quote:Op zondag 15 maart 2015 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ons Velux-dakraam is type GGL S06. De binnenmaten van het raam zijn ongeveer 90 cm breed en 96 cm hoog. Als iemand interesse heeft in de rolgordijnen, dan hoor ik het wel! Ze mogen gratis weg, want van m'n lief begreep ik dat tijdens het verwijderen één bevestigingsonderdeel is vernacheld. Ze hebben trouwens een bruine/zandachtige kleur.
Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Als de maten voor Svtje niet goed zijn heb ik wel interesse. Onze dakvensters worden ongeveer net zo groot als die van jou gok ik.
Onze zijn 114x118 dus helaas gaat het ook niet passen.quote:Op zondag 15 maart 2015 16:48 schreef SV-tje het volgende:
[..]
[..]
Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.
Bij de Ikea?quote:Op zondag 15 maart 2015 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben onder andere deze lamp gekocht. Ik vind 'em superleuk!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Bij de Ikea?
Wat een onwijs gaaf ding! Ik wil hem ook![]()
(brave lurker hier, hai![]()
)
Erg leuk om te zien natuurlijk! Ik vind het echt heel mooi worden. Zo wil ik mijn zolder ook wel hebben, maar dat is een meerjarenplan.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, bijna net zo mooi!Hoe is het om jouw ontwerp werkelijkheid te zien worden?
Wat let je om vrijblijvend eens een offerte aan te vragen voor wat je bij jou thuis zou willen laten doen? Dit zegt veel meer over de kosten die jij in jouw situatie kunt verwachten dan het prijskaartje van een willekeurige andere verbouwing.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wat wordt het onwijs mooi zeg!
Zou je willen vertellen hoeveel deze verbouwing kost, excl dakkapel?
Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
Om je grofweg een beeld te geven:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wat wordt het onwijs mooi zeg!
Zou je willen vertellen hoeveel deze verbouwing kost, excl dakkapel?
Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
Ja, je merkt dat bedrijven die zolderverbouwingen vaak doen zelf een heel goed beeld hebben van álle aspecten die erbij komen kijken. Wat ik het fijne vind aan onze aannemer, is dat hij heel flexibel is. Hij doet gerust extra's erbij, vindt het geen probleem om voor we een duidelijk beeld hebben toch alvast aan de slag te gaan en hij dringt ons niet zijn ideeën op (al doet hij wel genoeg suggesties). Maar het was juist een andere aannemer die ons een vliering opdrong en ons daarmee wist te overtuigen. Voor beide valt wat te zeggen. Ik denk dat die laatste aannemer weer minder flexibel was geweest en de kleine extra's er misschien niet bij had gedaan (maar dat weet ik niet zeker).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:23 schreef Barrah het volgende:
Je blijft je bij de (ver)bouw van een huis verbazen hoeveel omzet aannemers laten liggen door niet zelf met suggesties te komen zoals bij jullie dat stopcontact bij de wastafel. Afhankelijk van wie je spreekt wordt er over veel punten wel meegedacht, maar je houdt altijd dingen over waarvan je zegt 'iemand die dit soort opdrachten dagelijks doet had me daar op kunnen wijzen'.
Dat lichtpunt hebben we dan weer wel, maar ook alleen omdat onze aannemer daar weer mee kwam. Ik heb toch best veel kleine dingen over het hoofd gezien.quote:Wij hadden hetzelfde, we missen een lichtpunt in onze inloopdouche. Ik ga dit binnenkort oplossen door er zelf een leiding heen te frotten (zonder het plafond eruit te moeten halen, uitdaging!) of door er zoiets als dit op te hangen.
Of misschien een stopcontactdoos (met verlengsnoer) boven het blad achter de wastafel (uit het zicht). Er zijn wel wat opties.quote:Is een stopcontact in je blad nog een zinvol alternatief? Je kunt hier onder komen dus toegang voor een extra leiding is niet al te lastig. Of naast/onder je spiegel. Enige puntje naast beperkt verlies aan werkruimte is dat het dan misschien weer te dichtbij de wastafel komt.
Voor de kinderen zit 'ie te hoog! Dan zit je alleen nog met dat andere kind.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:20 schreef innepin het volgende:
D. wil die lamp ook, maar ik heb 'm geveto'd. Ik ken mijn man en kinderen en die kunnen nooit langer dan 2 tellen van dat touwtje afblijven
Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om je grofweg een beeld te geven:
- 2200 euro voor het plaatsen van de wanden, deurkozijnen, deuren en plinten;
- 560 euro voor elektra (creëren van extra lichtpunten, verleggen contactpunten)
- 1460 euro voor de douche (excl. kosten voor tegels, kraan en boiler)
- 2000 euro voor stucwerk, 1000 euro voor schilderwerk
- 230 euro voor de container
- 400 euro voor de kast om de wasmachine en droger
We hebben gaandeweg telkens kleine puntjes bedacht en daar dan een meerwerkofferte voor laten maken. Dat werkte heel prettig, want je denkt telkens toch wel weer aan iets. (Helaas dachten wij alleen weer net niet aan een extra stopcontact....)
- Edit - een paar aanpassingen gemaakt.
Ik herken je gevoel erg. Wij hadden ook het idee dat het een vermogen zou kosten allemaal. De drempel om offertes op te vragen, was vrij hoog. Dan moet je actief naar aannemers zoeken, afspraken maken, concrete ideeën vormen. Wij wilde ons juist voorafgaand aan zo'n proces globaal oriënteren. Dus eerst weten wat zoiets ongeveer kost en daarna plannen gaan smeden. Anders word je helemaal enthousiast over iets wat niet haalbaar is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.
Rustig! Afgelopen week is alleen het lek verholpen en is de douchedeur ingemeten. Dinsdag komen ze weer om de klussen af te maken. Ik heb vandaag gelakt: de ombouw, de deurposten en een deel van de trap. Mijn lief heeft een paar kasten in elkaar gezet.quote:
Dat is om bij wat snoeren te kunnen. Ik weet niet of er een stopcontact kan komen, goede vraag!quote:Op zondag 22 maart 2015 16:44 schreef tombolafan het volgende:
Ziet er goed uit!
Waar zit dat ronde afdekplaatje (rechts achter de wasbak) voor? Kan daar geen stopcontact komen alsnog?
Ja, je kunt op de foto inderdaad aardig zien dat er heel veel licht uit die ruimte komt. Op de trap valt nog meer licht dan nu op de foto duidelijk wordt.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef Teslynd het volgende:
Je had al gezegd dat het bij de trap lichter geworden is. Het is goed te zien dat schuine dakramen veel licht geven. Erg mooi en practisch is het geworden.
Daarom kan ik niet wachten op de Wireless Charging- reeks van Ikea!quote:Beneden ziet het er gezellig uit. In korte tijd zijn onze huizen gevuld met computers en hun kleinere versies. Daar kan ik me af en toe over verbazen, wat heeft dat een invloed op je woninginrichting.
Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik krijg een beetje een anticlimaxgevoel bij de knopjes die we hebben uitgezocht. Iemand een betere suggestie?
Hm, maar dat is zo plastic!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Deze! Kan je ook nog een handdoekje aan ophangen, handig onder je wastafel.
Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:59 schreef Laureline het volgende:
Volgens mij zijn ze van staal/aluminium, ik had ze vroeger ook in de badkamer. Geen plastic! Maar misschien hebben ze het materiaal alweer veranderd inmiddels.
edit: O, ik zie het al, ik bedoelde deze!
Dank! Zit ook geweldig. Wat een goeie impulsaankoop.quote:
Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslagquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah dank! (Je had gelijk - ze zijn van aluminium.)
Het is ongelooflijk hoeveel verschil zoiets kleins kan maken. Toen ik de knopjes zag, had ik ineens een-gevoel bij de hele ombouw.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik dacht direct aan leertjes.
[ afbeelding ]
Geen idee of je dat wat vindt though..
En wat is het mooi geworden!
Ik kwam ze op Pinterest al tegen. Ik vind het idee leuk maar word er niet wild van; lief vindt het helemaal niks.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
Dat geeft een mens moed.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:13 schreef Laureline het volgende:
[..]
Maar met die details kan je ook ineens weer heel blij worden, als het eindelijk wel klopt! Maar onderschat niet het belang van deurbeslag.
In ons vorige huis was bijvoorbeeld alles zalmroze met koperen deurklinken, met dank aan de vorige eigenaren. Toen het eindelijk zover was dat we bakelieten deurbeslag konden nemen (toen alle roze deuren wit waren), ben ik maandenlang dolgelukkig geweest als ik een deur open- of dichtdeed in huis!
Die zijn leuk!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |