abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151506640
Is dat een HansGrohe douche. Hij lijkt erg op degene die wij ook hebben en ervaren hetzelfde probleem.

Er komt meer dan 10 liter (warm) water per minuut uit maar de straal is wat slapjes.
pi_151507124
*O* Whooo fijn joh! Echt super mooi allemaal.

Het valt me zo tegen dat het zo lang heeft geduurd joh. De berg om er zelf aan te gaan beginnen is nog even iets hoger geworden.
Met een meidenkwartet
pi_151507558
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:47 schreef Cathmar het volgende:
*O* Whooo fijn joh! Echt super mooi allemaal.

Het valt me zo tegen dat het zo lang heeft geduurd joh. De berg om er zelf aan te gaan beginnen is nog even iets hoger geworden.
Nou, bij onze buren is het veel sneller gegaan. Dakkapel (prefab) in een dag en de rest van de verbouwing was in 1-2 weken gepiept.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151508031
Voor een hardere straal kan je kijken of er nog (waterbesparende) zeefjes in de douchekop (bij de aansluiting) zitten. Als je die verwijderd krijg je doorgaans een hardere straal.

En *O* wat is het mooi geworden!!!!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_151508289
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Vanochtend voor het eerst op zolder gedoucht. Damn, wat een paleis! Het enige wat ik erop aan te merken heb, is dat een iets hardere straal fijn was geweest.
Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat je nu een verdieping hoger doucht? Als in, is de waterdruk boven misschien lager? (of misschien inderdaad kijken of er waterbesparende dingen in de kop zitten, en die eruit slopen).
pi_151508514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:21 schreef RM27 het volgende:
Is dat een HansGrohe douche. Hij lijkt erg op degene die wij ook hebben en ervaren hetzelfde probleem.

Er komt meer dan 10 liter (warm) water per minuut uit maar de straal is wat slapjes.
Ja, inderdaad! Het is een Grohe Euphoria huppeldepup.

Het is verder geen enorme ramp, maar iets harder zou wel fijn zijn. Ik ga eens kijken of er zeefjes of zo in zitten. Het water komt uit de boiler die op zolder is geplaatst (en die is aangeschaft met het oog op een regendouche), dus met de waterdruk zou het dan goed moeten zitten, of werkt dat niet zo?
pi_151508615
De doucheruimte werkt trouwens prima. Er komt geen water op de vloer erbuiten en de werkkamer wordt ook niet vochtig.
pi_151508853
Ik lees op verschillende websites dat anderen de straal ook zacht vinden. Eén iemand schrijft:

"Het systeem bevalt goed; het ophangen was geen problem. Een nadeel is dat de hoeveelheid water dat uit de douchekoppen komt beperkt is ondanks het gebruik van een CW5-ketel (geen harde straal!). Pas na verwijdering van de filters in de douchekoppen is dit enisgzins verbeterd."
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 11:04:20 #209
5428 crew  miss_sly
pi_151509199
Een regendouche hoort toch ook geen harde straal te hebben?

Het is echt heel mooi geworden! Fijn dat het ook in de praktijk fijn voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151509286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Een regendouche hoort toch ook geen harde straal te hebben?
Wel iets harder wat mij betreft. De straal van de handdouche is ook net iets te zacht.
pi_151512926
Mooie douche, zeg! :D
pi_151513008
Ik wil graag op een volgende foto een keer wat rommel zien (anders dan klus-rommel). Ik vind jelui akelig netjes. Of heb je gewoon ontzettend nette kinderen?
Aldus.
pi_151513020
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees op verschillende websites dat anderen de straal ook zacht vinden. Eén iemand schrijft:

"Het systeem bevalt goed; het ophangen was geen problem. Een nadeel is dat de hoeveelheid water dat uit de douchekoppen komt beperkt is ondanks het gebruik van een CW5-ketel (geen harde straal!). Pas na verwijdering van de filters in de douchekoppen is dit enisgzins verbeterd."
Ik heb bij ons de zeefjes er al uit gehaald. Ach het went wel maar een beetje meer druk is wel lekker.

(volgens mij heeft het ook met de druk in de wijk te maken, s`ochtends om 5:00 scheelt het enorm).
pi_151514632
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:18 schreef Z het volgende:
Ik wil graag op een volgende foto een keer wat rommel zien (anders dan klus-rommel). Ik vind jelui akelig netjes. Of heb je gewoon ontzettend nette kinderen?
Ik kan niet tegen rommel, Z. De kinderen hebben die kwaal niet van mij overgenomen.
pi_151514956
Nog wat foto's van een deel van de kleine klussen die gisteren zijn gedaan (waar ze al met al toch bijna een hele dag mee bezig zijn geweest).

Het laatste deel van de trapleuning hangt weer. Lijkt een kleinigheid, maar is toch wel heel fijn:

De lamp daar krijgen we zelf niet opgehangen (de aannemer komt hem morgen even voor ons ophangen; hij had gisteren zijn goede trap niet mee):

De tweede dorpel zit erin. Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat die erin kwamen (één is nodig om een kras in de vloer te verbergen), maar ik vind ze wel tof:

Ik had gisteren even een argh-moment toen ik dit zag:

Schijnt iets te maken te hebben met de glazen deur die toch wel erg zwaar was voor het wandje. Ik informeer er morgen nog naar. Afijn, ik kan de kwasten weer tevoorschijn halen.

