Ja herkenbaar! Maar ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen als je er een zou nemen. Je kan er namelijk niet zoveel mee en als je eens de boel wil omgooien dan zit je met dat logge ding dat nergens past.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:
[ afbeelding ]
Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar uiteindelijk vind ik een plekje voor de kinderen ook weer niet zó belangrijk.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
Nee hoor, door de hoek kun je er met z'n drieën in liggen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:14 schreef k_man het volgende:
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!
Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):
[ afbeelding ]
Aan onderhoud doe ik niks.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef Cyan het volgende:
[..]
Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aan onderhoud doe ik niks.Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.
De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.
Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
Ik heb een hoekbank al uit mijn hoofd gezet. Dank daarvoor!quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef sigme het volgende:
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.
Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Cyan het volgende:
[..]
Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
Misschien moet ik het vorige deel maar even teruglezen. Ik heb de kleur Rosemary Green gezien in VT wonen en daar zag je op de foto idd een naad lopen. Maar zonder die naad ziet het eruit (althans op de foto) als een hele strakke gietvloer. Daar houd ik wel van!quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie.Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.
Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!
Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:28 schreef Cyan het volgende:
[..]
Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...
Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
Wat voor marmoleum heb je?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:31 schreef knorretje het volgende:
[..]
in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
Ik heb er wel naar gekeken en het is zeker een prima oplossing: slijtvast, makkelijk in onderhoud, gaat goed samen met vloerverwarming, betaalbare varianten. Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Ik kan tegels in andermans huis vaak wel waarderen, maar ik zie het niet zo voor me in mijn eigen huis. Bovendien zijn tegels heel hard, en dat is niet zo handig met kleine kinderen. Maar dat is muggenziften, hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:38 schreef k_man het volgende:
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen.
Oh, daar ga ik even naar kijken!quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
Ja, pff, wat is dat toch met die vloerontwerpers. Een vloer kan doen alsof het een stenen vloer is of een houten vloer, maar het is schijnbaar onmogelijk om een effen vloer te maken zonder pretenties.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:59 schreef Cyan het volgende:
[..]
Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
ik krijg maandag 1 aug de sleutel en zal dan foto's voor je maken, maar zover wij nu weten ligt er marmoleum uit de walton serie (denk de uni, maar moet bekennen dat ik de keren dat ik er geweest ben niet erg aandachtig gekeken heb naar de vloer of er misschien toch een werkje in zit). Het zit bij ons alleen op de verdiepingsvloeren, dus heb me er niet echt druk om gemaakt het zit me daar prima in de slaapkamers.quote:
ze vallen gewoon heel erg op. en lopen bij ons precies door het midden van de kamers dus verbloemen met een bed ofzo is niet direct een optie (vloerkleed dan evt weer wel, maar dat zien we dan wel weer)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf.
Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef knorretje het volgende:
[..]
danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
marmoleum ligt er bij ons alleen op de verdieping, in de woonkamer hebben ze er tegels ingegooit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?
Wat een gaaf, groot huis, zeg!
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:15 schreef knorretje het volgende:
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
Ik vind het nog wel meevallen. Had gedacht dat het veel storender zou zijn maar het stoort me eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.
Heel fijn om het eens te zien bij de Walton-serie!
ik zou je graag de juiste antwoorden geven, maar geen idee of ze het gelast hebben, zal er extra op letten als ik er weer benquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.
Heel fijn om het eens te zien bij de Walton-serie!
hij loopt achter het groene kastje zeg maar... als je echt het gangetje inloopt ?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.
[ afbeelding ]
in het midden zie je vanwege de lichtinval net een mooi streepje lopen. In elk geval is dit veel minder opvallend als wat wij gaan krijgen.quote:
Een troffelvloer is niet helemaal glad en is vergelijkbaar met de schil van een sinaasappel. En de vloer wordt met de hand aangebracht dus je hebt altijd kans op kleine oneffenheden. Het doet me denken aan heel fijn siergrind. En persoonlijk vind ik dat voor een woonkamer heel erg ongezellig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:
- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |