abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105975714
Oh, goed om te horen! Ik vond de keuze ontzettend moeilijk. Uiteindelijk zijn we maar voor betaalbaar gegaan.

We hadden trouwens een Dolce Gusto, nog maar 2 jaar. Toegegeven, we maakten 'em nooit schoon. :+

Nu zoek ik nog een fijne blender, want die is ook kapot gegaan. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105975842
Hier ook een beetje ziekenboeg trouwens. Voel me beroerd. Maar ja dat voel ik me al weken ;( Vind zwanger zijn tot nu toe een stuk minder leuk. Had wel een redelijk goede uitslag van de combinatietest 1/750. Weer iets om me minder zorgen over te maken.

Over het legpatroon: we nemen een simpel patroon en dus geen wildverband. Dit omdat blijkbaar al het andere nogal druk is in een kleine tuin. Tja afwatering lijkt mij als leek wel handig als de plassen nu al in de tuin blijven staan, toch? Oh zo irritant als je er zo weinig van af weet.

Ben benieuwd naar jullie trappen!

Gave koffiezetapparaat zeg! Ik kom zeker heeeeeel vaak koffie drinken want wij hebben geeneens een koffiezet apparaat :')

We gaan ergens nog wel naar de Ikea voor een nieuwe pannenset .
pi_105975935
Oh ja over planten....dat laat ik aan Marcel over. Ik wil wel bamboe, dus die gaan er zeker komen!
pi_105976571
Ik vind het ook moeilijk om al die adviezen en meningen af te wegen, hoor. Maar bij het tuincentrum zeiden we wie onze hovenier was en volgens die mensen is het een heel geschikte vent en een prima hovenier, dus we gaan maar gewoon op hem af. Hij zei dat de zandlaag onder de stenen zorgt voor een goede waterverdeling, dat de bestrating op afschot naar de steeg komt te liggen en dat dat een goot overbodig maakt.

Hij zei ook dat de verhoogde border die we voor onze schuifpui willen misschien niet het handigst is als je de tuin optisch zo groot mogelijk wilt maken:

Maar ik ben nu eenmaal weg van deze tuin en wil ook zoiets:

We hebben voor deze wallblocks gekozen (donkergrijs, in het midden):

En deze stenen. Achtertuin 20x15 en voortuin 15x15:

Achtertuin 60x60:

Als contrast voor het pad in de voortuin, 15x15:

pi_105976706
Wat rot trouwens dat je nog zo misselijk bent. :{ Ik hoop dat het rap beter gaat worden. Ik weet niet echt meer hoe het was toen ik zo misselijk was tijdens de zwangerschap van Ivan, maar ik weet nog wel dát ik het vreselijk vond. Erg logisch dat je het zo niet leuk vindt.

Ik vind het stiekem zo leuk dat er over een half jaar een baby'tje naast ons geboren wordt. O+

Voor koffie zijn jullie altijd welkom. c_/ Leuk! *O*
pi_105976821
Oh, en we hebben ook een retegave sapcentrifuge. Kan ik je tijdens de kraamperiode een scala aan vruchtendrankjes komen brengen. :+

En hoera voor de goede uitslag! Fijn zeg!
pi_105994601
Nou vannacht koorts gehad. Heb dus wat onder de leden.

Ja heerlijk he een verse baby!! Zo leuk dat er zoveel mensen wonen met jonge kinderen.
pi_105994631
Trouwens jullie terras heeft grote stenen dus dat lijkt me prima. Daar ging het volgens mij ook om. Dat je op het zitgedeelte liever grote stenen gebruikt omdat die minder snelverzakken.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2011 @ 11:21:18 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_105995503
he lees ik daar sapcentrifuge :o
vertel: wat voor merk? is het handig? istie makkelijk schoon te maken?
en wat maak je dr allemaal mee?
pi_106001946
Nou, lady-wrb, om eerlijk te zijn staat 'ie hier nogal werkeloos op het aanrecht. :@ We hebben er destijds een gekregen voor mijn verjaardag en ik heb specifiek om een Solis gevraagd vanwege de goede prijs-kwaliteitverhouding. De sapjes die eruit komen zijn goddelijk, niet te vergelijken met wat je met een blender kunt maken. De sapjes uit de sapcentrifuge zijn heel licht en luchtig. Ik neem me dan ook telkens voor om hem vaker te gebruiken.

