abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101915535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef No_Promises het volgende:

Bij jullie is het bouwen wel veel sneller gegaan. Ik geloof dat ik ergens las dat de eerste paal in december de grond in ging? Bij ons was dat volgens mij al voor de zomervakantie van 2010.
Het eerste blok is half juli opgeleverd, het tweede blok wordt half oktober opgeleverd en wij zijn hopelijk half/eind november aan de beurt (in totaal zijn het 33 woningen). We hadden verwacht dat we er nu al in zouden zitten, maar dat bleek iets te optimistisch gedacht. (gevolg is nu dat we nu tijdelijk met 2 kleine kinderen bij mijn ouders wonen -O- )
Jee, wat vreselijk dat je nu bij je ouders moet zitten tijdelijk! Raar ook dat er zoveel tijd tussen de opleveringen zit. Wat dat betreft hebben we geluk dat we in een huurwoning zitten: we zeggen zo laat mogelijk ons appartement op.

De bouw is inderdaad snel gegaan! We hadden al meteen het idee dat het een vrij voortvarend project was. We hadden eigenlijk een ander project op het oog maar hebben hiervoor gekozen omdat we het idee hadden dat er de vaart in zat. En dat blijkt dus te kloppen! We hebben bovendien de indruk dat de aannemer zijn zaken op orde heeft.

quote:
Fijn trouwens dat jullie een berging in de tuin krijgen! Bij ons is er géén bergruimte in de tuin maar ook niet in huis. Zelfs de ruimte onder de schuine kanten op zolder, waar je toch niet kunt staan, is dichtgemaakt :( Ik wilde daar eigenlijk van die knieschotten met schuifdeuren plaatsen.
Hoe groot is je tuin? Kun je die bergruimte zelf niet maken? Dat lijkt me wel heel fijn voor je fietsen bijvoorbeeld, al is het maar een afdakje. Bij ons zijn de schuine kanten op zolder trouwens ook dichtgemaakt, maar als het goed is kunnen we er nog wel bij (al weet ik niet hoe).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101915608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:33 schreef Z het volgende:
En die afzuigkap, 'loost' die rechtstreeks buiten? Dat mag geloof ik niet meer maar ik zou het gewoon doen als dat zou kunnen.
Nee, dat doet 'ie niet. De keukenboeren hebben het ons wel geadviseerd, maar we hadden er geen trek in om dat te regelen. We hebben wel in ons achterhoofd gehouden dat we het misschien nog zouden laten doen, maar je krijgt dan ook weer iets extra's in je keuken wat je weg moet werken.
pi_101918153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jee, wat vreselijk dat je nu bij je ouders moet zitten tijdelijk! Raar ook dat er zoveel tijd tussen de opleveringen zit. Wat dat betreft hebben we geluk dat we in een huurwoning zitten: we zeggen zo laat mogelijk ons appartement op.

De bouw is inderdaad snel gegaan! We hadden al meteen het idee dat het een vrij voortvarend project was. We hadden eigenlijk een ander project op het oog maar hebben hiervoor gekozen omdat we het idee hadden dat er de vaart in zat. En dat blijkt dus te kloppen! We hebben bovendien de indruk dat de aannemer zijn zaken op orde heeft.

[..]

Hoe groot is je tuin? Kun je die bergruimte zelf niet maken? Dat lijkt me wel heel fijn voor je fietsen bijvoorbeeld, al is het maar een afdakje. Bij ons zijn de schuine kanten op zolder trouwens ook dichtgemaakt, maar als het goed is kunnen we er nog wel bij (al weet ik niet hoe).
Ja ideaal is anders. Wij zaten hiervoor in het huis van een vriendin die een jaar ging reizen. Tja... zij kwam na dat jaar natuurlijk gewoon terug :D En dat was dus eigenlijk al een tijdelijke woning waar we een jaar gezeten hebben. We verhuizen dus 3 keer in nog geen 1,5 jaar tijd. En iedere keer valt het weer tegen ;)
Het scheelt wel dat we hier allemaal een eigen kamer hebben itt tot het vorige huis. Toen lag onze dochter, die nogal luidruchtig slaapt :') , bij ons op de kamer.

Ik weet niet precies hoe groot de tuin is, maar we gaan zeker nog een berging regelen. Het was alleen handig geweest als dat al bij de bouw inbegrepen zat aangezien wij beiden 2 linker handen hebben :7

Misschien kunnen wij ook nog wel aan die ruimte. We hebben a.s. vrijdag weer een kijkdag. Mijn vriend is vorige week stiekem in het huis gaan kijken en heeft toen gezien dat ze die schuine kanten dicht aan het maken waren. We kunnen er alleen nog geen vragen over stellen aangezien wij natuurlijk nooit boven zijn gaan kijken :+
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:51:00 #254
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_101920588
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:17 schreef No_Promises het volgende:

[..]

Ja ideaal is anders. Wij zaten hiervoor in het huis van een vriendin die een jaar ging reizen. Tja... zij kwam na dat jaar natuurlijk gewoon terug :D En dat was dus eigenlijk al een tijdelijke woning waar we een jaar gezeten hebben. We verhuizen dus 3 keer in nog geen 1,5 jaar tijd. En iedere keer valt het weer tegen ;)
Het scheelt wel dat we hier allemaal een eigen kamer hebben itt tot het vorige huis. Toen lag onze dochter, die nogal luidruchtig slaapt :') , bij ons op de kamer.

Ik weet niet precies hoe groot de tuin is, maar we gaan zeker nog een berging regelen. Het was alleen handig geweest als dat al bij de bouw inbegrepen zat aangezien wij beiden 2 linker handen hebben :7

Misschien kunnen wij ook nog wel aan die ruimte. We hebben a.s. vrijdag weer een kijkdag. Mijn vriend is vorige week stiekem in het huis gaan kijken en heeft toen gezien dat ze die schuine kanten dicht aan het maken waren. We kunnen er alleen nog geen vragen over stellen aangezien wij natuurlijk nooit boven zijn gaan kijken :+
Even geheel of topic maar waar in de buurt van Breda ga je wonen (kom namelijk uit die buurt)?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_101920985
Wij hebben ook dichte knie schotten op zolder. Opening erin gezaagd. Klein kastje ervoor. Ideaal veel bergruimte en zo geregeld.
Met een meidenkwartet
pi_101938729
Dichte knieschotten hebben een reden....
pi_101939067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:06 schreef Fender75 het volgende:
Dichte knieschotten hebben een reden....
vertel
pi_101940067
Een knieschot kan, maar hoeft niet altijd, een constructieve functie vervullen. Dan hebben we het natuurlijk wel over de staanders en niet over de beplating die ervoor zit (meestal). Die beplating kan je dan ook meestal wel gewoon weghalen of openingen in maken, geen probleem.

Zomaar de staanders wegbeuken moet je niet doen zonder eerst duidelijk navraag gedaan te hebben of het wel of geen onderdeel van de dakconstructie uitmaakt.
pi_101948646
loeszie, misschien ook interessant voor jou om te weten: volgens de aannemer komen er bij ons achter geen tegels (misschien waren de foto's van de huurwoningen, of onze contactpersoon zit verkeerd), maar er komen wel 'staptegels' aan de voorkant van het huis, naar de voordeur toe.
pi_101969378
Ik zie nu je eerdere post met de keukenideeën pas. Bedankt voor het meedenken. Mijn vriend wil iig geen eiland. Een L-vorm zou ook kunnen. Ik vind het dan alleen zo jammer dat de ruimte opgedeeld wordt. De keuken voor het raam lijkt houdt de ruimte mooi open. Dan kunnen we ook nog wat schuiven met de eethoek als dat nodig is. Een L-vorm is denk ik wel plan B momenteel.
pi_102683288
Terug van vakantie! En er moet nog zoveel gebeuren dat ik er ineens zenuwachtig van word.
pi_102687439
In de tussentijd heb ik nog een mooie bank gespot:

pi_102702222
Ja herkenbaar! Zaterdag kijkdag, heb er zo'n zin in! Vriend gaat alles meten, even kijken of onze kledingkast in de slaapkamer pas enzo.. Keuken en vloer zijn ingemeten, stucadoor is geweest. Sanitair is besteld (we hebben onszelf gewoon een maandsalaris bespaard door het niet via de aannemer te bestellen!). Geld van ons bouwdepot gaat hard op trouwens! }:|
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:18:00 #264
100412 mefke79
komt goed!
pi_102708433
He Claudia, je was op vakantie, ik dacht al....waar is ze nou. Spannend, het komt dichterbij.

Loeszie, herkenbaar, bouwdepot lijkt wel harder leeg te gaan dan gewoon geld ofzo. Tenminste, dat vond ik destijds bij ons bouwdepot.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102712937
En ineens laat de vloerboer niks meer van zich horen. Ik heb daar toch zo'n hekel aan! De vloer moet ook nog ingemeten worden en met de stucadoor hebben we nog geen definitieve afspraak. Stress, stress.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:25:22 #266
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102731711
Te irritant is dat, overal achteraan te moeten bellen tijdens je (ver)bouw(ing). Bij ons was het ook een grote ramp.

Wat een supergave bank Claudia! O+ Ga je 'm kopen?

Wat je afzuigkap betreft, betekent dat dat jullie een re-circulatiekap krijgen? In dat geval zou ik er persoonlijk nog even goed over nadenken. Wij hebben er hier ook eentje en we hebben echt spijt dat we 'm niet gelijk naar buiten hebben doorgetrokken. We maakten deze keuze omdat we dan niet met een (lelijke) afvoerpijp naar buiten zaten, maar de luchtjes blijven echt veel langer hangen dan anders, om maar te zwijgen over de hoeveelheid vet die hij tegen de muur heeft geblazen... Er zit helemaal een donkere plek op de Pandomo-muur achter het formuis. Wij gaan dat hier dus veranderen, gelukkig kan het met dezelfde kap (die heeft zowel een re-circulatie als gewone afvoermogelijkheid).

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie keuken! En durf je echt witte tegels aan met twee kleintjes? :o Waarom leg je trouwens iets anders in de keuken dan in de rest van de woonkamer? Of heb ik dat niet helemaal goed begrepen?
pi_102731889
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:25 schreef twentemeisje het volgende:
Te irritant is dat, overal achteraan te moeten bellen tijdens je (ver)bouw(ing). Bij ons was het ook een grote ramp.

Wat je afzuigkap betreft, betekent dat dat jullie een re-circulatiekap krijgen? In dat geval zou ik er persoonlijk nog even goed over nadenken. Wij hebben er hier ook eentje en we hebben echt spijt dat we 'm niet gelijk naar buiten hebben doorgetrokken. We maakten deze keuze omdat we dan niet met een (lelijke) afvoerpijp naar buiten zaten, maar de luchtjes blijven echt veel langer hangen dan anders, om maar te zwijgen over de hoeveelheid vet die hij tegen de muur heeft geblazen... Er zit helemaal een donkere plek op de Pandomo-muur achter het formuis. Wij gaan dat hier dus veranderen, gelukkig kan het met dezelfde kap (die heeft zowel een re-circulatie als gewone afvoermogelijkheid).

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie keuken! En durf je echt witte tegels aan met twee kleintjes? :o Waarom leg je trouwens iets anders in de keuken dan in de rest van de woonkamer? Of heb ik dat niet helemaal goed begrepen?
Hoe vaak verwisselen jullie het koolstof filter?
pi_102772244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:25 schreef twentemeisje het volgende:

No way! Véél te duur. Maar ik mag me er graag aan verlekkeren. :Y)

quote:
Wat je afzuigkap betreft, betekent dat dat jullie een re-circulatiekap krijgen?
Is dat het enige alternatief? :+ Ik zit er niet zo in, maar we hebben momenteel hetzelfde in onze huidige woning. We gaan er behoorlijk op vooruit omdat we een betere afzuigkap krijgen en omdat we een raam open kunnen zetten. Ik kan me niet voorstellen dat de luchtjes me dus dwars zullen zitten. Wat je vertelt over vetvlekken baart me wel wat zorgen. Hier hebben we alleen maar tegels en bovenkastjes en dus is er geen muur om onherstelbaar vuil te raken. Then again: op de kastjes en tegels zie ik er niks van.

We nemen zelfs een lichte vloer en een witte keuken met twee kleintjes. Dapper, hè? :7 In de keuken komt gewoon dezelfde vloer, hoor. De vloerboer heeft voor de tekening iets anders ervan gemaakt. We wisten toen nog niet wat voor vloer we zouden nemen.
pi_102772399
Oh, nog een vraag: wat voor gordijnrails kunnen jullie aanbevelen? Wij kopen al jarenlang gordijnrails van de Praxis en die bezorgen me dagelijks een hoop ergernis. Ik wil deze keer betere gordijnrails.

:+
pi_102774061
Wij hebben de gordijnrails bij de gordijnen gekocht. Geen idee wat voor merk of waar hun ze vandaan halen, maar merk dat de kwaliteit een stuk beter is dan bij de bouwmarkt, vooral qua rolletjes. Gordijnen zijn bij een gordijnatelier gemaakt

Hoe lang nog :D
pi_102797515
Wij hebben een steigerpijp, opgehangen van muur tot muur met het Kee Klamp systeem. Je móet dan wel gordijnen met ringen nemen.

En een witte keuken met kleine kinderen is geen probleem, hij is niet viezer dan zonder kinderen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102799781
Hier ook een witte keuken! niks aan het handje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:12:29 #273
5428 crew  miss_sly
pi_102800119
Wij hebben ook een afzuigkap zonder pijp naar buiten (was ook vrijwel onmogelijk bij ons :+ )maar weinig last van luchtjes. Sowieso is het een goede afzuigkap, gaan de roosters regelmatig in de vaatwasser en kan er een raam open, maar bovendien hebben we zo'n mechanische ventilatie in huis, dus in geval van sterke kookluchtjes zetten we die even aan.

De gordijnen in de slaapkamer hebben we op laten hangen door de leverancier en maker van de gordijnen, een interieurwinkel (die hier tegenover op de Middenweg, Claudia, goede zaak vind ik dat) en die hangen perfect en blijven ook goed hangen. Op Senna's kamer hadden we zelf gedaan en die zijn onlangs naar beneden gekomen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102800225
Die zaak ken ik wel, miss. We hebben er eens eerder gordijnen gekocht. Gordijnen zijn zo schandalig duur dat ik het liefst naar de Hema of Kwantum uitwijk, maar ik zal er toch weer eens een bezoekje aan wagen. Ik wil een deel van de gordijnen die we nu hebben misschien ook laten vermaken en dat zouden ze dan ook kunnen doen.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:20:17 #275
5428 crew  miss_sly
pi_102800271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Die zaak ken ik wel, miss. We hebben er eens eerder gordijnen gekocht. Gordijnen zijn zo schandalig duur dat ik het liefst naar de Hema of Kwantum uitwijk, maar ik zal er toch weer eens een bezoekje aan wagen. Ik wil een deel van de gordijnen die we nu hebben misschien ook laten vermaken en dat zouden ze dan ook kunnen doen.
Gordijnen zijn er ook in zo'n zaak in allerlei prijsklassen. Onze slaapkamergordijnen waren erg prijzig, maar dat zijn enorme lappen dikke stof met voeringgordingen er los bij. is het minder in meters en een minder dure stof, is het natuurlijk wel duurder dan Hema of Kwantum, maar wel goed en volgens mij gratis gehangen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102800477
Klopt, de gordijnen die we er hadden gekocht waren vrij betaalbaar. En uiteindelijk ben je bij de Hema ook honderden euro's kwijt.

Gratis opgehangen? Dat zou fijn zijn! Ik ga er gewoon even naartoe.
pi_102807617
Schiet al aardig op zie ik? Keuken in hoogglans wit, ziet er gaaf uit hoor.

Die bank ook haha! Ziet er iid duur uit, had ik toendertijd ook last van, alle mooie design banken waren te duur haha.

Wij verkopen zelf deze rails
http://www.desterrenleiden.nl/ks-rails.html

KS rails, en die bevalt bij ons in de winkel altijd goed, maar ik weet natuurlijk niet wat je daarvoor wilt uitgeven. Misschien ze je op internet ook andere prijzen, dit is de 1e die ik aanklikte haha.

Suc6!
~ Bonito La Risa ~
pi_102827197
Oeh, dankjewel, Mixende_match! Ik denk dat we dat er wel voor over hebben. Ik zit elke dag weer aan alle gordijnen te rukken om ze fatsoenlijk open en dicht te krijgen. Ik word er gek van.

Enfin, morgen kijkdag. Foto's volgen!
pi_102843896
Kijkdag zit erop! Het blijft bijzonder en onwerkelijk om een huis te bekijken en te beseffen dat het je eigen huis gaat worden, je eigen huis is. Toch voelt het al best vertrouwd. Het is fijn om er rond te struinen en wat met de toekomstige buren te babbelen.

loeszie, leuk ook om jullie dan eindelijk ontmoet te hebben! Nu ik jullie woning heb gezien heb ik wel een beetje spijt dat wij er niet voor hebben gekozen om de badkamer uit te breken naar de slaapkamer ernaast. Ik vond de hap uit de slaapkamer ernaast helemaal niet storend (integendeel). Zelfs als we niet voor een douche én ligbad hadden gekozen dan was het nog fijn geweest om die extra ruimte te hebben voor de wastafel.

Maar goed, fotospam!

Ivan begon met goede zin omdat hij eendjes spotte bij het uit de auto stappen:

Nog maar eens een fotootje van de straat. De straat en het fietspad liggen er nog niet. Ik ben benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen, want over 1 maand en 1 week worden de eerste woningen opgeleverd:

Daar gaan we met z'n allen. O+

De straat van de andere kant:

Burgerlijk maar toch aardig, vind ik:

Je kunt op deze foto goed zien tot hoever we de binnenmuur (tussen gang en keuken rechts) hebben laten komen. Er komt nog een deur in met glas ernaast. De muur wordt dus niet helemaal dichtgemaakt.

Foto vanuit de keuken. De schuifpui was afgeplakt:

Close-up van de vensterbank in de keuken. Die is tegen mijn verwachting in licht!

De gang in:

De trapkast is groter dan ik had verwacht:

Ik vind het mooi dat de ramen echt in de muur liggen, al zal het wel heel standaard zijn. Je krijgt er zo'n mooie, knusse vensterbank van.

Close-up van de vloer omdat ik wilde bekijken of er veel egalisatiewerk nodig zou zijn voor het aanbrengen van de epoxy coating. Ik kan het zelf eigenlijk niet goed inschatten. De vloer lijkt me er redelijk vlak uitzien.

De badkamer is piepklein. Dat blijft telkens slikken. Het bad neemt de helft van de vloerruimte in beslag. Er is amper ruimte voor een wastafel over, aangezien links het toilet komt.

De kamer ernaast, Ivans kamer, is kleiner dan ik had verwacht. Ik heb zo vaak naar de plattegronden gekeken om zijn kamer in te richten en had voor mijn gevoel te veel ruimte voor al zijn meubels. Nu ik de kamer in het echt heb gezien valt dat erg mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).

Ik wist dat Lena's kamer klein zou zijn, maar die viel ook even wat tegen. Het licht dat in die kamer valt is wel ontzettend mooi. O+

Onze slaapkamer vond ik op de plattegronden altijd al groot en in het echt was die nog groter dan ik had verwacht (al komt dat op de foto niet over). Wat moeten we met al die ruimte? Helaas past onze kledingkast net niet tegen de korte wand. Volgens loeszie is die wand 2,99 meter breed. Onze kast is ongeveer zo breed en er moeten nog stucwerk en plinten tegen de muren komen. Over stucwerk gesproken: ik vond de wanden al heel goed eruit zien!

De trap naar de zolder hebben we dicht laten maken. Daar ben ik erg blij mee!

