abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99765522
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:

Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen. :D

Wat vind je verder van die opstelling, Cyan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99765726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ronde tafel kan ook! Deze vind ik trouwens nog mooier:

[ afbeelding ]

Mijn ouders hadden een hoekbank en wat me nog bijstaat is dat gevoel van de kamer binnenrennen en met één hand op de bank eroverheen springen en erin ploffen. :D
Ja herkenbaar! Maar ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen als je er een zou nemen. Je kan er namelijk niet zoveel mee en als je eens de boel wil omgooien dan zit je met dat logge ding dat nergens past.

Deze opstelling (zonder hoekbank) vind ik wel erg leuk! Vooral omdat je zo de hele ruimte benut.

Edit: Wil je er voor het beeld even een 3 zitter inzetten en een ronde tafel?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 20:42:20 #253
5428 crew  miss_sly
pi_99765817
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99766528
Bedoel je het zo, Cyan? De tafel zou eventueel nog iets groter kunnen en iets meer stoelen eromheen kunnen hebben. Ik heb er nu alleen onze stoelen neergezet en twee stoelen die de Tripp Trapps moeten voorstellen.

Wat ik leuk vind aan een hoekbank is dat je ook een zitplek hebt met uitkijk op de tuin. Maar ik heb er ook wel mijn twijfels bij, vooral omdat onze kamer niet zo groot is. Dat het een log ding is staat ook buiten kijf. De opstelling met de driezitter alleen oogt veel ruimtelijker.

Wat mij betreft is een loveseat of extra fauteuil erbij geen optie, er staat immers al een fauteuil. De fauteuil kan eventueel nog op de plek waar anders een loveseat zou staan. Een voetenbank of losse chaise longue zie ik eventueel wel zitten. Het voordeel aan een losse voetenbank is dat je die nog eens als salontafel kunt gebruiken.

pi_99766694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Je wilde toch ook een hoekje voor de kinderen? als je nou die laatste opstelling hierboven neemt, en dan niet met hoekbank, zou je kunnen overwegen het dressoir niet daar neer te zetten, maar er een speelhoek van te maken.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar uiteindelijk vind ik een plekje voor de kinderen ook weer niet zó belangrijk. :+ Ze hebben al hun kamers, een speelplek op zolder en de tuin.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 21:11:17 #256
5428 crew  miss_sly
pi_99767233
In de praktijk zullen ze wel het meeste binnen en beneden spelen de komende jaren, lijkt me.

Voetenbank is ideaal, vind ik. Schuiven we bij als we onze voeten kwijt willen en gebruiken we idd als salontafel als dat zo uitkomt. Senna kan er ook heerlijk op spelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99767382
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
pi_99767394
Ze kunnen ook best beneden en binnen spelen, maar dat doen ze dan bijvoorbeeld op het kleed. In de kasten ligt speelgoed. Dat werkt hier met Ivan ook prima. Zijn tafeltje vind ik heel leuk maar niet onmisbaar. Zijn eigen plankje in de boekenkast is veel belangrijker voor hem merk ik.

Maar ik ga er zeker naar kijken of en hoe ik een plekje voor ze kan maken. Misschien laat ik er één kast tussenuit en zet ik daar het tafeltje neer. En er is nog een optie, namelijk het dressoir voor 2/3e deel opzetten en in één van de hoekjes het tafeltje met stoeltjes zetten. Dan kan in de andere hoek een grote staande lamp. Dit soort dingen kunnen we t.z.t. wel beslissen.
pi_99767427
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:14 schreef k_man het volgende:
Hoekbanken zijn ondingen. Aan die hoek heb je vrijwel niks, want je kunt er niet zitten. Je kunt nog beter twee losse banken in een hoekopstelling zetten met een tafeltje ertussen.
Nee hoor, door de hoek kun je er met z'n drieën in liggen. :7

Dan is er dus wel altijd één de klos.
pi_99769053

Ik stem voor deze i.v.m. de 3 zitter (zo staat onze bank ook ten opzichte van de openslaande tuindeuren) en de ronde tafel die het allemaal wat zachter maakt. De loveseat bedoelde ik op de plaats van de fauteuil en dus niet nog eens erbij. Want dan wordt de kamer veel te vol.

Daarom zou ik ook geen hoekbank nemen. Het is een log ding waar je weinig mee kan en het propt de kamer meteen zo vol. Als je er een wil voor het aantal zitplaatsen dan zou ik dus een loveseat nemen en daarin kan je je ook opkrullen ;)
pi_99769250
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!

Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):

pi_99769423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Een loveseat lijkt me héérlijk! Maar ik ben verknocht aan onze fauteuil, dus die blijft!

