abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106244615
Ik associeer hortensia's te sterk met legpuzzels, geloof ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106244795
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:27 schreef mootie het volgende:

[..]

Er komt ook echt niks meer uit mijn handen, ik lig alleen maar op de bank te denken aan wat er nog gedaan moet worden :')
Hebben jullie trouwens wel een straat? Wij hebben een modderpoel zonder verlichting...
Wel met 3 ganzen die heel pissig zijn op de auto o+
Heb je geen foto's? :7

Heel veel van het kleinere werk zie je ook gewoon amper en daar valt ogenschijnlijk weinig eer aan te behalen. Bij ons zal het straks ineens hard gaan, want het aanbrengen van de vloer en het laten plaatsen van de keuken zal véél verschil uitmaken. En ik kijk ook erg uit naar het ophangen van de gordijnen, dan ziet het er ineens zo af uit!.

Stom trouwens dat ik geen foto van de huidige staat van de straat heb. De straat is nu af, maar het fietspad ernaast moet nog aangelegd worden. Er is een kans dat ze dat helemaal af hebben als wij gaan verhuizen, maar dat valt nog te bezien. Ze werken niet echt door, en dat is een understatement. :') Maar voor ons doet het er dus niet meer toe, want de verhuiswagen kan in ieder geval al voor de woning gereden worden.
pi_106244986
Oh, en ik ben zelf weer flink aan het autorijden geslagen. Ik heb een soort rij-angst, maar ik wil als we er straks wonen waarschijnlijk met de auto naar m'n werk gaan. Daarom rijd ik nu maar weer vaak.

Het is niet echt angst, maar ik denk te veel na als ik rijd. En ik ben me er te bewust van dat ik weinig ervaring heb. Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik 18 was en heb daarna nog amper gereden. Toen ik zwanger was van Lena heb ik een opfriscursus gedaan omdat ik me vrij genoeg wil voelen om met de kinderen en de auto op pad te gaan. Ik heb het ook nog wel in de vingers, het rijden, maar op een of andere manier laat ik mijn lief altijd voor chauffeur spelen.

Als ik nu vaak rijd en straks met de auto naar m'n werk ga dan zal het vast wel goedkomen met de ervaring en routine.
pi_106245009
Haha, dat deed ik ook. Er heeft een oude vrouw in ons huis voor ons gewoond. Dus waarschijnlijk klopt deed die ook wel aan legpuzzels :D
Er stonden er 3 in de tuin, hele mooie grote. Ik ben de laatste jaren echt van die dingen gaan houden. Mooi blad, lang bloemen, weinig ongedierte. Een keertje terugsnoeien en dat was het.
Ik vind ze ook wel wat stijlvols hebben.

Wij zijn voor plant inspiratie ooit weleens naar De Tuinen van Appeltern geweest (bij m'n ouders in de buurt), dat was ook een erg goede manier om planten te ontdekken. Ze hebben daar ook allerlei soorten tuinen, best leuk voor inspiratie op te doen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106245013
Als je keuken staat is het ineens heel echt! We hebben er met kerst gegeten, dus de eettafel etc. staan er, als je door het raam kijkt lijkt het heel wat. Tot je voorbij de keuken komt. :9
pi_106245134
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:42 schreef wickie het volgende:
Haha, dat deed ik ook. Er heeft een oude vrouw in ons huis voor ons gewoond. Dus waarschijnlijk klopt deed die ook wel aan legpuzzels :D
Er stonden er 3 in de tuin, hele mooie grote. Ik ben de laatste jaren echt van die dingen gaan houden. Mooi blad, lang bloemen, weinig ongedierte. Een keertje terugsnoeien en dat was het.
Ik vind ze ook wel wat stijlvols hebben.

Wij zijn voor plant inspiratie ooit weleens naar De Tuinen van Appeltern geweest (bij m'n ouders in de buurt), dat was ook een erg goede manier om planten te ontdekken. Ze hebben daar ook allerlei soorten tuinen, best leuk voor inspiratie op te doen.
Oh, dat is een goede tip! Als je eenjarige planten koopt kun je wat experimenteren in je tuin. Bij ons op het balkon gaat meestal alles op den duur dood, dus ik heb al best wat ervaring met hoe het niet moet. :@

Er zijn veel fans van hortensia's. Het zijn uitbundige bloeiers en ze blijven over het algemeen mooi. Misschien ga ik er ook wel, hoor.
pi_106245271
Nog een paar last-minute drama's:

- de klusjesman is ziek, dus die rondt volgende week de laatste dingen af (en dan zijn wij weg, maar dat is verder geen probleem)
- de keukenboer belde gister om doodleuk te melden dat de keuken een dag later wordt geplaatst (de dag voor de verhuizing, en misschien moet er op de dag van de verhuizing nog wat afgemaakt worden; als dat maar goed gaat)
- KPN zit te fucken met de glasvezelaansluiting waardoor we het risico lopen geen televisie en internet te hebben na onze verhuizing, wat vrij vervelend is als je veel thuis werkt (de belofte is dat het "ergens in januari" goedkomt, dat is al beter dan het eerder beloofde "ergens in 2012" :') )
pi_106245640
Hoi ben ik ook weer.

Ook veel bij te lezen, leuk!

Ik ben ook dol op hortensia's. Ze bloeien zo lekker lang. Ik heb er twee in grote poten, die zet ik waarschijnlijk in de voortuin.

Ik vind die magnolia ook prachtig! Weet alleen niet of het praktisch is in onze kleine tuinen. Ik heb ook even gekeken naar die leibomen. Maar op een of andere manier vind ik die zo netjes. Maar wel handig omdat je precies de vorm kan bepalen.
pi_106245816
Wat ga je met de voortuin doen, loeszie? Volbestraten? Ik twijfel nog een beetje. Ik heb nu een border opengelaten, maar ik houd wel van allemaal potten bij elkaar.
pi_106245907
Wat stom zeg van KPN! :( Wij zitten bij UPC en houden dat gewoon. Ik heb ze laten checken of alles okay was met de aansluiting en volgens hen was dat zo. Maar goed je weet maar nooit want mijn ervaring is dat een verhuizing bijna nooit vlekkeloos verloopt wat UPC betreft. Ik las op hyves dat meerdere buren problemen hadden met KPN. Hopelijk komt alles goed!

Ook irritant van de keuken...maar niet onoverkomelijk. Bij ons wordt de keuken vrijdag geleverd en maandag geïnstalleerd. Als we er dus al wonen. Ik had gewoon geen zin om alleen voor die keuken een hele week later te verhuizen :')

Er moet bij ons nog best veel gedaan worden:
- sanitair en kranen opgehangen
- laatste stukjes witten in de badkamer
- alles afkitten in de badkamer
- vier muren behangen
- alles is enorm vies, vooral de trap. Geen idee wanneer we gaan schoonmaken. Ik denk zaterdag maar ergens
- volgende week komen ze de jaloezieën installeren
- vrijdag komt de keuken

Milou gaat vrijdag uit logeren en komt dan zondag einde van de middag in haar nieuwe huis thuis. Wij hebben die tijd echt heel hard nodig. Vrijdag inpakken hier, zaterdag planten, tuinmeubilair en alle spullen uit de berging verhuizing. Schoonmaken. Zondag de grote verhuizing. Maandag eindinspectie oude woning, keuken installatie..

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHH :')
pi_106245974
Oh ja de voortuin...ik had gehoopt dat we nog stenen over zouden hebben maar ze hebben ALLES weer meegenomen. Maar goed het grootste deel was toch versneden.

In de voortuin komt een klein stukje bestrating voor een zitje en een paadje naar de deur. De rest komt vol met planten. En ik heb inderdaad nog 2 vierkante potten en heeeel veel kleine potten. Maar daar komt een groot deel van in de achtertuin.
pi_106246125
Hier nog een bovenaanzicht van de tuin.

en vanaf de schutting

en van de vloer beneden

close up

vloer op zolder

de babykamer O+
pi_106246133
Dat klinkt als een do-able lijstje, hoor! Alleen dat inpakken, hè? Wat een rotklus is dat!

De vorige keer is het meeverhuizen van onze internetaansluiting één groot drama geweest. Toen hadden we als noodoplossing internet via Aerea (via een USB-stick), maar dat werkte slecht en het bedrijf bestaat niet meer. Ik hoop maar dat het goedkomt met KPN, want het zou echt heel vervelend zijn. Nou ja, dan kan ik wel lekker rustig aan m'n proefschrift schrijven. :+ Wij hebben voor glasvezel gekozen omdat we een asociaal abonnement wilden met Spotify en zo. En lief wilde graag sneller internet.
pi_106246232
Wauw, dat bovenaanzicht! Goed, man. Het ziet er heel geslaagd uit. En ik vind de tegels ook heel mooi en warm. Het contrast met de opstaande randen van de borders vind ik ook heel goed gedaan. En je zou later alsnog een pergola kunnen plaatsen op de daar aanvankelijk voor bedoelde plek, toch?

De vloer is ook gaaf! Het ziet er echt af uit zo. En de woonkamer oogt ineens weer groter.
pi_106246235
Claudia, ik weet niet wat je voor abonnement voor je telefoon hebt en of je een smartphone hebt, maar je knt die inschakelen om internet te gebruiken. Ik doe dat met mijn iPad ook, via Bluetooth het internet van de telefoon gebruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106246259
Loszit, ik vind het erg mooi geworden. Mooie vloer ook! En de muur op de babykamer is lief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106246264
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, ik weet niet wat je voor abonnement voor je telefoon hebt en of je een smartphone hebt, maar je knt die inschakelen om internet te gebruiken. Ik doe dat met mijn iPad ook, via Bluetooth het internet van de telefoon gebruiken.
Ik heb T-Mobile. Ik zal eens kijken hoe dat zit!
pi_106246520
Volgens mij verschilt UPC niet veel met het glasvezel netwerk van KPN. Ik geloof dat we nu een abonnement hebben van 60Mb en dat is snel genoeg voor ons. Series downloaden duurt hier nooit zo lang. KPN heeft geloof ik tot 120Mb?

Hoe snel kan ik downloaden met 60 Mb Internet?

Met 60 Mb Internet kunt u downloaden met een snelheid tot 60 Mb. In de praktijk bent u voor het downloaden van een DVD film (ongeveer 4 Gigabyte) nog geen 10 minuten kwijt!
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:20:38 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106246552
Claudia (en Loeszie) wat wordt het mooi O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106246557
Ik heb een beetje spijt van die verhoogde bandjes in de tuin. Ik kan het later vast nog laten verzakken...
pi_106246612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:20 schreef loeszie het volgende:
Ik heb een beetje spijt van die verhoogde bandjes in de tuin. Ik kan het later vast nog laten verzakken...
Waarom? Er is ons door een van de hovenier geadviseerd om het niet te doen omdat je tuin er kleiner door lijkt, maar ik vind het juist mooi bij jullie!

En ik vind de kleur in de babykamer ook mooi. Lijkt erg op wat we nu in de kamer van Ivan hebben.
pi_106246954
Nee dat ging over de legrichting van de tegels. Daar ben ik wel blij mee. De tuin oogt groter. Maar we moesten ook telefonsch beslissen over de bandjes. Omhoog of verzonken.

De kleuren van de muur en de vloer zijn in het echt wel wat lichter. Ik denk dat de kleur van Ivan's kamer net iets donkerder is.

De babykamer is geïnspireerd op deze foto:

Is het een meisje dan komen er roze/paarse accessoires. En anders bruin/zwart/blank hout etc.
pi_106247378
Ik vind deze appelboom wel erg leuk O+
Malus 'Liset

http://www.neerlandstuin.nl/bomen/malus1.html
pi_106247420
Wij krijgen ook opsluitbanden aan de randen om het verzakken van de tegels tegen te gaan, en die laten we inderdaad verzinken.

De kleur in Ivans kamer is in het echt trouwens vrij licht, lichter dan ik indertijd had gewild. Op de foto's komt de kleur iets donkerder over. Maar ik denk dat jullie kleur een tikkeltje groener is.

Je inspiratiekamer heeft een fijne sfeer! Ik ben benieuwd hoe het straks wordt.
pi_106247731
ik zit een beetje te wachten op de fotospam. benieuwd naar hoe het er allemaal uit komt te zien.

loesie, tuin ziet er al mooi uit. helemaal vergeleken met de buren :P

ojwa en internet, als de buren wel internet hebben... buren lief aankijken en draadloos internet delen of kabeltje naar de buren gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')