abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107273962
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107274002
Volg hier mijn besluiteloosheid over wat te doen met de nis. :')

pi_107274092
De stoel staat nu rechts, het kindertafeltje staat elders, de lampen heb ik weggehaald wegens retro-overkill. Nu is het dus vooral heel leeg.
pi_107274110
Wil je nog een ervaring over babyfoons?
pi_107274140
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
pi_107274192
Volg af en toe je topic, en weet niet of je fan bent van Ikea, anders dit misschien:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103085/
pi_107274205
quote:
11s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag mijn babyfoon binnengekregen! Meestal ben ik heel besluitvaardig.
Ik heb 2 dochters van 1 en 2 jaar oud, en ze hebben beiden de Alecto DBX 88 op hun kamer.
Fijn spul!
pi_107274353
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
pi_107274684
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
pi_107274723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben Ikeafan! Maar in de woonkamer komt geen Ikea meer. Ik kijk alleen nog naar wat tweedehands meubels.

Oh, en had ik al gezegd dat ik zelfs een plant overweeg? :+
Ik heb nog een blank eiken vitrinekast in de verkoop!
Is alleen wel in Geldrop......
pi_107274894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar eh, bobenjanneke, ben jij tijdens je werk wel eens een kleur tegengekomen die je zo geweldig vond dat je 'em zelf ook wou?
Ja, meerdere malen zelfs...

Ik heb 4 jaar geleden op een project getext met rood ( ral 3030 ) en antraciet ( 7016 ), en toen thuis ( vorige woning ) ook de hele woonkamer in die kleuren gedaan.

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.

Dus ja, ik doe heel veel ideeën op, soms tex ik mijn wanden wel 3x per jaar....
pi_107274907
Ik denk dat ik m'n lief daar heel ongelukkig mee maak. Eiken, vitrine... Alleen 'blank' zou hem wellicht op doen springen.
pi_107274964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:35 schreef bobenjanneke het volgende:

Ik heb ook enkele Zara´s geschilderd tijdens de nieuwbouw, en van sommige zandkleuren was ik zo fan, dat ik die er overheen heb getext.
Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
pi_107275055
Kijk maar eens op
http://www.colourtrend.nl/content/7-NCS-kleuren

Maar kleuren op een scherm, zijn in werkelijkheid bij sfeerlicht toch net wat anders...
pi_107275085
True. Ik bestel tegenwoordig altijd eerst stalen die ik een week of zo in m'n woning leg.
pi_107275126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zandkleuren kunnen heel tof zijn! Als ik ze toepas wordt het vooral saai. Maar ik heb dan ook een gebrekkig inrichtingsinzicht.
PM cupcake eens...
Is te vinden in Tip voor een mooie (donkere) kleur muurverf voor woonkamer?...

Had genadeloze eerlijke kritiek op mijn woonkamer... Maar zegt er wel verstand van te hebben!
pi_107275303
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
pi_107275322
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
pi_107275344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. Ik vond zijn/haar voorbeeldfoto meteen al heel geweldig. Maar ik ga een ander er niet mee lastigvallen. Jullie zoeken het op door in mijn topic te komen, dat is iets anders. :Y)
De foto is mijn woonkamer op dit moment hahaha...
pi_107275382
Bumba mag je houden.
pi_107275386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Verven geeft me in tegenstelling tot behangen een gevoel van vrijheid. Ik kan het zelf, als het rampzalig uitpakt doe ik het zo opnieuw, en ik vind het leuk om te doen. Dat komt wel goed. En dan kunnen we in de loop der tijd eens naar een mooi kunstwerk kijken in plaats van een gimmick van de muur te maken.
Foto op canvas kan heel mooi zijn!
pi_107275421
quote:
12s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Bumba mag je houden.
Hahahahahahahaha Goeie!
pi_107276844
En deze kleuren verf?

(ik ga bij deze vooral voor de blauwe tinten)

En deze kleur vind ik ook erg mooi, vooral in combinatie met de andere kleuren in de kamer:

Je kunt de muur ook wat meer 'aankleden' met zoiets

Dan verf je die plankjes in de kleur van de muur, neemt wat grotere lijsten en vervang je steeds de platen in de lijsten als je ze zat bent?

En deze stoel zou ik zelf wel graag willen
pi_107277606
Stiemie die stoel is moooooi!!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_107280754
ja hoi, als je echt je rode stoel wegdoet, sta ik meteen voor je deur om m op te halen he. :7
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')