abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107195120
Ik ben van plan om één muur (spachteputz) van de woonkamer met een donker kleur te verfen (latex?).
Momenteel zijn de muren allemaal dezelfde kleur (heel licht wit/geel) en lijkt het me war sfeervoller om dus één muur donkerder te verven. Zit beetje te denken aan donkerbruin of donkergrijs.
Heeft iemand een tip voor een hele mooie kleur?
pi_107195571
Antraciet, RAL 7016

pi_107195727
de kleur op de muur op de foto, maar dan lichtergrijs(potloodgrijs,zeg maar).
staat naast wit nog steeds ruimtelijk, als je begrijpt wat ik bedoel
....stiekem toch wel....
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:35:52 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107196590
Heel veel succes! Voor dat je alle gaatjes vol hebt zitten en geen witte vlekjes meer hebt ben je wel even bezig.
pi_107196675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Heel veel succes! Voor dat je alle gaatjes vol hebt zitten en geen witte vlekjes meer hebt ben je wel even bezig.
Meneer is schilder? ( haha grapje )

Eerste keer goed verdunt texen, daarna 2e keer aftexen.
Ook een goede roller die veel verf opneemt is belangrijk.
Na de eerste keer was ie al bijna perfect.
pi_107196982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Tex werk incl. tex kost in de avonduren E 7,50, ongeacht soort wand / plafond...
Dus ook voor spack, spachtelputz, strak stucwerk.....

Voor een schilder maakt het niet uit....
pi_107200720
Hoogglans latex een optie dan?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_107204819
Die foto :o

Het wordt zo benauwd, en het is al geen grote woonkamer.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107205023
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:48 schreef junkiexp het volgende:
Die foto :o

Het wordt zo benauwd, en het is al geen grote woonkamer.
WAT IS ER MIS MET MIJN FOTO ??????????????????????

Hahahaha, in juni gaat het blank eiken er uit, komt er een witte kastenwand van 6,5 meter en een oud roze plafond erin
pi_107205151
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:57 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

WAT IS ER MIS MET MIJN FOTO ??????????????????????

Hahahaha, in juni gaat het blank eiken er uit, komt er een witte kastenwand van 6,5 meter en een oud roze plafond erin
Sorry :P
Ik heb trouwens hier mijn muur van 11 meter lang een jaar geleden in de latex gezet en ik heb bij strijklicht toch wel strepen van het rollen.
Kan ik dat nog netjes krijgen met opnieuw rollen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107206192
Ik heb hier een keer een topic voorbij zien komen van iemand (hij bouwde o.a. ook een eigen keukenblok in zijn woonkamer met een klein eiland) en hij had 1 muur donkergroen (olijf-achtig).
Ook erg mooi en doet chique aan, zeker als je op die muur accenten aanbrengt met goud erin, bijv. een mooie gouden lijst of iets antiek.
pi_107208105
Naast dat 7016 dé doorsnee kleur bij uitstek is geworden (de Ral 9001 van de jaren '10) en je woonkamer er door op een mausoleum gaat lijken past het ook totaal niet bij een gelige tint.
Is ook erg afhankelijk van de rest van je inrichting natuurlijk zoals je ziet op de voorbeeldfoto van Bobenjanneke. Een beetje grauw en donker icm de vloer, zeer sterk contrast met het harde wit en dan overheersend zuurstokroze van de Bart Smit-expositie is natuurlijk een tranentrekker van heb ik jou daar.

Heeft bijvoorbeeld al een hele andere uitstraling (is geen antraciet, ik weet) terwijl groen in basis ook een koude kleur is.

Realiseer je ook terdege dat een kleur die er op een staal mooi uitziet op een hele wand behoorlijk overweldigend kan zijn. Daarnaast zal het sowieso donkerder ogen door de structuur van de spachtelputz. Tel hierbij ook nog het contrast met het wit op en je zit heel snel te donker.

Beetje afhankelijk van de rest van je inrichting natuurlijk maar ik zou sowieso zoeken naar een wat warmere kleur, je stelt dat je het wat sfeervoller wilt maken dus dan snap ik niet dat antraciet überhaupt een optie is.
pi_107208933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:53 schreef CutCake het volgende:
Naast dat 7016 dé doorsnee kleur bij uitstek is geworden (de Ral 9001 van de jaren '10) en je woonkamer er door op een mausoleum gaat lijken past het ook totaal niet bij een gelige tint.
Is ook erg afhankelijk van de rest van je inrichting natuurlijk zoals je ziet op de voorbeeldfoto van Bobenjanneke. Een beetje grauw en donker icm de vloer, zeer sterk contrast met het harde wit en dan overheersend zuurstokroze van de Bart Smit-expositie is natuurlijk een tranentrekker van heb ik jou daar.

[ afbeelding ]
Heeft bijvoorbeeld al een hele andere uitstraling (is geen antraciet, ik weet) terwijl groen in basis ook een koude kleur is.

Realiseer je ook terdege dat een kleur die er op een staal mooi uitziet op een hele wand behoorlijk overweldigend kan zijn. Daarnaast zal het sowieso donkerder ogen door de structuur van de spachtelputz. Tel hierbij ook nog het contrast met het wit op en je zit heel snel te donker.

Beetje afhankelijk van de rest van je inrichting natuurlijk maar ik zou sowieso zoeken naar een wat warmere kleur, je stelt dat je het wat sfeervoller wilt maken dus dan snap ik niet dat antraciet überhaupt een optie is.
Het was geen voorbeeldfoto, maar een foto van me eigen woning.
Maar goed, het is maar goed dat smaken verschillen!

Maar goed, half juni gaat het blank eiken er uit, en komt er een witte hooggglans kastenwand van 6,m meter.
Ook het plafond wordt oud-roze.

Verder is het geen bartsmit expositie, maar een ikea-tentoonstelling! :D:D

Maar zoals je ziet, heb ik kinderen, en allebei meiden.
En meiden ( en mama ) houden van roze.

Hoe is het verder met cupcake? Je bent er een tijd niet geweest op fok?
pi_107209588
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:37 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Het was geen voorbeeldfoto, maar een foto van me eigen woning.
Maar goed, het is maar goed dat smaken verschillen!

Maar goed, half juni gaat het blank eiken er uit, en komt er een witte hooggglans kastenwand van 6,m meter.

Verder is het geen bartsmit expositie, maar een ikea-tentoonstelling! :D:D

Maar zoals je ziet, heb ik kinderen, en allebei meiden.
En meiden ( en mama ) houden van roze.

Hoe is het verder met cupcake? Je bent er een tijd niet geweest op fok?
Oh excuus, dan is het misschien een beetje hard verwoord.. -O-

En ja, kinderen zijn de nachtmerrie van een stylist :P

Gaat goed hoor, ben wel dagelijks online maar neem niet de tijd om dagelijks te reageren in K&W.
pi_107209908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:07 schreef CutCake het volgende:

[..]

Oh excuus, dan is het misschien een beetje hard verwoord.. -O-

En ja, kinderen zijn de nachtmerrie van een stylist :P

Gaat goed hoor, ben wel dagelijks online maar neem niet de tijd om dagelijks te reageren in K&W.
Die harde verwoording heb ik misschien wel verdient na mijn *type*fout over je naam een tijd geleden hahaha.
No probs! Je bent gewoon eerlijk.

En als er geen kinderen in het spel waren geweest, had het er inderdaad anders uitgezien!
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:29:01 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107210121
Cutcake slaat wel de spijker op de kop. Ik heb destijd ook de wens gehad voor een antraciet muur.

Het was de langte muur, doorbroken door ene schoorsteen die net als de andere muren en plafond wit werd.

Toen die antraciet kleur op de muur zat vroeg ik me echt af waar het licht in de kamer bleef. Toch maar een tintje lichter, kiezelgrijs, uiteindelijk ben ik op een veel lichtere kleur uitgekomen.

Staaltjes zijn leuk, maar idd, een wand in een kamer kan een heul ander effect geven.

@ bob, die 7,50, das per m2?, uit en thuis incl materiaal ? das best te pruimen. ben je in 1 keer klaar en strepen of andere zaken zijn je probleem niet meer.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107210144
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:37 schreef bobenjanneke het volgende:
...
...
:D Nóg meer roze is denk ik niet wat jouw inrichting nodig heeft. Aan de andere kant, misschien springen de roze meubels dan wat minder in het oog.

Voorspelling: de volgende stap is dat vrouw+dochters gaan klagen dat je schilderbus niet bij het huis past. Ze stellen voor de bus op te laten knappen. Uiteindelijk ga je hiermee rondrijden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:31:17 #18
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107210195
Don, die bus heeft hij al, maar met hij heeft met grote zorg een foto genomen waar dat ding net niet op staat :)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107215103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:29 schreef klusfoobje het volgende:
Cutcake slaat wel de spijker op de kop. Ik heb destijd ook de wens gehad voor een antraciet muur.

Het was de langte muur, doorbroken door ene schoorsteen die net als de andere muren en plafond wit werd.

Toen die antraciet kleur op de muur zat vroeg ik me echt af waar het licht in de kamer bleef. Toch maar een tintje lichter, kiezelgrijs, uiteindelijk ben ik op een veel lichtere kleur uitgekomen.

Staaltjes zijn leuk, maar idd, een wand in een kamer kan een heul ander effect geven.

@ bob, die 7,50, das per m2?, uit en thuis incl materiaal ? das best te pruimen. ben je in 1 keer klaar en strepen of andere zaken zijn je probleem niet meer.
In juni komt er een andere inrichting, blank eiken eruit, antraciete gordijnen eruit, hoogglans kast wit van muur naar muur, maar de spullen van de kinderen blijven.

Die E 7,50, is per m2, incl. sigma/ sikkens tex, afplakken, kwasten, rollers en 2x texen.
Mocht je van antraciet naar wit willen gaan, moet het 2x of nieuwbouwschilderwerk.
Als je van grauw wit naar wit, of wat dan ook in 1x gaat, ligt de prijs op E 5,-
Natuurlijk wordt het fatsoenlijk opgeleverd, zijn er strepen of wat dan ook wordt het opgelost!
Dit is wel de avond prijs.

Over het roze plafond:
http://www.funda.nl/koop/(...)raat-1/fotos/?foto=5 en dan de 5e foto, moet het gaan worden.

En ik wil best in een roze bus rondrijden, maar dan wel met mijn favo fokker erbij!

[ Bericht 1% gewijzigd door bobenjanneke op 25-01-2012 13:29:37 ]
pi_107231536
Deze week 1 muur 7002 en de rest 9001 gedaan
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:14:49 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107281866
In principe doe ik binnenschilder werk en waar geen steiger voor nodig is aan de buitenkant gewoon zelf. Maar het uitbesteden van tex werk is wel verleidelijk. Op hout schilderen is veel minder lastig dan texen. de ondergrond heb je met hout gewoon veel beter onder controle dan die muren.
pi_107283064
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:14 schreef klusfoobje het volgende:
In principe doe ik binnenschilder werk en waar geen steiger voor nodig is aan de buitenkant gewoon zelf. Maar het uitbesteden van tex werk is wel verleidelijk. Op hout schilderen is veel minder lastig dan texen. de ondergrond heb je met hout gewoon veel beter onder controle dan die muren.
De prijs weet je, en voor jou kom ik speciaal met mijn roze bus langs!
pi_107283580
Ik heb een grijze wand in mijn kamer en als je deze niet naast een wand hebt zitten waar ramen in zitten kan het je kamer zeker goed doen.
pi_107283745
Een donkere wand, kan je kamer kleiner doen lijken....
Net wat je smaak is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')