dat ik geen klushuis wou. Toen ik nog student was heb ik mijn eenkamerappartement zelf opgeknapt, maar dat was een kwestie van goed schoonmaken, een nieuwe vloer erin leggen en de muren en kozijnen verven. Ik heb toen ook even zonder badkamer gezeten omdat die overhoop ging en dat vond ik geen probleem. Ook sliep ik toen nog op een matras in de verflucht (en zonder verwarming) omdat ik bijna alles alleen deed en even flink door wou trekken.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:30 schreef wickie het volgende:
Ik vind het zo fantastisch om je prinses op de erwt instelling te lezen. Jij zou echt geen klushuis moeten hebben. Wij hadden geen keuken en geen echte badkamer toen we hier gingen wonen. Ook waren we toen nog aan het slopen. We leefde op Wies haar slaapkamer. Maar zoals eerder gezegd we hadden toen geen kids.
Ik zou dat nu niet weer zo doen. Al moet ik toegeven dat ik bang ben toch weer te kunnen zwichten voor een klusptoject(ik heb natuurlijk weer een schattig huisje gevonden)
Wij hebben t.z.t. een wisseling van kinderdagverblijfdagen, dus het zou zomaar kunnen dat een van die dagen juist goed uitkomt. Moet ik even uitzoeken. (Ik vergeet steeds welke dagen we vanaf januari af gaan nemen.)quote:Op woensdag 21 december 2011 22:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij wonen niet zo ver wickie dus dat kunnen we regelen![]()
Zodra het af is kom ik een keer Claudia. Alleen kan ik vanaf januari echt alleen maar op donderdag, vrijdag of het weekend.
Maar ik ben reuze benieuwd naar jullie echte grote mensen huis
quote:Op donderdag 29 december 2011 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Als iemand nog suggesties heeft, shoot!
Ha, dank voor het meedenken! En waar zou je dan borders maken?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De hoeken bij het huis kan je invullen met een kleine betonklinker. Als je een lekkere grote tafel neemt kan die in dezelfde schuinte staan. Je vergroot hiermee je tuin in de breedte.
Wat ik mis in het ontwerp is hoogte. Je zou de bovenste schuine lijn van het terras een simpele pergola langs kunnen laten lopen. In de palen geïntegreerde verlichting of zo.
De betonvloer erachter is heel grof en onregelmatig. Om erin te kruipen zou vrij pijnlijk zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:40 schreef lady-wrb het volgende:
waarom leg je vloerbedekking achter de knieschotten?
Mooiert! Heb even vlug gekeken, kan hij alleen espresso maken of?quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
En ons koffiezetapparaat is kapot gegaan. We hebben een nieuwe machine gekocht. Dat kon er ook nog wel bij.![]()
[ afbeelding ]
Ja, dit apparaat maakt alleen espresso. Het is een volautomaat (waar je bonen in gooit), maar je hebt wel vrij veel controle over de sterkte en het aroma. Er zit een stoompijp bij waarmee je melk op kunt schuimen. Ook is er een zogenaamde "Milk Island" die je op het apparaat aan kunt sluiten en die zou fantastisch melk opkloppen. Helaas is dat ding uit de handel. Maar ik heb er net een via Marktplaats op de kopen weten te tikken, als het goed is! Niet dat het nou zo heel noodzakelijk is, want zelfs wij kunnen met de stoompijp heel aardig uit de voeten.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:24 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mooiert! Heb even vlug gekeken, kan hij alleen espresso maken of?
Verder vind ik je tuinidee gaaf!
De hoek tussen berging en hoofd terras. Mischien ook achter nog ter hoogte van de schuur. Geen idee waar de deur zit. Verder kan je de pergola ook bekleden met een klimplantquote:Op donderdag 29 december 2011 21:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De hoeken bij het huis kan je invullen met een kleine betonklinker. Als je een lekkere grote tafel neemt kan die in dezelfde schuinte staan. Je vergroot hiermee je tuin in de breedte.
