abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101707200
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het lijkt wel of er visgraat(parket? Stenen?) onder de epoxylaag ligt.
Nu je het zegt, zou heel goed kunnen! Maar het resultaat is sowieso niet net zo strak als een gietvloer. Hier valt het wel heel erg op omdat er geen matte toplaag overheen zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101707410
Ik vind het wel charmant als het er niet zo heel strak uitziet, anders is het net een gymzaal.
Aldus.
pi_101708341
Een gietvloer is ook net een gymzaalvloer! Maar voelt daardoor wel heel comfortabel, hoor.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, het heeft z'n charme, het rauwere karakter van de coatingvloer. Vind ik ook.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:19:18 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101708744
Ik vind dat hele strakke juist wel heel mooi! Rommel genoeg om er op te zetten. Het lijkt anders zo gauw alsof er een rommelig stukkie zeil in gelegd is. Al zou ik noooooit kiezen voor een witte vloer. We hebben nu grijze plavuizen en die zou ik zo weer kiezen. Ergens iets gevonden wat naast hele dure tegels had gelegen, dus op een koopie ook nog. Dezelfde tegels hebbem we buiten ook doorgelegd. Nog steeds blij mee ook al is het soms snotglad
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_101708828
Mijn schoonzus heeft een gietvloer en mijn neefje kan daar niet op lopen zonder antislip-zooltjes aan te hebben! Achja, zo heeft elke vloer wel weer iets.
pi_101709150
Een vriend van mij heeft z'n (betonnen) vloer geverfd met betonverf, dat is ook heel mooi geworden. Valt alleen wat hard als je een baby bent.
Aldus.
pi_101710137
Betonverf slijt alleen heel snel. Mijn schoonzus had dat op haar vloer voor ze een coatingvloer (en later een gietvloer) nam. Mijn schoonouders hebben betonverf op hun balkonvloer maar gaan nu ook een epoxycoating nemen.
pi_101763297
oja, dat was het, pinterest! En nu sta ik dus ook op de wachtlijst.
Die uil is heeeel gaaf claudia. Krijgt Ivan een gewoon bed of een peuterbed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101763743
Die wachtlijst bleek niks voor te stellen: ik had de dag erna al een berichtje dat ik me kon aanmelden.

Ik weet nog niet wat voor bed Ivan krijgt! Voorlopig blijft hij gewoon in zijn ledikant slapen. Vandaag hoorde ik van een fok!ster nog het verhaal over een gebroken sleutelbeen door het uit bed vallen, dus ik heb geen haast. :+
pi_101764512
Wij hadden ook geen haast, Tienus wel. Die past niet meer in de wieg, vandaar. Driekus lag nog prima in zijn ledikant-zonder-zijkant. Overigens, hij blijft ook nu in het bed gewoon liggen. Wij hebben gewoon een lui jongetje.
pi_101782297
Ik kwam pas trouwens op www.ilovenoord.nl, alles waar je blij van wordt in Noord. Erg leuke site! Zo te zien gebeurt er op cultureel gebied nogal wat en ik vind er ook leuke winkeltips.
pi_101782794
Ik ben alvast naar inbraakpreventie-tips aan het kijken. Hierdoor kwam ik op www.woonveilig.nl terecht met een alarmsysteem voor 300 euro (eenmalig) en 9 euro per maand. Het klinkt wel goed!
pi_101784747
Dit is ook leuk:
http://www.noordjeskinderkunst.nl/
Is van m'n schoonzusje.
Aldus.
pi_101786618
Ah dank, Z!

Ik zie net dat de bergingen inmiddels staan. En wat ik niet verwacht had blijkt het geval te zijn: er is ook een terrasje bij de schuifpui aangelegd! Wat zou je hier nou mee moeten als je een groter terras wilt? Zelfde tegels zien te scoren, met andere tegels uitbreiden of alles eruit halen?

pi_101791825
Zien eruit als vrij standaard stoeptegels toch dus die moet je er wel bij kunnen vinden lijkt me :)

Wij hebben ons vandaag op e wachtlijst laten zetten voor 2 nieuwbouw eengezinswoningen in Weesp :o Ging echt in een opwelling en nu wil ik het gewoon... Ben alleen bang dat we zeker niet de enige zijn...

