abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105418949
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! *O* We nemen dik 1,5 maand om de woning klaar te krijgen en te verhuizen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105418955
Momenteel zijn we bezig om een schutting te kiezen voor de erafscheidingen:

quote:
3s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben een idee voor één deel van de erafscheiding, namelijk om een conifeerhaag te plaatsen. Een Thuja Occidentalis "Brabant" om precies te zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:53 schreef Claudia_x het volgende:

pi_105419382
Dan hoop ik dat je daar heel zeker over bent, want mên wat een ellende om die krengen er weer uit te krijgen zeg :X

Overigens neemt een conifeer wel veel meer ruimte in dan een schutting hè, in de breedte...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105419517
Dat viel volgens de hovenier van loeszie wel mee als je goed snoeit. En waarom zou je ze eruit halen? :+
pi_105419534
Ik vraag me wel af hoe dat met andere beplanting zit. Kun je die ernaast/ervoor zetten? Ben benieuwd of iemand dat weet.
pi_105420413
Het probleem met coniferen (k heb er een hekel aan) is dat ze vaak aan de onderkant lelijke dode bruine stukken hebben. Of bruine gaten in de heg. Ik zou het niet doen, maar ik weet niet of m'n antipathie voortkomt uit de lelijkheid van de boom of dat ik ze lelijk vind omdat ik er een antipathie tegen heb :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105420676
bij keuze tussen conifeer of klimop of schutting, wint de klimop, dan pas schutting en als laatste conifeer. Ik vind ze ronduit lelijk en dan nog wat miss noemt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105420941
En vlak het coniferenvirus niet uit. Zie de topics van WHR (Weg met truttigheid, op naar modern deeltje 2 e.a.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_105423622
Bij coniferen heb je heel snel inderdaad een bruine binnenkant of een bruine onderkant. En hoe goed je ook snoeit, voor dat het een goed dicht gegroeide haag is is ie toch al gauw een halve meter breed.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_105426798
Dank voor dit duidelijke advies! :D

Loeszie en ik zijn thuis aangekomen allebei onafhankelijk van elkaar heel snel van het idee afgestapt. :+ We neigen nu naar ieder de korte kant een houting schutting en de lange erafscheiding tussen ons in één schuttingdeel en voor de rest betongaas met beplanting er tegenaan.
pi_105427922
Claudia, klinkt als een prima plan. En als je dan niet door het gaas wilt kijken de eerste tijd, kan je er altijd nog een scherm van plastic voorzetten (gewoon windscherm kan natuurlijk ook).
pi_105455209
Het wordt dus deze schutting:

Met gaas:

We zijn in overleg met de andere buren om te vragen of zij deze schutting ook goed vinden. Als ze iets anders willen dan vinden wij dat ook best.
pi_105455222
Nu moeten we nog stenen kiezen. Man, wat is dat een lastige keuze. Iemand nog tips?

Ons budget is 15-30 euro per m2, maar voor een heel mooie steen willen we wel iets meer neerleggen. Eventueel beknibbelen we wel weer op stenen voor in de voortuin of zo. En ik wil sowieso twee soorten steen in de achtertuin.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 15:49:40 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105455466
kan je niet beter gaan kijken bij een stenenboer?
ikzelf hou van kleine steentjes , dus ik heb koppelstones. lekker handzaam en licht in vergelijking met de grindtegels ( :r ) die er eerst lagen.
we hebben ook tuincirkels liggen. lekkere opschieters, heb je meteen 3,4 m2 volliggen.
maar volgens mij is groot de trend van tegenwoordig. maar die leg je dus niet even zo neer. daar komt apparatuur bij kijken, wat het meteen duurder maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door lady-wrb op 11-12-2011 15:54:56 ]
pi_105455567
We hebben al gekeken! Het aanbod is nogal overweldigend, en voor een groot deel ook overweldigend lelijk. :+

We hebben gister een wandeling rond onze toekomstige buurt gemaakt om te kijken wat anderen met hun tuin hebben gedaan. Het is ons daarbij opgevallen dat veel stenen er grauw uitzien en de tuin heel troosteloos maken, vooral bij regenachtig weer. Eén soort steen - waarschijnlijk natuursteen? - bleef juist prachtig. Dit gaf mij het gevoel dat deze keuze toch weer gewichtiger is dan ik aanvankelijk dacht.

Ik vind koppelstones trouwens ook wel leuk! Ik zou die eigenlijk in de voortuin willen.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 15:57:12 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105455786
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben al gekeken! Het aanbod is nogal overweldigend, en voor een groot deel ook overweldigend lelijk. :+

We hebben gister een wandeling rond onze toekomstige buurt gemaakt om te kijken wat anderen met hun tuin hebben gedaan. Het is ons daarbij opgevallen dat veel stenen er grauw uitzien en de tuin heel troosteloos maken, vooral bij regenachtig weer. Eén soort steen - waarschijnlijk natuursteen? - bleef juist prachtig. Dit gaf mij het gevoel dat deze keuze toch weer gewichtiger is dan ik aanvankelijk dacht.