De zolder is groot, hoog en licht. Dat wordt een geweldige plek.

De kleine is er ook blij mee:

Bij een van de buren heb ik foto's gemaakt om te bekijken hoe de woonkamer eruit zou zien zonder plastic voor de schuifpui. Nou, héél licht dus!

En een close-up van hun trapkast. Ik weet nog niet wat ik met onze trapkast wil doen. Het ligt voor de hand om die als bergruimte te gebruiken voor boodschappen, de stofzuiger, enzovoort. Maar er moet toch ook iets leukers denkbaar zijn? Voor een plekje voor de kinderen lijkt het me weer zo opgesloten.

Achterkant van de huizen:

De schuifpui gaat maar aan één kant open. We hebben er trouwens een slot op laten zetten (dat was niet standaard zo):

De berging en een begin van de 'schutting' aan de achterkant staan al. (Ivan is hier aan het opkrabbelen van driftbui #4. Hij wou naar vogels kijken en wij hadden meer interesse voor het huis dan de stadsduiven.)

De tuin vanaf de andere kant. Je ziet hier goed waar we nog zon hebben zo rond het middaguur.

Eindelijk weer eendjes kijken. Daarna was hij in de auto nog 8 minuten woedend omdat we naar huis gingen. 't Arme jongetje was ook zo moe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 08-10-2011 15:09:35 ]
pi_102844071
Oh, en maandag ongeveer zou de definitieve opleverdatum bekend gemaakt moeten worden!

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 08-10-2011 15:07:20 ]
pi_102844440
Voor in de badkamer overweeg ik nu zo'n soort wastafel. Wat denken jullie, is dat groot genoeg voor in een badkamer? Wat doe je er nou helemaal mee behalve tandenpoetsen?

pi_102848099
Wow, wat een leuke foto's! Wat een leuke en mooie huizen worden het. Wat betreft je badkamer, ik denk dat zo'n smalle wastafel moet passen. Het is inderdaad klein, maar als je verder niet al te veel kastenwerk enzo nodig hebt, moet dit prima gaan werken. Gaat de deur van de badkamer naar buiten toe open?
pi_102848168
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:39 schreef Ooi86 het volgende:
Gaat de deur van de badkamer naar buiten toe open?
Ja, gelukkig wel! En als het niet zo was geweest dan hadden we dat veranderd. Dat kun je in het meerwerk op laten nemen.
pi_102848264
Ik heb net in onze huidige slaapkamers gekeken en daarin ligt het raam dus niet diep in de muur (d.w.z., als je van buitenaf kijkt heb je juist die diepte). Zo standaard is het dus niet!
pi_102848325
Ja leuk om jullie in het 'echie' te ontmoeten! Ik vond het ook al heel vertrouwd voelen: de buurt, de mensen, de huizen. Ik kan niet wachten tot we er wonen!

Ik had natuurlijk de eerste kijkdag gemist dus vond het superleuk om rond te kunnen lopen in ons huis. Het wordt zo echt allemaal. Ja ik kan me voorstellen dat jullie het jammer vinden dat de badkamer zo klein is. Ik vind die van ons nog zelfs klein omdat we er per se een bad en een inloopdouche in willen en dat wordt nog erg passen en meten. Die koof van het toilet is ook zo lelijk groot :(

Verder vond ik het veel lichter binnen dan verwacht! De huiskamer is bij ons kleiner doordat we de muur wel moesten door laten lopen maar ik denk dat het bij ons wel leuk is dat we bij het keukenraam kunnen eten met die fijne brede vensterbanken. Maar jullie hebben zo een veel ruimere woonkamer, dat is ook wel erg fijn.
pi_102848348
Milou ging thuis ook direct door naar bed een heeft gelijk 2,5 uur geslapen :P
pi_102848541
Mijn ervaring is dat de vloer sowieso helemaal geëgaliseerd moet worden, anders zie je elk kruimeltje..en de muren stuccen is ook wel een must. Bedenk dat dat wel de belangrijkste delen van je huis zijn en dat je dat niet snel opnieuw gaat doen als je er al woont. Wij zitten ook onwijs te stoeien met het budget, dat eigenlijk al op is :') Het enige waar we nu nog op kunnen besparen is de vloer op zolder. Dus boven een vloer van max. 20 euro per m2 en dan zelf leggen. Maar goed dan moet je het waarschijnlijk nog laten egaliseren, zelf een vloer gaan kopen (dus bus huren want die hebben we niet) en dan nog zelf leggen. Wat levert je dat uiteindelijk voor besparing op vraag ik me dan af? Nu laten we overal de vloer leggen voor 50 euro per m2 inclusief alles. Ook wel fijn! Maar goed we hebben nog wel geld nodig voor allerlei bouwmarktdingen als bepaalde schroeven om dingen op te hangen, plafondlampen, gordijnrails etc. Daar gaat altijd veel geld in zitten :{
pi_102852788
Wij voelen de gelddruk veel minder maar hebben onszelf een budget opgelegd. Je moet ook wel, anders ga je het steeds gekker maken!

Als het huis opgeleverd wordt zijn er nog best veel kosten. Verf is duur, gordijnen zijn duur, en zo zijn er vast nog tig dingen. Oh, vergeet de schutting niet. :+
pi_102852860
Ik ben weer druk aan het herinrichten geslagen nu ik de kamers heb gezien. Ik merk dat dat toch wel veel verschil maakt!
pi_102853979
Verf kunnen we heel goedkoop aankomen aangezien schoonvader een schildersbedrijf heeft :+
Gordijnen gaan we maar meeverhuizen denk ik.. Ik bedoel het geld van ons bouwdepot. We hebben zelf ook wel wat spaargeld maar een deel daarvan is dan weer voor de tuin. En ik wil liever niet eigen geld in een huis stoppen vandaar..

Ik hoop dat we samen een mooie schutting kunnen uitkiezen, dat zou weer schelen!
pi_102854091
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:55 schreef loeszie het volgende:

Ik hoop dat we samen een mooie goedkope schutting kunnen uitkiezen, dat zou weer schelen!
pi_102854111
We kunnen natuurlijk ook geen schutting nemen. Dan hebben we allebei een mooie, grote tuin.
pi_102854294
Jaaa dat is een goed idee. Of een pergola met schommel in plaats van een schutting O+
pi_102854409
Leuke foto's zeg! Gaat echt de goede kant op. Herkenbaar dat de grootte van sommige ruimten tegen of juist meevalt. Hier viel het kleinste kamertje ook wat tegen. Er zit ook een heel klein raam in...
Ik ben jaloers op jullie zolder! Bij ons wordt dat een hele donkere ruimte wegens gebrek aan dakraam/dakkapel. Dat hadden we nog wel kunnen laten plaatsen maar daar vroegen ze behoorlijk veel geld voor. Dat komt ooit nog wel.
pi_102854809
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:04 schreef loeszie het volgende:
Jaaa dat is een goed idee. Of een pergola met schommel in plaats van een schutting O+
pi_102854864
NP, wij hebben het ook even overwogen uit angst dat de zolder donker zou zijn. Maarja, veel geld. En ach, ook weer niet zo nodig. Gelukkig blijkt onze zolder heel licht te zijn. Hebben jullie er minder ramen in zitten?

Oh, en ik heb een eureka-moment gehad! Deze kleur voor in onze slaapkamer:

pi_102855178
Er zitten helemaal geen ramen in! Je ziet er nu dus echt helemaal niks. Ik snap ook echt niet waarom er geen ramen zitten. Al was het maar een klein raampje. Het is de bedoeling dat we de was daar gaan doen dus het zal wel behoorlijk vochtig worden.
pi_102855247
Jee, wat suf! Ruimtes zonder ramen zijn niet fijn. Hoe klein onze toekomstige badkamer ook is, ik ben blij dat er een raam in zit. Mijn eerste huis met badkamer met raam! *O* :+
pi_102855428
Oja, daar zit bij ons ook al geen raam in idd...
pi_102857664
Er zijn nog 2 woningen in ons project vrij, NP. O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')