abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106250489
boom gewoon goed bijhouden met snoeien dan valt het wel mee hoe groot zoiets word. zeker als je een boom koopt die geschikt is voor kleine tuinen ;)

jip en janneke doorgang :D geniaal. gaas hoeft dan ook niet extra sterk. juist niet. daagt alleen maar meer uit om eroverheen te klimmen (eigen ervaring :P)
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2012 @ 10:59:35 #202
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106272523
wat voor boom je ook neemt, neem nooit een kastanje.
daar valt bijna het hele jaar wel wat uit. alleen niet als die kaal is, maar dan zietie er niet uit.
pi_106377496
Iets voor Ivan, Claudia?

(Het is een muursticker.)
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:10:25 #204
100412 mefke79
komt goed!
pi_106377639
Claudia, is de boom bedoelt als 'onderdeel van de erfascheiding' of als iets anders? Als ie in de lijn van de schutting moet dan is een leiboom handig want die is smal. Als dat niet hoeft is een dakplataan misschien ook wel leuk, die kan je dan richting de bergingen laten groeien als een soort dak. Geen idee hoeveel onderhoud zo'n boom is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106483137
Leuk, DaD! En dat beddengoed is nog geweldiger!

mefke, de boom is niet per se bedoeld als erafscheiding. Ik ga eens naar een plataan kijken!

Stand van zaken: wij zijn terug van onze midweek Limburg. We zijn natuurlijk totaal niet tot rust gekomen. :+ Maar de kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Inmiddels zijn we thuis flink aan het opruimen en uitzoeken geslagen. We hebben 7 zakken kleding weggedaan. :o Ik heb achterstallige administratie bijgewerkt. Ook ben ik spul dat hier overbodig staat te wezen op de valreep in de verkoop aan het gooien (iemand op zoek naar een Bugaboo Bee?). Ik hoop zo licht mogelijk te verhuizen.

Komende maandag wordt er aan de vloer begonnen! Span-nend!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106483397
Oh een Bugaboo Bee <3 Ik hou me in. Heb je toevallig zo'n meerijdplankje ervoor die je weg wil doen?

Wel lekker zo'n grote schoonmaak! Ik heb even gemist wanneer je definitieve verhuisdatum is, hoeveel dagen moet je nog afstrepen? :)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_106483702
Nee, ik heb geen meerijdplankje! Dat lijkt me ook niks, want dan loop je volgens mij de hele tijd naast de wagen. Wij gebruiken vrijwel altijd de cheapass duowagen als we op pad gaan omdat het soms wel handig kan zijn om Ivan erin te doen, dus de Bee staat hier werkeloos in de berging.

We verhuizen over een kleine 2 weken. En ik ben dol op grote schoonmaken! Over het algemeen is het huis best georganiseerd en opgeruimd, maar we leggen bijvoorbeeld staat vaker boeken horizontaal op de boeken die al in de kast staan omdat er geen ruimte meer op de plank is. Straks is alles weer héél georganiseerd. 8-)
pi_106483731
Heb jij je verbouwingstopic recentelijk bijgewerkt? Of heb je iets beters te doen? :+
pi_106486308
Ik word echt niet goed van wat inmiddels een glasvezeldrama blijkt te zijn. Niemand weet wanneer we aangesloten worden en niemand weet hoe we erachter kunnen komen. Maar we kunnen het wel aanvragen en dan wordt gemeld dat we al aangesloten zijn.
pi_106500001
Oh mefke, ik vind zo'n plataan een erg goed idee! Da's een mooi alternatief voor een pergola of zo.

pi_106502684
Iemand nog geniale tuinmeubilairtips?

Ik vind dit geloof ik wel aardig:

pi_106506293
Dat ziet er uit alsof het voor geen meter zit :P

En mijn verbouwingstopic werk ik bij als meneer weer es een keertje gaat verbouwen :X Voorlopig gaat elk vrij uurtje dat we allebei thuis zijn op aan estafetteslapen, want moeoeoeoe.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_106517890
Het schiet op, spannend! Succes met de vloeren en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Loeszie, welke pvc-vloeren heb jij in je woning liggen? Zag twee foto's langs komen en ben benieuwd! Zijn ze van mFLOR? En welke serie?
pi_106518095
Volgens mij zijn ze inderdaad van mFLOR. Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen beneden Rustic Plank (Desert Olive), maar dat kan ze je zelf beter vertellen. :Y) Ik weet alleen dat er op zolder een andere kleur ligt.
pi_106518588
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Oh mefke, ik vind zo'n plataan een erg goed idee! Da's een mooi alternatief voor een pergola of zo.

[ afbeelding ]
Laat je geen lei-linde aanpraten! Lindeluizen zijn niet leuk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106526600
Lindeluizen, genoteerd.

De kinderen hebben zich vandaag nuttig gemaakt en Ivans nieuwe kast in elkaar gezet:

pi_106526612
Iemand een idee waar je op zondag vloerbedekking kunt kopen?
pi_106526940
Villa arena is volgens mij elke zondag open?
En de carpet right op de haarlemmerweg ook regelmatig :Y
pi_106527744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef Stiemie het volgende:
Villa arena is volgens mij elke zondag open?
En de carpet right op de haarlemmerweg ook regelmatig :Y
Ah, dank! Ik zie dat de Carpet Right in Noord gesloten is komende zondag, maar die aan de Haarlemmerweg is inderdaad open. Dat is fijn om te weten!
pi_106528065
Nog een boom-update: dat idee hebben we maar even laten varen. De boom moest 1-1,5 meter van het pad af komen en er zou dus wel een heel grote opening in de schutting komen.
pi_106528384
Leuke kast! Hebben de kinderen goed in elkaar gezet :Y)

Vloer is inderdaad van M-flor, Authentic Plank+ Lumi 81017 beneden en op zolder Authentic Plank+ Verde 81013

Ik denk dat wij ipv de boom een grote bamboe neerzetten. Je moet toch wat :+
pi_106528465
Zoiets?

pi_106528481
Had ik al gezegd dat de buren aan de andere kant de door ons gekozen schutting liever niet willen? Aan die kant moeten we dus iets anders bedenken.
pi_106531152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat de buren aan de andere kant de door ons gekozen schutting liever niet willen? Aan die kant moeten we dus iets anders bedenken.
Wat voor schutting had je ook al weer voor die kant bedacht? En wat hadden die buren erop tegen en welke richting denken zij aan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106531207
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat voor schutting had je ook al weer voor die kant bedacht? En wat hadden die buren erop tegen en welke richting denken zij aan?
Ook het Kyoto-scherm van Hillhout:

Zij vinden dat er te veel doorkijk is en hebben liever iets helemaal dichts. Ik begrijp het wel.

Ik ben nu in afwachting van hun suggestie. Waarschijnlijk kan onze hovenier die schutting niet tegelijkertijd doen en dat vind ik wel jammer. Het zal ook wel weer meer geld kosten. Maar goed, het is niet anders.
pi_106561209
Vandaag weer even in de woning geweest om kleine klussen af te ronden.

Het deurtje van de spiegelkast in de badkamer was beschadigd. Dat hadden we al bij de Ikea geretourneerd (goede service, trouwens!) en vandaag heeft mijn lief het opgehangen:

Bij de Karwei hebben we verhuisfittingen gekocht en mijn lief heeft ze opgehangen (waardoor we erachter kwamen dat twee lichtpunten het niet doen; daarover nemen we contact op met de aannemer die nog onze sleutel heeft):

We hebben de allergoedkoopste vloerbedekking bij de Kwantum gescoord:

Die was voor op vloer achter de knieschotten op zolder:

Dat was een mooi klusje voor mij:

:')

Eindresultaat:

De klusjesman heeft voor ons een extra luik in de knieschotten gemaakt aan elke kant. De schotten blijven op hun plaats door een schuifje dat ervoor zit. Het is een eenvoudige maar handige oplossing. Ik ben er blij mee. Ik vind het trouwens zelf al zo knus achter de knieschotten dat ik overweeg één kant vrij te houden voor de kinderen om in te spelen. Misschien hang ik dan wel gordijntjes op de plek van de luiken (aan de binnenkant van de knieschotten zodat de luiken er nog wel voor kunnen).

Verder heb ik vandaag de vloer nóg een keer goed schoongemaakt. Die is volgens mij nu klaar voor de epoxy coating die komende week wordt aangebracht. Ze zandstralen de vloer nog wel, maar we moesten zelf de vloer zo vlak mogelijk maken. Een andere opdracht was om de vloer leeg te houden, wat een uitdaging was gezien de plinten die al in onze woning lagen. Daar hadden we de vorige keer een mooie plek voor gevonden:

En vandaag denken we natuurlijk aan loeszie die aan het verhuizen is! *O* Ik hoop dat het lukt allemaal. Ik zag dat jullie aardig wat hulp hadden meegenomen! Dat komt dus vast wel goed. Ik had je nog gedag willen zeggen maar toen ik weer beneden was waren jullie waarschijnlijk alweer onderweg voor de volgende lading.
pi_106561377
Ik zal de volgende keer eens wat gezichten op de foto's zetten.
pi_106563299
Leuk huisje Claudia! En achter die knieschotten kunnen je kinderen straks lekker spelen <3

Ik lurk al een poosje mee, maar vraag me nu af waarom je de kast vóór de verhuizing in elkaar zet..? :@
pi_106566493
Oeh ben benieuwd hoe het bij Loeszie wordt!!

Spelen achter de knieschotten O+ nostalgie! Zooo leuk!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106567531
Die vloerbedekking achter de knieschotten is wel een goed idee, misschien moeten we dat toch ook maar doen.
pi_106567855
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik lurk al een poosje mee, maar vraag me nu af waarom je de kast vóór de verhuizing in elkaar zet..? :@
Geen gekke vraag! We besteden de verhuizing uit, dus alles wordt voor ons gedaan. Als we de kast nu in elkaar zetten is dat weer één ding minder om op de dag van de verhuizing zelf te doen.
pi_106567876
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:48 schreef Bleie het volgende:
Die vloerbedekking achter de knieschotten is wel een goed idee, misschien moeten we dat toch ook maar doen.
En het is een klusje van niks.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:10:22 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_106568382
Claudia, bijna vloet-tijd! Ben erg benieuwd. Kan je morgen al plaatjes maken?
pi_106568541
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het is een klusje van niks.
Niet als je 38 weken zwanger bent ;) Maar na de bevalling moet het wel een keertje lukken.
pi_106568834
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh ben benieuwd hoe het bij Loeszie wordt!!

Spelen achter de knieschotten O+ nostalgie! Zooo leuk!
Nou, hè? Ik had een vriendinnetje met zo'n ruimte in haar kamer en ik was er zó jaloers op. Geweldig lijkt het me! Hell, ik ga er een matras in gooien en een leeslampje en niemand die me wat maakt. :7
pi_106568857
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:13 schreef Bleie het volgende:

[..]

Niet als je 38 weken zwanger bent ;) Maar na de bevalling moet het wel een keertje lukken.
Oh, ik vind dit typisch zo'n klusje dat je doet als je al een week overtijd loopt. :Y)

Jemig, ben je alweer zo ver, joh! Spannend!
pi_106568884
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:10 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, bijna vloet-tijd! Ben erg benieuwd. Kan je morgen al plaatjes maken?
Heeft geen zin, denk ik, want ze gaan eerst de vloer zandstralen en zo. Morgen is mijn lief er 's ochtends om ze te ontvangen; ik ga gewoon werken. Op z'n vroegst zal er dinsdag iets te zien zijn, denk ik.
pi_106570411
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen gekke vraag! We besteden de verhuizing uit, dus alles wordt voor ons gedaan. Als we de kast nu in elkaar zetten is dat weer één ding minder om op de dag van de verhuizing zelf te doen.
Ah, vandaar! Slim!
Ik zit momenteel zelf ook in een verhuizing en ben juist van alles aan het demonteren, dus het kwam me ietwat onlogisch over :D
pi_106570886
Jaaa! Dat zou echt zo tof zijn om een geheime hut voor Ivan en Lena te maken daar achter een schot O+
Wij hadden het vroeger ook. Inclusief lampje en kleden :Y :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106571270
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:04 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ah, vandaar! Slim!
Ik zit momenteel zelf ook in een verhuizing en ben juist van alles aan het demonteren, dus het kwam me ietwat onlogisch over :D
Wij laten de verhuizers zelfs de grote meubels demonteren. :@ Mijn schoonouders betalen het verhuisbedrijf, zo lief. O+

Hoe gaat het inpakken? Is het stressen?
pi_106571511
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, hè? Ik had een vriendinnetje met zo'n ruimte in haar kamer en ik was er zó jaloers op. Geweldig lijkt het me! Hell, ik ga er een matras in gooien en een leeslampje en niemand die me wat maakt. :7
_O- zo bivakkeer ik nog wel eens met een boek in de hooiberg bij de buren samen met de hond en het paard :@

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij laten de verhuizers zelfs de grote meubels demonteren. :@ Mijn schoonouders betalen het verhuisbedrijf, zo lief. O+

Maak je wel foto's vooraf?
Scheelt discussie als er wat mis gaat.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106571536
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou fijn toch juist? Wij gaan pas in het voorjaar verhuizen maar krijgen binnenkort de makelaar op bezoek, dus we moesten van vol woonhuis naar ikea-catalogus... Bah, rotklus. Maar het ergste is achter de rug gelukkig! Wie weet open ik tegen die tijd ook wel ´n topic, 't is zo gezellig meelezen hier :)
pi_106572662
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:30 schreef Ml-etje het volgende:

Maak je wel foto's vooraf?
Scheelt discussie als er wat mis gaat.
Waarvan? Kostbare dingen? Alle meubels?
pi_106572759
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:31 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou fijn toch juist? Wij gaan pas in het voorjaar verhuizen maar krijgen binnenkort de makelaar op bezoek, dus we moesten van vol woonhuis naar ikea-catalogus... Bah, rotklus. Maar het ergste is achter de rug gelukkig! Wie weet open ik tegen die tijd ook wel ´n topic, 't is zo gezellig meelezen hier :)
Ja, doen! Krijg je nog nuttige tips ook.

Ik heb een defect en ben dol op opruimen. We proberen ons huis zo opgeruimd mogelijk te houden. Het slibt hier ook langzaamaan dicht met spullen en eens in de zoveel tijd gaan we overal doorheen om te kijken of we het nog echt nodig hebben.
pi_106573351
Wat grappig om jouw zolder te zien... het is echt een kopie van onze zolder voor mijn gevoel!

:P
I had a signature once. It was awful.
pi_106574054
Haha, ja! Jullie knieschotten zitten hoger en de ramen lager en verder naar het midden. En wij hebben geen ketel, maar dat is het wel zo'n beetje. Oh, en onze trap is langer? Ik vind de lichtknop bij jullie op een betere plek zitten trouwens.

Op de foto helemaal rechts zie je trouwens verwarmingsbuizen die de grond uitkomen. Daar was de man van Vereniging Eigen Huis die mee was naar de oplevering niet over te spreken, deze oplossing.

pi_106576298
Ik denk dat jullie zolder iets breder is, en de trap/trapgat is ook breder, maar het was net of ik naar onze zolder zat te kijken toen we hier introkken (al was ons plafond donkergroen van het oorspronkelijk materiaal). Lichtknop zit hier prima, maar waar zit de jouwe dan?
Bij ons zit heel praktisch een houten driehoekige 'koker' in de hoeken van het trapgat/hek, Dit is een loze ruimte om kabels etc door te trekken, wel handig :) Lopen door tot beneden naar de meterkast.
(dit is overigens een huurhuis van een jaar of 15 oud)

PS Het is trouwens wel een héééle fijne zolder, het is nu onze werk/studeerkamer en de wasmachine en droger staan hier. Het is echt heerlijk ruim en een fijne plek om te zitten, dus weet zeker dat jullie ook veel plezier gaan beleven aan de ruimte!
pi_106576784
Fijn om te horen!

Bij ons zit de lichtknop tegen het hekwerk. Als je goed kijkt zie je een donkergrijze buis lopen en bovenaan zit een stopcontact met daarboven een lichtknop. Beetje maf.
pi_106576810
Overigens heb ik zojuist ons beveiligingssysteem besteld!
pi_106578332
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om te horen!

Bij ons zit de lichtknop tegen het hekwerk. Als je goed kijkt zie je een donkergrijze buis lopen en bovenaan zit een stopcontact met daarboven een lichtknop. Beetje maf.
Ik zat al te turen maar kon me niet voorstellen dat dat hem was.... Wat onpraktisch, ook niet mooi weg te werken zoiets, ben blij dat wij hem wel aan de muur hebben zitten!
pi_106578972
Er was een relatief eenvoudige oplossing, namelijk alles boven de grond weghalen en er een draadloze lichtknop van maken. Maar we hadden geen zin in het gedoe en we storen ons er niet zo aan. Sterker nog, als je niet oplet ziet je het niet eens zitten.
  Licht Ontvlambaar zondag 8 januari 2012 @ 22:17:10 #252
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106581522
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens heb ik zojuist ons beveiligingssysteem besteld!
Waar gaan jullie voor? Wij hebben sinds twee weken een nieuw systeem van verisure en dat bevalt erg goed.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106586951
@c
Audie, per ongelik val ik in je topic en lees over bamboe.

Dat zijn dus de meest smerige bladverliezers die je kunt indenken....
Of het meot een speciaal soort geweest zijn.
Hier zijn ze gelukkig de tuin uit, samen met de buren die ze neerzetten.
pi_106591567
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waar gaan jullie voor? Wij hebben sinds twee weken een nieuw systeem van verisure en dat bevalt erg goed.
Via WoonVeilig! Dat heb ik een tijdje geleden allemaal uitgezocht en nu is het basissysteem met wat extra melders dan eindelijk besteld.
pi_106591977
Heb je de brandmelders erbij genomen? Wij moeten nog steeds brandmelders voor ons huis regelen..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106592128
Dat zou er al in moeten zitten in huis, dat is namelijk verplicht (en ook gekoppeld aan elkaar).
pi_106592232
Ah kijk, ik weet niks van nieuwbouwhuizen, wij hebben een oud huis.

Maar ik wil dus zo'n gekoppeld systeem hebben. Zeker omdat de cvketel in de kelder hangt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106593355
Onze zolder lijkt ook erg op die van jullie trouwens.

Bij ons zit het lichtknopje (en een wcd) achter de wasmachine en droger, ook niet heel handig...
niet dat we er al een lamp aangesloten hebben hoor :@

Enne, ja, ik ben al 38 weken, van mij mag t kind zich wel vertonen zo langzamerhand
  Licht Ontvlambaar maandag 9 januari 2012 @ 11:36:07 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106595740
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:17 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat zou er al in moeten zitten in huis, dat is namelijk verplicht (en ook gekoppeld aan elkaar).
die zitten hier ook inderdaad, maar we hebben toch ervoor gekozen om er twee gekoppeld aan alarmsysteem op te laten hangen. Op de zolder waar wasmachine staat en in trappenhuis, deze zijn gekoppeld aan temperatuursensor en camera van bewegingsmelders. Mocht er brand zijn, wordt meteen de brandweer gewaarschuwd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106606406
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:17 schreef _VoiD_ het volgende:
Ja, precies.

Ik zit nog te twijfelen over brandmelders van WoonVeilig. Het belangrijkste is dat brandmelders je laten weten dat er brand is op het moment dat je in de woning bent. Daarvoor heb je geen melding op afstand nodig. Aan de andere kant is het wel fijn als je weet dat er brand in je woning is ook als je er niet bent.
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 17:36:05 #261
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106607499
bij de kwantum is de chick a dee in de aanbieding in het blauw en in het roze.
maar ik weet niet of een brandmelder en een rookmelder hetzelfde zijn.
ik vind ze leuk O+
  maandag 9 januari 2012 @ 20:23:09 #262
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_106615025
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:36 schreef lady-wrb het volgende:
bij de kwantum is de chick a dee in de aanbieding in het blauw en in het roze.
maar ik weet niet of een brandmelder en een rookmelder hetzelfde zijn.
ik vind ze leuk O+
Die is zo leuk inderdaad. Ik vraag me alleen af of ie wel net zo veilig is als een echte brandmelder... :@
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 20:23:58 #263
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106615082
zal toch wel , anders mogen ze m toch niet verkopen?
  maandag 9 januari 2012 @ 20:26:16 #264
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_106615226
Geen idee. Er staat dat ie voldoen aan de normen die zijn gesteld in 2008 maar geen idee of er daarna alweer nieuwere normen zijn gekomen.

Even gekeken en hij voldoet aan alle normen. Misschien bestel ik er wel 2 voor de meisjes voor als ze ooit allebei een eigen kamer hebben Gedaan!

[ Bericht 21% gewijzigd door Stiemie op 09-01-2012 21:01:58 ]
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2012 @ 20:48:10 #265
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106616423
o toch wel? ik had net een topic geopend :)
ze zijn wel goedkoop nu he?
pi_106619755
Zodat anderen weten waar jullie het over hebben:

Geinig, inderdaad!
  maandag 9 januari 2012 @ 21:55:51 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106620504
Oh, die zijn leuk, en erg goedkoop ook bij de kwantum... de normale prijs van ¤ 25,= valt al mee, maar in de aanbieding voor de helft helemaal.

Ik deed net voor de lol even 3 stuks op de officiële Chick-a-dee site in het winkelmandje en dat was gelijk voor ¤ 149,85 en dan kwam er nog ¤ 18,00 verzendkosten bij :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106629552

"Floradorp is echt geen puinzooi meer met Oud en Nieuw"

Floradorp. De buurt die niet onbekend is met ongeregeldheden, heeft dit jaar een rustig Oud en Nieuw beleefd.

Een enkel rookwolkje, wat smeulend hout en een eigenwijs vlammetje geven gezamenlijk een kleine indruk van de vuurhaard die tijdens de nieuwjaarsviering in Floradorp woedde. Waar het eerder flink uit de hand is gelopen rond het nieuwjaarsvuur, is het dit jaar rustig verlopen. “Bijna te rustig”, aldus buurtbewoner Frank Evans.

Evans is de laatste restanten van Oud en Nieuw aan het wegwerken. De lege wijnflessen in zijn achterbak verraden een succesvol feestje. “Het was dit jaar niet echt spannend en de politie doet er een hoop aan omdat zo te houden. Al die regels gaan toch ten koste van de gezelligheid. Ik zat er zelfs aan te denken om volgend jaar maar weer eens ergens anders heen te gaan. Nee, Floradorp is allang geen puinzooi meer tijdens Oud en Nieuw.” Een echtpaar op leeftijd, dat liever anoniem wil blijven, zijn juist blij met de regulering van de gemeente. “Dit jaar was het prima te doen”, vertelt de vrouw. “We hebben nergens last van gehad, alleen van die bommen. Die zijn zo ongelofelijk hard.” Haar man vult aan: “De meeste buurtbewoners houden zich netjes, want ze weten dat alles gefilmd wordt.” De man wijst naar twee camera’s op de omringende woningen. “Verder is het hier gezellig wonen hoor”, excuseert hij zich voordat de wandeling richting de supermarkt wordt voortgezet.

Voor Cicilia Hoffman en haar dochter Lisa (8) was dit de eerste Oud en Nieuw in Floradorp. Ze zijn door de buurtregisseur van te voren netjes geïnstrueerd over het verloop. Volgens hen verliep het allemaal rustig. Lisa verklaart: “Af en toe schrok ik wel van die keiharde knallen, maar het vuur was heel mooi. Het was net zo warm als in Spanje”.

Bron
pi_106631456
:o

Bij ons was er niets van te merken, maar jullie zitten er toch een stuk dichterbij. Maar goed, een paar jaar geleden waren het echt veldslagen, dus vergeleken daarmee...
pi_106632965
Het stuk gras dat je hier zit is dus écht dichtbij! Onze buren hebben er uitzicht op, wij net niet.

We zagen net voor de jaarwisseling al een gigantische stapel hout. Maar we zagen ook dat de politie er bovenop zat. Niet lettterlijk. :+
pi_106633076
Ik denk dat we vanmiddag even langs het huis rijden om een foto te maken van de vloer! We kunnen niet naar binnen maar zijn wel heel nieuwsgierig.

De planning is:
dag 1: vloer zandstralen en een schrapmassa aanbrengen
dag 2 (vandaag): de coating zelf aanbrengen
dag 3: toplaag 1
dag 4: toplaag 2

En dan moet de vloer flink drogen. Na 24 uur kunnen we erop lopen, na 72 uur is de vloer chemisch belastbaar en pas na een week mogen er vloeistoffen op. De keuken wordt 6 dagen later geplaatst en dat is eigenlijk een dag te vroeg. Hopelijk werken ze netjes. En de plinten worden al na 72 uur aangebracht en geverfd. Ik ben benieuwd hoe de klusjesman dat van plan is netjes te gaan doen.
pi_106633914
Er heeft een heel stuk over in het Parool gestaan, dat er tegenwoordig iemand uit de buurt de zaak een beetje onder controle houdt, en dat schijnt wel goed te werken. Dus wel nog steeds een gigantische brandstapel (ben je wel meteen van je kerstboom af), maar geen rellen. Nou ja, dan is het niet zo erg toch?

Spannend om de vloer te gaan bekijken!
pi_106644506
De vloer zat er nog niet in maar ik heb wat leuke foto's! *O*

Ik ga ze even uploaden.
pi_106645782
Toen we bij het huis aankwamen bleken de twee uiterst vriendelijke Polen aan het werk te zijn. De coating zelf zat er nog niet in. Volgens de Polen kosten de voorbereidende werkzaamheden de meeste tijd; de coating zelf hebben ze zo gedaan. Het viel me op dat ze heel netjes te werk gaan om de muren en de trap niet te beschadigen. Ik mocht even binnenwandelen om te kijken en foto's te maken. Zo zag de vloer in de woonkamer eruit:

De witte veeg is de plek van de scheur die gevuld is. (De scheur was trouwens niet groter geworden.) Ik heb goed gekeken naar de vloer zelf en die zag er aardig egaal uit, voor zover ik dat in kon schatten. En als de kleur zo was gebleven had ik het ook prima gevonden. :+

Onze slaapkamer:

Nou ja, goed, de definitieve vloerkleur viel dus jammer genoeg nog niet te zien. Wel is het leuk om iets van het proces mee te maken. Op de foto hieronder zie je trouwens het epoxyspul zelf. Je kunt zien dat de coating lichter is dan het spul dat er al op zit en ook warmer van kleur.

Toen we er kwamen was de hovenier bovendien flink bezig in de voortuin. Het grondwerk in de achtertuin had hij al af. :o

Man, wat ben ik er blij mee!

De stenen waren er ookal. Op de eerste foto is de donkergrijze variant te zien, op de tweede de lichtgrijze:

Zo donkergrijs is die eerste dus helemaal niet! Ik zou een ieder die stenen uit gaat zoeken op het hart willen drukken om héél goed te vragen wat er allemaal kan gebeuren met de kleur van de stenen. Wij hebben de koppelstones uitgezocht door in de modeltuin rond te lopen en klaarblijkelijk waren die stenen erg nat en daarom donkerder van kleur. Dit pakt dus iets anders uit dan gepland, maar stiekem ben ik er wel blij mee.

En dit is de terrastegel:

Ik ben ineens ontzettend misselijk van de ontlading. Jemig, wat is er een last van me afgevallen! Het komt gewoon goed, het wordt mooi! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 10-01-2012 16:34:16 ]
pi_106646006
Wat mooi Claudia!!
Wij hebben eerlijk gezegd nog niet echt nagedacht over de tuin. Maar als ik jou foto's zie ben ik wel jaloers, ik vind het nu al mooi! (zeker vergeleken met onze achtertuin die door de regen compleet onder water staat...)
pi_106646067
Jaloers! Hier is het ook nog een grote modderpoel. En de vloer is o+
pi_106646540
Ja, dat maakt ineens een groot verschil, zeg! En de tegels zitten er niet eens in.

Ik ben zo blij met onze hovenier. Wat een geschikte gozer. ^O^ En de Polen zijn ook toffe lui.
pi_106646687
Echt maf om het ontwerp waar je al honderden keren naar gekeken hebt ineens in het echt te zien. Het was gewoon precies zoals ik me had voorgesteld!
pi_106659105
claudia, dat ziet er al prima uit! En wat fijn dat er zo'n last van je schouders gevallen is. Nu ben ik helemaal benieuwd naar het eindresultaat.
pi_106660292
Ik ook, ik ook!

Ik kwam nog foto's van de gordijnen tegen. Woonkamer, kleine en niet grote staal (ik weet alleen niet 100% zeker meer of we deze kleur hadden gekozen):

Ivans kamer (een soort velours, dezelfde stof in alle slaapkamers):

Lena's kamer:

Onze slaapkamer:

Rolgordijnen op zolder:

Plissé-gordijnen voor de keuken in 2 delen, een van de onderste twee kleuren:

dinsdag 10 januari 2012 @ 22:37:54 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_106663552
Grappig eigenlijk dat je blijkbaar zóveel beslissingen hebt genomen de afgelopen tijd, dat je gewoon twijfelt hoe ook alweer de gordijnen in je woonkamer gaan zijn!

Op afstand ben ik benieuwd hoe het gaat worden allemaal. Fijn dat het zo opschiet. Vooral die tuin zeg, wat een verschil maakt dat.

Het is trouwens interessant om te zien hoe warm je wordt van nieuwbouw en alles lekker laten regelen. Misschien kan ik er wat van leren; ik kocht net een ex-huurhuis dat nodig opgeknapt moet worden en vind dat juist leuk, en de keuken wordt uiteindelijk een oude van Bruynzeel uit de jaren vijftig die binnenkort ergens wordt weggedaan. En ik ga alles zelf doen, inclusief verhuizen. Hoeveel spijt zal ik krijgen? Vooral omdat ik fulltime werk en dus eigenlijk best weinig tijd heb :Y)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_106664042
Heb je kinderen, Lemijn? Zo niet, dan denk ik dat er er héél blij mee gaat zijn. Zo wel, dan denk ik dat het een grote opoffering is en je er ook blij mee gaat zijn. :Y)
pi_106664108
Dit vind ik nou leuke tuinmeubels:

dinsdag 10 januari 2012 @ 22:52:02 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_106664189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je kinderen, Lemijn? Zo niet, dan denk ik dat er er héél blij mee gaat zijn. Zo wel, dan denk ik dat het een grote opoffering is en je er ook blij mee gaat zijn. :Y)
Ik ga sowieso blij zijn :) En ik heb geen kinderen, en het deel van de opoffering snap ik niet. Dat ik gratis een oude keuken overneem? Daar is vooral mijn banksaldo blij mee :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_106664368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik ga sowieso blij zijn :) En ik heb geen kinderen, en het deel van de opoffering snap ik niet. Dat ik gratis een oude keuken overneem? Daar is vooral mijn banksaldo blij mee :P
Nee, je tijd. Elk uur dat ik klussend in onze woning doorbreng kan ik niet werken, bij de kinderen zijn, iets afspreken met vrienden of uitpuffen. In die zin is het klussen een behoorlijke opoffering, vind ik, en hoe groter het klusproject hoe groter de opoffering.

Verder vind ik dat "alles laten doen" nogal tegenvallen. Het kost best veel tijd en energie om alles uit te zoeken, iedereen aan te sturen en de boel te coördineren. En elke keer moet je weer op locatie aanwezig zijn. Ik weet niet of ik nog een keer zo'n nieuwe woning zou kopen.
pi_106664470
Deze is voor mij gemaakt:

Of gewoon deze:

Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 09:30:12 #287
5428 crew  miss_sly
pi_106672520
Het wordt zo mooi, Claudia! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van alles.
Prachtige tuinmeubels, trouwens O+ Die zou ik zo kunnen kopen!

Waar hebben jullie trouwens de gordijnen besteld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106672783
Bij Scheltinga!

Ik weet nog niet wat ik precies met de tuinmeubels ga doen. Het allerbelangrijkste is dat ze comfortabel liggen en zitten, dat is een absolute eis. Verder wil ik het liefst niet iets als te massiefs. En ik houd niet van verschillende kussens. Kortom, dat is alweer een aardige eisenlijst. :')

Zometeen gaan we denk ik toch nog maar even naar de vloer gluren. *O* Lief is vrij vroeg klaar met werken en het is mijn oppasdag, dus we hebben vanmiddag even tijd.
pi_106672816
Wat hebben jullie ook alweer op het dakterras staan, miss_sly?
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 09:58:12 #290
5428 crew  miss_sly
pi_106673061
Scheltinga, duur, maar wel goed, he? Tenminste, wij waren erg tevreden en gaan nu voor gordijnen voor Senna's kamer weer terug. Vind het alleen wel lastig, gordijnen uitzoeken voor haar kamer.

Wij hebben een houten eettafel met een houten bank en 4 hoge zwarte stoelen van hetzelfde materiaal waar die loungesets van gemaakt zijn. Verder hebben we een hoekloungeset met stoel en tafel en twee aparte ligstoelen. Maar goed, wij vullen daarmee nog niet eens een beetje behoorlijk ons dakterras :')
Dat hout zou ik niet aanraden, dat wordt er niet mooier op als het altijd buiten staat en je het niet onderhoudt door te schuren en olieen en weet ik wat allemaal. Niet geschikt voor ons, dus :+
De loungeset bevalt erg goed. Het is heel goed spul, staat nu al drie winters op het dakterras in weer en wind en ziet er nog heel prima uit. De ligstoelen ook, die zijn van Gamma, geloof ik.

Wij zijn in Hoofddorp of Leiden geweest, daar is een grote tuinmeubelshowroom die heel veel verschillende dingen heeft. Hoewel ik me niet kan herinneren dat ze dergelijke mooie dingen hadden als je hierboven post. Ik vind ze erg mooi, maar volgens mij zijn ze te licht (van gewicht) om bij ons op het dakterras te staan, we hadden daar wat robuusters nodig.

volgens mij zijn wij hier geweest: http://www.tuin-meubelen.nl/go.php?m=rbk&t=shw&rbk_id=-1

om het zeker te weten, zou ik ons verbouwingstopic even door moeten spitten, en daar heb ik nu even geen tijd voor :P
pi_106673209
Ik moet zeggen dat de prijs van Scheltinga me nog meeviel. Ik heb de prijzen vergelijken met de Hema die in zo'n beetje het laagste segment zitten, samen met bijvoorbeeld de Kwantum. Bij een gordijnzaak ben je natuurlijk meer geld kwijt, maar ik had het idee dat we het bij een andere zaak niet goedkoper hadden kunnen krijgen.

Wat wel een uitspatting van ons is is dat we de gordijnen ook op laten hangen. Dat kunnen we best zelf, maar het scheelt ons een hoop moeite in een fase dat we het al druk hebben met veel andere dingen en de gordijnen hangen straks natuurlijk erg mooi. Het moeizame open- en dichtgaan van de gordijnen in onze huidige woning is een dagelijks terugkerende ergernis, dus ach. :Y) En sommige dingen hadden we waarschijnlijk ook lang niet zo netjes gekund, bijvoorbeeld het ophangen van de plisségordijnen.
pi_106673233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:58 schreef miss_sly het volgende:

om het zeker te weten, zou ik ons verbouwingstopic even door moeten spitten, en daar heb ik nu even geen tijd voor :P
Ik ga even op zoek! Dank!

het nieuwe appartement van het_fokschaap en miss_sly :s)
pi_106673311
Grappig om te lezen dat jullie met het idee hebben gespeeld van een woonkeuken op het dakterras. Had mij geweldig geleken! O+ Echt stom dat de dakopbouw is afgekeurd indertijd.
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:11:51 #294
5428 crew  miss_sly
pi_106673379
Ophangen hebben wij dus ook laten doen, en in ons oude huis met muren van verschillende kwaliteit (van pudding tot niet door te komen beton) leek het ons verstandig om de lange, zware gordijnen met voering op te laten hangen. En ze hangen dus al drieenhalfjaar perfect, en zijn ookprima open en dicht te maken.
Vandaar dat we nu op Senna's kamer ook door hun willen laten hangen, gezien het feit dat de door ons opgehangen gordijnen inderdaad naar beneden zijn gekomen :+

Gordijnen bij Hema ofzo zijn denk ik alleen goedkoper als je ze zelf maakt en ophangt. Als je ze laat maken, zal er inderdaad niet veel verschil in zitten.
pi_106673424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Vandaar dat we nu op Senna's kamer ook door hun willen laten hangen, gezien het feit dat de door ons opgehangen gordijnen inderdaad naar beneden zijn gekomen :+
Ik vind het ook tof dat ze de rails hier en daar wat laten afbuigen zodat het gordijn mooier valt als het open staat. Dat soort dingen zou je zelf niet gauw doen.

quote:
Gordijnen bij Hema ofzo zijn denk ik alleen goedkoper als je ze zelf maakt en ophangt. Als je ze laat maken, zal er inderdaad niet veel verschil in zitten.
De gordijnen bij de Hema zijn ook als je ze laat maken wel goedkoper! Maar het blijft veel geld. Gek eigenlijk dat je dat voor een vloer wel over hebt en voor gordijnen niet. Ik merk zelf in ieder geval dat ik er meer moeite mee heb. :+
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:21:03 #296
5428 crew  miss_sly
pi_106673578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig om te lezen dat jullie met het idee hebben gespeeld van een woonkeuken op het dakterras. Had mij geweldig geleken! O+ Echt stom dat de dakopbouw is afgekeurd indertijd.
Het blijft nog steeds een idee om er in ieder geval een serre neer te zetten O+ maar goed, dan moeten we het hele vergunningentraject door om te kijken of we een kans maken. Dus we gaan eerst ons huis verder afmaken en veranderen (die lange lage kast gaat er waarschijnlijk wel komen), en later als we tijd en geld en energie (vooral dat laatste) hebben voor dat traject, willen we kijken of er de mogelijkheid voor een serre-opbouw is O+

Ik heb het geld wel over voor gordijnen, doet zoveel als die mooi zijn en goed hangen. toch hoor je heel vaak inderdaad dat mensen het minder graag ervoor uitgeven.

Leuk trouwens om ons topic nog eens te lezen :D
pi_106673592
Ja hoor, word ik nét door Scheltinga gebeld dat een deel van de gordijnen niet op tijd af is! Het gaat om de gordijnen voor de schuifpui in de woonkamer, de gordijnen in Lena's kamer en de zolderrolgordijnen. Die laatste boeien me niet zo, maar Lena's kamer niet kunnen verduisteren is wel heel vervelend, en ik heb ook weinig zin om te koop te zitten in de woonkamer. Ze kijkt even of ze leengordijnen kan regelen.

Ik was er al bang voor...
pi_106673622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het blijft nog steeds een idee om er in ieder geval een serre neer te zetten O+ maar goed, dan moeten we het hele vergunningentraject door om te kijken of we een kans maken. Dus we gaan eerst ons huis verder afmaken en veranderen (die lange lage kast gaat er waarschijnlijk wel komen), en later als we tijd en geld en energie (vooral dat laatste) hebben voor dat traject, willen we kijken of er de mogelijkheid voor een serre-opbouw is O+
Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn! Dan zou ik als ik jullie was zeker niet meer willen verhuizen. :+
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:27:11 #299
5428 crew  miss_sly
pi_106673725
Ow, wat balen! Hoop dat ze leengordijnen heeft, zodat je in ieder geval iets hebt!
Hoe lang is de verwachte uitloop?

quote]0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn! Dan zou ik als ik jullie was zeker niet meer willen verhuizen. :+
[/quote]

Een opbouw met veel glas, zodat je lekker optimaal kunt genieten van het zonnetje, met openslaande deuren of schuifpui en fijne meubels. Heerlijk lijkt me dat O+ En inderdaad, dan is verhuizen zeker geen optie meer!

Ow ja, en een van mijn dromen was dan om er een grote eettafel te hebben, en dan bijvoorbeeld met Kerst daar een gezellig diner te houden, op het dak, met prachtig uitzicht over Amsterdam in het donker met alle lichtjes O+
pi_106673877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn!
Fantastisch, een serre erbij! Daar kan je enorm veel leuke dingen mee&in doen.

Mocht je toch een slappkamer er van willen maken, dan is dat eenvoudig door verduisterende plissée gordijnen te realiseren. Makkelijker dan andersm (slaapkamer -> serre).
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')