abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106646067
Jaloers! Hier is het ook nog een grote modderpoel. En de vloer is o+
pi_106646540
Ja, dat maakt ineens een groot verschil, zeg! En de tegels zitten er niet eens in.

Ik ben zo blij met onze hovenier. Wat een geschikte gozer. ^O^ En de Polen zijn ook toffe lui.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106646687
Echt maf om het ontwerp waar je al honderden keren naar gekeken hebt ineens in het echt te zien. Het was gewoon precies zoals ik me had voorgesteld!
pi_106659105
claudia, dat ziet er al prima uit! En wat fijn dat er zo'n last van je schouders gevallen is. Nu ben ik helemaal benieuwd naar het eindresultaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106660292
Ik ook, ik ook!

Ik kwam nog foto's van de gordijnen tegen. Woonkamer, kleine en niet grote staal (ik weet alleen niet 100% zeker meer of we deze kleur hadden gekozen):

Ivans kamer (een soort velours, dezelfde stof in alle slaapkamers):

Lena's kamer:

Onze slaapkamer:

Rolgordijnen op zolder:

Plissé-gordijnen voor de keuken in 2 delen, een van de onderste twee kleuren:

dinsdag 10 januari 2012 @ 22:37:54 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_106663552
Grappig eigenlijk dat je blijkbaar zóveel beslissingen hebt genomen de afgelopen tijd, dat je gewoon twijfelt hoe ook alweer de gordijnen in je woonkamer gaan zijn!

Op afstand ben ik benieuwd hoe het gaat worden allemaal. Fijn dat het zo opschiet. Vooral die tuin zeg, wat een verschil maakt dat.

Het is trouwens interessant om te zien hoe warm je wordt van nieuwbouw en alles lekker laten regelen. Misschien kan ik er wat van leren; ik kocht net een ex-huurhuis dat nodig opgeknapt moet worden en vind dat juist leuk, en de keuken wordt uiteindelijk een oude van Bruynzeel uit de jaren vijftig die binnenkort ergens wordt weggedaan. En ik ga alles zelf doen, inclusief verhuizen. Hoeveel spijt zal ik krijgen? Vooral omdat ik fulltime werk en dus eigenlijk best weinig tijd heb :Y)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_106664042
Heb je kinderen, Lemijn? Zo niet, dan denk ik dat er er héél blij mee gaat zijn. Zo wel, dan denk ik dat het een grote opoffering is en je er ook blij mee gaat zijn. :Y)
pi_106664108
Dit vind ik nou leuke tuinmeubels:

dinsdag 10 januari 2012 @ 22:52:02 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_106664189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je kinderen, Lemijn? Zo niet, dan denk ik dat er er héél blij mee gaat zijn. Zo wel, dan denk ik dat het een grote opoffering is en je er ook blij mee gaat zijn. :Y)
Ik ga sowieso blij zijn :) En ik heb geen kinderen, en het deel van de opoffering snap ik niet. Dat ik gratis een oude keuken overneem? Daar is vooral mijn banksaldo blij mee :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_106664368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik ga sowieso blij zijn :) En ik heb geen kinderen, en het deel van de opoffering snap ik niet. Dat ik gratis een oude keuken overneem? Daar is vooral mijn banksaldo blij mee :P
Nee, je tijd. Elk uur dat ik klussend in onze woning doorbreng kan ik niet werken, bij de kinderen zijn, iets afspreken met vrienden of uitpuffen. In die zin is het klussen een behoorlijke opoffering, vind ik, en hoe groter het klusproject hoe groter de opoffering.

Verder vind ik dat "alles laten doen" nogal tegenvallen. Het kost best veel tijd en energie om alles uit te zoeken, iedereen aan te sturen en de boel te coördineren. En elke keer moet je weer op locatie aanwezig zijn. Ik weet niet of ik nog een keer zo'n nieuwe woning zou kopen.
pi_106664470
Deze is voor mij gemaakt:

Of gewoon deze:

Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 09:30:12 #287
5428 crew  miss_sly
pi_106672520
Het wordt zo mooi, Claudia! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van alles.
Prachtige tuinmeubels, trouwens O+ Die zou ik zo kunnen kopen!

Waar hebben jullie trouwens de gordijnen besteld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106672783
Bij Scheltinga!

Ik weet nog niet wat ik precies met de tuinmeubels ga doen. Het allerbelangrijkste is dat ze comfortabel liggen en zitten, dat is een absolute eis. Verder wil ik het liefst niet iets als te massiefs. En ik houd niet van verschillende kussens. Kortom, dat is alweer een aardige eisenlijst. :')

Zometeen gaan we denk ik toch nog maar even naar de vloer gluren. *O* Lief is vrij vroeg klaar met werken en het is mijn oppasdag, dus we hebben vanmiddag even tijd.
pi_106672816
Wat hebben jullie ook alweer op het dakterras staan, miss_sly?
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 09:58:12 #290
5428 crew  miss_sly
pi_106673061
Scheltinga, duur, maar wel goed, he? Tenminste, wij waren erg tevreden en gaan nu voor gordijnen voor Senna's kamer weer terug. Vind het alleen wel lastig, gordijnen uitzoeken voor haar kamer.

Wij hebben een houten eettafel met een houten bank en 4 hoge zwarte stoelen van hetzelfde materiaal waar die loungesets van gemaakt zijn. Verder hebben we een hoekloungeset met stoel en tafel en twee aparte ligstoelen. Maar goed, wij vullen daarmee nog niet eens een beetje behoorlijk ons dakterras :')
Dat hout zou ik niet aanraden, dat wordt er niet mooier op als het altijd buiten staat en je het niet onderhoudt door te schuren en olieen en weet ik wat allemaal. Niet geschikt voor ons, dus :+
De loungeset bevalt erg goed. Het is heel goed spul, staat nu al drie winters op het dakterras in weer en wind en ziet er nog heel prima uit. De ligstoelen ook, die zijn van Gamma, geloof ik.

Wij zijn in Hoofddorp of Leiden geweest, daar is een grote tuinmeubelshowroom die heel veel verschillende dingen heeft. Hoewel ik me niet kan herinneren dat ze dergelijke mooie dingen hadden als je hierboven post. Ik vind ze erg mooi, maar volgens mij zijn ze te licht (van gewicht) om bij ons op het dakterras te staan, we hadden daar wat robuusters nodig.

volgens mij zijn wij hier geweest: http://www.tuin-meubelen.nl/go.php?m=rbk&t=shw&rbk_id=-1

om het zeker te weten, zou ik ons verbouwingstopic even door moeten spitten, en daar heb ik nu even geen tijd voor :P
pi_106673209
Ik moet zeggen dat de prijs van Scheltinga me nog meeviel. Ik heb de prijzen vergelijken met de Hema die in zo'n beetje het laagste segment zitten, samen met bijvoorbeeld de Kwantum. Bij een gordijnzaak ben je natuurlijk meer geld kwijt, maar ik had het idee dat we het bij een andere zaak niet goedkoper hadden kunnen krijgen.

Wat wel een uitspatting van ons is is dat we de gordijnen ook op laten hangen. Dat kunnen we best zelf, maar het scheelt ons een hoop moeite in een fase dat we het al druk hebben met veel andere dingen en de gordijnen hangen straks natuurlijk erg mooi. Het moeizame open- en dichtgaan van de gordijnen in onze huidige woning is een dagelijks terugkerende ergernis, dus ach. :Y) En sommige dingen hadden we waarschijnlijk ook lang niet zo netjes gekund, bijvoorbeeld het ophangen van de plisségordijnen.
pi_106673233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:58 schreef miss_sly het volgende:

om het zeker te weten, zou ik ons verbouwingstopic even door moeten spitten, en daar heb ik nu even geen tijd voor :P
Ik ga even op zoek! Dank!

het nieuwe appartement van het_fokschaap en miss_sly :s)
pi_106673311
Grappig om te lezen dat jullie met het idee hebben gespeeld van een woonkeuken op het dakterras. Had mij geweldig geleken! O+ Echt stom dat de dakopbouw is afgekeurd indertijd.
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:11:51 #294
5428 crew  miss_sly
pi_106673379
Ophangen hebben wij dus ook laten doen, en in ons oude huis met muren van verschillende kwaliteit (van pudding tot niet door te komen beton) leek het ons verstandig om de lange, zware gordijnen met voering op te laten hangen. En ze hangen dus al drieenhalfjaar perfect, en zijn ookprima open en dicht te maken.
Vandaar dat we nu op Senna's kamer ook door hun willen laten hangen, gezien het feit dat de door ons opgehangen gordijnen inderdaad naar beneden zijn gekomen :+

Gordijnen bij Hema ofzo zijn denk ik alleen goedkoper als je ze zelf maakt en ophangt. Als je ze laat maken, zal er inderdaad niet veel verschil in zitten.
pi_106673424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Vandaar dat we nu op Senna's kamer ook door hun willen laten hangen, gezien het feit dat de door ons opgehangen gordijnen inderdaad naar beneden zijn gekomen :+
Ik vind het ook tof dat ze de rails hier en daar wat laten afbuigen zodat het gordijn mooier valt als het open staat. Dat soort dingen zou je zelf niet gauw doen.

quote:
Gordijnen bij Hema ofzo zijn denk ik alleen goedkoper als je ze zelf maakt en ophangt. Als je ze laat maken, zal er inderdaad niet veel verschil in zitten.
De gordijnen bij de Hema zijn ook als je ze laat maken wel goedkoper! Maar het blijft veel geld. Gek eigenlijk dat je dat voor een vloer wel over hebt en voor gordijnen niet. Ik merk zelf in ieder geval dat ik er meer moeite mee heb. :+
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:21:03 #296
5428 crew  miss_sly
pi_106673578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig om te lezen dat jullie met het idee hebben gespeeld van een woonkeuken op het dakterras. Had mij geweldig geleken! O+ Echt stom dat de dakopbouw is afgekeurd indertijd.
Het blijft nog steeds een idee om er in ieder geval een serre neer te zetten O+ maar goed, dan moeten we het hele vergunningentraject door om te kijken of we een kans maken. Dus we gaan eerst ons huis verder afmaken en veranderen (die lange lage kast gaat er waarschijnlijk wel komen), en later als we tijd en geld en energie (vooral dat laatste) hebben voor dat traject, willen we kijken of er de mogelijkheid voor een serre-opbouw is O+

Ik heb het geld wel over voor gordijnen, doet zoveel als die mooi zijn en goed hangen. toch hoor je heel vaak inderdaad dat mensen het minder graag ervoor uitgeven.

Leuk trouwens om ons topic nog eens te lezen :D
pi_106673592
Ja hoor, word ik nét door Scheltinga gebeld dat een deel van de gordijnen niet op tijd af is! Het gaat om de gordijnen voor de schuifpui in de woonkamer, de gordijnen in Lena's kamer en de zolderrolgordijnen. Die laatste boeien me niet zo, maar Lena's kamer niet kunnen verduisteren is wel heel vervelend, en ik heb ook weinig zin om te koop te zitten in de woonkamer. Ze kijkt even of ze leengordijnen kan regelen.

Ik was er al bang voor...
pi_106673622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het blijft nog steeds een idee om er in ieder geval een serre neer te zetten O+ maar goed, dan moeten we het hele vergunningentraject door om te kijken of we een kans maken. Dus we gaan eerst ons huis verder afmaken en veranderen (die lange lage kast gaat er waarschijnlijk wel komen), en later als we tijd en geld en energie (vooral dat laatste) hebben voor dat traject, willen we kijken of er de mogelijkheid voor een serre-opbouw is O+
Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn! Dan zou ik als ik jullie was zeker niet meer willen verhuizen. :+
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:27:11 #299
5428 crew  miss_sly
pi_106673725
Ow, wat balen! Hoop dat ze leengordijnen heeft, zodat je in ieder geval iets hebt!
Hoe lang is de verwachte uitloop?

quote]0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn! Dan zou ik als ik jullie was zeker niet meer willen verhuizen. :+
[/quote]

Een opbouw met veel glas, zodat je lekker optimaal kunt genieten van het zonnetje, met openslaande deuren of schuifpui en fijne meubels. Heerlijk lijkt me dat O+ En inderdaad, dan is verhuizen zeker geen optie meer!

Ow ja, en een van mijn dromen was dan om er een grote eettafel te hebben, en dan bijvoorbeeld met Kerst daar een gezellig diner te houden, op het dak, met prachtig uitzicht over Amsterdam in het donker met alle lichtjes O+
pi_106673877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat lijkt me echt een heel goed idee! Een slaapkamer klinkt er op zich wel plausibel, maar door er een leeftruimte van te maken (een eetkamer of zo) betrek je meteen het dakterras meer bij je woning en dat zou wel heel geweldig zijn!
Fantastisch, een serre erbij! Daar kan je enorm veel leuke dingen mee&in doen.

Mocht je toch een slappkamer er van willen maken, dan is dat eenvoudig door verduisterende plissée gordijnen te realiseren. Makkelijker dan andersm (slaapkamer -> serre).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')