abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105618470
RanTheMan, we nemen een epoxy coating, dus als de vloer daarna weer of nog verder gaat scheuren dan zien we dat. Een gietvloer kan meer opvangen wat dat betreft, maar ik zou het scheuren van een gietvloer i.v.m. de hogere kosten veel erger vinden. Dus ja, dat is een lastige afweging geweest.

Overigens hebben we een idee hoe de krimpscheur is ontstaan en ik heb er een rotgevoel over. We kwamen een tijdje geleden in onze woning en zagen dat de vloerverwarming belachelijk hoog stond. We vermoeden dat iemand die er aan het werk is geweest tegen de thermostaat aan is gestoten en daardoor de vloerverwarming per ongeluk ineens veel hoger heeft gezet. :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105618702
Oh ja.. hebben wij ook! Vloerverwarming te snel.. te hoog... ook een scheur over de hele breedte.. jammer hoor.. er kwam nog wel een gietvloer overheen maar toch.. beetje jammer...
pi_105618866
Hoe lang zit de gietvloer er nu in, Mirandaa? En is het weer gaan scheuren?
pi_105620741
Wat naar van die scheur Claudia -O- En al helemaal als ie door de fout van iemand anders is ontstaan...

De verf is mooi geworden zeg! Ik ben helemaal weg van de kleur verf op je zolder O+ Welke kleur is dat?
pi_105621090
De scheuren die er al in zitten zijn gelukkig geen ramp. Die worden voordat de vloer wordt aangebracht eerst dichtgemaakt. Misschien moeten we blij zijn dat we de vermoedelijke oorzaak van de scheur kennen. We hopen dat er geen scheuren bijkomen als er in de toekomst geen plotselinge grote temperatuursverschillen meer optreden.

De verfkleur is L8.10.60 van Flexa. :Y)
pi_105628507
Wat is het mooi geworden Claudia! Ik vind die kleur ook fantastisch op de zolder. Zoiets komt hier ook op de babykamer O+

Balen van die scheur zeg -O- Volgens mij hebben wij dat niet, maar Koen gaat morgen nog eens goed kijken.
pi_105628636
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:32 schreef RanTheMan het volgende:
@loeszie ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar ik zie op je foto een easydrain liggen.. Denk je wel om de juiste KIT? Dat wil je echt knoeter hard hebben, easydrain heeft zelf een oplossing, soort 2 componenten kit, super duur (lees 60 euro) maar voorkomt gezeur in de toekomst... Met een tube kun je 2 drains kitten, dus delen met je buren :)
Ik geef het door hier! Geeeeeen idee wat Koen hiervoor zou gebruiken....
pi_105635705
Mooie kleuren, wij hebben ook de wand bij de trap van boven naar beneden een kleur en ik moet zeggen dat ik dat na 2 jaar nog steeds heel mooi vind. Als ik 's avonds in bed lig kan ik zo genieten van het wit van de trap wat afsteekt tegen de muur is net een schilderij :D

Wat betreft die scheur, die hebben wij hier ook in de zandcement dekvloer, vandaar dat ik dat in een vorig topic ook vroeg of dat geen kwaad kon bij de epoxy vloer. Wij hebben geen vloerverwarming, is gewoon werking van de vloer, kan verder ook geen kwaad. De vloerplaten zijn in een rij gelegd en dan worden er meerdere platen tegen elkaar gelegd waar de zandcement vloer overheen wordt gelegd. Heeft dus te maken met de verschillende platen in de ondervloer.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_105646362
Heel mooi geworden, je muren! Wel balen van die scheur, maar gelukkig is het kennelijk niet echt erg.
pi_105648620
Het duurt nog best lang voor de coating aangebracht wordt, een kleine maand. Ideaal is dat niet gezien de dubbele lasten, maar ik ben er nu wel blij mee. Kunnen we rustig aankijken of de vloer nog rare dingen gaat doen.

Overigens zijn scheuren funest voor alle vloeren die vastgelegd worden aan de ondervloer. Marmoleum zou bijvoorbeeld ook meescheuren. Een gietvloer is iets elastischer maar kan ook niet veel hebben.

Deze vloer kunnen we gelukkig voor een relatief kleine prijs laten repareren (lees: opnieuw coaten) als er iets misgaat. Dat zouden we zelfs zelf kunnen doen.
pi_105666517
Ja die dubbele lasten zijn niet leuk....we betalen natuurlijk al volledige hypotheek vanaf 23 november..Gelukkig betaal je de huur vooraf en de hypotheek achteraf. En we krijgen nog een maand borg aan huur terug. Jullie waarschijnlijk ook wel toch?

Hier even een update van de badkamer waar de vloer is gestort en de voegen gevoegd.

pi_105688760
Loeszie, mooie badkamer! Zulke tegels wil ik ook wel.

Claudia, superleuk je topic om het zo te volgen, mooie kleuren op de muren heb je uitgekozen! Vooral die op zolder.

Al die keuzes zijn lastig he, wij hebben net de meerwerkopties moeten doorgeven en ik twijfel ook over van alles.. -O- Laat staan dat je straks over kleuren, vloeren etc. moet nadenken ;)

Ben benieuwd naar de updates komende weken en het eindresultaat *O*
pi_105702850
Jipster, waar twijfel je zoal over? Ben ik wel benieuwd naar. Misschien heb ik nog tips. :Y)

Loeszie, ziet er goed uit! Zie ik nou goed dat de muur aan de raamkant niet betegeld is? Gaan jullie daar iets anders mee doen?

Ik heb trouwens van Jenny begrepen dat de schilder maandag nog aan de slag gaat om de ramen bij te werken en we vrijdag de laatste sleutel krijgen. Voor wie op vrijdag niet kan wordt er, waarschijnlijk 's avonds, een extra mogelijkheid gemaakt.
pi_105702880
Wij hebben trouwens last minute besloten om te trap toch te laten verven.
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2011 @ 20:24:29 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105703276
Nou, niet helemaal. Ik had een formulier op een site ingevuld waarmee ik 4 offertes zou krijgen. Ik was eigenlijk alleen geïnteresseerd in de kosten. Daarop bleek het wel een soort Werkspot te zijn ("Klusbalie"). In een van de offertes stond een link naar een bedrijfje dat me wel aanstond. Ik heb nog even overlegd en ze repareren ook scheuren (met een epoxy hars) voor een relatief klein bedrag. Toen was ik om.
pi_105703330
Ik had ook nog naar andere opties gekeken, namelijk stofferen of laten bekleden met iets anders (bijv. laminaat of marmoleum). Maar geen van die keuzes stond me aan.
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2011 @ 20:29:37 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105703368
oke, anders had ik nog wel een schilder/behanger voor je geweten
pi_105703886
Oh, pm maar als je wilt! Ik ben altijd geïnteresseerd in adressen van mensen die goed werk verrichten voor een redelijke prijs.
pi_105704004
Oh, ik zag trouwens een groentekar rondrijden in Noord. Heeft iemand een idee hoe het bedrijf heet?
pi_105715652
Een groentekar? Nog nooit gezien. Wel veel ijskarretjes, in de zomer. En er is hier weleens een plantenkar voorbijgekomen.
pi_105718324
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Jipster, waar twijfel je zoal over? Ben ik wel benieuwd naar. Misschien heb ik nog tips. :Y)
Bijvoorbeeld schuifdeuren of openslaande deuren.. en of dat de hele gevel moet beslaan of normale afmeting en dan een stukje muur nog en dan nog een raam... Waar hebben jullie voor gekozen? Ik vind openslaande deuren eigenlijk mooier, maar misschien is een schuifdeur praktischer.. :?
pi_105720342
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:03 schreef Jipster het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld schuifdeuren of openslaande deuren.. en of dat de hele gevel moet beslaan of normale afmeting en dan een stukje muur nog en dan nog een raam... Waar hebben jullie voor gekozen? Ik vind openslaande deuren eigenlijk mooier, maar misschien is een schuifdeur praktischer.. :?
Hoe groot is je tuin? Openslaande deuren maken dat je nogal wat ruimte daarachter niet kunt gebruiken. Bij een heel grote tuin is dat niet erg, maar bij een klein tuintje (dat van ons is maar iets van 6 meter diep bijvoorbeeld), is het wel erg zonde. Wij hebben daarom de standaard schuifpui gehouden.
pi_105723303
Jipster bij ons was er geen keuze. Het was gewoon een grote schuifpui. Soms is hoeven kiezen heerlijk :+

Claudia was fijn dat bij jullie straks dan ook de trappen al klaar zijn. Dat wordt bij ons een klus dat de komende maanden/jaren voor ons uit geschoven gaat worden, ben ik bang.

Over de badkamer..de muur bij het bad wordt inderdaad niet betegeld. We wilden daar eerst een kleurtje maar nu wordt het gewoon wit, omdat we geen keuze konden maken :') Het is een stuk beplakt met vliesspul en daarna wordt het geschilderd met speciale verf die heel goed tegen vocht kan. Dat gaan ze ook zo bij de keuken zo doen. Ik ben niet zo dol op tegels in de keuken vandaar.

Vanmorgen even naar het (enorm hysterische) tuincentrum geweest (om maar eindelijk eens een 'uitje' met zijn drieën te hebben) om naar tuintegels te kijken. We constateerden dat we dezelfde tegels 'live' als online mooi vinden: abbeystones. Ik vind geel erg mooi, of de kleur Toscane. Fijn eindelijk eens iets wat betaalbaar is!
pi_105723358
Vrijdag komen ze de vloer bij ons egaliseren dus dan kan ik mooi de laatste sleutel in ontvangst nemen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')