[ Bericht 3% gewijzigd door Stiemie op 10-09-2011 22:30:50 ]
pi_101813094
Oh die schuurtjes zijn best leuk geworden! Waar heb je die foto vandaan?
  Moderator zondag 11 september 2011 @ 13:43:59 #217
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_101813888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ah dank, Z!

Ik zie net dat de bergingen inmiddels staan. En wat ik niet verwacht had blijkt het geval te zijn: er is ook een terrasje bij de schuifpui aangelegd! Wat zou je hier nou mee moeten als je een groter terras wilt? Zelfde tegels zien te scoren, met andere tegels uitbreiden of alles eruit halen?

[ afbeelding ]
Zijn gewoon standaard grijze trottoir tegels van 30 x 30; die kun je bij iedere winkel met bestratingsmaterialen wel kopen. Maar of je daar perse je terras van wilt maken ;)
pi_101814539
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zijn gewoon standaard grijze trottoir tegels van 30 x 30; die kun je bij iedere winkel met bestratingsmaterialen wel kopen. Maar of je daar perse je terras van wilt maken ;)
Ja ach, dat weet ik ook niet. Eerst maar eens in het echt beoordelen. Voor goedkoop valt ook iets te zeggen. :+

loeszie: er stonden 2 nieuwe foto's op de Hyves!
pi_101814570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:29 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben ons vandaag op e wachtlijst laten zetten voor 2 nieuwbouw eengezinswoningen in Weesp :o Ging echt in een opwelling en nu wil ik het gewoon... Ben alleen bang dat we zeker niet de enige zijn...
Weesp! :o Wat gaaf!
pi_101815235
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja ach, dat weet ik ook niet. Eerst maar eens in het echt beoordelen. Voor goedkoop valt ook iets te zeggen. :+

loeszie: er stonden 2 nieuwe foto's op de Hyves!
Als je ze niets vind ga je op zoek naar nieuwe en zet je deze op MP. ;) En als je ze wel mooi vind, dan zou je eventueel nog op zoek kunnen gaan naar een andere steen die er goed bij past en met deze stoeptegels een plateau in het midden van het terras leggen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101815263
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:15 schreef Cyan het volgende:

[..]

Als je ze niets vind ga je op zoek naar nieuwe en zet je deze op MP. ;) En als je ze wel mooi vind, dan zou je eventueel nog op zoek kunnen gaan naar een andere steen die er goed bij past en met deze stoeptegels een plateau in het midden van het terras leggen.
Het voelt wat tegennatuurlijk om werk ongedaan te maken.
pi_101815288
Ik vind dat bruin van die deuren in de berging trouwens best lelijk!
pi_101815643
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het voelt wat tegennatuurlijk om werk ongedaan te maken.
Ik denk dat het in dit geval wel mee valt met dat werk. Zo te zien hebben ze de tegels gewoon op het zand neergelegd want ik zie er geen bandjes omheen en volgens mij hebben ze ook geen rekening gehouden met de afwatering.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_101815907
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:26 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik denk dat het in dit geval wel mee valt met dat werk. Zo te zien hebben ze de tegels gewoon op het zand neergelegd want ik zie er geen bandjes omheen en volgens mij hebben ze ook geen rekening gehouden met de afwatering.
Dan klinkt het zelfs verstandig om het ongedaan te maken. Afwatering is toch wel prettig en bandjes er om heen tegen het verzakken ook.
pi_101828349
Wat voor bandjes moeten er dan omheen? (Ik weet niets van bestraten.)
pi_101829897
Oh die dieren prenten zijn mooi, ik heb die hele oude schoolkaarten met de onderwater wereld en de oeverkant. Helaas geen ruimte nu in dit huurhuis. Als wij groter gaan komen die ook in de kamer te hangen. O+
pi_101830298
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor bandjes moeten er dan omheen? (Ik weet niets van bestraten.)

Zo'n rand. Die banden gaan wat dieper de grond in en zorgen er voor dat je tegels niet kunnen verschuiven.
pi_101830327
Gaaf zulke schoolkaarten, Aloria!

