abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150661354
Deel 1: K&W / Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13
Deel 14: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 14
Deel 15: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15
Deel 16: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 16
Deel 17: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 17

In 2009 hadden we onze droomwoning gevonden: K&W / Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd sinds ons tweede kind is geboren. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in Amsterdam-Noord, De Banne.

In december 2010 is er begonnen met de bouw, donderdag 24 november 2011 hebben we de sleutel gekregen en in januari 2012 zijn we verhuisd. Inmiddels wonen we er dus drie jaar!

Artist impression van het project:

Wij wonen in een tussenwoning aan de linkerkant. Het topic is nog actief omdat we de zolder aan het verbouwen zijn (nu ja: aan het laten verbouwen zijn). We hebben een dakkapel laten maken, de zolder in twee kamers laten verdelen en een douche en wastafelgedeelte laten installeren. Zo zag de zolder eruit:

Dit was de eerste plattegrond:

En zo ziet het er nu uit! Dit wordt onze slaapkamer:

De tweede kamer wordt onze werkkamer/badkamer. Dit waren de tekeningen:

En zo ziet de ruimte er inmiddels uit:

Er moeten nog kleine klussen gebeuren, zoals het voegen van de douchevloer (we kwamen twee tegels tekort) en het ophangen van de douchedeur (die nog op maat moet worden gemaakt). Maar het is bijna af!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150661431
Ok?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150661515
We zijn vanochtend naar de Ikea geweest (bijna 2,5 uur lang!). Ik was eigenlijk van plan vandaag te gaan lakken, maar ik heb er geen puf meer voor. :+

We hebben witte plisségordijnen meegenomen. Dat lag niet in de planning, maar de prijs was te mooi om ze te laten liggen. We zijn in totaal 60 euro kwijt. :o (Ze gaan uit het assortiment en zijn flink afgeprijsd.) Ik vind ze super; ze bedienen soepel en zien er mooi uit. Het enige nadeel is dat ze niet top-down open kunnen. Nou ja, en dat we er vier nodig hebben in plaats van twee.

Ik had liever zwarte meegenomen, maar die hadden ze niet meer in de juiste maat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 15-03-2015 14:18:10 ]
pi_150661600
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:06 schreef thom_05 het volgende:
Ok?
Ok!
  zondag 15 maart 2015 @ 16:48:49 #5
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_150667597
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ons Velux-dakraam is type GGL S06. De binnenmaten van het raam zijn ongeveer 90 cm breed en 96 cm hoog. Als iemand interesse heeft in de rolgordijnen, dan hoor ik het wel! Ze mogen gratis weg, want van m'n lief begreep ik dat tijdens het verwijderen één bevestigingsonderdeel is vernacheld. Ze hebben trouwens een bruine/zandachtige kleur.
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 07:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Als de maten voor Svtje niet goed zijn heb ik wel interesse. Onze dakvensters worden ongeveer net zo groot als die van jou gok ik.
Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 15 maart 2015 @ 16:58:14 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150667913
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:48 schreef SV-tje het volgende:

[..]

[..]

Onze ramen zijn 60x120 dus dat gaat helaas niet passen.
Onze zijn 114x118 dus helaas gaat het ook niet passen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150673368
Ah, jammer de bammer!
pi_150673440
Oplossing voor de bureaustoelen - de Ikea blijkt deze te hebben!

Elders rond de 30 euro, bij Ikea voor rond de 7 euro. O+
pi_150673596
En we hebben onder andere deze lamp gekocht. Ik vind 'em superleuk!

pi_150673797
pi_150674233
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
En we hebben onder andere deze lamp gekocht. Ik vind 'em superleuk!

[ afbeelding ]
Bij de Ikea? :o
Wat een onwijs gaaf ding! Ik wil hem ook :D

(brave lurker hier, hai ;) :W )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150674276
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Bij de Ikea? :o
Wat een onwijs gaaf ding! Ik wil hem ook :D

(brave lurker hier, hai ;) :W )
:D :W

Jep!
  zondag 15 maart 2015 @ 20:59:38 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150676766
Ik wil die lamp ook!

Ik was trouwens een van de voorstanders van het opdelen van rechterkant van de zolder. Goed dat je niet geluisterd hebt, het is echt fantastisch geworden zo _O_
Spoilers!
pi_150691244
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 08:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee, bijna net zo mooi! :D Hoe is het om jouw ontwerp werkelijkheid te zien worden?
Erg leuk om te zien natuurlijk! Ik vind het echt heel mooi worden. Zo wil ik mijn zolder ook wel hebben, maar dat is een meerjarenplan.
pi_150694353
D. wil die lamp ook, maar ik heb 'm geveto'd. Ik ken mijn man en kinderen en die kunnen nooit langer dan 2 tellen van dat touwtje afblijven :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:39:57 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_150728342
Wat wordt het onwijs mooi zeg!

Zou je willen vertellen hoeveel deze verbouwing kost, excl dakkapel?
Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:55:19 #17
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150728761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:

Ik vind het zo mooi worden maar heb zelf nog nooit iemand ingehuurd voor dingen omdat ik altijd bang ben dat het een fortuin kost. Ik ben daarom eigenlijk wel heel benieuwd wat dit kost omdat het volgens mij ook zoveel bij draagt aan de waarde van je huis om het echt professioneel aan te pakken. (Als je zelf geen gouden handjes hebt uiteraard.)
Wat let je om vrijblijvend eens een offerte aan te vragen voor wat je bij jou thuis zou willen laten doen? Dit zegt veel meer over de kosten die jij in jouw situatie kunt verwachten dan het prijskaartje van een willekeurige andere verbouwing.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:03:38 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150730692
Nou ik vind het ook wel interessant om eens een inschatting te horen zonder dat ik direct iemand helemaal bij mij thuis moet laten langs komen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150730723
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Brighteyes het volgende:

Om je grofweg een beeld te geven:
- 2200 euro voor het plaatsen van de wanden, deurkozijnen, deuren en plinten;
- 560 euro voor elektra (creëren van extra lichtpunten, verleggen contactpunten)
- 1460 euro voor de douche (excl. kosten voor tegels, kraan en boiler)
- 2000 euro voor stucwerk, 1000 euro voor schilderwerk
- 230 euro voor de container
- 400 euro voor de kast om de wasmachine en droger

We hebben gaandeweg telkens kleine puntjes bedacht en daar dan een meerwerkofferte voor laten maken. Dat werkte heel prettig, want je denkt telkens toch wel weer aan iets. (Helaas dachten wij alleen weer net niet aan een extra stopcontact....)

- Edit - een paar aanpassingen gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 17-03-2015 12:10:32 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:23:38 #20
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150731245
Je blijft je bij de (ver)bouw van een huis verbazen hoeveel omzet aannemers laten liggen door niet zelf met suggesties te komen zoals bij jullie dat stopcontact bij de wastafel. Afhankelijk van wie je spreekt wordt er over veel punten wel meegedacht, maar je houdt altijd dingen over waarvan je zegt 'iemand die dit soort opdrachten dagelijks doet had me daar op kunnen wijzen'.

Wij hadden hetzelfde, we missen een lichtpunt in onze inloopdouche. Ik ga dit binnenkort oplossen door er zelf een leiding heen te frotten (zonder het plafond eruit te moeten halen, uitdaging!) of door er zoiets als dit op te hangen.

Is een stopcontact in je blad nog een zinvol alternatief? Je kunt hier onder komen dus toegang voor een extra leiding is niet al te lastig. Of naast/onder je spiegel. Enige puntje naast beperkt verlies aan werkruimte is dat het dan misschien weer te dichtbij de wastafel komt.
pi_150731431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:23 schreef Barrah het volgende:
Je blijft je bij de (ver)bouw van een huis verbazen hoeveel omzet aannemers laten liggen door niet zelf met suggesties te komen zoals bij jullie dat stopcontact bij de wastafel. Afhankelijk van wie je spreekt wordt er over veel punten wel meegedacht, maar je houdt altijd dingen over waarvan je zegt 'iemand die dit soort opdrachten dagelijks doet had me daar op kunnen wijzen'.
Ja, je merkt dat bedrijven die zolderverbouwingen vaak doen zelf een heel goed beeld hebben van álle aspecten die erbij komen kijken. Wat ik het fijne vind aan onze aannemer, is dat hij heel flexibel is. Hij doet gerust extra's erbij, vindt het geen probleem om voor we een duidelijk beeld hebben toch alvast aan de slag te gaan en hij dringt ons niet zijn ideeën op (al doet hij wel genoeg suggesties). Maar het was juist een andere aannemer die ons een vliering opdrong en ons daarmee wist te overtuigen. Voor beide valt wat te zeggen. Ik denk dat die laatste aannemer weer minder flexibel was geweest en de kleine extra's er misschien niet bij had gedaan (maar dat weet ik niet zeker).

quote:
Wij hadden hetzelfde, we missen een lichtpunt in onze inloopdouche. Ik ga dit binnenkort oplossen door er zelf een leiding heen te frotten (zonder het plafond eruit te moeten halen, uitdaging!) of door er zoiets als dit op te hangen.
Dat lichtpunt hebben we dan weer wel, maar ook alleen omdat onze aannemer daar weer mee kwam. Ik heb toch best veel kleine dingen over het hoofd gezien.

quote:
Is een stopcontact in je blad nog een zinvol alternatief? Je kunt hier onder komen dus toegang voor een extra leiding is niet al te lastig. Of naast/onder je spiegel. Enige puntje naast beperkt verlies aan werkruimte is dat het dan misschien weer te dichtbij de wastafel komt.
Of misschien een stopcontactdoos (met verlengsnoer) boven het blad achter de wastafel (uit het zicht). Er zijn wel wat opties.
pi_150731537
quote:
6s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:20 schreef innepin het volgende:
D. wil die lamp ook, maar ik heb 'm geveto'd. Ik ken mijn man en kinderen en die kunnen nooit langer dan 2 tellen van dat touwtje afblijven :')
Voor de kinderen zit 'ie te hoog! Dan zit je alleen nog met dat andere kind. :+
pi_150731623
Dit moet ik even met jullie delen. Ik was een video over de Borg Cube aan het zoeken omdat ik telkens het gevoel heb dat de lamp een rond equivalent ervan is (dat gevoel blijkt niet echt te kloppen, maar goed). Kom ik onderstaand filmpje tegen met 12 uur lang het geluid van de motor van de Borg Cube.

pi_150731647
En ik word er nog rustig van ook.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:18:51 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_150732853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Om je grofweg een beeld te geven:
- 2200 euro voor het plaatsen van de wanden, deurkozijnen, deuren en plinten;
- 560 euro voor elektra (creëren van extra lichtpunten, verleggen contactpunten)
- 1460 euro voor de douche (excl. kosten voor tegels, kraan en boiler)
- 2000 euro voor stucwerk, 1000 euro voor schilderwerk
- 230 euro voor de container
- 400 euro voor de kast om de wasmachine en droger

We hebben gaandeweg telkens kleine puntjes bedacht en daar dan een meerwerkofferte voor laten maken. Dat werkte heel prettig, want je denkt telkens toch wel weer aan iets. (Helaas dachten wij alleen weer net niet aan een extra stopcontact....)

- Edit - een paar aanpassingen gemaakt.
Tx! Dat valt me alles mee, maar mooi ook om het zo uitgesorteerd te zien. Idd om wat Lazi zegt, eens een beeld te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')