quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben een idee voor één deel van de erafscheiding, namelijk om een conifeerhaag te plaatsen. Een Thuja Occidentalis "Brabant" om precies te zijn.
quote:
dan bespaar je daar toch op? die kan je met grote regelmaat gratis ophalen via marktplaats.quote:Op zondag 11 december 2011 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben al gekeken! Het aanbod is nogal overweldigend, en voor een groot deel ook overweldigend lelijk.![]()
We hebben gister een wandeling rond onze toekomstige buurt gemaakt om te kijken wat anderen met hun tuin hebben gedaan. Het is ons daarbij opgevallen dat veel stenen er grauw uitzien en de tuin heel troosteloos maken, vooral bij regenachtig weer. Eén soort steen - waarschijnlijk natuursteen? - bleef juist prachtig. Dit gaf mij het gevoel dat deze keuze toch weer gewichtiger is dan ik aanvankelijk dacht.
Ik vind koppelstones trouwens ook wel leuk! Ik zou die eigenlijk in de voortuin willen.
geen idee. ik zocht alleen doelbewust op tuincirkels en koppelstones.quote:Op zondag 11 december 2011 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ohja, Marktplaats!
Hoe zit dat eigenlijk met lui die grote partijen hebben en bijvoorbeeld natuursteen voor lage prijzen aanbieden via Marktplaats? Valt dat allemaal een beetje te vertrouwen? Natuursteen afgeprijsd van 45 euro voor 15 euro per m2 klinkt te mooi om waar te zijn.
Behalve de gladheid bij regen is het onbegaanbaar bij een klein beetje vorst. Heb al mensen in hun tuin met rubber matten bezig gezien om toch het huis uit te kunnen. Ander nadeel bij donker natuursteen dat de temperatuur met bijna zekerheid vijf graden hoger oploopt in je tuin. Je zal er niet met blote voeten op kunnen lopen. Dus een vloerkoeling heeft wel prioriteit met diot soort tuintegels.quote:Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef lady-wrb het volgende:
en wat ook heel belangrijk is: dat het niet spekglad wordt als het nat wordt.
een stukje verderop hier hebben van die tegels waar je je in kan spiegelen als het vochtig weer is.
t ziet er gewoon gevaarlijk uit
waar heb je zoal gekeken?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Och jemig, waar maak ik me toch druk om. Zojuist is de kleine Gabriël van Incantrix geboren die zij en haar lief niet zullen zien opgroeien. Binnen onze imperfecte muren wonen straks de liefste kinderen die we ons maar kunnen wensen, en ze zijn gezond. Fuck de muren.
27 cm. Nu wordt het 41, geloof ik.quote:
Ik geef het door hier! Geeeeeen idee wat Koen hiervoor zou gebruiken....quote:Op donderdag 15 december 2011 15:32 schreef RanTheMan het volgende:
@loeszie ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar ik zie op je foto een easydrain liggen.. Denk je wel om de juiste KIT? Dat wil je echt knoeter hard hebben, easydrain heeft zelf een oplossing, soort 2 componenten kit, super duur (lees 60 euro) maar voorkomt gezeur in de toekomst... Met een tube kun je 2 drains kitten, dus delen met je buren
Bijvoorbeeld schuifdeuren of openslaande deuren.. en of dat de hele gevel moet beslaan of normale afmeting en dan een stukje muur nog en dan nog een raam... Waar hebben jullie voor gekozen? Ik vind openslaande deuren eigenlijk mooier, maar misschien is een schuifdeur praktischer..quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Jipster, waar twijfel je zoal over? Ben ik wel benieuwd naar. Misschien heb ik nog tips.
Hoe groot is je tuin? Openslaande deuren maken dat je nogal wat ruimte daarachter niet kunt gebruiken. Bij een heel grote tuin is dat niet erg, maar bij een klein tuintje (dat van ons is maar iets van 6 meter diep bijvoorbeeld), is het wel erg zonde. Wij hebben daarom de standaard schuifpui gehouden.quote:Op zondag 18 december 2011 12:03 schreef Jipster het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld schuifdeuren of openslaande deuren.. en of dat de hele gevel moet beslaan of normale afmeting en dan een stukje muur nog en dan nog een raam... Waar hebben jullie voor gekozen? Ik vind openslaande deuren eigenlijk mooier, maar misschien is een schuifdeur praktischer..
Nahquote:Op woensdag 21 december 2011 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Valt het op dat ik een prinses op de erwt ben?
Dat heb ik altijd al geweten, dat ik geen klushuis wou. Toen ik nog student was heb ik mijn eenkamerappartement zelf opgeknapt, maar dat was een kwestie van goed schoonmaken, een nieuwe vloer erin leggen en de muren en kozijnen verven. Ik heb toen ook even zonder badkamer gezeten omdat die overhoop ging en dat vond ik geen probleem. Ook sliep ik toen nog op een matras in de verflucht (en zonder verwarming) omdat ik bijna alles alleen deed en even flink door wou trekken.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:30 schreef wickie het volgende:
Ik vind het zo fantastisch om je prinses op de erwt instelling te lezen. Jij zou echt geen klushuis moeten hebben. Wij hadden geen keuken en geen echte badkamer toen we hier gingen wonen. Ook waren we toen nog aan het slopen. We leefde op Wies haar slaapkamer. Maar zoals eerder gezegd we hadden toen geen kids.
Ik zou dat nu niet weer zo doen. Al moet ik toegeven dat ik bang ben toch weer te kunnen zwichten voor een klusptoject(ik heb natuurlijk weer een schattig huisje gevonden)
Wij hebben t.z.t. een wisseling van kinderdagverblijfdagen, dus het zou zomaar kunnen dat een van die dagen juist goed uitkomt. Moet ik even uitzoeken. (Ik vergeet steeds welke dagen we vanaf januari af gaan nemen.)quote:Op woensdag 21 december 2011 22:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij wonen niet zo ver wickie dus dat kunnen we regelen![]()
Zodra het af is kom ik een keer Claudia. Alleen kan ik vanaf januari echt alleen maar op donderdag, vrijdag of het weekend.
Maar ik ben reuze benieuwd naar jullie echte grote mensen huis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |