quote:Op donderdag 29 december 2011 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Als iemand nog suggesties heeft, shoot!
Ha, dank voor het meedenken! En waar zou je dan borders maken?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De hoeken bij het huis kan je invullen met een kleine betonklinker. Als je een lekkere grote tafel neemt kan die in dezelfde schuinte staan. Je vergroot hiermee je tuin in de breedte.
Wat ik mis in het ontwerp is hoogte. Je zou de bovenste schuine lijn van het terras een simpele pergola langs kunnen laten lopen. In de palen geïntegreerde verlichting of zo.
De betonvloer erachter is heel grof en onregelmatig. Om erin te kruipen zou vrij pijnlijk zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:40 schreef lady-wrb het volgende:
waarom leg je vloerbedekking achter de knieschotten?
Mooiert! Heb even vlug gekeken, kan hij alleen espresso maken of?quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
En ons koffiezetapparaat is kapot gegaan. We hebben een nieuwe machine gekocht. Dat kon er ook nog wel bij.![]()
[ afbeelding ]
Ja, dit apparaat maakt alleen espresso. Het is een volautomaat (waar je bonen in gooit), maar je hebt wel vrij veel controle over de sterkte en het aroma. Er zit een stoompijp bij waarmee je melk op kunt schuimen. Ook is er een zogenaamde "Milk Island" die je op het apparaat aan kunt sluiten en die zou fantastisch melk opkloppen. Helaas is dat ding uit de handel. Maar ik heb er net een via Marktplaats op de kopen weten te tikken, als het goed is! Niet dat het nou zo heel noodzakelijk is, want zelfs wij kunnen met de stoompijp heel aardig uit de voeten.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:24 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mooiert! Heb even vlug gekeken, kan hij alleen espresso maken of?
Verder vind ik je tuinidee gaaf!
De hoek tussen berging en hoofd terras. Mischien ook achter nog ter hoogte van de schuur. Geen idee waar de deur zit. Verder kan je de pergola ook bekleden met een klimplantquote:Op donderdag 29 december 2011 21:01 schreef jpajs het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De hoeken bij het huis kan je invullen met een kleine betonklinker. Als je een lekkere grote tafel neemt kan die in dezelfde schuinte staan. Je vergroot hiermee je tuin in de breedte.
Wat ik mis in het ontwerp is hoogte. Je zou de bovenste schuine lijn van het terras een simpele pergola langs kunnen laten lopen. In de palen geïntegreerde verlichting of zo.
Och, ik benijd mensen die kunnen wat jij omschrijft, maar het zit er bij mij niet in, vrees ik. Als ik niet zo'n zuunigerd was zou ik iemand inhuren die het wél kon.quote:Op vrijdag 30 december 2011 02:45 schreef PfenisBaron het volgende:
Ik vind je ontwerp maar matig en nog steeds erg abstract op deze manier.
De vinex-tegeltjes maken het er niet mooier op en je berging doet totaal niet mee in het geheel. Verder is het geen eenheid, detoneren diverse inrichtingselementen en krijg ik het idee dat een tuinontwerp voor jou gelijk staat aan een tegelcompositie.
Probeer voor jezelf een doorsnede te maken waarin je de hoogtes van bouwdelen, groen etc verwerkt, en probeer schematisch op te zetten wat je precies met welke delen of elementen van je tuin wil bereiken, ook ten opzichte van het huis of de berging. Wellicht gaat dat je verder op weg helpen. Probeer ook te schetsen welk zich je vanuit je woonkamer of tuin wil en wat daarvoor nodig is.
En dan kun je beter stoppen met die fancy plattegrondenwebsite en het tekenen op een normaal vel papier met een ouderwetse potlood. Als je plan dan nog steeds de kwaliteit heeft die je zoekt weet je dat je goed zit.
Ja?quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:05 schreef loeszie het volgende:
Hey Claudia heb je mijn mail nog gezien? Ik wil ook graag een boompje![]()
Ze zijn nu al met de bestrating bezig...ze zijn toch in 1 dag klaar. Ben zo benieuwd!
Hoe zit het met ongedierte? Ik heb een paar keer een fruitboom gehad en die ging elke keer ten onder aan bladluis en dat soort spul. Ik vind fruitbomen vooralsnog dus vooral lastig. Maar eten van je eigen boom is wel heel geweldig, zeg!quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Boompjestip: neem een fruit-lei-boom: goed te snoeien, lekker smal en leuk omdat er fruit vanaf komt. Wij hebben een Elstar en eten er elk jaar van. Bijkomend voordeel: met het frame kan je dan weer 'spelen' in het ontwerp.
Oh, ik ook, trouwens! We hebben de zandcement dekvloer goed schoongemaakt nu en het valt me behoorlijk tegen hoe die eruit ziet. Het zal me dan ook benieuwen hoe de coating er straks uitziet, aangezien die de ondervloer volgt. De ondervloer wordt nog wel bewerkt, maar ik weet niet hoeveel strakker het erop wordt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
En verder ben ik reuze benieuwd naar je vloer.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is er mis met Jonkheer van Tets?
Een leiboom is leuk, een alternatief is een malus ballerina.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Boompjestip: neem een fruit-lei-boom: goed te snoeien, lekker smal en leuk omdat er fruit vanaf komt. Wij hebben een Elstar en eten er elk jaar van. Bijkomend voordeel: met het frame kan je dan weer 'spelen' in het ontwerp.
Ik had wat te lezen vanochtend!quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:33 schreef loeszie het volgende:
Sorry Claudia voor het mail bombardement![]()
Enfin voor de andere meelezers: hier een foto van de bestrating in onze tuin [ afbeelding ]
Vind het erg mooi geworden! Morgen even betere foto's maken en live bekijken. Wij hadden een groot dakterras dus er zullen ook nog veel potten komen te staan. In de voortuin komen bijna alleen maar planten en 1 paadje naar de deur en ruimte voor een heel klein zitje.
Ik heb ze nog wel! Een samenvatting.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer dat de foto's er weg zijn
Ik ga het overwegen! Ik vind het wel problematisch dat bomen zo groot kunnen worden, en niet alle bomen schijnen tegen snoeien te kunnen. En dan zit je ook nog met de wortels en wat die allemaal ondergronds aan kunnen richten. Ik zou het wel heel leuk vinden als we van een appelboom kunnen eten; ik houd erg van appels.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Een leiboom is leuk, een alternatief is een malus ballerina.
Dat is een appelboom die heel smal blijft, een soort zuiltje, vaak met mini-appeltjes (meer sierlijk dan eetbaar), maar ze zijn er ook wel met echte appels.
[ afbeelding ]
Ja, had ik gezien! Is steevast de eerste hit via Google. Heel fijne site inderdaad.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:58 schreef happyme28 het volgende:
Claudia, had je de site www.neerlandstuin.nl al gevonden. Veel nuttige info wb situatie waarin boom wel of niet handig is om in je tuin te zetten.
Verd wordt het een prachtig huis
Er komt ook echt niks meer uit mijn handen, ik lig alleen maar op de bank te denken aan wat er nog gedaan moet wordenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Volgend weekeinde al! Dan is het einde echt in zicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |