abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99830117
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; de verwachte opleverdatum voor de eerste koopwoningen is in november. Onze woning wordt waarschijnlijk begin december opgeleverd.

We hebben de eerste kijkdag erop zitten:

Inmiddels heb ik een indeling van de woonkamer gevonden waar ik blij mee ben:

Maar over een vloer twijfel ik nog. Ik ben verliefd op Rosemary Green uit de marmoleum-collectie van Forbo:

Alleen vraag ik me af of de naden in die vloer niet te opzichtig zijn. Knorretje liet foto's uit hun toekomstige woning zien: 1 en 2. Inmiddels ben ik ook naar troffelvloeren aan het kijken:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 09:58:33 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99830493
Andere ontwikkelingen:

* We hebben een kinderdagverblijf gevonden waar we blij mee zijn en de kinderen hebben allebei een plek.
* Ik heb een voorlopige indeling van de kinderkamers bedacht.

Dit wordt de kamer van Ivan, de oudste:

Op de muur bovenin komt naast zijn bed een behangbeest (hebben we al):

Rechts komt een kast uit de Stuva-serie van de Ikea, een hoge en twee lage kasten waarvan één zonder lade (deze hebben we nog niet):

Voor de hoek linksonderin moet ik nog iets bedenken. Ik zit te denken aan een schilderijhouder met daarin lijsten van (natuurgetrouwe) dierenprenten. Misschien verf ik de onderste helft van de muur zoals op onderstaande Ikeafoto. Onderin is er dan ruimte voor het speelgoed waar hij behoefte aan heeft als hij ouder wordt. Ik had vroeger ook een schoolbord. O+

De kamer van de jongste, Lena, is een stuk kleiner:

De kast hebben we al en die verhuist in principe mee. Als ze ouder wordt wil ik een bedbank onder het raam, maar daar is nu ze nog in haar ledikant slaapt geen ruimte voor. Misschien komt er tegenover de kast een zitbankje, bijvoorbeeld:

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 10:31:23 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:24:46 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_99830756
Durf het bijna niet te vragen, maar woont daar ook nog een vent?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_99830779
Ja hoor, ik ben de voortrekker maar hij denkt over alles mee en heeft een uitgesproken mening. Alleen de kinderkamers vindt hij niet zo interessant. Ons interieur is ook niet zo girly als je in veel andere topics vaak ziet met grote bloemenstickers en zo. :+

We houden gelukkig allebei niet van superstrakke interieurs met tegelvloeren en zwarte (of juist witte) meubels. Het moet knus zijn met zoveel mogelijk ruimte en een klein beetje retro.

[ Bericht 22% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 10:31:57 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:44:53 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99831090
Ik vind het vrij strak, zeker niet overmatig vrouwelijk of 'girly'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99831245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

[ afbeelding ]

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
Wij hebben een grijze grindvloer op de badkamer. En je voelt dat het korreltjes zijn en je ziet het natuurlijk ook omdat het grovere korrels zijn als bij een troffelvloer.

Ik denk dat je idd het beste naar een showroom kan gaan zodat je behalve alles van dichtbij kan zien, ook kan voelen hoe de structuur is en hoe het bijvoorbeeld aanvoelt als je erover loopt met blote voeten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99836692
Van alle vloeren die ik heb gehad (laminaat, hout, tegels, gewoon zeil, vloerbedekking) vind ik onze huidige vloer verreweg het fijnst. Dat heeft voornamelijk te maken met het gevoel van over de vloer zelf lopen. Het is geen zachte vloer maar ook weer niet zo hard als steen en de temperatuur van de vloer is aangenaam (al is dat laatste argument niet zo relevant, aangezien we vloerverwarming hebben). Ik heb om die reden ook zo mijn twijfels bij een gietvloer.

Gister was Ivan flink met zijn meubels aan het schuiven en toen besefte ik weer eens hoe fijn het is om me niet druk te hoeven maken over beschadigingen in de vloer.
pi_99874057
We gaan nog naar de vloerenman maar ik denk dat wij eruit zijn. We nemen de lichtste vloer van M-flor. Dat ziet er ongeveer zo uit.

pi_99874086
Waar hebben jullie plek op het kinderdagverblijf? Ik moet ook maar eens gaan bellen. Heb Milou wel al maanden geleden ingeschreven...Jij moest ze toch nog inschrijven? In ieder geval geen wachtlijsten gelukkig!
pi_99888013
Ziet er goed uit ^O^

Wat die hoekbank betreft, wij hadden er ook een maar hebben nu een 2,5 zits en twee fauteuils en wat ben ik er blij mee, je kunt er meer mee, neemt minder ruimte in beslag en de kamer lijkt/is een stuk minder vol.
Modulaire hoekbank is dan idd ook een optie maar een vaste hoekbank komt hier echt niet meer.
In een hele grote kamer is het prima.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_99890729
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef loeszie het volgende:
Waar hebben jullie plek op het kinderdagverblijf? Ik moet ook maar eens gaan bellen. Heb Milou wel al maanden geleden ingeschreven...Jij moest ze toch nog inschrijven? In ieder geval geen wachtlijsten gelukkig!
Ik heb je er een pm over gestuurd! Niet ontvangen? Of heb ik het niet gemeld?

Mooie vloer trouwens! Als ik voor houtachtig zou gaan zou ik ook voor zo'n lichte vloer gaan.
pi_99890766
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ziet er goed uit ^O^

Wat die hoekbank betreft, wij hadden er ook een maar hebben nu een 2,5 zits en twee fauteuils en wat ben ik er blij mee, je kunt er meer mee, neemt minder ruimte in beslag en de kamer lijkt/is een stuk minder vol.
Modulaire hoekbank is dan idd ook een optie maar een vaste hoekbank komt hier echt niet meer.
In een hele grote kamer is het prima.
Waar hebben jullie je bank gekocht?

Grappig dat de meningen zo unaniem zijn over hoekbanken. :+
  zondag 24 juli 2011 @ 21:32:17 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_99895426
Claudia, wij hebben 2 keer jullie huidige bank en daar toen zelf een hoekbank mee geknutseld. Die opstelling is ook al lang en breed gesneuveld vanwege te lomp en te weinig ruimte. Hier staan nu nog twee losse stoelen, dat is stukken makkelijker.

Die troffelvloer valt voor mij af als ik zo kijk, ik heb een pesthekel aan korreltjes.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 25 juli 2011 @ 08:11:05 #14
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99911200
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar hebben jullie je bank gekocht?

Grappig dat de meningen zo unaniem zijn over hoekbanken. :+
Niet helemaal unaniem ;) want ik mis onze hoekbank enorm! Wil jij onze bank niet overnemen, kopen wij een nieuwe hoekbank :D.
pi_99912002
Wij hebben ook een hoekbank! En gelukkig past die wel in het huis.. Komt ook omdat we onze eettafel voor het keukenraam hebben vanwege de opstelling van de keuken.
pi_99913702
Ik weet niet precies hoe je hier het ontwerp van onze indeling kunt laten zien maar ik heb wel een linkje http://pl.an/tvmtq4
pi_99950742
quote:
17s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:35 schreef loeszie het volgende:
Ik weet niet precies hoe je hier het ontwerp van onze indeling kunt laten zien maar ik heb wel een linkje http://pl.an/tvmtq4
Leuk om te zien! Je houdt bovenin veel meer ruimte over met die tafel onderin. Zie ik goed dat jullie de keuken iets door hebben laten trekken?
pi_99957671
Klopt het rechterblokje is langer dan op de oorspronkelijke bouwtekening. We hebben een ronde tafel dus deze opstelling kwam het beste uit. En we konden niet veel meer veranderen wat betreft aansluitingen omdat we de woning pas laat kochten. Maar ik ben er wel blij mee. Links boven krijgen we nog keukenkastjes, rechts alleen een afzuigkap. We zitten nog erg te dubbel over de achterwand van de keuken. Ik vind tegels afgrijselijk. Een RVS achterplaat heb ik slechte ervaringen mee en glas vind ik ook niet zo. Het liefste laat ik alles gewoon verven met speciale schrobvaste verf. Maar we zijn er nog niet uit. Gisteren hadden we ook ineens twijfels over de kleur van de keuken (wit). Ineens dachten we aan een donkere keuken. Maar uiteindelijk gaan we gewoon voor wit. Al is het alleen maar omdat het een kleine ruimte is en het zo licht mogelijk te laten.

Pffff keuzes maken is soms best lastig }:|
pi_99963211
Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Het is de eerste keer dát we zulke keuzes kunnen maken, maar het is ook wel een grote verantwoordelijkheid. Wat als het allemaal verkeerd uitpakt?

Van een witte keuken krijg je volgens mij geen spijt. Het is hooguit wat doorsnee, maar je kunt je interieur met andere middelen opleuken. Ik heb me nog niet verdiept in tegels/verf voor in de keuken, maar ik had de indruk dat verf niet ideaal is en je de muur nooit echt vlekvrij kunt houden. Klopt dat?

De mensen op de hoek hebben iets heel slims gedaan. Die hebben natuurlijk een erker aan de zijkant waardoor ze meer licht en ruimte in de woonkamer hebben maar ook minder muurruimte om bijvoorbeeld een grote kast neer te zetten. Ze hebben de keuken aan de bovenkant dicht laten maken en gekozen voor de optie van een deur naar de keuken vanuit de gang. Hierdoor hebben ze ook een keuken in U-vorm kunnen nemen, alleen niet onder het raam.

Ik heb ineens twijfels over de tegels die we hebben gekozen voor het toilet. Wordt het niet te 'gelikt'? Maar goed, het is maar het toilet. Ik vind het trouwens nogal suf dat we geen raam in het toilet hebben!
pi_99963249
Oh, en ik ben benieuwd naar de opstelling in jullie badkamer! Hebben jullie door het groter maken van de badkamer ruimte voor een bad én een douche?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:14:41 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99964680
Geen verf in de keuken! ik heb een eiland, met gootsteen aan de kant, vlakbij een muur. met handen wassen (denk ik) spettert het echt als de ziekte en die muur was áltijd vies. Ik heb daar nu lambrizering en dat is makkelijk af te nemen. Erboven is nog latex, maar het ziet er niet uit. :') blijkbaar met afwassen, handen wassen weet ik wat kinderen zoal uitvoeren dat het toch best spettert.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99966682
Achterwand vd keuken kun je rustig na het stucken gewoon verven mits je de juiste verf gebruikt.
Hier zit al bijna 2 jaar Sikkens Alphatex Q10 (meen ik maar kan even niet bij de pot komen) ral 9010 op de muren in de keuken en ik kook veel en ben een knoeikoker, of ik biefstukken bak die spetteren, pastasauzen met mooie rode spetters, gerechten met kerrie dus gele spetters, maakt allemaal niks uit, veeg het er zó met een doek af, zelfs na een dag.
Heb dan wel composiet áchter de kookplaat zelf maar vd rest enkel een spatrandje van 10 cm hoog rondom.
Bijkomend voordeel is dat deze verf, als-ie al verkleurd (is kleurvast maar roken of kaarsen...), gewoon schoongemaakt kan worden met óf een sopje óf, indien verkleurd met sierpleisterreiniger van HG.
Muren zijn hier écht brandschoon na dus bijna 2 jaar. Geen vlek te zien.
Latex is absoluut niet geschikt voor in een keuken. Overigens is die Sikkens Alphatex gewoon mat dus geen glimverf.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:46:52 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99967903
*notities maakt*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99972023
Heet trouwens Sikkens Alphatex IQ, ik twijfelde al :+
is in elke kleur te mengen en echt gewoon topverf.

(Q10 smeer ik op mijn bekkie in de allang verloren strijd tegen de rimpels maar dat helpt echt niet op een muur :P )
pi_99973959
Ja wat een ellende he met die keuzes allemaal. Vind het soms jammer dat je niet even live alles in je woning kon zien hoe het staat :')

Goed om te horen dat er wel een geschikte verf is. Vind het ook veel mooier dan zo'n lelijke plaat aan de muur.

Onze badkamer is inderdaad een stukje vergroot doordat we de slaapkamer ernaast hebben verkleind. Nog is de badkamer erg klein maar we hebben nu net een inloopdouche naast het bad kunnen plaatsen. Of in ieder geval dat gaat mijn vriend doen..Die offerte van de sanitairman was om te huilen dus nu gaan we (of ik) zelf al het sanitair bestellen online. Scheelt echt honderden euro's. vriend gaat muurtjes metselen en we laten het dan wel tegelen door de tegelboer. Al met al scheelt het dan iets van 1500 euro! :o
Kunnen we die mooi aan andere zaken besteden.

Oh en Claudia wij hebben precies dezelfde toilet haha, is vast heeeeel er mooi 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')