Ik was daar ook naar op zoek maar toen kwam ik deze prenten tegen. Ze staan digitaal op www.hetgeheugenvannederland.nl (ze komen uit de collectie van Artis).
pi_101830381
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:22 schreef Puala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo'n rand. Die banden gaan wat dieper de grond in en zorgen er voor dat je tegels niet kunnen verschuiven.
Dank voor de uitleg! Ik vraag me af waarom ze die terrasjes dan uberhaupt hebben geplaatst.
pi_101830483
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank voor de uitleg! Ik vraag me af waarom ze die terrasjes dan uberhaupt hebben geplaatst.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.. Het is niet zo moeilijk om hier nu randen omheen te leggen. Kwestie van opmeten, buitenste tegels weg halen, randje er omheen zetten en binnenste tegels weer terug leggen volgens mij.

Zelf zou ik op zoek gaan naar andere stenen/tegels, want vind het weinig sfeer hebben.. :@
pi_101830620
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:25 schreef Puala het volgende:

Zelf zou ik op zoek gaan naar andere stenen/tegels, want vind het weinig sfeer hebben.. :@
Kan ik me voorstellen, hoor! Ik word er altijd een beetje naar van om de bedragen te horen die mensen uitgeven aan de aanleg van hun tuin. Maar als we alleen het bestraten uitbesteden dan zal het vast wel een beetje meevallen.

Ik zal de aannemer er trouwens bij de komende kijkdag naar vragen.
pi_101830795
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, hoor! Ik word er altijd een beetje naar van om de bedragen te horen die mensen uitgeven aan de aanleg van hun tuin. Maar als we alleen het bestraten uitbesteden dan zal het vast wel een beetje meevallen.

Ik zal de aannemer er trouwens bij de komende kijkdag naar vragen.
Kan ik me voorstellen, maar zoals in alles zijn er goedkope stenen en dure stenen. Is met meubels en vloeren etc. ook zo :D

Ben benieuwd wat de aannemer zegt :)
pi_101830904
Ik ben ervan overtuigd dat we stenen zullen vinden die we mooi en redelijk geprijsd vinden. Een vloer zoeken vind/vond ik veel moeilijker. :+

Ik moet alleen nog een ontwerp maken voor de voortuin. Dat vind ik wel heel lastig.
pi_101832626
Ik wil in ieder geval een wit hekje en rode rozen, net als in Blue Velvet:

zondag 11 september 2011 @ 21:10:14 #235
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101833200
Dan ben je al bijna klaar joh ;)
Kunnen je kids voor en achter het huis spelen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101833795
Ja, een beetje! Het is geen heel grote voortuin maar net genoeg voor een zandbak. Ik had uitgevogeld dat de voortuin 4 meter diep is voor het voorraam en 2,5 meter voor de voordeur en het korte stukje ernaast (met het toilet). En het huis is dik 5 meter breed.
pi_101834145
claudia, onze stenen van het terras zijn eigenlijk hetzelfde idee, alleen dan groter en in rechthoek, die waren helemaal niet zo duur. En wij hebben ze gewoon zelf gelegd, ging prima.
pi_101862000
Een beetje laat, maar nog bedankt voor je pb over de coatingvloer Claudia! Het gaat hem niet worden hier, we gaan uiteindelijk toch maar 'gewoon' voor laminaat. Wie weet ooit in een volgend huis ;)

Omdat jullie huis best een beetje vergelijkbaar is met het onze ben ik ook je eerdeer topics door aan het lezen. Ik zie dat jullie tegen hetzelfde probleem als ons aan zijn gelopen. De ramen aan de vookant zijn te laag om er een keuken tegenaan te zetten terwijl dat wel de ideale plek voor de keuken zou zijn. De ruimte naast het raam is ook te smal om daar een keuken tegenaan te plaatsen. We zijn er nu nog steeds niet aan uit hoe we de opstelling willen hebben. (we gaan voor een Ikea keuken met op maat gemaakte frontjes). Nu zie ik dat bij jullie de keuken uiteindelijk toch voor het raam terecht is gekomen. Ik kan zo snel niet terugvinden hoe jullie dat opgelost hebben icm het te lage raam. Of maken jullie het aanrecht lager? Dat is bij ons sowieso geen optie, wij zijn lang en ons raam is volgens mij nog wat lager dat die van jullie.
pi_101870864
NP, we hebben deze vraag aan de keukenboeren voorgelegd en ze zeiden allemaal hetzelfde: geen enkel probleem om de keuken voor het raam te plaatsen. We weten niet precies hoe ze het af gaan werken, maar ze hebben ons gegarandeerd dat het er mooi uit komt te zien, ook als je van buitenaf naar binnen kijkt. Er zal wel een soort spatrandje gemaakt worden. Binnenkort gaan we weer bij de keukenboer langs en dan vragen we er nog eens naar.

We hebben bewust niet voor bovenkasten gekozen en de kast die wel aanwezig is is geen hoge maar middelhoge kast. Ook staat de kast aan de muur met een bredere rand naast het raam. Daardoor moet er zo weinig mogelijk kijk op het raam weggehaald worden. Een impressie van onze keuken:

pi_101881430
Tnx! Dat ziet er mooi uit. Wij neigen nu ook naar keuken onder het raam ondanks dat de ramen dus eigenlijk te laag zijn. Ik moet wel even wennen aan het zicht, zo'n werkblad tot halverwege het raam (op jouw afbeelding). Maar anders belanden er waarschijnlijk toch een stel suffe bloempotten op de vensterbank om de inkijk te verminderen, dan kunnen we er net zo goed een aanrechtblad plaatsen ;).
Ik ben wel erg benieuwd naar de afwerking! Bij jullie wordt de keuken waarschijnlijk ook pas na de oplevering geplaatst? Ik denk dat ons huis half november opgeleverd wordt. Dan kunnen we dus niet meer afkijken bij jullie.

Ik ben ondertussen aanbeland bij deel 3 in jouw topic-reeks en nu kwam ik weer iets tegen. Jij schrijft dat laminaat niet mogelijk is met vloerverwarming? Ik heb daarover een tijd terug geïnformeerd en begreep dat het goed mogelijk was als je een goede ondervloer kiest. Heb jij andere informatie gekregen? Anders moeten we toch weer iets anders gaan verzinnen.
pi_101911550
Ik herinner me in ieder geval dat een keukenboer vertelde ook wel eens een keuken geplaatst te hebben voor een raam dat van grond tot plafond liep. Ik vind het er op de plaatjes ook een beetje maf uitzien dat het raam doorloopt achter de keuken, maarja, het voordeel was zo groot. Bij ons kan dan alleen het raam niet meer goed open, dat is wel jammer. (Opendraaien gaat niet, maar kiepen wel). Mijn tweede optie was trouwens bij het raam een bankje plaatsen in een U-vorm met daaraan een tafel en de keuken iets verderop aan weerszijden laten plaatsen (met bovenkasten).

Ik heb indertijd gekeken naar laminaat van een bepaald merk (Loft van VT Wonen geloof ik) en daar stond bij de specificaties dat het niet goed met vloerverwarming ging. Ik heb er verder geen informatie over ingewonnen. Mijn idee is dat er al gauw geroepen wordt dat een bepaalde vloer niet goed samengaat met vloerverwarming maar dat het best kan als je je aan bepaalde richtlijnen houdt. Zo zei sigme dat vloerverwarming bijvoorbeeld ook prima met hout samengaat terwijl dat in de regel wordt afgeraden.
pi_101911672
Ik ben trouwens heel benieuwd naar jullie woning! Heb je plaatjes/impressies/plattegronden? Waar gaan jullie wonen?

De oplevering van onze woningen is dus ongeveer tegelijkertijd! De keuken wordt bij ons inderdaad pas na de oplevering geplaatst. Dat zal waarschijnlijk wel een tijdje duren omdat eerst de muren aan de beurt zijn.
pi_101912097
Mooie keuken, had de onze kunnen zijn. Wil je geen planken aan de muur? Vind ik altijd wel decoratief met wat boeken en potjes/pannetje er op.
Aldus.
pi_101912482
Dat zien we tegen die tijd wel! We kunnen altijd nog iets ophangen waar we potten met pasta/bloem/whatever opzetten, maar mijn ervaring is dat die potten zo gauw ranzig worden door de kookwalmen. Er zal in ieder geval iets op de lage kast komen (grote schaal, kookboeken).

Dit is gewoon een kale impressie van de opstelling van de keuken zelf, maar wij nemen een lichte vloer en tegels in de keuken. Ik denk dat we toch maar witte tegels gaan nemen. Dat maakt alles wel heel wit, maar tegen die tijd bedenk ik nog wel iets ter decoratie.
pi_101912642
Ik kijk erg uit naar de nieuwe keuken!

- Nooit meer keramisch koken;
- Grotere kookplaat dan we nu hebben;
- Geen bestekla meer die te klein is en helemaal onderin de keuken zit;
- Geen combimagnetron meer die te klein is en helemaal onderin de keuken zit;
- Een apothekerskast;
- Quooker;
- Draaikast voor de pannen;
- Meer licht;
- Meer snijdruimte;
- Véél meer opbergruimte;
- Meer lades waardoor we makkelijker bij de spullen kunnen;
- Grotere koelkast.
pi_101913126
Keramisch koken zuigt inderdaad. Je vergeet nog lades die afremmen voor ze dichtgaan. Of heb je die niet?
Aldus.
pi_101913212
Er staat me bij dat alle lades dat tegenwoordig in zekere mate hebben, maar dat weet ik niet zeker meer. Wel is me bijgebleven dat hij in één van die lades ging staan.
pi_101913855
Volgens mij kunnen die ramen bij ons sowieso niet open, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb ook nog aan die opstelling zitten denken ja, een eethoek bij het raam en daarachter de keuken. Bij ons is de ruimte waar de keuken komt wel wat breder dan bij jullie zo te zien. Aan weerszijden een keuken is bij ons dus niet echt handig.

Ja ik geloof dat het iets met het rendement van de verwarming te maken heeft maar dat weet ik niet zeker. Naar dat laminaat hebben wij trouwens ook nog gekeken! Het viel mij behoorlijk tegen toen ik het in de winkel zag.

Bij jullie is het bouwen wel veel sneller gegaan. Ik geloof dat ik ergens las dat de eerste paal in december de grond in ging? Bij ons was dat volgens mij al voor de zomervakantie van 2010.
Het eerste blok is half juli opgeleverd, het tweede blok wordt half oktober opgeleverd en wij zijn hopelijk half/eind november aan de beurt (in totaal zijn het 33 woningen). We hadden verwacht dat we er nu al in zouden zitten, maar dat bleek iets te optimistisch gedacht. (gevolg is nu dat we nu tijdelijk met 2 kleine kinderen bij mijn ouders wonen -O- )

Wij gaan in de buurt van Breda wonen. Hieronder wat plattegronden. Hierop staan een aantal aanpassingen van onze kant niet. De keuken gaat dus naar voren. Het toilet op de begane grond wordt een kwartslag gedraaid zodat er onder de trap bergruimte ontstaat. En dat stuk bij de deur van slaapkamer 3 hebben we bij de badkamer getrokken.
Fijn trouwens dat jullie een berging in de tuin krijgen! Bij ons is er géén bergruimte in de tuin maar ook niet in huis. Zelfs de ruimte onder de schuine kanten op zolder, waar je toch niet kunt staan, is dichtgemaakt :( Ik wilde daar eigenlijk van die knieschotten met schuifdeuren plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101915222
En die afzuigkap, 'loost' die rechtstreeks buiten? Dat mag geloof ik niet meer maar ik zou het gewoon doen als dat zou kunnen.
Aldus.
pi_101915234
Wat een mooi huis, PM! En de ruimtes zien er ook net iets idealer uit dan die in onze woning. Jullie hebben een grotere badkamer en die bredere keuken had me ook fijn geleken. Maf trouwens dat in de standaardopstelling de keuken bovenin bij de klapdeuren (en de tuin?) zit. Meestal wil je daar toch gewoon zitten? Nou ja, wij zijn geloof ik niet zo van de woonkeuken. :Y)

Waarom neem je niet een (schier)eiland? Iemand heeft zo'n opstelling volgens mij eens voor mij geketekend in een voorgaand deel. Dan zou je de keuken dus tegen de linkermuur kunnen doen en een stuk eruit laten steken:

|
|
|---------
|

Je kunt er ook wat krukjes tegenaan schuiven. Een andere optie zou kunnen zijn om de keuken tegen de lange muur in een L-vorm te plaatsen, ter hoogte van het toilet, zodat je een stuk keuken krijgt tussen de woonkamer en het eetgedeelte. Wij hebben zoiets nu en ik vind dat altijd wel gezellig. Eventueel kun je ook daar een bar van maken, maar wat ik ook heel leuk vind is om er een bankje tegenaan te plaatsen. Ik had daar ooit een mooi plaatje van bij een Ikeakeuken, maar ik kan dat plaatje niet meer vinden. Ik heb wel deze plaatjes nog die misschien interessant voor je zijn:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')