abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150732968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.
Ik herken je gevoel erg. Wij hadden ook het idee dat het een vermogen zou kosten allemaal. De drempel om offertes op te vragen, was vrij hoog. Dan moet je actief naar aannemers zoeken, afspraken maken, concrete ideeën vormen. Wij wilde ons juist voorafgaand aan zo'n proces globaal oriënteren. Dus eerst weten wat zoiets ongeveer kost en daarna plannen gaan smeden. Anders word je helemaal enthousiast over iets wat niet haalbaar is.

Wat ons over de streep heeft getrokken, was een gesprek met een buurvrouw die de zolder ging laten verbouwen en enkele bedragen noemde. Tot halverwege het jaar hebben we bovendien met een gunstig BTW-tarief voor verbouwingen te maken. En hoewel het allemaal bij elkaar toch nog een enorme besteding is, is wat we voor ons budget allemaal hebben kunnen doen me enorm meegevallen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:25:28 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_150733062
Wij hebben wel ooit een dakkapel laten plaatsen, maar dat valt voor mij onder klussen die je echt niet zelf kan. Althans, wij niet, maar wandjes plaatsen zouden we 'op zich' wel kunnen, maar natuurlijk never nooit zo mooi als dit. En als ik dan jouw foto's zie... ja, dat sterkt me wel in het gevoel dat het het soms echt wel waard is om even te sparen maar het dan door een vakman te laten doen.
pi_150739592
Mijn broer heeft zelf e.e.a. verbouwd op zolder (muren, wasmachineaansluiting). Het is mooi en praktisch geworden, maar sindsdien wil hij geen grote klussen meer doen.
pi_150875479
Hoe staat het met de verbouwing?
pi_150890166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe staat het met de verbouwing?
Rustig! Afgelopen week is alleen het lek verholpen en is de douchedeur ingemeten. Dinsdag komen ze weer om de klussen af te maken. Ik heb vandaag gelakt: de ombouw, de deurposten en een deel van de trap. Mijn lief heeft een paar kasten in elkaar gezet.
pi_150915595
Zo, toch weer druk bezig geweest. Ik heb de ombouw gelakt:

En de deurposten en een deel van de trap:

Lief heeft de nieuwe kast in elkaar gezet:

We hebben een spiegel opgehangen. Dat leek een klein drama te worden, want hij hing eerst ontzettend scheef. :X We hebben 'em toch nog los weten te krijgen en recht weten te hangen:

Tot slot mijn projectje: een oplossing maken voor de chaos aan snoeren en apparaten. We hebben een nieuw kastje gekocht:

En daar kunnen we onze meuk mooi in kwijt:

Dit was de situatie ervoor (wat je niet ziet is dat naast de groene stoel altijd een stapel laptops lag en een wirwar aan snoeren - en op het keukenblad een stapel tablets met een wirwar aan snoeren):

pi_150916097
Ziet er goed uit! O+
Waar zit dat ronde afdekplaatje (rechts achter de wasbak) voor? Kan daar geen stopcontact komen alsnog?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_150916749
Je had al gezegd dat het bij de trap lichter geworden is. Het is goed te zien dat schuine dakramen veel licht geven. Erg mooi en practisch is het geworden.

Beneden ziet het er gezellig uit. In korte tijd zijn onze huizen gevuld met computers en hun kleinere versies. Daar kan ik me af en toe over verbazen, wat heeft dat een invloed op je woninginrichting.
pi_150918641
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:44 schreef tombolafan het volgende:
Ziet er goed uit! O+
Waar zit dat ronde afdekplaatje (rechts achter de wasbak) voor? Kan daar geen stopcontact komen alsnog?
Dat is om bij wat snoeren te kunnen. Ik weet niet of er een stopcontact kan komen, goede vraag!
pi_150918702
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Teslynd het volgende:
Je had al gezegd dat het bij de trap lichter geworden is. Het is goed te zien dat schuine dakramen veel licht geven. Erg mooi en practisch is het geworden.
Ja, je kunt op de foto inderdaad aardig zien dat er heel veel licht uit die ruimte komt. Op de trap valt nog meer licht dan nu op de foto duidelijk wordt.

quote:
Beneden ziet het er gezellig uit. In korte tijd zijn onze huizen gevuld met computers en hun kleinere versies. Daar kan ik me af en toe over verbazen, wat heeft dat een invloed op je woninginrichting.
Daarom kan ik niet wachten op de Wireless Charging- reeks van Ikea!
pi_150991504
Ze zijn vandaag weer geweest en hebben een aantal kleine klussen gedaan, maar het is nog steeds niet helemaal af. Argh! Nog één bezoekje om de douchedeur op te hangen en dan ook nog die allerlaatste dingen. Hopelijk. Dan is het ein-de-lijk af.

Ik krijg een beetje een anticlimaxgevoel bij de knopjes die we hebben uitgezocht. Iemand een betere suggestie?

En er was dan toch nog een stopcontact!

pi_150991787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Claudia_x het volgende:

Ik krijg een beetje een anticlimaxgevoel bij de knopjes die we hebben uitgezocht. Iemand een betere suggestie?

Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.
pi_150992587
Leuke groene bank/loveseat/fauteuil.
pi_150992967
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:14 schreef Laureline het volgende:

[..]

Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.
Hm, maar dat is zo plastic!
pi_150993092
Volgens mij zijn ze van staal/aluminium, ik had ze vroeger ook in de badkamer. Geen plastic! Maar misschien hebben ze het materiaal alweer veranderd inmiddels.

edit: O, ik zie het al, ik bedoelde deze!
pi_150993302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:59 schreef Laureline het volgende:
Volgens mij zijn ze van staal/aluminium, ik had ze vroeger ook in de badkamer. Geen plastic! Maar misschien hebben ze het materiaal alweer veranderd inmiddels.

edit: O, ik zie het al, ik bedoelde deze!
Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)

Het is ongelooflijk hoeveel verschil zoiets kleins kan maken. Toen ik de knopjes zag, had ik ineens een -O- -gevoel bij de hele ombouw.
pi_150993675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Leuke groene bank/loveseat/fauteuil.
Dank! Zit ook geweldig. Wat een goeie impulsaankoop.
pi_150993719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)

Het is ongelooflijk hoeveel verschil zoiets kleins kan maken. Toen ik de knopjes zag, had ik ineens een -O- -gevoel bij de hele ombouw.
Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslag oO< .
In ons vorige huis was bijvoorbeeld alles zalmroze met koperen deurklinken, met dank aan de vorige eigenaren. Toen het eindelijk zover was dat we bakelieten deurbeslag konden nemen (toen alle roze deuren wit waren), ben ik maandenlang dolgelukkig geweest als ik een deur open- of dichtdeed in huis!
pi_150993785
Ik dacht direct aan leertjes.

Geen idee of je dat wat vindt though. :+.

En wat is het mooi geworden!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_150993936
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

[ afbeelding ]

O+ wauw!
:)
pi_150994078
quote:

[ afbeelding ]

Ik kwam ze op Pinterest al tegen. Ik vind het idee leuk maar word er niet wild van; lief vindt het helemaal niks.

Mèn, wat is dit toch moeilijk. Met de grepen in de keuken was ik ook meteen totaal niet blij, herinner ik me.
pi_150994114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:13 schreef Laureline het volgende:

[..]

Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslag oO< .
In ons vorige huis was bijvoorbeeld alles zalmroze met koperen deurklinken, met dank aan de vorige eigenaren. Toen het eindelijk zover was dat we bakelieten deurbeslag konden nemen (toen alle roze deuren wit waren), ben ik maandenlang dolgelukkig geweest als ik een deur open- of dichtdeed in huis!
Dat geeft een mens moed. :D O+

Maar ik vind volgens mij alles lelijk. ;(
pi_150994671
Ik denk aan zoiets als deze rechtsboven (in dezelfde kleur als de muur aan de bovenkant):

pi_150995240
Wil je per se knoppen? Ik hou altijd van deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60138759/.
pi_150995348
quote:

[ afbeelding ]

Die zijn leuk! :D

Ik moest meteen hier aan denken, maar ook geen idee of je dit wat vindt (weet zelf ook nog niet wat ik ervan vind).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')