Niet helemaal zoals ik in gedachten had, maar ik laat het plankje voor nu maar zo. Ik krijg er toch niks anders meer achter en de plank kunnen we zo op twee manieren gebruiken (zoals 'ie nu staat en een kwart slag gedraaid zodat 'ie helemaal achter de spiegel valt):

Zit nog best veel ruimte achter:

Ik had al eerder de aftimmering in onze oude badkamer laten zien:

Die is vervangen door materiaal dat wel geschikt is voor de badkamer (moet ik ook nog verven):

De aangetaste jaloezieën ga ik weggooien. Meuk is het; ik ben achteraf niet tevreden met de service van onze gordijnzaak.
pi_151515021
ziet er echt super uit O+ O+ wat een enorme ruimtes erbij zo zeg!
:)
pi_151515147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:21 schreef mignonne het volgende:
ziet er echt super uit O+ O+ wat een enorme ruimtes erbij zo zeg!
Ja! Het is een beetje gek nog om in de werkkamer te gaan douchen, maar dat zal vast wel wennen. Ik ben blij dat we daar al plisségordijnen hebben opgehangen, want zonder wil je daar echt niet gaan staan douchen.

Oh, en deze foto was ik nog vergeten te laten zien:

Het is nog zoeken waar we alle spullen laten die je normaliter in een badkamer hebt, bijvoorbeeld de handdoeken. We hebben nu van die zuignaphaken van de Ikea gekocht en gaan even kijken of dit zo bevalt (d.w.z., of de handdoeken na een dag wel droog zijn).
pi_151515195
Hoe geweldig de douche ook is - het meest ben ik nog blij met de slaapkamer. Die is perfect.

Afijn, dit weekeinde ga ik flink aan de slag met Lena's oude en nieuwe slaapkamer, denk ik, en dan het weekeinde erna maar proberen de leren grepen te maken.
pi_151515285
Wat moet ik in hemelsnaam met mijn tijd als de verbouwing en de nasleep ervan achter ons ligt?
pi_151515291
Fijn dat je er zo blij mee bent :)

Wij hebben ook zo'n plisségordijn in de badkamer, al sinds we er wonen, dus nu zo'n 1,5 jaar en hij doet het nog perfect, geen enkele last van het vocht of iets. Terwijl ik daar aanvankelijk wel bang voor was omdat het spul wat fragiel lijkt. Goed spul dus!
pi_151515384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Fijn dat je er zo blij mee bent :)

Wij hebben ook zo'n plisségordijn in de badkamer, al sinds we er wonen, dus nu zo'n 1,5 jaar en hij doet het nog perfect, geen enkele last van het vocht of iets. Terwijl ik daar aanvankelijk wel bang voor was omdat het spul wat fragiel lijkt. Goed spul dus!
Wij hebben er ook een plisségordijn voor gekocht; gaan we ophangen als ik er klaar ben met lakken. Ik heb goede hoop dat dat beter werkt dan aluminium jaloezieën. Die gingen al meteen roesten. En we hadden duidelijk genoeg gemaakt dat die voor de badkamer zouden worden.

Tel daarbij op dat de gordijnen later zijn opgehangen dan beloofd, dat een deel van de gordijnrails na een paar maanden naar beneden kwam en dat het plisségordijn in het keukenraam na 3 jaar al voor een deel loskwam - geen goede service. Ik moet nog betalen voor reparatie van dat plisségordijn ook. :{w
pi_151515452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben er ook een plisségordijn voor gekocht; gaan we ophangen als ik er klaar ben met lakken. Ik heb goede hoop dat dat beter werkt dan aluminium jaloezieën. Die gingen al meteen roesten. En we hadden duidelijk genoeg gemaakt dat die voor de badkamer zouden worden.

Tel daarbij op dat de gordijnen later zijn opgehangen dan beloofd, dat een deel van de gordijnrails na een paar maanden naar beneden kwam en dat het plisségordijn in het keukenraam na 3 jaar al voor een deel loskwam - geen goede service. Ik moet nog betalen voor reparatie van dat plisségordijn ook. :{w
oei :o dat is slordig zeg...
wij hebben dat gordijn van ikea hangen, volgens mij hetzelfde als wat jij nu boven hebt? of anders lijkt het er heel erg op.
pi_151515666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

oei :o dat is slordig zeg...
wij hebben dat gordijn van ikea hangen, volgens mij hetzelfde als wat jij nu boven hebt? of anders lijkt het er heel erg op.
Jep! Nog veel fijner qua bediening ook. Ik heb even overwogen om de plisségordijnen in de keuken er ook uit te slopen en te vervangen, maar die gaan ook van boven naar beneden open en dat is daar toch wel erg fijn daar. Ik laat het kapotte gordijn maar repareren door een andere zaak, denk ik.
pi_151567197
Mooi zeg! Wat ziet jullie slaapkamer er heerlijk uit!
De oude topics ga ik ook eens doorlezen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_151620427
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:53 schreef Lamb29 het volgende:
Mooi zeg! Wat ziet jullie slaapkamer er heerlijk uit!
De oude topics ga ik ook eens doorlezen!
Ben je wel een paar dagen zoet mee. :Y)

Dit weekeinde hebben we de kamers omgegooid. Lena's nieuwe kamer (ik moet er nog één muur witten en de boel in- en opruimen):

En de kastenkamer, waar ik nog moet verven (de roze muur wordt grijs):

Het was een énorme klus om de kast te verplaatsen. :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')