abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102857737
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; de verwachte opleverdatum voor de eerste koopwoningen is in november. Onze woning wordt waarschijnlijk begin december opgeleverd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102857774
We hebben net de tweede kijkdag erop zitten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Kijkdag zit erop! Het blijft bijzonder en onwerkelijk om een huis te bekijken en te beseffen dat het je eigen huis gaat worden, je eigen huis is. Toch voelt het al best vertrouwd. Het is fijn om er rond te struinen en wat met de toekomstige buren te babbelen.

loeszie, leuk ook om jullie dan eindelijk ontmoet te hebben! Nu ik jullie woning heb gezien heb ik wel een beetje spijt dat wij er niet voor hebben gekozen om de badkamer uit te breken naar de slaapkamer ernaast. Ik vond de hap uit de slaapkamer ernaast helemaal niet storend (integendeel). Zelfs als we niet voor een douche én ligbad hadden gekozen dan was het nog fijn geweest om die extra ruimte te hebben voor de wastafel.

Maar goed, fotospam!

Ivan begon met goede zin omdat hij eendjes spotte bij het uit de auto stappen:

Nog maar eens een fotootje van de straat. De straat en het fietspad liggen er nog niet. Ik ben benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen, want over 1 maand en 1 week worden de eerste woningen opgeleverd:

Daar gaan we met z'n allen. O+

De straat van de andere kant:

Burgerlijk maar toch aardig, vind ik:

Je kunt op deze foto goed zien tot hoever we de binnenmuur (tussen gang en keuken rechts) hebben laten komen. Er komt nog een deur in met glas ernaast. De muur wordt dus niet helemaal dichtgemaakt.

Foto vanuit de keuken. De schuifpui was afgeplakt:

Close-up van de vensterbank in de keuken. Die is tegen mijn verwachting in licht!

De gang in:

De trapkast is groter dan ik had verwacht:

Ik vind het mooi dat de ramen echt in de muur liggen, al zal het wel heel standaard zijn. Je krijgt er zo'n mooie, knusse vensterbank van.

Close-up van de vloer omdat ik wilde bekijken of er veel egalisatiewerk nodig zou zijn voor het aanbrengen van de epoxy coating. Ik kan het zelf eigenlijk niet goed inschatten. De vloer lijkt me er redelijk vlak uitzien.

De badkamer is piepklein. Dat blijft telkens slikken. Het bad neemt de helft van de vloerruimte in beslag. Er is amper ruimte voor een wastafel over, aangezien links het toilet komt.

De kamer ernaast, Ivans kamer, is kleiner dan ik had verwacht. Ik heb zo vaak naar de plattegronden gekeken om zijn kamer in te richten en had voor mijn gevoel te veel ruimte voor al zijn meubels. Nu ik de kamer in het echt heb gezien valt dat erg mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).

Ik wist dat Lena's kamer klein zou zijn, maar die viel ook even wat tegen. Het licht dat in die kamer valt is wel ontzettend mooi. O+

Onze slaapkamer vond ik op de plattegronden altijd al groot en in het echt was die nog groter dan ik had verwacht (al komt dat op de foto niet over). Wat moeten we met al die ruimte? Helaas past onze kledingkast net niet tegen de korte wand. Volgens loeszie is die wand 2,99 meter breed. Onze kast is ongeveer zo breed en er moeten nog stucwerk en plinten tegen de muren komen. Over stucwerk gesproken: ik vond de wanden al heel goed eruit zien!

De trap naar de zolder hebben we dicht laten maken. Daar ben ik erg blij mee!

De zolder is groot, hoog en licht. Dat wordt een geweldige plek.

De kleine is er ook blij mee:

Bij een van de buren heb ik foto's gemaakt om te bekijken hoe de woonkamer eruit zou zien zonder plastic voor de schuifpui. Nou, héél licht dus!

En een close-up van hun trapkast. Ik weet nog niet wat ik met onze trapkast wil doen. Het ligt voor de hand om die als bergruimte te gebruiken voor boodschappen, de stofzuiger, enzovoort. Maar er moet toch ook iets leukers denkbaar zijn? Voor een plekje voor de kinderen lijkt het me weer zo opgesloten.

Achterkant van de huizen:

De schuifpui gaat maar aan één kant open. We hebben er trouwens een slot op laten zetten (dat was niet standaard zo):

De berging en een begin van de 'schutting' aan de achterkant staan al. (Ivan is hier aan het opkrabbelen van driftbui #4. Hij wou naar vogels kijken en wij hadden meer interesse voor het huis dan de stadsduiven.)

De tuin vanaf de andere kant. Je ziet hier goed waar we nog zon hebben zo rond het middaguur.

Eindelijk weer eendjes kijken. Daarna was hij in de auto nog 8 minuten woedend omdat we naar huis gingen. 't Arme jongetje was ook zo moe.

Ik zoek oplossingen voor onze kleine badkamer:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Voor in de badkamer overweeg ik nu zo'n soort wastafel. Wat denken jullie, is dat groot genoeg voor in een badkamer? Wat doe je er nou helemaal mee behalve tandenpoetsen?

En ik heb een verfkleur gevonden voor onze slaapkamer:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
NP, wij hebben het ook even overwogen uit angst dat de zolder donker zou zijn. Maarja, veel geld. En ach, ook weer niet zo nodig. Gelukkig blijkt onze zolder heel licht te zijn. Hebben jullie er minder ramen in zitten?

Oh, en ik heb een eureka-moment gehad! Deze kleur voor in onze slaapkamer:

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 08-10-2011 22:46:36 ]
pi_102858069
Voor de zoveelste keer ben ik aan de indeling van de woonkamer aan het sleutelen geweest. Nu denk ik hieraan:

Boekenkasten toch maar de nis in, tafel toch maar haaks op de muur, en een laag kastje dat we hebben gebruiken als tv-meubel. Dat is dit kastje:

pi_102858249
Wow wat gaat het snel Claudia! Leuk om de voortgang zo te zien. En de kleur voor de muur van de slaapkamer is echt prachtig!
pi_102858358
Ik kwam net tot de constatering dat het dezelfde kleur is als onze huidige vloer.
pi_102858580
Zijn er tegenwoordig eigenlijk nog hanglampen verkrijgbaar die je omlaag kunt trekken en weer omhoog kunt duwen?
pi_102861187
Die linkjes... er zijn mensen van minder in een depressie geraakt. :D

Hoe dan ook; met de Titania van Luceplan kan het ook. Da's bovendien een designklassieker en een sieraad voor je kamer. :)

http://www.luceplan.com/Prodotti/1/2/96/t/85/Titania

pi_102866768
Dank voor de linkjes! 't Is allemaal niet mijn smaak, maarja, lampen vind ik sowieso moeilijk.
pi_102866787
Wij hadden thuis vroeger zo'n lamp. Zoiets zoek ik, maar dan niet ontzettend lelijk. Ik weet nu wel waar ik op moet zoeken, "trekpendel".

pi_102873982
Wil je persee een treklamp Claudia? Wij hebben een verstelbare, niet trekken, maar schroef losdraaien, lamp omhoog of naar beneden en schroef weer vastzetten. Heel simpel. ^O^

*knip*

Ik kon online geen foto vinden, dus onze maar op de foto gezet. Let niet op de rommel op de tafel, maar hij is dus in hoogte verstelbaar en dit is een dimmer. Ik ben er zó blij mee nog steeds O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Vlinder op 10-10-2011 22:41:40 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102874388
Ha Claudia,
wij hadden in ons vorige huis zo'n lamp *O* : verstelbaar door naar boven te duwen of naar beneden te trekken:

Lampjes waren ook nog draaibaar.. :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 09-10-2011 15:02:10 ]
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:10:40 #13
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102875757
Ik vind die vierde link van exlurker best gaaf, alleen die prijs :o.

Deze is ook best cool Claudia: http://link.marktplaats.nl/490995457.
Of deze: http://link.marktplaats.nl/481625294
Dees? http://link.marktplaats.nl/485257539
Of die: http://link.marktplaats.nl/488303322
En die: http://link.marktplaats.nl/490963267

Wat gaat het nu snel met het huis, nog even en jullie kunnen er gewoon in aan de slag! Wel grappig dat het er zo 'on-Amsterdams' uitziet dat rijtje met huizen. Wel mooi!

[ Bericht 5% gewijzigd door twentemeisje op 09-10-2011 15:37:13 ]
pi_102877323
o en claudia: superleuk huis trouwens :Y zul je vast heel fijn wonen met je gezin *O*
(ik houd zo van nieuwbouw O+ )

[ Bericht 11% gewijzigd door -Caroline- op 09-10-2011 16:01:59 ]
pi_102880233
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:10 schreef twentemeisje het volgende:
Wel grappig dat het er zo 'on-Amsterdams' uitziet dat rijtje met huizen. Wel mooi!
Het is juist een voor Amsterdam-Noord karakteristieke bouwstijl, heb ik begrepen. In de Bloemenbuurt vind je veel van dit soort woningen:

De driehoekige gevel komt terug in de hoekhuizen en de kleur van de bakstenen en dakpannen doet erg aan de huizen in de Bloemenbuurt denken. Als je goed kijkt zie je bovendien dat in onze woningen een horizontale lijn terugkomt van iets donkerdere bakstenen.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:21:29 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102880353
Het is ook iets in mijn hoofd hoor ;). Daar zit wel meer verkeerd (blame it on de witte vlekken daar) :D. Die huizen die je daar laat zien zijn ook echt O+!
pi_102880508
Nou, niet alleen in jouw hoofd, hoor! Ik kende dit Noord niet terwijl ik toch alweer een tijdje in Amsterdam kom/woon.

En het is ook on-Amsterdams als je het prototypische Amsterdam in je hoofd hebt. Noord is een heel ander stadsdeel met een andere omgeving, een andere manier van leven en andersoortige huizen!

Ik vind de huizen in de Bloemenbuurt trouwens geweldig. Helaas konden we daar niet vinden wat we zochten. Bovendien zijn dit soort mooie delen vrij verloederd, helaas. Maar de gemeente is al een aantal jaar bezig om Noord flink op te knappen. Daar is er nog ruimte.
pi_102880601
Dank voor jullie lampentips! Jemig, TM, jij hebt wel echt een marktplaatsoog! Ik had er al op gekeken maar kon niks interessants vinden. Ik vind een paar van de lampen die je laat zien erg gaaf!

Vlindur, het gaat me niet om het verstelbare maar echt om het omlaag en omhoog kunnen trekken. Ik wil er een schilderij achter hangen en het lijkt me zo suf als er alsmaar een lamp voor hangt.
pi_102888438
Ziet er goed uit claudia, het heeft heel erg veel van ons oude huis weg.
De trapkast hadden wij ook, sommige mensen bij ons in de straat hadden de muur eruit gebroken en de trapkast bij de kamer aangetrokken.
Wij haddden zelf planken erin gemaakt voor voorraad en er stond een diepvries, en inderdaad stofzuiger en zulks
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:55:49 #20
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102913365
Leuk om te volgen!!
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
pi_102919578
We hebben de lamp uit het laatste linkje van je besteld, TM! Die gaat goed bij onze tafel passen.

pi_102920494
Had ik eigenlijk al gezegd dat de vloerboer (gevonden via Werkspot) zaterdag toch niet kon komen om de vloer te bekijken? De communicatie verliep tot dusver ook behoorlijk stroef.

Ik was toevallig vrijdag gebeld door een bedrijf met showroom waar we waren geweest. We vonden dat een fijn bezoek, maar de offerte was wel veel hoger. Dat heb ik telefonisch uitgelegd en de contactpersoon stelde voor dat ik zou informeren naar het systeem dat de concurrent gebruikt zodat hij aan kon geven hoe zij betere kwaliteit kunnen leveren. Die informatie heb ik doorgegeven en nu biedt hij niet alleen een betere vloer maar ook een extra toplak en hij haalt behoorlijk veel van de prijs af!
pi_102922281
Mooie lamp zeg! Echt heel erg leuk.

En wat fijn van je vloer *O*
pi_102925147
Claudia, gaaf huis zo! En wat komt het al dichtbij. Die lamp is ook mooi. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie vloer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102925289
Das een mooie lamp ja O+ ik ga je topic volgen, leuk! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')