Wat ik mis in het ontwerp is hoogte. Je zou de bovenste schuine lijn van het terras een simpele pergola langs kunnen laten lopen. In de palen geïntegreerde verlichting of zo.
Och, ik benijd mensen die kunnen wat jij omschrijft, maar het zit er bij mij niet in, vrees ik. Als ik niet zo'n zuunigerd was zou ik iemand inhuren die het wél kon.quote:Op vrijdag 30 december 2011 02:45 schreef PfenisBaron het volgende:
Ik vind je ontwerp maar matig en nog steeds erg abstract op deze manier.
De vinex-tegeltjes maken het er niet mooier op en je berging doet totaal niet mee in het geheel. Verder is het geen eenheid, detoneren diverse inrichtingselementen en krijg ik het idee dat een tuinontwerp voor jou gelijk staat aan een tegelcompositie.
Probeer voor jezelf een doorsnede te maken waarin je de hoogtes van bouwdelen, groen etc verwerkt, en probeer schematisch op te zetten wat je precies met welke delen of elementen van je tuin wil bereiken, ook ten opzichte van het huis of de berging. Wellicht gaat dat je verder op weg helpen. Probeer ook te schetsen welk zich je vanuit je woonkamer of tuin wil en wat daarvoor nodig is.
En dan kun je beter stoppen met die fancy plattegrondenwebsite en het tekenen op een normaal vel papier met een ouderwetse potlood. Als je plan dan nog steeds de kwaliteit heeft die je zoekt weet je dat je goed zit.
Ja?quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:05 schreef loeszie het volgende:
Hey Claudia heb je mijn mail nog gezien? Ik wil ook graag een boompje![]()
Ze zijn nu al met de bestrating bezig...ze zijn toch in 1 dag klaar. Ben zo benieuwd!
Hoe zit het met ongedierte? Ik heb een paar keer een fruitboom gehad en die ging elke keer ten onder aan bladluis en dat soort spul. Ik vind fruitbomen vooralsnog dus vooral lastig. Maar eten van je eigen boom is wel heel geweldig, zeg!quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Boompjestip: neem een fruit-lei-boom: goed te snoeien, lekker smal en leuk omdat er fruit vanaf komt. Wij hebben een Elstar en eten er elk jaar van. Bijkomend voordeel: met het frame kan je dan weer 'spelen' in het ontwerp.
Oh, ik ook, trouwens! We hebben de zandcement dekvloer goed schoongemaakt nu en het valt me behoorlijk tegen hoe die eruit ziet. Het zal me dan ook benieuwen hoe de coating er straks uitziet, aangezien die de ondervloer volgt. De ondervloer wordt nog wel bewerkt, maar ik weet niet hoeveel strakker het erop wordt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
En verder ben ik reuze benieuwd naar je vloer.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is er mis met Jonkheer van Tets?
Een leiboom is leuk, een alternatief is een malus ballerina.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Boompjestip: neem een fruit-lei-boom: goed te snoeien, lekker smal en leuk omdat er fruit vanaf komt. Wij hebben een Elstar en eten er elk jaar van. Bijkomend voordeel: met het frame kan je dan weer 'spelen' in het ontwerp.
Ik had wat te lezen vanochtend!quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:33 schreef loeszie het volgende:
Sorry Claudia voor het mail bombardement![]()
Enfin voor de andere meelezers: hier een foto van de bestrating in onze tuin [ afbeelding ]
Vind het erg mooi geworden! Morgen even betere foto's maken en live bekijken. Wij hadden een groot dakterras dus er zullen ook nog veel potten komen te staan. In de voortuin komen bijna alleen maar planten en 1 paadje naar de deur en ruimte voor een heel klein zitje.
Ik heb ze nog wel! Een samenvatting.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer dat de foto's er weg zijn
Ik ga het overwegen! Ik vind het wel problematisch dat bomen zo groot kunnen worden, en niet alle bomen schijnen tegen snoeien te kunnen. En dan zit je ook nog met de wortels en wat die allemaal ondergronds aan kunnen richten. Ik zou het wel heel leuk vinden als we van een appelboom kunnen eten; ik houd erg van appels.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Een leiboom is leuk, een alternatief is een malus ballerina.