Ik vind koppelstones trouwens ook wel leuk! Ik zou die eigenlijk in de voortuin willen.
dan bespaar je daar toch op? die kan je met grote regelmaat gratis ophalen via marktplaats.
wij hebben een grote tuin en dat had onbetaalbaar geworden als we die met koppelstones hadden moeten volleggen. we moeten nu alleen het stukje aan de voorkant nog (en die liggen klaar) en dan is het ons gelukt om ze allemaal gratis bij elkaar te sprokkelen
pi_105456024
Ohja, Marktplaats!

Hoe zit dat eigenlijk met lui die grote partijen hebben en bijvoorbeeld natuursteen voor lage prijzen aanbieden via Marktplaats? Valt dat allemaal een beetje te vertrouwen? Natuursteen afgeprijsd van 45 euro voor 15 euro per m2 klinkt te mooi om waar te zijn.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 16:06:13 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105456155
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ohja, Marktplaats!

Hoe zit dat eigenlijk met lui die grote partijen hebben en bijvoorbeeld natuursteen voor lage prijzen aanbieden via Marktplaats? Valt dat allemaal een beetje te vertrouwen? Natuursteen afgeprijsd van 45 euro voor 15 euro per m2 klinkt te mooi om waar te zijn.
geen idee. ik zocht alleen doelbewust op tuincirkels en koppelstones.
ik heb die advertenties ook zien staan.
maar ja, ik ben nogal behoudend. ik koop niet zo snel iets van een plaatje. zeker iets dat ik niet in het echt kan aanraken/voelen/zien.
en dit lijkt me toch iets wat een hele investering is voor vele jaren dat je niet even op de gok aanschaft.
pi_105456190
Dat zou ik ook niet doen, tenzij ik het type al een keer elders heb gezien. Ik merk dat ik vooral behoudend ben omdat ik het niet helemaal vertrouw.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 16:08:34 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105456252
mijn oma zei altijd al: alle waar is naar zijn geld. dat hou ik altijd in mijn achterhoofd.
en: goedkoop is duurkoop.
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 16:09:56 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105456310
en wat ook heel belangrijk is: dat het niet spekglad wordt als het nat wordt.

een stukje verderop hier hebben van die tegels waar je je in kan spiegelen als het vochtig weer is.
t ziet er gewoon gevaarlijk uit :o

waar heb je zoal gekeken?
pi_105456637
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef lady-wrb het volgende:
en wat ook heel belangrijk is: dat het niet spekglad wordt als het nat wordt.

een stukje verderop hier hebben van die tegels waar je je in kan spiegelen als het vochtig weer is.
t ziet er gewoon gevaarlijk uit :o

waar heb je zoal gekeken?
Behalve de gladheid bij regen is het onbegaanbaar bij een klein beetje vorst. Heb al mensen in hun tuin met rubber matten bezig gezien om toch het huis uit te kunnen. Ander nadeel bij donker natuursteen dat de temperatuur met bijna zekerheid vijf graden hoger oploopt in je tuin. Je zal er niet met blote voeten op kunnen lopen. Dus een vloerkoeling heeft wel prioriteit met diot soort tuintegels.

Wij hebben hier 30x30 tegels die op kop liggen. Waaltjes vullen de hoeken uit. Waar je de kleur weg moet halen zijn de planten en de bloembakken.
Jeroentje.
pi_105456904
We zijn recentelijk naar Koster Tuinmaterialen geweest in Naarden. Daar beviel dit ons:

Koppelstones voor 17,50 euro per m2:

Natuursteen voor 34,80 euro per m2 (al hebben we het idee dat dit verkeerd gelabeld was, dus we moeten het nog uitzoeken):

Als alternatief eventueel deze betonsteen (Pallado) voor ongeveer 26,50 euro per m2 (deze prijs weet ik niet zeker meer):

† In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 16:24:17 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105457027
dat is een heel gangbare prijs voor koppelstones.
ik hou van koppelstones. ze zijn lekker kleurig O+
pi_105464100
Claudia, je hebt ook stenen met een natuurstenen bovenlaag en beton eronder, bespaart ook leuk. Die van ons zijn van een soort geverfd beton, nog goedkoper en ik vind ze ook als het regent nog heel mooi.

En je schutting is kei mooi!
pi_105540341
Nieuws van het front:

- stucwerk is af
- alles is geverfd
- morgen gaan we weer naar de tegelboer (en naar de Ikea en misschien de Intratuin)
- donderdag komt een klusjesman langs voor het ophangen en aansluiten van klein spul
- er worden ramen vervangen door de aannemer/uitvoerder omdat er te veel krassen in zaten voor herstelwerkzaamheden

Ik heb het eindresultaat van het verfwerk nog niet gezien en ik ben best behoorlijk zenuwachtig. Toen we er pas waren zag ik dat er met het verfwerk nog een beetje structuur in de muur komt en dat vind ik wel jammer. Achteraf besef ik pas dat we misschien andere rollers hadden moeten kopen. Maarja, daar is het nu te laat voor en dus moet ik het loslaten.

Nu maar hopen dat alles goed is gegaan. :o En ik ben heel benieuwd naar hoe de kleuren hebben uitgepakt. Het verfwerk heeft ons heel weinig geld gekost, dus dat is weer een financiële meevaller.
pi_105542162
Och jemig, waar maak ik me toch druk om. Zojuist is de kleine Gabriël van Incantrix geboren die zij en haar lief niet zullen zien opgroeien. Binnen onze imperfecte muren wonen straks de liefste kinderen die we ons maar kunnen wensen, en ze zijn gezond. Fuck de muren.
pi_105546794
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Och jemig, waar maak ik me toch druk om. Zojuist is de kleine Gabriël van Incantrix geboren die zij en haar lief niet zullen zien opgroeien. Binnen onze imperfecte muren wonen straks de liefste kinderen die we ons maar kunnen wensen, en ze zijn gezond. Fuck de muren.
:*
zo enorm waar. Het schoot mij ook al een paar keer door mijn hoofd vandaag...
pi_105547071
:*
Het spookt al de hele dag door mn hoofd...

Maar toch fijn dat er al best wel wat is gebeurd. En die structuur stoort echt niet hoor, dat is zo minimaal.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105547288
Ik las net in het verftopic dat je een glad resultaat kunt krijgen als je een tweecomponentenroller gebruikt. Nou ja, weten we weer voor de volgende keer. :+

Ik probeer morgen wat foto's te maken!
pi_105570362
Welverdorie. De wastafel die we nog nodig hadden hebben ze niet meer bij de Ikea. En ik kan de TomTom nergens vinden (waar die nou is gebleven?). Over een uur is mijn lief thuis en dan moeten we op pad en zoveel doen. Stress, stress.
pi_105570757
Welke wastafel wilde jullie?

En succes vandaag!
pi_105570974
De ondiepe Lillangen-versie. Nu moeten we maar hetgeen we al gekocht hadden ruilen en toch een diepere wastafel nemen.

En er zou tussen 11 en 12 iemand van Marktplaats langskomen om het ledikant van Ivan op te halen, dat hier gedemonteerd staat. Je raadt het al: die is nog niet op komen dagen. Ik háát dat. Laat dan even iets weten.
pi_105571113
}:|
Ik hoop dat de dag zo weer wat fleuriger wordt voor jullie!
pi_105571164
Ik heb er weinig fiducie in.
pi_105571184
Hoe diep was dat smalle model?
pi_105571189
Ik vind Marktplaats maar lastig. In de regel doe ik geen zaken met mensen die geen interpunctie gebruiken. Maarja, dan kun je dus met niemand via Marktplaats zaken doen.
pi_105571191
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:28 schreef wickie het volgende:
Hoe diep was dat smalle model?
27 cm. Nu wordt het 41, geloof ik.
pi_105573040
oh wat een stress! Maar zo te horen zijn jullie al een heeeeeeel stuk verder dan wij en wij gaan nog veel eerder verhuizen *schiet in de stress*

De badkamer vordert goed. Op facebook zijn wel foto's te zien. Koen is nu bezig met alle muren voorstrijken. En we hebben gelukkig een dagje extra opvang kunnen regelen zodat Koen vrijdag ook kan verven.

Ander enorm stresspunt: we hadden veel te weinig behangrollen. Mijn lievelingsbehang dat in de woonkamer zou moeten komen is uit de handel. Ik had nog 1 rol en heb een aantal weken geleden met pijn en moeite nog 1 rol via e-bay kunnen kopen. Maar het is nog niet genoeg. En het is echt nergens meer te krijgen :'( Ik wil echt niets anders.....zo frustrerend.

Maar ja is het dan echt belangrijk? Nee. Maar we komen er niet uit. We hebben van het behang voor de gang en voor Milou haar kamer bijbesteld maar die rollen zijn DUUR. Kan er ook nog wel bij :')

Ben wel heeeel benieuwd hoor naar je muren.
pi_105573087
Marcel gaat me vanavond mailen over de schutting. Hij wil heel erg graag voor kerst beginnen dus ik heb goede hoop dat hij de schutting snel gaat regelen.
pi_105575183
YEAH Laura Ashley Den Haag had nog 1,5 rol liggen die we mogen hebben voor 10 euro!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Waar een mens al niet gelukkig van kan worden O+
pi_105575678
De inloop douche (er moet nog gevoegd worden)

Het raampje met lichtjes
pi_105590967
Heel mooi en superstrak gedaan Loeszie. Mag ik vragen wat dat tegelen kost? en door wie?
Mag ook via pm.

Ik moet de keukenwand ook betegelen maar durf niet het niet zo goed te laten doen. Via werkspot laminaat laten leggen maar dat was ook een niet al te geweldige ervaring.
pi_105592616
Wauw loeszie, superbadkamer! *O* Het is heel mooi geworden. Grappig om te zien dat jullie eenzelfde kleurstelling hebben gekozen, ook hier. :D En wat fijn dat je toch nog een rol behang hebt kunnen scoren.
pi_105592745
Wij hadden vandaag geen tijd meer om naar het huis te gaan, dus ik heb de muren nóg niet gezien. En de zenuwen zijn er niet minder op geworden. :X

We hebben vandaag gelukkig wel alles bij de Ikea kunnen scoren voor de klusjesman om te monteren morgen. En we hebben een definitieve keuze gemaakt voor tegels in de voor- en achtertuin. Ik geloof dat alle keuzes er nu wel zo'n beetje opzitten!

Morgenvroeg zijn we weer in het huis om de klusjesman op te vangen en zelf wat kleine dingen te doen. Lampen ophangen, een rol vloerbedekking achter de knieschotten leggen, misschien een bouwstofzuiger huren om de ruimtes wat schoner te maken.

En ik voel me nog zo beroerd. -O-
pi_105593148
Oh, en ik kan geen foto's op facebook van de badkamer zien, loeszie! Misschien heb je die gedeeld via Koen?
pi_105614560
Nou, de muren zagen er gelukkig prima uit! Een professioneel schilder zou het ongetwijfeld beter hebben gedaan, maar ik in ieder geval niet.

De kleuren zijn allemaal zoals ik had verwacht en gehoopt! In elke slaapkamer is één muur geverfd. Ivans kamer:

Onze slaapkamer:

De muren in Lena's kamer zijn wit maar lijken roze:

En dat komt hierdoor:

De zolder:

Het blauw van de zolder loopt langs de trap naar beneden door. Ik heb er een klein beetje spijt van dat ik dat niet ook bij de andere trap heb laten doen. Ik doe dat misschien zelf nog wel een keer, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik niet ga proberen om in al die hoekjes te komen.

Verder was er vandaag een klusjesman om de boel in de badkamer te installeren en aan te sluiten:

Hij komt morgen terug om extra knieschotten bij ons op zolder te maken (volgens de uitvoerder kan dit qua constructie prima) en om de schotten zo te bevestigen dat we ze makkelijk eruit kunnen halen en terug kunnen stoppen.

Iets minder leuk is dat we een kamerbrede scheur in de zandcement dekvloer in de woonkamer hebben ontdekt:

Ik heb het bedrijf dat onze coatingvloer gaat aanbrengen al gemaild om te vragen of dit verontrustend is. Misschien moet ik ook maar even contact opnemen met de aannemer of Vereniging Eigen Huis. Ik vraag me af of dit normaal is.

Laat ik eindigen met iets leuks. We hebben dan eindelijk een fatsoenlijke vuilnisbak gekocht. *O*

pi_105614792
Mooie kleuren :Y
Vooral de kleur van de zolder, ook mooi dat het doorloopt naar beneden.

Ik heb geen verstand van cementvloeren, hoop dat het niks verontrustends is..
pi_105617593
Ik heb al een mail teruggekregen. Het is volgens hem een behoorlijk grote "krimpscheur". Wat ze doen is de scheur opvullen, maar hij kan niet met zekerheid zeggen dat de scheur niet terugkomt. Het positieve is wel dat de scheur er nu al in zit.

Loeszie, hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Hebben jullie last van scheuren in de vloer?
pi_105617948
@loeszie ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar ik zie op je foto een easydrain liggen.. Denk je wel om de juiste KIT? Dat wil je echt knoeter hard hebben, easydrain heeft zelf een oplossing, soort 2 componenten kit, super duur (lees 60 euro) maar voorkomt gezeur in de toekomst... Met een tube kun je 2 drains kitten, dus delen met je buren :)

@Claudia
Een krimpscheur is niet zo'n ramp, is best wel normaal eigenlijk en zo enorm is die ook niet, heb erger gezien.. Wat voor vloer neem je?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')