Alle onderdelen gaan in de afwasmachine, maar je moet alle prut er wel even handmatig uit halen. Bovendien zijn de onderdelen vrij groot en zit je afwasmachine dan dus nogal vol. Een ander nadeel is dat je met een sapcentrigue sinaasappelen en mandarijnen moet pellen voor je ze erin gooit; de schil wil je er niet bij hebben, die is echt vies.

Misschien is het grootste nadeel nog wel dat je een behoorlijke lading fruit en/of groente nodig hebt als je er regelmatig sapjes mee wilt maken. Wij gaan niet naar de markt en hebben dus zelden zulke hoeveelheden in huis. Maar na onze verhuizing gaan we écht, heus... O-) Het lijkt me sowieso een heel fijn zondagse traditie.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2011 @ 20:48:13 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106013860
mmm wat ik dus al vreesde.
nou ja, dan moet L. maar aan de smoothies blijven :D
ik ben al blij dat hij dat lust. lekker veel vezels iig.
pi_106178352
Dinsdag en vandaag zijn we bezig geweest om onze vloer schoon te krijgen en zo egaal mogelijk te maken. Wat een klus, zeg! Ik houd er op zich wel van, dat gemierenneuk. Maar m'n handen zijn kapot, m'n knieen zijn rood en blauw en ik heb stoflongen. :Y)

Anyway, het zit erop. Wij gaan een weekje op vakantie, als we terug zijn gaan we nog wat kleine dingen in het huis doen (vloerbedekking achter de knieschotten op zolder leggen, lampen ophangen) en daarna wordt de vloer aangebracht. :s)

Ik vind het zo fijn om in ons huis te zijn. Het voelt al echt als thuis. O+
pi_106178492
Oh, en de tuin. }:| We hebben vandaag details doorgesproken met onze hovenier en ik twijfel nu weer over het hele ontwerp. Het verhogen van de border hebben we maar geschrapt.

Als iemand nog suggesties heeft, shoot!

De verhoogde border wordt dus een gewone border. En aan de linkerkant komt waarschijnlijk, op één schuttingdeel na, een gaasschutting met Hedera en Clematis ertegenaan.
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 20:40:13 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106179989
waarom leg je vloerbedekking achter de knieschotten?
pi_106180910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:05 schreef Claudia_x het volgende:

Als iemand nog suggesties heeft, shoot!

De hoeken bij het huis kan je invullen met een kleine betonklinker. Als je een lekkere grote tafel neemt kan die in dezelfde schuinte staan. Je vergroot hiermee je tuin in de breedte.
Wat ik mis in het ontwerp is hoogte. Je zou de bovenste schuine lijn van het terras een simpele pergola langs kunnen laten lopen. In de palen geïntegreerde verlichting of zo.
Jeroentje.
pi_106187488
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:01 schreef jpajs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De hoeken bij het huis kan je invullen met een kleine betonklinker. Als je een lekkere grote tafel neemt kan die in dezelfde schuinte staan. Je vergroot hiermee je tuin in de breedte.
Wat ik mis in het ontwerp is hoogte. Je zou de bovenste schuine lijn van het terras een simpele pergola langs kunnen laten lopen. In de palen geïntegreerde verlichting of zo.
Ha, dank voor het meedenken! En waar zou je dan borders maken?
pi_106187527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:40 schreef lady-wrb het volgende:
waarom leg je vloerbedekking achter de knieschotten?
De betonvloer erachter is heel grof en onregelmatig. Om erin te kruipen zou vrij pijnlijk zijn. :+ Er moet dus iets liggen. Zeil is volgens mij niet echt bestand tegen de ondervloer. Vloerbedekking klinkt op een of andere manier logisch?
pi_106187729
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
En ons koffiezetapparaat is kapot gegaan. We hebben een nieuwe machine gekocht. Dat kon er ook nog wel bij. :')

[ afbeelding ]
Mooiert! Heb even vlug gekeken, kan hij alleen espresso maken of?

Verder vind ik je tuinidee gaaf!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106187997
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mooiert! Heb even vlug gekeken, kan hij alleen espresso maken of?

Verder vind ik je tuinidee gaaf!
Ja, dit apparaat maakt alleen espresso. Het is een volautomaat (waar je bonen in gooit), maar je hebt wel vrij veel controle over de sterkte en het aroma. Er zit een stoompijp bij waarmee je melk op kunt schuimen. Ook is er een zogenaamde "Milk Island" die je op het apparaat aan kunt sluiten en die zou fantastisch melk opkloppen. Helaas is dat ding uit de handel. Maar ik heb er net een via Marktplaats op de kopen weten te tikken, als het goed is! Niet dat het nou zo heel noodzakelijk is, want zelfs wij kunnen met de stoompijp heel aardig uit de voeten.
pi_106188043
We hebben net een aflevering te veel Dexter gekeken en nu ben ik zo wakker dat ik maar weer even aan het tuinontwerp ga morrelen. :')
pi_106191985
Voor wickie even het huidige plan:

pi_106192110
Goed ontwerp! Doen! Slotje! Slapen :+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 30 december 2011 @ 02:45:33 #123
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_106193150
Ik vind je ontwerp maar matig en nog steeds erg abstract op deze manier.
De vinex-tegeltjes maken het er niet mooier op en je berging doet totaal niet mee in het geheel. Verder is het geen eenheid, detoneren diverse inrichtingselementen en krijg ik het idee dat een tuinontwerp voor jou gelijk staat aan een tegelcompositie.

Probeer voor jezelf een doorsnede te maken waarin je de hoogtes van bouwdelen, groen etc verwerkt, en probeer schematisch op te zetten wat je precies met welke delen of elementen van je tuin wil bereiken, ook ten opzichte van het huis of de berging. Wellicht gaat dat je verder op weg helpen. Probeer ook te schetsen welk zich je vanuit je woonkamer of tuin wil en wat daarvoor nodig is.
En dan kun je beter stoppen met die fancy plattegrondenwebsite en het tekenen op een normaal vel papier met een ouderwetse potlood. Als je plan dan nog steeds de kwaliteit heeft die je zoekt weet je dat je goed zit.
pi_106194233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:01 schreef jpajs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De hoek tussen berging en hoofd terras. Mischien ook achter nog ter hoogte van de schuur. Geen idee waar de deur zit. Verder kan je de pergola ook bekleden met een klimplant
Jeroentje.
pi_106195576
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 02:45 schreef PfenisBaron het volgende:
Ik vind je ontwerp maar matig en nog steeds erg abstract op deze manier.
De vinex-tegeltjes maken het er niet mooier op en je berging doet totaal niet mee in het geheel. Verder is het geen eenheid, detoneren diverse inrichtingselementen en krijg ik het idee dat een tuinontwerp voor jou gelijk staat aan een tegelcompositie.

Probeer voor jezelf een doorsnede te maken waarin je de hoogtes van bouwdelen, groen etc verwerkt, en probeer schematisch op te zetten wat je precies met welke delen of elementen van je tuin wil bereiken, ook ten opzichte van het huis of de berging. Wellicht gaat dat je verder op weg helpen. Probeer ook te schetsen welk zich je vanuit je woonkamer of tuin wil en wat daarvoor nodig is.
En dan kun je beter stoppen met die fancy plattegrondenwebsite en het tekenen op een normaal vel papier met een ouderwetse potlood. Als je plan dan nog steeds de kwaliteit heeft die je zoekt weet je dat je goed zit.
Och, ik benijd mensen die kunnen wat jij omschrijft, maar het zit er bij mij niet in, vrees ik. Als ik niet zo'n zuunigerd was zou ik iemand inhuren die het wél kon.

Ik zie vaak wel het nut van bepaalde ontwerpen, bijvoorbeeld schuine ontwerpen. Ik heb goed gekeken naar www.4stappentuin.nl en ben ervan doordrongen dat je met een goed ontwerp veel voor voor je tuin kunt doen, zelfs een kleine tuin in een Vinexhuis met Vinextegeltjes. Maar bij bijna alle ontwerpen bekruipt me een gekunsteld gevoel. Ik houd van recht, simpel en overzichtelijk.

Wat ik wil met deze tuin:
- Een terras dat ruim genoeg is voor een hoek met bank en eventueel een tafel met stoelen eromheen.
- Niet direct naast de schuifpui zitten, want dat is zontechnisch niet handig.
- Zoveel mogelijk planten.
- Aan de linkerzijde veel bloemen (vooral klimmers en bloemen die flink de hoogte in schieten), aan de rechterkant veel groene planten met verschillende tinten en vormen die ervoor zorgen dat er altijd iets te zien blijft in de tuin (vooral lage beplanting).
- Zowel vanaf het terras als vanuit het huis tegen groen aakijken (vandaar de haakse border).
- Eén iets hogere struik voor de hoogte, rechts achter de bank.
- Tegen de berging misschien een lage struik die net boven de bank uitpiept, of een klimmer als een roos. Ik weet nog niet precies wat, maar het moet hoger zijn dan de beplanting voor.

Ik heb er wel over nagedacht, hoor! Het zit allemaal in m'n hoofd.

Afijn, nogmaals dank voor het meedenken! Ik houd het bij mijn laatste ontwerp, denk ik. Nu nog concreet planten uitzoeken, maar daar trekken we wat meer tijd voor uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 30-12-2011 09:59:32 ]
pi_106196307
Claudia, wij hebben aan een kant van de tuin een stuk met hortensia, siergras en ijzerhard. De kleuren passen mooi bij elkaar en alles bloeit op een andere tijd. Vooral dat laatste houdt de tuin leuk.

Het is mooi om de beplanting in dezelfde tint te houden, daar krijg je een mooi geheel van.
Wij hebben trouwens een beplantingsplan laten maken. Echt de moeite. Kun je met een lijst gewoon zelf alles gaan aanschaffen en planten. Ik voel me zelf snel nogal verloren in en tuincentrum en vind vanalles leuk, maar het past nooit bij elkaar.
En ik houd van bomen in een tuin, dat maakt het snel meer 'volwassen'. Misschien dat je 1 mooi smalle boom kwijt kan daar bij je berging? Of lei lindes?
Succes!
Met een meidenkwartet
pi_106196369
Ja, een boompje lijkt me echt geweldig! Maar ik denk dat ik dat wel heel zorgvuldig moet kiezen, want ik wil geen ruzie met de buren krijgen. :Y) Mijn ouders hadden vroeger ruzie met onze buren over de zaden die van onze boom kwamen. Ik houd niet van drama's.

Ik twijfel nog over een beplantingsplan laten maken door onze hovenier. Ik vind het ook wel leuk om zelf te klooien.
pi_106197096
Hey Claudia heb je mijn mail nog gezien? Ik wil ook graag een boompje O+

Ze zijn nu al met de bestrating bezig...ze zijn toch in 1 dag klaar. Ben zo benieuwd!
pi_106197215
PfenisBaron hoezo Vinex tegeltjes? Wat versta je daaronder? En welke tuinelementen detoneren? Ik kan niet zo veel met je post. Ik denk dat je je moet realiseren dat niet iedereen een tuinarchitect is :Y)
pi_106201730
Boompjestip: neem een fruit-lei-boom: goed te snoeien, lekker smal en leuk omdat er fruit vanaf komt. Wij hebben een Elstar en eten er elk jaar van. Bijkomend voordeel: met het frame kan je dan weer 'spelen' in het ontwerp.

Voor planten: de kleurentip is een goede. Wij hebben gekozen voor blauw/grijs/paars. Lavendel, ezelsoor, schapengras, buxus, hedera etc. En wij kopen altijd hele kleine plantjes, die groeien vanzelf uit tot grote planten, kost je alleen een jaar. Doe je dat niet, dan staat het na een jaar te vol, mag je weer drastisch gaan snoeien.

Waarom doe je de verhoogde border niet? Ik vond dat juist een leuk idee.

En verder ben ik reuze benieuwd naar je vloer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106203552
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:05 schreef loeszie het volgende:
Hey Claudia heb je mijn mail nog gezien? Ik wil ook graag een boompje O+

Ze zijn nu al met de bestrating bezig...ze zijn toch in 1 dag klaar. Ben zo benieuwd!
Ja? :o Damn! Als je een fotootje kunt maken en laten zien...? Ik ben echt heel benieuwd! Ik sluit niet uit dat ik mijn plannen er nog door aanpas, haha.

Ik heb je teruggemaild! We kiezen gewoon al planten. Nu wordt het wel heel concreet!

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 30-12-2011 14:25:57 ]
pi_106203722
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Boompjestip: neem een fruit-lei-boom: goed te snoeien, lekker smal en leuk omdat er fruit vanaf komt. Wij hebben een Elstar en eten er elk jaar van. Bijkomend voordeel: met het frame kan je dan weer 'spelen' in het ontwerp.
Hoe zit het met ongedierte? Ik heb een paar keer een fruitboom gehad en die ging elke keer ten onder aan bladluis en dat soort spul. Ik vind fruitbomen vooralsnog dus vooral lastig. Maar eten van je eigen boom is wel heel geweldig, zeg!

De verhoogde border, tja, een paar redenen:
- Ik ben bang dat je heel frontaal tegen een muurtje aan kijkt. In het inspiratieontwerp zit er al een verhoging in het terras en heb je dat probleem niet.
- Als je de dakgoot schoon wilt maken heb je niet genoeg plek voor een ladder.
- Ik had er niet bij stilgestaan dat de door mij gekozen wallblocks 30cm diep zijn waardoor er erg weinig ruimte overblijft voor de border zelf.
- De smalle alternatieven vindt mijn lief er te "goedkoop" uitzien.
- De knagende twijfel over die border überhaupt (als we hem laag laten kunnen we hem altijd nog vullen met gras/zand/grind/boomschors/tegels).
- De kosten.

Eigenlijk heeft mijn lief de verhoogde border gister ineens geschrapt en hobbel ik er wat achteraan. :+
pi_106203742
pi_106204550
quote:

En verder ben ik reuze benieuwd naar je vloer.
Oh, ik ook, trouwens! We hebben de zandcement dekvloer goed schoongemaakt nu en het valt me behoorlijk tegen hoe die eruit ziet. Het zal me dan ook benieuwen hoe de coating er straks uitziet, aangezien die de ondervloer volgt. De ondervloer wordt nog wel bewerkt, maar ik weet niet hoeveel strakker het erop wordt.

Ik zal t.z.t. in ieder geval uitgebreid verslag doen van het eindresultaat en onze ervaring met de vloer, want ik weet dat veel mensen erin geïnteresseerd zijn. Wie iets lekkers meeneemt mag altijd even langskomen om te kijken in onze showroom. :Y)
pi_106208702
Sorry Claudia voor het mail bombardement :')

Enfin voor de andere meelezers: hier een foto van de bestrating in onze tuin

Vind het erg mooi geworden! Morgen even betere foto's maken en live bekijken. Wij hadden een groot dakterras dus er zullen ook nog veel potten komen te staan. In de voortuin komen bijna alleen maar planten en 1 paadje naar de deur en ruimte voor een heel klein zitje.

[ Bericht 13% gewijzigd door loeszie op 30-12-2011 20:47:54 ]
  Moderator vrijdag 30 december 2011 @ 17:23:02 #136
5428 crew  miss_sly
pi_106210750
quote:
:D
Jammer dat de foto's er weg zijn :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106213664
quote:
Een leiboom is leuk, een alternatief is een malus ballerina.
Dat is een appelboom die heel smal blijft, een soort zuiltje, vaak met mini-appeltjes (meer sierlijk dan eetbaar), maar ze zijn er ook wel met echte appels.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106237213
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:33 schreef loeszie het volgende:
Sorry Claudia voor het mail bombardement :')

Enfin voor de andere meelezers: hier een foto van de bestrating in onze tuin [ afbeelding ]

Vind het erg mooi geworden! Morgen even betere foto's maken en live bekijken. Wij hadden een groot dakterras dus er zullen ook nog veel potten komen te staan. In de voortuin komen bijna alleen maar planten en 1 paadje naar de deur en ruimte voor een heel klein zitje.
Ik had wat te lezen vanochtend! *O*

Ik vind het ook heel erg mooi geworden. Prima ruimte voor een terras, goed gekozen plekken voor borders, de steen pakt mooi uit en het ligt heel netjes! Waar zit nu bij jullie het draineringssysteem?
pi_106237255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:D
Jammer dat de foto's er weg zijn :P
Ik heb ze nog wel! Een samenvatting.

De Jonkheer in zijn gloriedagen:

Het blad ging hangen en er vielen gaten in:

Dat kwam door deze beesten:

Ik heb veel geprobeerd om de Jonkheer erbovenop te helpen, zelfs shag van mijn lief in een plantenspuit (maar hij rookt niet meer!):

En ik weet niet meer waarom, maar dit stond ook nog in dat fotomapje:

:')
pi_106237408
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Een leiboom is leuk, een alternatief is een malus ballerina.
Dat is een appelboom die heel smal blijft, een soort zuiltje, vaak met mini-appeltjes (meer sierlijk dan eetbaar), maar ze zijn er ook wel met echte appels.
[ afbeelding ]
Ik ga het overwegen! Ik vind het wel problematisch dat bomen zo groot kunnen worden, en niet alle bomen schijnen tegen snoeien te kunnen. En dan zit je ook nog met de wortels en wat die allemaal ondergronds aan kunnen richten. Ik zou het wel heel leuk vinden als we van een appelboom kunnen eten; ik houd erg van appels.

In mijn zoektocht naar bomen (die nog niet voltooid is) ben ik onder andere tegengekomen:

de sneeuwklokjesboom

de magnolia

met name de stermagnolia
pi_106237459
En ik ben veel mooie Clematissoorten tegengekomen:

pi_106237614
Claudia, had je de site www.neerlandstuin.nl al gevonden. Veel nuttige info wb situatie waarin boom wel of niet handig is om in je tuin te zetten.

Verd wordt het een prachtig huis _O_
pi_106237760
Magnolia is mooi, het ding lijkt wat tuttig maar het is een heel primitieve boomsoort.
Clematis is prachtig, maar niet heel winterhard, dus daar moet je de beste plek voor uitkiezen (luw en liefst 's winters wat droog).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106237948
We zouden Clematis waarschijnlijk afwisselen met Hedera. Maar daarover laten we ons adviseren door de hovenier, want die plaatst de schutting en de planten ertegenaan. Hij heeft zelf die combinatie geadviseerd omdat Hedera groen blijft in de winter en Clematis en Hedera goed in balans met elkaar kunnen "leven". Als je wat verschillende soorten Clematis kiest heb je bovendien een half jaar lang telkens wel iets in bloei!

Ik vind Magnolia werkelijk prachtig. Maar ik heb dan ook niet zoveel problemen met truttigheid qua de beplanting. :+ De rest is al zo strak.
pi_106237955
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 09:58 schreef happyme28 het volgende:
Claudia, had je de site www.neerlandstuin.nl al gevonden. Veel nuttige info wb situatie waarin boom wel of niet handig is om in je tuin te zetten.

Verd wordt het een prachtig huis _O_
Ja, had ik gezien! Is steevast de eerste hit via Google. Heel fijne site inderdaad.
pi_106238361
Ik mis trouwens wel de bevrediging die je krijgt als je iets zélf gedaan hebt. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn in het huis, en op een of andere manier wordt het zo ook meer je eigen huis. Het is jammer dat ik zo verdomd weinig kluskennis heb.

Maar goed, dat we zoveel uitbesteden heeft weer als voordeel dat we de kinderen niet hoeven te missen. We kunnen alles zo gewoon mogelijk laten voor hen. Ik ben Ivan wel aan het voorbereiden op het nieuwe huis. Hij is een paar keer meegeweest, we hebben het over onze nieuwe tuin, onze nieuwe kamers en de nieuwe kast die hij krijgt. En ik denk dat ik hem de dag van het inpakken thuis laat zodat hij ziet waar we mee bezig zijn. De dag van de verhuizing zelf gaat hij 's ochtends, samen met Lena, naar opa en oma en 's avonds komen ze naar ons nieuwe huis.
pi_106242986
Wij doen veel zelf, elke dag bezig in het huis. Wel bevredigend, maar ik zal dolblij zijn als we volgend weekend overgaan. Elke avond mezelf schoonboenen wordt ook saai, laat staan de schade die mijn nagels oplopen. :o
pi_106244114
Volgend weekeinde al! Dan is het einde echt in zicht.
pi_106244312
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Volgend weekeinde al! Dan is het einde echt in zicht.
Er komt ook echt niks meer uit mijn handen, ik lig alleen maar op de bank te denken aan wat er nog gedaan moet worden :')
Hebben jullie trouwens wel een straat? Wij hebben een modderpoel zonder verlichting...
Wel met 3 ganzen die heel pissig zijn op de auto o+
pi_106244512
Ik ben fan van hortensias.
Ik ben niet zo goed met planten, gelukkig stonden er al veel mooie planten in onze tuin en door de vele bomen en struiken is het al behoorlijk groen.
Heb eigenlijk nog nooit echt over na gedacht.

Alleen met m'n groentenborder ben ik flink in de weer geweest.
Ook hebben we sla in plantenbak gehad, dat ging ook super. En de courgette groeide ook als een malle. Vorig jaar hadden we ook een goede pompoenoogst.

Wij hebben 2 fruitboompjes in grote potten, die doen het ook best aardig. De peer had dit jaar voor het eerst echt vruchten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')