Dat is een appelboom die heel smal blijft, een soort zuiltje, vaak met mini-appeltjes (meer sierlijk dan eetbaar), maar ze zijn er ook wel met echte appels.
[ afbeelding ]
Ja, had ik gezien! Is steevast de eerste hit via Google. Heel fijne site inderdaad.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:58 schreef happyme28 het volgende:
Claudia, had je de site www.neerlandstuin.nl al gevonden. Veel nuttige info wb situatie waarin boom wel of niet handig is om in je tuin te zetten.
Verd wordt het een prachtig huis
Er komt ook echt niks meer uit mijn handen, ik lig alleen maar op de bank te denken aan wat er nog gedaan moet wordenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Volgend weekeinde al! Dan is het einde echt in zicht.
Heb je geen foto's?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Er komt ook echt niks meer uit mijn handen, ik lig alleen maar op de bank te denken aan wat er nog gedaan moet worden
Hebben jullie trouwens wel een straat? Wij hebben een modderpoel zonder verlichting...
Wel met 3 ganzen die heel pissig zijn op de auto o+
Oh, dat is een goede tip! Als je eenjarige planten koopt kun je wat experimenteren in je tuin. Bij ons op het balkon gaat meestal alles op den duur dood, dus ik heb al best wat ervaring met hoe het niet moet.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:42 schreef wickie het volgende:
Haha, dat deed ik ook. Er heeft een oude vrouw in ons huis voor ons gewoond. Dus waarschijnlijk klopt deed die ook wel aan legpuzzels
Er stonden er 3 in de tuin, hele mooie grote. Ik ben de laatste jaren echt van die dingen gaan houden. Mooi blad, lang bloemen, weinig ongedierte. Een keertje terugsnoeien en dat was het.
Ik vind ze ook wel wat stijlvols hebben.
Wij zijn voor plant inspiratie ooit weleens naar De Tuinen van Appeltern geweest (bij m'n ouders in de buurt), dat was ook een erg goede manier om planten te ontdekken. Ze hebben daar ook allerlei soorten tuinen, best leuk voor inspiratie op te doen.
Ik heb T-Mobile. Ik zal eens kijken hoe dat zit!quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, ik weet niet wat je voor abonnement voor je telefoon hebt en of je een smartphone hebt, maar je knt die inschakelen om internet te gebruiken. Ik doe dat met mijn iPad ook, via Bluetooth het internet van de telefoon gebruiken.
Waarom? Er is ons door een van de hovenier geadviseerd om het niet te doen omdat je tuin er kleiner door lijkt, maar ik vind het juist mooi bij jullie!quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:20 schreef loeszie het volgende:
Ik heb een beetje spijt van die verhoogde bandjes in de tuin. Ik kan het later vast nog laten verzakken...
Oh, leuk! Jammer dat de appels niet eetbaar zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:37 schreef loeszie het volgende:
Ik vind deze appelboom wel erg leuk![]()
Malus 'Liset
[ afbeelding ]
http://www.neerlandstuin.nl/bomen/malus1.html
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:44 schreef loecje het volgende:
ojwa en internet, als de buren wel internet hebben... buren lief aankijken en draadloos internet delen of kabeltje naar de buren gooien.
Haha, ik ook. Ik heb een duiveltje op m'n ene schouder dat zegt "dat wordt een ramp, je weet niet hoe het allemaal bij elkaar gaat staan" en een engeltje dat zegt dat het ongetwijfeld mee zal vallen en dat onze huidige woning toch ook heel geslaagd is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:44 schreef loecje het volgende:
ik zit een beetje te wachten op de fotospam. benieuwd naar hoe het er allemaal uit komt te zien.
Wel voor de pimpelmeesquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, leuk! Jammer dat de appels niet eetbaar zijn.
Het plannetje is om de schutting iets eerder op te laten houden en helemaal achterin de boom te planten. Het is een heel geschikte plek omdat we er geen zonlicht in de tuinen van de buren mee weghalen. De boom staat op het oosten, pal voor een hoog stuk muur van de rijtjeswoningen die haak op ons blok staan. Dat kun je op deze foto van loeszie zien:quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:09 schreef Leandra het volgende:
Ah, een appelboom op de erfgrens... ja, dat maakt het al anders, maar komt er tussen jullie tuinen dan geen schutting?
En dan specifiek jullie 2 tuinen?
Dan zou een boompje dus in dat kleine schuine stukje komen wat bij Loeszie d'r tuin vrijgelaten is naast de poortdeur?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het plannetje is om de schutting iets eerder op te laten houden en helemaal achterin de boom te planten. Het is een heel geschikte plek omdat we er geen zonlicht in de tuinen van de buren mee weghalen. De boom staat op het oosten, pal voor een hoog stuk muur van de rijtjeswoningen die haak op ons blok staan. Dat kun je op deze foto van loeszie zien:
[ afbeelding ]
En het is inderdaad iets wat alleen wij bedacht hebben. Het hoort niet bij het ontwerp van de huizen of zo.
En ik heb er nog een stuk border gepland aan onze kant. Die border kan best iets groter dan ik nu gepland heb, maar heel veel ruimte zal het uiteindelijk niet zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zou een boompje dus in dat kleine schuine stukje komen wat bij Loeszie d'r tuin vrijgelaten is naast de poortdeur?
Verder over de hele diepte van de tuin wel schutting tussen jullie beider tuinen?
Ah, de schutting groeit met de wijk mee... tegen de tijd dat het echt af is, is jullie gaas begroeid met klimplanten.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik heb er nog een stuk border gepland aan onze kant. Die border kan best iets groter dan ik nu gepland heb, maar heel veel ruimte zal het uiteindelijk niet zijn.
We nemen aan de huiskant één schuttingdeel van 1.80 meter en voor de rest gaas met klimplanten ertegenaan.
Haha, ja, dat zei ik ookal. Als we het irritant vinden kunnen we er alsnog een stuk gaas tussen spannen. Dat hebben wij op ons balkon ooit gedaan en dat is wel effectief.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:19 schreef Leandra het volgende:
Wel leuk trouwens als de schutting net iets eerder ophoudt, dan hebben de kinderen een soort Jip en Janneke stukje om van de ene tuin naar de andere tuin te gaan
Laat je geen lei-linde aanpraten! Lindeluizen zijn niet leuk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Oh mefke, ik vind zo'n plataan een erg goed idee! Da's een mooi alternatief voor een pergola of zo.
[ afbeelding ]
Ah, dank! Ik zie dat de Carpet Right in Noord gesloten is komende zondag, maar die aan de Haarlemmerweg is inderdaad open. Dat is fijn om te weten!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef Stiemie het volgende:
Villa arena is volgens mij elke zondag open?
En de carpet right op de haarlemmerweg ook regelmatig
Wat voor schutting had je ook al weer voor die kant bedacht? En wat hadden die buren erop tegen en welke richting denken zij aan?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat de buren aan de andere kant de door ons gekozen schutting liever niet willen? Aan die kant moeten we dus iets anders bedenken.
Ook het Kyoto-scherm van Hillhout:quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat voor schutting had je ook al weer voor die kant bedacht? En wat hadden die buren erop tegen en welke richting denken zij aan?
Geen gekke vraag! We besteden de verhuizing uit, dus alles wordt voor ons gedaan. Als we de kast nu in elkaar zetten is dat weer één ding minder om op de dag van de verhuizing zelf te doen.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik lurk al een poosje mee, maar vraag me nu af waarom je de kast vóór de verhuizing in elkaar zet..?
En het is een klusje van niks.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:48 schreef Bleie het volgende:
Die vloerbedekking achter de knieschotten is wel een goed idee, misschien moeten we dat toch ook maar doen.
Nou, hè? Ik had een vriendinnetje met zo'n ruimte in haar kamer en ik was er zó jaloers op. Geweldig lijkt het me! Hell, ik ga er een matras in gooien en een leeslampje en niemand die me wat maakt.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh ben benieuwd hoe het bij Loeszie wordt!!
Spelen achter de knieschottennostalgie! Zooo leuk!
Oh, ik vind dit typisch zo'n klusje dat je doet als je al een week overtijd loopt.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:13 schreef Bleie het volgende:
[..]
Niet als je 38 weken zwanger bentMaar na de bevalling moet het wel een keertje lukken.
Heeft geen zin, denk ik, want ze gaan eerst de vloer zandstralen en zo. Morgen is mijn lief er 's ochtends om ze te ontvangen; ik ga gewoon werken. Op z'n vroegst zal er dinsdag iets te zien zijn, denk ik.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:10 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, bijna vloet-tijd! Ben erg benieuwd. Kan je morgen al plaatjes maken?
Ah, vandaar! Slim!quote:Op zondag 8 januari 2012 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen gekke vraag! We besteden de verhuizing uit, dus alles wordt voor ons gedaan. Als we de kast nu in elkaar zetten is dat weer één ding minder om op de dag van de verhuizing zelf te doen.
Wij laten de verhuizers zelfs de grote meubels demonteren.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:04 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ah, vandaar! Slim!
Ik zit momenteel zelf ook in een verhuizing en ben juist van alles aan het demonteren, dus het kwam me ietwat onlogisch over
quote:Op zondag 8 januari 2012 18:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, hè? Ik had een vriendinnetje met zo'n ruimte in haar kamer en ik was er zó jaloers op. Geweldig lijkt het me! Hell, ik ga er een matras in gooien en een leeslampje en niemand die me wat maakt.
Maak je wel foto's vooraf?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij laten de verhuizers zelfs de grote meubels demonteren.Mijn schoonouders betalen het verhuisbedrijf, zo lief.
Hoe gaat het inpakken? Is het stressen?
Nou fijn toch juist? Wij gaan pas in het voorjaar verhuizen maar krijgen binnenkort de makelaar op bezoek, dus we moesten van vol woonhuis naar ikea-catalogus... Bah, rotklus. Maar het ergste is achter de rug gelukkig! Wie weet open ik tegen die tijd ook wel ´n topic, 't is zo gezellig meelezen hierquote:Op zondag 8 januari 2012 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij laten de verhuizers zelfs de grote meubels demonteren.Mijn schoonouders betalen het verhuisbedrijf, zo lief.
Hoe gaat het inpakken? Is het stressen?
Waarvan? Kostbare dingen? Alle meubels?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:30 schreef Ml-etje het volgende:
Maak je wel foto's vooraf?
Scheelt discussie als er wat mis gaat.
Ja, doen! Krijg je nog nuttige tips ook.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:31 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou fijn toch juist? Wij gaan pas in het voorjaar verhuizen maar krijgen binnenkort de makelaar op bezoek, dus we moesten van vol woonhuis naar ikea-catalogus... Bah, rotklus. Maar het ergste is achter de rug gelukkig! Wie weet open ik tegen die tijd ook wel ´n topic, 't is zo gezellig meelezen hier
Ik zat al te turen maar kon me niet voorstellen dat dat hem was.... Wat onpraktisch, ook niet mooi weg te werken zoiets, ben blij dat wij hem wel aan de muur hebben zitten!quote:Op zondag 8 januari 2012 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om te horen!
Bij ons zit de lichtknop tegen het hekwerk. Als je goed kijkt zie je een donkergrijze buis lopen en bovenaan zit een stopcontact met daarboven een lichtknop. Beetje maf.
Waar gaan jullie voor? Wij hebben sinds twee weken een nieuw systeem van verisure en dat bevalt erg goed.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens heb ik zojuist ons beveiligingssysteem besteld!