Oude foto (de box heeft nu wieltjes en staat niet meer in de woonkamer):

[ afbeelding ]
Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
pi_99769428
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.

Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99769838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef Cyan het volgende:

[..]

Die zit volgens mij heel erg lekker! En ik blijf je vloer geweldig vinden! Hoe is ie qua onderhoud en nu een paar jaar (?) later? Ziet ie er nog goed uit?
Aan onderhoud doe ik niks. :D Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.

De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.

Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
pi_99769957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aan onderhoud doe ik niks. :D Is ook helemaal niet nodig. Ik ga er minstens één keer per week met een dweil overheen (water en zeep) en dat is het. Op zich blijft de vloer heel mooi, maar een groot nadeel is dat je afdrukken van de meubels erin blijft zien. We hebben nu al een paar keer wat grote meubels verschoven en dat blijf je zien. Ook is mijn lief één keer onvoorzichtig geweest met het verplaatsen van een wasmachine en dat heeft ook beschadigingen achtergelaten in de gang.

De beschadigingen in de vloer vallen me erg mee. Er valt wel eens een mes of zo, maar er zijn in een paar jaar tijd denk ik maar 3 kleine putjes in de vloer gekomen. We hebben de vloer vantevoren niet geëgaliseerd maar wel goed schoongemaakt. In de hele vloer zie ik twee kleine bultjes vanwege steentjes die ik over het hoofd heb gezien. Ook dat valt me dus erg mee.

Wat ik héél jammer vind is dat onze vloer niet verlijmd is. Daardoor zijn er op bepaalde plekken bobbels in de vloer gekomen. Met name één bobbel in de gang is bloedirritant. Als we onze marmoleumvloer laten leggen dan laten we de vloer wel egaliseren en de marmoleumvloer laten we verlijmen. Dan blijft alleen nog het probleem van de meubelafdrukken, maar marmoleum is steviger en wordt steviger naarmate de tijd verstrijkt.
Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
pi_99770055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:52 schreef sigme het volgende:
Dan neem je toch twee loveseats in plaats van een driezitter?
En de fauteuil natuurlijk, dat is een pronkstuk.

Een hoekbank zou ik ook niet doen, ik sluit me aan bij de ondingenroepers. Er zijn ook modulaire hoekbanken die je naar believen weer uit elkaar kan schroeven en de hoek verwijderen, maar die wil ik je ook niet aanraden - het exemplaar dat m'n vader heeft zit niet lekker in elk geval.
Ik heb een hoekbank al uit mijn hoofd gezet. Dank daarvoor! 8-)

Ach, een driezitter voldoet, hoor. Als ik maar op de bank kan liggen. :Y)
pi_99770236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Cyan het volgende:

[..]

Goed om te horen aangezien ik ooit zo'n vloer wil. Heb ook gekeken naar de Walton serie. Is dat marmoleum? Ja toch?
Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie. :D Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.

Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
pi_99770491
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het vorige deel ging vrijwel alleen maar over de Walton Uni-serie. :D Dat is inderdaad marmoleum. Ik vind de kleuren prachtig, maar er zijn een paar nadelen aan de Walton-serie. Volgens de verkopers is het geen vloer voor een gezin met kleine kinderen omdat je er alles op ziet, maar dat lijkt mij wel meevallen. Met onze huidige vloer heb ik er ook geen problemen mee en de vloer is zo makkelijk schoon te maken.

Wat ik een groot nadeel vind is dat marmoleum in banen van 2 meter wordt gelegd (de vloer die we nu hebben is van novilon en wordt in banen van 4 meter gelegd, wat in ons huidige appartement net naadloos kon op naden tussen de vertrekken in na). Je gaat dus naden in je vloer zien. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch voor de kleur Rosemary Green te gaan uit de Walton Cirrus-serie. Daar schijnen naden net iets minder opvallend in te zijn.
Misschien moet ik het vorige deel maar even teruglezen. Ik heb de kleur Rosemary Green gezien in VT wonen en daar zag je op de foto idd een naad lopen. Maar zonder die naad ziet het eruit (althans op de foto) als een hele strakke gietvloer. Daar houd ik wel van!
pi_99770647
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!

Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
pi_99771492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me maar bij de naad neergelegd. Elke vloer heeft zo z'n nadelen. Een gietvloer is ook niet ideaal en ook nog eens behoorlijk duur. Maar wel érg mooi, hoor!

Het is trouwens wel een reden geweest dat ik wat ben gaan schuiven met de meubels in Floorplanner. Ik denk dat met de laatste indeling de naden zo onopvallend mogelijk zijn gemaakt.
Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...

Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
pi_99771637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:28 schreef Cyan het volgende:

[..]

Iedere vloer heeft idd wel iets. En een gietvloer zou helemaal geweldig zijn maar gezien de prijs vond ik een marmoleum een goed alternatief voor als we ooit ...

Ik denk dat je de naden ook alleen ziet als er licht opvalt en als je heel kritisch kijkt of als je weet dat ze er zitten.
in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
pi_99771959
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen. :P
pi_99772298
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
pi_99779395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Mijn vriend kwam vandaag met de folder van iets geks thuis: Flexxfloors. Is ook een soort kunststof vloer, maar met verschillende dessigns. Volgens hem ziet het er in het echie heel chique uit. En ik moet zeggen, de site is ook niet onaardig.
Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
pi_99784905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:31 schreef knorretje het volgende:

[..]

in ons nieuwe huis ligt er ook marmoleum op de verdieping, maar daar zie je de naden gewoon zitten (en hoef je er echt niet kritisch naar te kijken ofzo)
Wat voor marmoleum heb je?

Marmoleum ligt vaak op kinderdagverblijven, dus ik heb er al een paar keer goed naar kunnen kijken. Bij het ene dessin vallen de naden meer op dan bij het andere. Hoe meer er een werkje in zit en hoe donkerder de kleur, hoe minder de naden opvallen. Het hangt er ook vanaf of je ervoor gekozen hebt de naden te laten lassen. Ongelaste naden geven het strakste resultaat.
pi_99784942
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:38 schreef k_man het volgende:
Enne... tegels? Om eens iets geks te noemen. :P
Ik heb er wel naar gekeken en het is zeker een prima oplossing: slijtvast, makkelijk in onderhoud, gaat goed samen met vloerverwarming, betaalbare varianten. Toch heb ik er geen goed gevoel bij. Ik kan tegels in andermans huis vaak wel waarderen, maar ik zie het niet zo voor me in mijn eigen huis. Bovendien zijn tegels heel hard, en dat is niet zo handig met kleine kinderen. Maar dat is muggenziften, hoor.
pi_99784958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Ooi86 het volgende:
Oh, daar ga ik even naar kijken!
pi_99785057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:59 schreef Cyan het volgende:

[..]

Karwei heeft het nu ook in het assortiment maar je hebt geloof ik alleen hout en tegel en Portugeese tegelprint.
Ja, pff, wat is dat toch met die vloerontwerpers. Een vloer kan doen alsof het een stenen vloer is of een houten vloer, maar het is schijnbaar onmogelijk om een effen vloer te maken zonder pretenties. :+

Ik vind deze kleur wel mooi, maar ik wil géén tegelmotief want dan zie je alsnog overal naden:

Ik heb wel Marmoleum click overwogen en dat zijn tegels van marmoleum. Met dat systeem vallen naden vrijwel niet op. Helaas is Marmoleum click er vooral in lelijke dessins.
pi_99785173
Van de Karwei-site:

"Flexxfloors is géén laminaat, maar wel een passend alternatief, dus het overwegen waard. Ter kennismaking biedt KARWEI je in de week van 18 t/m 24 juli 20% introductiekorting. Flexxfloors is een innovatieve, zelfklevende vloer. Het kwalitatief hoogwaardige kunststof is flexibele en oersterk. Geschikt voor alle ruimtes in je huis, zelfs voor in de badkamer en keuken. Bovendien heb je Flexxfloors zó gelegd. Kies voor een natuurlijke uitstraling of ontwerp je eigen legpatroon! De vloer voelt zacht en warm aan, is makkelijk te onderhouden, vochtbestendig, sterk, geluiddempend en verkrijgbaar in 3 soorten."

Klinkt tamelijk ideaal. Het leggen ziet er wel maf uit en ik vraag me of hoe je de vloer geschikt krijgt voor vochtige ruimtes. Ik kan nog geen prijs vinden en ik vraag me of het materiaal wel zo sterk is als beweerd wordt. Van vinyl wordt namelijk vaak hetzelfde gezegd en zo sterk is dat niet.
pi_99785203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat voor marmoleum heb je?

ik krijg maandag 1 aug de sleutel en zal dan foto's voor je maken, maar zover wij nu weten ligt er marmoleum uit de walton serie (denk de uni, maar moet bekennen dat ik de keren dat ik er geweest ben niet erg aandachtig gekeken heb naar de vloer of er misschien toch een werkje in zit). Het zit bij ons alleen op de verdiepingsvloeren, dus heb me er niet echt druk om gemaakt het zit me daar prima in de slaapkamers.
pi_99785222
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
pi_99785406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Knorretje, ik ben héél benieuwd hoe dat eruit ziet! Vallen de naden je erg tegen?
ze vallen gewoon heel erg op. en lopen bij ons precies door het midden van de kamers dus verbloemen met een bed ofzo is niet direct een optie (vloerkleed dan evt weer wel, maar dat zien we dan wel weer)
pi_99791702
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf. :+
pi_99793277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ga ik toch weer twijfelen. Ik word een beetje moe van mezelf. :+
danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
pi_99793452
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef knorretje het volgende:

[..]

danny heb foto's geplaatst van hoe het huis te koop stond, uiteraard hebben ze niet specifiek de vloer in beeld gebracht, maar je kan ze wel zien. 1 aug zal ik de vloer even voor je op de foto zetten.
Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?

Wat een gaaf, groot huis, zeg!
pi_99793532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo, die zijn wel heel duidelijk! Op de eerste foto lijken het wel vierkanten in plaats van banen, klopt dat?

Wat een gaaf, groot huis, zeg!
marmoleum ligt er bij ons alleen op de verdieping, in de woonkamer hebben ze er tegels ingegooit.

op alicia's toekomstige kamer kun je hem op deze foto's het beste zien
http://www.fok.nl/danny/huis/nh8.jpg
pi_99793676
Oké, dat verklaart het! :D

Hm, je ziet het op zich precies zoals ik het verwacht had, en de vloer is ook lichter dan de vloer die we op het oog hebben.
pi_99793732
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
pi_99793792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:15 schreef knorretje het volgende:
en in onze slaapkamer zie je als het licht van buiten er op valt ook erg duidelijk de naad
http://www.fok.nl/danny/huis/nh2.jpg
Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.

Heel fijn om het eens te zien bij de Walton-serie!
pi_99794170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die valt zo te zien ook extra op doordat de naad niet met de lichtinval mee is gelegd, wat meestal standaard gedaan wordt. Zit er ook een soort glimmige lijn overheen? Dan is de naad bovendien gelast.

Ik vind het nog wel meevallen. Had gedacht dat het veel storender zou zijn maar het stoort me eigenlijk niet.
pi_99794194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

ik zou je graag de juiste antwoorden geven, maar geen idee of ze het gelast hebben, zal er extra op letten als ik er weer ben :)
pi_99794374
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.

pi_99794466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ter vergelijking: op deze foto zie je ook een naad. Dat wil zeggen, ik weet waar de naad zit anders zou ik hem niet zien. Maar hier valt ook weinig daglicht op, dat scheelt.

[ afbeelding ]
hij loopt achter het groene kastje zeg maar... als je echt het gangetje inloopt ?

ff getekend waar ik denk hem te zien
http://www.fok.nl/danny/Image1.jpg
pi_99794553
Ik zie helemaal niks :P
pi_99794580
Ja precies, knorretje. Als ik ernaar kijk (in het echt) zie ik de naad ook wel, maar hij valt me normaliter niet op. Als de deuren openstaan en er meer licht naar binnen valt worden de naden ook duidelijker. Die zitten nu tussen de deurposten in en vallen daarmee niet zo heel erg op. Om die reden vind ik novilon voor op de 1e verdieping behoorlijk ideaal. Dat kan in de vertrekken zelf naadloos worden gelegd.

Ik weet zeker dat je zo'n naad behoorlijk goed ziet in het volle licht. Dat maakt dat ik zo blijf twijfelen.
pi_99794639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:34 schreef Ooi86 het volgende:
Ik zie helemaal niks :P
in het midden zie je vanwege de lichtinval net een mooi streepje lopen. In elk geval is dit veel minder opvallend als wat wij gaan krijgen.
pi_99796331
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:

- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:56:36 #298
100412 mefke79
komt goed!
pi_99822762
claudia, ik vind die naad bij de grijze vloeren eigenlijk enorm mee vallen! Ik vind die vloeren toch wel echt heel mooi.
En dan ga ik nu google'n op troffelvloeren. Weer wat nieuws...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99823714
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu naar troffelvloeren aan het kijken. Ik weet er nog niet veel van, maar een troffelvloer lijkt:

- kras- en slijtvast en makkelijk in het onderhoud;
- goedkoper dan een gietvloer;
- in alle RAL-kleuren verkrijgbaar.
Een troffelvloer is niet helemaal glad en is vergelijkbaar met de schil van een sinaasappel. En de vloer wordt met de hand aangebracht dus je hebt altijd kans op kleine oneffenheden. Het doet me denken aan heel fijn siergrind. En persoonlijk vind ik dat voor een woonkamer heel erg ongezellig.
pi_99829983
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')