abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106561209
Vandaag weer even in de woning geweest om kleine klussen af te ronden.

Het deurtje van de spiegelkast in de badkamer was beschadigd. Dat hadden we al bij de Ikea geretourneerd (goede service, trouwens!) en vandaag heeft mijn lief het opgehangen:

Bij de Karwei hebben we verhuisfittingen gekocht en mijn lief heeft ze opgehangen (waardoor we erachter kwamen dat twee lichtpunten het niet doen; daarover nemen we contact op met de aannemer die nog onze sleutel heeft):

We hebben de allergoedkoopste vloerbedekking bij de Kwantum gescoord:

Die was voor op vloer achter de knieschotten op zolder:

Dat was een mooi klusje voor mij:

:')

Eindresultaat:

De klusjesman heeft voor ons een extra luik in de knieschotten gemaakt aan elke kant. De schotten blijven op hun plaats door een schuifje dat ervoor zit. Het is een eenvoudige maar handige oplossing. Ik ben er blij mee. Ik vind het trouwens zelf al zo knus achter de knieschotten dat ik overweeg één kant vrij te houden voor de kinderen om in te spelen. Misschien hang ik dan wel gordijntjes op de plek van de luiken (aan de binnenkant van de knieschotten zodat de luiken er nog wel voor kunnen).

Verder heb ik vandaag de vloer nóg een keer goed schoongemaakt. Die is volgens mij nu klaar voor de epoxy coating die komende week wordt aangebracht. Ze zandstralen de vloer nog wel, maar we moesten zelf de vloer zo vlak mogelijk maken. Een andere opdracht was om de vloer leeg te houden, wat een uitdaging was gezien de plinten die al in onze woning lagen. Daar hadden we de vorige keer een mooie plek voor gevonden:

En vandaag denken we natuurlijk aan loeszie die aan het verhuizen is! *O* Ik hoop dat het lukt allemaal. Ik zag dat jullie aardig wat hulp hadden meegenomen! Dat komt dus vast wel goed. Ik had je nog gedag willen zeggen maar toen ik weer beneden was waren jullie waarschijnlijk alweer onderweg voor de volgende lading.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106561377
Ik zal de volgende keer eens wat gezichten op de foto's zetten.
pi_106563299
Leuk huisje Claudia! En achter die knieschotten kunnen je kinderen straks lekker spelen <3

Ik lurk al een poosje mee, maar vraag me nu af waarom je de kast vóór de verhuizing in elkaar zet..? :@
pi_106566493
Oeh ben benieuwd hoe het bij Loeszie wordt!!

Spelen achter de knieschotten O+ nostalgie! Zooo leuk!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106567531
Die vloerbedekking achter de knieschotten is wel een goed idee, misschien moeten we dat toch ook maar doen.
pi_106567855
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik lurk al een poosje mee, maar vraag me nu af waarom je de kast vóór de verhuizing in elkaar zet..? :@
Geen gekke vraag! We besteden de verhuizing uit, dus alles wordt voor ons gedaan. Als we de kast nu in elkaar zetten is dat weer één ding minder om op de dag van de verhuizing zelf te doen.
pi_106567876
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:48 schreef Bleie het volgende:
Die vloerbedekking achter de knieschotten is wel een goed idee, misschien moeten we dat toch ook maar doen.
En het is een klusje van niks.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:10:22 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_106568382
Claudia, bijna vloet-tijd! Ben erg benieuwd. Kan je morgen al plaatjes maken?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106568541
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het is een klusje van niks.
Niet als je 38 weken zwanger bent ;) Maar na de bevalling moet het wel een keertje lukken.
pi_106568834
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh ben benieuwd hoe het bij Loeszie wordt!!

Spelen achter de knieschotten O+ nostalgie! Zooo leuk!
Nou, hè? Ik had een vriendinnetje met zo'n ruimte in haar kamer en ik was er zó jaloers op. Geweldig lijkt het me! Hell, ik ga er een matras in gooien en een leeslampje en niemand die me wat maakt. :7
pi_106568857
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:13 schreef Bleie het volgende:

[..]

Niet als je 38 weken zwanger bent ;) Maar na de bevalling moet het wel een keertje lukken.
Oh, ik vind dit typisch zo'n klusje dat je doet als je al een week overtijd loopt. :Y)

Jemig, ben je alweer zo ver, joh! Spannend!
pi_106568884
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:10 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, bijna vloet-tijd! Ben erg benieuwd. Kan je morgen al plaatjes maken?
Heeft geen zin, denk ik, want ze gaan eerst de vloer zandstralen en zo. Morgen is mijn lief er 's ochtends om ze te ontvangen; ik ga gewoon werken. Op z'n vroegst zal er dinsdag iets te zien zijn, denk ik.
pi_106570411
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen gekke vraag! We besteden de verhuizing uit, dus alles wordt voor ons gedaan. Als we de kast nu in elkaar zetten is dat weer één ding minder om op de dag van de verhuizing zelf te doen.
Ah, vandaar! Slim!
Ik zit momenteel zelf ook in een verhuizing en ben juist van alles aan het demonteren, dus het kwam me ietwat onlogisch over :D
pi_106570886
Jaaa! Dat zou echt zo tof zijn om een geheime hut voor Ivan en Lena te maken daar achter een schot O+
Wij hadden het vroeger ook. Inclusief lampje en kleden :Y :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106571270
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:04 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ah, vandaar! Slim!
Ik zit momenteel zelf ook in een verhuizing en ben juist van alles aan het demonteren, dus het kwam me ietwat onlogisch over :D
Wij laten de verhuizers zelfs de grote meubels demonteren. :@ Mijn schoonouders betalen het verhuisbedrijf, zo lief. O+

Hoe gaat het inpakken? Is het stressen?
pi_106571511
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, hè? Ik had een vriendinnetje met zo'n ruimte in haar kamer en ik was er zó jaloers op. Geweldig lijkt het me! Hell, ik ga er een matras in gooien en een leeslampje en niemand die me wat maakt. :7
_O- zo bivakkeer ik nog wel eens met een boek in de hooiberg bij de buren samen met de hond en het paard :@

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij laten de verhuizers zelfs de grote meubels demonteren. :@ Mijn schoonouders betalen het verhuisbedrijf, zo lief. O+

Maak je wel foto's vooraf?
Scheelt discussie als er wat mis gaat.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106571536
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou fijn toch juist? Wij gaan pas in het voorjaar verhuizen maar krijgen binnenkort de makelaar op bezoek, dus we moesten van vol woonhuis naar ikea-catalogus... Bah, rotklus. Maar het ergste is achter de rug gelukkig! Wie weet open ik tegen die tijd ook wel ´n topic, 't is zo gezellig meelezen hier :)
pi_106572662
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:30 schreef Ml-etje het volgende:

Maak je wel foto's vooraf?
Scheelt discussie als er wat mis gaat.
Waarvan? Kostbare dingen? Alle meubels?
pi_106572759
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:31 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou fijn toch juist? Wij gaan pas in het voorjaar verhuizen maar krijgen binnenkort de makelaar op bezoek, dus we moesten van vol woonhuis naar ikea-catalogus... Bah, rotklus. Maar het ergste is achter de rug gelukkig! Wie weet open ik tegen die tijd ook wel ´n topic, 't is zo gezellig meelezen hier :)
Ja, doen! Krijg je nog nuttige tips ook.

Ik heb een defect en ben dol op opruimen. We proberen ons huis zo opgeruimd mogelijk te houden. Het slibt hier ook langzaamaan dicht met spullen en eens in de zoveel tijd gaan we overal doorheen om te kijken of we het nog echt nodig hebben.
pi_106573351
Wat grappig om jouw zolder te zien... het is echt een kopie van onze zolder voor mijn gevoel!

:P
I had a signature once. It was awful.
pi_106574054
Haha, ja! Jullie knieschotten zitten hoger en de ramen lager en verder naar het midden. En wij hebben geen ketel, maar dat is het wel zo'n beetje. Oh, en onze trap is langer? Ik vind de lichtknop bij jullie op een betere plek zitten trouwens.

Op de foto helemaal rechts zie je trouwens verwarmingsbuizen die de grond uitkomen. Daar was de man van Vereniging Eigen Huis die mee was naar de oplevering niet over te spreken, deze oplossing.

pi_106576298
Ik denk dat jullie zolder iets breder is, en de trap/trapgat is ook breder, maar het was net of ik naar onze zolder zat te kijken toen we hier introkken (al was ons plafond donkergroen van het oorspronkelijk materiaal). Lichtknop zit hier prima, maar waar zit de jouwe dan?
Bij ons zit heel praktisch een houten driehoekige 'koker' in de hoeken van het trapgat/hek, Dit is een loze ruimte om kabels etc door te trekken, wel handig :) Lopen door tot beneden naar de meterkast.
(dit is overigens een huurhuis van een jaar of 15 oud)

PS Het is trouwens wel een héééle fijne zolder, het is nu onze werk/studeerkamer en de wasmachine en droger staan hier. Het is echt heerlijk ruim en een fijne plek om te zitten, dus weet zeker dat jullie ook veel plezier gaan beleven aan de ruimte!
pi_106576784
Fijn om te horen!

Bij ons zit de lichtknop tegen het hekwerk. Als je goed kijkt zie je een donkergrijze buis lopen en bovenaan zit een stopcontact met daarboven een lichtknop. Beetje maf.
pi_106576810
Overigens heb ik zojuist ons beveiligingssysteem besteld!
pi_106578332
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om te horen!

Bij ons zit de lichtknop tegen het hekwerk. Als je goed kijkt zie je een donkergrijze buis lopen en bovenaan zit een stopcontact met daarboven een lichtknop. Beetje maf.
Ik zat al te turen maar kon me niet voorstellen dat dat hem was.... Wat onpraktisch, ook niet mooi weg te werken zoiets, ben blij dat wij hem wel aan de muur hebben zitten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')