Via WoonVeilig! Dat heb ik een tijdje geleden allemaal uitgezocht en nu is het basissysteem met wat extra melders dan eindelijk besteld.quote:Op zondag 8 januari 2012 22:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waar gaan jullie voor? Wij hebben sinds twee weken een nieuw systeem van verisure en dat bevalt erg goed.
die zitten hier ook inderdaad, maar we hebben toch ervoor gekozen om er twee gekoppeld aan alarmsysteem op te laten hangen. Op de zolder waar wasmachine staat en in trappenhuis, deze zijn gekoppeld aan temperatuursensor en camera van bewegingsmelders. Mocht er brand zijn, wordt meteen de brandweer gewaarschuwd.quote:Op maandag 9 januari 2012 08:17 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat zou er al in moeten zitten in huis, dat is namelijk verplicht (en ook gekoppeld aan elkaar).
Ja, precies.quote:Op maandag 9 januari 2012 08:17 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat zou er al in moeten zitten in huis, dat is namelijk verplicht (en ook gekoppeld aan elkaar).
Die is zo leuk inderdaad. Ik vraag me alleen af of ie wel net zo veilig is als een echte brandmelder...quote:Op maandag 9 januari 2012 17:36 schreef lady-wrb het volgende:
bij de kwantum is de chick a dee in de aanbieding in het blauw en in het roze.
maar ik weet niet of een brandmelder en een rookmelder hetzelfde zijn.
ik vind ze leuk
Ik ga sowieso blij zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je kinderen, Lemijn? Zo niet, dan denk ik dat er er héél blij mee gaat zijn. Zo wel, dan denk ik dat het een grote opoffering is en je er ook blij mee gaat zijn.
Nee, je tijd. Elk uur dat ik klussend in onze woning doorbreng kan ik niet werken, bij de kinderen zijn, iets afspreken met vrienden of uitpuffen. In die zin is het klussen een behoorlijke opoffering, vind ik, en hoe groter het klusproject hoe groter de opoffering.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:52 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik ga sowieso blij zijnEn ik heb geen kinderen, en het deel van de opoffering snap ik niet. Dat ik gratis een oude keuken overneem? Daar is vooral mijn banksaldo blij mee
Ik ga even op zoek! Dank!quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:58 schreef miss_sly het volgende:
om het zeker te weten, zou ik ons verbouwingstopic even door moeten spitten, en daar heb ik nu even geen tijd voor
Ik vind het ook tof dat ze de rails hier en daar wat laten afbuigen zodat het gordijn mooier valt als het open staat. Dat soort dingen zou je zelf niet gauw doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Vandaar dat we nu op Senna's kamer ook door hun willen laten hangen, gezien het feit dat de door ons opgehangen gordijnen inderdaad naar beneden zijn gekomen
De gordijnen bij de Hema zijn ook als je ze laat maken wel goedkoper! Maar het blijft veel geld. Gek eigenlijk dat je dat voor een vloer wel over hebt en voor gordijnen niet. Ik merk zelf in ieder geval dat ik er meer moeite mee heb.quote:Gordijnen bij Hema ofzo zijn denk ik alleen goedkoper als je ze zelf maakt en ophangt. Als je ze laat maken, zal er inderdaad niet veel verschil in zitten.
Het blijft nog steeds een idee om er in ieder geval een serre neer te zettenquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig om te lezen dat jullie met het idee hebben gespeeld van een woonkeuken op het dakterras. Had mij geweldig geleken!Echt stom dat de dakopbouw is afgekeurd indertijd.
Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn! Dan zou ik als ik jullie was zeker niet meer willen verhuizen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het blijft nog steeds een idee om er in ieder geval een serre neer te zettenmaar goed, dan moeten we het hele vergunningentraject door om te kijken of we een kans maken. Dus we gaan eerst ons huis verder afmaken en veranderen (die lange lage kast gaat er waarschijnlijk wel komen), en later als we tijd en geld en energie (vooral dat laatste) hebben voor dat traject, willen we kijken of er de mogelijkheid voor een serre-opbouw is
Fantastisch, een serre erbij! Daar kan je enorm veel leuke dingen mee&in doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |